*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Huomenta.

Tervetuloa ja onnea plussasta :flower:

Nyt mun täytyy ruveta vetää sanoja takasin tää vesseli on ihan mahdoton ei ymmärrä, Nytkin ihan vempula asennossa möyrii ja möyrii ja möyrii... toivottavasti kääntyy oikein päin...

Häpyluu on niin kipeä että kyllä sillä takapuoli tai pää painaa kovin tonne ales. |O toivottavasti pää. :D

Menen hetkeks huilaamaan nyt loppu voimat... ;)

N-R &n1v+pp30+6 :heart:

Myöhäishuomenet!

Onnea plussanneille ja tervetulotoivotukset myös täältä! :flower:

Jännää odottaa, josko saadaan kuulla pian synnytysuutisia, monella on h-hetki lähellä! Tsemppiä ja onnea matkaan!

Kiitos teille virtuaalihaleista ja osanotoistanne, lämmittää mieltä ja lohduttaa...

Nyt on se ultrakin takana ja kaikki on hyvin pienellä. :heart: Sinnehän mentiin kokoarvion vuoksi, meidän esikoinen kun oli miltei viisikiloinen ja tämän vauvan Sf-mitta huiteli varsin korkealla viime neuvolakäynnillä. Itse en kyllä ole ollut koosta mitenkään huolissani, on tuntunut omasta mielestä paljon pienemmältä vauvalta kuin tuo meidän esikko. Mutta kun kätilö tykkäs et on parempi tarkastaa, niin tietystihän me sit sinne mielellään mentiin!
Lääkäri tykkäs että vähän turhaakin tämä tarkastus, koska käyrä ei niin paljon ollut korkealla, mut ultras kuitenkin ja sai tulokseksi et tulokas on aivan keskikäyrän tuntumassa kasvava. Pippeliäkään ei ollut viime ultran jälkeen kasvanut, joten vaikkei 100 % uskaltanutkaan tyttöä luvata niin hameita uskalletaan edelleen hankkia =)
Tuo korkea Sf-mitta johtuu sit siitä, että pienokainen viihtyy varsin ylhäällä (vaikkakin ite huomaan että kohdunpohjan korkeus vaihtelee eri päivinä). Sen huomaa jo muuten omasta olostakin, henkeä ahdistaa välillä, kun punkee pyllyään kohti kylkikaarta ja painaa palleaa.

Huh, olipas omanapaista selostusta...Hyviä vointeja ja aurinkoista mieltä!

Kesäihme

Onnea vielä Pilkkikselle! :heart:

Tervetuloa uudet :wave: ja onnittelut plussasta! :flower:

Kesäihme, osaanottoni :hug:

( . ) saikulla tuli taas oltua, ja saattaapi olla että takasin saikulle mennään jo huomenna. On supistellut ihan kiitettävästi ja kipeästi, ja viikkoja nyt vasta 30+ eli vielä 4 viikkoa olis suotavaa pysyä yhtenä kappaleena, mieluiten 7 viikkoa.

Huomenna lekuriaika, katotaan mitä sanoo. Miehelle lupasin että nyt en intä enää lekurille vastaan jos saikkua määrää.

Empulle paljon tsemppia, jos siella sairaalassa nyt makailet! =) Sielta niita uusia pikkukakkosia tulee! :heart: Ei tainnut miehes uskoa korviaan, kun kyseli 'joko mennaan' ja vastaukseksi tulikin 'JO'! :LOL:

Ompas sulla siella aika riehuja Niisku- Rouva! :D

Olipas hyvia uutisia Kesaihme! =) En makaan sanois ei, jos joku haluais mulle viela ultralla vauvaa nayttaa... :D

:hug: Blondie! Ota vaan sita saikkua, kylla sa oot parhaas yrittanyt siella toissa kayda :hug: Toivottavasti nuo hemmetin supistukset laantuu.

(.) Eilen supisteli taas kipeasti pari tuntia, valilla saannollisemmin ja sit taas ei. Meilla mies on alkanut ottaa vaikutteita Empun miehesta, ja kokoajan kyselee, etta 'koska'... 'Mita sa luulet, koska mennaan?' :headwall: En ma tiia, kun ei mulla ole sita kristallipalloa! Toivottavasti muutaman paivan sisalla, mutta ehka ei... Esikoinen on sitten ottanut vaikutteita isaltaan ja kyselee myos. Aamulla tuli heti herattyaan tarkastamaan, onko vauva jo tullut vai onko mulla viela iso maha... :LOL: Vaikka iso ja lollohan se on sit kun vauvakin on syntynyt! :LOL:

Nyt aamulla mies sit sano, et jos menee loppuviikkoon, niin ehka odottelisin sit sita viikonloppua... :eek: Ma sit hanta muistutin, etten voi siita asiasta paattaa... :D

Ooh Latte sulla on jo lupaavan lähellä, ihanaa!! Koita lepäillä että jaksat tulevan koitoksen! Sun mies kuulostaa kyllä ihanan osallistuvalta ja hengessä mukana olevalta -eikä kyllä esikkokaan jää jälkeen isästään kun tulee aamusta tarkastaan josko vauva ois "putkahtanut" yön aikana -voi toista :heart:

No joutuin nyt synnyttämään :D

Soittelin sitten närkästyneenä kättärille tovi sitten kun postista ei vieläkään tullut mitään.
kätilö etsi ja etsi tietojani, mutta teitoja ei ollut tullut. Sanoisitten,että heti kun tiedot tulee niin laittavat ajat, kun viikkoja on jo kasassa tuo yli 10.
Sitten ei muutakun enuvolaan soitto ja terkka oli ihan ihmeissään, kun oli tarkistanut kahdesti, että merkintä on koneelle mennyt lähetyksestä.
Tiedot sitten kadonneet johkin bittiavaruuteen :headwall:
Noh, laittoi heti menemään uudestaan paprut, joten tälläviikolla ne sitten tulee...vihdoinkin :whistle:

Liskon aquaterraario on nyt sitten valmis...pakko oli eilen pakertaa se alusta loppuun valmiiksi ja valmis olinkin sitten vasta 01.30 :LOL:
Hieno tuli, paitsi tarvitsen sen muivipleksin palan vielä, nyt laitoin liskolle maa alueeksi pienen muovi astian :D

Kuva juu pitää laittaa kohta tulemaan :D

Mutta ekaksi syömään :p

paapelo+poju+Tiuhti 10+3

Noniin...tässäpä näitä kuvia olisi ihan sitten kolmin kappalein...vähän innostuin ja kun en osaa valita vain yhtä :LOL:

Tämä on liskon lempi puoli akvaariossa :D

Tässä sitten yritin ottaa "ilmakuvaa" :D

Ja tässä on mein säälimätön PETO :LOL:

kiitti BV uudesta ilmeestä pinossa. ihan ihku :D

voi latte sulla kuulostaa kyllä lupaavalta jo. mä täällä kihisen kiukusta ja ihmettelen et mihin mun supparit on kadonnut :headwall: :headwall:
ensiksi oli kauhuissan ku tuli suppareita siellä 35 viikon tietämillä ja nyt mä oisin niin tyytyväinen ku saisin kouristella suppari kipuisena täällä :LOL:

empulle tsempitykset :wave:

Hani ja Tyttö 37+4

millipilli
Heippa!

BV, kiitos uudesta pinosta :)

olkkis, onnea pienen ihmeen liikkeistä :heart: :heart:

kesäihme, osanottoni :hug: ja samaan syssyyn onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

paapelo, ihanat unirituaalit teidän pojalla :D

mamacita, suurensuuret onnittelut plussasta! :flower:

latte, huu, lupaavalta kuulostaa :) kohta on teilläkin nyytti kainalossa.

( . ), olo on ihan JÄTTIMÄINEN... vaikka kaikki sanookin että maha on pieni. Ei se siltä silti tunnu :D Menkkakipuisia suppareita tulee päivittäin, mutta ei mitään niin kipeitä etteikö pystyis niiden aikana olemaan. Ja olen prkl pettynyt jos torstain lääkärineuvolassa sanotaan, ettei paikoissa oo tapahtunu mitään :D

Huomenna on ihan ihmeellistä kun miehellä on vapaailta :eek: viedään poika mummulaan yökylään ja mennään leffaan :)

Poitsu aloitti tänään kerhossa. Ihan hyvillä mielin sinne aamulla jäi ja hyvin oli mennyt. Vähän oli vaisua poikaa ja kovasti halaili ja suukotteli kun menin hakemaan :D onhan se outoa kokeneelle tarhalaisellekin kun yhtäkkiä kaikki ihmiset onkin ihan outoja.

Äsken laiteltiin pojan kanssa viimeisiä vauvan juttuja kuntoon. Äippäpakkauslaatikon laitoin sänkyyn ja lakanatkin valmiiksi niin ei tarvi niitä sit alkaa miettiä myöhemmin... samaan syssyyn sit vielä raahasin vauvan vaatelipaston hoitopöydän kanssa samaan huoneeseen. Kaukalo haettiin eilen mun vanhemmilta jossa se on ollut säilytyksessä ja pesin sen pehmusteet. Hitsi että se näyttää pieneltä!! Nyt sitten vaan odotetaan... mä niin toivon että ei ainakaan yli menis. Esikoinen syntyi laskettuna päivänä. Eniten jännitän sitä kyllä, että vauva syntyis ei ens vaan sitä seuraavana viikonloppuna kun mies on kavereidensa kanssa joka vuotisessa pilkkikisareissussa. Eli siis "pilkkikisoissa". No joo, kyllä ne pilkkiikin mutta se taitaa kuitenkin olla toisella sijalla... nestetankkaus niillä reissuilla on ainakin aina kunnossa. Niin ja kun mä en oikeesti tiedä uskonko että toi ukko pystyy oleen ajokunnossa siellä... no, kyllä mulle riittää sekin että ei vedä kännejä ja on sellaisessa kunnossa että voi taksilla tulla synnytykseen mukaan jos silloin matkaan lähdetään.

Huomasittekos muuten eilen että nelosella alkoi Sairaala -sarjan toinen tuotantokausi? Ois mahkut vielä päästä telkkariin synnyttään kun kuvaukset jatkuu huhtikuun puoleenväliin saakka ;) no joo, mun synnytykseen ei oo yhdelläkään kuvausryhmällä mitään asiaa :D mutta kiva kun alkoi taas toi sarja :) kiinnostaa varsinkin kun ite olin koko viime kesän tuolla TAYSan vastasyntyneiden tarkkailuosastolla ja syksynkin sinne vielä keikkailin.

Mitäs mä vielä jaarittelisin... ai niin, esikoinen pamautti sunnuntaina kesken Tanssii tähtien kanssa katselun: "Äiti, mistä se vauva tulee?" No, onneksi vastaukseksi vielä toistaiseks riitti se että vauva tulee masusta :D

Nyt mä lopetan... kukaan jaksa näin pitkälle lukea.

millipilli & Frank 36+2

:whistle: Tuota siis... Mä oon kaks päivää ettiny pikkukakkosten pinoa. Se olikin sitten naamioitu tekemällä uusi pino. :ashamed:

Blondie tais antaa mulle ihonhoitovinkkejä? Kaikenlaista on kokeiltu, eikä ihotautien ylilääkärikään oikein tiedä mitä tehdä. Mun naamaa ärsyttää melkein kaikki. Siinä olen kauhean vanhanaikainen, että pesen meikit aina vedellä ja semmoisella meikinpoistoaineella että iho- ja silmämaalit saa kerralla molemmat pois. Tarvis varmaan nyt muuttaa systeemiä, huoh. Minäpä käyn heti perjantaina kunnon kemikaliossa, silloin on nääs tilipäivä. Tosin naama on nyt jo vähän rauhoittunut, kun äiti antoi mulle jonkun Ella Bachén voiteen rasvoittuvalle iholle.

Paapelo mullakin on ollut noita hirmuisia petoja. Niitä oli kaksi ja ne alkoi lisääntymään. Silloin se oli kivaa, mutta nyt kun muistelee.. Yök. :D

Empun uutisia odotellen!

Cassy rv 23+6 :heart:

Oivoi...mitenkäs me nyt tälläviissiin oltiin vallan kakkos sivulle rysähdetty :D

Soittivat oikein sieltä kättäriltä minulle päivällä takaisin.

Tällä kertaa oli neuvolasta saatu tiedot läpi.

Sain oikein valita kellonajankin. :D

Kätilö oli ajatellut varuiksi soittaa ja ilmoittaa, kun oli ajatellut, että jos tälläkertaa etanaposti sitten tökkisi :LOL:
Voi se olisikin niin minun tuuria :D
No jokatapauksessa...np-ultra on 20.3 klo 12.30!!
Jännää päästä näkemään pikku viipukka...nyt sitten vaan toivotaan, että kaikki olisi mallikkaasti.

Mikähän tässäkin on, että ajattelee automaattisesti asioiden olevan pielessä, kun esikko on terve???
Tyhmää :headwall:

Mieskin keksi mallikkaasti vetästä tuiterit saakuta keksellä viikkoa...nukkuu ja haisee tuolla makkarissa :headwall:
Tekisi mieli niin posauttaa...räääh.
Tehokkaampaa on kuitenkin olla puhumatta...ihan turpavärkki niiteillä kiinni vaikka täältä sanaisesta arkusta kyllä löytyisi muutamia ärräpäitä ja selkkauksia...mutta en alistu siihen, olen mieluummin täysin vaiti.
Käänteistä psykologiaa..muahaahhaa :LOL:

Ai että onkin pirullinen mielentila..anteeksi kovasti tämmöinen paasaus, mutta ketuttaa suunnattomasti, että meni pilaamaan hyvän päivän.
Pitäisi löylyttää varmaan se kaveri, joka miehen biljardia pelaamaan houkutteli :kieh:

no mutta, nyt tekemään kuppi teetä ja odottamaan pojan heräilyä.

paapelo+poju+Tiuhti 10+3

Lääkärineuvola takana ja meni muuten hyvin mutta sydänäänet eivät vielä (pettymyksekseni) kuuluneet. Lääkäri sanoi että kun kohtu taakse päin kallellaan ja nuo vatsanpeitteet vararavinnosta normaalia paksummat niin niitä on vaikeaa löytää. Liikkeet kuitenkin tuntuu koko ajan joten en ole huolissani. Menen kuitenkin 20.3 uudestaan kuuntelemaan josko sydänäänet sitten jo löytyis.

Millipilli: Kiitos... Tuo liikkeiden tuntuminen pelastaakin toistaiseksi mun mielenterveyden. Ötökkä kun vetää kutitusjumppaa melkein koko ajan.

Olkkis ja ötökkä 14+2

millipilli
Auuuuuuu!!!! Onko nää nyt sitten jotain hiton liitoskipuja kun toinen nivunen ja koko värkki vihloo niin että on ku tulessa :eek: ei mulla tosta esikoisesta mitään tällaista ollut... se tosin laskeutuikin vasta ponnistusvaiheessa

Tervetuloa uusille :wave: .

Jotenkin niiiin väsyttänyt ja huonosti nukkunut, että en oo oikein jaksanut palstaillakkaan :| . Viime yönä heräilin supistuksiin ja päivällä jatkui mutta nyt tällä hetkellä rauha mahassa. Mä oisin kyllä aivan valmis jo lähtemään. Huono omatunto siitä, kun ei jaksa pojan perässä juosta ku niin sattuu jo joka paikkaan :ashamed:. Joka tapauksessa ei enää pitkä aika mutta kuiteskin.. tuntuuhan täällä muillakin olevan jalat jo hyvästikin lähtökuopissa :D . Esikoinen syntyi tästä parin päivän päästä, saapas nähdä miten käy :whistle: . Ainut, että mullahan vauva on sen 10 päivää laskettua jälessä vaikka laskettua-aikaa ei rakenneultrassa lähdettykkään siirtämään.

Cassy sullahan on oikein nätti masu :heart:

Hyvä, että sait ultrat sovittua paapelo.

Mites latte siellä vointi?

nyt saunaan rentoutuun..

AAM
paapelo vihdoinkin jotain äksöniä lasaretissa :kieh: jumakauta ko saa itte aina hoitaa meikäkin aina manailee tuntuu että omat paperit on AINA hukassa tai jossain" tulossa" muka :whistle:
liskolla komia koti ny :) siellä kelpaa rellastää...

millipilli uh kuulostaa varsin sukkapuikko-meiningiltä.. pienihän se siellä raivaa tilaa haarasta kaalillaan.. auts !! itse olen kärsinyt tänään ajoittaisesti kipuilusta vasemmalle puolelle lantiota siis tosi oudosti vain toiselle puolelle :/ omituinen paikka lähelläkään kohtua ?? kellään muulla sinne särkenyt ikuna niinko ärsyttävän säännöllisesti ? mietin että tietty noi supparit saattaa tuntua selässäkin mutta tää on selkeesti joku lantion sivussa oleva kohta.. |O joo ihan hämyä ja sit ne katos tuli aikas lailla "sarjatulena tovin" mut ny taas poissa, kuten supistuksetkin :xmas: until they return :kieh:

ainii solit sie milli ko olit sanonees ollees töissä siellä ko kuvasivatkin.. mietin pää tulessa että kuka tuttu saattais siellä vilahtaa :D

härre jösses rimata on siellä viittä vailee valmiina :D b:)d no onhan tuo aikakin :D maaliskuisilla... :LOL: vielä teitä on jäljellä siellä runsaasti ?

olkkiksen beiben sydänäänet kuuluneet ? no höh no jos vakuuttivat sieltä että elossa kuite on liikkeet tunnet 100varmasti niin hyvä :) :hug:

Blondie saigonia vaan jos vähänkään siltä tuntuu!! älä ala tohon ollenkaan että työnantaja luulee vielä että oot työkuntoinen ja luulee turhia ja elättelee toiveita.. :attn:

Cassy jo on nätti masundaalis :heart: oikein sievä :)

Latelle supistuspuhureita :whistle: hommiin siitä kohdunrienake :kieh:

am &hippunen 35+1

Tervetuloa Mamacita!! :wave:

Heeeeei millipilli, totta kai sun täytyy suostua kuvausryhmän läsnäoloon, jotta me kaikki päästään ihan livenä näkemään sun synnytys ;) :D. No ei vais ;).

Niin ja vielä millpillille nivusen vihlonnoista: mulla vasen nivunen on temppuillut jostain rv 10 lähtien, välillä on ollut parempana ja välillä niin ettei ole voinut oikein kunnolla kävellä. Samoin liitoskivut on tulleet ja menneet, välillä niin pahoja ettei ole voinut muuta kuin valittaa, välillä taas ei ole tuntunut käytännössä ollenkaan. Mulla siis ainakin kroppa varsin oikukkaalla tuulella ollut tässä raskaudessa :wave:

Ou nou Cassy miten söötti ja sporttinen vauvamassu :heart:

Kylläpäs rimata sullakin alkaa olla jännät paikat, samoin kuin latella - tsempitykset sinne ja muistakaahan käydä säännöllisesti ilmoittautumassa ettei me muut pakahduta jännitykseen ;).

Ja Emppu tosiaan ei ole käynyt ilmottautumassa :D, taitaa olla haikaraa metsästämässä :heart:...

Mulla oli tänään viimeinen lääkärineuvola ja ultra, ja kaikki oli ok: kohdunsuu pehmeä mutta kiinni, kaulaa jäljellä 2cm. Vauvan painoarvio oli 2700g, joten sirompi taitaa tästä neitistä tulla kuin siskostaan jolla arvio samoilla viikoilla oli 3000g (painoi syntyessään 3590g rv41+4):heart:. Lekuri totesi vaan että ei tämä ainakaan tällä viikolla synny - minä siihen että toivottavasti ei vielä ensi viikollakaan, oon ihan henkisesti valmistautunut että pääsen pitkälle huhtikuuta tän massuni kanssa :).

Taalla vointi ihan hyva, vahan taas supistelee, muttei mitaan saannollista... toivottavasti kuitenkin jotain tekevat kohdunsuulle... tekis sit synnytyksesta hiukan helpomman ja nopeemman, toivon! (Taa on mun logiikkaa, en tiia pitaako paikkaansa... :D ).

Tosi hienon terraarion teit Paapelo! Oot kateva kasistasi! =) Kiva, et vihdoin sait paivan ultralle!!! :hug: Miehet! :headwall: Tervaa ja hoyhenia vaan miehen kaverille!

Kiva, etta esikoisen hoitopaiva meni hyvin Millipilli! Nuo on aina vahan huolestuttavia aikoja aidille, vaikka kaikki yleensa meneekin tosi hyvin! =) Ehka nahdaan sut sit telkkarissa!! :D Ma en taitas olla ihan kuvauskunnossa...

Pian saat sitten selittaa esikoisellekin ihmisen biologiaa... :D Ja ihan liitoskivuilta kuulostaa...

Ihana masu Cassy! Harmi, et sulla on niin herkka iho. :hug:

Kiva, etta neuvolassa kaikki hyvin Olkkis- harmi, ettei sydanaanet kuulunut viela. Onneksi tosiaan vauva jaksaa aitiaan muistutella olemassaolostaan! =)

Rimata ja Hani-
ma oon kanssa vasynyt tahan palloon... Vasymys on ihan tajuton, joten toivotaan, et paastaan pian toimiin! =) Vaikka, sit kun on sen aika, ma varmaan panikoin ja toivon, et pysyis viela sisalla... :LOL:

Mulla taas meni tassa satuillessa niin pitkaan, etta muut ehtivat ensin... :ashamed:

Aina on jotain outoa jomotusta, eiko Allusmamma? Kumma kylla, kun vaan toisella puolella... siella se vauva sitten kai enemman aikaansa viettaa! =) Maaliskuisissa tosiaan on jo aika monta vauvaa syntynyt! =)

Hyvia uutisia siis neuvolasta Talvitie! Siro tytto tosiaan tulossa, vaikka onhan hanella viela aikaa pulskistua! :D

Huomenta! Juu... Kyllä ötökkä siellä itsestään muistuttelee joten en oo mitenkään huolissani noista sydänäänien puuttumisesta. Meen nyt 20.3 kuitenkin sitten uudestaan neuvolaan. Th:kin sanoi eilen soittaessani että ei näitä viikkoja kuitenkaan niin hirmusti ole. Onhan niitä muiltakin kuulemma etsitty tuonne rv20 asti ennen kuin on kuulunut.

En jaksa siis vielä murehtia. Tällekin aamulle jo kutitusjumppaa harrastettu joten hyvillä mielin menen eteenpäin

Olkkis ja ötökkä 14+3

Minäkin käväisen merkkaamassa uuden pinon, täällä vointi ihan ok. Pahoinvointi on siirtynyt iltaan, mutta eiköhän se siitä ala hellittää. Vähin erin alan alkujärkytyksestä selvitä, nyt jo varovaisen optimistinen :)

Täällähän alkaa olla monella jännät paikat, pitää itsekin yrittää käydä katselemassa tilannetta aina väliin =) Työt tuppaa vaan estämään tätä ajanviettoa netissä :LOL:

millipilli
Tosta Sairaala-sarjasta täytyy sen verran tulla kommentoimaan että noissa tän toisen kauden jaksoissa mua ei enää voi näkyä paitsi jos ne tunkee väkisin synnytykseen mukaan :LOL: :LOL: :LOL: ekan kauden kuvauksia välttelin koko kesän ja yhdessä jaksossa syksyllä vilahdin erittäin elämääni kyllästyneen näköisenä :D

Yhteistyössä