***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

millipilli
Emppu, kiva kun tukiliivistä on ollut apua!

hani, meilläkin poika yrittää aina välillä työntää mun napaa takaisin paikalleen
:D

lumipyrylle paranemisia :hug:

Meillä oli kiva viikonloppu :) Dave oli aivan LOISTAVA! Ja mä melkein itkua väänsin kun illan viimeisenä biisinä lauloi Pieni ja hento ote... :heart: :heart: Eilen sitten oltiin siellä juhlissa ja voi jessus sitä menoo... kyllä taas väki kunnostautui kun oli ilmaista viinaa. Lähdettiin siitä sitten jatkamaan vielä miehen baarille ja kotona oltiin kahden jälkeen. Aamulla oli mullakin ihan krapulainen olo :D pojan hain äsken kotiin ja oli ollut kivaa mummulassa :)

Sitten ällöä lima-asiaa... :whistle: mulla on nyt kahtena aamuna tullut ihan samanlaista kuin ovislima. Sellasta veeeenyvää paksua tavara (olkaa hyvät vaan, tiedän että haluatte kuulla :D). Onko kenelläkään ollut vastaavaa???? Mä kyllä aattelin jos soitan neuvolaan huomenna kun noita harkkasuppareitakin on ollut paljon jos pääsisin tarkastuttamaan onko paikat kiinni. Ei muuten mitään, mutta ollaan sinne Lappiin lähdössä viikon päästä... :whistle:

Nyt poikaa halimaan!

millipilli & Frank 33+0 *poooks*

muoks. Tuli mieleen vielä... molempina iltoina kun noita kännisiä näin niin ei hiukan huvitti kun ihan TUNTEMATTOMAT tuli avautumaan mulle jotain synnytyskertomuksiaan... ja muutenkin kauheesti tuli raskauteen liittyen kommenttia ihan oudoilta ihmisiltä. Mä ilmeisesti mahani kanssa olin jotain julkista omaisuutta :D tosin mulla sentään oli kaikki vielä hyvin. Siellä pippaloissa oli nimittäin yksi mamma jolla oli eilen viikkoja 41+ :D
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Iltaa!

Taalla myos vaan odotellaan... aamulla ei vauva oikein liikkunut, joten vahan tuli pienta paniikkia, mutta herashan se sielta sitten iltapaivalla... =) Joten kaikki hyvin!

Ei kai se limatulppaa voi olla Millipilli?
No sitä mäkin mietin... mutta ei siinä ainakaan mitään veriviirua oo ollut. No, näyttäis että joudun jokatapauksessa omalääkärillä käymään (joka on myös mun neuvolalääkäri) kun räkätauti näyttäis menneen poskionteloihin
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
On naa naiselliset vaivat limoinee...kuka niista ottaa selvaa! Ompas katsya, kun sun laakari tietaa molemmista jutuista! Huomennako meet? Toivottavasti paranet pian!
Täytyy varmaan heti huomenna varata aika, että saa nää poskiontelot kuntoon... mulla menee nykyään aina flunssa poskiontelotulehdukseksi. Ja tuuri on käynyt kun toi mun lääkäri on IHANA :heart:
 
Millipilli: mullakin tuli ekaks mieleen että ei kai vaan limatulppa vielä voi irrota??! Eikös joillakin naisilla sitä tulppaa tule ihan viikkokausia? Mullakin valkovuoto on kyllä ehkä hiukan muuttanut muotoaan juoksevasta vaaleesta kiinteenpään kirkkaaseen päin (köhöm, sorry jos joku inhoaa näitä limajuttuja :whistle: )

Tuuhan sitten kertomaan mitä lekuri oli asiasta mieltä!

Iitukka ja Pilkkis: Ihailtavaa tuo teidän lunki asenteenne mm. sairaalakassin pakkaamisen suhteen :D. Muistakaahan ilmottautua pinossa säännöllisin väliajoin, täällä jo ihan jännittää teidän puolestanne! ;)

Talvitie 33+4
 
kamala että tänne on kerenny tulemaan tekstiä :D Kellokin jo vaikka mitä vaan ku ei pysty nukkumaan, mahaa vihloo niin mahdottomasti ja tekee mielettömästi sipulia ja janottaa ja pissattaa kokoaja... Ei esikoisesta koskaan ollut mitään tällaista :D jospa ei ainakaan huono merkki olisi :O
Pittää myöhemmässä välin lueskella nuo kirjotukset mitä tullu viime käynnin jälkeen niin on edes vähän kärryillä ja osaa puhua muustakin kuin omasta navasta :)

Vatukka ja "Tuhnu" rv 5+6 (?)
 
Jep, täällähän sitä keikutaan hamaan loppuun saakka..
Kaikki hyvin ja ennallaan, ei merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.
Nää loppu VIIKOT aion ottaa mahollisimman rennosti, lepäilen
ja teen mitä sattuu huvittaan. Nautin että ei tarvi vielä yöllä
nousta ketään syöttämään vaan voin vaikka lueskella unettomuuden
yllättäessä. Kaikenmaailman ässät ja kikkakolmoset jää kyllä
taaskin meillä testaamatta.. Eli mammalle voimia tulevaan- keräys
on alkanut!
Ainut mikä vähän harmittaa kun en enää pysty likan kans
touhuamaan kovinkaan paljoo, en esim. oikein enää
kykene ulkoilemaan sen kanssa. Se painattaa tuolla pitkin hankia
semmosta kyytiä että mä en pysy perässä! Ja toiseks oon
reissun jälkeen niin kipee haaruksista etten loppupäivään pääse
kävelemään.. No, onneks isänsä sitä sillon tällön ehtii
ulkona juoksuttaan.

iitukka ja helmi 39+2
 
Huomenta!


Aloitetaas manantain valituspino :D

Eilen illalla sattui taas mahaan :headwall: Eikä kaikki asennot ollut hyviä |O
No aattelin sitten että helpottaa kun pääsee sänkyyn :) Mutta EI... Aina hereillä ollessase vaan sattus ja sattus :headwall: kyljen kääntäminen
oli kmalaa |O


No sit vielä noi iki ihanat peräpukamat :headwall: Kun ne ei oo mitenkään
muo vaivanut :) Mut eikös sitten eilen ne hiukan vuoda verta |O Mut kaveri
sanoi ettei raskausaikana niille kuulemma tehdä mitään kun on keskenmeno
riski jne...Eli sitten vaan odotellaan ja suihkutellaan ahkerasti :)



Emppu788 & Veikka 35+2
 
millipilli
Sain nyt sit lääkäriajan tunnin päähän... tuun kertomaan sitten mitä sanottiin.

Vähän paskat fiilikset nyt muutenkin... miehen kanssa mennyt huonosti jo jonkin aikaa ja nyt alkaa mulla mennä lopullisesti hermo tähän touhuun. Katotaan miten käy... välillä jo tuntuu, että ero olis helpompi ratkaisu.

 
Empullakaan ei olis enää paljon jäljellä ja muillakaan,nyyh te jätätte mut yksin tänne :'( :D

millipilli haleja sinne,toivottavasti miehenne kanssa saisitte asiat kuntoon,tsempit sinne :hug:

Täällä odotellaan kovasti äitiyspakkausta ja sitä äippärahapäätöstä,toivottavasti en saa minimiä,saa nähdä :kieh: :)

bad virgin ja paprica 25+1
 
Heissan mammat.

Täällä oltu hieman vaisulla tuulella, ei ole ollut oikein inspiraatiota nyt kirjoittaa mitään. Viikko mennyt hermoja raastavassa tunnelmassa, kun lähiomaiseni sairastui yhtäkkiä erittäin vakavasti. Hän on edelleen tehohoidossa, eikä tilanne valitettavasti näytä lainkaan hyvältä... Viime viikolla vietettiin muutama päivä siinä kaupungissa missä häntä hoidetaan, nyt ollaan kotona taas ja sekin tietysti tuntuu pahalta ettei voi olla lähellä päivittäin. Huoh :'( Kyllä tää elämä on arvoituksellista, onnea ja surua yhtäaikaa...

Tuo tehty reissu pelotti omaltakin osalta siinä mielessä, ettei etukäteen oikein tiennyt, miten pitkät ajomatkat selkäkivulla ja sitä myöten supisteutaipumuksella, ja kaikki tää suru ja stressi vaikuttais vauvelin vointiin. Onneksi kaikki meni kuitenkin vauvan ja raskauden kannalta hyvin. Turvan tunnetta loi kieltämättä myös se että reissu suuntautui korkeatasoiseen yliopistolliseen sairaalaan, joten lähellä olis tarvittaessa ollut paljon parempi hoito kuin täällä kotimaisemissa konsanaan...

Vauveli voi siis hyvin, vaikka välillä olen ajatellut jo että tän kaiken itkemisen ja huolen on jo pakko vaikuttaa vauvaankin. Täytyy luottaa vaan siihen, että nämä pienet ovat tuolla kohdussa hyvässä suojassa maailman murheilta. Runsas ulkoilu ja myös muiden asioiden miettiminen auttavat onneksi irroittautumaan tilanteesta hetkittäin, ja sillä tavalla saa tasapainon pysymään tässä omassa perhearjessa. Kiitollinen olen kyllä tuolle kultaiselle miehelleni, joka tän paletin on pitänyt kasassa viime aikoina.

Kylläpä tuli masentavaa tekstiä nyt teille luettavaksi, sori. Halusin vaan käydä jotenkin ilmaisemassa olotilaa, ja ilmottamas myöskin etten ole teitä unohtanut heti alkuunsa, vaikken aktiivisesti kirjoittaskaan kuulumisia näinä aikoina. Käyn kuitenkin lukemassa päivittäin! Hyviä vointeja kaikille :heart:

Kesäihme 23+3
 
millipilli
kesäihmeelle jaksamiset vaikeaan tilanteeseen :hug:

Kävin siellä lääkärissä. Poskiontelotulehdukseen antibiootit ja raskauden puolesta käsky levätä... kohdunsuu oli kiinni onneksi, mutta huomenna vielä pitää viedä pissanäyte ja käydä antamassa valkovuotonäyte. Mulla oli esikoista odottaessa näillä viikoilla suunnilleen joku tulehdus jolla olis voinut olla paikkoja avaavaa vaikutusta. Mutta nyt sit vaan otetaan iisisti kotona...

millipilli & Frank 33+1
 
Morjens kaikki!

Takaisin "kustannuspaikalla", työpäiviä jäljellä vielä 33! Selkä parempi, flunssa vaivaa edelleen. Ja taas on tylsää töissä. Kohta onneksi ruokis.

Mulla oli viimeks ihan liikaa tavaraa synnärillä, tosin osa oli viihdykettä siihen viikon makuutukseen ennen käynnistystä. Tällä kertaa aattelin ottaa vain pakolliset:

- kempparitavarat (meikit, suihkugeeli, shampoo&hoitoaine, harja, puhdistusgeeli, dödö)
- kotiinlähtövaatteet itselle ja vauvalle
- lansinoh, huulirasva, liivinsuojat, liivit
- puhelinnumerot paperille
- herkkurahaa kahvilaa varten

Muut roinat jätän kotiin. Tällä kertaa toiveissa vaan pikareissu suorituspaikalle ja kotiin heti kun vaan laskevat!

Blondie rv 28
 
Moikka taas!

Kesäihmeelle tsemppiä!! :hug:

millipilli, mä luulen tietäväni mikä baari miehelläs on. :D Muutama kaveri vaan oli kans Daven keikalla lauantaina, joten tuskin Davekaan moniin paikkohin samana päivänä kerkiää. Oon itekin siellä baarissa ollut muutaman kerran. =) Ihan kiva paikka.

Mulla olis tänään tarkoitus mennä Kelaan viemään palkkatodistus. Mä haen äippärahaa viim 6 kk:n perustella ja viime viikolla tuli vasta täyteen tuo 6 kk, joten en oo aiemmin pystynyt toimittaa lappuja.

Masussa kaikki hyvin. Ei oo ollu supisteluja eikä mitään muitakaan vaivoja. Vauva potkii ihan mielettömästi ja maha oikein muljuu kun vauva liikkuu. Meillä myös aloitettiin nyt esikoisen vieroitus yömaidosta. Poika on jo 1 v 8 kk ja syö silöti edelleen öisin aina välillä. Nyt aloitettiin tiukka linja, ettei maitoa yöllä tipu. Pakko saada poika eroon tuosta yösyömisestä ennen kun vauva syntyy. Lähes tunnin poika viime yönä kitisi ja pyysi maitoa, mutta lopulta nukahti ja nukkui aamuun asti. Vähän on itsellä väsy, mutta nyt oon tiukkana. :)

marza ja minimuru 35+1
 
Huomenta!

Voi ei Vatukka! :hug: Mihin aikaan sit nukahdit?

Ihana asenne sulla Iitukka! Mulla alkaa jo mitta tayttya taman raskauden kanssa... jos on kiireinen paiva ja jalkeilla koko paivan, illalla ei pysty nukkumaan millaan... jokapaikkaa sarkee ja jomottaa... :( Viime yonakin olin suht hyvalla ololla kahden aikaan. Taytyy varmaan ruveta ottamaan Panadolia iltaisin. :ashamed: Mutta tosiaan, voi olla etta menee pari viikkoa ylikin...

Joo, ehdit valittaa ennen mua Emppu, mutta ma jatkoin valituspinoa... :D Onko se sun tukiliivi viela hyva? Mulla on pukamat ollut hiljaiselossa nyt kuukausia... ne on kylla kanssa hirvea vaiva...

:headwall:

:hug: Millipilli! Toivottavasti teilla asiat jarjestyy. Hyva, etta tutkivat kunnolla tuon limajutunkin! :hug:

Koskas sun aitiyspakkaus tulee BV? Ma varmaan taalla roikun sittenkin, kun vauva on syntynyt, ellen opi nukkumaan vauvan nukkuessa... =)

Paljon voimia Kesaihme! :hug: Toivon, etta omaisesi paranee :hug:

Perempi vaan, etta on tylsaa toissa Blondie! Saat sitten levata ja taukoilla rauhassa! :hug: Eipa ole sullakaan enaa montaa paivaa jaljella! =)

Nyt mina lahden kauppaan- marjoja tekee mieli! :D

Latte 35+ vkoa :wave:
 
kesäihme Voimia surun keskelle! :hug: Rankka vastakohta odotuksen onnelle.. Vauva on varmasti turvassa siellä masussa. Mulla on itelläni molemmat odotukset menneet surun, huolen ja stressin keskellä, eikä masuasukkaalla silti ole hätää ollut. Aloin odottaa esikkoa alle 2kk isäni kuoleman jälkeen, jolloin olin tietenkin itsekin surusta sekaisin ja äidin tukeminen oli silloin rankkaa myöskin. Tällä kertaa odotus alkoi 2kk veljenpoikani yllättävän kuoleman jälkeen ja myöhemmin hyväkuntoisella äidilläni todettiin syöpä ja saipa hän aivoinfarktinkin vielä siihen päälle. Tämäkin raskaus on siis ollut surun ja huolen siivittämä, mutta näin pitkälle on päästy ilman mitään erikoista huolta vauvasta. Hetkittäin on pitänyt itsekkäästi unohtaa toisista huolehtiminen hetkeksi ja keskittyä vain itseensä ja omaan hyvinvointiin, sikäli kun se on ollut mahdollista. Voimia vielä läheisesi sairauden kanssa jaksamiseen! :hug:

millipilli Nyt sitä lepoa sitten vaan, että pieni malttaisi pysyä kyydissä vielä! Pikaista paranemista poskionteloille!

Talvitie :D Mä otan yleensäkin aika lunkisti ja jostain syystä tällä kertaa vielä lunkimmin ton synnytyksen kanssa. Kuten iitukkakin, mäkin epäilen, ettei meiän vauva ihan vielä ole tulossa. Mut onhan tuo sairaalakassin pakkaus jo alotettu, ettei tarvi ihan alkutekijöistä asti alkaa kokoamaan, jos se lähtö yllättäen iskeekin. :D Ei oo kuitenkaan mitään synnytystä ennakoivia asioita havaittavissa, joten vielä ei tarvi jännittää ainakaan mun puolesta!

Mulla muuten sama asenne sun kanssa, iitukka. En tee mitään ylimäärästä, vaan lepäilen ja nautin tästä elämän helppoudesta vielä niin kauan kun sitä kestää.. Öisin oon onneks saanu nukuttua viime aikoina ja valvoessa tulee sitte tehtyä ristikoita tai lueskeltua. Tänäänkin harmittaa vaan just tuo sama juttu, eli ei kyllä pysty lähteä esikon kanssa ulos. Se silkka molempien pukeminenkin on jo turhan rankkaa, saatikka sitten säntäily tuolla hangessa. Esikko kun oli kesävauva, niin en ymmärtänytkään, miten vaikeaa voi olla saada omat kengät jalkaan tälleen loppumetreillä! Viime kerralla kun tuli vaan sujautettua sandaalit jalkaan aina. Täällä me nyt sitten ihaillaan auringonpaistetta ikkunan takaa.. :snotty: Kauniilta näyttää! :D

Pilkkis 39+1
 
kesäihme: :hug:

Emppu: Oletko kokeillut peräpukamiin niihin tarkoitettua voidetta? Mulla oli sama vaiva jo esikoisen raskaudessa, kuten nytkin. Apteekista saa ilman reseptiä Scheriproct -nimistä voidetta pukamiin, ja se todellakin auttaa ja on turvallista käyttää raskauden aikana. Nyt kakkosta odottaessa olen käyttänyt salvaa heti kun on ollut viitteitäkään pukamista ja hyvin ovat pysyneet aisoissa :). Myös synnytyksen jälkeen sain samaa rasvaa sairaalasta ja sillä pukamat korjaantuivat ihan muutamassa päivässä. Siis suosittelen lämpimästi! :)

Minäkin olen saanut peräti jotain aikaiseksi näissä vauvaa koskevissa valmisteluissa: eka koneellinen vauvan vaatteita pyörii koneessa! Varmaan kolme koneellista yhteensä noita pikkuvaatteita esikoisen jäljiltä, joten aika paljon niitä on esikoiselta jäänyt. Nyt sitten pitäisi alkaa siivoamaan kaappeja ja lipastoa, että vauvan vaatteet mahtuisivat kaappiin...


Talvitie 33+5
 
Oli se kello jo jotain vaille neljä kun pystyin nukkumaan :$ vois tuo mahan vihlominen jo loppua. Ei tämä koulussa olokaan onnistu kun ei jaksa aina aiheeseen keskittyä kun nippailee ahkeraan :D mutta nyt takaisin tunnille -->
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Onko se sun tukiliivi viela hyva?


Yep! Mä voin suositella sitä tukiliiviä :) Tänäänkin lähdettiin jo 10
aikoihin liikenteeseen ja hetki sitten tultiin kotiin...Eikä ole selkä
yhtään huomauttanut itsestään :D




Talvitie

Täytyypi käydä apteekissa hakemassa sitä voidetta :)
Ei esikoisestakaan vaivannut yhtään mutta nyt vaivaa |O



Emppu788 & Veikka 35+2
 
Ja hyvin uutisin minäkin liikenteessä. Kävin tänään ultrassa kurkkimassa 2millistä :D Kovasti oli lääkäri kokemuksen syvällä rintaäänellä sitä mieltä, että se pieni läpätys mikä siellä näkyi, olisi ollut syke :) Siellä oli kiinni, oikealla paikallaan ja pituutta todellakin se 2 milliä :heart: Voi kun ei enää vuotelisi, ja jatkuisi tämä raskaus ihan kuten pitääkin. Tänään on ollut koko päivän aivan järkyttävän huono olo, vatsa oli aamulla sekaisin, jos tämä on tästä raskaudesta, niin ihan pakko tulla tyttö, kun on niin erilaiset oireet kun tuon ensimmäisen kanssa :D
 
AAM
skye :hug: kiva että uutiset olivat positiivisia :) :flower:
seuraavaa nauvolaa odotellen.. *heittää sadetanssit jotta vuodot pysyisivät poissa* :D
d:)b oloille.. ;)

pukamille :kieh: menkee poes :attn: .. !!

kesäihme :( :hug:

iitukalle rentolepoja vaan :D

) .) Huomenna neuvolaa iltapäivästä, työpäivän jälkeen.. paniikki iskee vaalla vasta :eek: kun huomaa että mitäs tää tsijoona kiloa täällä on.. :snotty: tehostin ennakoivaa "hyvää" painotulosta söin kaksi laskiaispullaa tänään JEEJEE :kieh: :headwall: smart girl.. :D
joo jos lähtis täskärit nauhalta katsomaan ja sit punkkaan..

sii juu :wave:

Am & hippunen 32+0
 

Yhteistyössä