***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

AAM
Sairaalakassin sisältöä

Muistutukseksi kaikille mitä sinne sairaalaan lähtiessä kannattaa ottaa mukaan

-neuvolakortti
-huulirasva
-hiusharja+ponnari
-deodorantti
-meikit
-kamera/laturi
-kännykkä/laturi
-tossut
-sukkia/alushousuja
-aamutakki
-vesipullo
-cd:itä
-evästä miehelle ja itselleen
-imetysliivit+liivinsuojia+rintakumit
-lehtiä/kirjoja
-hammasharja,hammastahna
-shampoo/hoitoaine/saippua
-bepanten rasva
-vaatteet kotimatkalle (valitse imetykseen sopivat)
-vauvan kotiutumisvaatteet (nyrkkisääntö: pue aina yksi kerros enemmän kuin aikuiselle)
-unilelu vauvan ensisänkyyn

mutta emmä nuita kaikkia sinne meinaa ottaa.. esim cd:t ja unilelu jää kotio samaten toi bepanthen koska jorvista ainakin saa jos pyytää osaa :D ja minähän osaan.. ;) :p samaten aamutakkia en tartti käytä sairaalan ja jos jotai puuttuu niin ukko saa luvan kiikutta.. :LOL:
 
Sairaala kassissa mulla oli mukana seuraavat asiat:


-Vaihtovaatteet
-Hiusharja
-Hammasharja
-Trippimehuja
-Lompakko
-Kamera
-Känny


Sairaalasta lähtiessä mies toi lapselle vaatteet/turvakaukalon



Lompakko en muuten kertaakaan tarvinnut ja hammastahnaa
sain sairaalasta kun oma unohtui kotiin :) Mielelläni käytin
sairaalan vaatteita/kenkiä niin ei tarvinnut välittää likaantumisesta
yhtään vaikka eivät ne niin kuohkean näköiset olleet :D



Emppu788 & Veikka 34+5
 
Jestas!!!


Tukehtumisvaara - vauvanhaalareita pois myynnistä
12.2.2009 10:32

Valmistaja vetää vauvojen fleecehaalareita myynnistä turvallisuusriskin takia.

Polarn O. Pyretin windfleece-haalareiden huppu on niin suuri, että se voi aiheuttaa tukehtumisvaaran, jos peittää vauvan kasvot.

Tuote on ollut myynnissä syksystä 2007. Valmistajan mukaan turvallisuusriskiä ei huomattu testeissä ennen tuotteen myyntiin tuloa.

Ruotsalainen Polarn O. Pyret pyytää palauttamaan tuotteet liikkeisiin.


STT
 
LumiPyry: Mulla on siis ollut pissassa ne proteiinit plussalla kolmella viime kerralla. Eka kerralla oli merkintä +-, ja sen jälkeen + ja +. Eli oiskohan tuo mun eka kertani ollut sama kuin sulla se "pikkusen vihertää" (meillä neukkatäti tekee testin)? No anyway, ekalla kerralla pohdittiin mahdollisia syitä tuolle valkuaiselle ja täti kyseli että onko hiivaoireita. Paha mennä sanomaan, kun mulla ei aiemmin ole koskaan hiivaa ollut, mutta kuvailin tätille että alapään limakalvot on aran tuntuiset ja kuivat, siis myös kutiavat. Hain sitten varuiksi apteekista canesten -kuurin, ja kieltämättä limakalvojen arkuus (siis kutina tiukkojen housujen kanssa) on tuon kuurin myötä loppunut. Voi siis olla että mulla oli hiivanpoikasta, vaikka valkovuoto ei ollut millään tavoin erikoista minusta. Mutta kahdella seuraavallakin kerralla ne proteiinit on olleet plussalla, vaikka tuon hiivakuurin otinkin. Eka kerralla labraan kiikutetut pissanäytteet oli puhtaat, nyt tästä toisesta en vielä tiedä kun en muistanut tänään niitä tuloksia soittaa. MUTTA tänään kun netistä hain tietoja mä hokasin että mistä tuo mun testiplussa saattaa johtua: liian vähästä juomisesta. Jostain verkkoklinikalta luin tietoa että jos nestettä juo liian vähän voi testi näyttää plussaa(siis pissa on ns. liian tujua ;)). Ja mä oon oikeasti juonut tosi huonosti vettä viimeaikoina. Yöllä ei tarvitse herätä pissalle kertaakaan eikä aamulla ole edes mitenkään kamala hätä. Nyt yritänkin sitten jouda huomattavasti enemmän ja katsotaan mitä testi seuraavalla kerralla näyttää.

skye82: Hyvä että vuoto on loppunut! Minä ollen käynyt molemmissa raskauksissa varhaisultrassa aika tarkkaan viikolla 7+0, molemmilla kerroilla syke näkyi jo ja pieni oli n. 1cm kokoinen :heart:

millipilli: Mulla kanssa samansuuntaista pesänrakennusviettiä, paitsi etten sitten kuitenkaan saa kaikkea sitä aikaiseksi mitä haluisin tehdä :/. Sitten oon pahalla tuulella kun tekisi mieli siivota ja järjestellä kaappeja jne. mutta aina sitten se lepohetki vie kuitenki voiton enkä saa tehdyksi kaikkea sitä mitä haluaisin! Ristiriitaista. :kieh:

onnea mama-84 hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Allusmamma: hyvä kysymys! Minäkin havahduin samoihin mietteisiin, kun toin varastosta sisälle vauvan leluja (vahingossa kun hain matkalaukun varastosta ja se olikin täynnä leluja :D). No neiti leikki niillä sitten koko päivän ihan innoissaan ja hoki vaan jokaista leulua esitellen että "vauvan". Ajattelin sitten että olkoot nuo lelut nyt sitten esillä, niin ettei neitokainen ainakaan kateelliseksi tule sitten jos pikkusisar olisi kerralla saanut ihan uudennäköisiä leluja.



 
AAM
Jeps Talvitie .. :headwall: LOISTAVAA äh miksi en tajunnut sanoa tuosta.. mullakin oli siis alkumetreillä raskautta ne protskut plussalla ja terkkatäti sanoi että jos olen juonut huonosti aamulla niin saattaa olla tuloskin positiivinen... ! voi pöh ja mutenkin mä olen kans huono juomaan KAIKKEA ! alkosta lähtien ja veteen lopettaen... :whistle: siis ei vain tunnu janontunnetta.. ja "pakollakin" pitää kunnioittaa ainakun kävelen vesipisteen ohi niin huikka lasista menttaliteettia, kannattaa.. okei ehkä joutuu käymään sit vessassa sen kerran-pari yössä mutta ainakin tulee/tulis juoduksi sitä nestettä.. :|

ELI TEKIN JOTKA KÄRSITTE noista plussista pissinäytteessä niin lisää vettä van jos se siitä mahtaisi johtua.. :whistle:
 
Ja laitetaanpas sitten vaikka ihan eri viestiin mitä mä tällä hetkellä mielessäni pyörittelen :wave: :


Eli kertokaapa mielipiteitä sisarusrattaisiin tulevasta vauvan kantokopasta: millaisia koppia olette hankkineet/aiotte hankkia ja mitä ominaisuuksia arvostatte kopassa?

Meillä on Brion Double Wawe -tuplat ja nyt pitäis päättää että milllaisen kopan siihen hankkisi. Brion oma pehmeä kantokoppa on tämän näköinen:

Hyvää tuossa kassissa on ainakin se, että päällyksen saa kokonaan vetskarilla auki ja siis esim. kesällä kuumalla kokonaan pois. Toinen hyvä pointti on se että on varmasti sopiva ja hyvä noihin meidän kieseihin, kun on varta vasten noita varten valmistettu.

Toinen koppa, jota mietin on tällainen Oran malli:

Tässä plussaa olis tuo kuomu. Kaverillani on Oran vaunut ja hänellä niissä tällainen koppa. Ainakin harson virittäminen tuohon erilliseen kuomuun on näppärää ja muutenkin vauva saa olla tuolla oman kuomun alla rauhassa, esim. riekkuva sisar ei pääse niin helposti vauvaan käsiksi ;). Tässä mallissa ei kuitenkaan saa vetskarillla kokonaan koppaa auki. Sovitin tätä Oran koppaa noihin mun tupliin ja minusta se kävi niihin ihan hyvin.

Apuva, en osaa päättää kumpi koppa ois parempi, vinkkejä/mielipiteitä otetaan vastaan! :wave:



Jee, Allusmamma, jospa ne plussat nyt tosiaan olis vaan tuota mun juomattomuuttani! Nyt täytyy ihan ottaa itseään niskasta kiinni ja vetää se pari litraa ihan väkisellä, katsotaan jos testit muuttuis miinuksiksi :saint: .
 
AAM
talvitie mulle se terkka sanoi että puoli litraakin jo riittää.. :D kaksi liiduria ois turhan paljon.. manneken pisss... :LOL:
hitsi ko on ihana katsella noita uusia kärryjuttuja :heart:
mulla on esikoiselle se kuppainen seisontalauta vaan.. mutta saa näydä jos kesän lopulla hankkis jotkut kaksoiskevytrattaat syksyks.. :whistle:

huikkasin muuten omalle huhtikuupalstalle tuosta protskujutusta.. en muista onko tää ainoa ketju jossa on siitä keskusteltu ahkerasti
 
No tuskimpa saisinkaan nyt näin yhtäkkiä ahdettua itseeni tuollaista vesimäärää :D . Ehkä tinttaan sitten ainakin ennen seuraavaa neuvolaa ihan kunnolla sitä vettä niin katellaan että mitä ne testit näyttää ;). Hyvä juttu kun veit huhtikuulaisillekin tietoa tästä, saattaa olla muitakin "kuivuvia" typeryksiä kuin minä ;) :whistle: .
 
millipilli
Vaunujen kopasta... meillä on Brion Novat eli sama kuin Kombi mutta pehmeällä kopalla ja mä en tykännyt kevätvauvalla siitä pehmeästä kopasta ollenkaan. Oli kesällä ihan hirmuisen kuuma. Nyt sitten tilasin Brion kovan kopan kun vauvatar-nettikaupassa on niin halvalla.

Mulla on alkanut olla tosi paljon harkkasupistuksia nyt kuluneen viikon aikana. Hirmu herkästi tulee ja usein. En oo mitenkään huolissani kuitenkaan kun niihin ei liity yhtään kipua. On vaan jänskä kun yhtäkkiä on näin lisääntyneet.

millipilli & Frank 32+4
 
millipilli: Meillä noi ykkösvaunut on Brion Duot, eli niissä on erillinen kova koppa jonka saa sitten vaihdettua ratasosaan. Esikoisella tykkäsin ihan huippupaljon tuosta tilavasta kovasta kopasta, lämpimillä ilmoilla oli viileä ja talvella kylmällä kaikkien pussien ja haalareidenkin jälkeen vielä mukavan tilava. Mutta kun noihin sisarusrattaisiin ei vaan millään sovi minkäänmoinen kova koppa, pakko tyytyä pehmeään :/ .
 
millipilli
AM oli pohdiskellut esikoiselle vauvasta kertomisesta. Meillä poika on 2v9kk ja vauvasta kerrottiin heti kun plussa tuli. Vähitellen on vauvasta puhuttu ja siitä, että pojasta tulee isoveli. Alkuun ilmoitti että se vauva ei sitten muuta meille... :D mutta nyt on jo mielensä muuttanut. Luulen, että voi kyllä olla aika mielenkiintoista sitten kun vauva syntyy kun poika on tosi äidinpoika...

mutta siis... mä oon puheissa koittanut ottaa vauvan ihan arkipäiväisissä jutuissa esiin. Poika oli mukana ostamassa vauvalle sänkyä ja innokkaana jo puhuu, että auttaa sitten sen kokoamisessa. Samoin juttelee kuinka sitten vauvan kanssa katsoo Fröbelin palikoita, mutta pikkuautoihin vauva ei saa koskea :D Sit esim. jos poika on sylissä ja vauva alkaa potkia niin oon sanonut jotain tyyliin: "Oho, kun vauva alkoi potkia kun tulit sylkkyyn. Vauva sieltä moikkaa isoveikalle ja tuli iloiseksi kun isoveli tuli siihen viereen istumaan."

Tosi paljon poika on nyt ite alkanut puhua vauvasta monessa asiassa.

Tänään me viedään esikoinen mummulaan ja poitsu onkin siellä kaksi yötä. Tänään mennään miehen baarille katsomaan Dave Lindholmia (mies tosin ite joutuu oleen töissä) ja käydään syömässä ennen sitä. Tänään on tasan viisi vuotta siitä kun miehen kanssa tavattiin... silloinkin oli perjantai 13. :D Ja huomenna sitten mennään juhlistamaan miehen kaverin kolmekymppisiä ja synttärisankarin sekä vaimonsa syksyistä naimisiinmenoa :) Ja mikä parasta, mä saan nukkua kahtena aamuna pitkään!!! :D

millipilli & Frank 32+5
 
Ja pitipä mennä riemuitsemaan. Yksi vuodoton päivä oli välissä, ja sitten tänä aamuna herätys oli taas reidet veressä... prkl... :kieh: Ei kyllä koske, ja vuoto vähenemään päin koko ajan, joten jospa tää taas tästä. Pahinta on kyllä ehottomasti tämä epävarmuus. Varasin muuten ajan sinne ultraankin, maanantaina on, saa nähä miten käy. On varmaan liian aikastakin vielä, maanantaina taitaa viikkoja olla 5+jotakin, mut gynelle yksityiselle kuitenki menossa... Näägh... no, pitää yrittää rauhoittua ja malttaa jotenki odottaa vknloppu hyppimättä seinille. Näin mahtaa onnistua :LOL:
 
Apuvälinelainaamossa käyty :) Nyt on sitten tukiliivi lainassa/käytössä :) Pääsin kaupungilta ihan omin avuin kävelemään kotiin ja ihan ihmisen
vauhtiakin :D Mutta tulen taas myöhemmin tänne uudestaan....




Emppu788 & Veikka 34+6
 
Huomenia!

Sairaalakassista- Samoja juttuja mullekin tulee, itelle vaihtovaatetta ja pesujutut, rintaliivin suojia ja pikkuhousub suojia, lukemista ja syotavaa (kaikkea mita ei raskausaikana suositella). Vauvalle vaatetta, vaippoja, pesujutut. Kamera ja videokamera. Siina kai ne tarkeimmat! Lisaa vaatetta itelle ja vauvalle mies voi sitten aina tuoda mukanaan. Meilla pitaa olla kaikki omat jutut mukana ja kaytossa koko synnytyksen ja sairaalareissun aikana.

Hauskaa iltaa Millipilli! =)

:hug: Skye!

Hieno juttu Emppu! Nyt et sit ole ihan rampa! :D

Esikoista mekin ollaan yritetty ottaa odotukseen mukaan ja valmistella vauvan tuloon. Pikkaisen taitaa olla epavarma, sylissa viihtyy paljon ja haluaisi nukkua vieressa. =) Toivottavasti osataan hoitaa tilanne silla tavalla, ettei esikoinen tunne oloaan epavarmaksi...

Tanaan on taas vasy paiva, oli eilen paljon menoa puoleenyohon asti... Noh, tanaan otetaan sitten iisisti! =)

Latte melkein 35 viikkoa! :wave:
 
Moikka pitkästä aikaa!


Kirjoittelin ihan raskauden alkuvaiheessa tähänkin pinoon, mutta jostain syystä kirjoittelu on jäänyt. Oon enemmän kirjoitellut tuonne maalismasuihin. No, tänään oon ekaa päivää mammalomalla, joten aikaakan on nyt enemmän joten jos saisin ryhdistäydyttyä ja kirjoittetua tännekin kuulumisia. :)
Oon aina välillä käynyt lukemassa pinoa, joten oon joten kuten perillä tiedän keskusteluista.

Te joilla tulee lapsille pieni ikäero, (meillä 1v9kk) ootteko hankkineet tuplat ja minkä merkkisiä? Me ostettiin vauvalle uudet vaunut, mutta olis tarkoitus ostaa myös tuplat kaupunkireissuja varten. Tuo esikoinen jaksaa kyllä ihan hyvin jo kävellä pitkiäkin matkoja, mutta ei siitä mitään tule jos lähtee shoppaileen, että esikko kävelis itse... :LOL: Oon vähän miettinyt noita Emman jule twin - rattaita, onko kellään kokemusta niistä? Mitään rimpuloita en halua ostaa, mutta en mitään ihan järkky kalliitakaan, kun kuitenkin ostettiin jo noin uuden vaunut.

Sairaalakassiin ajattelin pakata:

- kännyn ja laturin
- tossut
- puhtaat alusvaatteet
- ristikkolehden
- kaurapussin
- kameran
- meikit + naamarasvan

Mies saa sit tuoda vauvalle ja mulle vaattet kun ollaan kotiutumassa. Mitään vaippoja, tutteja sun muita en aioi ottaa, nehän saa sairaalasta.

Toivottavasti pääsen takas kiinni tiedän juttuihin. :) :)

marza ja minimuru 34+5
 
voi tsiisus ku loppu lähenee:eek: mies just kysy tänään et mitkä viikot nyt on täynnä ja sit ku kerroin ni se sano et no 3 viikon päästä voi syntyä. hui ku se olis pian. ei sitä oikein pysty käsittää. esikko ku tosiaan tuli viikolla 36+3 ni haluttais päästä tän kaa vähä pidemmälle.


rimata näppärän näköiset rattaat :)

meille tulee ikäeroksi 1v10kk. en tuplia muuten oo ajatellu hankkia, mut piru ku toi esikoinen ei suostu nukkumaan päikkyjä sisällä. en mä sitä pysty viemään ulos nukkumaan jollei niitä tuplia oo. no mut ajattelin kattoo et miten niitten päikkyjen kaa käy ku vaavi tulee. ni voin sit hommata siskolta tuplat, ku on lastenliikkeessä hommissa. vaikka luulen et turhaa rahan menoa taitaa olla ku käyttöä tulis varmaan tosi vähä.

ai niin pilkkis nyt pakkaat sen kassin :D mulla ollu valmiina jo joku kuukauden päivät. jotain ekstraa vielä lisäilen, mut jos lähtö tulis nyt ni ois ihan hyvällä mallilla se jo.

ei meijän poika kyllä kykene vielä käsittää et on vauva tulossa. toivottavasti ei ihan shokkiin pikkuinen mene sitten. masua yhdessä taputellaan ja katsellaan, mut vaa ku äitin maha on nyt niin kiva ja napa on tosi hauska ku on tullu poiskuopasta ja sitä täytyy aina välillä käydä kurkkaa :LOL:
 
Heippis!!

Talvis, luultavasti noi plussat pissassa johtuu just tosta juomisesta ja voihan olla että pikkunen hiivakin lisäsi väriä tikkuun. Mäkään en ollut juonut just sinä päivänä ollenkaan tarpeeksi kun oli neuvola - pissakin oli aika tummaa. Labrassa käynyt näyte oli kaikilta osin puhdas.
Nyt olen kuitenkin juout ihan hulluna koska mä olen niin niin niin niin niin niin hemmetin kipeenä. Pää on niin täynnä räkää että poskionteloihin sattuu ihan hirveesti, INHOTTAVAA!! Kurkku oli kolme päivää ihan sika kipee, nyt jo parempi, mutta ontelo jomottaa nyt ja vihreetä tulee nenästä ku kunnolla yrittää niistää. Panadolia menee..

Nyt nukkumaan!!

Lumkppari ja 22+2 (taisin olla viimeksi viikon edellä :)
 
Huomenia!

Lahella loppua tosiaan ollaan Hani, mulla olo kylla yha hyva, ei mitaan merkkeja synnytyksesta ainakaan viela... =) Tosin saa kylla pysya matkassakin viela sen kuukauden!

Parane pian Lumppari! :hug: Onko sulla usein poskiontelontulehdusta? Se on hirvee vaiva! :$ Saatat kylla tarvita antibiootteja...

Ihania vaunuja ja rattaita ootte ostelleet, meilla on esikko niin vanha, ettei onneks tuplia tarvita... mutta kohta pitais menna yhdet edes vauvalle ostamaan... Nimeakaan ei ole keksitty... kaikkea kanssa... :D


Latte :wave:
 
Viikot paukkuu riksrakspoks RV 39+0 ja sairaalakassi
lojuu tyhjänä tuossa jaloissa.. :saint:
Onhan täs vielä monta vikkoa aikaa keksiä sinne sisältöä.

Hyvää ystävänpäivää! :heart:

iitukka ja helmi 39+0
 
Latte, on mulla joskus ollut aikasemmin pari kertaa vuosia sitten, mutta nyt jämähti oikeen kunnolla. Oli pakko mennä päivystykseen heti aamulla ja sain kuurin. Inha päänsärky. Nyt menee panadolia ja antibiottia ja mustaherukkamehua ja hunajaa :) Mä niin toivon että äkkiä helpottaa!

Nyt takas sohvalle!!!!
 
Hyvää ystävänpäivän iltaa bittitovereille! :heart:

Kylläpä on laiskottanu viime päivinä tän kirjottelun suhteen, ei vaan oo saanu aikaseks montaa riviä.

Eipä tässä kummemmin kirjoteltavaa ole ollukaan, perusodottelua vaan. Vähän oon yrittäny asennoitua siihen, et pian se vauva jo oikeestikin tulee. :heart: Sairaalakassia tosiaan oon vähän kasaillu, mut aika vaiheessa se vielä on. Sama asenne näköjään sullakin, Iitukka! :LOL: Ehtiihän tuota.. Hihi.. :D

Tänään näin yhtä tuttua miestä, ni se arveli mun mahan perusteella, et laskettu aika olis toukokuussa.. :D Vähän venähti naama, kun kerroin että viikon päästä se kyl jo olis. :LOL:

Taas alko niin kova supistelu ja möyryäminen mahassa, et en kyllä jaksakaan pidempään kirjotella. Iltaa myöten ja varsinkin istuessa alkaa tehä vähän kipeää. Joskohan mies jaksais tänään vähän hieroa selkää ja hartioita.. :heart:

Pilkkis 38+6
 

Yhteistyössä