***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

millipilli
No niin, elämä voittaa taas... ja nou hätä, saa nauraa :D Kyllä mua itseenikin vähän nauratti kyseinen tilanne. Ja illalla vielä tein saman uudestaan :ashamed: poika oli onneksi silloin jo nukkumassa. Mies tyrski tyynyynsä kun mä puhisin, että ei kiitos sitten sanaakaan siitä että mä lirkin housuuni jo toisen kerran tänään. :kieh: :kieh: Eilinen päivä meni vielä lepäillessä enkä oikein mitään saanut syötyä, mutta tänään olo on jo ihan ok. Nuha ja yskä enää jäljellä (ja todennäköisesti taas iskee poskiontelotulehdus kuten aina). Supistelukin onneksi helpotti.

Uusille kovasti tervetuloa ja lokakuisille onnittelut plussista :wave:

Niisku-Rouvalle tsempit, toivottavasti säästyt osastolevolta!

Empulle myös jaksut suppareiden kanssa. Onneksi vauva on jo tosi hyvillä viikoilla :)

Mulla on nyt kauhee kutomisvimma päällä... (ja joo, mä puhun kutomisesta vaikka neulomista se kai oikealta nimeltään on). Vauvalle aloin tehdä peittoa eilen :)

millipilli & Frank 32+0 *pooooks* 8 viikkoo laskettuun aikaan!!
 
Täs pinossa taitaa olla valitusviestien suodatin kun mun aamunen
valivaliseliseli-viestiä ei näy.. no en kyllä sitä uudestaankaan
ala kirjottamaan. :snotty: Kyllä nyt säästyitten paljolta. :kieh:

Uusille tervetuloa! :wave:

iitukka ja helmi 38+1
laskettuun aikaan 12 päivää! :D
 
Tervetuloa kaikki uudet! :wave:

millipilli: Jee, täällä kohtalotoveri tuon neulomis- (tai kutomis-) vimman suhteen. Tämän vuoden puolella oon tehny esikoiselle sukat ja Jussi-paidan, parit aikuisten sukat, ja nyt olen tekemässä esikoiselle lapasia rukkasten alle. Seuraavaksi olisi aikomus neuloa vauvalle kietaisumallinen villatakki ja villapöksyt, ajattelin tuolla Jussi -teemalla vauvallekin neuloa. Varasin jo oranssia ja valkeaa Nalle lankaa :). Ajattelin että neulotaan nyt varastoon kun sitten pikkuvauvan ja uhmaisan (toivottavasti ei) esikoisen kanssa ei todennäköisesti paljon puikkoja heilutella...

Hehe iitukka, toivottavasti aamupäiväinen kirjoituksesi edes helpotti oloasi vaikkei perille asti päässtytkään ;). Kylläpäs sulla on jo viikot vähissä! Jokos tuntuu että kohta pääsisit tositoimiin?


 
Kylläpä tää palsta TAAS kenkkuilee |O

Eilen oli taas se liikuntatapahtuma ja sen jälkeen oli selkä ja maha tulessa :headwall:No onneksi illan mittaan se helpotti :) To on neuvola
ja pakko siellä puhua asiasta että sais edes jotain helpotusta olooni :)
Sisko tossa pyyteli muo 20.2 laivalle mutta sanoin että tässä kunnossa
en lähde mukaan...Mies kysyi heti että onko siellä synnytyslääkäriä?
:LOL: Eipä ole kokemusta mulla laivasynnytyksestä *heh*
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäihme:
*Se tulee meneen jopa paremmin kuin esikon kohdalla, koska olemme nyt viisaampia, rauhallisempia, pitkähermoisempia, kypsempiä...vain mitenköhän se meni :ashamed: ??????
Joo, aina pitää hermo paremmin. Pitäähän sen pitää. Ja kaikkihan me tiedetään. Just eilen illalla hermoilin miehelle, että hitto kun ei oo kokemusta vielä toisesta lapsesta :LOL: Hirveetä tunnevuoristorataa ollu tämä alku, vaikka ollaan tosiaan jo kokonaista viidennellä viikolla :whistle: ihan on jotenkin semmonen olo että tämä saattaa olla vähää vaille vaativampi raskaus ku edellinen, kun ei mikään tuntunu miltään =)
 
Tervetuloa ja onnea kaikille uusille! :wave:

Täällä toivutaan vauhdikkaasta viikonlopusta, ihanaa kun tänään ei oo mitään ohjelmaa. Ystävän polttarit meni la hienosti, kotiin lähdin ajelemaan kun muu porukka lähti baariin klo23. Pehkuun pääsin kahdelta yöllä ja tulipa muuten uni ehkä minuutissa!! :D Vähän oli veto pois siinä vaiheessa, kun yleensä meen nukkumaan kympin jälkeen. Eilen aamulla sit lähettiin kummitytön ristiäisiin, nekin kemut meni ihan hyvin. Eilen illalla olin kyllä täysin puhki, ei sitä näköjään näillä viikoilla enää ihan mahrottomia jaksakaan. Ja viime yönä nukuin 10h heräämättä kertaakaan.. :D Ihanan levänny olo oli aamulla.
Huomenna olis taas neuvola.

Latte Hienoa, että rannekkeista on ollut edes jotain apua. Nöyrästi juu pitelet niitä nyt vaan ympäri vuorokauden, kun raaskit kerran ostaa.. :LOL:

Poika nukkuu ja taidan itekin käpertyä sohvannurkkaan ristikoita tekemään. :)


Pilkkis 38+1
 
emppu788 tunnen syvää myötätuntoa selkäkipuihisi sillä olen itse aivan invalidi kivun kanssa.Mulla siis vanha vaiva toi iskias ja nyt siihen lisättynä helevetillinen alaselkäsärky.
Viikko sitten sairaalassa käydessä meinasin pyörtyä kun kätilö ultras ja en ois millään voinut olla siinä pedillä :headwall:
Mulla oli edellisessä raskaudessa tää tukivyö ja silloin auttoi mutta nyt kun kokeilin niin en todellakaan voi sitä käyttää...tuntuu ett painaa virtsarakkoon ja pitää heti lähtee kuselle,argh!!!
Grammasia Panadoleja olen napsinut säännöllisen epäsäännöllisesti ja niitä se lekurikin ois lisää kirjoittanut,Panakod on sen verran tuhti lääke että sitä en edes ajatellut ottaa, poilvileikkauksen jäljiltä olis tuolla paketillinen mutta kun silloin otin muutaman niin multa meinas taju lähtee...en vissiin kestä noita kovia lääkkeitä :eek:

Rv:lla 36 on sitt käynti Kys:ssä ja lääkäri arveli että jos toi kipu ei hellitä niin saattaa olla että joudun taas sektioon :'( , noh ei kai sille mitään voi mutta jos synnytys vaikka kestäis niin miten mä pystyn makaa siin sängyllä kun selkä aivan tulessa?

Kiva kun tuo esikoinen sai iskän taas viikoks kotia niin saavat kolata ja pulkkailla kun musta ei ole siihen kertakaikkiaan :ashamed:
Hyvä kun jaksan kaupassa käydä kun kävely tuottaa tuskaaaaaa :p

Noh valivalivali...nyt sitten esikon synttärit ohi, vieraita kävi koko viikonlopun ja meikä ihan rätti.Ihania lahjoja tuli lumikolasta lähtien ja poitsu nautti.
Nyt pitää ladata akkuja kun mies lähtee taas ens viikolla duuniin ja on sen 2 vkoa putkeen joten meillä alkaa lievä hiljaiselo kun täällä kak´sin törötellään.

Käytiin muuten neuvolassa viime ke:na ja ihan ok kaikk
Paino +9 kg ekasta punnituksesta
Turvotusta ei
Syke 140
Hgb 132 (oli laskusuunnassa,mur)
Pissa puhdas

Pojalla paino 14 kg ja pituus jotain 91,5cm kun ei tarkkaa mittaa saatu :)

Nyt jauhelihaperunasoselaatikon tekoon kun isäntä hiihtämässä ja poika nukkuu.

Lis69 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pilkkis:
taidan itekin käpertyä sohvannurkkaan ristikoita tekemään. :)


Mä luin ensin että rintsikoita tekemään :ashamed: :LOL:




Lis69 Kotona ollessa mulla on hyvä olo :) Mut auta armias
kun pitää lähteä ulos kävelemään hiukankin pidemmalle :headwall:
Viimeviikollakin mentiin autolla kauppaa mutta se kaupassa kiertely
ei tehnyt hyvää :headwall:


Nelosen uutisissa näytettiin äsken nuorta tyttöä joka ihan totaalisesti
sekos kun sai lipun Madonnan keikalle :D Jestas ku se kiljus ja hyppis :LOL:



Emppu788 & Veikka 34+2
 
AAM
Emppu ja Lis ja muu selkäsärkyklubi, täällä tosiaan yksi osallistuja lisää.. :attn: LIIKUNTA EI OLE HYVSTÄ ei perkele ole ei eieieieieiieieieieieiieiei tuliko selväksi ??!!

juu ei kaupassa saa kierrellä, ei esikoisen kärrynlykkimistä liian lujaa ei, esikoise liiallista hemmottelua nostelemalla EI, ei mtn sängyssäkääntyilyäkään yöllä saatana eI PERKELE.. siinä alimpia tuntoja selkäsärystä.. parasta on istua satulatuolissa töissä perseellään, tuntuu että on ainoa asento joka ei särje oon saakeli siellä lopun aikaa synntykseen.. *manaa*!Sou I fiil foor us OOL ...

Jaahas huutiksen mukaan matoannan keikalle kattomaan ko pääsis nii pitäis pulittaa 700 eur kaksista lipuista katsomaan ko nelikymppinen kabbalaeukko revittää nivustaan laik ä vöörtsis tahtiin ja hillittömillä lipputuloilla revitään lamaisten suomalaisten selkänahasta ?!? nou thänks !

UUDET hätähousu, vatukka ja Skye :wave: :wave: lämpimästi tervetuloa :D ei tää niin kauheeta oikeesti oo :D |O :xmas: uskoo ken tahtoo :D ;)
moon kauhia draamaqueen vaan..

Empul ei oo pitkästi.. ja Iitukalla vielä vähempi :) :whistle: *katselee omaa 9 viikkoa.. |O *

). ) täällä meni kahdet 2 vee päivät ohi, sukulaiset la ja kaverit su.. leivottu on ranteet kipiänä.. mutta hyvin meni :) odotan vain kummipojan synttäreitä 22.2. ja allun toisen frendin synttäreitä 14.02. saa olla vain vieraana ja nauttia.. :D B) luksusta..
oi joku puhui risteilystä.. niin huvittais kuppainen ruottinlaiva ko kevät ollaan käyty huhtikuussa.. *huoh* ny ei taideta mennäkään.. :xmas:
puhuin ukol kyl jo maaliskuus kerkeis jonku pikiksen mut we`ll sii oli rakastavan puolisoni vastaus.. tottakai onnistuu muruseni, mitä tahansa sinulle ois kuulunut olla = tunneäly taas jossain hylyllä.. :headwall: :D no mut ei oo vierasta.. huoh..

VALIVALI.. iitukka oliks tää jtn sun viestin rinnalla :D ?

Am & hippunen 31+0 :heart:
31+0 sivuprofiili:

ja tässä "vatsalihakseni" edestä.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Emppu ja Lis ja muu selkäsärkyklubi, täällä tosiaan yksi osallistuja lisää.. :attn: LIIKUNTA EI OLE HYVSTÄ ei perkele ole ei eieieieieiieieieieieiieiei tuliko selväksi ??!!



Tuli,tuli :D



Mä en voi nostaa esikoista kaupan kärryihin enkä pois :ashamed:
Eikä kaupassa jaksa kovin kauaan kävellä :ashamed: Kotonakin
kun nostan neidin syliin niin ei voi kauaan pidellä sylissä :ashamed:
Onnneksi neiti käyttää yleensä kaupassa sitä autokärryä :) :)


Nyt mietin kovin että uskaltaakohan sitä huomenna kävellä
keskustaan kaffelle??? vai iskeekö selkä taas tulta? :headwall:
|O Kävellessä menee keskustaan 15min...Pitäs lähteä tuntia
aikasemmin ja kävellä etana vauhtia *heh*Kotona ollessa
ei selkä/maha vivaa yhtään :) Mutta kunpitää lähteä
jonnekkin niin auta armias :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:



Eppu788 & Veikka 34+3

 
Mahetsu maha AM, pitäs itekkin taas laittaa ku jaksas..

Joko päänsärky helpottaa Latella, meilläkin alkaa vähiin käydä ennen ku loppuu.

Emppu ottaa siellä ihan iisiti ja keittää kotona ne kahvit ja käskee muut sinne pullan kera =)

Mulla tänään neuvola ja VOI olla että saan luvan alkaa liikkua
. Samalla katotaan miten päin neiti? on mahassa. Ainakin toistaiseksi vielä on pyörinyt ihan täyttä ympyrää.

 
rimata mä yritän rajottaa netissä roikkumista, koska mulla on jonkinasteinen riippuvuus. Siksi en ollut vielä tullut tänne, mutta nyt annoin periksi! :saint:

Olen tosiaan joo ollut tuolla pikkukakkosta toivovien pinossa vauvakuumeilijoissa. Meillähän kävi jonkinlainen ihme raskautumisessa... Mulla oli ihan ihme tuhrutteluja tosi runsaasti mimmin syntymästä asti, synnytyksestä oli 10kk kun kuparikierukkakierukka (tuo Saatanan keksintö ) poistettiin. Eli tuhruttelu alkoi aina siinä 4-7 päivää oviksen jälkeen, ja mä olin niin varma ettei raskaus ole mahdollinen. Mulla oli myös toispuolisia kipuja, ja omalääkäri laittoi lähetteen gynepolille endo-epäilystä. Mä sain ajan yk4 loppukiertoon. Yllätys oli suuri kun testasin varmuuden vuoksi sinä aamuna, kun piti mennä lääkäriin. Plussa tuli! Ja gynellä todettiin myös normaalit/täysin terveet munasarjat ja kohtu. Eli tuhruttelu jäi ikuiseksi arvoitukseksi, mutta aivan sama kun lopputulos oli kuitenkin toivottu.

Pilkkis mä alan harkita niitä rannekkeita kohta... Täällä tais muutkin käyttää niitä, ainakin Latte? Mun kuvotus on tosi pientä verrattuna ihan alkuraskauteen (rv 5-11), mutta kuitenkin melkein kokoaikaista. Siihen lisäksi närästys niin AAAH! :kieh:

kesäihme mä luotan kyllä tosi paljon tuohon omaan oloon, että kaikki on hyvin. Toisaalta välillä taikauskoisesti pelottaa, jos mulle sitten annetaan opetus juuri sen takia... :ashamed: No, nää erilaiset tunnetilat nyt vissiin vaan kuuluu raskauteen.

Allusmammalla ihkuraksupoksu maha. Näyttää kivalta mutta pirullinen kantaa. :kieh:

Huomenna puoliväli ja se kauan odotettu rakenneultra! Pankaa kaikki sormet ja varpaat ristiin että lapseni suvaitsee näyttää jalkovälinsä, mun uteliasuudella ei oo mitään rajaa! :saint:
 
Talvitie kyllähän se avautuminen kummasti helpotti vaikka
ei täällä näykkään.. :saint: ja ei, ei tuu helmi tän kuun puolella,
hyvä jos maaliskuussakaan.. mun veikkaus on ja harras toive
että syntyis nyt sit viimeistään 3.3.
Allusmamman valitusvirsi oli kyllä kans aika mahtava,
melkein kuin omani :kieh:

Eipä tässä sit kummempaa, paksualmana kiva olla joo. :snotty:

iitukka ja helmi 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimata:
Emppu ottaa siellä ihan iisiti ja keittää kotona ne kahvit ja käskee muut sinne pullan kera =)



IISISTI? Millä kun toi neiti ollut koko aamun ihan villi |O
Alkaa pikkuhiljaa ottamaan taas mahasta |O Mutta onneksi
neiti menee 13 aikaan päikkäreille :)

Mä voin keittää sulle kahvia kun ite en juo :) Mut harmi että
asut niin kaukana :( Saat virtuaali kahvit :D









Emppu788 & Veikka 34+3
 
no nii tytsyt seuraavaa neuvolasta: vauva kiinnittynyt, supistusten perusteella jätän taas pissanäytteen, koska viimeks ei bakteeriviljelyä ollu tehty. Jos näyte puhas, nii merkit viittais synnytykseen :whistle: :D , jotenkin en voi uskoa.. Mulla edelleen supistellut ja nyt myös selkäpuolella tuntunut. Esikoiseltahan mulla tuntu supistukset vaan selässä. Hemoglobiini oli noussut, onneks, koska yritin rautavalmistetta syödä erittäin huonolla menestyksellä
.

Emppu ja AM
ja
.
 
Huomenta!

=) :flower: Rimata! :hug: Hui! =) Sa yritat sitten ottaa varaslahtoa!

Mun paansarky on onneks ohi, oli pakko ottaa kipulaaketta eilen... mut ihan omaa syyta oli kaikki... oli niin kiire paiva, etten 'ehtinyt' syomaan kunnolla. Eli tyhmyydesta saa kylla karsia ihan kunnolla!

Joo Pilkkis- taytyy pitaa rannekkeita koko rahan edesta! :LOL: Mun pahoinvointi ja oksentelu tulee yha, jos oon syomatta yli 3 tuntia, mutta se jokahetkinen kuvotus on mennytta!!!!! :)

Skye- ja sekin viela, etta kun on jo se esikoinen, josta pitaa huolehtia, ei voi levata vaikka on huono olo ja vasyttaa... :hug:

:hug: Lis69, Allusmamma ja Emppu! Ma oon kanssa huomannut, etta kun itteensa vahankin rasittaa, olo on kehno pitkaan, mullakin selassa alkaa vahan tuntua ja maha tuntuu oudolta. Niinpa yritan makailla paljon. Toi on kylla tosi p homma, kun ei siihen tunnu oikein mikaan auttavan... :hug:

Ihanat massukuvat Allusmamma!
:heart:

Latte, toiselle aamiaiselle menossa... :wave: ja 34 + vkoa!!!!

 
AAM
mitääh vastahan tässä ollaan helmikuussa :xmas: eikös rimata sulla maaliskuussa ollut LA ??? :eek: eläs nyt eläs nyt... varaslähtöä meinaat vai :kieh: tai siis beibe :D

HEI BV paas tonne LA listaan miun poika syntynyt (02/07) näyttää olevan tippuneen sieltä jonnekin :whistle:
tänks :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
mitääh vastahan tässä ollaan helmikuussa :xmas: eikös rimata sulla maaliskuussa ollut LA ??? :eek: eläs nyt eläs nyt... varaslähtöä meinaat vai :kieh: tai siis beibe :D



Rimatalla la aika muutama päivä mun jälkeen :D



Meillä neiti nukkuu ja mä kävin rauhassa saunassa :p
Nyt menossa kylmää kolaa :p :p



Emppu788 & Veikka 34+3
 

Yhteistyössä