***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

moi pikaisesti taas kurkkimassa.

Rimatalle tsemppiä!

Komea masu Allusmamma

Tervetuloa uudet! :wave:

Latte hyvä että rannekkeet auttaa!

Cassy voin suositella myös rannekkeita; mulla loppui oksentelu kokonaan kun aloin niitä käyttää.

Selkä parempi, kävin kävelyllä paikallisessa ostarissa. Kova tuntihinta; ostin kuudellakympillä alevaatteita vauvalle. Punaista. Ei tietoa kumpi tulossa mutta onpahan nyt sitten jotain punaistakin varalla jos sattuu tyttö tulemaan. Flunssantynkää lykkää, ei tee mieli isommalti kuntoilla. Ens maanantaina taas töihin, vielä parisen kuukautta jäljellä ennen äippälomaa.

Blondie rv 27 jtn
 
Neuvolasta tulossa, ja TAAS v*tuttaa. Proteiinit pissassa kolmatta kertaa peräkkäin plussalla ja TAAS joudun kiikuttamaan labraan virtsatestiä vaikka aiemmat viljelyt on olleet puhtaat ja kaikki ok. Mitähän ihmettä ja kummaa se neukkatäti pelkää että mulla voi olla? Rm ei ainakaan, kun paineet alhaiset, ei tourvota, painonnousu normaalia jne. No tää kai vaan kiltisti taas pissii purkkiin ja läträä niiden koeputkien kanssa ja raahautuu huomen aamulla labraan... |O

rv 32+6
paino noussut yht. 6.55kg, viikkonousu ed. käynnistä 425g
paineet 100/56
pissa +/- :kieh:
sf-mitta 30cm
vettä normaalisti
tarjonta RT
sykkeet 140
liikkeet ++

AM: Tekstistäsi päätellen tais eilen illalla ihan VÄHÄN vaan koskea selkään?! :hug: Mut eiks oo mahtavaa että on olemassa tämmösiä palstoja jonne saa sadatelle ihan rauhassa! :LOL:

Mullakin selkään alkaa pistää heti jos istun huonossa asennossa tai jos olen vaakatasossa. Tässä viikon verran jo menty lämpötyynyn kanssa nukkumaan, onneksi se auttaa ainakin toistaiseksi...


rimata: vai että semmosia uhkailivat neuvolassa! Aikas hurjalta kuulostaa, varsinkin kun ajattelen (omanapaisesti) että mulla la n. viikko sun jälkeen vaan... Ei kai sen sun vauvan nyt ihan vielä tartteis tulla??
 
rv 33+4
paino noussut taas sen 700g per viikko :headwall: , siitä tuli kätinää
yhteensä tullu 13kg :eek: :eek:
myös turvotusta nyt löytyy, mut ei ihan kuulemma niistä normi paikoista.
paineet 102/68
pissa ok
sf-mitta 30
tarjonta RT
syke tasainen 130
liikkeet ++

sitte huomenna taas labraan minäkin saan painella. täytyy kattoa joku maksa-arvo kun illalla on ollu jotai ihme kutinaa nyt ja jalanpohjiani hinkkaan millo mihinkin. mut munsta sen takia ku on tullu painoa ja tuolla jalanpohjassa toi jänne on kipeä ku kävelee yms. et en oikein usko et olis maksa-arvot vituillaan. sit samassa sokeripaastoarvo otetaan ku kuulemma samsta reiästä sen nyt hyvin saa :LOL:

oli TAAS unohtanu varata mulle ajan. kun 2 viikon pääst on sit paino/synnytystapa kontrolli ja ULTRA!!
siitä vähä sille kätisin ku haluisin ehdottomasti päästä sinne ultraan ja noihin juttuihin ku esikoinen päätti tulla päivää enne ku mulla ois viimeks noi ollu. ois niin kiva päästä vieä ultralla katsomaan tällaista isompaa masuasukkia :heart:
ni sanoin et heti kun on mahdollista niin mulle sieltä aika. viikot täytyy kuulemma olla 36+0 et enne ei pääse ees.
 
Hip hei!!

Täällä sairastelua. Pojalla laryngiitti äkillisenä ja "lastenklinilakka tutuksi" teemalla mentiin loppuviikko. 3 kertaa päivystyksessä ja lopulta otti sisään. Nyt poika jo parempi. Nuhan tuntua mulla ja vähän kurkussa kutisee. Mulla edellinen nuha oli elokuussa 2 pvä. Sairastan tosi harvoin flunssaa - nyt se taitaa sitten tulla. Voi kökkö.
Mulla oli neuvola tänään. Massu on kaameen kokonen! uuuh!!! Pikkusen vihersi pissatikku mutta vain aavistuksen. Ja minäkin joudun kiikuttamaan labraan pissaputket. Mulla hiivaa ja epäilikin pienen viherryksen johtuvan siitä. NOOOH parempi tutkia. Paineet oli ok. Ja hemppa oli 137 vähän tippunu.

Olisko sullakin Talvitie myös hiivaa tai muuten vaan runsasta valkovuotoa?!?

HUISI massu, AM!!!! Se on ku tykinkuula :)

Nyt mustaherukkamehulle!

Lumppari ja Peipi 22+6
 
Huomenta Kakkosmasut!

Blondie- Hieno juttu, etta selka on parempi! =) Ihan kiitettavasti ehdit rahaa tuhlata! =)

Onpas outoa Talvitie! Kumma juttu, ettei virtsasta loydy mitaan, mutta kai ne vaan haluaa olla varmoja, ettei sulla ole mitaan tulehdusta ym... :hug:

Hani, mulla paino noussut melkein 15 kg (uskaltauduin vaa'alle pari paivaa sitten... ei olis kylla kannattanut menna... :ashamed: ). Meneeko teilla kaikki synnytystapa- arvioon?

:hug: Lumipyry ja esikoinen! Parantukaa pian!

Sullakin supistuksia Emppu! Hui! Onko selka tanaan ok? Ma en varmaan edes tunnista supistuksia, kun sellaisia tulee, viimeksi oli vaan hirmuinen selkasarky... Jos olis kirves ollut kasilla, olisin sen mielihyvin iskenyt selkaani. :|

Mulla on tanaan parempi paiva, eilen oli aika flegmaattinen, kun oli maanantai niin kiireinen... Nyt lahden pisulle ja pesulle ja sit uuteen paivaan!


Latte 34+ :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Sullakin supistuksia Emppu! Hui! Onko selka tanaan ok? Ma en varmaan edes tunnista supistuksia, kun sellaisia tulee



Selkä on mitä mainioin kun pysyy vaan visusti kotona :D
Mutta kun lähtee ulos ja joutuu käveleen pitkään niin :headwall:


Mut tänään on kuiteskin pakko päästä keskustaan muiden
kanssa kahveelle tai hajoo pää :) Mä koitan sit hyvin
hiljaksiin mennä ja onneksi pääsee kahvilaan
istuskelemaan :)



Emppu788 & Veikka 34+4
 
Saa nähdä pysyykö tämä nyt mukana ollenkaan... eilen alkoi vuoto, sillä tapaa että pyyhkiessä jäi paperiin vaaleanpunaista, tänä aamuna lorahti ihan kirkasta verta enemmän ja sitten rauhoittui vaaleanpunertavaksi limaksi. Sitten taas äsken tuli ihan verta ehkä n. ruokalusikallisen verran ja taas rauhoittunut vaaleanpunertavaksi limaksi. Soitin jo neuvolaankin, sanoivat että voi olla menkkojen läpivuotoa, kun menkat olisi pitänyt olla tuossa 9.pvn tienoilla ellen olisi raskaana... Yksi km takana ennenkuin poika syntyi ja pelottaa niin maan perusteellisesti. Neuvolasta olivat sitä mieltä että voi huoletta seurailla, itse hypin seinille ja tekee mieli työpuheluihinkin vastata että painukaa hel**ttiin :kieh: Pahin vaan jaksaa pelottaa, vessassa ravaamiselle ei tule loppua...
 
millipilli
Haudihou! Täällä ollaan taas elävien kirjoissa. Nuha ja yskä tosin edelleen vaivaa.

skye, toivottavasti pikkuisella kaikki on hyvin :hug: täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä!

AM, ihana masu :D

Tsempitykset kaikille labra-arvojen ja pissien kanssa taisteleville...

Lumipyry, voi kun ootte joutuneet esikoisen kanssa kurjan reissun tekemään :/ onneksi kuitenkin kaikki on hyvin. Me oltiin kesällä pojan kanssa kolme yötä sairaalassa kun poitsu oli keuhkokuumeessa.

Me käytiin miehen kanssa eilen Ikeassa ja jessus että iskias huusi sen jälkeen hoosiannaa... teki tosi hyvää istua autossa melkein pari tuntia yhteen suuntaan :whistle: tulee siis oikein rattoisa kotimatka Lapista :whistle:

Mulle on iskenyt joku himpulan pesänrakennusvietti... mä vihaan siivoamista ja nyt oon joka päivää puunaamassa ja järjestelemässä jotain nurkkaa. Lisäks vauvan vaatteet on pestynä... lakanat on pestynä, kotiintulovaatteet kassissa, oma sairaalakassi pakattuna :LOL: :LOL: :LOL: nyt kun sais ton kaiken energian siirrettyä koulujuttuihin niin hyvä olis. Varsinkin kun iskias + masu ei oikein välitä tosta siivoamisesta ja lattioita pitkin konttailusta.

Ja tässäpä vielä tän päivän pötsi:


millipilli & Frank 32+3
 
millipilli Melkonen pesänrakennusvietti suhun on tosiaan iskeny. :D Tsemppiä iskiaksen kanssa! Löytykö Ikeasta jotain kivaa?

Pitäsköhän tässä itekin alkaa ainakin miettiä, mitä pakkais sairaalakassiin.. Jos nyt ei vielä ihan pakkais. :D Ehtiihän tuota.. :whistle:

Mullakin meni lähtöpaino rikki eilisellä neuvolakäynnillä, hitto vie. Ja mä kun aattelin et saan pidettyä sen alle. 1,5kg oli pyrähtäny lisää mittariin viime viikosta, tais vähän emännällä maistua viikonlopun kemujen tarjottavat turhankin hyvin.. :ashamed: :whistle:

Mä oon tänään puksannu mokkapaloja, ihan Luminkan muistoks. :D Naapurista piti vaan käydä lainaamassa tomusokeria kuorrutukseen.. :whistle: Onneks siellä oli, ni nyt voin jatkaa hommat loppuun. Lupasin viedä muutaman mokkapalan kiitokseksi, kun naapurin rouva kielsi tuomasta sokeria. :)

Nyt siis pylly ylös penkistä ja keittiöön.. :D

Pilkkis 38+3
 
Hei kaikille :wave:
Taisin ilmoittautua pariviikkoa sitten, mutta kirjoittelu sitten jäi... :ashamed: :D

Lueskellut olen kyllä ajoittain, mutta kun itsellä nyt ei juuri tällähetkellä mitään kovin konkreettista höpistävää ole, niin pitäydyn lukemisessa.

Eka neuvola on tuossa 19.2, jotenka sitten viimistään taas omia kuulumisia tänne kirjoittelen.
Niin ja esikoinen on vikapäivä 1v...jotenkin ihan uskomatonta, että vuosi meni näin vikkelään, vastahan tuo syntyi ja nyt jo juosta viipottaa ympäri kämppää :D

paapelo 6+4
 
Heippa hei!!!
Np-ultrassa käyty!!! Kaikki oli hyvin ja pikkunen uiskenteli siellä!! :D Oli kyl niin ihana nähä se!!! Nyt uskoo oikeesti, et vauva on tosiaan tulossa!!! Lääkärissä oli tietty just mun tuurilla joku harjottelija, et kaikki ronkkimiset sain tuplana!! Ultrattiin sisäkautta ja mahan päältä. Mahan päältä ultrattuna vasta saatiin toi niska mitattuu....just ja just ja sinne päin... toinen mitta oli 0,9 ja toinen 1,2!! Ultran mukaan LA ois 3.9.09, mut annetaan olla toi 1.9. tuolla ihan vaan, ku on niin pieni heitto. Ei lääkärikään sitä lähteny muutteleen!!!! Pikkusen pääperämitta oli 4,0cm :)
Mies ollu kyl kans ihan haltioissaan näkemästään, onhan tää hälle eka!!! Saatiin kolme hyvää ultra kuvaakin!!! Ja ihan pakko vähän välii hypistellä niitä! Esikollekin kerrottiin ultran jälkeen uudesta tulokkaasta ja ainakin ihan toistaiseksi hyvin otti uutisen vastaan! :p

mama ja kääpiäinen 11+1
 
Iltoja!
Täällä monella näyttäis olevan kohta H-hetket käsillä...toivottavasti muruset pääsee terveinä uuteen maailmaan, mutta ei tulis kuitenkaan liian aikasin.

Skyelle :hug: toivottavasti pian selviää :/

Tänään viimein varasin itelleni ajan neuvolaan eikä tuo tätsy edes onnitellu! Ihme akka. Ku sano vaan että "noniin"... luulis, että olis edes yrittäny onnitella. Pöh, olkoon koko muija.

Mietin tässä, et otanko/pyydänkö tuota miestä mukaan nlaan? Ei se esikostakaan siellä innosta ravannu, ehkä 2 kertaa tais olla mukana, mut mietin et josko ottaisin sen ekalle kerralle? Onko teillä muilla ollu tän toisen kohdalla ukot mukana? Tuo meidän nlantäti on kyl tosiaan vähän semmonen TAPAUS, et en ihmettele miksei mies siellä "tie sonnalla" ravannutkaan... :LOL:
 
Vuoto loppui eilen, onneksi, eikä toivottavasti ala uudelleen. Milloinkahan sitä voisi ruveta ehdottamaan terkalle varhaisultraa, ettei ihteensä ihan kipeeksi naurais "että noin vähillä viikoilla, elä luule"... Kyllähän niiden pitäis se ultra tehdä terkkarillakin kun vuodosta kyse, ettei tarviis varhaisultraa yksityisellä otatuttaa. Ei kellään olis tietoa, milloin tonne kohtuun kannattaa ensimmäisiä kertoja ultralla kurkistella? Mie ootan et alkais edes pahoinvointi tmv, tulisi jotain kunnon (!!!) oiretta tähän :)
 
Huomenta!

Ihanaa, etta vuoto loppui Skye! :hug: En kylla tiia, milla viikoilla ne niita ultria alkaa tekemaan. :hug:

Voi tuu meillekin siivoamaan Millipilli! Mulla ei oo mitaan pesanrakennusviettia... eika siis viitsis millaan alkaa noita lattioita kuuraamaan... Ihana masukuva! :heart:

Pakkaa se laukku ainakin ennenkun synnytys alkaa Pilkkis... supistusten kanssa se on tosi ikavaa puuhaa... ( Nimimerkilla kokemusta on...) :LOL:

Ei oo sulla enaa pitkaa aikaa neuvolaan Paapelo! Vaikka se ehka silta tuntuukin!

Onnea ihanasta ultrasta Mama!! :heart:

Meilla ei mies ole ollut neuvoloissa mukana lainkaan talla kerralla ja taisi olla viime kerrallakin vaan kerran, kun osui samaan aikaan loman kanssa... Ne ei ole minusta niin mielenkiintoisia, etta niita varten kannattais ottaa lomaa, kestaakin vaan n 10 min. =) Mieluummin sit mukaan ultriin!

Oma olo on tanaan hyva, eilen illalla oli ehka supistuksia vahan... kivuttomia ja harvaan... Saa luvan kylla pysya mukana viela kuukauden! =) Mutta ehka munkin pitaisi viitsia menna ostamaan niita vauvajuttuja! =)

Latte 34+ :wave:
 
AAM
skye nyt rennosti vain jos vuodot on loppuneet :hug: :) ne tosiaan voi menkat ois näinä päivinä pitäny normisti alkaa niin monella tulee just niitä "rämmäleitä" siellä pois.. ja sit voi luulla että menee kesken (just jos taustalla km/tm) :wave: minullakin oli keväällä(04/08).. se on turhauttavaa ko ei oikein tiiä miten pitäis asennoitua.. :hug: PÄÄASIA että vuoto hyytyi.. jos tulee paskahalvauskutinaa niin ei muuta ko varhaisultraan sit rahat palamaan ja hakemaan varmuutta :)

paapelo :wave: ei haittaa :D ilmoittele mitä 19.02. selviää

Pilkkis NYT se sairaalaväsky valmiiks :kieh: sullahan voi lähtö koettaa koska vaan.. :xmas: |O mä täällä sterssaan jos pitäis olla valmiina jo kehtoja myöten ja mä missäs meen.. 31+3 :whistle:

Hätähousu onpas sulla siellä tapaus "tuntosarveton täti" :hug: mulle kans sanoi ekaks onnitteluita ja sit vasta käytännön asioita.. noh toivottavasti jatkossa sensetiivimpi :)
Meillä mies ei neuvolassa tokan kanssa ollut kertaakaan enkä nähnyt sitä tarpeelliseksi eikä hänkään :) kun tekee tuota yötyötä niin senkin puolesta hankalaa.. kyllä se tulis jos pyytäisin mutta emmie sitä tartti :) ultriin tietty tulee mielenkiinnonkin vuoksi :D ja SYNNYTYKSEEN perkele tultava ON :kieh:

Millipilli :wave: tervetuloa myös tänne siivoamaan.. :D ;) mun lempi-inhokkipuuhaa.. ukko siivoaa meillä se saa niitä ihmepuuskia kun on riittävän "likaista", se meillä rikkalapiota heiluttaa useammin ko minä :ashamed:
laminaattia ja kaakelia kun on niin onneks iisi pitää puhtaana ja meillä on mattoja vissiin koko kämpässä kaksi (olkkarissa ja pojan huoneessa) oi sori kolme just otettiin yks meidän makkariin ko oli niin kylmät lamit :D

Tiedustelee hän: esikoista 2v pitäis "henkisesti" alkaa valmistelemaan kans just niillä korisängyillä ja vauvatarvikkeilla.. :| :ashamed: VAI PITÄÄKÖ ? miten te muut ootte kaksivuotiaalle kertoneet että kohta tulee sisko taloon joka vie huomiota ? ymmärtääkö tuo vielä mtn ? :ashamed:
kirjan olen ostanu ja se kun tulee postissa niin ryhdyn käsittelemään/valmistelemaan sen avulla mutta onko konreettista neuvoa ? ettei nyt vauvan päälle pehmokissaansa paisko kun tulee vastaan sairaalassa esikertaa..

pohdiskelemaan vetäytyy hän

am & hippunen 31+3 :heart:
 
Neuvolassa käyty tänään :)


Paino: 49,5kg
Verenpaine: 111/80
Hemoglobiini: 112
sf-mitta: 34
Tarjonta: ?
:heart: syke: 140
Liikkeet: ++



Huomenna olis aika apuvälinelainaamoon 8:45 ja mietin että millä ilveellä sinne menee?Anopille ei sovi toi aika ja mies lähtee jo ennen 7 töihin |O
Bussilla pääsis mut sit pitäs raahata tota neitiä mukana |O *huoh* No täytyy jotain keksiä :)



Emppu788 & Veikka 34+5
 
skye onneksi vuoto loppui :hug:
Eikös neuvolalääkäri ole jossain rv10 paikkeilla,ainakin täällä.
Mulla ei ollut ollenkaan sitä nyt tässä raskaudessa,kun kävin yksityisellä varhaisultrassa.
Enkä käynyt esikoisenkaan aikaan,kun se raskaus todettiin melko myöhään.

Mitäs kaikkea te loppupuolen odottajat olette pakanneet sairaalakassiin,kunhan ajankulukseni kyselen :whistle: :D

bad virgin ja Paprica 24+4
 

Yhteistyössä