***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

:wave: Saako tulla mukaan? Odotan meille pikkukakkosta, LA on 1.7. Mimmi on syntynyt 09/07 eli äitin vaava alkaa olla jo 1,5-vuotias. :heart: Ikäeroa meille tulee 1v9kk-10kk riippuen koska kakkonen päättää tulla maailmaan.

Toivottavasti ette lyö kepeillä ja kivitä jos kopsaan yleensäkin kuulumiseni tuolta meidän heinäkuisten pinosta? Kun ei kykene jaksaa kirjoittaa samoja asioita kahteen kertaan. :D

Meillä on rakenneultra ensi keskiviikkona, jolloin rv 20+0. Mä en osaa pelätä sitä, koska jokin sisäinen tunne on kertonut mulle alusta asti että kaikki menee hyvin tässä raskaudessa. Kätilö lupasi myös arvailla sukupuolta, jos vauva näyttää jalkovälinsä. Me päätettiin ottaa arvio vastaan, mutta ei kerrota sitä kellekään. Tänne ehkä voin paljastaa jos en pysty pidättelemään. :whistle:

Cassy rv 19+2 :heart:
 
AAM
Cassy :wave: tervetuloa..
juu juu kaikille jotka kopsaa niin kivitetään ja ristiinnaulitaan plus vielä xtra lisänä sulle sut uitetaan tervassa ja pyöritellään hyöhenissä :LOL: :kieh: oikea special treatment :p ;)
 
millipilli
Mä oon nyt omanapainen... ihan kaamee päivä! Poika nukkui viime yön onneksi hyvin ja kuume loppui siihen. Tänään on ollut ihan ok... MUTTA. Ite lähdin aamulla kouluun ja olo oli aivan kaamee. Vatsaan sattui, supisti, huimas, oksetti... lähdin sit tauolla kotiin ja ajelin ensinnäkin sen 20min muovipussi sylissä. Onneksi ei yrkkä tullut autossa. No, kotona sitten ihan kauhee olo. Tuntui että on joku hiton kestosupistus päällä. Kävin lämpimässä suihkussa ja se vähän helpotti. Sit kun mies lähti töihin niin oksensin oikein kunnolla ja sen jälkeen nousi kuume :/ ja pojassa on tietysti virtaa enemmän kuin laki sallis. Huoh... oon ihan katki.

Vähän huvitti siinä kohtaa kun kyykin vessassa oksentamassa (ja ylläripylläri kusasin taas kintuilleni siinä samalla... kiva raskaus). Poika säikähti äidin oksua ja juoksi eteisen kaappiin piiloon. Veti liukuoven perässään kiinni ja huuteli suljetun oven takaa vessaan: "etkö äiti enää oksenna?"

millipilli & Frank 31+5
 
Cassy tervetuloa ja lisää porukkaa saa tulla vaikka kuinka paljon :wave:

Anteeksi millipilli jos mua alkaa naurattamaan kuvitelma äidistä joka oksentaa ja pissii housuihinsa ja poikarukka juoksee kaappiin sitä piiloon :LOL: :ashamed:

Alkuraskaudesta kun mäkin välillä yökkäilin pöntöllä niin toi 2v juoksi äkkiä perässä,ihan kun se olisi ollut sen mielestä jotenkin kivaa puuhaa :LOL: :D

bad virgin ja naapero 23+5
 
:eek: hui taas yksi uusi viikko plakkarissa. tästä kolme viikkoa ja esikko näki jo maailman ensikertaa. edelleen olen sillä linjalla et tämä menis vähä pidemmälle, vaikka kivempi puskea ulos pienempi nyytti, mut sit hoitamisessa ja muissa jutuissa ois kivempi ku ois vähä isompi.

CASSY tervetuloa :wave: etkös sä ollu myös tuolla pikkukakkosta toivovat pinossa, vai muistanko väärin?

mä en esikosta muista, mut onkohan ihan normaalia et tuntee sellasta painontunnetta nyt jo tuolla persiissä päin??? vaavin pitäs olla jo pää alhaalla siellä kyllä.
monta kertaa oon vessassa tänää hypänny ku ei oikein tiiä onko hätä vai mikä ku tuntuu se paine?? :eek:
 
Moikka!

Kiva että ollaan saatu uutta porukkaa pinoon, tervetuloa kaikille! :wave:

Voi hitsi että kuulosti ihanalta pietu tuo sun pelkopolilla käyntisi! *tahtoo myös sellaiseen vaikka periaatteessa mikään ei pelotakaan*. Siis jotenkin jännä tunne on tuon lähestyvän synnytyken suhteen. Eka synnytys kun meni niinkuin elokuvissa, tosi nopsaan enkä ehtinyt edes tajuta että mitä on tapahtumassa. Ja mullakin se summu pysyi kiinni siinä vaiheessa kun tilanne oli päällä, en osannut sanoa että haluunko ilokaasua, puudutusta jne., ja oikeastaan kätilö teki päätökset mun puolesta (siis epiduraaliahan en ehtinyt saamaan lainkaan, ja spinaalin sitten niin viimetipassa että en ole varma ehtikö se edes vaikuttaa). Nyt siis lähinnä mietityttää että a) entä jos tällä kertaa joudunkin punkemaan lasta maailmaan tyyliin päivätolkulla - apuvaaa ja b) entä jos vauva päättääkin tulla maailmaan niin nopeesti etten ehdi sairaalaan (eli siis 1.5 tunnissa tai alle). Minun neuvolatäti on niin daiju ettei huvita hälle puhua näistä. Onneksi on se kätilö-kummitäti, jolle aina linjat kuumina soittelen ;).

Hani: minkälaista se sinun painontunteesi on, jatkuvaa vai sellaista ajoittaista? Minulla tuntuu tuolla alapäässä sillointällöin sellaisia ohimeneviä vihlaisuja, vauva on kuulemma niin alhaalla että ajoittain painaa tonne alas jonnekin niin että vihloo. Mutta ei kai mitään jatkuvaa painon tunnetta näillä viikoilla kuulu olla?

:hug: kaikille selkä- ja muiden kipujen kanssa taisteleville! :hug: Itsekin aina valittelen tuota selkää, mutta taitaa mun kivut olla ihan minimaalista monen teidän muun rinnalla :ashamed:.

Talvitie 32+2

PS. minkäslaiset kelit muualla Suomessa? Täällä Pohjois-Savossa satanut kaksi päivää lunta, varmaan 40 senttiä tullut nyt kahteen päivään!! Ei oo muutamaan talveen ollu meidän porstuan pielessä semmosia kinoksia kuin nyt. Passaa siinä esikoisen kelliä ja tehdä lumikakkuja :).
 
Heips! Kuka tartutti muhun selkäkipunsa... :kieh: |O ??? Tänään oli pakko ostaa kylmägeeliä, josko siitä sais apua. Tää on tosi tylyä, varsinkin nouseminen ja kumartaminen sattuu. Sit outoa, että kävellessä kipu on miltei kokonaan poissa. En muista, että esikoisen kanssa ois ollu ihan tällaista. Kaippa olen vaan niin vanha ja raihnainen jo valmiiksi... :'(

Vauveli potkii ja sätkii jo aika voimalla. Just tänä iltana ihmettelin kuinka "suuri" hän jo onkaan kun sätki yhtäaikaa jaloilla ja käsillä - aikas pitkä jo on!

Millipilli Pikaista paranemista sulle vaikka täällä naurattikin tuo sun kuvaus samanaikaisesta oksentamisesta ja pisuvahingosta. Mulla kans lirahteli alkuraskauden oksenteluissa miltei joka kerta. Kun tunsi et nyt on mentävä oksentamaan, niin äkkiä ensin istuun pöntölle ja yrittää tyhjentää rakko ennen kun välivetasun kautta käänty pöntön ylle toisin päin ja anto tulla yläkautta :/ Ei muuten siltikään aina toiminut... :whistle:

Talvitie Täällä etelälapin korkeudella kanssa tullut lunta kaks päivää tuiskuttamalla. Nyt pakkastakin jo kunnolla, n. -20 astetta. Kiva että lunta tulee, mut vois olla lauhempaa!

Hyvät viikonvaihteet kaikille!!
 
Otetaas uusiks, ku verenpaine alkaa jo laskea eilisen tekstin katoamisen jälkeen. :D NIIN turhauttavaa, kun olin runoillut pitkät pätkät.. Kiitos BV vinkistä, pidän mielessä ens kerralla. :) Kurjaa noi sun turvotukset, mut toi ruokapäiväkirja on hyvä idea! Mulla ainakin toimi se tosi hyvin, kun esikoisen kohdalla pidin. Paino lähti jopa laskuun sen jälkeen, ku aloin syynätä syömisiä. :D

Latte Mulla on tosiaan olo nyt mitä mainioin. Selkä- ja nivuskivut tuntuu pikkujutuilta, kun siitä pahasta olosta on vihdoin päässy. :) Kovasti supistelee aamusta iltaan, muttei vielä mitään lupaavaa. Odotan sitkeästi lähtöä vasta la:n jälkeen. Eilen illalla vauva riemastui pitämään kunnon kekkerit, sain pitää sohvasta kiinni etten tippunut, kun toinen riehui ees taas mahassa. :LOL:
Mulla on vähän sama juttu, et jos on jotain extraohjelmaa, vetää olon moneksi päiväksi tosi väsyneeksi. Toivottavasti oot saanu levättyä ja jaksat taas! :) Kurja kun venäytit reitesi, mut tosiaan onneks ei käyny mitään vakavampaa! :hug: Mut vähänkö osasit hienosti laittaa tänne kuvan! :D Mä en kyllä osais! :)

Talvitie Pirkanmaalla on tullu nyt parina päivänä hiljaksiin lunta, mut ei kummosia määriä. Ehkä max 5 senttiä yhteensä. Just sopivasti, ettei oo tarvinu lumitöihin ryhtyä. :D

Tervetuloa Cassy! Mustakin kuulostaa tutulta sun nimimerkki. :) Suosittelen lämpimästi sea band-rannekkeita, jos paha olo jatkuu. Maksaa noin 18? apteekissa. Ite kärsin viime viikkoon saakka, eli noin 7kk, ennenkun uskoin, et ne saattais auttaa.. :D Ja nyt olo on mitä mahtavin!

kesäihme Tervetuloa selkäkipukerhoon :( ja tsemppiä!

millipilli Muakin ihan vähäsen huvitti toi sun vessakertomus ja esikoisen piiloon meno. :D :ashamed: Toivottavasti paha olo helpottaa, etkä enää joudu kyykkimään pöntön äärellä.

Naru Mulla on kans sama juttu, et tirautan heti itkut, jos yritän lukea jotain liian "herkkää" pojalle. Oliskin vaan raskausherkkyyttä, mut mä oon ollu tämmönen jo pari vuotta. :D On se rankkaa..

Mitähän muuta.. Omaan napaan vielä sen verran et täällä valvotaan taas. Tuleva päivä taitaa vähän jännittää, ku on ystävän polttarit. Oon nukkunu 2 tuntia.. :headwall: Jos ei muuten olis rankkaa olla koko päivää liikenteessä, ni eiköhän tämmöset yöunet tee tehtävänsä.. :LOL: No, köllähdän tästä vielä sohvalle, ni josko toiset pari tuntia sais nukuttua.

Hyvää viikonloppua kaikille!! :wave:


Pilkkis 37+6
 
Pilkkis ole hyvä vaan =)
Ja tosta ruokapäiväkirjasta sen verran vielä että mielenkiinnosta sitä nyt teen,näkee vähän että missä on parannettavaa,ihan vauvankin parasta ajatellen =)
Nytkin ärsyttää,kun sormet on ihan turvonneet,vaikka eilen söin kohtuullisesti ja join paljon vettä,ei kiva:/

Ja sitten kesällä että saisi nämä ylimääräiset poies :p


Ja noi selkäkivut on ilkeitä! :kieh: Viime raskaudessa mulla oli j :kieh: kun verran issiasta,toivottavasti nyt ei tuu niin paljoo :snotty:


bad virgin ja naapero 23+6
 
Niin että tännekö mahtui? Täällä olis laskettu aika lokakuussa, varmaan 16.pvn tietämillä, tarkentuu kunhan ensimmäinen neuvolakäynti on tossa 25.2. Viikkoja siis huikeat 4+1, joten ihan alussa mennään, kunhan vaan kaikki menis hyvin :) Ennestään on poika vuosimallia 2005, ehtii reilusti 4-vuotiaaksi ennenkuin pikkukakkonen syntyy :) Tuntuu että pojan syntymästä on niin kauan että on ehtiny unohtaa kaikki, ainaki näin alkuun tämä tuntuu kyllä että voi olla tulossa haastava raskaus. Eka meni ihan normaalisti, ei ollu pahoinvointeja eikä paljon mitään muutakaan, niin tämä on tähän mennessä ehtinyt aiheuttaa jo hirveetä kiukkuilua, huimailua jne... :whistle:
 
Huomenta!

Cassy- tervetuloa pahoinvoivien joukkoon... Mulla oli alussa tosi paha, puolivalissa parani ja n kuukausi sitten paheni jalleen... :hug: Mulla on nyt molemmat rannekkeet Pilkkis ja paivalla oli parempi olo, vaikken ihan kokonaan pahoinvoinnilta saastynytkaan. Yoksi otin sitten pois ja paha olo tuli takaisin kostamaan...oksensin kahdesti... :x Taidan siis ruveta pitamaan niita 24/7.

Sori Millipilli, mut :LOL: :ashamed: . Mullekin on kaynyt kerran noin... Oksensin kaarella ja sit ei voinut estaa muuta... :ashamed: Onkohan sulle tulossa joku inhottava viirus sitten... :hug: Vielako supistaa?

:hug: Emppu ja Kesaihme!! Poispois tuollaiset selkakivut! :hug:

Pilkkis- kuvanlaittoon sain apuja... En ma muuten olis osannut! =)

Tervetuloa mukaan Aippa82! :wave: Mun esikko taytti kuusi vahan aikaa sitten... ma oon ihan ensikertalainen- mitaan en muista tai tieda... Synnyttaakin kuuluu varmaan jo eri tyylilla!


Latte 34 vkoa!!! :wave:
 
Heipsan.

Neuvolassa kävin torstaina. Kaikki arvot/mitat täydellisesti juuri niin kuin pitääkin. MUTTA... Häpyluu auennut kohtu erittäin arka en voinut neukkutädin antaa kauheasti kosketella kun teki kipeää... :(

Sain ultra ajan TI 10 päivä siellä selviää mikäs on tilanne. Tämän kaiken kukkuraksi joka päivä tulee selviä supistuksia joskus joudun touhutessani pysähtymään kun tuntuu ilkeeltä. Onneksi ei painon tunnetta alhaalla ja vauveli liikkuu niin ollaan vielä ihan rauhaisilla mielin. Ehtii se paniikki iskemään kuitenkin kohta. Viikkoja kun on liian vähän :( Toivottavasti kaikki on ultrassa hyvin.

Tulen kertoilemaan sitten kuulumiset jos en joudu osastolle lepoon.... :/

Niisku-rouva&neiti kohta 1v + pikkupapu 26+3 :heart:
 
Hyvät lauantait arvon naiset!

Täällä laiskahko aamupäivä, selän kanssa edelleen kipuilen, mutta uskaltaisinko varovasti todeta että tuosta kylmägeelistä ois ollut apuja. Kun sitä laittaa tarpeeksi usein niin vie kyllä sitä pahinta särkyä. Nuolasenkohan ennen kuin tipahtaa :snotty: :headwall: ... Tuolla meidän esiteinillä on nyt sitten kurkku kipeä, oli palellut eilen lumilautailemassa ollessaan. toivottavasti ei tuu "oikeesti" kipeäksi.

Täältä itsekin uusi palstailija toivottelee kanssa kaikki uudet tervetulleiksi!!

CassyYmmärrän täysin mitä tarkoitat tuolla sisäisellä varmuudella. Meillä kun on kanssa noita surullisia alkuraskauksien keskenmenoja ja ulkopuolisia raskauksia takana niin niihin liittyvät hermoilut ja tunnekuohut on muistissa. Sit kun aloin odottaan esikoistamme ja nyt tätä vauvaa, niin oli aivan alusta saakka joku ihmeellinen, selittämätön varmuudentunne siitä että nyt kaikki on hyvin. Korkeampi tieto tai ymmärryskö? Kaikelle ei löydy selitystä, niin se vain on.

Skye82, Latte ja muut joilla kanssa hieman pidempi väli esikoisen ja tulevan välillä. Tuttuja tunteita, täällä kanssa mietitty ja naurettu että osataanko enää hoitaa vauvaa, herääkö meistä kukaan yöllä sen itkuun ja unohdetaankohan me vielä vauva johonki marketin ostoskärryyn, kun ollaan jo niin kauan elelty ilman pientä lasta :LOL: :eek: No, oikeesti tottakai vauvanhoito tulee onnistuun, eikös vain!? *Se tulee meneen jopa paremmin kuin esikon kohdalla, koska olemme nyt viisaampia, rauhallisempia, pitkähermoisempia, kypsempiä...vain mitenköhän se meni :ashamed: ??????

BVPaino on täälläkin omatarkkailussa, joten komppaan teidän ruokapäiväkirjaa, vaikka sellaista en ihan konkreettisesti pidäkään. Painoa ei todellakaan tarvis tulla nyt ylimääräistä, kun sitä ennestäänkin oli muutama kilo ylimääräistä. Ei sit tarvis imetyksen jälkeen itkeä, kun on jäljellä vaikka miten paljon. Kävin just puntrilla ja tähän mennessä näyttää paino nousseen yhteensä 7,9 kiloa, josta puolet siis nyt taatusti syömällä hankittua..

Niisku-Rouva Toivottavasta pian helpottaa! Oisko edellinen raskaus ja synnytys niin lähellä, että häpyliitos löystyy herkemmin ja aiemmin, ts ei olis ehtinyt kunnolla luutumaan edellisen synnytyksen jäljiltä? tsemppiä!!

Jaksuja kaikille! t. Kesäihme
 
Tänään ollut hyvä olo :) Ei yhtään ole sattunut mistään :) illalla oli sitä kamalaa selkäsärkyä ja koko yön selässä tuntui supistuksia |O
Ihan vielä en kyllä haluais synnyttää...Tai no ne tuntui aina silloin
kun olin hereillä...

Meillä oli tuttavapariskunta kylässä ja niilla mukana 2kk
ikäinen tyttö vauva mukana :heart: Tällä hetkellä pituutta huikeat 56cm :p :)


Emppu788 & Veikka 34+0
 
Voisin koittaa tunkea nokkani tännekin... :D
Eli LA joskus lokakuun puolenvälin ja loppukuun vaiheilla (nettilaskurin mukaan 13.10. mut arvelen siirtyvän) Esikoistyttö on syntynyt 12/07.
oireita on ilmaantunu jos jonkinmoista, aika lievinä vielä onneks.

Hätähousu ja milli 4+5? :heart:
 

Yhteistyössä