***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

kesäihme Tervetuloa ja kovasti onnea, kun vihdoin tärppäsi!! :hug: Ehtiihän ne kotityöt vartoa, ku on tärkeempiäkin hommia.. ;)

Onnea mamamin ja Aply!

Millipilli Komia maha ja mainio housupussukka sulla! :D Meillä ei esikoinen ole vielä ehtinytkään hoitoon ja jatkaa kotona vauvan synnyttyä.

Latte Kyllä meiän mahoista tulee tosiaan jostain syystä julkista omaisuutta heti ku ollaan raskaana.. Ärsyttää kans kommentit ja kaikkein eniten se, jos puolituntemattomat tulee koskemaan mun mahaan. |O Mut eihän ne ihmiset tosiaan pahaa tarkota sillä. :saint:
Ootko jä käyny ostamassa rannekkeet? Mä oon edelleen ihan taivaissa joka aamu, kun saa pojan kanssa hoitaa aamutoimet ja leikkiä ilman mitään etomisia sun muita. Kummasti osaa arvostaa tämmöstä "pientä asiaa".. :)

Mä nukuin viime yön tosi hyvin, ihanaa. Kunnon yöunet tekee ihmeitä ja hirmusen hyvä mieli on ollu aamusta saakka. :)

Aattelin kohta alkaa leipomaan semmosia pipareitakin jo ristiäisten varalle. Pitäis varmaan ootella, et sais ensin lapsen turvallisesti maailmaan saakka, ennenkun valmistelee ristiäisiä, mut jotenkin on kiva tehä tommosia valmiiks, jos onkin sitte ihan puhki myöhemmin.


Pilkkis 37+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blondie:
Emppu, suosittelen Panacod -lääkettä iskiakseen. Sopii raskaana oleville ja tehokkaampi kuin pelkkä panadol tai pana forte. Ja kylmägeeliä kuten ice power. Pidä kinttu lämpimänä mutta vältä saunaa ja lämpimiä suihkuja. Panacod jumittaa vatsan joten levolac joka aamu hyvä ottaa. Viikon kuurin ( 2 tab 3 krt pv) alkaa huomata eron. Sitten vaan kevyttä kävelyä. Tsemppiä!
Kiitos tiedosta Blondie :)


Pidä kinttu lämpimänä :LOL: Toinenko vaan? ;) :LOL:


Täytyypi pistää mies sitten apteekkiin asialle :) Ite kun en kävele
sinne apteekkiin...Tein äsken kaupassa hauskasen löydön :D
Ku olin ottamassa coca cola 2 packia niin siin vieres oli samanlainen
mutta toisessa oli van desi colaa ja toinen täynnä :D
 
Taalla taas! :ashamed: :D

Onnea pienista pojista Mamamin ja Aply! :heart: :flower:

Tervetuloa Kesaihme ja miljoonat onnittelut! :heart: Aivan mahtavaa, etta teilla tarppasi!

Pilkkis- mulla on yksi ranneke (pihi), viela en ole huomannut mitaan eroa. Mietin sita, etta pitaisko mun ostaa toinen?
Kylla sulla synnytys selvasti lahestyy, kun siella alat puunata ja pipareita leipoa!
:LOL: Onneks mulla ei viela ole mitaan tollasta oiretta... en oo viela valmis puskemaan tata punkeroa ulos... :D

Onko se Panacod reseptilla?

 
Panacod Näyttääkin olevan reseptillä...Eli sit pitäs käydä lekurilla... Löysin 2 eri ohjetta :eek:


Lääkelaitos Raskaus

Parasetamoli: Ei tunneta riskejä käytettäessä raskauden aikana.

Kodeiini: Neonataalisten vieroitusoireiden riski tulee ottaa huomioon pitkäaikaisen käytön yhteydessä raskauden aikana.


Yliopiston-apteekki

Raskaus ja imetys:
Lääkettä voi tavanomaisina annoksina käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä...



Emppu788 & Veikka 33+4
 
juu Panacod on reseptilääke.

Hitto tänään neuvolalääkärissä selkä sai uudestaan kipeetä; jalat ylhäällä, sisätutkimusta ja lekuri painoi vähän ripeemmin mahan päältä. Hermo meni taas huonoksi jalasta. Mulla siis toispuolinen iskiashermovaurio viimevuotisesta välilevypullistumasta. Jalka ei pitänyt yhtään kun pystyyn piti nousta, onneks oli mies mukana ja se auttoi mulle vaatteet ja talutti kotiin. Edelleen palstailen ,komukan kautta...

Tervetuloa kaikki uudet, onnittelut synnyttäneille!

Niistä seaband-rannekkeista; pitää olla kaks että toimii ja mielellään pidettävä 24 h jos pahana.

Blondie rv 26+
 
Hienosti oli Allusmamman rekrytointi tuottanut tulosta, tervetuloa uusille!! :wave: :flower: =)

sukkaparille iso :hug: tosi kurjaa, että kävi näin. :( Mutta onnea uuteen yritykseen, toivottavasti tärppää pian :flower: =)

Blondie tsempit sinne saikulle kipujen kanssa :hug:

Onnea kaikille jakautuneille :flower: =)

Hienot masukuvat millipillillä :flower: :) Meillä esikoinen on vielä niin pieni, että jatkaa kotihoidossa, mutta sitten puolentoista vuoden kuluttua kun täyttelee 3 v niin ajattelin hakea kerhopaikkaa 2-3 päiväksi viikossa.

pietu- wau siellä vauva on jo kiinnittynyt ja kaikkea?! Hän on näköjään päättänyt ajoissa siirtyä asemiin lähtölaukaisua varten :D Mulla on ihan sellainen olo, että täällä masussa on istuva härkä tai ainakin oinas, tuntuu että kova pallo tuolla koluaa kylkiluita ja tekee välillä kipeääkin :whistle: peppu (?) löytyy yleensä vasemmalta puoleta ja potkuja tuntuu oikealla... voin tietysti olla ihan väärässäkin mutta näin mä olen tilanteen analysoinut :D

Kesis ja Nuppu 30+5
 
Latte Täällä niitä rannekkeita myydäänkin ymmärtääkseni vaan pareittain..? Mulla on siis ollu molemmat käytössä, mut oon pitäny vaan heräämisestä iltapäivään saakka. Sille välille siis osui se pahoinvointi, mut ei osu enää.. :D Eläpäs pihistele siellä!! :LOL:
Joo, selkeesti alkaa olla enemmän virtaa puuhastella kaikkea tämmöstä "ylimäärästä".. :whistle: Mä sain nyt energisen loppuraskauden, kun se keskiraskaus oli pahoinvoinnin takia vähempi energinen. :D Oisin kyllä jo henkisesti valmis synnytykseenkin, mut eipä tässä vielä kiirettä ole. Ihana toisaalta nauttia nyt hyvästä olosta ja rauhaisasta kotimiljööstä. :)

Pitäisköhän mun alkaa diileriks, mulla ois tuolla jemmassa panacodia aikasempien selkäongelmien jäljiltä. :D

Blondie Voi ei tota sun selkää! :hug: Pikaista toipumista!


 
emppu joo kysyin tosta vieroitusoirehommasta. Ei tuu normikäytöstä, pitäis vetää täyttä annosta kuukausia ennen synnytystä. Muutaman viikon käytöstä ei haittaa tuu. Mä oon nyt ottanut 2 tab aamulla ja 2 tab illalla.

Neuvolakuulumiset unohtui laittaa: liikkeet ja sykkeet ok. Painoa itelle +250 g vk. Sf-käyrä vetelee ylärajalla. Vp koholla 149/98 kotomittauksissa 130/77. Ei turvotusta eikä supistele enää. Paikat kiinni. Tarjosivat jo lisää saikkuakin mut koitan päästä töihin 16.2. Enää n.40 työpäivää jäljellä

Blondie
 
Täällähän on juttua piisannut ja uusiakin joukkoon saatu! :wave:

Onnea vauvautuneille!
Huisia, sitä onkin ite yhtäkkiä tuolla listan yläpääässä.. hui.

Blondie tsemppiä ton selän kanssa, toivottavasti se nyt siitä.
Mulla kävi kans lääkärin pöydällä tosi kipeesti tonne alaselkään
ja vasempaan jalkaan, en meinannut siitä enää pois päästä.
Se ei tunnu näin normaalisti mut just toi tutkimusasento tai kovalla
alustalla makaaminen on ihan tuskaa. Vaiva alko siinä
raskauden puolivälin tienoilla.

Pilkkis ihanaa että ne rannekkeet on sua auttaneet.
Mistähän sais energia rannekkeita kun olo on aina vaan
enempi nuupallaan..

Ja siinähän sitä omaa napaa jo tulikin..
väsymyksen lisäksi haarat on ihan julmetun kipeet.
Ei tahdo päästä kunnolla kävelemään kun vihloo saati
sitten tyttöä nostaessa.. jessus et tekee kipeetä.
Ja yöt on risasia, ei saa kunnolla nukuttua kun aina on
jotain vaivaa jossain. Huoh, että näin ihanaa se on
tää loppuraskaus :kieh:

iitukka ja helmi 37+4
 
AAM
Blondielle jaksuja iskiaskipujen knassa ne on järjettömän kettumaisia.. sit voi olla hetken parempi ja sit iskee ihan kanveesiin täysin yhtäkkiä =(

Jeps ja panacodista menee useilla vatsa sit ihan ummelle että muistakaa tosiaan se levolacci taikka mikä vatsanhappobakteerifloora pitää kuosissa puurolla tai jugurtilla tai millä pidättekään :wave:

Vaaviuutisista :hug: :flower: Mamamin ja Aply :D

millipilli upeat fotot ! kaunis keessi :)
ja ihana paituli..

Ja uudet :wave: emmä tiiä onko he mun värväyksen jäljiltä.. :D :ashamed:

Nauvolassa kaik ok !
lirkki puhas, syke 145 ja mulla paineet ok, sf: 29, hemppa 123, liikkeet ++, lapsiveen määrä normi, 867gr/viikko tullut lisää :whistle: rajoissa pysyy :D jee ! ! siitä olin eniten huolissani.

AM & hippunen 30+2 :heart:
 
Heräsin tossa 7 aikaan sihen kun joku ois tullut eteisestä sisään :eek: Oli pakko nousta ja mennä tarkistamaan että ulko ovi on varmasti lukossa
kun mies lähtenyt töihin...No olihan se onneksi lukossa :) Tai sitten se
oli joka teki kepposia?Pitäs neiti herätellä 8 jälkeen ja sit 9 aikaan
lähteä kehoilemaan jne... :wave:



Emppu788 & Veikka 33+5
 
Semmoisia tulin nopsaan kyselemään, että tietäisikö joku jotain hyvää lastenkirjaa, jossa käsiteltäisiin pikkusisaruksen syntymää ja sen aiheuttamia tunteita? Meidän kirjastossa ei täti osannut yhtään auttaa, jotain luetteloa se selasi ja kaivoi sitten Puppe saa pikkusiskon -kirjan hyllystä. Joo, siinä Puppe saa siskon, mutta ei se ihan aja asiaansa... Vaikka meidän esikoinen vielä pikkuinen onkin ja Puppe sinänsä ihan pop. Tämä esikoinen ei yhtään vielä tajua, että masussa on vauva eikä varsinkaan, että se tulee sieltä joskus poiskin. Jonkun kirjan kanssa sitä voisi vähän pohjustaa.

Naru 36+6
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Naru:
Semmoisia tulin nopsaan kyselemään, että tietäisikö joku jotain hyvää lastenkirjaa, jossa käsiteltäisiin pikkusisaruksen syntymää ja sen aiheuttamia tunteita? Meidän kirjastossa ei täti osannut yhtään auttaa, jotain luetteloa se selasi ja kaivoi sitten Puppe saa pikkusiskon -kirjan hyllystä. Joo, siinä Puppe saa siskon, mutta ei se ihan aja asiaansa... Vaikka meidän esikoinen vielä pikkuinen onkin ja Puppe sinänsä ihan pop. Tämä esikoinen ei yhtään vielä tajua, että masussa on vauva eikä varsinkaan, että se tulee sieltä joskus poiskin. Jonkun kirjan kanssa sitä voisi vähän pohjustaa.

Naru 36+6
kuten myös allekirjoittanut olisi kiinnostunut ko opuksesta jos joku löytää hyväksi todetun version.. ! :wave: Kiitos kirjan muistutuksesta Naru ja sullakaan ei kauaa enään :D :hug:

 
Moi!

Narulle ja Allusmammalle tuosta kirjavinkistä; mä tilasin just meidän esikoiselle Thomas Svenssonin kirjat Vallaton vauva valtaa vatsan & Vallaton vauva tulee taloon. Oon kuullut noita kehuttavan, niissä on ilmeisesti mm. kurkistusluukkujakin. Adlibris.fistä tilailin eikä maksanut paljoa (tuon jälkimmäisen tilasin toisella kotimaisella, suomeksi sitä ei muistaakseni adlibriksella ollut). Niin että pian voin toivottavasti kertoa hyviä kokemuksia noista B)

Googlasin ja löysin tällaisen piiitkän listan vauvan saamisesta kertovista lastenkirjoista: http://www3.vihti.fi/satumetsa/luettelo_vauvan_%20odotuksesta_%20ja_vauvoista.htm

Tänään kävin masun kanssa neuvolassa ja siellä kaikki hyvin =) Syke oli 136, sf 27, verenpaineet turhan paljon mutta sallituissa rajoissa :D , painoa -100 g/ 2 vk (yht. noussut 3,9 kg), hemppa 112 joten pitäisi sitä rautaa lisätä.

Siitäpä tulikin mieleeni, että olisko kellään antaa rautavalmistesuosituksia? :attn:

Kesis ja Nuppu 30+6
 
iitukka Kumma tosiaan, ettei semmosia energiarannekkeita oo kukaan kehittäny! Vähänkö olis näppärät! Ku perustuis kans akupunktiopisteisiin. :D Kauppa kävis.. Pitäisköhän alkaa ettiä semmosta pistettä kropasta? :LOL: Mulla kans on haarukset pirun kipeät, varsinkin vasemmalta puolelta. Aika hissukseen pitää ottaa tää elämä tällä hetkellä. :D Tsempataan vielä muutama viikkoa! :hug:

Meille ilmestyi perintötuotteena muutama viikko sitten kirja: Franklin saa pikkusiskon. Siitä aattelin, et onpas hyvä, et nyt voidaan sitä sitten lukea tässä.. Mut ei must oo mitenkään erityisen hyvä, eikä meiän poika siitä taida oikeen mitään ymmärtää. Muutenkin tietty noin pienen vaikea ymmärtää koko juttua, vaikka ollaankin siitä pojalle aina hyvän tilaisuuden tullen juteltu.

Kesis Ei oo rautasuosituksia.. Mä oon syöny vuorotellen Multitabsin raskausvitamiineja ja Retaferia. Multitabsit ei hb:ta oo nostanu ja retaferit vetää mahan ihan kovaksi. Siispä oon kitkutellu hemoglobiinin kanssa niukasti yli satasessa koko raskauden. :(

Pilkkis 37+4
 
Aamulla käytiin kerhossa ja oli hyvä olo :) Mut nyt inhottavaa kun tas tuntuu mahassa ja välillä nipistääkin |O Sit saa kävellä kumarassa ja pissattaa
vähän väliä :headwall: Väsyttääkin mukavasti |O Rampa mikä rampa taas :headwall: Pakko huilia nyt kun neiti on päikkäreillä :)


Emppu788 & Veikka 33+5
 
naru lastenkirja Vallaton vauva valtaa vatsan. Kurkistuskirja runomitassa.

Kesis rautavalmiste Obsidan.

Tylsää meinasi ruveta olemaan, mutta poitsu aktivoi koko perheen kehittämällä viime yönä korvatulehduksen. Jeejee. Hoidossa kiertää lisäksi norovirus, toivottavasti vältyttäis siltä tänä vuonna. Viime vuonna oli, lähti 4 kg ja risat 48 h aikana iteltä. Hurja tauti. Poitsu oksensi kolmesti silloin ja se oli siinä. Nyt raskaana ja selkäkipuisena noro olis viimeinen vaiva minkä tähän tarttis...
 
Tänään oli neuvola.
Painoa tullut liikaa 5 viikossa :headwall: Mutta mä en osaa pitää turpaani kiinni herkkujen edessä :xmas:
Hemppa oli 113,eli laskusuhdanteessa,normia tässä vaiheessa raskautta.
Vauvan sykkeet oli 135-140.

4 viikon päästä lääkärineuvola,sitä odotellessa :heart:

Välillä tuolla likan kanssa ulkona ollessa tuntee jo nyt ittensä rammaksi,vatta tekee harjotussuppareita kovinkin helposti,mutta hiljaa mennään etiäpäin sanoi mummo lumessa, vai miten se sanonta meni :snotty:

bad virgin ja naapero 23+4
 
millipilli
Neuvolakuulumiset:

rv 31+4
pissa puhdas
RR 108/64
paino +370/vko eli raskauden alusta + 6,8kg
sf-mitta 28 cm
syke 140
liikkeet ++
tarjonta RT

Palailen illemmalla lukemaan pinon paremmin :)

millipilli & Frank 31+4
 
Kesis mä söin Obsidania hyvällä menestyksellä. Ei tullut mitään
vaivoja ja hemppa nousi.

Ja sit neuvolakuulumiset:

pissa puhdas
rr 117/76
sf 34
turvotus +
paino +1600g/vko :ashamed: :ashamed: :ashamed:
vauvan syke 140, liikkeet ++
ei ole laskeutunut saati kiinnittynyt

Kaikki siis kunnossa mutta kyllä se nyt vaan on niin
ettei helmi kyllä kahden viikon päästä vielä synny, hyvä jos
neljän.. mutta näillä siis mennään.
Ja toi paino.. turvotusta on joo mutta kuka käski mennä
syömään joka päivä jäätelöä. :whistle:
Onneks neukkatäti niin viisas ettei sanonut asiasta sanaakaan.

Vointeja :wave:

iitukka ja helmi 37+5
 

Yhteistyössä