***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

AAM
iitukka :D :LOL: sulle on käynyt mun "latte macchiatot" (vetäsin esikoista odottaessa kolme litraa kahdessa viikossa, pam kolme kiloa tuli kolmesta litrasta :whistle: ) :ashamed: sori naurunremakka mutta tuli niin flashbäkki ettei tosikaan.. ! no turvotustahan tulee tuossa vaiheessa väkiseenkin että sillee nou stress..

Nestemmäiset rautajuomat imeytyy mulle paremmin ainakin ja ladyvitaplussa menee..

kiitos kirjavinkistä ! Ootteko muut muuten siinä VAUKIRJA kerhossa..Siinä oli kiva liittymislahja semmoi vauvalle vauva-ajan täyttökirja liityttiin sinne ja eka paketti piti mun perua mutta unohdin mutta tuli jo :D nopsaa toimintaa.. no ehkäpä pidetään se vauvalle lahjana.. jatkossa pitää netistä kyylätä että ei tuu pakettia mitä ei tahdo ko ne pitä sieltä perua jos ei haluakaan.

JEE Espritistä tilatut alennushousut tuli ! ja IHANIA !!! maksoikin kaikki kolmet yhdessä 132 postareineen (siis normihinnat niillä oli melkein kaikilla housuilla yli 70 eur) mut SIIS pääasia kaikki housut sopii :eek: !!!..And that`s a miracle ! siis kootkin menin sillei no nää mä oon normistikin ja ihmettä olikin passeleita.. :) :) :) ja tänään töistä saatiin tietää että saadaa jopa tulospalkkiotakin 1½ kertaisena :D JES!! ja saatiin runeberin torttuja kahvituksella.. ja asiakkaatkin oli kivoja. Liian hyvä päivä.. ehkä ilta menee pilalle !??:xmas:
pitäis leipoa tarhaan pojan synttärikaakut..ja yks niistä on gluteeniton joten.. hihheijaa.. murphyn lakia odotellessa :whistle:

AM & hippunen 30+3 :heart:
 
Allusmamma: Mie kokeilin uudestaan liittyä Vaukirjan kerhoon ja sain tutustumispaketin jälleen. On muuten parempi ku v. 2007 esikoisen aikaan :D

Emppu788: Kannattaa keskustella tukiliivistä neuvolassa tai suoraan fys.ter. kans.. Miule ei noista fys.ter. omista ollu kummastakaan (täällä kaks versiota) hyötyä :(


Päivän saldo:

Tänään oli sekä ultra, että pelkopoli.

Muksu voi hyvin. Kovin oli elosa ja liikkuvainen. Virtauksia ei meinannu saaha selville. Painoarvio tällä hetkellä 1730g eli mennään keskimaastossa tälle haavaa. Huojentavaa, ettei mee liian isona. Vissiin samaa kalipeeriä on ku esikoinenki siltä osin, et nuppi ja reisimitta isompia ku vartalo - jos oikein kuulin. Kohdunkaulaa 3cm ultran mukaan eli näppituntumalla kai sen 2cm.

Seuraava kokokontrolli äitiyspolilla on 3.3.2009 eli sokereiden tiimoilta tuota tullaan nyt sit seuraamaan vähä tiheemmin, mikä lienee vaan hyvä.

Pelkopoli oli hyvä homma tälläkin kertaa. Pari tuntia meni nytkin ja käytiin läpi monenmoisia juttuja. Ensinnäkin käytiin läpi esikoisen synnytys ihan suoraan papereista. Selvis aika monta asiaa, et miks on käyny mitenki (mm. nää infektiot, imukupin käyttöönotto, tunnottomuus jaloissa epiduraalin aikana jne.).
Sit käsiteltiin kivunlievitysasioita ja tässä kohtaa todettiin, et paras vaihtoehto meikäläiselle on eka ottaa kohdunkaulanpuudute ja jos se ei jelpi tarpeeks ni sit kevyt spinaali eli tarkotus saaha apu lantionseudulle eikä niin, et vaikuttas jalkoihin. Ammeesta mainihti nyt kans, et sitä vois kokeilla, jos tarpeelliseks nään. Tosin epäilen, et nään. Kirjottihan tuo sit siitäki, et ei tarvis painella päätä rintaan tai kylkiasentoon meikäläistä yrittää.. Seurasin vaan, et kynä sauhus ku purppasin nauru
Lapsen koosta sano, et esikoinen on ollu siinäki suhteessa sen verran iso, et nuppi ei oo ollu pienimmästä päästä (36cm) ja tästä syystä ei tarvis olla huolissaan, et vaikka tää kakkonen oiski painavampi suhteessa esikoiseen ni se, et jos pää on samaa kokoluokkaa tai vaikka sentinki isompi ni ei tuu tuottamaan normisynnytyksessä ongelmia. Tää perustuu myös siihen, et sen verran vähän aikaa on edellisestä synnytyksestä. Saapa nähä nyt sit..

Ai niin ja ultran perusteella ei nyt sit muksu ookaan kiinnittyny :LOL:
Näin siis täällä. Sokereita seurataan. Vauvan kokoa seurataan. Kokonaisuudessaan ihan hyvä mieli tän päivän saldona. (Väsyttää vaan ihan pirusti yhen duracellin yöllisten viereen kampeemisten tiimoilta =)

pietu- ja oikku rv 31+2

 
millipilli
No niin.. nyt paremmalla ajalla.

Ensinnä onnittelut vauvoista Mamamin ja Aply :flower: :flower:

Selkävaivojen kanssa kamppaileville jaksuja! Mua alkoi tässä tokassa raskaudessa iskias vaivata jo ihan ekoilla viikoilla. Onneksi ilman särkylääkkeitä on pärjännyt kuitenkin.

pietu oli käynyt pelkopolilla. Kiva että sait siellä juteltua asiat ihan rauhassa :) Meilläkin esikoinen syntyi imukupilla, mutta oli ihan vaan se kun jätkä laskeutui vasta ponnistusvaiheessa ja mulla nousi kuume + supparit heikentyi ja harventui ja sitten vaan voimat loppui. Ei jäänyt traumoja ja mä jo ihan innolla odotan, että pääsen synnyttämään :D

Tänään käytiin iltapäivästä Stockalla kun miehen piti ostaa farkut itelleen. Esikoinen nukkui kaupan rattaissa koko reissun ja oli kumman väsynyt muutenkin... no, illalla sitten nousi kuume ja ihan reppanana toinen meni nukkumaan. Isi toi vielä ennen kiekkoreenejään satsin pillimehuja pikkumiehelle :)

Tuli muuten eilen sitten ilmoitus, että saatiin pojalle maaliskuun alusta se kerhopaikka!!! Kivakiva!

Neuvola oli tosiaan tänään ja siellä kaikki hyvin. Seuraava käynti olis ollut kahden viikon päästä, mutta mä toivoin että se olis vasta siitä seuraavalla viikolla alkuviikosta ja nyt on sitten tiistaina 24. päivä seuraava neuvola. Mä toivoin niin siksi, että lähdetään 25. päivä Lappiin puoleksitoista viikoksi ja haluan käydä ennen sitä neuvolassa. Ja meidän tuurilla sitten synnäri onkin TAYSan sijaan Rovaniemi :LOL: :LOL: :LOL: Lapista kotiintulopäivänä viikkoja on 35+5 :whistle:

millipilli & Frank 31+4
 
Miula ei sinänsä traumoja, mut kaipasin vähä selvennystä siihen, et mitenkä toimitaan jahka aika koittaa. Epiduraalia en missään nimessä halua ja sit ku nuo käytännöt muuttunu 2 vuojen aikana ni nyt tietää sit mitä tarjolla ja mitä mie haluun, ku aika on :) Ku tuppaa tää turpavärkki olemaan hiljasen sorttinen tilanteen ollessa päällä, vaikka muuten paljo puhunki :D Onpahan kätilöillä valmiina siellä ohjeistus :LOL:
 
AAM
pietu nimenomaan, kaverini kans sanoi samaa että hänkin niin suunnitteli ja sit kaikki meni reisille ko ei saanut sanoja riittävän tehokkaasti ulos ja oli ihan puhki ja kätilö oli vanhanaikainen "kaikki naiset" repeää aina-menttaliteetillä joten tää parka sitten kärsi ja sille jäi tekemättä se episiotomia mikä ois varmaan vienyt sen isokalloisen (37,5cm) pojan ulostulemisen kipuja edes vähän pois :(
se sit sairaalssa olo aikanaan ja kotonakin oli niin niissä repeämiskivuissa ja kun se tikkaus vielä tulehtui niin imetys meni ihan ketaroilleen..

 
millipilli
Hitsi tuli mieleen tosta turpavärkin auki saamisesta, että unohdin kysyä tänään neuvolassa eikö nykyään enää täytetä sitä sairaalan esitietolomaketta... vai tehdäänkö se vasta myöhemmin. Musta kun oli niin kiva viimeks kun synnytykseen ei ees tarjottu opiskelijoita mukaan kun olin ne esitiedoissa jo kieltänyt. Ei sillä, että mitään olis opiskelijoita vastaan varsinkin kun itsekin sellainen olen, mutta en halunnut synnytykseeni ketään koulun käytäviltä tuttuja naamoja... ja muutenkin tykkäsin kun miehen kanssa saatiin olla paljon kaksin.

muoks. niin ja epiduraalia mäkään en tällä kerralla haluaisi. Viimeksi se kyllä toimi hyvin ja vei kivut täysin pois kaksi kertaa puoleksitoista tunniksi, mutta mä pelkään että epiduraali oli osasyyllinen siihen että ponnistusvaiheessa ne supparit heikentyi ja harventui
 
Allusmamma: Helpompi on tuolleesa, ku on vähä henkilökunnan kans mietitty, jotta mikä ois itelle parasta - tottakai sillä varauksella, et jotain voi mennä toisin, mut pääasia, et jos normaalisti etenee ni tietäsivät ilman miun käsimerkkejä toimia :D

millipilli: Meinaat sie sitä mihkä laitetaan muksun nimiehdotuksetki? Ite en oo ees aatellu, jotta siihen ois voinu tommosia erillistoiveita laittaa.. Nyt ei tietty tarvihekaan, ku on tuo pelkopolikäynti takana.
 
AAM
hittolainen mulle mtn esitietolomaketta annettu saako sinne tulla opiskelijoita tahi ei ! :eek: yks kiva mimmi sinne änkes mut sillä oli dirty huumori et se teki siellä olosta ihan juhlaa :D :LOL: synkkas sen kanssa kemiat paremmin ko kätilön kaa.. oli seki ihan jees mut vähän hiljainen mun makuun :p
 
millipilli
Meillä oli viimeks (2006) sellainen ihan paperimuodossa ollut lomake johon laitettiin just ne nimiehdotukset ja sitten siinä oli lopussa rivit mihin sai laittaa omia toiveita/odotuksia. Mutta kun mulla olis sellainen mielikuva, että se olis täytelty silloin jo aikaisemmilla viikoilla ja tänään piti kysyä neuvolassa että onko sellaista enää ollenkaan...

Nyt meillä pikku kuumepotilas katselee täällä mun kanssa Tomi Traktoria :whistle:
 
Mä kun sain äitiyskortin niin siinä oli valmiiksi mukana esitietolomake :) Sen annoin sitten jo viikolla 30 neuvolaan ja ne lähetti sen sairaalaan :) Mä en kieltänyt opiskelijoita tulemasta mukaan kun täytyyhän niidenkin saada oppia tulevaa työtänsä :) Mutta se on ihan jokasen oma asia :)




Eilen oli yhtä tuskaa ton selän kanssa ja kipugeelikään ei auttanut yhtään |O Nyt sit taas on ihan hyvä olo ja toivotaan että pysyykin sellaisena...



Emppu788 & Veikka 33+6
 
Tosta raudasta on ollut puhetta,niin mä käytän myös obsidania ajaa asiansa ihan hyvin vaikka nyt mulla oli taas hemppa laskenut,mutta se on ihan normia keskiraskaudessa,kohta sen pitäisi sitten taas alkaa nousemaan.

Opiskelijoista synnytyksessä,mulla ei ole niitä vastaan mitään ja synnärillä jos haluun huilahtaa yksin välillä niin mä aina voin ystävällisesti mennä häntä ottamaan vaikka kupin kahvia tai jotain :saint:
Esikkoa synnyttäessä en muista että olisko ollut yhtään opiskelijaa paikalla,tosin synnytys kesti 16h joten ajatukset oli jossain muualla,kuin siinä kuka siinä huoneessa pyöri =)

Empulle taasen jaksuja kipujen keskelle :hug:
Noi issiaskivut on persiistä,varsinkin raskausaikana,kun on muutenkin kömpelöolo :/

Mä meinasin tästä päivästä lähtien viikon ajan pitää ruokapäiväkirjaa huvikseen,että nään mistä tää hitonmoinen painonnousu johtuu,ja mitä pitää vähentää :kieh:
Tää ei ole siis terkan määräämä,vaan mun oma määräys :saint:
Turvotustakin löytyy,sormet on tönkkösuolatut nakit,ainakin melkein..


bad virgin ja naapero 23+5
 
Huomenta!

Olin eilen niin vasynyt, etten oikein jaksanut mitaan ekstraa... Melkein kaaduin liukkailla eilen ja reidesta varmaan jotain vahan venahti/ revahti... on nyt tosi kipee ja tama gasellimainen liikkuminen on yha vaikeampaa... Onneks en kuitenkaan sit kaatunut, siina olisi voinut kayda viela pahemmin...

Kiitos kaikille kirjavinkeista! Minakin olen etsinyt jotain, joka sopii vanhemmalle lapselle... Viela en ole loytanyt mitaan kivaa... Kaikki tuntuu olevan pienemmlle tarkoitettuja...

Onpas sulla ollut ihana paiva eilen Allusmamma! Kiva, etta loysit hyvat housut... ma aion kituutella nailla, mitka mulla nyt on, vaikkei ne mene kiinni enaa ja ekstrakappalekin on jo tiukka... En usko, etta talle potsille loytyy sopivaa pussia muutenkaan... Miten sun kokkailut sujui, tuliko hyvaa? Vai tuliko niin hyvaa, ettei jaanyt tarhaan viemisia? Koskas on synttarit?

Emppu- Ma oon kuullut, etta jotkut sanoo, tukiliivien olevan tosi hyvia ja toiset, etta sattu selkaan viela enemman... Parasta siis varmaan kokeilla itse! Toivottavasti sun selka pysyy hyvana nyt! :hug:

Pietu, eiko ne sanokin, etta uudelleensynnyttajilla vauva ei usein kiinnity ennen synnytysta? Kiva, etta siita pelkopolista oli hyotya! Makin oon vahan miettinyt, kun mun eka synnytys oli vahemman ihana... :| Paitsi tietysti lopputulos! :heart:

Pikaisia paranemisia Millipillin esikoiselle... Meilla kanssa esikoisella on nyt pari paivaa ollut kurkku kipee, saa nahda miten se sit edistyy... Meilla kanssa on sellasia minilomia (viikonloppuina) tiedossa... meilla tosin on sit aina mukana myos neuvolajutut ja sairaalan paperit... taytyy meidankin sit kai vaan kattoa missa se lahin sairaala on, jos vauva paattaa tulla ennen laskettua! :D

Toivottavasti turvotus vahenee BV! :hug: Niilla nakeilla on hankala kirjoittaakin! :LOL:
Ma oon vaan syonyt pienempia annoksia, kun mulla kanssa on alkanut tuota elopainoa loytya... :ashamed:

Paljon onnea viela kaikille hyvista neuvolauutisista!

:flower:


Latte ihan just 34 vkoa! :eek: :wave:
 
AAM
BV tommoi ruokapäiväkirja on just jees jos jaksaa ja muistaa.. :whistle: toivottavasti se tyhmä turvotus laskeepi ! :kieh:

Latte kakut valitettavasti lähti tarhaan :p
Hoitajat oli kieli pitkällä siellä ko sanoin että tuon tänäkin vuonna niitä samoja kaakkuja :D .. VAIKKA lapsillehan ne pääasiassa on mutta tein sen verran että hoitsuillekin jää.. ;) eihän niitä nyt makeatta voi jättää reppanat ja kiva tapa muistaa heitäkin..
Maistoin sitä gluteenitonta versiotakin, siitä tuli kuivempi ja rakenteellisesti kevyempi ko noista mudcakeista mutta ihan jess kuite.. :)

Nii ja noi housut ai että luksusta mennä pantseissä jotka on mieluisat.. :) :) :) postimyynnillä euroopasta siis tulivat.

am & hippunen 30+4 :heart:
 
Kiitokset kirjavinkistä, meidänkin kirjastosta löytyi ja hyvältä vaikuttaa. Lainasin myös Sellaisen, jonka nimi on "Äiti rakastaa aina", jossa pikkukettua harmittaa vauvakettu ja pelottaa ettei äiti enää tykkää siitä. Se on ihana, mutta en voi lukea sitä esikoiselle kun alkaa kyyneleet valua solkenaan. Vähänkö hormonit pistää herkille, varmastikin siksi kun nämä on juuri niitä pelkoja joita itsellä on: riittääkö minusta kahdelle pienelle ja jääkö isompi sitten liian vähälle huomiolle? :p Iskän varmaan täytyy lukea sitä pojalle.

Naru rv37
 
Ei pirkule, mitä nää sivut säätää! Ensiks mun teksti tuli tähän kahteen kertaan ja kun yritin poistaa toisen, molemmat katos bittiavaruuteen.. :headwall: Välillä välkkyi kaiken maailman "sivua ei löydy"-tekstejä.
 
Lattella ihania hankintoja :heart:



Mö olen tänään saanut kaikki neidille pieneksi menneet vaatteet tohon äippälaatikkoon ja pestyä 3 koneellista pyykkiä :) Meillä joku sottaa ;) :) Nyt sit vaan rauhassa oleskelen ja annan neidille ruokaa ja laitan päikkäreille :)



Mites muuten sitten kaikenmaailman tukivyöt??? Onko niistä kokemuksia jollain???



Emppu788 & Veikka 33+6

 
Allusmamma kiitos tsempeistä =) Mä olen nyt viikon ilman ylimääräisiä herkkuja,kirjaan kaikki ylös ja syön normaalin annoskoon ja jos viikon päästä paino on noussut reilusti niin johan myrkyn lykkäsi :headwall:
Toki mä myönnän et herkkuja on tullut syötyä liikaa,mikä voisi auttaa turvotukseen,ananas?

Pilkkis jos sun tekstisi tulee kahteen kertaan,niin anna olla,toisen pitäisi hetken kuluttua poistua. =)

Latella ihanat ostokset :heart:

Emppu ei ole kokemusta tukivöistä,mutta ehkä meinasin sellaisen netistä hankkia loppuraskautta ajatellen,kun tuo selkä varmaan kramppailee jossain vaiheessa.

 
AAM
vitsi lähti nevadaan.. ja just ko sain sepustukset readyksi :kieh:
BV turvotukseen niksejä ? hmm itse kun oon just sitä toista sorttia että EN juo tarpeksi niin suonenveot & jalkakrampit on mun ongelmani ja tutumpia mutta ananas ja greippi ja kahvi ja tee eikös ne lisää sitä kusellaramppaamista ?! niin ja kaikkien raskaana olevien rakasta ah niin ihana LIIKUNTA :D :LOL: Gasellimaisesti.. kuten tässä todettiin :whistle:

Latte ihania vaatteita olet kalastellut.. :p

am & hippunen 30+4 :heart:
 

Yhteistyössä