***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Minusta tuntuu et nuo supistukset on nyt napakampia mitä vaikka joskus viikko sitten. En oo kolmeen päivään töissäkään ollu, pitää huominen kuormapäivä kuulostella mitä kroppa on taas työnteosta mieltä..

likka ja vaavi 28+3
 
Voi kun on ihanaa,kun tänne on tullur paljon uusia,lisäilin teidät kaikki listaan :heart:

Lisääkin saa tulla :attn: :D

Ja tsempit jo kaikille kolmenkympin rajapyykin ohittaneille,kohta teillä on nyytit sylissä =)
Täältä tullaan kovaa perässä :saint:
Nyt viime päivinä on alkaneet tuntua melkoisen mojovia potkuja naaperolta,toi edessä oleva istukka on aiemmin vaimentanut niitä,hui että nytkin melskataan vattassa ja kovaa! :D

Se on äitiinsä tullut,enimmäkseen on melko myöhään hereillä ;)

bad virgin ja naapero 23+1
 
Mä oon la ja su yön nukkunut soohvalla tän flunssan takia |O Tääkin yö menee sohvalla matessa *huoh*Kun ei saa oikein nukutuksi ja kuiteskin
niistää niin kivempi olla olkkarissa kun makkarissa metelöimässä :)



Emppu788 & Veikka 33+3
 
heipsan.. mie oon se entinen mami87 ketkä ei sitä tienneet..:) ajattelin nyt tännekki pitkästä aikaa kirjoitella.. enemmän tonne huhtikuisii kirjotellut.. eli mulla on iskeny maha kriisi.. oon aikas valtava jo sf-mittaa mahtuu tähän mahaan 29cm ja viikkoja 28+3.. :/ aika pahat selkäkivut jo on tuol ristiseläs..:( onko muita iso massuisia täällä? itellä on kokemusta pojan kohtaa suht isista sf-mitasta joka oli loppuraskaudessa 35cm ja painoarvvio oli synnäril 3800g ja siel synty 4400g... eli noihin arvioihinkaa ei oo hirvee luottaminen.. mulla on vaa vahva tunne et iso lapsi täältä tulee et joku äidin vaisto minulle kolkuttaa tuolla..:)
 
Huomenta!

Parane pian Emppu! :hug: Miten sun selka?

Tervetuloa Millipilli! :wave: Miten teilla esikoinen on ajatellut uudesta vauvasta?

Inhottavaa, etta sullakin Likka nuo supistukset vaivaa! :hug: Onko sun tyo hyvin fyysista?

Se on niin ihanaa, kun ne vauvan iskut ja potkut ja myllerrykset tuntuu usein ja voimakkaasti! Monta kertaa on jalanjalki nakynyt vatsanpeitteissa! :heart: Juu, et oo paljon 'jaljessa' BV!! =)

Taalla vietetaan vapaapaivaa ja nautitaan talvesta! Oma olo on aika hyva tanaan! Yolla oli aika paljon pahoinvointia, mutta en yhtaan oksentanut! =) Vauva potkii 'ihanasti' kylkiluita, joten taitaa olla paa alaspain talla hetkella!


Aamiaiselle!

Latte 33+ :wave:

 
nii haluaisin vielä kysäistä, että onko teillä massuiliat ollut tilanteita milloin olette luottaneet omaan vaistoonne enemmän kuin lääkärin tai jonkun muun sanomaan? siis sellainen tilanne että olette aivan varmasti toista mieltä masuasukista mitä teille on sanottu? :)
 
Mamiti- mulla kanssa tulossa iso tytto ilmeisesti. Ultrissa on kasvanut ylakayrilla ja sf- mitta on n 2-3 cm enemman, kuin viikot... :| Jos samalla vaudilla jatkaa kasvuaan, veikattiin 4.5kg syntymapainoa. Eli ilmeisesti ultraan uudelleen myohemmilla viikoilla! :| Mulla myos aika kriisia tasta mahasta, kokoajan saa kuulla huomautuksia koosta... Multa on jo muutama kuukausi kysytty, joko synnytan ja kuinka monta... :| Naytan kilpikonnalta.
 
Latte Mulla on päinvastainen tilanne, eli kukaan ei usko et la olis jo muutaman viikon päästä kun maha näyttää niin pieneltä. Mulla tosin oli jo lähtötilanteessa pyöreähkö maha, eli näytin tosi pitkään vaan lihavalta enkä raskaana olevalta alkuunkaan. Mut ehkei mun kannata sitte kuitenkaan olla kateellinen komeiden mahojen kantajille, teille se selkärasitus on suhteessa niin paljon kovempi kun meille, joilla selkä on jo valmiiksi elopainon takia vähän kovilla. Ja tietenkin se synnytys on sitte ihan oma lukunsa.. Tsemppiä! :hug:

Tervetuloa taas uusille! :wave:


Pilkkis 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Parane pian Emppu! :hug: Miten sun selka?

Eilisen kauppareissun jälkeen vihotteli pitkin iltaa ja yöllä :headwall:
Pissaaminenkan ei ole herkkua kun heti vihlasee :headwall: Mieskin
tokas ettei mun kävely ole enään normaalia...No mitäs kun rollaattorilla
menijät menee melkein mun ohi |O Näin kotosalla pystyn käveleen mut
heti kun pitää mennä ulos ja lähtee käveleen niin :headwall:



Emppu788 & Veikka 33+3


P.s.Neiti menee päikkäreille 13 aikaan niin soittelen neuvolaan

 
No just :headwall: :headwall:


Kahdeksan vauvaa synnyttäneellä "pakkomielle lapsiin"
2.2.2009 13:13

Inka Kovanen
HELSINGIN SANOMAT
Kahdeksan lasta synnyttäneen 33-vuotiaan kalifornialaisnaisen tarina on saanut amerikkalaiset haukkomaan henkeään. Ensin kahdeksikkoa pidettiin ihmeenä synkän taloustaantuman keskellä, nyt tarina on saanut surullisia, jopa järkyttäviä piirteitä.

Ensin selvisi, että Nadia Sulemanilla oli ennestään kuusi lasta, mukaan lukien kaksivuotiaat kaksoset. Vanhin lapsista on seitsemänvuotias. Viikonvaihteessa paljastui, että Sulemanin kaikki 14 lasta ovat syntyneet hedelmöityshoitojen tuloksena. Tietojen jälkeen kiihtyivät pohdiskelut siitä, miksi naiselle ylipäätään oli vielä tarjottu hedelmöityshoitoja.

Etenkin kun Nadia Suleman asuu äitinsä luona ja on tiettävästi työtön. Lasten elättämisessä auttavat isovanhemmat, jotka ovat taloudellisesti tiukoilla hekin.

Miestä hänellä ei tiettävästi ole. The Guardian -lehden mukaan Nadia Suleman erosi miehestään vuosi sitten. Avioeropapereissa ei kuitenkaan ole mainintaa yhteisistä lapsista. Uutistoimisto AP:n näkemien syntymätodistusten perustella neljän vanhimman lapsen isä on tiedossa.

Naisen äidin, Angela Sulemanin, mukaan hänen tyttärensä "ei ole paha, mutta hänellä on pakkomielle lapsiin, hän rakastaa lapsia ja on hyvä lasten kanssa". Nyt hän halusi "vielä yhden tyttären".

"Ja katso mitä tapahtui. Kahdeksan vauvaa. Hyvä Jumala", äiti kertoi Los Angeles Times -lehdelle.

Kun Nadia Suleman sai tietää odottavansa seitsemää lasta (kahdeksas oli yllätys), hänelle tarjottiin mahdollisuutta abortoida osa alkioista. Hän kieltäytyi.

Arvostelijat ovat kummeksuneet sitä, miten mikään hedelmöityshoitoklinikka saattoi istuttaa kahdeksan alkiota niinkin nuoreen naiseen. Useiden alkioiden hedelmöittyminen on asiantuntijoiden mukaan sitä todennäköisempää mitä nuorempi nainen on. Monisikiöiset raskaudet ovat aina riskiraskauksia.

"En näe mitään tilannetta, missä kukaan järkevä lääkäri siirtäisi [niin monta] alkiota alle 35-vuotiaalle naiselle", hedelmöityshoitoihin erikoistunut lääkäri Arthur Wisot kertoi LA Timesille.

Angela Sulemanin mukaan hänen tyttärensä oli turvautunut lapsettomuushoitoihin, koska teini-iästä asti lapsia toivoneella Nadialla oli vaikeuksia tulla raskaaksi.

Nyt syntyneet kahdeksan vauvaa saivat alkunsa jäädytetyistä alkioista, jotka olivat perua edellisistä hoidoista.

Angela Sulemanin mukaan siittiöt ovat peräisin yhdeltä lahjoittajalta. Lahjoittajan henkilöyttä hän ei ole suostunut paljastamaan.

Tiedossa ei ole sekään, missä hedelmöityshoidot on annettu. The Guardian lehden mukaan Suleman oli jo kolmannella kuulla raskaana, kun hän saapui Kaiser Permanente -sairaalaan.

Jotkut asiantuntijat ovat epäilleet, että raskaus saattoi saada alkunsa klinikalla, jossa suositukset ja ohjeet eivät niin paina.

"En voi kuvitella, että mikään Los Angelesin valtavirran klinikka olisi sekaantunut tähän. Arvaisin, että hän kävi joko ulkomailla tai klinikalla, joka ei ole valvonnan ulottuvissa", lääkäri Arthur Wisot sanoi The Guardianille.


 
terkkuja täältä selkäsaikulta, pikkuhiljaa alkaa paranemaan.

Emppu, suosittelen Panacod -lääkettä iskiakseen. Sopii raskaana oleville ja tehokkaampi kuin pelkkä panadol tai pana forte. Ja kylmägeeliä kuten ice power. Pidä kinttu lämpimänä mutta vältä saunaa ja lämpimiä suihkuja. Panacod jumittaa vatsan joten levolac joka aamu hyvä ottaa. Viikon kuurin ( 2 tab 3 krt pv) alkaa huomata eron. Sitten vaan kevyttä kävelyä. Tsemppiä!

Blondie rv 26+
 
Tänään rv 31 ja tänään oli myös neuvola.

painonmuutos 311g/vko (kokonaisnousu 5.9kg)
turvotus +/+
RR 120/72
pissa puhdas
Hb 131
Sf-mitta 28cm
raivotarjonta
sykkeet + (128-145 välillä)
liikkeet ++

Lapsi painunu alas ja näillä näkymin on jo kiinnittyny - tää oli pieni yllätys - muutenki on syvemmällä tää eläjä mitä esikoinen oli muinoin (tosin tääkin tykkää olla vasemmalla kyljellä enemmän).
Eilen määrätyistä Buranoista sano, jotta hän ei niitä söisi, koska suositus on, ettei rv 28 jälkeen sais ottaa lapsen verenkierron takia. (Toisin sanoen olin muuten ite taas vaistoni kans oikeessa, ku lekurin määräystä epäilin..)

Sokeriarvojen takia nyt sit varattiin pelkopolipäivälle myös ultra, jossa tarkistetaan vauvan koko. Huomenna on sit kerättävä sokeriarvoista kaari eli mitattava pitkin päivää sekä ennen ateriaa, että jälkeen aterian. Kortti mukaan polille. Ja mikä parasta, saan sokerimittarin kokonaan omaksi!

Kilppariarvot katotaan seuraavan kerran rv 36-38 väliin verikokeella.

Kaikki siis kutakuinkin ok.

pietu ja oikku rv 31 :heart:
 
millipilli
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :)

mamiti, mulla esikoisesta oli parhaimmillaan sf-mitta 36cm ja poika oli syntyessään (40+0) 3220g. Nyt tässä raskaudessa viimeisin sf-mitta on kahden viikon takaa 29+5 ja mitta oli 26,5cm.

Latte, mä en oikein tiedä kuinka paljon tuo poika oikeesti ymmärtää siitä että vauva on tulossa... ensin ilmoitti, että se vauva ei sitten muuta meille :D mutta nyt on jo ihan positiivisin mielin vauvasta puhunut. Varmistelee vaan, että eihän vauva sitten juo hänen maitojaan ja miettii onko sillä vauvalla omia pikkuautoja.

Nyt oiskin sitten viimeinen kouluviikko menossa siten, että ihan koulun penkissä joudun istumaan... opiskelen sairaanhoitajaksi hyyyyyvin pitkällä linjalla :D eli esikoisen olen jo saanut kesken opintojen. Nyt olisi tavoite valmistua tänä keväänä kun kaikki rästit saisin hoidettua pois. Viimeiset kolme tenttiä olis siten kun mulla on viikkoja 38+ :whistle: saa nähdä miten käy. Lapsiin ja nuoriin suuntaan ja tuolla vastasyntyneiden tehon yhteydessä olevalla tarkkailuosastolla oon pääasiassa töissä ollut ja sinne keikkaa tehnyt.

Iskias vaivaa täälläkin, mutta ei niin pahasti että särkylääkkeitä tarvis. Kävelemään en oo pitkiä matkoja pystynyt enää pitkään aikaan, mutta kun pitkät kävelyt skippaa niin pärjää ihan hyvin. Lähinnä kipua tuottaa asennon vaihtaminen sängyssä ja ylös nouseminen.

muoks. ootteko muuten täällä puhuneet jo siitä jääkö esikoinen kotiin vai onko hoidossa? Meillä poika on vuoropäiväkodissa ja sieltä jää tämän kuun lopussa pois. Kerhopaikkaa ollaan haettu josko sellaisen joskus saisi... olisi kaksi kertaa viikossa kolme tuntia ihan leikkimistä kerhossa.

millipilli & Frank 31+2

Tässä vielä tän päivän kuvat pötsistä:

kukkaketoni... :D


ja ilman kukkia...


Kiva pussi jäänyt housuihin.. mutta kyllä mulla kuvista huolimatta ihan naisen värkit löytyy :D
 
Huomenta kakkosmasut!

Oot ihan oikeassa Pilkkis- se on ihan sama minka kokoinen maha siella on- aina saa kommentteja... :/ Vaikka eihan silla mitaan pahaa tarkoiteta, mutta joskus kuitenkin olisi kiva, jos oltaisiin vaan hiljaa...

:hug: Emppu- toivottavasti saat tanaan apuja sun kipuihin!
Ihan kasittamaton tuo Amerikkalainen nainen, joka sai ne kahdeksan lasta... no, nyt se voi ainakin myyda juttuja lapsistaan ja saada siita hirveasti rahaa... Lieko siina tarkoituksessa tehtykin... :/

Kivaa, etta voit paremmin Blondie! =) Tuo ummetus on kylla arsyttavaa, mutta codeiini on tosi hyva kipulaake!

=) Hyvia neuvolauutisia Pietu!

Millipilli- meilla esikoinen jaa pois koulun jalkeisesta hoidosta, koulussa tietenkin nakee kavereita! Ihanat masukuvat! :heart:

Mulla kanssa on sangyssa asennon vaihtaminen vaikeaa ja reisissa kramppaa, mutta muuten olo jatkuu hyvana- ellei pahoinvointia oteta huomioon! Neuvola pitais olla taas pian, peruttiin viime viikolta, talla viikolla uusi yritys... Saa nahda, miten jatti on kasvanut...


Latte 33+ :wave:
 
Heippa kaikki pikkukakkosen odottajat!

Täällä uusi voisi ilmoittautua mukaan porukkaan. Tuolla kesäkuisissa olen vähän alkanut kirjoitella kuulumisia, mutta teidänkin pinoa lukeneena -seuraanne tulisin mielellään!

Elikkäs vähän itsestäni esittelyä. Todellista pikkukakkosta meidän perheeseen odotellaan. Esikoisen ja tämän vauvan ikäeroksi muodostuu miltei 13 vuotta ja koko tämän ajan pikkukakkonen on siis ollut tervetullut! Keskenmenneitä ja ulkopuolisia raskauksia on tänä aikan ollut joitakin. Hoitoihin emme kuitenkaan ole lähteneet, ollaan oltu "sinut" asian kanssa ja ajateltu että tulee vielä jos on tarkoitettu, aivan kuin esikoisemmekin aikoinaan! Täytyy myöntää että viime vuosien aikana on enemmänkin uskonut että seuraavat vauvat ovat sitten niitä lapsenlapsia :whistle: ...Näin ihanasti kuitenkin kävi!

Mun raskaus on mennyt varsin hyvin (pitää varmaan koputtaa puuta). Joku aiemmin kysyi, josko muita isovatsaisia löytyy ja :wave: heips täällä ollaan!! Kroppakriisiä siis vähän poden, näytän aivan siltä että raskaus olisi jo paljon pidemmällä... Esikoisen kanssa oli sama juttu ja iso kaveri hän olikin 56 cm ja 49920 gr, pää 37 cm. Synnytys meni silti hyvin ja ongelmitta. Meiän suvussa on isoja lapsia, vaikka mitään sokeriproblematiikkaa ei taustalla siis ole. Nyt toivon, ettei tää vauveli sentään veljeään voita koossa...Oisko toivoa hieman pienemmästä, kun tulokas ultralupailujen mukaan nyt tyttö...jep, voi olla toiveajattelua. täytyy yrittää kuiten hillitä tätä omaa lihomista (lue: syömistä). Huoh, vaikeaa :ashamed:

Hyviä vointeja mammat, nyt touhuileen näitä kotihommia!

Kesäihme 21+5
 

Yhteistyössä