***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

AAM
emppu mites pökäleiden tuleminen mulla alkoi synnytys siis kaksi päivää ennen sillä että kauhia paskahätä ja kusi koko ajan ko jotai söi, kivuista en muista.. :whistle: siis heti ko ollin syönyt niin vessan piti päästä ihan ku kroppa ois pitänyt tyhjennystä yllä koko ajan ? et su kai "töihin" mainaa lähteä =) ?
 
Tää viikko on koko aikaa pissattanut :headwall: Sit kun käy pissalla niin alaselästä Vihlasee ja kovaa... Niinkuin ylhäällä jo kerroinkin :)
Ison asian tekeminen ei ainakaan viimeksi sattunut...Kiltisti olen
tänään kotona ollut ja pysynkin :) Vatsassa hiukn sattus äsken
kun aivastin :headwall: Rampa mikä rampa :headwall:
 
AAM
nyt on tehty värväysilmoitukset elo ja heinäkuisiin vai oliko se syyskuisiin ? :| toivottavasti lisää porukkaa tulisi pian.. kun meitä on niin monta jo lähteny ja tuntuu ettei uusia vähään aikaan ole tullut.. :)
 
Iltaa!

Mikas olo Emppu? :hug: Ei sulla virtsatietulehdusta voi olla?

:hug: Hani! Toivottavasti teilla alkaa kohta poika nukkua yot...

Sulla on Iitukka kaikki sitten valmiina- enaa puuttuu vauva! :heart: Lietko seuraava?! :D

:hug: Mama- Joko sun migreeni meni ja paasit syomaan! :hug:

Onnea hyvin menneesta ultrasta ja tytosta Lumipyry! :heart: Mika on ektopia? (ei jaksa googlettaa... :ashamed: ) Ei ilmeisesti ainakaan ektooppinen raskaus?

Tervetuloa Likka! :wave: Mikas on olo?


( . ) Tanne ei kuulu kummempia, ankkakavelya harjoittelen... alkaa ilmeisesti paikat loystya... Pahoinvointi silti mukana, joten taidan lahtea seaband- ostoksille maanantaina- jos jaksan! :D

Nyt menen koomailemaan sohvalle!


Latte 33+ :wave:

 
Mikähän ihme siinä on, jotta miula jää täällä kaksplussalla käyminen vähän päästä.. En mie teitä siitä nähen oo unohtanu :snotty:

ONNEA tammikuussa vauvansa saaneille!!! :heart:

Itellä kaikki olosuhteisiin nähen ok. Sokereita seurataan. Kilpparilääkitystä nostettu ku niissäki arvoissa oli heittoa vajaalle.
Huomenna lääkäriin lonkan takia. Kuljen meinaan keppien varassa nyt ulkona - sisällä en pysty, ku on tuo 1.5v. keppiapina kotona =) Tiä sit mitä sanovat ja mitä seuraa käynnistä. Fysiatrian osastolla ja äippäpolilla nuo uhotteli. Tiistaina ois taas neuvola ja keskiviikkona pelkopoli, jonne varasin ajan ku neuvolalääkäristä ei ollu mitään iloa. Oikeesti kaikki jäi auki ja siinä samassa tuli olo, et nyt on varattava aika. Lähinnä muksun koko, kivunlievitys ja henkilökunta-asiat taas pinnalla. Kivunlievityksessä se, et en halua epiduraalia ollenkaan vaan jotain muuta. Nyt en oo sit perillä laisinkaan, et mitä meijän sairaalassa on tarjolla nykysellään, saati sit lääkäreistäkä perillä ku ainoostaan kätilöillä käytättäneet.

Näillä eväin mennään.

raihnanen pietu- ja oikku kuittaa :wave: rv 30+5 tälle erää..

P.S. Pakko lisätä tuon meijän ykkösen osalta, et jässikkä asettautu omaan huoneeseen ja omaan petiin kertapierasulla. Aamulla linttaa viereen vielä parin tunni tirsat vetäsemään ja päikkäreiltäki ite tulee ehtimään, jotta missä ollaan. Yllättävän helposti.. Seuraava etappi ois tutti :)
 
Halfcafnonfatlatte : juu syömäs oltiin, mut ai että ku oli huono olo!! Tänään oli hirmu päivä töissä... puoleen väliin päivää kesti taas migreeni sit onneks alko helppaamaan, muuten kyl oisin kuollu!!! Nyt ollu 3 vuorokauden sisällä 2 migreeni, ei hyvältä näytä! :/
 
Olo on kömpelö!!! :D Vaikka ei tuo maha kuulemma iso oo, mutta mulle on :)
Esikoisen aikana viikkoja oli noin 4-5 enemmän kun oli tämän kokonen maha, ja nyt kun joutuu vielä kyykistelemään niin paljon tuon tytyn leluja siivoomaan yms. niin on ihan norsu olo!!
Muuten kaikki ok, supistellut on marras-joulukuulta asti, ei kylläkään kipeesti. 13.päivä ois lääkäri "taas" kahtoo kohdunsuun tilanteen.
 
Hyvää viikonlopun loppumista ja arjen jaksamista kaikille!
Täällä on oltu viikonloppu kotosalla ja ulkoiltu,niinkuin aina ennenkin :D
Nyt käyn päivittelemään listaa,tervetuloa uudet :wave:

Bad Virgin ja naapero 23+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Mikas olo Emppu? :hug: Ei sulla virtsatietulehdusta voi olla?


Huomenna soitan sinne äippäpolille ja kysyn siitä pissasta :)
Ei mulla ole ikinä ollut tollasta kipua pissatulehduksen aikana...
Esikoistakin odotellesa oli 4 tulehdusta eikä ikinä tuntunut
tolta...

Pientä flunssaa poden :headwall: Kiitos miehen,esikon ja kaverin |O




Emppu788 & Veikka 33+1
 
Kivasti on alkanut virrata uutta väkeä! Tervetuloa ja onnea kaikille! :wave:

mama-84 Migreeni on ihan kamala vaiva! :/ Mullakin on nyt tän raskauden aikana ollu moneen kertaan, onneks vaan kerran niin rajusti et jouduin ottamaan ihan täsmälääkettä. Muuten oon selvinny Panadolin grammasella, ku oon heti oireiden alkaessa napannu. Tsemppiä ja toivottavasti ei ala ihan joka päiväseks vaivaks jatkossa! :hug:

Kohta pitäs hilpasta neuvolalääkärille ja ultraan. :)


Pilkkis 37+1
 
Huomenta!

:hug: Pietu! Tsemppia tanaan laakariin, toivottavasti saat apua!

Juu, ei se varmaan pissavaivaa oo Emppu, toivottavasti kuitenkin selviaa mika noita kipuja aiheuttaa! Hyva, et sait nukuttua! Mun pitais kanssa sinne kauppaam lahtea, nukuin viime yona tosi huonosti, kun oli niin huono olo... En vaan jaksanut menna ostamaan niita rannekkeita viikonloppuna!

Tervetuloa Nellah! Onnea pojasta, taalla on on ollut tosi tyttovoittoista, joten pikkuisisa poikia tarvitaan tasoittamaan tilannetta! :D

Tervetuloa myos Jeremias Aiti! :wave: Joko sun olo alkaa olla parempi, kun toiselle kolmannekselle menossa?

Likka- mulla myos maha sata kertaa suurempi, kuin esikoista odottaessa... mutta tama tytto on myos tosi iso kuulemma...

Mama- ma kuulun niin onnekkaisiin, etta ilmeisesti hormoonien takia mulla ei juuri ole migreeneja koskaan raskauden aikana! Toivottavasti paaset eroon niista! Mika sulla on laakityksena?

Mulla tama huono olo on se suurin vaiva! Nyt siis syomaan- josko se auttais!


Latte 33+ vkoa :wave:
 
Meillä EI Tule mitään kauppaan lähdöstä :headwall: Neiti juoksee kämppää ympäri ja minä perässä :headwall: Sit saan neidin kiinni ja koitan saada pukua päälle niin kauhea huuto sekä sätkiminen ja potkiminen |O
Menee hermot ja sit alkaa mulla mahasta taas sattumaan |O EI
sitten mennä kauppaan vaan odotelaan miestä joskus iltapäivällä
saapuvaksi kotiin...


Emppu788 & Veikka 33+2
 
Heissan vaan :wave:
Mulla on jo kaikki oireet menneet jo pois muutama viikko sitten. Nyt on ollut jo pitemmän aikaa hyvä olo kokoajan. Lukuunottamatta pikkaista iltaturvotusta silloin tällöin, joten ei tosiaankaan ole valittamista=) Minäkin haluaisin olla jo niin pitkälla kuin toisetkin ovat, vaikka aika tuntuu menevän erittäin nopeasti.
 
Latte, kyselit siitä ektopiasta. Lääkäri oli ihana joka selvitti asiaa minulle - jopa piirsi paperille hyvin tarkasti, että mistä on kyse. Odottelin, että koskakohan se kaivaa esille rautalagan ja väntää asian siitä :D
Eli, ektopiaa esiintyy aika yleisesti jo synnyttäneillä naisilla. Ektopialla tarkoitetaan kohdunlimakalvon kasvamista emättimen puolelle eli on tullut kohdun suun kautta emättimen puolelle. Ja se voi aiheuttaa raskauden aikana vuotoja. Itselläni vuodot alkoi uudenvuoden tienoolla jolloin minulla kohtu kasvoi kovaa vauhtia ja tietenkin pelästytti. Vuoto ei siis ollut veristä vaan ruskeaa venynää "valkkaria" ja tuli pyyhittäessä. Silloin tällöin pikkareihinkin asti. No lääkäri kertoi asian vaarattomuudesta ja oloni helpottui kummasti. Kertoi myös että joudun elämään pikkuvuotelun kanssa raskauden loppuun saakka. Liikunta ja yhdyntä pahentavat tilaa. Sisätutkimuksen jälkeen tulee aina verta. Vesijoksun jäkeen viimeksi viimeviikolla valuttelin kolme päivää tummanruskeeta valkkaria, ällöä! Vaaratonta siis. Limakalvo on niin verekäs ja siinä on niin paljon epiteelisoluja jotka erittää PALJON limaa. Veriviiruja tulee sitten liman mukana tai vanhaa verta joka ruskeana näkyy.

Jos synnytyksen jälkeen on menkkojen alettua välivuoto ongelmia niin limakalvon voi operoida - nyt en muista miten, mutta helposti kuitenkin.

Että semmoinen tarina. Oli varmaan sekavasti selitetty mutta toivottavasti sai jotain tolkkua :)

Nyt pitää hakea vielä yksi keksi (ehkä kymmenes) enneku poika herää päikkäreiltä :)

Lumppari 20+5
 
Jeremias aiti- Aika menee tosiaan hyvin nopeasti! Itsekin malttamattomana toivoin, etta aika kiitaisi ja olisin loppusuoralla... ei tahan toiseen raskauteen kylla ehdikaan keskittya samalla tavalla, kuin ensimmaiseen... esikoinen vie niin paljon aikaa! =) Kiva, etta voit hyvin!

Kiitti selvennyksesta Lumipyry! En tosiaan ole ollut tietoinen tuollaisesta! Inhottavaa kylla, kun tuollaista tapahtuu... pelottavaa! Kiva, et laakari selitti, ma olisin varmaan kanssa tarvinnut sen rautalanka- esityksen!
:D

 
AAM
Jeremiaksen äiti ja mama84 sekä likka :) :wave:

Kiitos Pyrtsille ektopia tiedoista mielenkiintoista minustakin koska ikuna en ollut kuullut.

Empulle voimia voimakastahtoisen pikkuihmisen kanssa :D täällä kans semmoinen 2vee rasavilli ko kiinni pitäisi saada ja pukea niin lyö ihan leikiksi välillä |O :headwall:
Välillä päätyy vain itse vain istumaan hiljaa eteisessä musta pilvi pään päällä ja kiroilee nonverbaalisesti mielessään :kieh: |O kun mukula vetää jaskarundia keittiön pöydän ympärillä..

Pilkkiksellä ei paljon jäljellä :)

AM & hippunen 30+0 :heart:
 

Yhteistyössä