Pikkukakkonen kesällä 2014

meillÄ on kontrolli n. kuukauden pÄÄstÄ ja ei sanonut mitÄÄn mistÄ voisi johtua tai mitÄÄn. sanoi vain, ettÄ seurattava on. nyt on itsellÄ hieman parempi fiilis ja mennÄÄn pÄivÄ kerrallaan. tÄytyy neuvolassa kysyÄ asiasta jos uskallan, kun neuvola on parin viikon pÄÄstÄ. tai ssitten vain odotella mitÄ lÄÄkÄri sanoo, kun tutkii tarkemmin. toivotaan ettei ainakaan lisÄÄ ole nestettÄ/laajentunut. mies on yllÄttÄvÄn rauhalllinen, ehkÄ jopa liiankin :p mutta minulla, kun pÄÄ vain alkoi tyhjÄÄ lyÖmÄÄn sen jÄlkeen kun kÄtilÖ sanoi asiasta niin meni kaikki sen jÄlkeen tÄysin ohi. mies minulle sanoikin, ettÄ kyllÄhÄn kÄtilÖ sanoi ettei yleensÄ mitÄÄn vakavaa ole, mutta seurataan ettei vaan lisÄÄ laajene.

anteeksi, nyt tuli vain omaa napaa, mutta olen yrittÄnyt pitÄÄ itseni kiireisenÄ niin ei ole aikaa mÄrehtiÄ ja paisutella asiaa. tÄytyy siis taas mennÄ :)

hk & poika 22+0
 
Kiitos AurinkoL
Mä oon niin älyttömän onnellinen, että se löytys ja vielä näin nopeesti. Ei tarvinnut etsiä montaa vuotta vaan "se oikea" löyty näin nopeesti.

AurinkoL kyllä, minä valvon öisin ja joskus ihan liikaakin.. Se on välillä niin pirun rasittavaa. Varsinkin kun yrittää nukkua, mutta ei saa unta. Sit vaan ylös sängystä ja jumittamaan jonnekkin muualle, että ees mies saa nukkua.

Asunto asiat menee tosiaan ihan mahtavasti. Tää on niin uskomatonta. En vieläkään usko, että meillä on talo! :D
Mä taidan olla hullu, kun en selvää asiaa usko. :D

Susanna#1 & Flikk 24+5
 
MammaLa näyttää hyvältä toi masuvyö. Ostin itse siis tämän, en muista olenko tänne sitä vielä linkannut :) Mutta oli kyllä tosi tukevan olonen päällä, kun sovitin ennen mahan kasvua.

Joku mainitsi sormien puutumisesta. Minulla oli samaa vikaa ed. raskaudessa (viikkoja en muista, milloin alkoi). Yöllä ja päivälläKIN saattoi alkaa ranteessa vihlova kipu joka puudutti sormien päät. Muistan kuinka laitoin mieheni aina hieromaan ranteita ja käsiäni :). Se auttoi. Se liittyy vissiin johonkin rannekanavan ahtauteen, joka korostuu raskaana ollessa.. ja varmaan liittyy myös ylipainoon, nän muistelen. Vielä se ei ole minulla nyt alkanut, katsotaan miten käy!

Muuten on aika oireeton olo lukuunottamatta maidon tapaisen nesteen tihkumista rinnoista (!!), sekä nää liitoskivut... En selviäisi öistä ilman paksua tyynyä reisien välissä!

Mä näin viime yönä painajaista synnytyksestä.. eli se alkaa pyöriä mielessä :(. Viime kerralla olin niin avoimin ja positiivisin mielin, kun en raasu tiennyt millaista se oikeasti on. Joten nyt varmaan alkaa viime synnytyksen kipumuistot tulla mieleen. Ei se nyt mikään traumaattinen synnytys ollut, mutta olen vain herkkä. Pitää ajatella, että olen parhaassa mahdollisessa hoidossa.. ja että synnytys tulee tod.näk. olemaan paljon lyhyempi kuin viimeksi.

Mä keksin muuten vauvalle nimen :) Tai oikeastaan sain vinkin siskoltani. Se on anagrammi minun etunimestäni. Kuulostaa hassulta, mutta nimi on niin loistava, että se on pakko antaa vauvalle :D! En voi tunnistettavuuden takia paljastaa sitä, se on nimittäin aika erikoinen. Onneksi mies hyväksyi sen myös.
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Baby-mama hauskaa, että olette löytäneet kivan nimen.

Susanna, joudutteko tekemään remonttia vai pääsettekö suoraan sisustamaan?

Harjoituskappaleelle kovasti hermoja ja voimia seurantaultran odottamiseen.

Viikonloppu ja alkuviikko olivat kiireisiä, meillä oli vieraita ja heidän kanssaan menikin sitten aikaa. Tosin kivaa oli :) Täällä ei oikeastaan mitään uutta, hermot ollut kireällä opintojen takia, mutta onneksi oivalsin että turhaa stressaan, hommat etenee kun niitä ahkerasti tekee ;) Vatsaa kiristää melkoisesti ja painoa on alkanut kertyä enemmän kuin tarvitsisi, vaikka sokeriton jatkuu edelleen. Ilmeisesti tulee pupellettua liikaa ruokaa ja vatsantoimintakin on vähän niin ja näin. Luumuja ym. kuitupitoista ruokaa kuluu päivittäin, mutta jumissa on silti. Pitää varmaan ottaa neuvolassa puheeksi, että miten vatsan saisi paremmin toimimaan. Liitoskivut on muuttuneet teräviksi vihlaisuiksi ja pahenevaksi jomotukseksi. Ensi viikolla olisi neuvola ja sitten saisikin jo tuon raskaustodistuksen noita avustuksien hakemista varten.

Mammala 21+4
 
MammaLa me päästään suoraan sisustamaan.
Lattioissa on parketti mikä on hiottu pari vuotta sitten ja muutenkin sitä on vuosien varrella remontoitu ja on nyt todella hyvässä kunnossa.
Toki varmaan lasten huoneita vähän laitetaan mieleisiksi (maalataan/tapetoidaan), mutta muuten päästään sisustaan! En tosin malta odottaa. :D

Loppuviikolla (perjantaina) mennään kirjottamaan sekä asunnon osto paperit sekä myynti paperit.
Eli me samalla myydään tää meijän asunto ja ostetaan talo. Hyvä diili. :D

Nyt on kyllä pakko sanoa, että tuntuu siltä välillä, että flikka yrittäs puskee masun läpi.. :D

Susanna#1 & Flikka 25+2
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Huh, suoraan omaan napaan, täällä alkaa olla oksutauti selätetty. Oli kyllä harvinaisen rankka vuorokausi ja voimat ei ole vieläkään palautuneet. Mut ruoka pysyy jo sisällä ja olo kohenemaan päin. Täytyy vaan nostaa hattua niille äideille, jotka oksentaa raskauden takia päivittäin, itse olen voinut alkuraskaudet pahoin, mutta oksentaa ei ole tarvinnut.

Muu perhe on toistaiseksi vielä välttynyt taudilta, mutta saapa nähdä miten käy. Miehellä ois edessä työmatka ensi viikolla, ja itse olisin menossa kundin kanssa isoisän luo kyläilemään pohjoiseen. Eniten pelottaa, jos esikoinen sairastuu, kun oma tauti oli niin raju, ettei ekaan 12 tuntiin pysynyt mikään sisällä, jos samanlainen tulee pienelle niin varmaan sairaalareissu edessä.

Mitä viikonloppusuunnitelmissa?

MammaLa 21+6
 
Täältä pikaiset ultrakuulumiset: Kaikki oli hyvin ja saatiin tyttölupaus<3 Niin mahtava fiilis, että kaikki hyvin pikkuisella ja niin epätodellinen olo, että saadaanko tosiaan pieni prinsessa tähän perheeseen!<3 Ihanaa, että kohta meillä on ihanan 1v pojan lisäksi tyttö<3 Ja ollaan miehen kanssa samaa mieltä, että kaksi lasta halutaan ja sitten on meidän perhe koossa. Vaikka toinen poika olisi myös ollut kiva, niin onhan se ihanaa päästä ostamaan vaaleanpunaisia vaatteita ja tehdä tyttöjen juttuja;) Ja voihan vitsit, kun huomenna sattuu olemaan Polarn o pyretin outlet, joten täytyyhän sinne suunnata!:D Ultrassa tyttö oli kuusi päivää pienempi, mutta sanoi, että on ihan normaalia ja kaikki vaikuttaa olevan täydellistä, että sieltä on tulossa siro tyttö;) Poika olikin syntyessään 3,8kg, niin saa nähdä onko tyttö sitten vähän pienempi. Nyt tää mamma menee nukkumaan ja fiilistelemään tytön potkuja<3 ja miettii huomisia (kolmansia) pojan 1v-juhlia<3

AurinkoL + pikkusisko 20+1<3
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
baby-mama Oi miten ihanaa että ootte keksinyt nimen jo tulokkaalle! Meillä kävi harmiks niin, että nimi josta olin puhunut koko alkuraskauden, ei enää tunnu ollenkaan hyvältä. :( Esikoisella oli näillä viikoilla "tekonimi" sekä etunimi, tällä tulokkaalla ei kumpaakaan.

MammaLa Kuulostaa rajulta toi sun oksennustauti, toivottavasti tosiaan muu perhe pysyy terveenä! Ei kai kukaan oo vielä alkanut näyttää merkkejä sairastumisesta?

AurinkoL Onnea tyttölupauksesta!! :)

Tuntuupas muuten tänä vuonna syntyvän paljon tyttöjä! Vuosi sitten kun esikoista odoteltiin, niin kaikki tuttavat sai vaan poikia ja lupauksia poikavauvasta. Nyt on sitten kuullutkin vaan tyttölupauksia ropisevan :)

Meidän poikanen sai ensimmäisen flunssan ja olikin sen johdosta sitten ihan ensimmäistä kertaa oikeasti kipeenä! Onpahan koettu, toivotaan että vanhemmat vältetään tuo tauti.

Oma olo on kyllä ollut edelleen hyvä, joku jäätävä väsymys on kyllä nyt iskenyt, en edes muista päivää jolloin en olis nukkunut päiväunia. Ehkä tääkin menee vaan ohi.

Toivottavasti muutkin voi hyvin!! :)
 
Heippa tänne pitkästä aikaa taas :)

Omaa napaa heti alkuun, jee, mä sain uuden työpaikan!!! Haastattelussa parhaani mukaan peittelin mahaa eli ei pitänyt siitäkään jäädä kiinni. Ensimmäinen työpäivä on tasan kaksi kuukautta ennen äippäloman alkua eli pitää sekin sitten ekana päivänä ilmoittaa... No, iso firma ja palkkasivat useamman kerralla joten ei ressaa mua, tuskin ne kovin tylyjä kehtaa olla. Suuri mielenrauhan helpotus saavutettu. Vakkarityö ja sitä myöten mahdollisuus velkavankeuteen ja omaan kotiin parin vuoden sisään :)

Fyysisesti olo on välillä aika peestä. Työpäivän aikana tulee nyt käveltyä useampi kilometri (ja parin kilsan työmatka siihen päälle, kun jaksais korjata pyörän kumin :D) niin välillä kotiin tullessa on nivuset ihan tulessa. Neuvolastakin suositteli tukivyötä niin pitää kai kokeilla. Parin viikon päästä kuitenkin aloitan istumatyön (ja työmatkat bussilla) niin katsotaan. Tukisukkia muuten käytin kun jalkoja särki ja toki särkyyn auttoi, mutta ei juma niistä tuli suonikohjuja (niitäkö ne on kun on suoni sillain koholla?). Toisessa reidessä pari tosi ruman näköistä kohtaa. Ehkä ne siitä vielä tasoittuu? Tais olla liian kireät sukat mulla, hups. Muuten paino on noussut hyvin maltillisesti, ottaa huomioon, että syön todella paljon varsinkin työpäivien aikana ja herkuista en kieltäydy. Saas nähdä pitääkö lopettaa syöminen kokonaan kun vaihtuu istumatyöhön.

Ootteko käyneet kiltisti neuvolassa ja lääkäreissä? Neuvolan täti antoi luvan skipata ekan lääkärin kun sanoin, etten aio todellakaan sen takia olla töistä pois ekalla viikolla. Tuli mieleen, että voishan sitä seuraavan terkkakäynninkin ehkä jättää välistä, se kun ois sitten seuraavalla viikolla. Osaanhan mä nyt ottaa puhelimen käteen jos siltä tuntuu.

Onko muita menossa/käyneet jo sokerirasitustestissä? Mulla aika reilun viikon päähän. Puhdas oli viimeksikin, mutta kun kriteerit täyttyvät niin käydään nyt sitten. Menee taas pari tuntia aamusta labrassa notkumiseen :( Jotenkin mua nyt suunnattomasti ärsyttää kaikki tää aika ja vaiva mitä mun pitää uhrata itse raskaana olemisen lisäksi.

Mies muuten on nyt tyrmännyt kaikki ehdottomani poikanimet. Onko teillä jotain esittää? Plussaa jos sopii sekä suomen- että ruotsinkieliseen suuhun, eli liian yleinen muttei liian outokaan, simppeli ja lapsen itsekin helppo sanoa.

Onnea tyttölupauksesta, mä luulin olevani edes hieman pettynyt kun ei meille tyttöä tule, mutta ei, kyllä sen näin pitikin mennä. Työkaveri on vähän edellä odotuksessa ja odottaa tyttöä, hänelle kannan sitten ne muutamat vaaleanpunaiset vaatteet mitä ehdin varuiksi hankkia kirpparilta.

Olikohan mulla vielä jotain... Niin tuosta oksennustaudista. Muksu toi sen päiväkodista, minä sain sen (olin vielä reissussa ulkomailla, kiva viettää yksi päivä pää pöntössä) ja mies sai. Lisäksi seuraavalla viikolla meiltä ilmeisesti taudin sai appivanhemmat ja vielä viikkoa myöhemmin mun siskoni. Todella sitkeä pöpö siis.

Kuka teistä oli se, jolla oli parivuotias päiväkodissa? Nyt alkaa olla erittäin ajankohtainen hetki päättää, että miten syksyllä. Kun johonkin kerhoon kuitenkin pitäisi viedä, ja tarha nyt on tuossa melkein naapuritalossa. LIsäksi ruotsinkielistä kerhotoimintaa en ole edes löytänyt. Hmm, ei kai se nyt niin kamalaa olis pitää siellä pari päivää viikossa? Huomenna pitää mennä muutenkin pyytämään uutta sopparia pojalle, kun on ollut nyt 75% mutta tarvii muuttaa 100% tuon uuden työn takia. No, pari kuukautta, sitten on joka tapauksessa pitkä kesäloma!

Tulipas taas epäselvä sepustus. Sen siitä saa kun kirjoittelee niin harvoin. Mitä teille muille kuuluu?

lurppanen ja 23+6 (kai?)
 
Oho, onpas kulunut pitkä aika siitä kun viimeksi kirjoittelin.Aika vaan kuluu niin nopeasti ja nyt meijän sakki on ollut jopa kuukauden terveenä niin on ollut niin paljon menoa et tää mude on ihan puhki.:D

Susanna: hauskasti et sä ja meijän poika olette syntynyt samana päivänä samoilla viikoilla!Muistan ainakin onnitella sua.:D Ja suuren suuret onnittelut asunnon johdosta!

MammaLa:kurja et yöt sekoittuneet..Meillä taas jostain kumman syystä yöt nukuttu jopa pari viikkoa hyvin, nyt vaan ruokahalu täysin poissa ja aloitettiinkin tänään taas sit refluksilääkitys pojalle.:/ Tuntuu et jos joku asia on hyvin, niin joku toinen mättää, kurjaa..Onneks käytiin huippuhyvällä lääkärillä viime viikolla niin nyt ollaan ainakin hyvässä hoidossa, jee!:D Eihän sitä aikaa venattu kun 3kk..

AurinkoL:Onnittelut tyttölupauksesta!:)

Lurppanen:Mä skippasin sen ekan lääkärineuvolan kun kävin siinä varhaisultrassa..Mun työkaveri on se lääkäri niin tuntuu vaan niin tyhmältä mennä tutulle näyttelee paikkoja!:D Mut meen kyl siihen tokaan lääkärineuvolaan et sittenhän se on anyway edessä, jee.. Muut neuvolareissut meinaan kyllä tehdä ja aika harvoin niitä tässä vaiheessa on ja niitä käyntejähän vielä harvennettiin, mm.lopussa jos kaikki hyvin niin käynnit kahden viikon välein! Mä tosin en joudu miettiä miten töistä pääsee lähtemään niin se helpottaa..tai no en mä tiiä onko sekään niin herkkua et poika on aina mukana niillä käynneillä, vähän on sekin sähläämistä välillä!:D

Sokerirasituksessa kävin esikoisen kohdalla, kriteerit ei kyl täyttynyt, mut pyysin päästä kun siskolle syntynyt niin isoja lapsia.Kaikki oli kunnossa.Nyt terkka ite ehdotti et haluanko mennä, kriteerit ei edelleenkään täyty, mut esikoinen painoi sen reilu 4200g eli oli iso.Haluan mennä testiin ihan oman mielenrauhan vuoksi.:p

On pitänytkin muuten kysyä et mistä päin ootte eli mikä synnäri?Mulla synnärinä K-HKS eli Kanta-Hämeessä asustellaan.

Täällä olo hyvä edelleen, maha vaan pullahti ja nyt on kyllä niin raskausmasu et huomaa kun kaupassa ihmiset kattoo.. :p

Unettomuudesta täällä myös höpisty ja mä ainakin kärsin aika ajoin joko siitä etten vaan saa unta tai sit herään yöllä valvomaan pariksi tunniksi..Nyt kuukauden oon jo nukkunut tosi hyvin et kohta sit taas unettoman jakson vuoro..

Pe meillä vihdoin se rakenneultra!!

Melissa 20+2 eli yli puolen välin jo, huippua!!:D
 
Onnittelut kaikille tyttö- sekä poikalupauksista!

Melissa84 pakko sanoa, että mua itseäkin vähän huvitti kun asian tajusin. :D Lähinnä siis se, että samana päivänä ja vielä samoilla viikoilla. Aika hassua. :)
Kiitos. :)

Nyt on laitettu äitiyspakkaus tsydeemit verkossa Kelalle.
Kun tuli tieto siitä, että vanha pakkaus oli jaettu loppuun ja uuden jakaminen on alkanut, niin miksikäs ei sitä voi nyt sit laittaa. Kun joka tapauksessa sieltä se uusi tulee, joka on tervetullut. :)

Satakunnassa asustellaan (tarkemmin sanottuna Raumalla), joten synnärinä toimii Satks. Täältä ajaa n. kolme varttia synnärille, joten onneks ei sen kauempana, kun esikoinen tuli kumminkin sen verran nopeesti, ettei sitä tiedä miten nopeesti flikka päättää tulla. :D

Voi unettomuus, siitä täälläkin kärsitään aivan liikaa, siis minä. Välillä tulee uni hyvin, mutta välillä se on sellasta taistelemista, että sit jo kannattaa nousta ylös ja koittaa myöhemmin uudelleen.
Ja jos yöllä herää vessaan, niin saa vähän aikaa maata sängyssä, ennen kuin uni tulee.

En oo käyny enkä ees menossa sokerirasitukseen. Ei täyty kriteerit, eikä tuota esikoisen odotuksessakaan tehty. Esikoinen syntyi 41+2 ja painoi reilu 3,7kg, joten eipä tuo neiti iso syntyessään ollut.
No eiköhän se oo ihan positiivinen asia, ettei siihen joudu. Varsinkin kun kuullu niin hirveetä juttua sen litkun mausta.

Susanna#1 & Flikka 26+0
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Mulla synnytyssairaala on Lohjan sairaala, ja samassa kaupungissa asustellaan joten matkaa ei pahemmin tule :) Sokerirasitukseen en ole minäkään menossa, ei ole kuulemma tarvetta laittaa. Esikoinen syntyi 41+1 ja painoi 3790g eli ihan normaalikokoinen + tosin aika isopäinen :p

Mun pitäisi laittaa ne kelan paperit menemään, kun saisi aikaiseksi...

Lurppaselle muuten onnittelut työpaikasta!! Ja AurinkoL:lle tyttölupauksesta :)

Täällä päin on päiväkodit niin täynnä, tosi vaikea saada paikkaa edes työssäkäyvillä, joten ei ole käynyt mielessäkään että veisin tyttöä päiväkotiin. Pph:lla hoitopaikan olen myös ilmoittanut sanovani irti. Toivon kyllä kovasti, että tyttö saisi syksyllä tai viimeistään ensi vuoden alusta kerhopaikan läheisestä srk-kerhosta, kun loppuvuodestä täyttää jo 3v. Mutta onneksi tuo perhekerho pyörii myös tuossa ihan kävelymatkan päässä ja lisäksi täällä on nykyään myös avoi pk, minne voidaan autoilla että saa leikkiseuraa.

Ensimmäinen ja kaiketi ainoa lääkärineuvola olis tällä viikolla.
Mehän mennään Susanna#1:n kanssa ihan samoilla viikoilla, jännää, esikoisetkin menneet molemmat yli - saas nähdä kummalle syntyy vauva nyt ekana ;) Tsemppiä teille muuten muuttopuuhiin, aika ihanaa saada taloasiat kuntoon ennen vauvan tuloa ja pääsee laittamaan uudet lastenhuoneet ja kaikkea :)

Mariska 26+1
 
Onnittelut kaikille uusista tyttö- ja poikalupauksista! Ja onnea Lurppanen työpaikasta. Olikohan muita onniteltavia :)

Ennakoin tuon vatsataudin selätyksen kanssa, ja erehdyin la-iltana syömään vähän tuhdimmin kuin oli jo huomattavan hyvä olo. Tämä oli kyllä iso virhe ja sainpas sitten taas oksennella la-su yönä. Nyt olo alkaa olla taittunut painoa lähti 3kg, mutta ei tartte haaveilla syövänsä paahtoleipää isompaa annosta. Vaiks olo onkin kohentunut niin aika heikoilla vielä mennään, nuo paahtoleivän kokoiset ruokailut ja välipalat ei oikein meinaa riittää tälle massalle. Muut ei onneksi ole vielä sairastuneet meillä, joten jospa hyppäisi yli. Tällä viikolla neuvola, eipä ainakaan tartte pelätä et painoa ois tullut liikaa :D

Sokerirasitukseen en ainakaan suoraan joudu, meidän kundi painoi vähän reilut 3kg syntyessään, ja muutkaan kriteerit ei sen osalta täyttyneet. Herkuton helmikuukin on mun osalta jatkunut tänne maaliskuun puolelle saakka. Toi tauti tosin teki sen et limuja on tullut juotua reilusti, mut eiköhän niistäkin tässä päästä.

Aurinkoista päivää!
MammaLa 22+2
 
Mä arvasin, että näin käy!
Eilen oli jo sellanen olo, että oon kipeeks tulossa. No kuume tai muukaan ei eilen vielä noussu mutta ai, että tossa n. kolme tuntia sitten heräsin, että oli huono-olo, nuha, yskä, kurkkukipeä ja kuumetta.. Että pitikin käydä näin, just tammikuussa olin kipeä.. Tai no just ja just, mut nii..

Hyvä, että tätä jaksaa kirjottaa.. :)

Mä tunnen itseni tällä hetkellä maailman paskimmaksi äidiksi..
Mun oli pakko soittaa neidin kummisedälle, että onko vapaalla töistä ja voisiko ottaa neidin muutamaksi tunniksi.
Ja hän suostui, tykkää olla kummityttönsä kanssa.
Mulla on tällä hetkellä vaan veto niin pois, että ei musta ois iloa tytölle, kun en mitään jaksa oikeen tehdä.
Meijän piti mennä puistoon ja vaikka mihin, muttamutta...
Mies hakee tytön sitte kun pääsee töistä.
Ja tytön kummisetä tulee juuri pian, saa tytsy vähän muutakin tekemistä kun yksin leikkimistä. Mua vaan harmittaa niin paljon.
Ja toivon, ettei tyttö sairastu. Tosin, ei tuo neiti oo sairastanu kuin kerran tähän mennessä, onneksi.

Näin ollen jää tän päivän työtkin väliin.. Mutta parempi se on jäädä kotiin kuin mennä itseään "rääkkäämään" töihin.
Onneks seuraavan kerran töitä on vasta ens maanantaina.

Mariska* katos vaan, niin muute mennäänki! :D Enpä aikasemmin tajunnu. :D
Ja melkein saman verran mennyt ylikin. Mun tuurilla sulla on vauva aikaisemmin sylissä, kuin mulla. :D Mä voin varmaan paksusti vielä heinäkuussa. :D
Kiitos! Muuttopuuhat ne kovaa vauhtia tosiaan lähestyy.
Mä oon niin onnellinen, että saadaan talo tai siis lastenhuoneet (toivottavasti) kuntoon ennen tän kakkosen syntymää. Pakatakin pitäs alkaa ja sitä ennen laittaa sellasia tavaroita myyntiin, mitä ei enää tarvita, mutta nyt en kyllä jaksa.

Ei sillä, mä tykkään tästä asunnosta ihan valtavasti, mutta alkaahan tää käydä vähän ahistavaksi, kun kerrostalo ja naapurit ihan seinän takana, vaikka on tässä ihanat naapurit, ei sillä.
Tilaa täällä kyllä olis, mutta tossa talossa on enemmän, eikä tosiaan naapuritkaan ihan vieressä.

No nyt tytön kummisetä soittaa ovikelloa.
Joten lähetän heijät matkaan ja rysähdän sängyn tai sohvan pohjalle..

Susanna#1 & Flikka 26+1
 
Joku kyseli synnytyssairaalaa ja minullakin se on K-HKS. Muistaakseni sen ensimmäiseen viestiini laitoinkin. Luin kyllä kaikki viestit,mutta en muista kyllä yhtään mitään mitä niissä luki. Oli ainakin ultrassa hyviä uutisia ja joku oli talon ostanut. Onnea näistä :) Meillä vielä isompi kämppä hakusessa, mutta eiköhän tuo kohta löydy.

Itse en osaa sitä kontrolliultraa enää stressata, on vain sellainen olo että kaikki on hyvin :) Toki on tässä kyllä ollut sen verran hulinaa ettei ole ehtinyt miettiäkkään koko asiaa, mutta nyt on kuitenkin pakko hidastaa vauhtia, kun supistuksia on tullut jo sen verran. Niin ja ultraan ei ole kuin kaksi viikkoa enää, joten sekin aika menee nopeasti :)

Miten, joko on vauvalle tarvittavat hankittu? Meillä on tuplarattaat ja tämän kuun loppuun mennessä varmasti on kaukalokin hankittu. Muuta ei oikeastaan sellaista isompaa tarvitse. Esikoinen siirretään kohta puoliin pinniksestä isojen poikien sänkyyn, saas nähdä miten onnistuu :)

hk & poika 23+4 (?)
 
Harjoituskappale: meillä sama synnäri, ollaankohan samaan aikaan synnyttämässä?:D Ei ole pakko vastata, mut asutteko siis Hämeenlinnassa vai ympäryskunnissa?Me asutaan Hämeenlinnassa.Hienoa ettet stressaa sitä kontrolliultraa.:)

Meillä oli tänään rakenneuä ja kaikki oli niin kuin pitikin näillä viikoilla!? Painoarvio 370g.Oli vaan kuulemma perätilassa ja niin hankalassa asennossa kun olla ja voi ultraamisen kannalta.Kätilö sanoi et jos olisin yhtään ylipainoinen ollu niin ei olisi onnistunut nyt ultraus, mut onneks saatiin kaikki nyt tsekattua!:) La olisi tarkentunut 29.7, mut pidetään se 25.7 kuitenkin.Elokuussa kuitenkin ite oon koko ajan aatellu et vauva syntyy.:)

Me ei olla hankittu mitään, kaikki tallessa!Tuplat ehkä on ne mitä pitää hankkia..tai en tiiä jaksaisko 2v. 4kk ikäinen seisoskella laudalla!Ei se ainakaan nykyään pitkään jaksa istua rattaissa vaan pitää ite saada kävellä.:D

Melissa 21+0
 
lurppanen Onnea uudesta työpaikasta!

Melissa84 Ihanaa että rakenneultrassa kaikki oli ok!

Vauvaa varten ei olla hankittu juuri mitään - tuplat sekä tyttömäisempiä vaatteita. Mietitään vielä, että missä vaiheessa poikasen uskaltaa siirtää pinnasängystä isojen poikien sänkyyn, että pitääkö tässä vielä hankkia toinen pinnasänky. Ostoslista koostuu pienistä jutuista, kuten vaipoista, korvikemaidosta tms. Poikaselle pitäis ostaa turvaistuin, jotta kaukalo saadaan sitten vauvan käyttöön.

Kertokaahan sitten mielipiteitä uudesta äitiyspakkauksesta, kun sen saatte hypisteltäväksi! Laitettiin reilu viikko sitten kaikki noi kelahakemukset vetämään.

Muuten kaikki onkin mennyt oikein mukavasti. Raskaus on mennyt tosi mukavasti ja mitään vaivojakaan ei oo nyt ollut :) Vauvallakin kaikki tuntuu olevan hyvin, hän on kova tyttö liikkumaan.

Voikaahan kaikki hyvin! Palailen taas paremmalla ajalla ja enemmillä kuulumisilla.

iopå & 26+3
 
Me asutaan Turussa eli synnäri on TYKS. Mariska, mies on Lohjalta ja siellä aina silloin tällöin piipahdetaan :)

Ai niin se Kela, pitäis kai joku rauhallinen hetki kirjautua sivuille. Äitiyspäivärahan suuruus kuitenkin selviää vasta sitten joskus. Kiireempi olisi vauvavakuutuksella, voi kun muistaisi. Tai siis viitsisi vertailla. Viimeksi oli Fennialta, pitää kai pyytää niiltä tarjous. Siis heti. Pari viikkoa ennen kuin se kolme kuukata ennen laskettua tulee täyteen. Mistä te siis ootte niitä ottaneet?

Tuo päiväkotiasia mua häiritsee suunnattomasti. Ajattelin, että totta kai otan pois ja kehitellään sitten jotain muuta tekemistä. Mutta... tässä pari iltaa tutkinut vaihtoehtoja, niin lähellä ei ole yhtikäs mitään (paitsi päiväkoti). Me asutaan niin mummolähiössä, että pitää bussilla sitten kulkea hyvän matka ja kuinka kivaa se on pitemmän päälle viedä toista pariksi tunniksi aina jonnekin. Ja ruotsinkielistä kerhotoimintaa ei tosiaan Turusta löydy ollenkaan, hyvin outoa mun mielestä. Blaah. Päiväkoti on pieni ja ihana ja tiedän, että siellä on niitä, jotka tuo pienen hoitoon ja on vielä pienemmän kanssa kotona. Tässä siis yritän itselleni perustella... Tosiaan loppuvuodesta täyttää sen kolme ja todellakin nyt jo tarvitsee aikas paljon tekemistä. Ääh. Olis ees leikkikavereita viereisellä leikkikentällä, mutta siellä ei ole IKINÄ ketään.

Tuosta lapsesta on tullut kyllä niin rasittava. Hyviä hetkiä on koko ajan vähemmän kun pitää joka päivä, koko päivä vaan kiukutella. Hermot erittäin tiukilla. Voi muuten olla mustasukkainen sitten vauvasta. Niin ja se hyvä puoli päiväkodissa tietysti on, että saahan lapsen poiskin sieltä jos viihtyy paremmin kotona (siis kahta päivää viikossa olin ajatellut pitää hoidossa pitkän kesäloman jälkeen). Päiväkodissa aina muuten ihan enkeli ja itse aurinkoinen, mutta auta armias kun äiti tulee hakemaan niin menee se puolisen tuntia jo pukemiseen tappeluineen.

Mitäs mulla muuta... Enää ensi viikko vanhassa työpaikassa. Ihmiset alkanu kyselemään, että kamala, kun nyt et sais potkuja koeajalla kun olen raskaana. Siis eihän se nyt ole todennäköistä ellen itse oikeasti möhli? Pienen firman ymmärtäisin (ja todellakin riitauttaisin), mutta nyt on iso yritys, ei kai ne lähde tuommoiseen pelleilyyn. On mulla kuitenkin vielä se vajaa 40 työvuotta vauvaloman jälkeenkin edessä.

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille!

lurppanen ja 25+6 (vai 24+6)
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Moi kaikille!

Tästä onkin taas jonkun verran aikaa kun on viimeksi tullut kirjoiteltua. Luin kaikkien viestit läpi, kiva kuulla kuulumisianne!

Mä sain juuri viime viikolla äitiyspakkauksen, joka oli sitten sitä vanhaa kategoriaa! Mutta ei haittaa, olin tosi iloinen siitä silti! Äitiyspäivärahapäätös tuleekin vasta toukokuussa juuri ennen äippäloman alkua, Kelalta soitettiin että he eivät VIELÄ voi myöntää sitä koska olen työtön tällä hetkellä ja tarvitsen sitä varten työttömyyskassan maksupäätökset aivan toukokuulle asti.... Eiks ookin kivaa :(. Rahan suuruus määräytyisi siis työttömyyttä edeltävältä ajalta. Perkuleen byrokraatit! ;)

Mten teillä on masut kasvaneet? Itselläni alkaa olla jo aika hervoton.. voisi luulla että siellä asuu enemmän kuin yksi :). Tällä viikolla on neuvola, ajattelin sieltä kysyä synnytystapa-arviosta, koska on sektio takana + luulen että tulee iso vauva tälläkin kertaa.. Saas nähdä mitä lääkäri on mieltä!

baby-mama 25+3
 
Melissa84 ei asuta Hämeenlinnassa, mutta tarkoitus olisi etsiä asuntoa aivan Hämeenlinnan lähettyviltä, eli niistä pikku kylistä :) Osaatko suositella jotain tiettyä? :D Minua (eikä kyllä miestäkään) ei ikinä saisi muuttamaan Hämeenlinnaan, liian iso paikka tälläiselle maalaistytölle. Viikonloppuna juuri Hämeenlinnassa käytiin ja matkapahoinvoinnista kärsivänä oli kyllä tuskainen reissu, kun mentiin eri reittiä kuin yleensä :)

Minulla on mahaa jo jonkun verran, mutta toppatakin kun laittaa päälle niin ei huomaa niin selvästi näyttää vain, että olen liian pieneen takkiin saanut ahdettua itseni :)

Meillä on esikoisen kanssa myös hampaita kiristelty, tai äiti on. Äitille ollaan niin hankalaa ja koko ajan jotain kiellettyä tekemässä, mutta kun isi tulee töistä niin eteisessä seisoo poika jolla juuri kiillotettu sädekehä pään päällä. Muutenkin äiti on ihan tyhmä ja isi sankari. Antaa isänsä pukea ja myös avustaa syömisessä, mutta jos minä yritän niin pitää kynsiä ja raapia naamaan ja repiä hiuksista.. Äiti on vaan niin tyhmä :D

hk&poika 24+2
 
Viimeksi muokattu:
lurppanen Onpa tylsää ettette oo löytänyt mitään vaihtoehtoa esikoisen päiväkodille. Itse en näe siinä mitään pahaa, että esikoinen on jollain muulla kuin kokopäiväisellä sopimuksella päiväkodissa, vaikka äiti/isä olisikin vauvan kanssa kotona. Jostain niitä virikkeitä on saatava ja jos muuta ei oo tarjolla kuin päiväkoti, niin itse uskoisin, että silloin päiväkotipaikan pitäisin. :)

baby-mama Oliko sulla joku fiilis tosta äitiyspakkauksesta että olisit halunnut sen uuden tai vanhan? :) Voih, tässähän tulee melkein kateellisuus ettei me otettukaan sitä, ei nyt sitten päästä hypistelemään niitä pieniä tavaroita!
Heh, mulla on välillä sellanen olo, että mun masu on nyt jo isompi kuin esikoisesta ikinä! Mies kuitenkin väittää että melko samankokoinen kuin esikoista odottaessa näihin aikoihin.. Tiedä sitten :)

Käytiin eilen viemässä tuplat vihdoin kellariin, ovat siis nyt ostohetkestä saakka pyörinyt täällä meidän asunnossa. Olis ehkä sittenkin vähän pitänyt mittailla ovia ennen niiden hankkimista. Tuplat ei siis mahtunut meidän hissiin, joka ei ollut yllätys. Yllätys oli se, että ne ei myöskään mahtunut kellarin ovesta sisään. No, eipä tule ainakaan valinnan vaikeutta sen suhteen missä niitä säilyttää - pyöräkellari on ainoa paikka mistä ovesta ne mahtuu sisään :D
 
Heissan hei!

Nyt alkaa täällä vihdoin väsymys taittua, oman oksutaudin jälkeen oli horror-viikko, kun mies oli reissussa koko viikon ja kundikin sairastuin samaan oksutautiin. (Kirjoittelinkohan mä jo tästä :confused: ) Piti soitella viime viikolla Naikkarin päivystykseen, kun supistuksiakin alkoi tulla ja paineen tunne alavatsalla oli yksi ilta melkoinen. Onneksi nuo supistukset helpottui, kun mies tuli kotiin ja pääsi lepäämään.

Maha kasvaa täälläkin ja kohta pompsahtaa napa ulos :kieh: :LOL: - en oikein tiiä et itkeäkö vai nauraa. Tänään oon menossa töihin täyttelee äitiyslomalappuja.

Mammala 23+3
 
Masu kasvaa täälläkin oikeen kunnolla. Mies sano viimeks tänä aamuna, että onko ihan varma, ettei sieltä oo kahta tulossa. :D Ei, ei ole. Eikä tää masu nyt niiin iso oo, että vois luulla, että kaks tulis. :D
Mulla on toppatakki aika nafti, enkä nyt enää viittis uutta ostaakaan. Joten tolla mennään siihen asti, kunnes kelit lämpenee.

Meillä on kaikki tavarat säilytyksessä yhdessä huoneessa. Tuplat, pinnis, kaukalo, sitteri, jnejne. Ja kaikki pitäs pakata vielä ennen muuttoa..
Eilen aloiteltiin pakkaamista ja nyt tuntuu, että täällä ois kaikki ihan levällään.. Mä en muuta kyllä enää ikinä! :D

Kipeyskin alkaa helpottamaan, tällä hetkellä on lähinnä yskä ja nuha riesana. Muuten olo alkaa olemaan ok.

Susanna#1 & Flikka 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Onpas täällä ollut hiljaista! Mutta onhan nyt ollutkin aivan mahtava ilmat taas, kuka sitä silloin sisällä haluaisi ollakkaan.

Viimeksi, kun sanoin ettei mahani ole kauheasti kasvanut, mutta tuntuu, että vatsa on ihan hetkessä kasvanut kauheasti.:D Mitä teillä on muuten ollut sf- mitat? Yksilöllisiä nämäkin ovat ja ihan mittaajastakin kiinni, mutta ihan vain uteliaisuuttani kyselen. Minulla oli 23 viikoilla 22cm.

Täällä on myös alkanut liikkuminen olla kivuliasta. Esikoisen kanssa, kun ulkona ollaan niin takaisintulo matkalla vaapun ja linkutan, kun tuntuu että vauva tipahtaa kohta ulos ja kuin puukkoa pidettäisiin alakerrassa. Lonkka on alkanut myös reistailla välillä tuntuu, että ihan pettää jos otan vielä yhden askeleen ennenkuin kipu loppuu.

Ollaan muuten myös käyty siellä kontrollissa ja kaikki on hyvin! Normaalia oli kaikki ja terve TYTTÖ siellä lääkärin mielestä on! :D Minä ja mieskin jopa näki vaon haaroissa, että jos tuo vielä takaisin pojaksi muuttuu niin on kyllä kumma :) Onhan minulla koko raskauden ollutkin vahva tyttöolo ja rakenneultrassa vaikka kätilön mielestä selvä poika niin en uskonut kuitenkaan ja nyt se olisikin tyttö! Mahtava fiilis, kun onkin täysin terve ja vielä tyttö. Toki poikakin olisi ollut ihan yhtä tervetullut kuin tyttökin.

Heh, täytyy myöntää, että "testasin" tuossa pari viikkoa sitten kotikonstein vauvan sukupuolta ja kyllä sekin tyttöä näytti. Ruokasoodalla siis leikkimielisesti testasin. Onko kukaan muu tehnyt näitä? :D

hk&asukki (en laita enää poikaa enkä myöskään tyttöä kun ei tiedä kumpi siellä sitten loppujen lopuksi on) 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Me käytiin tossa viime viikon tiistaina hakemassa äitiyspakkaus ja nyt ollaan hypistelty sitä ja niin ihania vaatteita ja pieniä!:heart:
Jos siis vertaa siihen mitä tuo esikoinen nyt käyttää.

Sekä menneenä viikolla käytiin myös kattelemassa pikkusta. Painoa flikalla oli 1013g ja pituutta jo 38,6cm. Sellane pien murmeli. :heart:

Muuten tässä onki aika menny pakaten ja tosiaan kipeillen sekä töissä.
Muutto on tosiaan viikon päästä ja vielä ois hurjasti pakattavaa.
Töissäkin olin viime maanantaina pienen sairausloman jälkeen ja hyvin se meni. Paitsi, että tuli pienoisia supistuksia, mutta ei ne onneks mitään alakerralle oo tehny. :D Mut katotaan nyt, että miten pitkälle sit pystyy töissä jatkamaan.

Eipä kai tässä nyt muuta. Kirjottelen vähän paremmalla ajalla enempi. :)

Susanna#1 & Flikka 28+5 (kohta tulee 30 viikkoa! Mihe tää aika o menny??)
 

Yhteistyössä