Pikkukakkonen kesällä 2014

Kiva lueskella teijän synnytyskertomuksia. :) Mulla tuli supistuksia n. neljä kertaa tunnissa kaksi päivää jo ennen kuin itse synnytys käynnistyi. Vei kyllä voimat heti alkuunsa ja ne supistukset ei ollu mistään kivuttomammasta päästä.. Eikä tilanne edenny yhtään vaikka noin tiuhaan niitä tuli. Olin jopa sormelle auki kun mentiin sitten synnyttää, jee. :D Toivon niin et tällä kertaa onkin sit heti tosi kyseessä. :) Muuten meni hienosti kyllä ja meilläkin oli tosi rauhaisa tunnelma synnärillä koko ajan. Poika syntyi pääsiäissunnuntaina ja oltiin ainoat synnyttämässä!:D Ponnistuvaihe oli nopea, 14 min. kesti. Alkuun yritin ponnistaa kyljellä, mut ei siitä mitään tullu. Puoli-istuva oli luontevin mulle. :) Repeämiltäkin onneks säästyttiin. En tiiä vaikuttiko edes hieman se kun raskausaikana venyttelin ja Ceridal-öljyllä öljysin välilihaa tiheästi.. :) Mielenkiintoiselta kuulostaa se MammaLa:n mainitsema laite, mutta ehkä mullakin jää nyt väliin sen hinnan takia..

Niin ja ihan mahtavaa MammaLa jos teillä on yöt alkanu sujumaan!!!:) Tekee niin ihmeitä omallekin ololle jos saa nukuttua. :) Jätitkö maidon nyt pois myös?

Me oltiin viikonloppuna pojan kaa Fröbelien palikoiden keikalle ja voi että oli hauskaa! Se kesti 50 min. ja oli just sellainen aika, minkä pikkukaveri jaksoi jorata alusta loppuun. :) Välillä piti käydä sylissä huilimassa ja juomassa vähän trippiä. :D

Vitsi muuten, mä en tunne juuri liikkeitä.. Millä viikoilla te olette alkanut tuntemaan enemmän niitä? Täällä nyt 17+3 täynnä kuitenkin jo.. Ilkeää kun väkisinkin hiipii mieleen et toiv. kaikki on kunnossa.. Maha sen kun kasvaa kyllä et kai kaikki on sit ok. :)

Melissa 17+3
 
Kiva lueskella teidän synnytyksistä. :)

Itellä alko synnytys vähän yllätyksenä, mikä oli sikäli jännää koska kumminkin ties, että tuo vauva sieltä kumminkin ulos tulee jossain vaiheessa ja varmaankin aika pian. :D
Supistukset alko melko pieninä ja kivuttomina joskus kolmen maissa yöllä, n. tunnin päästä olikin jo vähän kivullisempia ja matka synnärille sit alko siinä vaiheessa, ite tosin olisin pystynyt vielä olemaan kotona, mutta mies oli siinä vaiheessa jo vähän hermona, ni ajattelin, että parempi se on sitte lähteä. :D
Se n. 45min ajomatka meni hyvin ja päästiin synnärille rentoina (tai ainakin minä olin rento :D ).
Sit siitä tutkittavaks, muistaakseni siinä vaiheessa olin 3 sormelle auki. Siinä sitte venattiin, että milloinkas päästäis synnyttää. Siinä vaiheessa jo toki supistuksetkin sattui jo hiukan. :D
Siinä sitte oltiin, otettiin ihania kuvia ja juteltiin miehen kanssa, välillä tutkittiin ja taas juteltiin.
Yht'äkkiä ne kipeet supistukset sitte alko, kätilö ja jotain muutaki poppoota siihen tuli, tutki ja sit taidettiinkin jo olla kokonaan auki, kun käskettiin ponnistaa ja 16minuuttia myöhemmin oliki tyttö ulkona. Sairaalassa ehdittiin olemaan n. 3½ tuntia.. Joten nopea se synnytys oli. :D 8:16 syntyi terve tyttö, 2.1.2013. <3
Nyt menin liikaa siihen fiilikseen. :D

Jotenkin toivon samanlaista synnytystä tän toisenkin kanssa, mutta mun "tuurilla" siitä tulee vaikea ja pitkä. :D

Mulla oli melkein koko viime viikon selkä ihan älyttömän kipeä, mitään ei pystyny tekemään. Esikoisen hoitaminen nyt luonnistu jotenkuten, mutta onneks mies sit teki parhaansa, että sain levätä selkäni kanssa. Ainoa asento, jossa pystyi olemaan, oli makuuasento.. Oli ihan hirveetä, mutta nyt onneks on helpottanu.
Tätä ei helpottanu se, että hyökkäs sitte perjantai yöllä kuume, joka lähtiki sitte yhtä nopeesti ku tuliki.

Lauantaina käytiin katsastamassa yks talo, joka oli aivan täydellinen. Täydellisin talo, mitä oon nähny.
Ja myös sunnuntaina käytiin kattomassa taloa, joka ei meitä miellyttäny.

Toi toinen talo on oikeesti sellanen, että voitais ottaa se heti. Mutta nyt mietitään, että onko hassua ottaa se ensimmäinen talo, jota on käyny kattomassa..
On mullaki aiheet, ne mietinnän nimittäin. :D

Ja nyt tää hölöpöttäjä hiljentyy. :D

Susanna#1 & Flikk 23+0
 
Huomenta!

Virallinen ilmoitus lapsen sukupuolesta: kyllä siellä selvä uloke oli kankkujen välissä! Eli toinen poika on meille näillä näkymin tulossa. Aikas ihanaa kyllä :)

Päivän vielä kuumottavampi aihe omaa napaa, mulla on töitten jälkeen tänään työhaastattelu. Hui kamala, mä niin haluaisin sen työn!!! Ilta menikin vaatteita sovittaessa, että missä ei maha (onneksi kuitenkin vielä pieni) näy. Nyt on sitten rönsyläneuletakkia ja huivia, toivottavasti ei ole liian ilmiselvää :D Kyseessä lisäksi tosi iso firma niin mun omatuntoni kestäis loistavasti pian äippälomalle jäämisen.

Mukavaa päivää!

lurppaen ja Naksu 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Lurppanen onnea pienestä pojasta & onnea myöskin haastatteluun :)!

Ja muutenkin tosi mielenkiintoista lukea teidän synnytysmuistoja. Tuli jotenkin "levollinen" olo, vaikka ikäviäkin muistoja on joillekin jäänyt. Levollinen sinä mielessä, että jotenkin tosiasiat taas muistuivat mieleen. Itselle se synnytys on niin spesiaali ja ainutlaatuinen kokemus, vaikka tosiasiassa... se on arkipäivää! Onneksi pääsen samaan hyvään sairaalaan kuin viimeksikin. Siellä oli ammattitaitoinen ja todella empaattinen hlökunta. Muistan vielä kuinka he hymyilivät minulle ja tsemppasivat mnua tuskieni keskellä, siis ihan pelkkä HYMY auttoi jaksamaan :).

Mulla on vierähtänyt tovi kun olen viimeksi käynyt täällä, olen fiilistellyt nyt pojant tuloa ja tehnyt hankintoja... Yks juttu mikä me tarvittais (monen muun ohella ;)) on pinnasängyn lokerikko. Meille kun ei tule hoitopöytää, vaan pelkkä hoitotaso, niin vaipat ym. rasvat pitää saada johonkin käsien ulottuville. Onko teillä tietoa mistä näitä saisi? Suomalaisista verkkokaupoista olen löytänyt vain tämän mallin, mutta se ei vaikuta tarpeeksi käytännölliseltä.. Pitäisi olla paljon taskuja! Jos siis kenelläkään on tietoa näistä, niin vinkatkaa minulle, kiitos :)

Mukavaa päivää kaikille!

babymama + boy 21+5
 
Melissa maitotuotteita ei ole jätetty vielä pois, mut just tänä aamuna juttelin miehen kans, et taidetaan tehdä kokeilu, et jätetään ne pois ainakin viikoksi tai pariksi maaliskuun aikana.

Susanna, tsemppiä talon hakuun. Vaikka itselläkin järki aina hannaa vastaan, niin olen kyllä sitä mieltä et joskus se oikea voi löytyä ensi näkemällä. Sun tytöllä on sama synttäripäivä kuin mulla :)

Lurppanen onnittelut poikalupauksesta! :heart: Ja tsemppiä haastatteluun, itsekin hain yhtä työpaikkaa, jonka profiilia vastasin täydellisesti ;) (ainakin omasta mielestäni) - mut olin yltiörehellinen ja kirjoitin jo hakemukseen olevani raskaana. Sain sit tosi pian hakuajan päättymisen jälkeen Kiitos, mutta ei kiitos viestin.

Ja hauska kuulla sinustakin Baby-mama, tilasitko muuten niitä BellyBandit -housuja?

Nyt on virallinen rakenneultrakin takana, ja jotenkin tosi hyvä fiilis päällä. Vielä kun saisi hyvän flown tuohon gradun kirjoittamiseen, niin avot :) Rakenneultra oli heti aamusta ja tää aamu oli hyvin samanlainen kuin 2 vuotta sitten, tuli kyyneleet silmiin kun kävelin sairaalalle ja fiilistelin esikoisen syntymää. Ultran jälkeen poikkesin Stockalla ja ostin rintapumpun, kun viimeksi sellainen oli lainassa ja nyt sattuivat olemaan tarjouksessa. Onneksi tällä kertaa ei tarttunut muuta mukaan... :D Kävin myös Akateemisessa ostamassa pari vauvalehteä (FitPregnancy ja joku toinen joka oli UK:sta).

MammaLa 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Lurppanen onnea poikalupauksesta :)

Täytyy kyllä vielä sen verran omasta synnytyksestä sanoa, että kyllä minä ihan innolla odotan sitä :) Ettei se kuitenkaan niin dramaattinen kokemus ollut. Tai oikeastaan, kun tänne on kirjoitellut siitä niin on olo helpottunut ja kovin pelko/häpeä kadonnut. :) Olihan tuo kaikinpuolin mahtava kokemus ja se ihmetyksen määrä siitä kuinka jotain niin täydellistä kasvoi minun sisälläni.

Mutta meillä olisi ultra ensi viikolla, jestas että jännittää :) Toivottavasti siellä näkyisi pieni tyttö. Pelottaa vaan jos onkin poika kuinka itken, kun jotenkin niin kovasti toivoisin pientä prinsessaa ja hormonit on tehnyt minusta entistä herkemmän itkemään :D Toki pääasia on se, että lapsi on kaikinpuolin terve.

Täällä ollaan edelleen flunssassa ja jokainen ellei täynnä räkää, oikein ihanaa. Ja ihan selvä poskiontelontulehdus, mutta en halua mennä hakemaan turhaan antibiootteja, kun kuitenkin poskiontelontulehdus menee itsekseen myös ohi.

20+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Melissa84 Tällä kertaa liikkeitä oon tuntenut 15.viikosta eteenpäin, tosin ensimmäiset viikot vauvan liikkeet oli sen verran hentoja, että niitä piti oikein odotella ja bongailla. :)

lurppanen : Onnea poikalupauksesta! Ja vautsi, pidän täällä peukkuja, että uuden työpaikankin saisit :)

Synnytyksestä vielä sen verran, että mua ei mitenkään haittais vaikka tän tulokkaan syntymäkin olis vähän pidempi tapahtuma, en kokenut mitenkään raskaaksi esikoisen synnytystä. Mies tosin toivoo vähän lyhyempää toimitusta. Saapi nähdä. :)

Oon saanut seurakseni päänsäryn, ja tää on ihan kamalaa. Verrattavissa siihen samaiseen jomotukseen, mikä oli viime kerralla merkki raskausmyrkytyksestä. Toistaiseks ainakin neuvolassa kaikki ok, seuraillaan nyt. Toivottavasti menee pian ohi.

Tiistaina ilmeisesti julkaistaan uus äitiyspakkaus, jännityksellä odotan!

iopå & 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Onnittelut hyvistä ultrauutisista!;) Itse joudun vielä odottaa tasan kaksi viikkoa, ei millään jaksaisi! Toivottavasti saadaan tietää sukupuoli! Haluan sitten heti mennä ostamaan pieniä vaatteita ja pari unilelua;) vaikka toinen poika tulisi, niin silti haluan uudelle tulokkaalle käydä jotain ostamassa, vaikka esikoiselta kaikki tallessa!

Mäkin odotan innolla äitiyspakkauksen sisältöä!:D Jos hyvin erilainen kuin viime vuotinen, niin haluan ehdottomasti myös uudelle tulokkaalle pakkauksen! Kiva sitten säilyttää molemmilla lapsilla laatikot ja niihin kerätä muistoja;)

Liikkeistä: Tässä raskaudessa olen tuntenut liikkeitä jo 13+ viikolta lähtien. Mutta edelleen tunnen vain hyvin harvoin pieniä potkuja. Tunnen kunnon möyrintää lähinnä vain makuuasennossa. Iltaisin oikein odotan, että pääsee lepäämään, niin alkaa pikkuinen liikkua<3

Nyt on ollut viikon tauko migreenistä ja niskapäänsärystä, mikä on ihanaa!!! Mutta olenpahan ollut jo viikon kovassa flunssassa ja toissapäivänä ja eilen oli järkyttävä käsisärky ja öisin puutuu sormet. Onkohan niskat niin jumissa vai rannekanavanoireyhtymä??:/ Onko muilla ollut? Viime yönä ei onneksi enää särkyä ollut, mutta kahteen kertaan piti herätä ravistelemaan kättä,kun sormet puutuneet. Ja tosiaan mieskin joutui eilen jäädä kotiin, koska en pystynyt esikoista ollenkaan nostaa:( ja nyt olo helpottunut, kun tänään pystynyt normaalisti poikaa hoitaa, vaikka sormet vähän puuduksissa ovatkin.

AurinkoL + pikku2 18+1<3
 
Tuosta äitiyspakkauksesta, että eihän meistä varmaan kukaan sitä uutta taida saada vaikka sisältö nyt paljastetaan.? Kun ensinhän ne vanhat jaetaan pois ja vasta sitten niitä uusia.

Liikkeitä minä olen tuntenut vasta pari viikkoa, paljon myöhemmin liikkeet on nyt tuntunut kuin esikoisen kanssa. Tosin nyt jäi kokonaan ne pienet hipaisut tuntematta ja nyt liikkeet on ihan selviä ja ne myös tuntee vatsan päältä selvästi.

20+6
 
Mäkään en usko, että uutta äitiyspakkausta aletaan vielä jakaa, vaikka se nyt julkaistaankin. :( Ei me kyllä otettais pakkausta vaikka se ehtis vaihtuakin, mutta silti odotan sitä ihan mielenkiinnolla! Haluaisin kyllä toisellekin lapselle ton äitiyspakkauksen laatikon, olis kiva keräillä molemmille niihin sitten muistoja talteen. Ehkä pitää vaan tyytyä johonkin muuhun laatikkoon. :)

Mä tunsin esikoista odottaessa liikkeitä 19.viikolta eteenpäin, mieskin pääsi samoihin aikoihin tuntemaan ensimmäiset potkut. Tästä toisesta en kyllä edes muista, et missä vaiheessa mies tunsi ensimmäiset liikkeet.

Onko teillä ollut käytössä vauvakirjoja? Oisko mitään mitä suosittelette? Meillä on esikoisella sellanen muumikirja, se on ihan kiva mutta haluaisin ehkä kuitenkin jonkun toisen tälle uudelle tulokkaalle.. Mieluiten sellanen, mihin olis tarkotus edes jonkun verran kirjotella odotusajaltakin fiiliksiä. :)

iopå & 23+2
 
Viikonloppu takana, onpas täällä ollut hiljaista - varmaan kaikilla riittänyt muutakin puuhaa ;)

Itsellä loppuviikko kului sairastellessa, ja nyt ollaan onneksi taas paremmassa kunnossa. Kundi ei ole onneksi *vielä* tullut kipeeksi, mut eipä pidä tuuletella... Kop Kop. Pääsin sunnuntaina hierojalla pitkästä aikaa ja teki kyllä tosi hyvää. Hartiat ja niskat ovat olleet tosi jumissa, pitäisi ostaa uusi tyyny, mut se on jotenkin niin superhankalaa. Onko suosituksia mistä kannattaisi hankkia hyvää tyynyä? Eniten ärsyttää, jos ostaa kalliin tyynyn ja se ei sitten tunnukaan hyvälle. Baby-mama, mä ajattelin tilata tällaisen, tää näyttää pehmeämmälle kuin tuo Belly Bandit. Tosin mietityttää, et oisko tuollainen Belly Bandit bamboo kesällä miellyttävämpi. Hieman oli viime viikon lopulla aikaa surffailla netissä kaikenlaista 'hömppää', kun en flunssassa/kuumeessa jaksanut/pystynyt tekemään ajatustyötä. Onneksi tautia ei kestänyt tämän pidempään, kun toi netissä surffailu meinaa tulla kalliiksi :p

MammaLa 20+2 - yli puolen välin, jihuu :cool:
 
Nonni, äitiyspakkaus on julkaistu :) - mitäs mieltä olette? Kyllä toisaalta kutkuttelis ottaa se, jos jättäis tilauksen tuonne toukokuulle niin saiskohan uuden pakkauksen? (Eikös se pitänyt tilata 2kk etukäteen?)

Järkyttyneenä totesin, et viime raskaudessa vatsa ei ole näkynyt kunnolla vielä viikolla 24!! Ja olen tällä hetkellä samankokoinen kuin ekan raskauden lopussa siis vatsan koko on, ei onneksi painoa ole vielä sitä määrää...
 
Mina taas jos ottaisin tuon pakkauksen niin haluaisin sen "vanhan" enka tuota uutta. Mutta ihan kiva tuo uusikin on. Toisaalta ihmisilla ei minusta paljon varaa ole valittaa vareista tai mistaan muustakaan, kun ilmainen tuo aitiyspakkaus kuitenkin on.

Hui, tanaan on ultra! Kylla osaa taas jannittaa :D

21+3
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Meillä viime vuotinen äitiyspakkaus, mutta silti ehkä otetaan tuo uusikin:) Mutta jos ultrassa selviää, että tyttö tulossa, niin sitten luulen että tulee mielummin osteltua "tytönvärisiä" vaatteita, koska neutraaleja vaatteita kotona on jo runsaasti:) vielä 1,5viikkoa ultraan! Mutta lähenee lähenee;)

Täällä alkaa pikkuhiljaa flunssa helpottaa:) Yskää on kyllä vielä reippaasti! Nyt ei ole käsikään pahassa kunnossa (kun rannekanavan oireyhtymää epäilin/epäilen), sormet kyllä puutuilee öisin, mutta ravistelu auttaa. Joka ilta olen magnesiumia ottanut, jos auttaisi noihin käsiin ja lisäksi levottomiin jalkoihin. Ja onhan se jotain auttanut:)

Innolla odotan harjoituskappaleen ultrakuulumisia!:)

AurinkoL + pikku2 18+5<3
 
AurinkoL mulla puutui sormet öisin myös ed.raskaudessa, nyt ei vielä sitä vaivaa ole ilmaantunut.Toiv.sun omat keinot nyt auttaa, ilkeän tuntuistahan se on.:/

Muutenkin tuntuu tää raskaus tosi oireettomalta..Esikoisen kohdalla en näillä viikoilla pystyny enää lenkkeillä kun nivuset ja häpyluu oli tulessa vielä seuraavanakin päivänä, nyt ei sitäkään!Viime viikolla lenkkeilin jopa neljä kertaa, oon niin ylpeä ittestäni!:D Mahakin mun mielestä pienempi nyt näillä viikoilla.:O Liikkeitäkin nyt tuntuu jo erilailla kun esim.viikko sit.Ihanan tuntuisia ne pikkupotkut!:)

Ultrakuulumisia täälläkin odotellaan harjoituskappale, toiv.oli kaikki hyvin!:) Mulla vielä 2,5 viikkoa venailua..Hö.

Äitiyspakkauksesta sen verran et mä taas tykkäsin tästä uudesta enempi kun vanhasta ja mietin myös et jos paria kk ennen laittaa sen tilaukseen niin varmaan sais uuden?:)

Meinaatteko muuten vakuuttaa näitä syntyviä vauvoja? Mä kävin eilen ottaa vakuutuksen ettei vaan jää tai tuu syitä miks se voitais evätä.Esikoisen kohdalla ei saatu mitään apua julkiselta puolelta et oli niin onni et oltiin otettu vakuutus!

Melissa 18+4. AurinkoL tajusinpas just et me mennään melkein samoissa, sä oot vaan päivän edellä!:D
 
Tanaan tosiaan ultra oli ja nyt on paa ihan solmussa.. Inhottavaa, kun vihdoin sai itsensa ajattelemaan positiivisesti niin pudotetaan alas, korkealta.. Saatiin aika kontrollikayntiin, kun nestetta oli aivoissa liikaa tai oli laajentunut tai mita se nyt sanoikaa. Ei oikein muista enaa. Tulee olemaan pitkat viikot edessa pain. Yritan olla maalamatta piruja seinille, kun jos jotain halyttavaa olisi niin kai aika kontrolliin olisi laitettu aikaisemmin. Mutta kuitenkin kotimatkalla ajattelin, etta ei mitaan hataa ole mutta sitten tuli mieleen etta kun olin saanut jo kerran itseni vakuuteltua etta lapsi on terve saatiin tallaisia uutisia ja koska menin silla periaatteella ultraan etta mitaan poikkeavaa ei ole ja kaikki on loistavasti niin taman siita saa. Taytyy koittaa nukkua, etta saisi ajatukset muualle.. Niin ja vehkeet nakyi selvasti haaroissa joten poika olisi tulossa.
 
Mammapakkaus mä tykkäsin tosta uudesta pakkausesta, mutta tykkään tosta "vanhastakin". Mutta kun meillä toi vanha on, niin oishan se kiva saada tuo uus. Eli paprut lähetetään vasta viime hetkillä. :D Mutta jos sieltä vanha tulee, niin kyllä sekin kelpaa.
Ja ehdottomasti halutaan äitiyspakkaus, vaikka esikoisen kohdalla se otettiinkin.
Me vaan koetaan, että se raha on loppujen lopuks niin pienoinen, että siinä on paljon paremmin kaikkea, siis tossa pakkauksessa ja tarpeellista.
Onhan se toki joillekkin se rahakin hyvä ja tarpeellinen, mutta kun itse tykkään siitä fiiliksestä kun paketin hakee, avaa ja tunnustelee ja tuoksuttelee niitä pieniä vaatteita ja muita. Mä en malta odottaa sitä fiilistä.
Suurinosa väreistäkin on tosi kivoja ja ihania. Onhan siinä "poikavoittosia" värejä, mutta yhtä hyvin niitä voi tytöilläkin pitää, eihän sitä kukaan kiellä.
Ja ne turkoosit vaatteet, mä taisin rakastua niihin. :D

Onk siinä muuten kuolalappu uutena? Mun muistaakseni tossa edellisessä ei ollu, tai sitte oon vaan unohtanu sen ja hukannu koko kuolalapun. :D

Itellä on kans raskaus melko oireeton. Ei oo mitään sellasta "häiritsevää" oiretta. Jos ei lasketa välillä tulevaa pyörrytystä ja joskus laukeavaa migreeniä, mutta migreeni menee levolla ja särkylääkkeellä suurimmalti osin ohi ja pyörrytyskin siinä vaiheessa kun pääsee istumaan ja saa jotain pientä ruokaa.
Eipä oikeen muuta, muuten on hyvä olo.

Urheilla oon jaksanu hyvin, tietenkin pitää maltilla mennä, mutta kumminkin olen jaksanu lenkkeillä, tehdä töitä.
Painoa ei oo tullu tähän rv 24+2 mennessä se neljä ja puol kiloa ja oikeesti ihmettelen PALJON, ettei sitä oo tullu enempää. Mähän oon syöny ku mikäki ja sellasta mikä nyt sattuu menemään alas ja silti paino on pysyny suht hyvin kurissa.
Tiedä sitte johtuuko siitä, että tän raskauden aikana on tullu paljon paremmin ja enemmän liikuttua, kuin esikoista odottaessa.

Flikka potkii ihan hulluna ja tekee kuperkeikkoja vähän väliä tai ainakin siltä se tuntuu.
Ja ensimmäinen hikkakin flikalla on tai oli tossa aamusella tai siis aikaisemmin aamulla.

Käytiin 4d-ultrtassa ja sieltä tuli kyllä 100% varmuus, että tyttö tuolla asustelee. Muutenkin Flikka näytti niin ihanalta ja söpöltä, ja taitaa periä isänsä nenun. :D
Saatiin myös dvd mukaan ja sitä vähän jo tuijoteltiin tossa.
Ja muutenkin oli flikalla kaikki hyvin.

Flikalle ollaan otettu jo vakuutus. Esikoillekin otettiin kun häntä odotettiin.

Melissa84 2,5 viikkoa menee hurjan nopeesti, se tulee pikemmin kuin edes arvaatkaan. :)

Mä oon välillä ihan hukassa viikoista, päivistä ja jopa kuukausista. Pomo kysy multa maanantaina, että mikä päivä tänää onkaa ja minäpä menin sitte sanomaan, että 24.3.. :D
No nyt ollaan taas kärryillä viikoista ja päivistä taas tän päivän ajan.

Ja nyt mä taidan lopettaa höpöttämisen, mennä ottamaan vitamiinit, keittää kahvia, tehä jottai aamupalaa tai sit tuo mies saa sen tehdä, kun tuossa hereillä on. Eipä kai tässä muuta, esikoinenkin nukuskelee vielä. :)

Susanna#1 & Flikk 24+2
 
Harjoituskappale, voimia vaan lisätietojen odotteluun. Se kyllä puhuisi sen puolesta, ettei ole vakavaa hätää, että ei laitettu mihinkään lisätutkimuksiin heti. Toivottavasti kontrollikäynnillä kaikki olis jo ok!

Äitiyspakkauksesta, tykkäsin kyllä tuosta uudesta, tosi kivan näköinen. Mutta ei oteta kuitenkaan. Meillä on kaikki tallessa siitä 2011 pakkauksesta ja tosiaan toppahaalarikin ihan käyttämätön, joten tuntuisi vähän tuhlaukselta ottaa uusi pakkaus. Siinä tulee sitten paljon turhaakin. 140 eurolla saa kuitenkin aika paljon lastenvaatetta tai muuta tarviketta vaikka itse ostelisi. Tykkäsin kyllä pakkauksen väreistä, tosi nättiä turkoosia ja oranssia ym.

Olen jo aleista ostanut toppahaalarin, yhden kevytvanuhaalarin, pipon ja töppöset ensi syksylle/talvelle :whistle: ajoissa liikkeellä siis :D Ja tietty muutaman bodyn, kaikki alesta toistaiseksi. Eiköhän tämä pikkuvelikin saa sitten jotain söpöjä vaatteita lahjaksikin kesällä.

Vakuutuksista esikoisella on vakuutus, tosin tässä kahden vuoden aikana ollaan käyty lääkärissä vaan 3 kertaa, joten ei olla silleen vakuutuksesta "hyödytty". Reilu satanen taidettiin kuitenkin saada takaisin noista yksityisen maksuista, mutta paljon halvemmaksi olisi tullut vaan käydä yksityisellä ilman vakuutusta. Mutta eihän se vakuutus kaikille voi kannattaa, ja hyvä niin että on ollut terve lapsi. Varuiksi varmaan vakuutetaan tämä toinenkin, kun eihän sitä koskaan tiedä... Yksityiselle on jotenkin niin helppo mennä ja saa ajan varattua vaikka netistä ja puhelimeen vastataan yleensä heti jne.

Raskaus on edelleen aika oireeton, eli hyvin menee. Väsyttää välillä ja maha alkaa olla jo tiellä, tuntuu hirmu isolta viikkoihin nähden. Pitää varmaan oikeasti käydä ostamassa vielä pari jotain mama-trikoopaitaa, kun kaikki tavalliset alkaa olla niin kinttanoita...

Mariska 24+3
 
Harjoituskappale: voimia odotteluun ja toivotaan, ettei syytä huoleen!<3 Sanottiinko mistä voi johtua? Kuinka kauan joudutte odottamaan kontrollikäyntiä?

Melissa: mennään tosiaan ihan samoissa päivissä:) Mulla la 24.7, mutta ultran mukaan oli 26.7, mutta sitä ei vaihdettu. Voikun ei menisi kovasti yli tai ainakaan ali!<3

Mä tykkäsin äippäpakkauksessa mm siitä makuupussista, kevyttoppapuvusta ja vihreä-valkoraita-potkareista;) Sitä raikasta vaaleanvihreää olisi saanut olla enemmän! Nyt en välittänyt niistä ruskeista ym retroväreistä, johtuneen ehkä siitä, että vuosi sitten halusin esikoiselle paljon mm ruskeeta ja beigeä. Mutta tosiaan jos poika tulee, niin otetaan kyllä pakkaus.

Vakuutuksesta: esikoisella on vakuutus, mutta ei ole tarvinnut kertaakaan. Mutta aiotaan kyllä ottaa tulevallekin pienelle vakuutus jo raskausaikana. Jos ei otettais, niin sitten tuntuu, että jokin meneekin pieleen...

Täällä on paljon hommaa parin viikon ajan, kun esikoinen täyttää vuoden<3 Ja pitää järjestää neljät juhlat, kun koko suku haluaa juhlistaa pientä, emmekä halua liikaa ihmisiä kerralla. Lisäksi on pojan 1v- neuvola minun toinen neuvola (vihdoin pääsee kuulee sykkeet!) ja ensi viikon pe rakenneultra!<3 Ihanaa kun pikkuinen potkii nyt masussa;) ja tämä toinen vintiö kiipee sohvapöydällä telkkarin takana:D
Aurinkoista päivää kaikille!;)

AurinkoL + pikku2 18+6<3
 
Harjoituskappale olipa kurjia uutisia..Komppaan muita et jos jotain tosi hälyyttävää olisi niin kyllä teille oltaisiin varmasti kerrottu ja jatkotutkimukset aloitettu heti.Niin koska se kontrolli on?Varmaan kyllä jättää loppuraskauteen epätietoisuuden.:( Mun kaverin vauvalla nyt loppuraskaudessa huomattiin samanlaista ongelmaa ilmeisesti, sikiöllä +2 käyrällä päänympärys ja aivokammioissa tai jossain suurentumaa.Niilläkin nyt vaan seuraillaan tilannetta ja ilm.harvemmin mitään ihmeempää kuitenkaan löytyy.Jaksamista nyt kovasti sulle!!

AurinkoL mulla oli varhaisultran mukaan la 27.7, mut nt-ultrassa siirrettiin 25.7 eli mennään ihan samoissa päivissä sit!:D Musta oli hassua et kahden päivän takia vaihdettiin laskettua aikaa, yleensä jos lähemmäs viikon heittää niin sit vaihdetaan.Mut en valita, kivempi et sain aikaisemman la:n, esikoinenkin kun meni yli 41+1.:) Koska teijän esikoiselle tulee vuosi täyteen?Mä jo suunnittelen pojan 2v.tarjoilua, vaikka ne vasta 8.4.:D

MammaLa miten yöt sujuu?:) Toiv.se kun kerroit et hyvin menee ei rikkonut tilannetta!Oon huomannu et meillä käy aina niin kun hehkutan et joku juttu pojan kohdalla menee hyvin niin tulee reippaasti takapakkia.:/
 
Melissa84 onk sun poika syntyny 8.4.? Ite oon nimittäin samana päivänä maailmaan syntyny ja 1vko 1pvä (eli siis 41+1 synnyin) lasketun ajan jälkeen. :D

Olipas jännä päivä.
Me laitettiin tarjous siitä talosta mitä käytiin ekana kattomassa ja mihin rakastuttiin ja sunnuntaina myyjät soitti ihan itse meille ja sanoivat, että meidän tarjous on hyväksytty!
Sekä tätä meidän asuntoa on käytiin kattomassa lauantaina ja tänään aamulla tuli tarjous!
Tää on ihan hullua, koska ajattelee, että kohta meillä on oma talo.

Nii ja meinasin vielä pyörtyä tänään, se oli hilkulla, ette maannu maassa, mutta mies onneks huomas asian ja hyökkäs ottaa kiines. Tää ei ollu eka kerta, kun mies tajus, että kohta mä makaan lattialla, jos ei ota kiinni ja onneks ny sit ehtis.
Kaikki noi mitä mitattiin viimeks oli täysin kunnossa, mut olisko ny sit voinu, että hemoglobiini on pudonnu tai jotain.. No jos tälläne jatkuu vielä, ni pitää varmaa käys mittauttaas noi kaik tarpeellise.
Voi tää tietenki johtua siitäkin, että kun en syö punasta lihaa ollenkaan, ni ei sitä rautaa saa niin paljoa sitte.
Mutta no katellaan.

Susanna#1 & 24+2
 
Harjoituskappale :hug: - toivottavasti ois väärä hälytys tms. Yksille tutuille kävi niin, että rakenneultrassa ei näkynyt aivoja ollenkaan, ja kun pääsivät tarkempiin tutkimuksiin niin kaikki oli kunnossa. Ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin, että tällaiset uutiset aiheuttaa tosi paljon huolta ja murhetta.

Melissa, yöt ovat taas sekoittuneet. Kundilla on nyt hoidossa uhma päällä ja testailee siellä hoitajan auktoriteettia, et oisko sitten sitä... Plaah, meillä nää huonot yöt ei tuu loppuu ikuna :(

Susanna ihan mahtijuttu noi teidän asuntoasiat!!

Ostin eilen Madaran raskausarpiöljyä ja on muuten ihana tuota, tykkää käyttää vartalonhoidossa öljyjä. Ja tuossa tuotteessa on kiva tuoksu (mun mielestä) ja iho tuntuu ihan superpehmeälle sen jälkeen. Eilen tuli vedettyä miehelle itkupotkuraivarit, kun tuntuu et se roikkuu aina töistä päästyään duunisähköpostissa ja jos ei siellä niin sit netissä. Isäänsä kaipailevalle kundille yritän tapella läsnäolevaa isää. Pitäis varmaan puhua enemmän yhdessä odotuksistaan toisiaan kohtaan ettei tarttis räjähtää. Tänään vyöhyketerapeutille hakemaan rentoutusta ja zen-oloa :)

Me käytiin muuten viikonloppuna testailemassa niitä Bugaboo donkey duo rattaita, ja ne tulee meillekin :) - kalliit ovat : / mutta meidän säilytystilojen kannalta varmaankin ainoat järkevät.

MammaLa 20+5
 
terve pitkästä aikaa! töissä on pitänyt kiirettä ja aika on juossut, ei ole töitäkään jäljellä enää paljoa, pari hassua kuukautta ja viikko, sitten viimeiset vuosilomapäivät ja äitiysloma, uskomatonta! oi kohta on jo maaliskuukin ja kevät tulee :)

maha on varmaan ottamassa kasvuspurttia, muutaman kerran on vihlaissut siihen malliin. Täällä on mennyt edelleen helposti, ei oireita juurikaan, maha on aikatauluttanut villeimmät kemunsa ilta ysin pintaan. Paino oli viimeneuvolaan noussut omaan makuun vähän turhan paljon, nyt on sitten viikoilla töissä yritetty syödä järkevämmin, rahkalinjalla mennään... jospa olisi nyt vähän hidastunut, ei tarvitsisi päästä ihan viimekerran kunniakkaaseen 23 kiloon. jospa nyt ei sentään, toivotaan parasta, tosin lähtiväthän nuo viimeksikin pois. pienempi olo on kuin viimeksi, ellen väärin muistele.

Harjoituskappale toivottavasti kaikki on kunnossa, olen samaa mieltä kuin muutama muukin aiempi, jos epäilisivät jotain kauheaa niin olisi tiukemmalla aikataululla tuo seuraava ultra, kiirehtivät hankalia tilanteita näissä raskausasioissa onneksi.

muuten, onko teillä muilla ollut nyt toisen raskauden aikana sellaisia kauhukohtauksia? minulla on ollut muutamaan kertaan lamauttava tunne, kun olen alkanut pelätä kaikkea kauheaa, mitä esikoiselle voi tapahtua. Jotenkin olen hormonipäissäni ymmärtänyt sen kuinka paljon omaa lastaan rakastaa ja miten pysäyttävää se olisi jos jotain kävisi. Hirveä tunne, tekisi mieli vain puristaa esikoista sylissä eikä päästää irti, ja silläkään ei voi estää kaikkea tapahtumasta. Muutamia kertoja noita on ollut, lähinnä väsyneenä. hormoonien piikkiin luulen. en ihmettele ollenkaan vaikka synnytyksen jälkeistä masennusta, varsinkin jos on vielä taipumusta alakuloisuuteen tms. MInulla ei moista ollut viimeksi, jospa tälläkin kertaa siltä vältyttäisiin.

nyt ikkunasta kuuluu talitinttien laulua, kohta kotiin töistä jee!

maisa ja 23+
 
harjoituskappale Samaa mieltä kuin muut, jos tilanne olis todella paha, niin varmaan kontrolliin olis tullut aika nopeastikin. Toivon kovasti, että syytä huoleen ei ole ja kontrollissa kaikki on normaalisti. Tsemppiä!

AurinkoL Oho, teillähän on sitten kunnon juhlahumua seuraavat hetket! :) Toivottavasti jokaisesta juhlasta tulee onnistunut!

Susanna#1 Mahtavaa että teillä nuo asuntokuviot menee noin hyvin!

Uudesta äitiyspakkauksesta pakko sanoa sen verran, että ei tuo nyt mikään järjettömän hieno ollut, "ihan kiva" kuvaa varmaan parhaiten. Loppujen lopuks tossa 2012-2013 pakkauksessa oli mieluisempia kuoseja. Eli suunnitelma pitää ja avustus otetaan rahana. Olin ehtinyt jo vähän miettiä sitäkin vaihtoehtoa, että jos pakkaus on kiva, niin otettaisiin se.
Ja tosiaan kuolalappua ei ollut tossa 2012-2013 pakkauksessa :)

Ihanaa kun olo alkaa taas olla normaali! Päänsäryt on nyt vähentynyt huomattavasti, eikä enää oo kokoaika ihan väsynytkään. Osansa on varmaan tehnyt miehen lomaviikko, kun ei oo tarvinnut yksin pyörittää kodin ja poikasen hoitoa.
Tulokaskin kovaa vauhtia jumppailee vähän väliä päivän mittaan, varsinkin aina kun ite pääsee makoilemaan, niin alkaa kyllä sellanen myllerrys että.. :)

iopå & 24+1
 
Huoh kirjoitin puhelimella eilen kaksi viestiä, eikä kumpikaan näy:( nyt pitkästä aikaa jaksoin avata koneen:D Mitähän nyt sitten eilen kirjoitin, yritä tässä nyt sitten muistaa:D

Susannalle onnittelut asuntokaupoista!:) Meilläkin viime syksynä asunnon myynti ja uuden osto, joten tiedän kyllä miten stressaavaa aikaa! Ja vielä kun tämä pikkuinen on matkassa, niin tuo lisähaasteita:)

Melissa: Poika täyttää huomenna vuoden<3 Niin nopeasti aika mennyt! Ja niin paras vuosi ollut!<3 Toivottavasti myös toisen lapsen kanssa kaikki sujuu hyvin!<3 Meillä tosiaan nyt paljon hommaa, kun pitää neljät synttärit järjestää ja mies vielä haluaa, että teemme kaikki tarjoilut itse! Mikä tietysti on kiva, mutta kyllä on hommaa! Onneksi miehellä alkaa tänään viikon isyysvapaat:) Iso kiitos siitä, että viime vuonna tuli muutos, että isyysvapaata saa pitää hoitovapaan aikana vielä lisää 36 päivää!:D

Jes viikon päästä vihdoin se rakenneultra!<3 Nyt on ihan muuttunut taas poikaoloksi! Viime yönäkin pyörittelin päässä pari tuntia pojannimiä:D Kun joka ainut yö valvon tunnin tai pari! Ei vaan uni tuu! Viimeksi tätä oli vasta loppuraskaudesta! Mutta onneksi ei enää pahaa väsymystäkään:) Valvooko muut öisin?
Mukavaa viikonloppua kaikille!

AurinkoL + pikku2 19+1<3
 

Yhteistyössä