pikku kakkosesta vasta HAAVEILEVAT

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Töihin lähtö se vaan uhkaavasti lähenee...no ensimmäinen tili kun tulee niin se varmasti myös menee :whistle:
Meinasin jos sit ostais joululahjat ettei tarttis hirveesti joulukuussa kaupoissa pyöriä..vihaan sitä älytöntä ruuhkaa |O enpä haluis olla jouluna kaupassa töissä

Vauvakuume senkun yltyy vaan,no kohtahan sitä jo sitten sais alkaa tekemäänkin,vaikka jotkut sanovat että niitä saadaan eikä tehdä,mutta kyllä se sängyssä peuhaaminen on tekemistä :LOL:

emppu788 miehelle joskus käynyt sama homma :LOL:

miira mites neuvola meni?

ai vitsi kun täällä on hiljaista,"häädin" miehen ja tytön anoppilaan että saisin vähän siivottua..nyt pitää mennä kahville ja sitten jatkamaan siivouksia :wave:
 
Huoh, sunnuntait on tylsiä! Onneks aikaa voi sentään tappaa täällä ;) Neuvolassa tosiaan käytiin ja olishan se paremminkin voinut mennä...Meidän yleensä reippaasta ja iloisesta tytöstä tuli kovin itkuinen ja pelokas siellä. Ymmärtäähän sen kyllä, ettei se kivaa ole, kun vieraat tädit tutkii ja kaikenlisäksi tökkii neuloilla! Parin viikon takainen korvatulehduskaan ei ollut parantunut kunnolla, sitä pitää siis vielä seurailla. Korvissa oli niin paljon vaikkuakin, että apteekista piti käydä hakemassa sellaisia korvatippoja, mitkä pehmittävät vaikkua. Muutaman päivän käytön jälkeen pitää sitten mennä lekuriin, jotta kaikki vaikku imetään pois korvasta. Onko kukaan muu ikinä joutunut tuollaiseen toimenpiteeseen? Muuten kaikki oli tytöllä ihan kunnossa, pituutta oli 82,5cm ja painoa 10,2kg.
Itse olen ollut muutamana jouluna töissä Pentikillä ja se on ollut aivan kammottavaa. Jonoa riittää niin pitkälle, ettei tohdi edes katsoa minne se loppuu. Hyvä, että kerkeää vessassa käydä ja haukata välillä jotain. Eipä ole sitten enää paljon omien pakettien värkkäämiseen jaksanut panostaa :/
 
Moi!

Meidän pojalle on iskenyt joku syksyinen nuhatauti, yskiikin tosi kovasti välillä. Saa nähdä, tuleeko levoton yö :/

Poika nousi ekaa kertaa seisomaan tukea vasten, sängyssään tietysti, kun piti nukkua ;)

Mä oon ollu monena jouluna pakkausfirmassa töissä ja tuli siellä aina melkoisen pitkiä päiviä paiskottua. Mutta sujui sitten omien lahjojen paketointi rivakasti :xmas:

Kauhea pauke kuuluu koko ajan, kun poika huvittelee kirjakaapin oven kanssa. Kaikki kielletty on nykyään NIIN mielenkiintoista :D
 
Heissuli!

Meilläkin ollaan kipeitä. Poika oli viikonlopun isänsä luona ja tuli eilen illalla kotiin. Oli raukka niin väsynyt ja kiukkunen että nukahti jo 19 aikaan ja yskis todella kipeänkuuloisesti koko yön. Aamulla sitten oli herätys klo 6 :D ja kappas vaan pojalla on vesirokko.
Onhan se hyvä että jo nuorena sairastaa sen pois.

Taas pitää mennä :wave:
 
Zau! Oltiin tossa to elokuvissa ja neiti leikkis kaverinsa leluilla...Omat ei kiinnostaneet yhtään :) Eilen kaveri sit ilmotti et heidän neidille oli iskenyt 40 asteen kuume ja pieniä pilkkuja molempiin poskiin :( Oli sit soittanut neuvolapuhelimeen ja ne sano että voi olla vauvarokko...Ihan varmoja ei olleet asiasta...Itämis aika on kuulemma viikon...Sit tuli mieleen noi lelut millä meidän neiti leikkis to jne...Mut sille ei sit voi mitään jos tulee jotain...No katsotaan mitä sanoo to tai pe....Tänään neiti on aamusti ollut itkuinen ja nyt nukkuu päikkäreitä...Kokeilin aamulla kuumetta mut sitä ei ollut...Mut näkyillään taas :wave:
 
Hiiop :wave: Eilen neiti valvoi 22:30 asti ja tänään se nukahti jo 20:00...No se kyl yleensä muutenkin nukahtaa 20-21 aikaan mut eilen se nukku illalla vähän pitempään ni ei väsyttänyt :) Meillä on keskiviikkosin värikylpy ja tässä olis kuva :) Ei oo tämämpäiväinen kuva... http://img530.imageshack.us/my.php?image=kuva627vl9.jpg
 
Iltaa!

Nää sivut on takunneet mulla muutaman päivän, en oo ees saanu tätä ketjua auki |O

Emppu788, ihana kuva pienestä taiteilijasta :heart:
Onkos toi sitä, missä maalataan soseilla? Luin sellaisesta joskus lehdestä, käsittääkseni niihin ryhmiin on vaikea päästä, kun on niin paljon halukkaita osallistujia.

Meidän poika on tosi hassu, se aina hihkuu ja kiljuu riemusta, kun otan imurin tai jonkun muun siivousvälineen esiin. Meinaakohan se, että meillä siivotaan liian harvoin ja on siks niin onnessaan ;)

Mutta nyt menen petiin, kun se on tossa vieressä niin kutsuvana. Öitä!
 
Hei!

Hyppäisin mukaan jos käy... kirjottelin tuossa pitkän sepustuksen, enkä tietenkään ottanut sitä itselleni talteen, niin hävis koko roska. Arrgh.

Oon kirjotellut tuonne toiseenkin ketjuun, mutta täällä vaikuttais olevan hirmu samanlaisessa elämätilanteessa olevia, eli:

Meillä esikoistyttö syntyi 06/06 ja toista kuumeillaan (tai minä kai se lähinnä kuumeilen, vaikka mieskin kyllä haluaa toisen). Kuitenkin opintoja pitäisi jonkun verran edistää ennen toisen alulle panemista. Tällä hetkellä ollaan sillä mielellä, että ens kesänä annettais toiselle lupa tulla, mutta katotaan nyt, jotta kuinka sitä malttaa.

Oliko muuten Emppu788 se kerho, jossa se vaate-esittely oli mahdollisesti HYY:n perheelliset (ei tarvi vastata, jos liian henk.koht)? En itse ollut paikalla, mutta huomasin vaan sähköpostilistalla ilmotuksen semmosesta vaate-esittelykerrasta.

Nyt kyllä kopioin tän tekstin ennen lähetystä... ;)
 
Meilläpäin on vähän pettymystä ilmassa, täti tuli perjantaina kylään ja mä olin vähän jo toivonut että pysyisi poissa. Ei kyllä ollut hirveän suurta mahdollisuuttakaan että olisin raskaaksi tullut, mutta jonkinlainen kyllä oli. =) Eikä mua silleen kauheasti harmita, kun ei muutenkaan oltu vielä päätöstä kakkosesta tehty.

Nyt kyllä juteltiin, että voisi vähän alkaa yrittääkin jo, ei siis mitenkään niin, että laskisin päiviä tai muuta, mutta niin, ettei ainakaan yritettäisi estääkään =)

Vauvakuume on niin kova :heart:
 
Helou! Tulee bb mut silti kirjotan :) OLIVIA06 mä käyn seurakunnan järjestämässä perhekerhossa torstaisin ja siellä oli se esittely...Mä sit taas toivon et se täti tulis maaliskuuhun asti säännöllisesti =) Varmaan myöskin tule kun syön e-pillereitä...Eihän kyl nekään oo 100% varmoja mutta silti...Mut harmillista niille jotka eivät sitä nyt toivo...No mä lähetän paljon plussasäteitä kaikille ketkä nyt jo kakkosta yrittää :heart: Nyt jatkan bb:n parissa :wave:
 
Jopas on ehtinyt vierähtää aikaa, kun olen päässyt tänne teidän kanssanne kuumeilemaan. Meillä on ollut hiukan kiirettä, kun muuttoa pukkaa tässä lähipäivinä/viikkoina. Saimme viime torstaina avaimet toiseen asuntoon ja sitä on tässä käyty jynssäämässä melkeinpä joka päivä. Sinänsä ihan hyvä juttu, että on kiirettä, eipä ole ehtinyt kuumeilemaan ihan liikoja ;) .

Mä sain töistä huonoja uutisia. Olin toivonut hoitovapaalle jatkoa, mutta se ei onnistu :'( . Mun sijaisella on tiedossa uusi paikka, joten mun täytyy mennä takaisin helmikuun alussa. No, sanoinkin miehelle, että nytpä sitten aikaistetaan kakkosen yritystä, jospa annettais jo vuoden vaihteessa lupa tulla :whistle: . Ei mies oikein innostunut, kun on tuo rakentaminen vielä kesken. Mutta eiköhän päivittäisellä maanittelulla saada jotain aikaiseksi :D .

Ruuanlaitto kesken, täytyypä siis jatkaa keittiön siivoilua. Pikkumiehemme on oiva apulainen sotkemisessa mutta ei siivouksessa. 1-vuotiaan tarmolla laittaa paikat omaan järjestykseensä =) . Oikein hyvää viikon alkua kaikille :wave: !
 
"Huomenta"

Meillä tytöllä on inhottava yskä ja nuha ja valvotti sitten viime yön, kun ei raukka oikein pystynyt hengittämään tasasesti. Lopulta aamuyöstä rauhoittu muutamaksi tunniksi meidän väliin. Itse olin aamulla niin tokkurassa etten jaksanut vääntäytyä luennolle. Mummi kuitenkin otti tytön sovistusti hoitoon ja sainkin aamupäivän vapaata! Nukuin muutaman tunnin ja sitten join aamukahvini kerrankin IHAN rauhassa. Tuli kyllä tarpeeseen etenkin jos noi katkonaiset yöt jatkuu pitkäänkin.

Tuli tossa viime yönä valvoessa mietittyä, että miten sitä sitten toisen vauvan kanssa jaksaa... Mulla oli esikoisen vauva-aikana tapana nukkua päiväunia ja mennä illalla vauvan kanssa samaan aikaan nukkumaan, mutta kahden kanssa se ei ihan niin helposti käykään. Mä oon kyllä aika uniriippuvainen ihminen, joten siksi tällaisia mietin.

Harmi Helinä-keiju toi sun työjuttu. Luoko se sitten niin huonot välit sun ja sun pomon välille, jos kuitenkin jatkat vaan hoitovaapaata? Eihän se sua ymmärtääkseni kuitenkaan pakottaa voi, vai? Meillä kanssa tuo tytön "järjestely" ja mun perässä siivoilu vie niin hirveästi aikaa, että nykyään teenkin sitä usein vasta päikkäriaikaan tai sitten illalla. Pysyy edes pienen hetken tavarat paikoillaan. Tyttö on kyllä hyvä apu pyykkikoneen täyttämisessä ja astianpesukoneen tyhjentämisessä =)

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Heippa!
Aika sen kun menee.. kohta ois synnytyksestäki vuosi täynnä.. ja ihan valmis oisin menee vaik heti uudestaa :D Alku keväästä olis synnytys osastolla harjottelu.. voi olla et viimeistää sen aikana kuume nousee kattoo :LOL: voiku pääsis jo pian yrittää toista.. voi olla että munki valmistumiin vähä siirtyy ja päästää vasta syksynä yrityksee :/ mut ehkä se tässä kevään aikana selvii ja välil pitää yrittää ajatella järkevästi vaik ei kyl mult aina oikee onnistu:D mie nyt haluisin toisen vauvan jo heti :LOL:
 
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan OLIVIA06. Unohdin varmaan toivotella tervetuloa edellisessä viestissäni :ashamed: . Vastaanpa heti, ei voi pakottaa, onhan mulla oikeus olla hoitovapaalla kunnes lapsi on 3 -vuotias. Mutta mutta mutta, tässä tulee se ongelma, mä olen töissä erittäin urasuuntautuneessa paikassa. Siellä ei ymmärretä, että lapsen kanssa jäädään hoitovapaalle. Tiedänpä tapauksia, joissa isä on vanhempain- ja hoitovapaalla sekä äiti tullut muutaman viikon ikäisen kanssa töihin hoitamaan hommiaan. Kiristää siis turhaan välejä mun pomon kanssa, jos vaan jatkan vapaata. Hän suhtautui tosi hyvin siihen, kun jäin aikoinaan äitiyslomalle. Olin nimittäin ollut vasta 6 kuukautta tässä paikassa töissä ja sain vakityön ollessani jo raskaana. Toki tiesin sen jo, mutta he eivät :whistle: . Joten, ajattelin minäkin suhtautua hyvin tähän uutiseen ja mennä helmikuussa töihin. Vaikka ei kiinnostakaan :/ .

Poika on päikkäreillä, joten tämä mamma nauttii kupposen kahvia ja katsoo BB:n 24/7:sta uusimman viikkotehtävän ;) .
 
Onpa täällä ollut hiljaista...

Oli niin ihanaa ku viikonloppuna oli luntaa. Poika oli niin innoissaan ja huuteli koko ajan " Lunta, lunta, iso lunta" eli paljon luntaa :)
Mutta eipä sitäkään iloa kestänyt pitkään ku suli sitten pois :( Ja taas tuli pimeys.
Oma vauvakuume ei vaan hellitä. Mieskin taitaa kyllä pikkuhiljaa ymmärtää jo että joulukuussa ehkäisy lähtee :D En malta odottaa...

Meillä vaan edelleen ollaan kipeitä. Pojan "vesirokko" ei sitten ollutkaan vesirokko vaan joku ihme virus mikä aiheutti samankaltaisia rakkuloita :kieh: No mutta oli sitten nielu täynnä limaa ja lievä korvatulehdus. Onneks niistä selvittiin. Nyt kun mies ja lapsi ovat terveitä niin mulla sitten todettiin poskiontelotulehdus :snotty: Töistäkään ei päästetty sairastamaan ku on kuulemma VAAN poskiontelotulehdus :kieh:
Helinä-keiju: Mä oon ainut perheellinen naispuolinen meidän työpaikassa. Aloitin täällä esikoisen syntymän jälkeen ja olivat kyllä tietoisia että jossain vaiheessa haluan lisää lapsia. Voin vaan kuvitella ku pomot repii pelihousunsa kun sitten joku kaunis päivä ilmoitan jäävääni äitiyslomalle :LOL:

No mutta mä jatkan työntekoa :) :wave:
 
Hei!

Tervetuloa haaveilemaan, OLIVIA06 :wave:

Tuntuu, että vauvakuume olis taas "aktiivisessa" vaiheessa. Ajatukset pyörii vaan sen asian tiimoilla. Yritin taas miehelle asiasta puhua, mutta hänestä asia ei nyt ole ajankohtainen :( Täytyy sit vaan ootella.

Sunnuntaina oltiin yksissä juhlissa missä oli pieni, kolmiviikkoinen vauveli. Ei siitä kuume ainakaan helpottanut.

Meillä kanssa poika on äidin siivous"apulainen". Imurointi varsinkin on hauskaa ja astianpesukoneen tyhjentäminen.

Mutta nyt pitänee mennä kokeilemaa, jos ton pikkusen saisi petiinsä.
Heips!
 
Grrr, pakko hiukan purkaa, vaikka menee aiheen vierestä. Mehän rakennetaan eri kuntaan, missä tällä hetkellä asustellaan. Muutamme väliaikaiseen asuntoon samaiseen kuntaan johon rakennetaan. Sehän tarkoittaa sitä, että piti vaihtaa päivähoitokuntaa samalla. Mun työhön paluu oli itselleni hiukan yllätys, siis ajankohta, joten päivähoitoa pitää hakee toisesta kunnasta, ja aikaa on enää pari kuukautta. Tässähän on se neljän kuukauden raja. Soitin äsken uuden kunnan päivähoidon ohjaajalle, joka antoi mun ymmärtää, ettei päivähoitopaikkaa välttämättä löydy ollenkaan. Siis täh :eek: ! Mä olen aina ollut siinä uskossa, että kunta on velvollinen hommaamaan paikan joka tapauksessa. Olis ollut vaikea hakea toisesta kunnasta hoitopaikkaa aikaisemmin, kun emme tienneet koska meidän asunto menee kaupaksi, ja että saadaanko pienestä kunnasta edes väliaikaista vuokra-asuntoa. A-P-U-A! Mahdollisuus olis viedä lapsi väliaikaisesti anopille hoitoon mutta siitä ei tule mitään, ollaan muutenkin vähän kipinöivässä suhteessa tällä hetkellä...

Huh, helpotti :ashamed: .
 

Yhteistyössä