pikku kakkosesta vasta HAAVEILEVAT

Pitkästä aikaa... Tervetuloa kaikki uudet tänne haaveilemaan...

Ihanaa kun on perjantai ja viikonloppu tulossa. Täälläkin on vihdoinkin edes hiukan lunta tai no ei siellä taida ku sentti olla, mutta tuo sekin ihansasti valoa. Ei tänne lounaisrannikolle taida ihan heti kauheasti lunta tulla :(
Mies lähtee tänään viikonlopuksi reissuun ja me mennään poitsun kanssa kylpylään uimaan. Poika oli jo eilen niin innoissaan että pakkas kellukkeita reppuun :)

Mullakin olis myös asuntokuume, mutta ei oo nyt ajankohtainen. Asutaan aika halvassa kerrostalokolmiossa, joten ei vielä oo kiirettä pois.

Vauvakuumeasiaa: Minähän olin päättänyt että joulukuussa lähtee kierukka pois. Mies ei tosin oikein pitänyt ajatuksesta. Nyt sit pari päivää sitten kyselin että soitanko ja varaan ajan. Mies oli että jos ei vielä, odotetaan vähän aikaa. :kieh: ARGH!
Eilen sitten hän yllätti mut täysin. Tokaisi vaan että " Olen nyt kulta miettinyt asiaa ja ota vaan se pois". Meitsillä meni melkein jalat alta :D Joulukuussa sitten lähtee :D Vois varataa ajan jo nyt valmiiks niin sit ei voi enää peruttaa :D

Mä hullu aloin taas käymään varastoa läpi ja nyt on olkkari täynnä pojan vaatteita. Mulla on tapana kerran vuodessa siivota komerot ja kaapit ja heittää menemään sellaista tavaraa mitä ei oo vuoteen tarvinnu. Nyt on vuorossa pojalle pieneksi jäänneitä vaatteita. Ajattelin laittaa ne kiertoon, sillä tulee aikanaan kuitenkin hankittu lisää :D ja ku noita vaatteita on 3 jätesäkillistä. :kieh: Kaikkein pienimmät vauvavaatteet olen säästänyt. Ne on niin ihanan pieniä.

Jos nyt taas keskittyis töiden tekoon :) :wave:

Tarkoitus ei ollu toivottaa minua tervetulleeksi, vaan toimittaa äkkiä pois täältä. :D Mutta ei se mitään, pakkohan tänne on jäädä nyt haaveilemaan. Minulla on kyllä sama kuin vib:llä, en ole kertaakaan miettinyt että ei lisää lapsia meille. En edes siellä synnytyssalissa. :LOL:

Kuparikierukka on ollut mulla nyt pari viikkoa, luulen että sen voisi ottaa pois joskus loppukesästä/alkusyksystä. Katsellaan nyt.

Viikonloppuja muille kuumeilijamameille! :wave:

Voi, Nasukka78 :heart: Miten ihanaa! Tulipa hyvä mieli sun puolesta =)

Meillä ei siis ole varsinaisesti ehkäisyä käytössä, mutta mies on tosi tarkka siitä, mihin tähtää...joten aina mä vähän jännäilen joka kuukausi, mahtaako täti tulla. En kuitenkaan usko että meille kävisi "vahinkoakaan" kun 6 vuotta ollaan tällä lailla menty(poika sai alkunsa tosi tarkalla yrittämisellä)... Tosin nyt on muutaman kerran käynyt niin, että rakkauden huumassa on pikkuiset päässeet uimaan perille asti :eek:

Hauskaa viikonlopun alkua kaikille!

Moi!

vib, minä kyllä muistan tosi hyvin, kun synnytyssalissa raivosin, että tänne en kyllä enää kertaakaan tule. Vielä kun siirryttiin pois synnytyssalista, niin kätilö kysyi, että ootko vielä sitä mieltä, että tää oli viimeinen kerta. No, sanoin kyllä, että kyllä mä taidan tänne vielä uudestaankin tulla :D

Nasukka78, tosi kivaa, että pääsette jo pian yrittämääm pikkuista. Vaikka oon kyllä vähän kateellinen :ashamed:

Pojalle tuli viime viikolla ekat hampaat ja niillä se nyt tänään haukkas mua aika kipeästi kädestä. Olin jo niin tottunut siihen, että vaan niillä ikenillä jyrsii.

Mun vauveli täytti tänään jo 9 kk. Onpas aika vierinyt nopeasti.

Hauskaa viikonloppua!

Heips kaikki :wave:

Nyt se sitten tapahtui, läheisin ystäväni kävi synnyttämässä pienen pojan. Näimme vauvelin 1 päivän ikäisenä sairaalassa :heart: . Miten pieni ja suloinen se olikaan :) . Olin niin myyty! Samaan aikaan mietin, että oliko meidän touhukas pikkuherra tosiaan niin pieni joskus.

Mä odotin, että mun vauvakuumeeni olisi räjähtänyt käsiin samalla kun sain sen pienen vauvan syliini tuhisemaan. Mutta kävikin toisin päin :eek: . Mulle palasi synnytyksen kauhu mieleen, samoin se, kun jouduin viikon kotona oltuani uudelleen 4 päiväksi sairaalaan. Kun lähdimme ystäväni luota kotiin, olin tosi helpottunut siitä, että mä en ollut siellä vastasyntyneen kanssa :eek: . Siis mitä! Minä joka olen kierinyt vauvakuumeen kourissa jo kuukausia. Nyt se on tavallaan realistisella tasolla :| . Tämä selvensi mulle sen, että en olisi vielä ollut valmis tulemaan äidiksi toisen kerran. Ehkä tää yritys alkaa kesällä -08 on paljon parempi mulle. No, katsotaan kuukauden päästä, kun tämä ystäväni vauveli on ihanainen ja pyöreä, niin mun mieli muuttuu välittömästi... :whistle:

Nyt nukkumaan, hyvää yötä ja rentouttavaa viikonloppua! :wave:

Meijän vauva täyttää huomena vuoden =) voi apuva.. mihin tää aika on oikee menny.. ei vois uskoo et siit on jo vuos ku meijän pikku-neiti synty :heart:
Nasukka78: voi ku ihanaa ku pääsette piakkoin yrityksee.. voi ku sitä jo itekki pääsis ;) pikkuhiljaa kyl alkaa silt vaikuttaa et mieski alkaa lämmetä pikkukakkoselle :) mut eipä tät yritystä voi ainakaa ennen kesää alottaa, vaikka kuinka kuume tääl onki katossa :D

Meijän vauva täyttää huomena vuoden =) voi apuva.. mihin tää aika on oikee menny.. ei vois uskoo et siit on jo vuos ku meijän pikku-neiti synty :heart:
Nasukka78: voi ku ihanaa ku pääsette piakkoin yrityksee.. voi ku sitä jo itekki pääsis ;) pikkuhiljaa kyl alkaa silt vaikuttaa et mieski alkaa lämmetä pikkukakkoselle :) mut eipä tät yritystä voi ainakaa ennen kesää alottaa, vaikka kuinka kuume tääl onki katossa :D

Helou! Onko joku käynyt esim:gynellä niin et on ollut pakko ottaa lapsi mukaan??? Miten on mennyt??? Sain keskiviikosi ajan ja on pakko ottaa muksu mukaan...Se on niin aikasin ku 8:15 ni en saa ketään hoitaman siksiaikaa...Torstaina sit taas lähetään Turkuun ja tullaan ensviikon ma kotiin...Vaihtelu virkistää ja kiva nähdä omia porukoitani jne... :wave:

Emppu788: mä kävin jälkitarkastuksessa sillain että vauva oli mukana. Vaunutkin piti jättää talon alakertaan, kun ei mahtuneet hissiin, mutta hoitajat ystävällisesti pitivät vauvaa sen ajan kun olin tutkittavana. Mulla ei ole mitään paikkaa mihin laittaisin vauvan hoitoon, niin mukana hän kulkee joka paikkaan:)
Asuuko sun vanhemmat täällä Turussa vai? Täällähän mekin!

Me ajateltiin lähteä itsenäisyyspäiväviikonloppuna käymään mun veljiä moikkaamassa Keski-Suomessa. Miten teillä muilla on mennyt tuollaiset pitemmät automatkat vauvan kanssa? Tuo matka kestää rauhallista vauhtia n. 5 tuntia. Ajateltiin että pidettäis taukoja sillain 1,5 tunnin välein suurinpiirtein. Vauva kyllä nukkuu aina autossa, mutta vielä ei olla mitään pitempiä matkoja edes tehty...

Helinä-keiju: Munkin yksi kaveri saa tammikuussa toisen lapsen... täytyypä katsoa miten reagoin itse sitten... silloin kun meidän poika syntyi, tämä kaveri oli just käynyt ekassa ultrassa, ja itkua tuhersi kun meidän pojun näki ekaa kertaa...taisi olla aika kova vauvakuume
:heart:

Vauveli nukkuu liinassa, ja mulla on kauhea nälkä! Pakko mennä koluamaan ruokakaappeja:)

Yep! Mun suku asuu Turussa :) Meillä pisin automatka on ollut 4 tuntia...Ollaan kyllä tiuhaan pidetty taukoja...Sekin vielä kun on anopin vanha kulkuneuvo missä ei ole ees kunnon tuuletinta :eek: Oli meinaan vielä elokuunaikaan ja oli sit kuuma välillä...Mullakin oli neiti jälkitarkastuksessa mukana...Sillon se oli niin pieni ja nukkus suurimman oasn ajasta...Nyt on sit semmonen vipeltäjä ja ilopilleri että :D Sen takia vaan aattelin et miten menee?No sen näkee keskiviikkona jne...Nyt joksikin aikaa :wave:

Hei!

Onnittelut myös täältä Minttu84 tytölle :flower:
Mun isällä on tänään synttärit ja äsken soitettiin pojan kanssa sille onnittelu. Tosin poika vaan yritti syödä puhelinta :)

Sain eilen yhdeltä eskariaikaiselta kaverilta, johon en oo ollu yli puoleen vuoteen yhteydessä, että heille on tulossa vauva maaliskuussa. Hän myös mainitsi, että yks toinenkin eskarista tuttu odottaa, ja hänellä on laskettu aika helmikuussa. Itsellä on nyt ollu vähän hermot pinnassa ton pojan syömiskiukuttelun kanssa, niin se on omaa vauvakuumetta hieman laskenut. Kaikki ruokasoseet tulee suusta pärinän mukana ulos ja en ole siitä kyllä yhtään iloinen :/

Tervehdys täältäkin...

Olikin hieman tullut uutta luettavaa, kun olen ollut tässä pikku lomalla...Tulimme mieheni ja kavereiden kanssa eilen Irlannista, missä olimme katsomassa rallia ja tutustumassa hieman muutenkin maahan...Oli aika rankka reissu ja hirvittävä ikävä tyttöä, joka jäi tänne mummojen hellään hoivaan. Ei sitten päässeetkään mummot kovin helpolla! Lähdimme reissuun keskiviikkona, niin torstaina sairastui mahatautiin ensimmäisen hoitovuoron saanut mummo. Urhoollisesti hoiti kuitenkin tyttöä perjantaihin saakka, jolloin alkoi toisen mummon vuoro...Tyttö sairastui sitten samaiseen tautiin lauantaina päivällä, pappa lauantai iltana ja mummo sitten sunnuntaina! Eli ei mennyt ihan putkeen...Nyt kaikki ovat jo parantuneet, mutta eiköhän me vielä miehenkin kanssa tuo tauti saada, jee jee!

Heips jälleen :wave: !

Uudesta kodista täällä kirjoitellaan. Sunnuntaina muutettiin, vieläkin on ihan puhki hääräämisestä. Minttu84:n tytölle myöhästyneet 1-v. synttärionnittelut :flower: !

Noista automatkoista, me tehtiin Lapin reissu pojan kanssa, kun hän oli 5,5 kk. Matkaa yhteensuuntaan tuli 1000 km. Ajoimme kahtena päivänä tuon huipauksen ja yövyimme Oulussa. Pisin matka jonka yhtenä päivänä ajoimme oli 700 km. Matka meni hyvin pienen kanssa, kun varattiin tarpeeksi aikaa. Ajoimme aina 1,5-2 tuntia ja pidimme puolen tunnin tauon, jolloin lapsi pääsi kaukalosta pois. Riippuu paljon varmaan lapsesta. Silloin meidän poika oli niin helppo, että olis voinut tehdä mitä vaan ja lähteä ihan mihin vaan. Eipä oo enää :/ ....

Nyt täytyykin mennä rauhoittelemaan poikaa yöunia varten. Illan jatkoja kaikille!

myymä
Hei, uusi ilmoittautuu mukaan :)

22 vuotias mamma Vantaalta. Esikoistyttäremme on 2,5 vuotias.
Ilmoittaudun mukaan, sillä HAAVEILEMME toisesta vaikka yritys voipi alkaa aikaisintaan ensi kesänä. Hieman taustaa:
Tulin raskaaksi suureksi yllätykseksemme kesäkuussa ja vauva oli tietysti kovin tervetullut "vahingosta" huolimatta. Niin kuitenkin kävi, että suru kohtasi meitä syyskuussa.. Pieni oli menehtynyt viikolla 13, viikko np ultran jälkeen, jossa kaiken piti vielä olla hyvin.
Jouduin siis tyhjennykseen viikolla 15 ja alkujärkytyksen jälkeen päätimme, että toista lähdetään yrittämään heti, kun tilanne sen sallii. Toisin kävi. Minulle nimittäin tarjottiin töitä, joita olin jo pitkään havitellut, joten otin työn vastaan ja päätimme siirtää vauvahaaveita hieman kesemmälle. Talonrakentaminen alkaa huhtikuussa, jonka takia myöskin meille sopisi paremmin kuin hyvin, että vauva tulisi vasta hieman lähempänä talon valmistumista!

Näillä eväillä siis eteenpäin! Hauska tutustua :)

Myymä

ps. niin tosiaan, ja siis esikoisemme 04/05 :)

Helou! Kävin tänään siellä gynellä ja kaikki meni hyvin...Siel oli 3 vastaanottovirkailijaa jotka senaikaa vahtis neitiä kun olin poissa :) Mä vaihdoin nyt pillerit toiseen merkkiin...Toivotaan ett nää sopeis paremmin...To lähden Sinne Turkuun joten nähdään vasta ma :wave:

Tervetuloa uusille haaveilijoille :heart: Ja Myymä :hug: Todella surullista, ettei pieni jaksanut pysyä mukana loppuun asti:'( Voimia teille!!

Kiitos kaikille 1-vuotis onnitteluista :heart:

Ja sitte.. meijän pikkukakkos haaveet siirtyy alku syksyyn -08.. ku tosiaa taidan valmistua sittenki vasta keväällä -09 :/ eihän nuo siirry ku muutamalla kuukaudella, mut ku kuume nii kova nii en jaksas millä oottaa enää :D mut joo.. kesävauva 2009 haaveissa :)

myymä
minttu84 Sama juttu, muutamista kuukausista on kyse mutta SILTI kun sitä NIIN hirveästi haluaisi. Ensimmäistä kertaa mulla on järki päässä tän asian kanssa. Ennen olen ollut niin huoleton työpaikan yms asioiden kanssa, jos vauvakuume tai mikätahansa muu kuume on ollut vain tarpeeksi kova ;)

Yhteistyössä