pikku kakkosesta vasta HAAVEILEVAT

Mä näin viime viikolla unta noin kolmevuotiaasta tyttölapsesta, jolla oli vaaleat kiharat hiukset :heart:

Silloin kun "suunniteltiin " tuota poikaa, näin unen 4-vuotiaasta pojasta, jolla oli ihan suorat vaaleat hiukset. Ja se oli kyllä meidän poitsu "isompana"...

Nyt mä aloin sitten tietysti kuvitella, että me saadaan kohta tyttö. Olisi se kyllä niin ihanaa... tietysti poikakin olisi.

 
nikki / esikoinen / pikku kakkosen yritys


coatrack...........................................10/06.......11/07?
pikkumuksis......................................03/05.......loppuvuodesta -07
Nasukka78........................................09/04.......12/07
Tuisku -84-........................................ 08/06.....alkuvuonna -08
miira..................................................03/06......alkuvuonna -08
pikku myy ja haisulimamma..............10/06..... alkuvuonna -08
Rump................................................ 02/07......alkuvuonna -08
kiekaus............................................. 03/06......alkuvuonna -08
tinsi.........................................kaksoset -04......kevät -08
Emppu788..........................................01/07......Kevät -08
lenan...................................................08/07.....kevät/kesä -08
Minttu84............................................ 11/06..... kesä -08
taataa.............................................. 12/06.......kesä -08
helinä-keiju........................................09/06......kesä -08
elviiraiina............................................05/07......-08
Tuulia79............................................ 01/06....... -08
aurinkoinen äityli...................................-07.........-08
zalmiakki............................................02/07........-09
aamuaurinko..................................... 09/06
äippäliini83........................................ 11/06
angelia..................................................-05
LapinOrvokki.......................................10/06
tyttönen-.............................................07/07
hippos.................................................09/06
very important baby.............................06/07


korjaattehan jos joku meni pieleen :attn:





 
Heips!

Viikonlopusta selvitty. Mut valtasi kauhea migreeni, joten kaksi päivää meni pää sumeana, wc-pönttöä halaten. Samalla piti hoitaa poikaa, jotta mies pääsi raksalle. Ei oo helppoa :x . Onneksi on purkkiruuat keksitty, muuten meidän lapsukainen olis aika nälkäinen.

Mä täällä jo haaveilen joulusta :) . Mä tykkään piiiiiitkästä joulunalusajasta. Mun mielestä on ihanaa kun saa rauhassa kierrellä kaupoissa etsimässä joululahjoja. Rauhassa tarkoittaa juuri niitä viikonloppuja, kun kaupat pullistelee porukkaa ja joululaulut pauhaa. Mulle ne on rauhassa, kun pääsen yksin liikkeelle ilman kitisevää miestä ja lasta :whistle: ;) .

Ja jälleen vauvakuume nosti päätään. Kuulin eilen, että tuttavaperheeseen tulee toinen lapsi. Niiden esikoispoika on 04/06 syntynyt ja toinen on tulossa maaliskuussa -08. Mä olin todella kateellinen kuullessani heidän iloisen uutisen :ashamed: . Musta vaan on alkanut tuntua, ettei meille voi tulla toista vauvaa, ainakaan kovin nopeasti. Soitin töihin esimiehelleni perjantaina ja anelin jatkoa hoitovapaaseen. Selitin sen niin, että kun muutamme eri asuntoon marraskuussa ja jälleen toiseen asuntoon (omaan taloon) kesäkuussa, niin tuntuu tosi pahalta laittaa lapsi vielä helmikuun alussa hoitoon. Tämän lisäksi hän joutuisi vaihtamaan muutaman kuukauden jälkeen hoitopaikkaa, sen vuoksi kun asuinpaikka vaihtuu. Mun pomo oli TOSI nihkeä ja sanoi, että "niin, onhan sulla oikeus jatkaa mutta täytyy kysyä sun sijaiselta mitä mieltä hän on, aikooko hän jatkaa". Mä oon ihan varma ettei se aio jatkaa, joten mun on pakko mennä töihin. Nyt kun tiedän miten mun pomo suhtautuu vapaisiin, niin ei ihan heti tule mieleen jäädä mahd. vuoden päästä uudelleen äitiysvapaalle. Olipas vaikeasti selitetty mutta toivottavasti tajusitte mitä ajan takaa. Mä oon heti työelämään liittyessäni tehnyt itselleni selväksi, että valitsen perheen, keskityn siihen ja käyn töissä, jotta saan perheelleni kaiken sen mitä tarvitsee. Valitettavasti mä olen töissä paikassa, jossa keskitytään työhön eikä perheeseen. Mä kuulin vuosi sitten, että eräs äiti oli pariviikkoisen vauvan kanssa tullut työpaikalle hoitamaan ihan vaan pari juttua. Eikä se siihen jäänyt, pari hommaa oli aina vaan enemmän.

Huoh, olipas taas valitusviesti. Masentaa vaan niin vietävästi :/ .
 
Morjensta taas kaikille!

Mulla on taas kurkku kipeä kun vähän aikaa sitten vasta oli nuha :snotty: viikonloppuna tyttö oli yötä mummolassa ja mä taisin tallustella kaupungilla liian vähissä vaatteissa :whistle: ei ole vielä tottunut ajatukseen että talvi on tuloillaan..
Tänään käytiin tutustumassa päiväkotiin,tosi ihana paikka :heart: ei olis enää ku 1 1/2vk ku meiksi lähtee töihin :eek: no silleen on helppoa kun osaan jo homman,oon ollut siellä jo pari kertaa aiemmin
Pillereitähän mä en enää syö,että saa laitettua ton kierron kondikseen ennen vauvan yrittämistä =) toivon vaan etten tuu nyt vielä 2kk raskaaksi,me siis käytetään muita ehkäisyvälineita,mut ei nekään ole aina 100% varmoja....
Tosissaan pitäis alkaa joulua järkkää hyvissä ajoin,kun toi työ on niin rankkaa,ettei silloin jaksa oikeen mitään ja haluan kuitenkin vapaa-aikani viettää tytön kanssa
Onko kellään mitään "toiveita" kumpi olis kiva saada seuraavaksi? Mä toivoisin tietenkin poikaa,mut tietenkin pääasia on että tulee terve lapsi.... mut mä voisin 100% varmuudella sanoo et seuraavakin on tyttö,meidän suvussa on ollut "tapana" saada ensin 2tyttöö ja sit ehkä poika :D
No niin takaisin hommiin ja hyvää illan jatkoa kaikille :wave:

...Ainiin..Hyvä Kimi!!
 
Tervetuloa coatrack =)

helinä-keiju Tosi kurja tuo sun työ juttu. Paljon olis muutoksia edessa lyhyessä ajassa lapsella. Toivottavasti järjestyy vielä parhain päin. :)

Mulla ei varsinaisest toiveita sukupuolesta ole, kunhan sieltä vauva vaan ulos tulee joskus :D Toki olis kiva kun olis tyttö sekä poikaa. Tarkotus olis kasvattaa tota lapsilukua vielä kakkosenkin jälkeen ;) , niin mitään suuria toiveita ei ainakaan tässä vaiheessa ole kummastakaan sukupuolesta.

Tosta tuli mieleen että tiesittekö sukupuolta esikoisesta etukäteen? meillä ultra paljasti sukupuolen jo ennen syntymää. Mulla itelläni oli alkuraskaudessa "tyttöolo" joka muuttu kuitenki "poikaoloksi" joskus rv 12 kieppeillä. Poikahan sieltä tulikin :heart:. Kakkosen kohdalla mä haluaisin päästä 4D-ultraan. kävikö kukaan esikoista odottaessa 4D:ssä?

Mä seikkailin tässä yks päivä netissä ja törmäsin tälläseen http://www.kuuntelevauvaa.fi/tuotteet.php
Tuommosen kun menis ostamaan niin siinähän ne päivät kuluiskin rattosasti vauvaa kuunnellen :D Noh, kyllä esikoinen pitäs huolen ettei kokoajan ajatukset olis vauvassa :)

Kyllä huomaa taas tästä mun kirjottamisesta että on vauvakuume korkeella :whistle:

Ihanaa ens viikonloppuna mä pääsen reissuun! Tyttöporukalla olis tarkotus lähtä pyörähtää ruottinmaalla =) Haikeelta kuitenkin tuntuu olla kakskin yötä erossa pojasta :( Mut luulen kyllä että pieni irtiotto arjesta auttaa taas olemaan parempi äiti :) Ainakin tuulettuneempi ;)

Nyt mä taidan hipsiä nukkuu, poika kävi jo seittemältä nukkuu. Tiedossa on siis aikanen aamuherätys :wave:
 
Meillä oli ultrassa napanuora sukukalleuksien edessä...Ni ei sitten nähty kumpi oli...Sit toisessa ultrassa oli kuulemma ihan solmussa ettei nähnyt mitään :) Hyvin halus pitää vanhemmat jännityksessä :) Mä tässä laskin et raskausaikana kävin 5 kertaa ultrassa...Kiva kun sai kattella sitä aina ruudusta et sielä se nyt uiskentelee...Yhdessä ultrakuvassa mikä mulla on niin se morjenstaa käsi pystyssa *heh*Eilen käytiin sit kiertelees liikketä ku metsästettiin neidille syöttötuolia...Näin kerran Jyskissä sellasen syöttiksen mistä saa myös tuolin ja pöydän 69e.Mut ei niillä enään ollut sellaista :( No sit mentiin käymään yhdessä kalusteliikkeessä ja siellä sit oli sellanen...Mut arvatkaapas hinta? 129e :eek: Jopas on hintaeroa :eek: No tänään käyn vielä katsastaas muutaman paikan keskustassa jne...Neidin kaveri on 10 päivää vanhempi ja sillä ollut syöttis jo kesäkuusta lähtien :) Mut jokanen kasvaa erilailla/tahtia...Mä huilaan hetken ja sit alan vaatettaan itteäni ja 12 pitäs olla keskustassa kun näen kaverin joten joksikin aikaa :wave:
 
Muips!

Mä toivoisin tyttövauvaa, mutta tärkeintähän on että olisi terve. Esikoisen kohdalla tiedettiin kumpi tulee, koska pikkanen esitteli kalleuksiaan todella avoimesti

Mä just vilkaisin listaa ja huomasin että täällä on melkein kaikilla joko vuonna 06 tai 07 syntyneitä esikoisia eli aikas pikkasia vielä. Meillä kun jo syöttötuolista luovuttiin pari kuukautta sitten. Meillä oli 2 kpl just sellaisia josta sai sitten pöydän ja tuolin. Toinen kotona ja toinen mummolassa. Ostin molemmat käytettynä, maksoin 10 ? ja olivat hyvässä kunnossa. Eikä harmittanut ku pikkuherra tussilla sottas pöydän :)

Voi että tätä vauvakuumetta. Mä olisin kyllä jo niin valmis, mutta ymmärrän kyllä että miehelleni tämä on paljon isompi juttu, silla vauva olisi hänen ensimmäinen.

Mutta pakko taas jatkaa hommia... :wave:
 
Kyllä jotenkin haluisin tyttösen. Mutta eihän sillä ole väliä lopultakaan, olisi kaksi poikaakin kiva olla.. Ei haluttu esikoisen kohdalla tietää sukupuolesta, tosin minä tiesin muutenkin, tai luulin tietäväni, että poika tulee. Oli vaan semmonen olo =) Tosin yhdessä ultrassa pojulla oli niin leveä haara-asento että kuvittelin näkeväni vehkeet =)

Mä en käynyt 4Dssä mutta ultrassa tuli käytyä useammin kun pojan kokoa seurattiin, ja kerran myös siksi kun kaaduin masulleni. Kävinköhän vissiin 6 kertaa? Mulla on yksi ihana uä-kuva jossa pikkuinen syö peukkua... siinä on vielä niin pieni, että näkyy muutenkin hyvin.

Tässä samalla kuin kirjoittelen, leikitään pojun kanssa lattialla. Nyt kun hää on 4kk niin on kivaa, kun alkaa jo vähän "tajuta jostain jotain" ja jutellakin enemmän, tosin kaipaakin sitten koko ajan seuraa. Mun täytyy pian alkaa siivoamaan... tänään tulee kaverikin kylään. Taidan ottaa lapsosen liinaan että siivous sujuu nopsemmin...

Hauskaa päivänjatkoa teille kaikille!
vib ja poitsu 4kk 3pvää

 
Minäpä nostan meidät, oltiin tipahdettu toiselle sivulle.

Me tiedettiin aikoinaan esikoisesta, että kumpi on tulossa. Esitteli rakenneultrassa kalleuksiaan oikein kunnolla =) . Mä en oikein tiedä kumpaa toivoisin enemmän pikkuiseksi kakkoseksi. Pieni prinsessa olis ihana, mutta toisaalta pojasta olis esikoiselle kaveriksi. Sit taas toisaalta, olis kiva saada toinen "nainen" taloon.

Mä mietin kuumeisesti edelleen tuota töihin paluuta. Oon alkanut miettiä niin, että jos sittenkin palaan helmikuussa töihin, niin voitais melkein heti alkaa yrittämään kakkosta :whistle: . Molemmat kuitenkin halutaan kakkonen ja lapsille kohtuu lyhyt väli. Hassua, että ainoat esteet laittaa vauva alulle on rakentaminen ja mun työpaikka. Loppujen lopuksi ei mun työnkään pitäis niin paha este olla, taitaa lähinnä olla mun omasta ajatusmaailmasta kiinni :/ .

Äh, takaisin vauva-ajatuksiin. Mun hyvällä ystävälläni on LA 14.11. Kohta siis raportoin miten mun haaveilu/kuumeilu kakkosesta on räjähtämispisteessä ;) .

Alkaa koneesta loppua akku... ehkä mä surffailen hiukan liikaa. Illanjatkoja kaikille!
 
Meilläkin on jo jokusen vuoden rempattu ja vauva syntys rempan keskelle...Ihan hyvin meillä on mennyt...Vaikka välillä on isännällä mennyt hermot jne...Mutta nyt nukkumaan et jaksaa aaamulla nousta kun neiti herää :wave:
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Tänne ei mitään uutta. Käytiin tossa pojan 10kk neuvolassa ja hyvin kasvaa. Pikkuhiljaa pitäis totutella päiväkoti-rytmiin poikaa kun tammikuun alusta alkais puolipäivähoito. Äkkiä menny tää aika ja haikeelta tuntuu kun tää vauva-aika on pian ohi :|
 
Heipsulis!

Me ei varsinaisesti tiedetty lapsen sukupuolta etukäteen, mutta sykkeistä sai tietysti jonkunverran viitteitä siihen suntaan, että tyttö siellä masussa asusti. Ja oli meillä molemmilla muutenkin sellainen olo, että tyttö sieltä tulee. Muistan elävästi yhden hetken, kun jo loppurakauden aikana olin ajelemassa kotiin, niin mieleen tuli sellainen ajatus, että "ihanaa, kun meille tulee tyttö"! :heart:
Tavallaan toivoisin, että toinenkin lapsi olisi tyttö, mutta tiedän, että mieheni toivoisi poikaa, joten olisihan se kivaa, että hän saisi itselleen kala- ja rallikaverin ;) Mutta kuten niin moni muukin on jo todennut, pääasia, että olisi terve!
Huomenna on tytöllä neuvola, jännää nähdä kuinka tytsy on kasvanut, kun edellisestä kerrasta onkin jo yli puolivuotta! Nyt täytyy siirtyä soffalle katsomaan kaunareita... :ashamed:
 
Täällä yksi pikkukakkosesta haaveileva liittyy joukkoon.

Tyttö on kohta 1v 9kk ja vauvakuume on ollut itsellä jo jonkin aikaa. Palasin töihin pari kuukautta sitten ja työkaveri on jäämässä äippälomalle, häntä kun katselee niin tavallaan toivoisi olevansa samassa tilassa. Oma hyvä ystävä sai juuri ensimmäisen vauvansa (asuvat kaukana kylläkin) ja toisella on juuri tärpännyt pikkukakkosen kanssa, joten nämäkin asiat kuumetta kohottavat.

Ensimmäinen raskaus oli tosi helppo ja tyttökin on ollut aina iloinen ja kiltti, jännittää vähän miten olisi kakkosen kanssa. Miestä olen yrittänyt puhua ympäri... Tavallaan ollaan samaa mieltä asiasta, mutta hänellä stressi töissä eikä sen takia voi ajatella "extrastressiä" juuri nyt. Hän on myös aina ollut ainoa lapsi eikä koe sitä pahana kun taas minä veljen omaavana ajattelen, että sisaruksista ei ole muuta kuin iloa.

Katsotaan miten tässä käy, jos vaikka vuoden alusta alettaisiin yrittämään. Nyt lähden kotiin halaileen tytöntylleröä.
 
Heissan!

Me ei tiedetty esikoisesta sukupuolta etukäteen, kun tuolla Kättärillä on periaatteena, että sukupuolta ei katota. Jas yksityisellä ei käyty. Neuvolassa kyllä lääkärikin aina ultras, mutta enpä tuoltakaan kysynyt asiaa. Mulla oli aluks tunne, että poika tulee. Jossain vaiheessa se muuttui tyttöoloksi, mutta palasi taas poikaoloon. Jossain vaiheessa huomasin, että kaikki vaatteet mitä olin ostanu etukäteen, oli sinisiä. Eli oikeessa olin.

Mun vanhemmat haluais kovasti tyttöä meille seuraavaksi, kun heillä on lapsenlapsina ainoastaan poikia ja veljen perheessä on lapsikiintiö jo täynnä. Mulle sukupuolella ei oo väliä, olen vaan onnellinen, jos meille se onni suodaan, että toinen lapsi saataisiin. Mutta olishan toisesta pojasta tietty ehkä enemmän kaveriksi esikoiselle.

Meillä on tollanen ihan perinteinen syöttötuoli, poika on siinä nyt viihtyny reilu 2kk. Mutta nyt mietin, että pitäiskö ostaa just se sellanen tuolimallinen, kun tosta se yrittää kiivetä pois ja kääntyilee ja vääntyilee koko ajan. Serkullansa on sellainen TrippTrapp ja siinä ei päässy samanlailla pyörimään.

Jaahas, nyt täällä haiseepi pojan vaippa... :wave:
 
Good morning campers! MEidän neiti ottaa yleensä päivisin kahdet päikkärit...Mut jostain syystä se otti eilen van yhdet...Sit se alko eilen jo 19:15 nukkumaan iltapalansa ääreen...Ei voinut muuta kun pistää se sänkyyn nukkumaan...Arvatkaas mitä?Se ei kertaakaan oo herännyt yöllä ja nukkuu vieläkin :) En kyllä raaski sitä ite herättää ja ihan elossa näyttää olevan :) Nyt kun on syysloma ni ei oo olut harrastuksia tälläviikolla :( No tänään sit mennään käymään elokuvissa jne...Mutta nyt kutsuu vessa joten :wave:
 
Huomenta kaikille!

Illalla yritin tänne rustailla jotain mutta yllättäen ei onnistunut :headwall: tökkinyt tää palsta jo tarpeeksi kauan..

Kaikille uusille tervetuloa :flower:

Meidän tyttö ollut viime päivinä tosi kärttyisä,ymmärtäähän sen kun on ollut flunssaa ja vähän yskää,mutta myös varmaan sen takia kun nyt tytölle on alkanut tulla oikein urakalla hampaita,parin viikon sisällä tullut jo 3-4 hammasta :eek: että varmasti on ikenet hellinä....

Mä tavallaan vahingossa sain tietää tytön sukupuolen..mullahan todettiin melko myöhään raskaus ja terkkari pyysi mua tarkistamaan lääkärin kirjoittamasta paperista että kaikki mun tiedot on oikein (lappu oli lääkärikäynniltä,missä arvoitiin rv) niin siinä luki että mahdollisesti tyttösikiö, sen jälkeen olin aivan varma että tyttö sieltä tulee :heart:

Vielä viikko töihin :eek: toisaalta kiva lähtä takas töihin mutta ei se ole kivaa viedä tyttöä hoitoon..mutta onneksi mun äiti+ miehen vanhemmat hoitaa myös tarpeen vaatiessa

no niin,takaisin kahvikupin äärelle :wave:
 
Täällä väsyneenä yritän pysyä pystyssä, jotta saan jotain rustattua |O . Meillä valvottiin TAAS yöllä. Mikä lienee eroahdistus pojalla, kun öisin huutaa niin kovaa. Nukkumaanmeno ihan hirveää huutoa, nukkui pari tuntia ja heräsi kolme kertaa tunnin välein huutamaan. Huutokohtaus kesti puoli tuntia, kunnes nukahti väsymykseensä. Sylissä rimpuilee ja kun lasketaan sänkyyn niin huutohan kasvaa hurjasti. On hiukan väsynyt olo. Päivisin poika roikkuu mun housun lahkeessa kiinni ja kitisee, on tyytyväinen vain silloin kun istun hänen kanssaan leikkimässä ja hän pääsee kipuamaan syliin leikkimään. Kun oliskin mahdollista vaan istua leikkimässä :( .

Ei muuta kun kahvia keittämään, jotta pysytään hereillä iltaan saakka |O .
 
helinä-keiju, meillä kanssa poika roikkuu päivät lahkeessa, mikäli en oo sen kanssa koko ajan lattialla leikkimässä. Ja siinäkään ei tosiaan voi itsekseen leikkiä, vaan pitää olla mun sylissä tai jalkojen päällä kiipeilemässä. Mutta yöt ei kyllä oo noin pahoja kuin teillä, jaksuja kovasti :hug:

Eilen taas yritin keskustella miehen kanssa tosta vauva-asiasta, mutta eipä tuo siitä aiheesta halua puhua oikeestaan :/

Jaahas, johan se olis kohta iltapuuron laitto käsillä.
 
Kiitos Zalmiakki, kyllä tää tästä. Viime yö oli taas ihan normaali. On meillä noita huutoja ollut öisin ennenkin mutta edellisöinen oli jo paha. Itselläni on ollut tänään vatsa sekaisin ja tosi kipeä, kävikin mielessä, että olikohan pienellä sama juttu silloin yöllä :/ .

Oih, me kuultiin vauvauutisia :) . Miehen serkun perheeseen syntyi pari päivää sitten pikkuinen poika. Heillä on 2,5-vuotias tyttö ja nyt sitten poika. Olis kiva päästä katsomaan vaavia ja nuuhkia sitä ihanaa vauvatuoksua :) ! Mun ystävälläni on jo jännät paikat. Hänellä on huomenna sellaiset rv:t, kun heidän esikoisesta meni lapsivedet. Lääkäri oli sanonut, että lähtö synnärille voi tulla koska vaan. Nyt siis jännätään toista vauvan syntymää. Tätä tulokasta mä pääsenkin sit heti sairaalaan katsomaan :heart: .

Jaahas, telkkarin orja alkaa katsomaan Sharkia. Vihdoinkin alkaa oma aika ;) . Hyvät viikonloput kaikille!
 
Jestas!!! En oo yhtään muistanut et kelloja piti siirtää :eek: Eli kun meidän herätys kello soi aamulla 5:30 ni se olikin oikeasti vasta 4:30 :eek: Eli mies on sit lähtenyt töihin 5 aikaan :) Mies on joka 5 viikon välein sunnuntaina töissä.Sit se saa aina seuraavn perjantain vapaaksi :) Eilen taas toi mies oli hauskanen.Käski neidin sanoa mulle että pikkusisko olis kiva :LOL: Ei vähän yli 9kk ikänen osaa vielä semosia puhella...Me ollaan miehen kanssa sovittu et maaliskuussa aletaan yrittämään...Mut silti se välillä koittaa et mä jo nyt heltyisin :) Mut ei oo ainakaan vielä onnistunut...Nyt meen antaan neidille aamupuurot ja silleen :wave:
 

Yhteistyössä