pikku kakkosesta vasta HAAVEILEVAT

Täällä uusi ilmottautuu!

Meillä pikkuinen poju syntyi 9/08 eli pian tulee 8 kk. Oli ajateltu, et kävisin ekaksi koulun loppuun, jota siis 3 vuotta jäljellä. Ja on hyvin rankka ja koulumainen koulu, en tiedä miten sen klaaraan tämän yhdenkään kanssa, kun se jatkuu taas syksyllä.

Mutta, nyt on jo pari kuukautta ollut pientä riskiä raskautumisen suhteen. Olemme muuttuneet hyvin välinpitämättömiksi asian suhteen kumpikin. Ehkä molemmat toivomme pienelle kaveria suht pienellä ikäerolla. Toisaalta pelottaa ihan sikana, jos olisinkin raskaana. Edellinenkin raskaus oli rankka ja synnytyskin traumaattinen. Tuntuu, että nyt alan vasta palautua, vaikka kroppa nyt ei ole enää entisensä. Mutta en ihan tosissaan tiedä, miten jaksaisin taas. Ensin 4-5 kk päivittäistä oksentelua pahimmillaan kuusikin kertaa ja heti niiden loppuessa alkoivatkin supistelut. Ja niitä piti sitten hyssytellä loppuodotus.

En jaksanut selata koko ketjua läpi. Mitä olette miettineet ikäerosta? Onko muilla samanlaisia huolia keskeneräisistä opinnoista ym.?

Meillä MIES ihan ohimennen tänäänkin sanoi, että jos nyt tulis jo toka, niin olisihan se rankkaa nyt muutama vuosi, mutta sitten se jo helpottaisi. Eikö kuulostakin siltä, että on vähän kuumetta ilmassa? Toissa päivänä sanoi, että olisihan se kiva, että pienellä olisi malkeen saman ikäinen kaveri..

Mitä niistä ikäeroista sanotaan? Oliko niin, että yli 4 v -> lapset kasvavat erillisinä ja leikkivät omia leikkejään? Jos kävisin ekaksi nyt tän koulun loppuun, ikäeroksi tulisi se 4 v. Tosin sitten pitäisi vielä mennä puoleksi vuodeksi ainakin töihin, että saisi hyvät rahat. Mutta sitten muksut eivät leikkisi niin paljon yhdessä. Ja pitäisi toimia koko ajan kahden lapsen virikekeskuksena monen monen vuoden ajan!!

Mielipiteitä kaivataan!! Ja rohkaisua, suuntaan jos toiseen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pötkötti:
Meillä pikkuinen poju syntyi 9/08 eli pian tulee 8 kk.


Tarkoitat kai 07? :D Mun miehelle iski kova vauvakuume kun esikoinen oli 7kk ikäinen :) Eli viime vuoden elokuussa :) Mä sanoin miehelle että en halua vauvaa ennen kuin neiti on on täyttänyt vuoden...Tammikuussa neiti sit täytti vuoden ja pillerit jäi pois...Mä haluan lapset pienellä ikäerolla mielummn kui isolla...Jos mä nyt lähtisin töihin tai kouluun niin sit kävis niin että toinen jäis vallan tulematta...Sisko kun meni takaisin töihin lapsen ollesa melkein 2 v niin ei sitten tullut enään toista...Työ kun vei mennesään :) No jokanen omalla tyylillään...Nii ja tervetuloa joukkoon
PÖTKÖTTI :wave:
 
Tervetuloa mukaan!! :wave:

Miulla oli koulu kesken kun tyttö ilmotti tulostaa.. 2vuotta oli jälellä ja halusin kans käydä koulun loppuu ennen toista..nyt olis sit tarkotus elokuussa jättää pillerit pois, ku valmistun keväällä -09.. Mie en kans haluis hirveen isoja ikä eroja lapsille 2-3v olis hyvä, mut nyt tulee sit vähintää 2,5v. Mut tosiaa sulla kun on viel tota koulua jälellä noin paljon, nii mie tuskin jaksasin oottaa nii kauan, mut onhan sekin totta et vaikeempi jatkaa opiskeluja mitä enemmän sielt on pois :/ Tai ainaki minust tuntus silt!
 
Joo tosiaan, poika syntyi siis 07, pää vähän pehmenny tässä äitiyslomalla, joka muuten loppuu ihan pelottavan pian. Olisi kamalaa laittaa tuo ihan heti hoitoon, on siis vielä ihan sairaan pikkuinen!

Nallekarhulle, ei todellakaan ole mitään vakityöpaikkaa. Ja oikeastaan en ymmärrä miksi pitäisi ollakaan. Nimittäin äitiysrahathan lasketaan verotuksen tai 6 kk mukaan, joten eikö ole ihan sama jos on vain jotain tuloja ennen lomaa, ettei jäisi ihan minimille? Oletan, että tekevälle kyllä löytyy jotain työtä. Ainakin pääkaupunkiseudulla. Eri asia tietysti sitten onko juuri omaa alaa.

Monet kaverit tuntuvat venailevan tätä vakkarityötä ja ovat jo yli 30 v. Ja siis lapsettomia. Olen yrittänyt heille sanoa, ettei asiat mene välttämättä niin ja voi mennä pitkän aikaa ennen kun saavat vakityötä. Mutta eihän näistä asioista kantsi näköjään hirveästi paasata, on niin arkoja juttuja.

Mulla on sellainen ala, että kun saan joskus sitten koulun loppuun, työtilanteen pitäisi olla todella hyvä. Tämän varaan on laskettu aika paljon. On isot lainat ym. Ja ollaan molemmat opiskelijoita. Mies on nyt onneksi aika loppusuoralla.
 
Moi!

Tervetuloa uusille!

Ja Tuiskulle onnittelut plussasta!

Miehellä on tää ja ens viikonloppu koulua, ollaan taas kahdestaan pojan kanssa. Vähän tylsää, kun sitä aina odottaa viikonloppua, että mieskin olis kotona ja sitten se ei olekaan :/ Ihan normisti sitten oltiin aamulla puistossa ja nyt poika nukkuu. Mennään sitten kaupassa käymään, kun kohta varmaan jo heräilee.

pötkötti, minä haluaisin kovasti, että lapsilla olis pieni ikäero. Veljenpojilla on ikäeroa 1v8kk ja ne leikkii aina yhdessä. Mutta mies haluais että menisin töihin välillä. Olis se varmaan jotenkin helpompaa jäädä äitiyslomalle, jos tietäisi, että olisi vakipaikka odottamassa. Mutta ei se vakituinenkaan työ välttämättä ole niin "vakituinen" nykymaailmassa ja kyllä sitä varmaan aina jotain töitä löytyy.

Mullahan on opiskelu kesken, mutta en aio enää mennä niitä jatkamaan. Eli nyt pitäis joko etsiä työtä tai sitten joku muu opiskelupaikka ja valmistua sieltä, mikä tietäisi vauvahaaveiden siirtymistä jonnekin piiiiiiiiiiiiiiiiitkälle tulevaisuuteen :/ Mutta vielä syksyn meinasin olla kotona pojan kanssa.

Nyt meen katsoo Simpsonit B)
 
Ehkä mäkin voisin jo uskaltatua tulla mukaan, kun oon hetken aikaa lukenut sivusta teidän juttuja.

Meillä on 06/07 syntynyt poika ja pikkuhiljaa alkaa vauvakuume nostaa päätään. Mies on jo hetken aikaa haavellut pikkukakkosesta, mut mä oon vähän laittanut vastaan, mutta nyt mäkin alan lämpeneen ajatukselle. Vappuna nakkasin pillerit nurkkaan, ja nyt mennään fiiliksellä tulee jos on tullakseen. Tosin menkat on tulleet vain kerran synnytyksen jälkeen, joten pitäis ensin saada ne "toimimaan" jotta raskautuminen olis todennäköistä. Mitään stressiä asiasta ei oteta, vaan kattelaan ainakin kesän yli tjot-meningillä ja syksyllä sit aletaan "tositoimet", jos mitään ei siihen mennessä ole tapahtunut.
Pientä ikäeroa mekin toivomme, 2 vuotta olis aika ihanteellinen, mut saa nähdä kuinka käy.

Esikoinen sai aikanaan alkunsa ekasta kierrosta, mut nyt en usko et meillä on yhtä hyvä säkä. Mulla kun tuo pco:kin vaivaa.

M a r z a
 
Emppu etkö vieläkää testannut.. :) Mä kait testaan vloppuna. ku tosiaan Kp 32 menossa eikä merkkejäkää tädin tulosta.

Niin tosiaan täälä on yks jolla koulut kesken. kun tämä meidän esikoinen ylläti tulemaan nii jäipä tässä sit niiku 1,5v ja nyt syksyllä alkaa 1v eli viimeinen vuosi ens keväänä -09 valmistun. Kakkonen on tervetullut jos nyt on tulossa jo.

Meilläki vloppuna menoja tms mut ensviikolla alkaa arki taas siis ku mies palaa töihin. Mulla koulua ensviikolla ma-ke sit vapaata mut 2.6 jatkuu työt sit on KOKO kesä töitä :ashamed: Raskas kesä tulee mut onhan se tienattava jotenki et saadaa ruokaa tms.

sori en oo muistanut tänne kirjoitella :(

Hauskaa vloppua! :wave: hyvät yöt
 
Oij.. toivotaa et kohta meijän pinoo alkas noita plussia ropista :) Mie en tajuu miten työ jaksatte oottaa noin kauan.. voi ku sitä itekki jaksas :ashamed: Mie oon aina sellanen hätä housu kaikes :D

Mie oon nyt olla jo parisen viikkoa täs kotosalla tytön kans :) on kyl nii ihanaa ku saa vaa olla.. viel ku noi ilmat tosta lämpenis :) Opinnäytetyötä yritän täs samalla kovasti tehä, mut joteki täs on taas vähä alku kankeutta.. ois nii ihana kyl jos sais sen täs kesän aikana pois alta nii syksyllä vois sit keskittyä vaa vauvan yrittämisee, eikä tarttis muista jutuista nii stressata :whistle:

Nyt täytyy lähtä tyttö herättää yöunilta, et ehitääki tänää viel johkuu :D

Moido :wave:
 
Mulla rupes tulee vuotoa, oisko kiinnittymisvuotoa?menkkamainen olo ei oo yhtään. Katotaan jos se loppuuki ja testaan sit tässä hmm sunnuntaina? EI oikein tekemistä ole. Tätiki pyys yökylään. Voiskai sitä mennä, hmm. pitänee miettiä asiaa jos lähtis. Vois samalla nähä mun parii kaverii ainaski.

saa nyt nähä mihi päädytään!pitää kattoo jos vuoto loppuu ja testiä kehiin sit :p
 
Tais sit täti tulla.. :( klo.16.00 aikaa alko hirvee mahakipu ja vuotoa et tätihä sielt tuli. En kuitenkaa masennu en mitää sellasta. Arvelinki ettei tärppäis heti. Mut kaikki aikanaan ja joskus tulee se ihana nyytti vielä. :D
En stressaa, tässä mulla on kesä töitä ja sillee et kaikki on hyvin. Paitti miehen kans sit välillä tänää otettii yhteen et ei hemmetti! :(

emppuSä sit lähit sinne reissuu tai mihin lähitkää ku juteltii päivällä. Tiedoks sullekki et tais se tätsy tulla!Testaappa sää sit maanantaina jospa sulle se plussa tulis :heart:
 
Meillä 9 kk ikäinen tyttö, ja toisesta haaveilen, mutta nimenomaan HAAVEILEN, kaikki järkisyyt sotii vastaan...liian pieni asunto, mulla ei vakityöpaikkaa yms. Mutta olis kiva kun olis lapsilla pieni ikäero, ja kyllä sen toisen raskaudenkin jo jaksaisi, mutta ehkä tosiaan nää järkisyyt sotii vastaan, ei sekään oo kivaa jos tulee taloud.tiukkaa.... :|
 
meilläki välillä pukkaa taloudellisesti tiukkaa mut ollaa selvitty tähä asti. Töitä mulla piisaa eikös se vaikuta seuraavaan äippärahaan sit jos töissä on ollut. =)
mut ois se vauva ihana juttu =) Saa nyt nähdä milloin seki tärppää. :D
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Mulla menossa kp38/28 ja raskaustesti oli nega |O |O Neuvolan täti oli sitä mieltä että rauhassa pitäs vielä viikko odotella ja sit lääkäriin jos vieläkin nega...
 

Yhteistyössä