Pikku-kakkonen tai kolmonen vuodelle 2013

  • Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti
jenni88
Joo toivottavasti olis niin. Hoitaja kun olen niin testasin töissä pissankin ja puhdas oli. Et virtsatie infektio ei ainakaan ole. Ihmeelliset oireet kyllä on. Mut täytyy tässä viikko odotella et jod soitetaan et on infektio...blaaaah
 
MeeJoo
Toi oli mulle ihan uutta tietoa, että keltasempi vv olisi jotenkin estrogeenin ansiota. Mulla tais tässä kierrossa olla ennen ovista enemmän kellertävää, mitä vähän ihmettelin. Ja sit ovisoireetkin olivat huomattavasti voimakkaammat kuin aikaisemmin.

Mutta nyt ei kyllä yhtään vaikuta siltä, että olisi tärpännyt. Ajoituksesta huolimatta. Viime yönä sain kamalan hikoilukohtauksen, mikä on tähän mennessä aina tarkoittanut sitä, että viikko yöhikoilun alkamisesta menkat alkavat. Liittyy kai jotenkin estrogeenitasoihin.

OmaNapa: Tänään pääsen työterkkarille ikäkausitarkastukseen. Nähdäänpähän missä veriarvot menevät. Tähän mennessä ovat olleet aina ihan loistavat. Verenpainettahan mulla on ja sitä jo lääkitään, mutta muuten oon ollut ihan kondiksessa. Katotaan miten tällä kertaa :)
 
Elovena80
Moikka,

Olen 31 vuotias kahden lapsen äiti, lapset syntyneet -05 ja -10. Nyt aloitimme puuhailemaan pikkukolmosta tässä kierrossa. Tottahan toki mieli on tehnyt tepposet ja jo oviksesta on ollut kaiken maailman oireita, heh... mutta enpä usko, että näin helposti tärppää... Kierto vaihtelee 24-28 välillä ja nyt mennään kp 18/24-28. Alamahassa tuntuu puristusta, oikealle puolelle nipistelee ja pää särkee. Tietenkin väsyttääkin :) Mielikuvituksellakin saa kyllä aikaan vaikka mitä oireita, naisen kroppa on mielenkiintoinen! Saanko liittyä seuraan kirjoittelemaan? :)

Elovena
 
jenni88
Tervetuloa elovena80. Mukavaa että tulee lisää piinailijoita mukaan.

Täällä odottelen vaan papan tuloksia. Alan jo uskomaan ettei mitään ole. Tässä vaan ollut sellainen rankka vuosi takana et vielä aina välillä kuvittelen pienet asiat todella suuriksi.

Eilen tein ensimmäisen ovistestini joka näytti kylläkin negaa mutta metsästys jatkuu:)
 
Elovena80
Onnittelut Emily90!!! Ihana juttu! Oliko jotain selkeitä oireita jo ennen? :) Mä en ole kamalasti ehtinyt ketjua selailla, anteeksi, jos olet kertonutkin jo :)

Täällä vatsatuntemukset jatkuu... välillä nippailee ja on painontunnetta. Jotenkin odottelen, että alkais rinnat aristaa niin vois jo kuvitella, että vois olla tärpännyt... väsyttää ihan hirveesti, sitä nyt voi olla muutenkin. Pissalla olen joutunut tämän viikon ravaamaan paljon enemmän kuin ennen, töissäkin saattoi käydä kerran päivässä, nyt pitää mennä viisikin kertaa! Ajatella, jos kroppa tällasenkin oireen pukkais ihan kiusaksi :D Mä muistaakseni tunsin vahvasti viimeraskaudessa jo tosi aikasin oireita, oli vatsatuntemuksia ja huimaus/huono-olokohtauksia ja tein testinkin paljon ennen menkkojen alkua ja näytti hailakkaa viivaa... Hullu testaushimo iskee vaikkei mitään järkeä olis vielä testata...
 
emily90
kiitoksiaa!! :)) no siis tää kierto oli ihan erilainen ku yleensä nii epäilin vähä josko ois.. eli ovulaatiosta asti nännit arat mitä ei oo ennen ollu ja lämmöt kokoaja 37-37,2 ku negakierrros se nous sillai pikkuhiljaa mutta menetin toivon ku koklasin tota kohdunnapukkaa mut ilmeisesti siitä ei voi aina sanoo ku on se ylhäällä joo mut pikkasen pehmee ja auki vähä. Ja 7-8 pvä ovusta nii oli menkkajuilimista ni silloin varmaa si kiinnittyminen tapahtu ku tunsin esikonki kiinnittymisen :) oon niin onnellinen <3 toivotaan et pysyy kyydis loppuun asti :p hitto ku joutuu odottaa niin kauan että saa tietää onks kaikki ok,huoh :D oon hirvee ressailija! mut hei paljo plussaonnee muillekkin! :))
 
MeeJoo
Emilylle superonnittelut, hieno juttu! Lämmöt taisivat tosiaan kertoa sulla sen, että jotain tapahtuu.

Nyt vähän alkoi itseänikin jännittää, kun sain tänä aamuna korkeimmat lukemat, mitä koko mittailukauden aikana: aamulämpö 36,97 eli 0,2 pykälän pompsahdus normaaliin luteaalivaiheen lukemaan! DPO siis tänään 9. Mutta ei, se saattoi hyvin olla yksittäinen piikki. Muuten kun ei yhtään ole normaalista poikkeavia oloja. Perinteinen yö/aamuhiki iski taas tänään, mikä ei lupaa hyvää.

Elovenalle tervetulotoivotukset ja toivottavasti tärppää pian :)

-MeeJoo kp
 
Elovena80
Mä yli-innokkaana menin aamulla testailemaan näitten oireitten takia ja tulikin haaleen haalee viiva ehkä kymmenen minuutin aikana. Aluksi ei näkyny mitään ja sitten palasin myöhemmin kattomaan ni jopas! Nyt ois vasta 3+0 kaiketi... Mutta viimeksikin näkyi melko varhain, kun oireetkin tuntui aikaisin. Toisaalta typerää tehdä noin, kun mitä vaan voi vielä tapahtua... Mutta, kun nää oireilut :)

Mukavaa viikonloppua,
Elovena
 
emily90
Elovena80: On se plussa silti plussa :) onnea siitä! toivotaan nyt vaan että pysyttelee matkassa :) mä en just siks testannu ennen ku menkkojen ois pitäny alkaa ku sit pelkäisin et ne menkat alkaa kuitenki :D voi että..


emily rv.4+1
 
Pampula
Jei, onnea plussista! :)

Mä yritän yhä pysyä nahoissani: ensi perjantaina (onneksi heti aamulla) on se ultra. Tänään olisi rv 5+6, ja ainakaan toistaiseksi ei ole mitään vihjeitä siitä, etteikö olisi kaikki ok. Kärttyinen olen kuin mikä (miehelle, en lapselle kylläkään. Kummasti pinna on vaan miehen kanssa koetuksella...), paha olo velloo aina välillä (eilen aamulla yökin, tänään taas en), rinnat on arat ja janottaa ihan hulluna. Siinäpä noita.

Yritän kuitenkin varautua siihen, että ultrassa näkyykin jotain ikävää. Tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno. Toivottavasti ei sentään. Tää nyt vaan oli niin uskomaton yllätys ja ajoitus, että mun on vähän vaikea uskoa todeksi, että tästä voisi vauva tulla.
 
Elovena80
Pampulalle tsempitykset perjantain odottamiseen :) odottavan aika on tuskaisan pitkä!

Kiitos onnitteluista :) Taidan testailla maanantaina niin näkee vahvistuuko plussa. Toisaalta, on vahvan plussan jälkeen kerran mennyt keskenkin, jotta ei sekään mitään kerro. Jos tämä nyt on viimeinen raskaus ja sujuu hyvin loppuun saakka niin oli se mielenkiintoista tietää miten aikaisin se plussa voikaan näkyä eikä ne olotilat ollu ihan mielikuvituksen tuotetta kuitenkaan ;)

Elovena
 
emily90
Mäki kokoajan pelkään ettei kaikki ookkaan ok. kohdunulkopuolinen raskaus tai sitte just tuulimuna tai sit jos ne sydänäänet ei vaan kuulukkaan? ja niin pitkä aika vielä että saa mitään tietää :eek: oon hirvee hysteerikko :D koskakohan sitä varais ekan neuvolan ;oo

emily rv 4+1
 
jenni88
No niin. Ovistikuista oli sittenkin hyötyä. Oon aina luullu tietäväni milloin ovis on mut tässä kierrossakn on jämerämpää apuvälinettä käytössä niin selviää et ovuloin ainaki tässä kierrossa hieman myöhemmin kuin luulin. Nyt kp 16 ja eilen illalla testi näytti jo vahvistuneen. Tänään kun teen taas testin oletan et se näyttää tummaa viivaa. Aina oon luullu et kp14 ovuloisin ja oon lukenu kroppaani väärin. Tänään edelleen ovislimaa mut vähän suuremmissa määrin. En yhtään ihmettele ettei ole tärpännyt ku petipuuhat meillä hiljentyneet hetkeksi runsaasti oletetun oviksen jälkeen vaikka ilmeisesti ovis ei ole vielä edes ollut ja sit ovis menny ohi suun niin sanotusti. Et olis vaan pitänyt aiemmin rupee seuraa omaa kehoa tarkemmin eikä vaan laskee päiviä.

Elovena80: onnittelut masun asukista. Toivotaan että pysyy mukana loppuun asti.
 
MeeJoo
Elovenalle isot onnittelut :)

Jenni88 - Meillä on kanssa tuhdattu ihan väärään aikaan kuusta. Mun ovis on näköjään vasta kp 18 tai sen jälkeen yleensä. Samoin on käynyt, että usein vehdattu sillon kun limat alkaa ja mulla niitä kestää 3-5 päivää. Nytkin viimeinen kerta kun oltiin petipuuhissa, oli päivä ennen ovisplussaa, mutta onneksi ovis tapahtui ovisplussapäivän iltana jo. Sen jälkeen onkin sitten ollut viikko taukoa. Jotain ne tikutkin siis opettaa. Eniten mua on opettanut tuo lämpöjen mittaaminen ja tikuttelu toistensa tukena.

Omat toiveet ovat ajoituksesta huolimatta nyt alhaalla. Lämpökäyrä kääntyi laskuun tänään ja alavatsalla ja häntäluussa oli taas aivan tutut menkkapakotukset heti aamusta. Nyt vaan nokka kohti seuraavaa ovista, menkat alkaa siis viimeistään ylihuomenna. Se mikä on ehkä vähän outoa, on että lämpö on jo nyt alhaisempi kun viime kierrossa menkkojen kahtena ekana päivänä. En ymmärrä mikä sen sitten selittäisi...

MeeJoo kp30/28-34, 12 DPO
 
jenni88
Jee! Ovis plussa pärähti ruutuun. Eli tänään ja huomenna kyllä peitot pöllyy ja niin maan ****eleen paljon. Nyt kyllä harmittaa kun ei ole aiemmin tikuttanu kun menny paljon aikaa ja yritystä hukkaan. Kun kuitenkin omat luulot heittäny oviksesta parilla päivällä ja tosiaan se yrittäminen on sit sovitettu oviksen aikoihin. Jos tässä kierrossa ei onnistu niin varmaan kokeilen lämpöjen mittailua ens kierrolla.

Jenni88 kp 16/27-28
 
emily90
Jenni88: Onnea nyt ovisplussasta ja toivotaan että tärppää! mäkään en tienny ennen tikkuja yhtään et koska ovis on mutta tikut sai taas mut ressaamaan liikaa :S suosittelen greippimehua ja mama vitamiineja! heti tärppäs kierrosta missä väkisin vedin kamalaa greippimehua :D

emily rv 4+3
 
MeeJoo
Lämpökäyrä menee kuin lehmän häntä, päätä särkee ja vatsaa kipristelee vähän. Eiköhän se ollut tässä. Neljäs kerta ei vielä totta sanonut. Eikä oo toistaseks greippimehut auttanu.... Ehkä sitten viides :)

MeeJoo, kp31 DPO 13
 
Elovena80
Emily90: Soittoa vaan sinne neuvolaan, kyllä sieltä jo ajan saa ;)

Jenni88: Hienoa! Nyt vaan kaikki yritys peliin!!! :)

MeeJoo: Tsemppiä! Musta tuntui silloin, kun yritettiin esikoista saada alulle, että mulla vaikutti ainakin psyyke siihen hommaan. Halusin sitä niin kovin ettei tärppi käynyt. Sitten aloin järjestelemään häitämme ja pam, raskaana oltiin. Heti tärppäsi, kun oli muuta ajateltavaa...

Mä testasin tänään päiväpissasta uuden testin ja se viiva oli about yhtä haalea kuin pari päivää aiempi aamupissasta. Saas nyt nähdä. Parin päivän päästä uus ja aamulla :)
 
emily90
Elovena80: Eiköhän se viiva siitä vahvistu! :) tänään varasin neuvolan :p 10.10 ois eka neuvola :) vaikkakin paperihommiahan siel vaa on :eek: mut saa varmaan varattua sitte jo ekan ultran :p

emily rv.4+3
 
tyttöjenäippä
No täällähän tapahtuu :D Onnittelut Emily ja tervetuloa Elovena, niin ja onnittelut heti sinullekin, et kauaa ehtinyt täällä jännäillä :D Tietysti se jännitys vielä jatkuu, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin, teillä molemmilla.

Itse olen ihan autuaasti keskittynyt kaikkeen muuhun paitsi tähän yritykseen, en vaan jaksa enää miettiä. Nytkin kun tulin pitkästä aikaa täällä käymään niin piti oikein laskea kalenterista että mikäs kiertopäivä mulla nyt onkaan, en muistanut koska viimeksi oli menkat jne. No, jospa tämä sitten auttaisi asiaa kun sitä ei mieti yhtään :D Nyt siis menossa kp19/32? Vähän mua kyllä huolettaa silti niinä hetkinä kun asiaa joutuu ajattelemaan. Tämän kierron jälkeen meillä tulee vuosi yritystä täyteen. Nuo kaksi venähtänyttä kiertoa ja kummalliset kivut alavatsalla eivät varmaan tiedä hyvää :/ Ajattelin varata lääkärin nyt jos ja kun menkat taas alkavat parin viikon päästä. Ovistuntemuksia ei ole ollut, paitsi halukkaampia päviä ja ne on kyllä hyödynnetty. Tosin seksin aikana tuo alavatsan kipu voimistuu kovasti joten se vaikeuttaa vielä asioita entisestään. Nännit on olleet arat vajaan viikon ja alaselkää juilii, tiedä sitten mistä nämäkin johtuvat.

MeeJoo, hassua kun meillä meni pitkään kierrot ihan samaa tahtia ja nyt olen näin paljon jäljessä :D siitä sen huomaa miten mulla on kierrot nyt heittäneet, vaikka aluksi oli suht säännöllinen kierto.

Ja sitten muuta asiaa :) Mulla on nyt yo-kirjoitukset takanapäin ja (toivottavasti) joulukuussa juhlitaan lakkiaisia! Kuopus on kasvanut huomaamatta niin isoksi, että esikoisen kerhossa ohjaajat ovat alkaneet kyseillä haluaisiko pienempikin kokeilla kerhoilua :O Hui.. Hyvä juttuhan se on, saa kahdesti viikossa harjoitella parin tunnin ajan ryhmässä toimimista ja sitä tilannetta että äiti jättää sinne ja tulee myöhemmin hakemaan, ihan tulevaa päivähoitoakin ajatellen hieno juttu. Tyttö on niin reipas ja isosisko turvara niin varmasti sujuu ihan hyvin. En vaan tajunnut miten nopeasti hän on kasvanut kun on ollut kokoajan se äitin pieni :)
 
MeeJoo
Tervehdys, tyttöjenäippä! Hyvää tekisi itsellekin, jos ei jännäisi joka kuukausi. Tämän kierron alkupuoli menikin aika mukavasti, melkein kolme viikkoa vauvakuumeetonta elämää :D Mutta sitten iski ovis ja sen jälkeen taas on odoteltu.

Juteltiin myös miehen kanssa tuossa, että missä vaiheessa pitäisi alkaa oikeasti huolestua, jos vauvaa ei kuulu. Totesin, että muutama kierto tässä voidaan nyt "huoleti" vielä mennä, mutta sitten tulee se 6kk tähdättyä yritystä täyteen. Miehellä on töiden kanssa nyt niin paljon muutosten tuulia, että ei ole ehtinyt näitä murehtia. Ja toivottavasti ei alakaan murehtia liikaa ainakaan :)

).( Mulla on siis tänään menkkojen alkamispäivä 14 DPO. Eilen alkoi migreeni (kuten aina näihin aikoihin) ja nyt vaan odotan vuodon alkamista. Yleensä se alkaa, kun päänsärkykohtaus helpottaa, eli ihan näillä näppämillä. Migreeni on tehnyt pahoinvoivan olon, mutta koitan töissä silti kärvistellä. Rinnat eivät ole niin kipeät enää, mutta lämpö oli kyllä noussut eilisestä. Loppukierron/menkkojen alkamisen aikainen korkea lämpö voi olla merkki hormonihäiriöstä. Ehkä siitä löytyisi sitten syy siihen, miksei raskaus ole vielä alkanut.
 

Yhteistyössä