Inseminaatio 2015

Kiitos Adeliina, täytyy paremmalla ajalla tulla esittäytymään uuteenkin ketjuun.
Pirunpellolle piti tulla vastaamaan, että ei tuo inssi vähentänyt niitä kelan hoitokertoja.
Ja mullahan onkin tänään inssipäivä, meinaa alkaa jännittää, vaikka tuttuahan se jo on.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Kiva idea toi uusi ketju. Varsinkin kun ei tässä itsekään tiedä mihin hoitoon lopulta päätyy.

Itsellä on menossa kp 17, mutta ovulaatiota ei vielä mittarissa. Kävin eilen ultrassa, ja tupla-annos Femaria vaikuttaa utan hyvin munasarjoihin. Vasemmalla puolella oli 19 mm follikkeli ja jotain pienempiä ja oikealla about samankokoinen, joka oli vääränmuotoinen kehittyäkseen (soikio, rakkulan pitäisi olla pyöreä). Kieltäydyin inssistä tässä kierrossa, sillä haluan ensin nähdä piteneekö luteaalivaihe. Jos ei pitene niin naikkarin lääkäri lupasi, että aloitetaan pistoshoidot seuraavassa kierrossa inseminaation yhdistettynä.

No jos jotain positiivista niin ainakin uskallan ottaa vähän viiniä tänään pikkujouluissa, kun ovulaatio on oletettavasti vasta huomenna.
 
Eino, ymmärsinkö oikein, että sulle olisi tulossa siis progesteronituki pistoksilla vai tarkoititko irroituspiikkiä? Onko progesteronipiikit valmiissa kynissä kuten Gonal F vai pitääkö sekoitella/säätää jotain enemmän niiden kanssa? Mietin edelleen itse noiden pessaarien ja piikin välillä.

Täällä valmistaudutaan aloittamaan Gonal F pistokset ensi viikolla. Tänään tehty negatesti ja tuntemuksista päätellen KP1 siellä tekee tuloaan. Kunhan nyt ei ihan tänään, niin ajoittuisi tuo eka inssi vähän paremmin työreissujen väliin. Nyt ei onneks enää olla täysin no go aikataulussa vaan pystyn järjestämään itselleni seurantaultran sinne missä olen ensi viikon ja inssiä ei tarvitse sen vuoksi perua kokonaan. Kaikki sympatiat siis teille, jotka joudutte kulkemaan satoja kilometreja hoitojen perässä ja järjestelemään töitä ja lomia päästäksenne hoitoihin. Mahdollinen toinen inssi ajoittuu onneksi sellaiseen väliin, että olen pitkän pätkän lomalla ja kotona eikä klinikalla ole kuulemma joululomaa lainkaan. Ensi vuonna olen ajatellut käyttää varmaan ihan lomapäiviä, mikäli joudutaan siirtymään IVF hoitoihin niin saan keskittyä vain niihin eikä tarvitse juosta ympäri maailmaa samaan aikaan.

Koska eka inssi kyseessä, ei voi tietää miten reagoin pistoksiin ja siksi mietityttää, että mille päivälle inssi sitten osuu ja meneekö se käsikädessä normaalin kierron kanssa vai kenties aikaistuu ja kuinka paljon.

Miten teillä muilla joilla tapahtuu ovulaatio ilman lääkkeitäkin on ajoittunut inssi pistoshoidoissa? Voiko clomien ja ovulaation ajoituksesta päätellä jotain vai onko clomit ja esim. Gonal F täysin eri asia tässä mielessä? Mullehan on tulossa tuo aloittelijan "nössöannos" eli vain 50 IU/päivä näin alussa eli olettaisin, että se ei siirtäisi inssiä KP10 tai aikaisemmin kuitenkaan vaan ennemminkin sinne luomun lähelle tai pari päivää aikaisemmin.

Tänään pienimuotoinen romahdus taas näiden asioiden kanssa, ei auta kuin nousta ylös ja jatkaa.
 
Nopea faktat esiin päivitys tän päivän inssista. Eli 24mm folli, ei siis ollut vielä irronnut. Simppoja matkaan pesun jälkeen 8 milj. mut parempi kuin viimeeks. Ja muoks kun unohtui: limakalvo 9mm.

Tsemppiä kaikille, ollaan reippaita.
 
Viimeksi muokattu:
Xesca, itse pistettävästä irroituspiikistä oli lääkärin kanssa puhe, mutta sen tarkemmin ei vielä keskusteltu lääkkeen nimestä. Piikit tulee varmasti tarpeeseen, sillä nyt jo kp 18 ja ovulaatio loistaa poissaolollaan. Tai olenhan voinut missata sen, jos LH-huippu on kestänyt alle vuorokauden.

Todellakin sympatiat kaikille, jotka joutuu ajamaan satoja kilsoja hoitojen perässä. Mun on melko helppo käydä työn lomassa insseissä ja ultrissa. Haluisin kyllä kovasti vaihtaa työpaikkaa, mutta roikun entisessä osittain juuri tuon vapauden takia. Ei voi tietää miten uudessa työpaikassa pääsisi livahtamaan hoitoihin. Jos IVF:ään päädytään niin sitten joudun varmasti minäkin käyttämään lomapäiviä ja käsittääkseni toimenpiteen jälkeen voi saada sairalomaakin.

Mullakin on tänään pienimuotoinen ahdistus päällä. Pyörii vain mielessä, että miten voin ollakin näin epäkelpo yksilö raskaaksi tulemisen suhteen. Olen vaan niin kyllästynyt elämään kierrosta toiseen ja mittaamaan ovulaatiota ja ramppaamaan ultrissa ja progesteron-verikokeissa yms... Joskus vaan mietin, että ehkä mua ei ole tarkoitettu lisääntymään, kun tämä on näin hiton vaikeaa. Pahoittelut masenteluista, eiköhän tämä tästä pian taas käänny taistelutahdoksi!

Tsemppiä kaikille, toivotaan paljon joululahjaplussia! Sen parempaa lahjaa en voisi kuvitellakaan! :)
 
Eino: Mä oon tehnyt joka kierrossa ovistestejä aamuin illoin koska pelkään just että missaan LH-piikin jos testaan vaan 24 tunnin välein. LH:n eritys muuttuu niin äkkiä ja joillain niin vähäksi aikaa että se tosiaan voi jäädä huomaamatta jos testaa vaan 24 tunnin välein.

Ja ymmärrän masentelusi, todella tuttuja fiiliksiä.
 
INSSILÄISET 2015

Sunnuntai 29.11.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
Mamido 3. 26.11. - lz siittiöt
vane83 3. 11/15 - lz 2013
Xesca 1. 12/15 30.11. g+o+l ovulaatio/kemialliset raskaudet
Kirsi-Mari 2. 12/15 3.12. m+lz+mp+pr+l 1/2015 pco
-bella 2. 12/15 - g+pr+l 2013 selitm.
amys 1. 01/16 - c+pu 2008 siittiöt
kolibri87 3. ?/16 - lz siittiöt
EinoSanelma 3. - - lz 2014
Höytyvä 4. - - lz+mp+pr 02/2013 selitm.
tuuti81 2. - - t+g+pr pco+km
Eino 3. - - f 2014 selitm.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, b=bemfola, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy
kulmalla 1. 22.9. - - 2011
Sangollinen 1. 6.11. - lz+pr selitm.
NeleLiis 1. 16.11. - g+o endo
mar80 2. 20.11. - lz+pr 2012 selitm.
tuuti81 OI 22.11. - g+pr pco
Jes94 OI 24.11.? - lz 3/2014 ovulaatio
Nappeus 3. 25.11. - lz+pr 05/2014 pco+siittiöt

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet
Madre-82 2. 14.1. c siittiöt
Yaelle 1. 7.3. c+pu+pr siittiöt
Lisperi 1. 8.3. f+pr+l pco
Felis 1. 9.3. c+pr selitm.
Intopiukka 2. 15.5. lz 9/2013 pco
Supsu86 1. 24.5. t+pu 1/2013 pco
Susanna38 5. 28.5. g+pr pco
Am80 3. 2.6. selitm
Hulda84 3. 17.7. c 10/2011 selitm.
Jookos79 2. 11.8. lz selitm.
Jensku80 2. 2.9. lz 2012 selitm.
tuuti81 1. 13.9. t+g+pr pco
vane83 2. 28.9. lz 2013
Petraus 2. 29.9. g+o 2013 selitm.
miicu 2. 12.10. g+o 2013 siittiöt
eläinystävä 1. 31.10. lz+pr+l selitm.


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy
Ruu84 1 selitm. Plussa välikierrosta
vauvayritys 6 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_ 0 selitm. Plussa välikierrosta
marianna87 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s 1 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
Rulla85 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri83 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
Nennalii 1 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Lara_ 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis 3 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija1986 3 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska81 1 pco + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy 2 kierto + kilppari + ylipaino Tauolla
Neeeuska 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
babul 2 11/2013 - selitm. Plussa IVF-hoidoista
Vihdoinhoitoon 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
Mangalitza 0 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Possunen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Roope82 1 kierto + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
karma82 5 selitm. Plussa välikierrosta
tiainen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
karhukopla 0 selitm. Plussa välikierrosta
nans 3 siittiöt + pcos Siirtyi IVF-hoitoihin
Bunny91 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Felis 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
taimi 1 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Vaavikuume80 0 Ei päivityksiä yli 60 päivään
Xesca 0 ovulaatio Plussa välikierrosta
Reuna 4 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
spring 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
thelma_ 2 siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Pirunpelto 1 siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
AdeliinaJosefiina 2 siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Mursu83 2 - Ei päivityksiä yli 60 päivään

Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Heip!
Täällä kp2 ja kohti toista inseminaatiota jatkuu matka... Mulle voisi siten päivitellä

Kirsi-Mari 2. inssi 12/15, folliuä 3.12.

Ei oikein mitään sanottavaa ole nyt. Pitäis jostain kiskasta vähän voimaa ja toivoa tähän kiertoon.
 
Paluupostina takas. Meillä oli tänään naikkarilla ensikäynti. Ultrasi ja huomasi että optimaalinen tilanne päällä, 2 follia, 19 ja 22 mm. Meinas et eiköhän tehä vielä yksi inssi nyt kun on niin hyvä tilanne. Eli juuri nyt sitten pistin pregnylin ja to 26.11 3.inssi meillä. Turhauttaa, mutta näillä mennään!!
 
No niin. Meillä oli tänään kolmas inssi ja parin viikon päästä testaillaan. Nyt tilanne on kuitenkin sellainen, että meillä oli pesun jälkeen vain 270 000 siittiötä eli ei tule onnistumaan. Inssi kuitenkin tehtiin ja samalla varattiin jo suunnittelukäynti ivf-hoitoihin tammikuun lopulle. Eli mut voi laittaa piinailijoihin melko varmalla negalla. Ilmoittelen parin viikon päästä, miten kävi.

Tsemppiä muille ja toivottavasti muilla tämä hoitomuoto tuottaa rutkasti onnistumisia!
 
On kyllä hurjia nää oireet. Nännit on edelleen tosi kipeät ja "sojottaa" koko ajan. Parina viime päivänä ollu aivastaessa, yskiessä järkkyjä kipuja oikealla puolella alavatsassa. Koko ajan on tunne että "onhan tää ny selvä homma, raskaana ollaan" (nyt siis kp26/28). Samalla sitten taas ääni muistuttaa että oikeasti lääkäri ei antanut toivoa tuolla simppamäärällä. Varsinainen testipäivähän mulla menee reippaasti yli menkkojen oletetun alkupäivän, joten en ajatellut testailla. Sen näkee sitten alkaako menkat ajallaan sunnuntaina, eiköhän ne ala.
 
Ei aloitettukaan tähän kiertoon inssiä, kun limat oli 9mm ja rakkula 25mm kp 13. Niin ihan kotiyhdynnöillä tämä kierto.
Lääkärin mukaan nyt on limat ja rakkulat ok, niin kuullemma jatketaan vielä pari kiertoa letroilla ja kotiyhdynnöillä..:unsure:

Nyt menossa kp17/29, tämä on nyt 4. letrozol kierto.
 
Testasin sitten kumminkin tänään heti aamusta, koska menkkojen pitäisi alkaa. On noita testejä tuolla kaapissa niin ajattelin että kaippa sitten.
Oireet huijausta taas, not pregnant luki näytöllä jättämättä mitään enää arvailujen varaan. Siirryn siis alkuvuodesta ICSIIN.

Tsemppiä kaikille inseminaatioden tiellä oleville!! :) vilpittömästi toivon että jollain natsaisi tätä kautta! <3
Itse varmaan jatkossa kirjoittelen enemmän tuolla uudessa ketjussa (lapsettomuushoidot 2015-2016) minkä perustin.
 
Täällä Gonal F piikityksiä takana noin viikko ja kontrolliultrassa yksi 15mm folli ja limakalvo 6mm. Piikitykset on olleet todella helppoja, vaikka niitä etukäteen pelkäsinkin. Nyt kun olen oppinut pistämään itse, teen sen mieluiten itse joka kerta. Ainoastaan kerran olen osunut sellaiseen paikkaan, että tuli mustelma. Limakalvo ei ollut kontrollissa mitenkään erityisen paksu, muttei kuulma niinkään ohut että alotettaisiin siihen erillistä lääkitystä.

Jatkan vielä Gonal F piikityksiä samalla annostuksella ja maanantaina uusi kontrolli. Sen jälkeen irrotuspiikki ja inssi todennäköisesti ensi viikon puolivälissä. Luteaalivaiheen tueksi sain progesteronipiikit. Olin siinä luulossa, että progesteroni pistetään aina sellaisella todella pitkällä neulalla lihakseen (esim. pakaraan) ja se on sekoitettuna öljyyn eli todella hankala ja kivulias pistettävä. Eli täysin mahdoton tehtävä ilman apulaista. Näköjään klinikallani onkin kuitenkin jokin erilainen uusi valmiste käytössä (Prolutex) ja neula ei ole Gonal F neulaa kummempi ja voi pistää mahaan. Hintaa tulee tietenkin enemmän kuin pessaareille, mutta parempi ottaa varman päälle kun kerran luteaalivaiheen kanssa on ollut jatkuvasti ongelmia. En tiedä saako tätä valmistetta Suomesta.
 
Viimeksi muokattu:
Miicu, toivotaan että kyseessä olisi vain jotain harmitonta vuotoa. Tsemppiä!

Tänään oli viimeinen kontrolliultra ja siellä oli kaikki oikein loistavasti ja päästään keskiviikkona ensimmäiseen inssiin. Limakalvo 7mm ja folli 18mm. Irroituspiikki ensi yönä eli joudutaan laittamaan kello soimaan piikitystä varten.

Lääkärin kanssa oli myös puhetta, että mikäli nyt ei tärppää, kokeillaan kasvattaa seuraavaan inssiin useampi folli nostamalla lääkeannostusta.
 
Voi miicu! Olen niin pahoillani... Omasta keskenmenostani vastaavilla viikoilla tulee just puoli vuotta... Oikein paljon voimia!

Itselleni ei kuulu paljon mitään... seurantaultraa odotellessa. Tässä kierrossa oon syönyt 3tbl letrozolia (7.5mg) kp 3-7 ja piikittänyt 75 yksikköä menopuria kp 7-11. Nyt on kp 9 meneillään.
 
Palataanpas tänne keskusteluun pienen hiljaiselon jälkeen. Eli eka inssi ei siis tuottanut tulosta. Ei kyllä ollu minkäänlaisia oireitakaan mitkä ois viitannut onnistumiseen. Käytiin miehen kanssa viikon lomamatkalla ja nollattiin ajatuksia et jaksettais taas jatkaa tällä valitulla tiellä.
Letroilla kierto taas käyntiin ja tänään kävin toisessa folli-ultraäänessä. Tällä viikolla olis toinen inssi. Lääkäri oli taas oikein positiivinen ja tsemppasi, että kyllä nyt taas näyttää niin lupaavalta. Mä oon kyllä kans jotenkin niin positiivisella mielellä ja innostunut, ihan erilainen fiilis kun viimeks :D Liekö lomamatkalla osansa asiaan.

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä ja iloa, tilanteista riippumatta. Kaikki mikä ei tapa, tuntuu ensin paskalta, mutta loppuen lopuksi vahvistaa!
 
Voi Miicu, miten ikävää. Tsemppihali! Mikä teillä olikaan siittiöissä vikana kun en enää muista? Koittakaa jaksaa!

Täällä dpo 4 ja aika matelee. To oli inssi ja sperma oli hieman parantunut, jippii. Edelleen vähäistä (1,4milj.) joten liikaa ei saisi toivoa, mutta liikkuvuus oli pesun jälk. Paljon parempi onneksi, viimeksi oli n. 30% pesun jälkeen ja nyt oli80% :) ajoitus oli hyvä, toinen rakkulaa oli lopettanut kasvun, mutta toinen ok, ovis oli joko juuri alkanut tai just tapahtunu.
Peukut inssiin menijöille!
 

Yhteistyössä