Pikku-kakkonen tai kolmonen vuodelle 2013

  • Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti
Pampula
Minä roikun löysässä hirressä. Tiputtelu on lopahtanut, mutta lämmöt notkahtivat tänä aamuna yhden kymmenyksen alaspäin (eivät kuitenkaan niin alas, että olisi selvä peli). Menkkoja ei kuulu. Ihan tavatonta näin pitkä luteaalivaihe ei mulle kyllä ole: tän tiiviin seurannan (12 kiertoa) aikana on kerran helmikuussa venynyt luteaalivaihe 16 vuorokaudeksi. Tänään on dpo 15.

Pian se selviää, parin päivän sisään viimeistään.
 
MeeJoo
Pampula, kylläpä tosiaan antaa odottaa itseään lopputulos. Onko aikeita testata vielä?

ON: Tänään dpo5 lämmöt notkahtivat 0.2 alaspäin, samoihin lukemiin kuin dpo1. Liian aikaista kiinnittymisvaiheen dipille, mutta ilmeisesti voi olla ihan normaali luteaalivaiheen estrogeeniryöpsähdys. Selvinnee parin päivän sisään, lähteekö takas nousuun. Jos ei, niin sitten voi heittää hanskat tiskiin tän kierron osalta ja todeta, että keltarauhanen ei oikein toimi.

Meidän koira (uros) on ollut ihan mahdoton mua kohtaan ovulaatiosta lähtien tässä kierrossa. Vinkuu ja laskee tassua päälle ja koko ajan kylkimyyryä ja nuuskii paikkoja, niin että hätistellä saa. Ja pahenee vaan kokoajan. Ehkä sekin haisto oikeen ovulaation :D
 
Pampula
Jep, ei tarvinnut testata. Vielä eilen aloin olla tosi toiveikas, koska tiputtelu pysyi poissa koko päivän.

Tänä aamuna sitten mittasin lämmöt ja sekin oli turhaa, koska saman tien mittarin suusta otettua sain huomata, että menkat alkoi. Lämmötkin romahti alle 36,4:n. Selvä peli siis.

Ihan oikeasti tuntuu että nyt universumi testaa mun huumorintajua ja optimismia ihan kunnolla.
 
MeeJoo
Tervehdys,
vielä näyttää jaksavan pitää lämpöä koholla (+0.5 koholla), mutta usko raskauteen ei kyllä ole kovin korkealla. Tuo myöhäinen ovis kun lisää mahdollisuutta siihen, että munasolu on ylikypsynyt, eikä siksi hedelmöity. Pari päivää tässä mulla oli ihan kamalat hormonimyrskyolot (migreeniä, ällötysoloa, hikoilua ja palelua vuorotellen) ja tänään ei mitään. Jäljellä on vaan matala mieli. Kaikki merkit vaikuttaa ihan siihen suuntaan, että lähtölasku menkkoihin on alkanut. Häpyluuta vihloo ja rintoja aristaa vähäsen, ihan samoja juttuja kuin aiemmissa negakierroissakin.

Palaan ilmottelemaan viimeistään ensi viikolla itsestäni kun teen ekat testit/vuoto alkaa. Jännä nähdä kyllä, mikä tuon luteaalivaiheen pituudeksi tulee. Oma veikkaus on n. 12-13 päivää eli neljä päivää testipäivään.

-MeeJoo kp29/28-31, 8 DPO
 
emily90
ja -MeeJoo toivotaan kuitenki että plussa pärähtäis testiin! :) niinhän sanotaan ettei saa menettää toivoa ennenku ne menkat alkaa :) mulla on aina kierrot 40 paikkeilla ja alkaa tuntua et se myöhäinen ovulaatio on just syynä siihen etten raskaudu :/ tiedä häntä kun ensimmäinen lapsi tuli yrittämättä :) pitäs ehkä oman mielenrauhan takia varata aika gynelle..
 
MeeJoo
emily, tää taitaa olla vähän hiljennyt ketju, kun plussia ropisi tuossa keväällä ja kesällä. Tarvitaan siis lisää kuumeilijoita selkeästi :) Ei varmaan siskon vauva auta vauvakuumetta ainakaan hiljenemään :D

Mä en oikeestaan uskalla varmaan testata huomenna. Tosi ärsyttävää jäädä odottamaan menkkoja, negan jälkeen. Täytyy nyt katsoa, miten lämmöt käyttäytyy. Menkkojen pitäis alkaa lauantaina viimeistään eli lämmöt lähtenevät laskuun huomenna/perjantaina. Jostain syystä tänään (dpo 11) menkkatuntemukset vatsalla ovat hiljenneet. Oikeastaan eilen jo hiljenivät eikä tänään ole tuntunut mitään kramppeja. Rinnat aristaa vähän ja lämpö on nyt ollut 11 päivää koholla, ei mitään superlukemia, mutta pikkuhiljaa nousujohteista.

Mä en tiiä uskallanko ees mitata aamulämpöjä enää, kun se on sitten lopun alkua nähdä niiden laskevan...

-MeeJoo kp32/28-31, dpo11
 
emily90
no mulla kävi viime kierrossa just niin et kaikki oireet oli ja lämmötki koholla yli 2 viikkoa mutta sitten eräänä aamuna pari astetta oli laskenu niin arvasin ja negatestin dpo12 tehtyäni tiesin että sieltä se täti varmasti tulee ja tulikin. Tässä kierrossa me nyt sitte jätetää tikut ja mä yritän olla stressaamatta josko sitte tärppäis ja tosiaan monta kaveria/tuttua on raskaana ja nyt viel ku siskolle tosiaan tuli se vauva niin arghh.. ei meinaa millään jaksaa odottaa että itsekkin tulisi jo raskaaksi, aina ku ne menkat alkaa nii tippuu ja korkeelta.. aina sitä toivoo että jos nyt tärppäis ja ei ei ja ei.. mutta ei se auta ku yrittää :D

tällä hetkellä menossa kp15 /40 tai 42 tiedä häntä ovista odotellessa joka ilmottautuu yleensä vasta kp25 tai 26 ainaki tikkujen mukaan
 
MeeJoo
Uskalsin testata - Clearbluen herkkä testi näytti negaa, jossa kuitenkin himmeänhimmeä pystyviivakin. Tarkistin tuloksen vielä vähän herkemmällä Sofin liuskatestillä ja negatiivista sekin näytti. Ei raskaushormonia veressä DPO 13 joka on aika selvä peli. Lämpö on vielä reilun puoli astetta koholla, mutta tänään jo vähän laskemaan päin, eli parin päivän sisään menkat alkaa.

Nyt just tuntuu, että tarttee jännäystauon ja oon tosi helpottunut, että asia on selvillä. Syksy tuo sen verran kiireitä, että taidetaan jättää intensiivikuumeilut hetkeksi taka-alalle.

Onnea matkaan ja kaikkea hyvää tämän palstan väelle!
 
jenni88
Täällä hiljaista. Kierto on yli puolen välin eikä mitään erikoista. Alkaa kyllä tuntua ettei ikinä tärppää joten en ole viitsinyt niin paljon kiinnittää huomiota kiertoon ja mahdollisiin oireisiin. Toivotaan että jollain olis hyvä tuuri ja tulisi plussa

Peukut pystyyn kaikki et saadaan lisää plussalaisia
 
tyttöjenäippä
Mulla on nyt menossa kiertopäivä 33/32? eikä menkoista ole mitään oireita, mutta ei sen puoleen raskaudestakaan, paitsi että vessassa juoksuttaa ja tekee mieli ruokia joita en yleensä syö, mutta en usko näihin "hämyoireisiin" enää kun melkein vuosi on yritystä jatkunut ja kaiken maailman oireita ollut ilman plussaamista. En ole vielä testannut, mutta olen tilannut testejä ja testaan sitten kun saapuvat, vaikka olenkin melko varma negasta :/ Viime kierto venyi sinne jonnekin 45 päivän tienoille, mitä ei ole tämän yrityksen aikana tapahtunut aiemmin, toivotaan ettei tästäkin kierrosta tule niin pitkä.

Kertokaahan muutkin kuulumisia! Vaikka ymmärrän kyllä jos haluatte mieluummin ajatella muita juttuja, niin minäkin olen tehnyt kun koko yritys on masentanut mua jo pidemmän aikaa, huoh.. :/
 
emily90
Mä jo ajattelin et tääl ei kukaan käykkään enää :) mulla menossa kp29/40-42 ja sanoisin että dpo 2 menossa nyt ja greippimehua ekan kerran ottanut käyttöön tässä kierrossa ja samoin ne mama vitamiinit mutta saas nähä..
 
emily90
Ei saa heittää hanskoja tiskiin vielä saattaa yllärinä se plussa testiin pärähtääkkin :) mä luulen et en oo raskautunu just siks ku ressaan ja mietin kokoajan et joko ny tärppäs joko ny?? ja sit aina sama pyhä pettymys.. ja täs kierros päätin ny jättää ne tikut ja yrittää olla miettimättä ja et peittoja heiluttelis vaan sillon ku huvittaa mutta sitten taas kun alkoi lähestyä ovulaatio aika niin kyllähän sitä kokoajan miettii kuitenki et tulikohan ny si sekstailtua oikeeseen aikaan ja kun mulla oli jääny yks tikku viel ni varmistin sillä viel oletettuna ovulaatioaikana niin tummaakintummempi viiva ilmesty että taas sitte sorruin.. äh.. tuntuu ettei tää ressi hellitä millään! tarttis meditoita tai jtn -.-
 
habibati
Mä käyn tietä täällä aina kurkkaamassa ja elän hengessä mukana. Tyttöjenäipän tilanne on lupaava. Toivoa siis on!!!

Mulla olis muuten pari käyttämätöntä raskaustestiä ja voisin lähettää ne postissa ilmaiseksi halukkaalle. Voidaan sopia privasti lähetystiedot.
 
habibati
Emily90: onko sulla anonyymiä sähköpostiosoitetta, johon voisin laittaa viestiä? Mun email on etunimi.sukunimi enkä haluaisi sitä tänne laittaa.

Toki voidaan tehdä väliaikainenkin osoite jonka turvin toimia. :)
 
Pampula
Moro. En nyt muista milloin ja mitä tänne viimeksi kirjoitin enkä nyt ehdi selailla viestejä enempää... mullakin mietteet vähän maassa. Käytiin siis lapsettomuusklinikalla ja sain verikoetulokset tän viikon maanantaina. AMH on 0,4 ja lääkäri sanoi, että raskaaksi tuleminen ei ole toivotonta, mutta aika epätodennäköistä se on.

Nyt vielä viimeisenä oljenkortena kokeilen ehkä yhden kuukauden pistoksia ovulaation tehostamiseen ja käyn nyt edelleen akupunktiossa. Sit ehkä täytyy alkaa jo luovuttelemaan, kun ei viitsisi nyt esikoisen koko lapsuutta pohtia sitä, saadaanko toinen lapsi vai ei.
 
emily90
Habibati: mulla kans vaan omanimi ja sukunimi osote :) pitänee tehdä osote sitä varten :D

Pampula: Anteeks ku oon tietämätön mutta mikä on AMH? ja tuliko teillä ensimmäinen lapsi kuitenkin ihan itsellään? ja jaksamisia sinne ja toivotaan pientä ihmettä :)
 
Pampula
AMH on anti-müllerian hormoni, joka on kai verrattain uusi testi. Se osoittaa munarakkuloiden aktiivisuuden ja munasolureservin tilanteen.

Esikoinen meillä sai silloin 2,5 vuotta sitten alkunsa heti kun ehkäisy (kuparikierukka) oli jätetty pois: kuukauden päästä kierukan poistosta tein positiivisen raskaustestin. Näköjään tässä iässä kaksi vuotta voi olla ne kriittiset kaksi vuotta! :-/
 
jenni88
Täällä elellään hieman jännissä tunnelmissa. Huomenna pitäis alkaa menkat eikä mitään menkkoihin viittaavaa ole tullut kun yleensä tulee hieman verta paperiin päivää jopa kahta ennen menkkoja mut nyt ei vielä mitään. Onhan tässä vielä aikaa mutta toivoa kyllä löytyy.

Pampula: Ikävä kuulla. Mutta toivottavasti olisi onnea mukana jotta saisitte toisen pikkuisen.
 
tyttöjenäippä
Hei vaan.
Nyt menossa kp 34/32? eilen tein testin, joka varmaan epäonnistui, kun kontrolliviiva antoi ododttaa itseään ja testiviivan paikalla oli vaaleanpunainen läntti!?, sekä koko ruudun poikki ohut vaakaviiva. Kontrolliviiva kuitenkin ilmestyi ja testiviivan kohta jäi sellaiseksi oudoksi :D, noh tänään sitten tein uuden testin oikein tarkasti ohjeita noudattaen ja nega sieltä tuli. Ei voi oikein kun nauraa vaikka toisaalta itkettäisi.. Olen lähdössä ensiviikolla ystäväni tueksi ultraan ja nyt jo hirvittää miltä itsestä siellä tuntuu, pystynkö sivuuttamaan oman pahan oloni, vaikka alankin jo tottua tähän..

Soitin viimekierrossa ehkäisyneuvolaan kun menkat myöhästyivät sen kaksi viikkoa ja testit näyttivät negaa. Siellä kehotettiin vaan varaamaan aika terveyskeskukseen lääkärille, ei kuulemma kuulu heille nämä asiat. Th sanoi että minun kannattaisi käydä siellä lääkärissä ihan senkin takia kun kierto on niin pitkäksi venynyt ja lapsi on toiveissa, että voisivat tehdä joitakin tutkimuksia jne. En ole kuitenkaan soittanut, jotenkin epäilyttää tuo julkisen terveydenhuollon toiminta ja kun vielä ei ole ihan se vuosi täynnä yritystä niin pelkään etteivät edes ota minua sinne vielä. Nyt kuitenkin näyttää siltä että tämäkin kierto venyy taas pitkäksi ja pitää varmaan harkita sitä lääkärille menoa. Nyt oli kuitenkin laskujeni mukaan 11. kierto kierukan poistamisen jälkeen, eli kun uusi kierto tästä alkaa niin sitten olisikin se vuosi täynnä.

Luulin varautuneeni tähän pettymykseen, mutta ei siihen näköjään voi asennoitua mitenkään vaikka kuinka yrittää. Vaikka eilen kirjoitinkin olevani melko varma etten ole raskaana niin tänään minuun hiipi taas jostain pieni toiveikas olo ennen kuin sen toisen testin tein, sillä olo on ollut väsynyt ja huonovointinen, vaikka sen kummempia oireita ei olekaan. Hitto että alkaa ihan suututtaakin! >:/ olen kuitenkin vielä suhteellisen nuori ja kaikki mahdollisuudet pitäisi vielä olla, mutta ei. Olisin niin toivonut saavani kaikki lapset melko tasaisella ikäerolla, mutta ei näitä asioita vaan suunnitella, sen olen ainakin nyt oppinut ja rankasti. Pitää vaan muistaa olla niiiin onnellinen siitä että sain ihanat rakkaat lapseni niin nuorena, sillä kuka tietää, jos olisin lykännyt lasten hankintaa silloin, saattaisin olla nyt tässä samassa tilanteessa ilman ainuttakaan lasta...

Anteeksi katkera vuodatukseni, tiedän että minun pitää olla onnellinen siitä mitä minulla jo on, ja monella on paljon rankemmat kokemukset kuin minulla, mutta tunteilleen ei vaan voi mitään. Ehkä olen sitten saanut kaiken haluamani niin helposti että nyt minua rankaistaan tai koetellaan.

Myötätuntoni Pampulalle <3 ja toivotaan nyt vaikka sitä ihmettä, kyllähän niitäkin tapahtuu ja usein silloin kun niitä vähiten odottaa.

Minullekin kelpaisivat raskaustestit, jos niitä ylimääräisenä löytyy. Turhauttaa ostella joka kuukausi niitä lisää, ja olen nyt yrittänytkin olla ostelematta ettei tule testailtua "turhaan". Nytkin tilasin vain 2kpl, joista toinen oli se eilinen pieleen mennyt testi ja toinen se tänään tehty varmistus-nega...

Kiva että te kaikki innostuitte kirjoittamaan tuon eilisen viestini jälkeen. Mietinkin että lukeekohan sitä edes kukaan :)
 
emily90
Pampula : voi että :/ kurjaa tommonen.. mut toivotaan nyt silti sitä pientä ihmettä! onhan semmoisetkin saaneet lapsia joille on annettu lapsettomuustuomio :)


Jenni88: Toivotaan nyt sitte että se plussa pärähtää testiin!


Tyttöjenäippä: heei senhäntakia täällä ollaan että saa vuodattaa tuntemuksia pettymyksistä ja iloista! :) tmulla kans pitkät kierrot kuinkas pitkiä sulla on?
 

Yhteistyössä