**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Heips kaikille! Nyt kun kympin ketju kaatui, niin ehkä uskallan tulla mukaan tänne pinoon, täällä muutama tuttu nimi näkyykin :) Suurimmalla osalla taitaa olla jo aika lailla viikkoja kasassa.

Mulla takana 1. IVF:n kahden alkion tuoresiirto 18.6., josta kotitesteillä plussa, TAYSistä kun ei noita veritestejä saa. Pientä verenvuotoa oli jonkin verran, mutta toivottavasti edes jompi kumpi kyytiläisistä olisi pysynyt matkassa. Jos kaikki menee hyvin, niin ultra on 20.7. Hirvittää ja pelottaa kun ei tiedä onko kaikki kunnossa... eli piinailu jatkuu... Tsemppiä ja mielenrauhaa kaikille!
 


..................Punk/PAS.....Kli.........LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Kataka...........18.5.....................7.2..........18.6...............1 .7
Klivia..............11.5....................................22.6...............
Mimosah76................................14.2........28.6.............
Timotei78.....24.5.....................................30.6...............
Amelie80.......25.5..........TAYS....15.2........1.7.................7.7
Hanuu...........31.5..........NKL......19.2........5.7................13.7
rallukka.........1.6............KYS.......xx.2........6.7...............
Liisa34...........4.6........................xx.2........8.7...............
Nonna78.......9.6............TYKS...................13.7...............
Vitis86.......................................................14.7..............
Ragdoll73.......16.6.........TAYS.....XX.3........20.7..............
 
Rakkis Tervetuloa mukaan! Olenkin seuraillut matkaasi toisessa pinossa. Onnea ihan hirmusesti! Toivotaan, että kaikki menee hyvin, eikä vuotoja tule enää. :saint: Tää tosiaan on yhtä piinaa aina siihen ekaan ultraan asti. Mulla ainakin pahin pelko helpotti sen jälkeen. Vaikka vieläkin jännittää miten tästä selvitään. :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa taas! Meillä oli eilen eka neuvola, nyt viikkoja kasassa 8+3. Neuvolan täti oli ihan mukava, vaikkei oikein tuntunut ymmärtävän että miten viikot nyt lasketaan kun on IVF-raskaus. Halusi väkisin laskea viimeisten "kuukautisten" mukaan, vaikkei kierto ollutkaan normaali kun oli hormonit käytössä. Silleen laskettunahan tulee yksi viikko liikaa, vaikka kuinka selitin että ei se pidä paikkaansa kun hedelmöityspäivä tiedetään. Sai mun lasketuksi ajaksi siis 7.2. mutta oikea on 14.2. No, muutaman viikon päästä on taas ultra että eiköhän ne siellä korjaa sen sitten :) Mä olen ajoittain ihan paniikissa, ja odotan suunnilleen vaan milloin vuoto alkaa... :( Apua, mä niin toivon et kaikki menee hyvin... Tässä oli jo muutama päivä sellaista että pahoinvointi helpotti, niin johan sekin pelästytti että onko jotain pielessä... Mutta ei auta kuin odottaa ja toivoa, ja yrittää selviytyä näiden pelkojen kanssa. Jostain löysin sellasen tiedon että jonkun tutkimuksen mukaan keskenmenoriski olis vaan 2% jos varhaisultrassa on kaikki hyvin. Täytyy yrittää luottaa siihen. Mukavaa kesää kaikille, koittakaahan jaksaa tässä helteessä =)
 
Vitis86: Jaksamista ultran odotteluun! Mä kans tavallaan toivon, että alkais kunnolla oksettaa. Toisaalta taas jo tämä ällötys tuntuu ärsyttävältä. Eipä tässä oikein tiedä, mikä olis parasta :LOL:

Ragdoll73: Onnittelut ja tervetuloa! Rohkeasti vaan mukaan =) Ei ole mukavaa aikaa tuo ensimmäisen ultran odottelu, mutta yritähän silti jaksaa piinailla...

timotei78: Toivon niin kovasti, että pystyisit jo pikkuhiljaa rauhoittumaan raskauden suhteen :hug: En kyllä ole itsekään täysin peloista päässyt, mutta ultran jälkeen mieli on ollut jo paljon rauhallisempi.

Mä aloin tänään tarkastella vähän tarkemmin tuota äitiyskorttia ja ihmettelin erästä lääkärin merkintää. Oli merkinnyt hedelmöittymispäiväksi 12.4.2010?!? Tämä onnistunut siirtohan tehtiin 31.5. eli hedelmöittymispäivä olisi laskennallisesti ollut 29.5. Aikanaan punktio tehtiin tammikuussa eli sekään ei selitä tuota virhettä... Tuli vähän sellainen olo, että kenenköhän papereista se tuon tiedon otti..? Toivottavasti on ainakin meidän oma alkio kyydissä :eek: :LOL: Saapa nähdä, sekoittaako tuo tieto ensi viikolla vielä lopullisesti neuvolantädin laskettuaika laskut :headwall: Tänään on ollut ekaa kertaa muutamaan otteeseen sellainen olo, että tekis mieli oksentaa. Olo on ollut kuitenkin sellainen, ettei oksennusta olisi tullut, vaikka olisi yrittänytkin. Päänsärkyä on ollut nyt koko viikon. Onneks migreeniä vain yhtenä iltana. Huomenna viimeinen työpäivä ennen lomaa. Ja lomallahan aika menee tunnetusti liian nopeasti eli pian on jo loma ohi ja seuraavan ultran aika :) Tällä hetkellä ilmeisen positiivinen mieli ;)

Onko joillain muilla jo tiedossa sen turvotusultran ajankohta? Mulla se on 11.8. ja silloin on RV 12+4. Käskivät siis neuvolasta varata ajan jo ennen 1. neuvolakäyntiä kesän ruuhkien ja sen mun ulkomaan matkan vuoksi.

Hyvää yötä kaikille, aamulla ollaan taas päivää pidemmällä näissä raskauksissa :heart:

Hanuu 7+5
 
Hanuu, olen mä jo ehkä pikkuisen rauhoittunut alkuviikkoon verrattuna, ehkä tää tästä :) Kummittelee vaan niin kovin se viimekertainen keskenmeno rv 12.
Mulla on seuraava ultra 29.7., ymmärsin että se olis samalla se nt-ultra. Haluavat kuulemma katsoa vielä kun viime ultrassa mulla oli munasarjat vielä melko isot ja vähän nestettä vatsaontelossa että onko pienentyneet jo. Toivottavasti.

Timotei 8+4
 
Heipsan kaikille!

Kävin perjantaina siis eilen iltapvästä yksityisellä ultrassa - niinpä niin...minä ja miun kärsivällisyys :LOL: Jännitys ja pelko oli kauhea ja mieheni oli mukana kanssa. Siinä ensin gyne kyseli taustoja ja omaa arviota viikoista ennen ultraa. Meinasin heti ovesta tultuani ottaa pöksyt pois ja pompata pöydälle... Lopulta päästiin itse asiaan ja kyllä itku tuli, kun sieltä löytyi kaksi pikkuista ja molempien syke! A vauvan CRL 7.6mm ja B vauvan CRL 6.0mm ja lekuri arvioi rv 6+4 eli täsmälleen mitä itekkin. Nyt vaan ens tiistaina siihen viralliseen ultraan Tyksiin..... Toivottavasti pikkuiset jaksavat loppuun asti.

Nonna78 ja arvoitukset 6+5
 
Nonna78: Suuren suuret onnittelut kahdesta sykkeestä :heart:

timotei78: Rauhallista mieltä jatkoonkin. Ymmärrän kyllä hyvin, miksi mielessä kummittelee. Itse olisin samassa tilanteessa varmasti ihan hermoraunio.

Lähdetään tänään taas mökille, kun sää suosii ja loma alussa :) Ihan hyvällä mielellä odotellaan ensi viikon neuvolaa. Tänään aamusta on tosin ollut vähän vatsan ja selän polttelua ja tietysti heti miettii, onko normaalia vai jotain ikävää. Mutta en anna nyt liikaa murheille valtaa, vaan yritän luottaa tulevaan. Tänään alkaa jo onneksi 9. raskausviikko...

Hanuu 8+0
 
Nonna: Ihanaa, onnittelut sykkeiden näkymisestä!! :heart: :heart: Helpotti varmaan kyllä nähdä ne! Toivotaan että kaikki sujuu hyvin jatkossakin. Hienoja uutisia! Tuo on kyllä ehdottomasti jännittävä etappi :)

).( Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Piina jatkuu ettei tosikaan. Eilen aamuyöllä armottomassa pissihädässä korkkasin yhden CB:n viikkonäyttöisen, ja ruutun tuli "Raskaana 3+", olin varautunut jo pahimpaan, tai korkeintaan näkemään 2-3. Melkoinen viha-rakkaussuhde tullut noihin raskaustesteihin... Ehdin jo vähän iloitakin, kunnes illalla alkoivat kovat vatsakivut. Olin ihan varma, että nyt viimeistään tulee keskenmeno. Kävin vähän väliä vessassa katsomassa, oliko verta. Ei ollut, mutta tänä aamuna oli n. puoli teelusikallista aivan kirkasta verta. Kipuja ei enää ole. Voi että mikä epätietoisuus... Leikkasin eilen nurmikon ja tein muutakin rankkaa hommaa, olisiko se voinut aiheuttaa tuon?

Lähden reissuun ja olen nettipimennossa suurimman osan viikkoa. Pitkiä hermoja ja jaksamista kaikille, koettakaa nauttia kesästä nyt kun sitä kerrankin riittää! :heart: =)
 
En osaa tuohon vuotoasiaan sanoa mitään, mutta kun mulla tuli viimeksi keskenmeno, alkoi vaan vuoto ja kivut tuli muutaman päivän perässä. Eli omalla kohdalla oon yrittäny ajatella että vatsakivut olisi "hyvä" merkki, mutta en sit tiedä miten oikeesti :whistle:
 
Kiitos Meg, Hanuu ja Raggis! :hug: Meg, kyllä siun vuoro tulee pian, odottavan aika vaan on pitkä oli se sitten sitä, et toivoo raskautumista tai sitten tässä kohdassa. :hug:

Raggis Mie kans varmistelin tuolla viikkonäyttöisellä testillä... Mie luulen, et verenvuoto on viatonta, mut jos kuitenkin lepäisit? Voipi olla, et ruohonleikkaus näillä helteillä on liikaa rasitusta? Jalat ylös ja hedelmiä, mehua ja hyvä kirja. =)

Nyt pizzalle ja sit rantsuun....
 
Ragdoll; onnea plussasta :heart:

Nonna; onnittelut tuplasykkeestä :heart: :heart:

Liisa; mahtava juttu!!! Onnea! Meillä on muuten sama LA, vaikka mulle siirrettiin 3.6. ja sulle (jos en väärin katsonut) päivää myöhemmin. Eipä silti, että olisi käytännön väliä :) Oliko sulla toi ultra tasan 7+0 vai miten?

-rallis

PS. Huh hellettä, ei oo enää kivaa... En oo koskaan tykänny mistään läkötyshelteistä ja nyt raskaana ollessa hikoilen varmasti tuplasti sen mitä normaalisti...
 
Kauheeta valittaa, kun on sekä tätä raskautta että kesää niin paljon odottanut.... mutta oon ihan sippi. Väsymys, kuumuus ja kuvotus... no, ainakin helle loppuu ennen laskettua aikaa ihan varmasti :LOL: Pitää nyt vaan kitkutella ja yrittää ottaa rennosti. Palasin eilen illalla lomareissusta ja olin niin väsy etten jaksanut kuin omaa napaa...

Ragdoll Onnea ja tsemppiä ultran odotukseen.

timotei
Mun lekurin mukaan mahikset onnistua ois 90% luokkaa, jos ekassa ultrassa mitta ja syke ok. En sit tiedä, kuinka paljon se varmuus kasvaa viikon 12 ultraan mennessä vai uskaltaisko tästä jo kertoa lähipiirille.

Nonna Kaksi! Ihanaa! Onnea!

rallukka Mun lekuri laski niin, että ultra 8.7. ois ollu 7+1. En oikein ymmärrä, miten toi la lasketaan. Siihen on kai useampia tapoja. Siinä kuvassa, jonka saimme mukaan, oli ilmeisesti sen ultralaitteen ohjelma laskenut la:ksi 20.2.

 
Liisa34: Hienoja ultrakuulumisia sullakin =) Onnittelut! :heart:

Nyt on ensimmäinen neuvolakäynti takana. Tiesin etukäteen, että siellä on sijainen, joten olin varautunut siihen, ettei ole kaikesta täysin perillä. Verikokeet jätettiin ottamatta, koska terveydenhoitaja ei ole kahteen vuoteen sitä tehnyt (joo hyvä niin, en halua harjoittelukappaleeksi :LOL: ). Sain sovittua uuden käynnin jo kahden viikon päähän 28.7. Silloin pitäis olla paikalla terveydenhoitaja, jolla on enemmän kokemusta äitiysneuvolapuolelta. Silloin sitten otetaan verikokeet ja toiveestani yritetään kuunnella sydänääniä. Tiedän kyllä, ettei ne välttämättä vielä silloin kuulu, mutta olis iloinen yllätys, jos kuuluisikin. Ja sit olis kivempi lähteä reissuunkin... Melkein puolitoista tuntia siellä meni kaiken kaikkiaan. Kotiin tuomisiksi iso kasa materiaalia. Painoindeksi oli just sen 25 eli sokerirasitustesti jossain vaiheessa edessä. Keväällä sain pudotettua painoa 7 kg, mutta on tässä viimeisen kuukauden aikana tullut painoa takaisin 3 kg. Liikuntaharrastus kesätauolla ja herkut tehneet kauppansa... Verenpaine oli 124/88 eli kai ihan normaalin rajoissa. Lääkärineuvola on 18.8. NT-ultraa siirsin pari päivää aiemmaksi eli onkin jo 9.8. RV 12+2. Tehtiin varmuuden vuoksi lähete myös veriseulaa varten. Yleensä se kai tehdään 11+6 mennessä ja siksi oletin sen jäävän väliin. Äitiyspolilta sanoivat kuitenkin, että mikäli sikiö vastaa viikkoja ultrassa, voidaan veriseula tehdä mahdollisesti vielä siinäkin vaiheessa, ylilääkäri linjaa asian.

Missäs vaiheessa muut ovat ajatelleet uskaltautua tuonne odotuspuolelle? Odotatteko vielä NT-ultran vai joko sitä ennen uskallusta riittää? Mä en itse oikein tiedä...

Hanuu & Stitch 8+3

P.s. Päätettiin toi työnimi. On miehen tytön lempi Disney-hahmo ja sehän on "koekappale 626" eli sopii hyvin tällaiselle keinoalkuiselle tapaukselle ;)
 
Nonna78: Oliko eilisen ultran näkymät edelleen hyvät?

Vitis86: Tsemppiä tämän päivän ultraan! :)

Mitäs sulle Amelie80 kuuluu? Mihin pinoon olet ajatellut siirtyä sitten kun siirryt?

Hanuu & Stitch 8+4
 
Hei! :wave: Tänne tulisin mukaan kera ihanan plussan!

Taustaa: Ekasta icsistä yli 6v sitten tuli plussa, joka meni kesken rv 9+. Kolmannesta icsin tuoresiirrosta plussa sitten saatiin kotiin asti. Toisen yritys toi plussan sen kierroksen ekan icsin ekasta passista luonnolliseen kiertoon. Ja plussa siinäkin kesti, ja toinen lapsi saatiin kotiin. Kolmatta vielä lähdettiin yrittämään, ja tässä hoidossa kaikki meni niin pieleen ja vaikeasti, että usko meinasi loppua jo alkumetreille. Tuoresiirrosta kemiallinen (näitä jo ennestäänkin takana), ja nyt sitten kaksi alkiota siirrettiin pakkasesta (lääkkeellinen kierto), joista plussaa olen testaillut jo pp8:sta lähtien. Pakkanen tyhjeni siinä.

Nyt siis olisi virallinen testipäivä pp14, ja Apteekin oma näyttää niin selkeetä plussaa, että kemiallisesta ei ole kyse, vaan ihan oikeasti olen raskaana, wau! :heart: Hieman pyörällä päästämme ollaan miehen kanssa molemmat, kun ei millään tuohon plussaan olisi uskottu. Veritestiin en pääse, kun klinikka kiinni. Elokuun alussa pääsen vasta sinne soittamaan, joten siten pitäisi aika pian saada jo ultra-aika, jotta uskoisi oikeasti, että jotain tuolla on.. Pelko kuitenkin takaraivossa, kun km on muistissa, ja ekassa raskaudessa veristä vuotoa muistaakseni rv8-rv15. Vuoto johtui kuitenkin hematoomista, mutta ihan hermoheikko olin.

Mitään tuntemuksia ei ole, mutta sitä en edes pähkäile, niitä tulee, jos on tullakseen. Pahoinvointien, rinta-tuntemusten, väsymyksen tai kuvotuksen suhteen mulla löytyy kaksi täysin erilaista raskautta, joten oireita tulee jos tulee. Otetaan vastaan, jos sattuu tulemaan.

Me lähdetään pian parin viikon reissulle, joten sieltä tullessa sitten lueskelen tarkemmin teidän kuulumisianne. Ja sitten, jos kaikki tuntuu vielä menevän hyvin, onkin aika soittaa sitä ultra-aikaa...

Ihanaa, että tämä ketju on olemassa! Loikka tässä vaiheessa odottajien puolelle olisi ihan liian suuri ja pelottava... Otetaan askel kerrallaan. :hug:

Onnea ihan jokaiselle täällä olijalle plussasta, ja toivotaan kaikilla sujuvan raskaus hyvin, että päästäisiin kaikki täältä myös eteenpäin, ja lopulta olisi ne kääröt kaikilla sylissä! :heart:

Helteisiä päiviä toivottelee,
Salli rv 4+3 (kai... alkiot oli siirtopäivänä 3pvän ikäisiä, joten eikös se hedelmöityspäivä sitten ole siirtopäivästä 3pvää taaksepäin?)
 
Eka ultra ohi :D siellä näkyi 9mm pieni kaveri, vähän helpottaa oloa kun teitää että toinen on siellä ja voi hyvin :D Pitää huomenna soitella neuvolaan ja sopia jatkosta :) On kyllä niin liikuttunu ja iloinen olo, mutta silti niin väsy, nukahtelee, vaikka kuvittelee ettei väsytä.

Vitis86 7+4
 
Salli72 Onnea! Ja tervetuloa jännittämään.

Vitis86 Onnea pikkukaverista! Mä oon kans NIIN väsy... pitää kai vaan ottaa levon kannalta sen minkä pystyy ja hoitaa vaan ihan pakolliset hommat.

Meillä oli eilen eka neuvola. Seuraavaksi sitten labrakokeita. Pitää varmaan huomenaamulla käydä.

En oikein tiedä odottavien puolelle siirtymisestä... ehtiihän sitä... Nyt on niin poikki, ettei juuri jaksa edes palstailla :LOL:
 
Salli; onnea plussasta! :heart:

Vitis; onnittelut pienestä ja sykkeestä. Minä kanssa niin väsy, että voisin nukkua koko ajan... Jos nää hiivatin helteet jo helpottais..! :/

(.) Eka neuvola takana. Juteltiin mukavia ja asiaakin. Hemoglobiini oli tosi alhainen, ekassa mittauksessa 103 ja toisessa 108 mutta vielä en ala kuitenkaan syömään rautaa. Niskapoimu-ultra on 12.8. Koska edellisessä raskaudessa oli raskausdiabetes, käyn sokerirasituksessa jo nyt alkuraskaudessa. Muutoin kaikki ihan "tuttua juttua".

-rallis
 
Hanuu Mie taidan olla aika omanlainen tapaus....ensin oli hirvee hinku päästä ennakkoon ultraan ja sit ko ois ollut se virallinen ultrapvä, nih mie siirsin sitä viikolla eteenpäin (tehtiin pikku reissu miehen kanssa).... :LOL: Joten ens ke saadaan tietää pikkuisista lisää. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin eikä pahoinvointia ole ollut. =)

Kiitos onnitteluista kaikille! =)

Onnittelut kaikille plussista ja sykkeistä ja muista hyvistä uutisista :flower:

Lohtu :hug: kaikille pettyneille.


Nonna78 ja arvoitukset rv7+4
 


..................Punk/PAS.....Kli.........LA.......1.UÄ......1.Neu.....NT-ultra

Kataka...........18.5.....................7.2..........18.6..........1 .7
Klivia..............11.5....................................22.6..........
Mimosah76................................14.2........28.6..........
Timotei78.....24.5.....................................30.6..........7.7.......29.7
Amelie80.......25.5..........TAYS....15.2........1.7............7.7.......29.7
Hanuu...........31.5..........NKL......19.2........5.7...........13.7
rallukka.........1.6............KYS.......23.2........6.7...........15.7......12.8
Liisa34...........4.6........................23.2........8.7...........14.7
Nonna78.......9.6............TYKS...................21.7..........
Vitis86.......................................................14.7..........
Ragdoll73.......16.6.........TAYS.....XX.3........20.7.........
Salli72............30.6....................xx.3.........
 
:wave: Ja terveiset lomalaiselta. :D Neljän viikon kesäloma alkoi eilen. Ikinä en ole ollut neljää viikkoa putkeen lomalla, joten tää tuntuu aika jumalaiselta. Eilinen päivä meni uima-allasta täyttäessä, noin 3000 litraa. Jos tänään vesi olis jo lämmenny niin voisi jo pulahtaa. :LOL:

Nonna Onnittelut kahdesta ihanasta pikkuisesta! :heart: :heart: Olet sä aika sitkeä kun pystyit siirtämään ultraa. :) Ei vaan, hyvä kun pääsitte lomamatkalle.

Salli Valtavat onnittelut onnistuneesta PAS:sta. Kävinkin tuolla kurkkimassa sun tuloksia ja olin kovin onnellinen kun sait täydellisen lopputuloksen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.

Vitis Isot onnittelut ison halauksen kanssa! Se on niin liikuttavaa nähdä ensimmäistä kertaa se oma kultainen "möykky" ruudulla. :heart:

Hanuu Mä en uskalla siirtyä odottajien puolelle ennen kuin olen käynyt nt-ultrassa. Se on ensi viikolla ja kovasti jo odottelen sitä. Toivottavasti kaikki olis hyvin ja saisin kunnon kuvan. :heart:

Olisko muuten ideaa perustaa uutta omaa pinoa odottajien puolelle tälle porukalle, joka nyt on kasassa? Siellä loppukevään hoidoissta plussanneissa osa menee kuitenkin jo niin pitkällä. Mitä olette mieltä?

timotei Me edetäänkin ihan samoissa. :) Onko sulla jo rauhallisempi mieli? Ensi viikolla sitten ollaan taas viisaampia. Onko sulla ollu pahaa oloa?

Liisa Isot onnittelut myös sinulle! :heart: Toivottavasti sun väsymys ja kuvotus on edes vähän helpottanut. :hug:

).( Täällä edetään samoilla linjoilla kun ennenkin. Aika onneks kuluu suht nopeasti ja ultrakin lähenee. Ajoittain on kovaakin kuvotusta, mutta olen siihen tyytyväinen, koska silloin tiedän, että joku siellä masussa kasvaa. :heart:

Amelie ja Ässä 10+0
 

Yhteistyössä