**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

(Laitan nyt saman viestin tähänkin pinoon. Jotenkin tuntuu että on pakko kirjoittaa johonkin kun ei voi vielä kenellekään mitään puhua...)

Moikka! Mahtuisiko mukaan piinailemaan? Olen enemmänkin taustaillut koko kevään. Lyhyesti: Yritystä kaksi vuotta ja tutkimuksissa ja hoidoissa vuosi. Hoitoja saanut mies, minä en.

Eilen tein kp 33/35-40 Clearblue +plus herkän testin, joka näytti plussaa mutta Sofi One Step liuska negaa. Tänä aamuna ilmoitti Clearbluen digi "Raskaana 1-2 viikkoa ja Sofissa haaleampaakin haaleampi viiva... Ymmärtääkseni Sofin pitäisi kuitenkin olla herkempi. Rinnat varmaan repee liitoksistaan kohta, mutta ne on usein ennen menkkoja arat. En tiedä uskaltaako tässä mitään vielä toivoa ...

Mitä olette mieltä?
 
Tervetuloa mukaan mariaana80! Minusta tuo kuulostaa ihan oikealta plussalta, onnea! =) Millaisesta hoidosta plussasit? Inssistä vaiko luomuplussa? Teitä hoitava lääkäri varmaan kertoo milloin voit mennä veritestiin ja saada sieltä viimeisen varmistuksen raskaudestasi.


Nonna78 5+2
 
Kiitos. Mies on saanut hormonihoitoa joulukuusta -09 asti. Nyt toukokuussa sitten saatiin tietää, että se on alkanut tuottaa tulosta. Siemennestenäytteestä löytyi pieni määrä siittiöitä ja lääkäri ehdotti heti icsi:tä. Kieltäydyttiin, kun haluttiin yrittää vielä kotona ja testata uudestaan muutaman kuukauden jälkeen josko siittiömäärä kasvaisi. Nyt oli siis vasta toinen kierto, kun oli edes mitään mahiksia. Sen takia täällä nyt ollaan vähän pihalla, että voiko tää oikeesti olla mahdollista??? :/

Itselläni ei ollut vielä viime vuonna vielä minkäänlaista kiertoa olemassa ja lääkäri mainitsi PCO-tyyppisistä munasarjoista ultratessaan. Testasin kaikki mahdolliset netistä löytämäni luonnonkeinot millä saisi kiertoa tasattua ja luulen että vähähiilihydraattinen ruokavalio laittoi sen loppujenlopuks kohdalleen. Olen kylläkin normaalipainoinen ja olen ollut ruokavaliolla vain ajoittain, koska paino lähti heti laskuun. Koko tämän vuoden kierto on ollut tasaisesti 35-40.

Ajattelin odottaa vielä viikon ennen kuin soitan lapsettomuuspolille... En uskalla vielä iloita mutta sekaisin kyllä olen =)
 
Täällä kärvistellään samanlaisissa olotiloissa kuin suurin osa muistakin ekan ultran odottajista - se tyyni coolius on hävinnyt kuin pieru saharaan, oireet ovat kadonneet!!! :/ Mitään nippailuja tahi repäisykipuja saatikka menkkakipuja ei tunnu, ainoa mikä on jossain määrin lisinyt, on tissikipu... Huonoa oloa ei ole, kaikki syön mitkä kiinni saan :D Aika tuntuu ma-te-le-van. Aikaistin ultraa kahdella päivällä eli se on "jo" 6.7.

-rallis 6+1
 
Heippa! Voisin liittyä iloiseen joukkoon. Plussasin 4.6. tehdystä pas:ista ja ultra on 8.7. Pelottaa tietty ihan hirveesti, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin. Rinnat oli aluksi arat, nyt vähemmän. Ainoa selvä raskausoire on menkkojen puuttuminen.
 


..................Punk/PAS.....Kli.........LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Kataka...........18.5.....................7.2..........18.6...............1 .7
Klivia..............11.5....................................22.6...............
Mimosah76................................14.2........28.6.............
Timotei78.....24.5.....................................30.6...............
Amelie80.......25.5..........TAYS....15.2........1.7.................7.7
Hanuu...........31.5..........NKL......19.2........5.7................13.7
rallukka.........1.6............KYS.......xx.2........6.7...............
Liisa34...........4.6........................xx.2........8.7...............
Nonna78.......9.6............TYKS...................13.7...............
Vitis86

 
timotei Onnea oikein hurjasti. :heart: Kyllä oli varmasti huojentavaa kuulla sydänäänet, niin tai kuulehan ne? Tyhmä kysyy.. :ashamed: Olen tässä itse ajatellut, että jos huomenna kaikki on hyvin, niin sitten yritän rentoutua. Helppo sanoa. :LOL: Mutta on sitten ainakin yksi etappi jo saavutettu. Onnea sulle tosi paljon. Ja uskoisin, että käyn yksityisellä ultrassa esim viikolla 10.

Mariaana80 Isot onnittelut plussasta! :heart: Ymmärsinkö oikein, että kyseessä on ns. luomuraskaus? Onneksi olkoon! Tuosta Sofin testistä; itse en saanut siihen tulemaan kunnon vahvaa viivaa edes sinä aamuna kun hcg mitattiin ja se oli 225.

Liisa34 Onnittelut myös sinulle plussauksesta! :heart: Sun kanssa mennään siis ihan samoissa "oireissa" eli ei varsinaisia oireita. Mulla myös ainoastaan rinnat sivuilta arat, aika kipeät, joten hyppimistä ja juoksua on turha kuvitella. Olen kuitenkin jo tottunut siihen ja jotenkin sitä ei koe raskausoireeksi, :eek: Ja samoilla mennään siis ralliksenkin kanssa. Onneksi sait rallis aikaistettua ultraa. :)

).( Pitäsi kai nuokin sulut kääntää toisin päin (.) Olo on aika turvonnut. Mahaa ei pysty peitteleen, ja onneksi kotioloissa ei tarvitsekaan. :LOL: Mutta pelottaa aivan järkysti huominen! Aamupäivällä on aika TAYS:iin ja sitten tulee totuus. Olen yrittänyt varautua pahimpaan, mutta ei sitä millään pysty tajuamaan kuinka kauheata on jos sykettä ei löydy. Tulen kertomaan sitten kuulumiset, oli ne sitten hyviä tai huonoja. :wave:
 
OOps... Meinasin unohtaa; onnittelut myös Liisalle ja Mariaanalle plussasta!!! :heart:

Amelie; niin, ei ne sydänäänet vielä KUULU tässä vaiheessa mutta ultrassa NÄKEE sen läpätyksen :heart: Ne alkaa kuulua mahan läpi dopplerilla joskus rv 10-14 - riippuen laitteesta ja odottajan rasvakerroksesta =) Tsemppiä kovasti huomisen odotteluun :xmas:

-rallis

 
Heips pitkästä aikaa

Tänään ultrassa kaikki hyvin ja pieni viuhtoi pikku kätösin ihan mahdottomasti. Pirpana vastasi viikkoja 9+4 huimalla 27,7mm pituudellaan :)
Ensimmäinen neuvola käyntikin takana ja nyt odotellaan np-ultraan aikaa.
Vaikka en ole tänne paljon kirjoitellut ihan vaan honojen olojen ja väsymyksen takia niin kait se minunkin on kuitenkin aika jo siirtyä toisille palsstoille kiruuttelemaan :)
Mukavaa odotusta teille kaikille ja ettehän tressaa itseänne liikaa :)

Lämmintä kesän jatkoa toivoo Sela ja Jatsityttö
 
timoteille ja selalle onnea! Nauttikaa ja rentoutukaa!

Itselläni vielä viikko ekaan ultraan. En oikein tiedä oireistani senkään takia, että sairastuin jostain syystä munuaistulehdukseen ja oon ollut kohta viikon aika kipeä. Mua kyllä kuvottaa, mutta se kai johtuu tosta tulehduksesta. Ainakin se alkoi tasan silloin kun sairastuin. Lähipäivät näyttää, mikä oire kuuluu mihinkin asiaan ;) Tulehdus alkaa nimittäin olla voitettu.
 
Kiitos onnitteluista, varovasti otetaan vastaan. Miehen kanssa joka toinen lause on että "Onko tää oikeesti mahdollista?" Me oltiin valmistauduttu kesän jälkeen jatkaan inssillä tai muilla vaikeemmilla hoidoilla ja tosiaan luomuplussa pärähti.. (Vai voiko sitä sanoa luomuksi, kun mies on pumpannu itteensä hormoneita 7 kk ;) )

Huomenna varmaan sitten soitan polille verikoe aikaa, jos sitten saisi seuraavaksi alkaa jännittään varhaisultraa. En tiedä tehdäänkö meille sitä, kun en ole itse saanut mitään hoitoja. No, se selviää.

Rinnat on kasvanu varmaan kaks kuppikokoa ja mahaa turvottaa. On ihan oikeesti sellainen olo, että totta tämä on.

Ihanalta kuulostaa nuo teidän ultrauutiset! Tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta! :)

Onnittelut timoteille ja selalle ultranäkymistä! :flower:

Toivottavasti sulla on Amelie tänään yhtä ihania uutisia kerrottavana :)

Jaksamista kaikille tähän jännittävään elämänvaiheeseen :heart:

Mulla tuli eilen taas hetkellinen uskon loppuminen koko raskauteen, kun illalla pyöräilyn jälkeen alkoi menkkatuntemusten tapainen, tosin lievänä. No aamulla se oli poissa. Enää ei tarvis kärvistellä kuin 4 yötä ennen ultraa. Välillä tuntuu, että stressaan niin kovin tätä tilannetta, että pelkkä stressi saa negatiivisia tuntemuksia aikaseks... No eipä tässä voi muuta kuin odottaa ja toivoa parasta. Oireet kyllä vaihtelee päivittäin tosi paljon, mutta siihen alan jo ehkä tottua eikä enää niin huoleta.

Hanuu 6+5
 
APUA!

Nyt tulee ruskeaa tuhrua jnkn verran, alaselkä kipeä mutta vatsaan ei koske... Mit vit..?! Pelottaa, että kesken on menossa :'(

Ei kai syynä voi olla se, että olen vähentänyt jo nyt lugeja, eka otin 2 lugea/vrk neljän vrk:n ajan ja nyt olen ottanut 1 luge/vrk kahdesti... Ei kai sen pitäisi vaikuttaa mutta voi helvetti sentään..!

-rallis
 
Amelie, ei ne sydänäänet kuulunut, mäkin tosin luulin että kuuluis :ashamed: Enkä mä edes nähnyt niitä kun monitori oli niin päin, mies onneks näki =) Lääkärinäkin oli joku virolainen tai venäläinen nainen, kaikesta puheesta ei ihan meinannut saada edes selvää eikä se meinannut millään saada mitatuksi sikiön kokoa :/ Onneks siihen tuli sit suomalainenkin lääkäri hoitamaan sen homman loppuun :) Niin, ja saikkua tuli puolitoista viikkoa taas, pahoinvointi tuntuu vaan pahenevan :eek: Seuraava ultra on kuulemma sit viikolla 11, onko teillä muilla ultria noin tiheesti? Hyvähän se tietty on, jos sinne saakka päästään niin jos se taas vähä rauhoittais ;)
Toivottavasti Amelie sun ultra menee yhtä hyvin =)

Timotei 7+3
 
rallukka: Pääsen todella hyvin kiinni sun tämän hetken tunnelmiin, mulla pieni vuoto säikäytti reilu viikko sitten :hug: Mulla myös särki kaksi päivää vuodon jälkeen selkä lievästi. Mutta ainakin oli sen jälkeen hcg-arvo noussu viikkonäyttöisen testin mukaan, joten oli toivottavasti vaaratonta. Toivotaan, että sullakin olisi vain vaarattomasta vuodosta kyse!! Mun henkireikä silloin epätoivon keskellä oli lukea tämän ketjun alkupuolella kirjoitetut tarinat vuodoista ja raskauksien etenemisestä normaalisti niistä huolimatta. Mä en edes vielä tiedä, milloin pitää lopetta Progynova ja Luget, mutta tuntuu, etten uskaltaisi lopettaa ollenkaan...

timotei78: Kuulostaa tutulta tuollainen säätäminen ultratessa, mulle osunut monta sähläyskertaa ainakin NKL:lla hoitojen aikana... Saattaa olla, etten mä näe myöskään maanantaina ultranäyttöä. Ainakin aiemmin on ollut sellaisessa asennossa se näyttö. No suurin toive tietysti on, että edes lääkäri sen sieltä ruudulta näkisi. Jaksamista pahoinvoinnin keskelle :hug:
 
Kiitos, Hanuu!

Eihän tää pälli kestänyt ja varasin ultran yksityiselle, se on illalla klo 16.50. Kaikista pahinta on tää epätietoisuus. Vuoto on sittemmin kyllä melkein jo loppunut mutta silti ihan hirvittää! Kipuja ei edelleenkään ole, varsinkaan, jos on esim. pitkällään. Tässä istuessa "kasassa" jotain vatsassa ja nivusissa tuntuu mutta ei edelleenkään mitään kovia kipuja. Voi jospa kaikki olisi hyvin ja syke nähtäisiin tänään :heart:

-rallis
 
Voi rallis...... "Ihanaa", et täällä on joku toinenkin, jolla ei oo kauheasti annettu kärsivällisyyttä... ;) Mie uskon tuon siun vuodon olevan ihan harmitonta, mut käy ihmeessä lääkärissä, jotta saat mielesi rauhoitettua. Se on siulle ja pikkuiselle tärkeintä, että saat mielenrauhan asiaan.

Mahtavaa sela ja Timotei ! :hug: Kumpa me muutkin saataisiin hyviä uutisia ultrassa... =)

Noista lugeista vielä.... Miks miun ei tarvii enää laittaa niitä? IVF-hoitaja sanoi, et käytä jäljellä olevat luget loppuun (9 palleroa) 3 aamulla ja 3 illalla ja sitten oon ilman. Täällä melkein kaikki käyttää niitä ja lopettavat ne just tuollai asteittain eikä kerrasta poikki, kuten mun piti. Anteeksi tyhmä kysymys, mut ei tajua.... ;)

Nonna78 ja arvoitukset 5+3
 
Timotei ja Sela Onnittelut ultrakuulumisista =)

Amelie Täällä odotellaan sun ultrakuulumisia =)

Rallukka Tsemmpiä ultraan!

Nonna78 Noista lugeista. Käytännöt tuntuvat vaihtelevan paljon eri klinikoiden välillä erityisesti tuoresiirron jälkeen. Joissakin lopetetaan heti plussaan ja joissakin jatketaan esim. rv 10 saakka. Lääkkeellisessä pas:ssa käsittääkseni lääkitystä jatketaan aina pidempään kuin vain plussatestiin asti.

O.N Tänään oli neuvola ja monet asiat olivat tuttuja edellisestä raskaudesta. Pääasiallisesti keskusteltiin ja sain kasan kaikkia papereita ja vihkosia. Pyysin myös neuvolatätiä kuuntelemaan sydänäänet. Hän ei ensin meinannut kuunnella, kun mulla on vasta viikkoja 8+3, mutta suostui sitten kun sanoi, että oon niin hoikka, että voi kuulua, mutta että en saa menettää yöunia, jos ei kuulu. Neuvolatäti sai kuitenkin kuulumaan hetkeksi sydänäänet ja sitten taas "vauva" karkasi =)
 
kataka: Ihanaa, että pääsit jo kuuntelemaan pikkuisen sydänääniäkin :heart: Jos mä pääsen ensimmäiseen neuvolakäyntiin asti, mulla olis silloin kans 8+3. En tosin taida olla tarpeeks hoikka äänien kuulumiseen, vaikka juuri tuo vatsan seutu se hoikin kohta onkin ;)
 
Raskaus voi siis todella olla oireeton! :heart: Yksi pikkuinen kullannuppu löytyi vahvoine sydänääninen ja vastasi täysin viikkoja ja päiviä 7+2 :heart: Piina on nyt ohi ja voin alkaa nauttia raskaudesta. Oireetkin sitten alkoi tänään aamulla, luulin sitä vain jännityksen tuomaksi, mutta jatkuvat aina vaan. Siis PAHA OLO! Hampaita harjatessa jo yökkäsin. :LOL: Sitä se on kun ensiksi valittaa oireettomuutta, niin sitten ne saa jo kokeakin. Mutta tunne oli uskomaton, kun näin sen pikkuisen "möykyn" ja näin ne sydämenlyönnitkin. :heart: Nyt toivon kaikille teille ensimmäistä ultraa odotteleville kovasti jaksamista ja tsemppiä. Se on uskomaton kokemus.

Rallis Voi ei sitä tuhruttelua! Mutta tuhruttelu ei aina ole merkki keskenmenosta. Kerroin Hanuullekin, että ystävälläni oli myös alkuraskaudessa 6+ tuhrutteluvuotoa ja ultrassa kuitenkin kaikki täysin hyvin. Ja terve tyttö siitä syntyi. Jospa se onmin joku tällainen tyttöjen juttu. :LOL: Tsemppiä ultraan. Ja ihan todella toivotaan, että syke löytyy. :heart: Kovasti odotellaan kuulumisia.

Hanuu Menkkatuntemukset toivottavasti tietää hyvää, eikös sitä niin ole sanottu, että kohdun kasvaessa tuntemukset on samanlaiset kuin menkkojenkin alkaessa. Mutta samoin, mulla on loppunut usko jo monesti, mutta tämä päivä toi uskoa ja toivoa. Lääkäri sanoi, että vahva syke ja viikkojen vastaavuus on erittäin hyvä merkki ja keskenmenon prosentuaalinen riski on enää 5%. Voiko olla noin pieni?

Kataka Ihanaa kun kuulit sydänäänet! :heart: Mulla ei varmaan kuullu vielä ensi viikon neuvolassa, vaikka aika hoikka olenkin. Vatsan turvotus estää varmaan sen. :LOL:

Nonna Onko sulla pitkä vai lyhyt IVF-hoito? Lyhyessä ei mun mielestä lääkitystä tarvii jatkaa, koska elimistön omaa hormoonitoimintaa ei ole lamautettu niin kuin pitkässä (synarela). Mulla on takana pitkä hoito ja nyt lääkäri antoi luvan lopettaa asteittain pallerot.

timotei Voi ei sun pahaa oloa. :hug: On se niin jännää kun toisille oireet tulee niin moninkertaisina. Mutta onneksi sait saikkua ja ihan reilustikin. Ja onneksi kaikki on kuitenkin hyvin. :heart: Mulla on seuraavaksi sit vasta nt-ultra ellen mene yksityiselle aikaisemmin, luultavasti menen. =) Siirryin nyt tämän varhaisultran jälkeen omaan sairaahoitopiiriin, ja täällä ei ole ylimääräisiä ultria tarjolla. :(

Mitä kuuluu Mimosahille?
 
Amelie80: Aivan loistavia uutisia!! :heart: Toivottavasti pystyt nyt todella nauttimaan tästä eteenpäin. Kuulostaa kyllä hyvältä toi onnistumisprosentti sykkeen näkemisen jälkeen :) Yritän itse sun kokemuksen perusteella olla huolehtimatta, vaikka tänään onkin taas vähäoireisempi päivä...

Mun mieltä jotenkin varjostaa se, että keskenmenojen osuus on kuitenkin tilastoissa kai se 10-15% ja jossain sanottiin, että hoidoissa vielä vähän korkeampi. Olen siis todella iloinen teidän jokaisen hyvistä uutisista, mutta samalla se ristiriitaisesti lisää pelkoa omasta tilastopettymyksestä :( :ashamed: Maanantaina se oma kohtalo sit kuitenkin auttamatta selviää.
 
Nonna78, mä panikoin myös noiden Lugejen lopettamisesta, käskettiin heti lopettaa ne plussaan. Olin ihan varma et kesken menee, kun niin moni tuntuu jatkavan niitä pitkällekin. Mulla oli ilmeisesti kuitenkin hoito pitkän kaavan mukaan, koska käytössä oli Synarela. Soitin vielä NKL:lle ja kysyin jos voisin jatkaa käyttöä, mutta sanoivat sieltä että ei ole tarvista. Eikä sit ilmeisesti ollutkaan, kaikki hyvin ainakin vielä :)
 
Hanuu ja Amelie Oli tosiaan ihana kuulla sydänäänet :heart:

Amelie Ihania ultrakuulumisia =) Mulle myös lääkäri sanoi, että sykkeen näkemisen jälkeen keskenmenoriski on alle 5 % mun ikäisellä ja olen samaa vuosimallia kuin sinä. Jollekin oli jopa sanottu, että riski on 2-3%.

Hanuu
Nyt uskot vaan siihen, että meidän pinossa ei ole mitään tilastotappioita :) Niin ja sullahan oli tosi hyvät hcg -arvotkin, jotka omalta osaltaan ennustaa raskauden onnistumista!
 

Yhteistyössä