**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

kataka: Tässä huomaa näiden palstojen arvon... Kun itsellä on epäuskoinen olo, osaa joku löytää oikeat sanat :) Kiitos! :heart: Mä haluaisin kyllä myös uskoa tuohon hyvän Hcg-arvon ennusteeseen, mutta kokonaan ei epäilystä saa millään pois. Olen muuten myös samaa vuosimallia sun ja Amelien kanssa :)

timotei78: Mä en muistanutkaan, että sä olet myös NKL:n asiakas. Ilmankos kuulosti niin tutulta touhulta ;) Saapa nähdä, mikä lääkäri osuu meidän kohdalle maanantaina...
 
Nonna; niinpä, kärsivällisyyttä kun ei ole kauhalla annettu... :)

kataka; kiitos tsempeistä!

Amelie; Onnittelut sykkeestä, se on ikimuistoinen hetki!!! :heart:

(.) Kaikki ok, vuotoa ei kohdunsuulla näkynyt ja kohtu oli suurentunut ok. Ultrassa löytyi yksi elävä sikiö ja pieni läpättävä syke :heart: Voi elämä! Tuntuu, että samantien oireitakin tuli taas, vaikka ei niitä kovasti ole ollutkaan missään vaiheessa. Huhhuh mikä päivä :$ B)

-rallis
 
Tästä on näköjään tullut mun vuodatuspalsta... Mä en vaan pääse eroon siitä tunteesta, että kaikki ei ole hyvin. Eilinen ja tämä päivä lähes oireetonta. Varsinkin tänään ihan sellainen olo, etten raskaana oliskaan :( Voi kunpa se ultra olis ollu jo tänään. Ollaan vielä miehen kanssa viikonloppu eri paikoissa, joten se ei voi mun mieltä rauhoitella. Tänään on ollut kohdussa vähän erilaisia vihlaisuja kuin aiemmin (tai ainakin kuvittelen niin) ja pelkään, että onkin jotain negatiivista. Koko ajan odotan vain, milloin on vuotoa havaittavissa... Musta on tullut ihan hermoheikko, sitä enemmän mitä lähemmäs ultrapäivä tulee! No ainakin olen yrittänyt parhaani mukaan varautua jo negatiivisiin uutisiin (ihan kuin niihin muka voisi jotenkin valmistautua). Toki edelleen toivon, että tulisikin iloinen yllätys :)

Tulkaahan siis muut kertomaan tarkemmin, miten itse selvisitte epävarmuuden ja oireettomuuden keskellä? Ja mistä kaivoitte sen uskon onnistumiseen? Vai yritittekö tekin varautua pahimpaan..?

Mites sulla Liisa34 menee? Onko oireita ilmaantunut ja miten pää kestää ultran odottelun?
 
Hanuu, kovin on samanlaiset fiilikset täälläkin, vaikka ultrassa onkin jo käyty. Koko ajan pelkään että milloin lorahtaa, tai on housuissa verta kun menee vessaan :( Miten tätä oma mielenterveys kestää... :/ Ja mäkin yritän koko ajan varautua pahimpaan, jotenkin aattelee et jos alkaa iloita kovasti jo tästä niin putoaa vaan entistä korkeemmalta jos jotain käykin. Neuvolan varasin eilen, ja taas heti sen jälkeen kamala ahdistus et nyt käy huonosti kun "suunnittelee" jotain jo seuraavalle viikolle. Sama juttu kun eilen kerroin äidille tästä, niin heti tulee tunne et nyt menee varmasti kesken kun jollein kertoo. Ehkä kuitenkin hiukan taikauskoista tai jotain :whistle:

Timotei 7+4
 
timotei78: Pääsen todella hyvin kiinni sun ajatuksiin! Ja taikauskoahan se varmaan on tai sitten elämän tuoma kokemusta... Tuoreessa muistissa päivä vajaan parin viikon takaa, kun töissä kerroin pomolle raskaudesta ja sit töiden jälkeen tulikin sitä vuotoa. Heti ajattelin, että rangaistus iski välittömästi... Pitäis vaan yrittää olla huolehtimatta liikaa, kun eikö ne äidin tunnetilat välity sikiöllekin..? Eihän sitä haluais pientä turhaan "huolestuttaa", mutta ei oo helppoa olla huolehtimattakaan :headwall: Toivottavasti sun mieli alkais kuitenkin pikkuhiljaa rauhoittua raskauden edetessä :)

Mä lähden loppu viikonlopuksi mökille, jos vaikka sais ajatuksia vähän pois tämän oman kropan ympäriltä. Maanantai aamu häämöttää jo lähellä...

Mukavaa kesäisen viikonlopun jatkoa kaikille! :heart:

Hanuu 7+0
 
Amelielle ja rallukalle onnittelut "todisteista", että joku siellä porskuttaa. :)

Mä oon nyt toipunut munuaistulehduksesta, eilen oli tulehdusravo pyöreä 0. Valitin kuitenkin lekurille, että edelleen väsyttää ja kuvottaa ja vatsa on sekaisin. Lääkäri totesi vähän huvittuneesti, että "mutta sä olet raskaana". Kuvotus vaan alkoi juuri kun sairastuin, joten luulin sen johtuvan tulehduksesta. Munuaistulehduksenkin (yhdenlainen virtsatietulehdus... mulla täysin ilman virtsaoireita) voi kuulemma helposti saada juuri raskauden aikana. Että ei nyt ole ihan putkeen lähtenyt tää mun alkuraskaus liikkeelle, mutta nyt kun on pitkän odotuksen jälkeen plussannut, niin pitää vaan hampaat irvessä hymyillä ja vakuuttaa että kyllä on ihanaa, vaikka koko ajan okseettaakin :LOL: En oo kyllä vielä oksentanut kertaakaan.

Hanuu
Musta tuntuu, että mulla tää fyysinen pahoinvointi on pitänyt henkisen panikoinnin poissa. Valitettavasti kyllä tuulimunaraskaudessa on kai ihan normaalit raskausoireet, joten ei tää kärsiminen tarkoita sitä, että kaikki ois hyvin. Lisäksi on viimehetken panikoija, joten varmaan sit viimestään to-aamuna ennen ultraa kädet tärisee. Kesälomakin helpottaa painkointia, voi ajatella ja tehdä mukavia juttuja, töissä hiipis varmaan kaikenlaista mieleen.

Positiivisia ajatuksia kaikille! Nauttikaa helteestä. (Kauheeta valittaa, mut voisin paljon paremmin vähän viileämmässä...)
 
Amelie ja timotei: Miulle tehtiin sellanen räätälöityhoito; synarela kp18 sit se loppu ennen pistoja puregon+menopur ja siihen tuli 5 viimiseks päiväks orgalutran. Miulle tää toimi tai sit se oli tuon menopurin ansiota ja tai kevään tulon....kuka tietää. Elikäs miun hoito oli pitkän ja lyhyen yhdistelmä. Mut edelleenkään ei oo mitäään vuotoa - edes kiinnittymisvuotoa - tullut. Eikö sellasta kuuluis tulla? Siis kiinnittymisvuotoa?

Ehkä mielenrauhan saa tuon ekan ultran jälkeen, jos siellä on kaikki hyvin..... =) Kävin muuten täs yks pvä otattamassa tk:ssa pissatestin tulehduksen pelossa, mut puhdasta oli. Miun tuntemukset johtuu ilmeisesti vain tästä raskaudesta....

Voimia kaikille!

Nonna78 ja arvoitukset rv 5+6
 
Nonna78 käsittääkseni kiinnitymisvuoto on suht harvinaista, yleensä sitä ei ole. Ei mulla ainakaan ollut. Eli ei kannata olla huolissaan. Jos on virtsatulehdusoireita, niin kannattaa seurailla oloa (uudestaan lekuriin ellei olo tokene) ja juoda hapanta, esim. karpalomehua. Tsemppiä ultran odotukseen!

Muillekin paljon onnea ja kärsivällisyyttä!

Nimim. 4 yötä ultraan.
 
Ultrassa käyty...

Sikiö oikeassa paikassa, vastasi kooltaan viikkoja ja nähtiin sydämen syke :heart: Ennen ultraa jännitti ihan älyttömästi ja aika oli vielä myöhässä. Ultrauspöydällä tuli kuitenkin helpotuksen ja ilon kyyneleet, kun nähtiin kaiken olevan kunnossa. Lääkäri ja hoitaja olivat ihania ja varmistivat vielä, että nähtiin molemmat hyvin näytölle. Positiivinen viimeinen (toivottavasti) käynti Naistenklinikalla siis :) Josko nyt uskaltais jo vähän rentoutua ja alkaa nauttia tästä raskaudesta... Ens viikon tiistaina sitten 1. neuvolakäynti.
 
Liisa34 Kiitos tiedosta. =) Nyt ei oo oireita ollut enää...tais vika olla korvien välissä vain, kun epäilysoli vahva. Mä oon popsinut ihan aitoja karpalomarjoja ja puolukoita pakkasesta (miehen isovanhemmat toivat tuliasia). Kiitos ja tsemppistä siullekin ultraan! Jänniä aikoja eletään. :D

Nonna78 ja arvoitukset rv 6+0 poks
 


..................Punk/PAS.....Kli.........LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Kataka...........18.5.....................7.2..........18.6...............1 .7
Klivia..............11.5....................................22.6...............
Mimosah76................................14.2........28.6.............
Timotei78.....24.5.....................................30.6...............
Amelie80.......25.5..........TAYS....15.2........1.7.................7.7
Hanuu...........31.5..........NKL......19.2........5.7................13.7
rallukka.........1.6............KYS.......xx.2........6.7...............
Liisa34...........4.6........................xx.2........8.7...............
Nonna78.......9.6............TYKS...................13.7...............
Vitis86.......................................................14.7..............
 
Hanuu Mahtavaa! Onnea!

Juuri kun menin sanomaan ettei mulla ole mitään vuotoa ollut, niin eikös eilen tullut ihan verta. Pelottavaa... Ja illalla jotenkin kuvotuskin oli poissa. Aamulla kuvotus palasi, mutta ei ole ollut kovin paha tänään. Nyt kyllä hirvittää, että käykö tässä vielä huonosti. Toivotaan, että se vuoto oli vaan joku vaaraton juttu. Ultraan 3 yötä.
 
Hanuu Onnittelut hyvin menneestä ultrasta! :hug: =) Enpäs huomannut siun kirjoitusta, ko aamulla kävin nopsaa kirjoittamassa.... Täällä jännitetään viel viikko ekaan ultraan pääsyä.

Liisa34 Toivotaan, et on vaaratonta. Miun hyvällä ystävällä tuli kans alkuraskauden aikana suht kovaakin vuotoa ja tietysti pelästyivät hirveästi, mut kuitenkin kaikki oli hyvin. Terve poika syntyi reilu vuosi sitten. =) Luonnollisesti sitä omalla kohdalla pelästyy ihan kauheasti.
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista :heart: Saa nähdä, kuinka monta päivää kestää tämä rauhallisempi mieliala ja usko tähän raskauteen. Että oonko viikon päästä jo varaamassa ultra-aikaa yksityiselle :LOL: Ois ihanaa, jos neuvolassa olis ultra, niin sais siellä taas ens viikolla kurkata... Mä en oo nyt varma tuosta lasketusta ajasta. Lääkäri kirjoitti äitiyskorttiin tämän hetken viikoiksi 7+2, mutta hoitaja puhui niin, että olis laskennallisesti 7+1 ja LA oliskin sit 20.2.2011. Taidan kuitenkin laskea toistaiseksi tuon 19.2. mukaan...

Liisa34: Toivon todella, että kyse oli vain jostain vaarattomasta!! Ja toivon myös, että päivät ennen sun ultraa menis oikein nopeasti ja saisit pian varmuuden tilanteesta :hug:

Onko sulla rallukka huomenna se varsinainen ultra, vaikka kävitkin jo vähän aiemmin saamassa selkoa tilanteeseen?
 
Liisa34; Voi, pystyn kyllä eläytymään sun huoleen, kun oma vuoto on niin tuoreessa muistissa! Toivottavasti se olisi harmitonta :hug:

Hanuu; onnea sykkeestä! Mahtava juttu :) Mulla oli tosiaan tänään se "virallinen" ultra ja yksi asukas sieltä löytyi edelleen ja syke myös :heart: Vuodon syyksi lääkäri epäili kohdunsuun edessä näillä viikoilla olevaa istukkaa mutta streptokokki b-näyte otettiin myös (se oli mulla ekassa raskaudessa). Viikot lääkäri laski vähän eri lailla eli tänään olisi vasta 6+6 mutta eii sillä nyt niin suurta merkitystä ole :) CRL oli 7,8 mm vastaten viikkoja 6+5 (joka tietysti hieman huolettaa, kun on päivän jäljessä, vaikka lääkäri sanoi heittojen olevan normaaleja tässä vaiheessa). Laskettu aika 23.2.2011. Huomenna soittelen varmaan neuvolaan ja varailen aikaa... =)

-rallis
 
rallukka: Hyvä, että ultrassa kaikki näytti edelleen hyvältä :) Nyt ei kun vaan sitä neuvolaa varailemaan.

Amelie80: Toivottelen sulle mukavaa 1. neuvolakäyntiä! :)

Itsellä kolmanneksi viimeinen työpäivä ennen lomaa, eikä yhtään jaksais enää tehdä mitään. Eilinen oli aivan tuskaa helteen takia, työhuoneessa yli 30 astetta lämmintä eikä pienintäkään tuuletusta mistään. Tuntui, että koko päivän syke oli yli sadan, vaikka vaan istuin. Hengittäminen oli vaikeaa, tuntui ettei vaan saa happea. Eipä tää tänään kyllä yhtään viileämmältä tunnu :( Eilisen illan torkuin sitten väsymystä ja päänsärkyä ja yöunillekin menin jo yhdeksältä... Yritän selvitä vielä tästä loppurutistuksesta.

Hanuu 7+4
 
Liisa Toivon todella, että sun vuoto on loppunut ja se oli vaan harmitonta. :hug: JA onneks sulla on ultra huomenna! Kovasti tsemppiä! :heart:

Hanuu Järkyttävän kuuma sulla on töissä! Apua! Voin hyvin kuvitella, että olet aivan puhki. Onneksi pääset lomalle! Saatko sinne työhuoneeseen jonkun ropelin tai tuulettimen? Tai sit haet vaan saikkua. :) Vaikka tiedän, että se tuntuu vimmeiseltä vaihtoehdolta juur ennen lomaa. Jaksuja vielä viimeiseen rutistukseen. Mun pitäis vielä ensi viikko olla töissä ja sitten olisi neljä viikkoa lepoa. Olin jo viikon lomalla, mutta se meni ihan kotityölomaksi. Maalailin meidän terassia ja yläkertaan kattopaneeleita. Aika rankkoja päiviä. :LOL:

rallukka Onnea sykkeen näkemisestä jälleen :heart: Pikkuisella on varmasti kaikki hyvin. Nyt rentoudut ja nautit raskaudesta ja kesästä.

(.) Edelleen siis turvoksissa. :LOL: Tänään oli siis eka neuvola. Mulla on noin mun ikainen neuvolan"täti" ja vaikutti kyllä tosi kivalta. Paperit oli vähän sekaisin ja vähän sellaista häsää. Mutta melkein puolitoista tuntia siellä vierähti. :LOL: Seuraavana on labra 22.7 ja lääkäri neuvola 30.7. Paljon tuli kaikkea tietoa, mutta ei mitään sellaista mitä en vielä tiennyt. En kehdannut sanoa, että kyllä kielletyt ruoka-aineetkin on kahlattu jo monasti läpi, jo raskautta toivoessa. :LOL: Mutta kaiken kaikkiaan oli kiva käynti. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Ja ei ne varmaan olis kuulunutkaan mun turvotuksen läpi. :kieh:

Amelie ja Ässä 8+1
 
rallukka Hienoa, että toukalla menee edelleen hyvin :)

Kiitos kaikille tsemppauksesta ja voikaa itsekin hyvin!

Mulla ei sitä vuotoa ole sunnuntain jälkeen ollut. Huomenna ultra ja sieltä suuntaan suoraan pienelle lomareissulle. Saa nähdä miten jaksan matkustaa, kun tää kuvotus + väsymys + helle on nyt sellanen yhdistelmä että tekis mieli vaan kellua jossain viileässä vedessä eikä nousta ollenkaan ylös.

Hanuu Mä meen ens viikoks töihin... saa nähdä kuinka kuumaksi mun työhuone on lämmennyt... saattoi jäädä kaihtimetkin auki, kun 3 vkoa sitten läksin. Koita jaksaa vielä vika puristus ja muista juoda paljon!
 
Liisa34: Toivottavasti saat tänään ultrassa hyviä uutisia! Niiden voimilla jaksat varmasti lomareissunkin :)

Amelie80: En mä viitsi saikkua hakea enää tässä vaiheessa, onneks ei oo kuitenkaan voimakasta pahoinvointia. Vaan sellaista närästysällötystä koko ajan. Mutta niin väsynyt olen kyllä tällä viikolla ollut, että saa nähdä jaksanko lomallakaan tehdä yhtään mitään. Kolmen viikon päästä olis lähtö kaupunkilomalle viikoks. Toivottavasti ei mene ihan reissu hukkaan, vaan jaksan edes osan nähtävyyksistä katsella läpi. Onneksi sullakin on vielä lomaa edessä :) Mulla ei ole kovin suuria odotuksia ens viikon neuvolan suhteen, mutta mukava sinne on silti mennä.

Hanuu 7+5
 
Täällä olisi kohta kesälomat lusittu :D Maanantaina pitäisi mennä töihin :| Onneksi lomailun ohessa ei ole paljoa kerennyt ressaamaan raskautta, mutta aina välissä miettii että onko kaikki hyvin, minulla olisi ultra aika 14.7, vielä sinne asti kun jaksaisi, niin saa vähän selvyyttää mitä toiselle kuuluu:D Etovaa oloa on ollut, mutta oksennellut en ole, toisaaalta odottaa että eikö pitäisi jo alkaa, toisaalta huokasee helpotuksesta ettei tarvi oksennella.

Vitis86 6+5
 

Yhteistyössä