**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Jos minäkin ilmoittautuisin tänne. En vielä uskalla mennä tuonne odottajiinkaan. Mulla on eka ultra ens ma 24.5 ja hätäisenä tilasin jo neuvolan tänään ja se on ke 26.5. Nettilaskurin mukaan la olisi 10.1.11.

Odottajat

....................Punktio....Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Firefox............19.4...................10.1........24.5..........26.5.
Paiju ..............26.4.....VL...........17.1.......31.5...
Nemi77...........26.4.....VL...........17.1.......1.6.......
Tinka-.............26.4.....GRA.........17.1.......2.6.............14.6.... ..
riksu82...........26.4.....OVU.........17.1......28.5..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.......
Pikkuperho.....30.4......AVA.........21.1.......
Illusia76.........30.4......TAYS........21.1......
karmilla..........30.4......FER .........21.1......7.6....
Lapinhullu......30.4.....TAYS/........21.1......


Firefox 6+1 (kunnes toisin todistetaan)
 
:heart: :heart: :heart: Odottajat :heart: :heart: :heart:

....................Punktio....Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5.......
Paiju ..............26.4.....VL...........17.1.......31.5...
Nemi77...........26.4.....VL...........17.1.......1.6.......
Tinka-.............26.4.....GRA.........17.1.......2.6.............14.6......
riksu82...........26.4.....OVU.........17.1......28.5..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.......
Pikkuperho.....30.4......AVA.........21.1.......
Illusia76.........30.4......TAYS........21.1......8.6....
karmilla..........30.4......FER .........21.1......7.6....
Lapinhullu......30.4.....TAYS/........21.1......
 
illusia: Helpottaa joka kerta kun kuulee että kipuilut on ihan normaaleita.

Oirepinoon 5+1 päivänä:
- 1 x itkukohtaus ilman pätevää syytä
- 1 x kohtuuton raivokohtaus
- 2 x ärtymyskohtaus miehelle kun se oli muka niin ärsyttävä
- vatsan reilu turvotus
- ajoittaista juilintaa alavatsalla
- pientä finniä pukkaa otsaan
- lisääntynyt ruokahalu aamupäivisin
- suolakurkut tuoksui huumaavalta eilen kaupassa
- EI ällötyksiä, tissikipuja tai niiden suurentumista

Pikkuperho: Mulla oli myös seksihalut vähissä lugejen takia ja vaikka lopetin ne viime torstaina niin seksi ollut kyllä aika vähissä. Mies tuntuu ymmärtävän kyllä ja epäilen että kaikki tämä jännitys ja itsensä kuulostelu saa aikaan sen ettei seksiin osaa heittäytyä. Naureskeltiin vaan että on hyvää harjoitusta sitten synnytyksen jälkeiselle ajalle. :LOL:

Tervetuloa firefox meidän skeptikkojen ryhmään!! Laitoin sut listalle ekaksi, josko siis järjestys olisi lasketun ajan mukaan.
 
Illusia ja Nemi kiitos huojentavista kommenteista kipujen suhteen, keltarauhanen saa mun puolesta valvottaa ihan miten vaan, jos kaikki vain on ok! Nyt niitä kipuja on tietysti sitten myös jo vähemmän ja pitkn poikin...Nemi kiitos myös allergialääkejutuista. Uskon kyllä myös, ettei yksi tabletti Histeciä tai Zyrteciä mitään tee jos tositarve on, parempi kuin että rouva kuukahtaa heinäpellolle. Olen kyllä heinäkuun töissä enkä heinäpellolla, joten luulisi että selviän ilman.

Firefox tervetuloa! :flower: Sulla on jo ihan pian tapahtumia tiedossa!!

Tämä on kyllä hassua puuhaa tämä raskaanaolo, voi tehdä hyvin vähän edesauttaakseen pikkuisen kehittymispuuhia (vaikka haluaisikin tehdä ihan mitä vaan!), lähinnä pitää vaan yrittää vaan olla olematta haitaksi. Ja testeistäkin voi vaan nähdä eteneekö homma, ja jos ei niin mitään ei voi tehdä. Pistää nöyräksi..

Oireita 5+1:
- Erilainen ruokahalu, haluaa syödä useammin ja kaikkea voimakkaanmakuista/suolaista (meinasin halata miehen kuoliaaksi kun se teki niin supermausteista kastiketta..)
- Jano
- Rinnat on suuremmat ja nännit tosi herkät
- Alaselässä tuntemus, ei varsinaisesti kipu
- Vatsalla ja oikealla erilaisia vihlaisuja ja nippailua ja painetta vaihdellen
- Seksipuuhissa kaikki tuntuu koko mahan alueella,aika mielenkiintoinen fiilis, suosittelen ;)
 
Noista Lugeista...aika paljon tuntuu vaihtelevan ohjeistukset siitä et kuinka kauan niitä pitää käyttää. Jotkut lopettaa heti plussan jälkeen ja toiset käyttää monta viikkoa plussan jälkeenkin. Mulle taysissa sanottiin, etten saa lopettaa niitä ennen ultraa. Miten se lääkäri sitten sen tarpeen arvioi? Olis hyvä kun olisi joku testi siihenkin että tuottaako elimistö itsestään tuota hormonia tarpeeksi vai ei. Olis kyllä kiva päästä noista seksintappajista jo eroon :kieh:
 
Tervetuloa Firefox!

Taidan vetää pohjat oireettomuudessa - mulla ei ole ennen testiä ollut käytännössä mitään oireita, olinkin ihan varma negasta ja piti heti tehdä varmistustesti, kun en uskonut plussaa todeksi =)
Eilen oli lievää huonoa oloa, tänään on alavatsaa vihlonut hieman. Vähissä on oireet - se tietysti vähän huolestuttaa.

Mulla on vasta perjantaina soittoaika omalle polille, silloin saanen ajan varhaisultraan ja tiedon, koska Luget lopetetaan. Mutta varmaankin Illusian tavoin ekaan ultraan asti käytän.

 
Firefox Tervetuloa :flower:

Oireet:
- Rinnat turvonneet ja välillä tosi arat. Rintojen turvotus saisi mun puolesta jäädä vaikka ikuiseksi (ennestään pienehköt) :LOL:
- Alavatsalla erilaisia tuntemuksia välillä, nippailuja oikealla puolella enemmän ja välillä lämmön tunnetta.
- Lugeja laittaessa kohdun nipukka tuntuu olevan kauempana tai ainakin vaikeammin saavutettavissa.
- Etova olo välillä vähän väliä ja sit välillä taas pitkän aikaa hyvä olo.
-Väsymys on kans välillä ihan kokonaisvaltaista, ei jaksa tehdä yhtään mitään.

Luget on kyllä melkosia seksin tappajia :kieh: Ilettävää mömmöä valuaa ja halut on mulla kyllä kans ollu koko niiden käytön ajan hukassa. Nyt varmaan tää jännityski tekee siihen osansa...
 
Ooko mää ainoo jolla ei oo oireita ;) ei siis minkäänlaisia, paitsi rintojen turvotus ja se luultavasti johtuu lugeista..
Onneksi saan lopettaa ne tällä viikolla , otan vaan paketin loppuun.2x pv ja 1x pv.Mäkin sanoin ukolle että seksiä on turha vinkua ennen noiden lopettamista.En mäkään meinaa saada palluraa perille enää, ärsyttävää!
 
Moikka!
Täällä ollut lugeista ja niiden lopetuksesta puhe ja joku kyseli et pitäis olla joku testi niitä varten. Ni mun klinikalla otetaan Progesteron arvo samalla kun hcg, elikkä kaksi kertaa plussan jälkeen, eikä mitään lääkkeitä lopeteta ainakaan ennen ultraa, senkin jälkeen lopetus on epävarmaa ennen rv 10-12, varsinkin jos ollu keskenmenoja, niinku mulla. ja sitte kun lopetetaan ni lopetetaan vähitellen.... on siis tosiaan eroja näissä.
Aurinkoisia päiviä!
 
Tervetuloa Firefox! :flower:
Meillä luget jatkuu ainakin ekaan ultraan eli 2.6. Miellyttävää... Mutta oon jotenkin tottunut jo niihin.
Täällä myöskin hyvin vähän oireita:
- rinnat sivuilta kipeet
- hengästyminen
- kunnon ruuan nälkä
Mä kans mietin, pitäiskö tehdä uusinta testi. :ashamed:
Tosi hassua, että meitä niin niin monta, joilla laskettu aika muutaman päivän sisällä.
T: Verna 5 + 1 (Ihanaa kun voi kirjoittaa noi viikot! Elämän pieniä iloja...)
 
Illusia mulla oli siirto myös 3.5 ja lasken siirtopäivän olleen 2+3 (punktio oli 2+0). Eli nyt meillä on 4+4 :heart:

Musta tuntuu, että mun teini-iän aikaiset raskausarvet tisseissä (eivät siis johdu raskaudesta vaan siitä kun lopetin aktiiviurheilun ja sain viimein tissit.. tosin pienet) ovat alkaneet tummua jo!! Ja jos äitini vatsaa katson, niin minusta jääneet raskausarvet ovat selvääkin selvemmin vielä näkyvissä 28 vuoden jälkeenkin ja enempää lapsia ei äiti ole saanut.. joten... tuleva Tiikeri täällä hei.. ja hyvästi kaikki bikinit :| mutta olishan se sen arvoista :heart:

Voi hitsi, ette usko miten tuskaa oli tänään töissä. Seisova ja kuumankostea ilma ja pitkä päivä jalkojen päällä ja nälkäkin ehti tulla illalla. Mua etoi vähän väliä ihan hirveesti ja samalla piti hymyillä ja olla normaali. Onneksi pääsin jo kotiin. Saa nähdä miten pahaksi tuo pahoinvointi meinaa mennä, tulee mielenkiintoiset ajat keittiötyössä :x
 
Oireista:
- tissit hieman isommat, arat
- ällöä oloa (viimeks aloin oksentaa rv 5+5...)
- hajuaisti on vainokoiran luokkaa
- janottaa
- vatsalla nippailee,välillä kipua
- tee ja vesi maistuu pahalta ja leikkeleet! Makeaa tekee huomattavasti vähemmän mieli..

riksu + papu rv 5+1
 
Ilmoittaudun kans tänne, kun Illusia76 eilen kehotti =) Tänään siis virallinen testipäivä (pp14) ja ensimmäinen tekemäni testi koko hoidon aikana. CB:n testi näytti plussaa :heart:
Meillä punktio 3.5., siirto 5.5. ja Väestöliitossa hoitoillaan. Eka UÄ 10.6. (raskausuä?!?I can't believe!!)
Tällainen nopea päivitys tänne, kun töissä oon!
 
Hei,

anteeksi käyn salaa lueskelemassa teidän ketjua. Tuohon allergialääke asiaan haluaisin sen verran kommentoida, et kävin maanantaina np-ultrassa ja kyselin siellä, et mitä sais ottaa ku on niin pahat allergiaoireet. Lääkäri antoi luvan HEINIX nimisen lääkkeen syöntiin. Yksi pieni (muistaakseni 10mg) tabletti päivässä riittää. Et sitä ainakin voi ostaa jos haluaa jotain reseptivapaata hankkia. Voin sanoo, et on hyvä lääke. Nyt ei oo mitään oireita.

Onnea kaikille alkaneeseen odotukseen. Ja tervetuloa tuonne kympin hoidoista plussanneiden pinoon odotuspuolelle kun siltä tuntuu! :heart:

AaVee & Baby 12+1
 
Tervetuloa KeTe10 ja onnea plussasta :flower:

Mä kävin tänään otattamassa sen verikokeen. Tulokset saan huomenna iltapäivällä. Tänään on 16 päivää siirrosta. Kävin apteekissakin hakemassa lisää lugeja ja vitamiineja ja mukaan tarttui se yksi pakollin clearbluen testi. On ne vaan ihania testejä, kun plussa tuli näkyviin HETI, kun kastoin testin ja kontrolliviiva tuli vasta noin minuutin päästä tummasta plussasta =)

Tuli hirvee mieliteko tonnikalasalaattiin ja minähän hain ainekset ja tein ja söin (vähän liikaakin) ja nyt on semi-ällöolo :x ja sitä on kaapissa vielä puolitoista kulhollista, kun ajattelin tehdä kunnolla. Toivottavasti maistuu sit kans :LOL:

rv 4+5 :heart:
 
Kyllä ottaa pannuun..oletin että lähete hcG.hen tulee viim tänään kun varasin huomiselle aamulle ajan..vaan eipä tullu,nyt sitten odotellaan josko se tulis perjantaihin mennessä, siirsin ajan maanantaille.Montakohan r testiä tulee vielä tehtyä.. :headwall:
 
KeTe10 Tervetuloa ja onnea hirmuisesti :heart: Arvelinkin sun tulevan tänne, kun kävin eilen lueskelemassa sun kirjoitusta :D Eihän tätä tosiaan vielä pysty uskomaan todeksi =)

Aavee kiitos allergialääkevinkistä, pitää seurata auttaako mulla noi silmätipat ja nenäsumute. On ne ainakin vähän helpottanu oloa. Kiitos tervetuliaistoivotuksista odotuspuolelle. Kyllä me kaikki sinne jossain vaiheessa tullaan (TOIVOTTAVASTI)!

Pikkuperho Tonnikalasalaattia :p Pitää varmaan itekki tehdä sitä viim viikonloppuna.

karmilla Kumman hitaasti lähete tulee, toiv saat sen pian!

Heräsin just päikkäreiltä ja meinaa olla vähän huono olo, vaikka ennen päikkäreitä söin.
 
KeTe10 tervetuloa! :flower: Tämä on niitä parempia piinailuketjuja kuitenkin.. ;)

Verna ja Riksu tosiaa, tuo kunnon ruoan nälkä on just se termi! Liityn kerhoon. Tänään unelmoin perunamuusista ja jauhelihapihveistä. Ja yleensä olen aivan suklaariippuvainen, mutta nyt ei tee mieli. Mahtavaa kun saa senkin kerran elämässä kokea! Lakritsi, eritoten jäätelö kyllä kiinnostaa.

Huomenna menee viimeisetkin luget. Nyt on enää 1+1 annoksella, ja ei ole olo kummemmin muuttunut, paitsi suurin turvotus rinnoista lähtenyt, joten ehkä se raskauskin jaksaa jatkua ilman..

Monennelle viikolle se eka neuvola oikein tulee? En haluaisi varata, mutta haluaisin suunnitella kesäreissuja. Luin muuten jostain juuri, että ekassa neuvolassa pitäisi osata valita synnytyspaikkakin. Eipä ollut tullut mieleenikään..
 
Tohtiiko tänne uutena tulla mukaan?

Hiljaisena lukijana olen täällä tähän mennessä pyörinyt, mutta uskaltauduin tänään tekemään oman tunnuksen. Ehkä sen kunniaksi, että raskaustestissäni näin elämäni ensimmäisen kerran kaksi punaista viivaa. :)

Olen jo 38 vuotias ja ensimmäistämme yritämme mieheni kanssa. Takana on pari inseminaatiota ja nyt eka IVF, joka tehtiin TAYS:issä. Punktio oli 3.5. ja alkionsiirto 5.5., eikä kovin suuria lupailtu (saimme vain kaksi alkiota ja molemmat heikkolaatuisia - ja molemmat siirrettiin) - mutta tänään siis tuo ihmeellinen PLUSSA kaikesta huolimatta. :heart:

Meillä on siis tämä pitkä piina vasta aivan aluillaan...
 
Kirjoitanpa heti vielä toisen viestin perään. :) Kun tuli tämmöinen mieleen noista ALLERGIAOIREISTA ja niiden hoidosta.

Mulla on aika kovat siitepölyallergiat ja ne helpottuu huomattavasti, jos tekee 1-2 kertaa päivässä nenähuuhtelun. Jos ei ole tuttu tuo "sarvikuono" ja nenähuuhtelu, niin suosittelen koko sydämestäni kokeilemaan. Pari ekaa kertaa ällöttää, mutta tekniikan opittuaan, sitä ei vaihtaisi pois. Talvellakin se on loistava keksintö, kun alkaa nuhat ja flunssat vaivaamaan.

Mulle lääkäri sanoi kaikista lääkkeistä, ettei saa ottaa, jos tulee raskaaksi. Heinixiin sain luvan vain siinä tapauksessa, että todella alkaa hengitystiet turpoamaan kiinni. Mutta silloinkin suositteli menemään ennemmin terveyskeskukseen hakemaan piikkiä. Jopa silmätipat ja nenäsumutteet suositteli jättämään pois, elleivät ole aivan välttämättömiä. - mutta nenäsumutetta en kyllä tarvitsekaan, kun on se kannu... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja KeTe10:
Ilmoittaudun kans tänne, kun Illusia76 eilen kehotti =) Tänään siis virallinen testipäivä (pp14) ja ensimmäinen tekemäni testi koko hoidon aikana. CB:n testi näytti plussaa :heart:
Meillä punktio 3.5., siirto 5.5. ja Väestöliitossa hoitoillaan. Eka UÄ 10.6. (raskausuä?!?I can't believe!!)
Tällainen nopea päivitys tänne, kun töissä oon!
ONNEA KeTe!!! Oot jo ultra-ajankin saanut, mahtavaa :flower:
 

Yhteistyössä