??Piinailijoiden oireet ovulaation jälkeen ja tulos??

Nyt voisin lisätä omaa oirelistaani.. :)

eli nyt menossa dpo9 ja tänään testattu haamulainen.. :)

dpo5 hiivatulehdus sitten tunki kylään.. :/ illalla kuumotti poskia ja nännit olivat oviksen jälkeen edelleen vähän arat..
dpo6 edelleen kuumotti illalla poskia ja hiiva vaivasi..nännit ei enää arat.. hiivalääkettä kun laitoin asettimella, niin en pystynytkään laittaan asetinta niin syvälle kun normaalisti, vaan ikävästi poltteli munasarjojen kohdalta..oli vedettävä asetinta ulospäin reilusti...
dpo7 tuntui pieniä pistoja alavatsassa ja alkoi menkkakivut, joten ajattelin, että menkat sieltä tulevat, mutta ei sen kummempaa..edelleen poskia kuumotti illalla..
dpo8 alkoi menkkakivut taas uudelleen aamulla ja myös vuoto siinä samassa.. luulin jo menkkojen alkaneen, kun yhtäkkiä vuoto vaan lakkasi..koko illankin oli menkkakipuja, mutta vuotoa ei enää tullut ollenkaan..poskia edelleen kuumotti..
dpo9 eli tämä päivä nyt kyseessä..jo eilen ehkä huomasin, että valkovuoto tuoksahtaa aika voimakkaalle..ja nyt oon huomannu sen viä herkemmin..et tosi voimakas tuoksu..mahaa myös juilii menkkatyyliin ja välillä vihlookin..poskia kuumottaa nyt ihan hulluna! Nälkä on myös ollu pari päivää ihan kauhea.. :D

ja siis tosiaan tänään haamulainen testillä saatu..tuli kyllä ihan puskista, kun luulin, etten ovuloi..kun mulla oli jo clomiresepti seuraavaan kiertoon valmiina, että sen olisin aloittanut..mut ei nyt sit kai tarvinnut aloittaakaan.. ;)

Nyt vaan toivotaan, että viiva vahvistuu! :)
 
Viimeksi muokattu:
Liitynpäs minäkin tänne :)
ovis oli maanantai iltana,ainakin oletan kipuilun perusteella.KOVA vihlonta/kouristelu/nippailu oikealla munasarjan kohdalla,kp13/28.
dpo 0: kova polttelu alavatsassa,nippailu
dpo 1:väsyväsyväsy! polttelua hieman
dpo 2:paineen tunne,rinnat sivuilta/kainaloista kipeät
dpo 3:kuin joku puristaisi kohtua kasaan,epämiellyttävä tunne :/huimausta,vatsa sekaisin!
dpo 4:satunnaisia nippailuja siellä täällä,alaselkää jomottaa,huimausta,vatsa sekaisin! JA ÄITINI KYSYI MONENNELLAKO KUULLA OLEN RASKAANA :LOL: juorukellot taas vauhdissa täällä pikkukylässä,eipä siinä säästy testin teko :LOL: onnea minä! :kieh: valkovuoto myös ollut,ei hirveen mutta kuitenkin runsasta ja kirkasta.Huomasinpas tuossa itsekkin kun joku muukin oli maininnut oireissaan verisuonista,TODELLAKIN mulla rintakehän ja käsivarsien suonet näkyy pelottavan hyvin :eek: ja nännipihoissa "valkoisia" nystyröitä?? ja ehkä myös tummumista havaittavissa nännipihoissa.Aikamoinen p*netus :LOL: vielä tämän päivän puolella ollaan klo 23:14,vihlaisu alavatsassa oikealla puolella
Miten "voi" olla jo nyt näin paljon kaikkia muutoksia ku kaveri välttämättä oo ees kiinnittyny(jos on kiinnittyäkseen) taitaa nyt omassa päässä viirata..
noista dpo:ista en oo varma kun en tiiä miten ne lasketaan..kp17 siis nyt.

kupposen jälkeen todella etova olo ja tärinä :x alaselkää juilii, päässä "heittää" olin pystyssä tai makuulla..syömisen jälkeen iskee armoton väsy.Kylmä/kuuma/kylmä/kuuma.....Ruokahan se aina on mielessä.Rinnat täyteläisemmät(yleensä lerput imetyksien jäljiltä :D ) ja aavistuksen hellät makoillessa. kurkku oikealta puolelta kipeä.alavatsaan sattui "rehkiessä" joten joutui lopettaan,enemmänki kyllä johonki lihakseen siinä kohin..alaselkä armottoman kipeä ja sohvalta nousu kestää siis ikuisuuden :p nippailuja enimmäkseen oikealla puolella,alavatsa juilii heikosti.valkkari muuttunut valkoiseksi ja paksuksi muttei runsasta.Nukahdin aikaisin joka tod.epänormaalia mulle :)
dpo 6: Aamulla väsyyy! Outo kurkkukipu jatkuu.. valkkaria aamulla niin että housut kosteat,muuten ehkä normia enemmän myös. Ja päänahka alkanu hilseileen pari päivää sitten hirveesti! etova olo aamusta,nänneihin sattuu vatsallaan.eilen jouduin luopuun rintsikoista kun tuntu et ne ahdistaa. Nyt illalla nippailuaa oikealla hennosti.Sipuli haisi voimakkaammin nenään :x Meinasin jo lähteä testin ostoon mut onneksi tuli järkiini,aika aikasta testeille :D Nyt taas aikasessa uni ja kello vasta 21.08...yleensä kukun ylhäällä vielä puolen yon aikaan.nännejä kirveli? tunnustellessa mut johtusko kaikesta tutkiskelusta :D
dpo 7: ja aamu alkaa taas hirveellä väsyllä ja etomisella. Kahvit meinaa tulla ylös. Valkkarin vuodon voi tuntea valuvan housuun :whistle: rinnat aristaa edelleen hennosti. Väsy heti ruuan jälkeen. yhtäkkiä tuli suu täyteen verta kun puhuin:ikenistä vuotaa itsestään :eek:selkeitä ja muistettavia unia yöllä ja alku "yöstä" kuorsausta jonka kuulen itsekkin unen läpi ja herään :kieh: kylmä/kuuma olo vaihtelee edelleen,iltasin voi syyä paaljon ja kohta on taas nälkä :ashamed:jatkuva pissi hätä ollut jo pari päivää.turvotusta nilkoissa

dpo 8:pää oudosti kipeä,NÄLKÄ: en ikinä yleensä edes ajattele ruokaa aamulla,en syö koskaan aamupalaa vasta iltapäivän puolella alkaa maistuun ruoka.Nyt pari päivää heti herättyä tehny mieli juosta jääkapille :D,rinnat edelleen arat,nännejä vihloo silloin tällöin,jotain pientä juilimista alavatsalla,paivällä enemmänkin oikealla puolella ja säteilee oikealle alaselkäänkin,repäisykipu ylö noustessa,AU! Hiuksia lähtee päästä ja katkeilee :O Taas himu väsy iski syönnin jälkeen.Nännipihat OMASTA mielestä laajentuneet ja niitten rajat on "epäselvät" unet on ollut jotenki todellisia ja muistan ne selkeesti,en yleensä muista ja unet ollut sekavia. Liikutun myös pelkästään lapsiani katsomalla joka ennen kiireen keskellä jääny vähemmälle.Mieskin on komistunu hiukan ;) huimausta ja heikotusta,janottaa,pissattaa,nälkä ei pysy kauan poissa
dpo 9:rinnat arat,yskiessä outoja muljahduksia alavatsassa,NIIIN nälkä taas aamulla etten malttanu ruokaa edes mikrossa kauan lämmittää!ja taas nälkä. Tosi huono olo.Normaalia iloisempi oon ollu viime päivät vaikkei kuulu tapoihin ollenkaan :saint:Liikutus taas normaali asioista,pissattaa ja pissattaa,entistä pahemmalle haiseva hiki ja valkovuoto :ashamed: Joka ilta uni tullu ennen 22.oo hirvee ilta väsy aina.Ruokaa menee ja menee,taijan saaha raskauskilot ennen plussaa tai menkkoja:headwall:
dpo 10: pirteä ja iloinen heti aamusta,ei taaskaan kuulu tapoihini!! Löysin itseni taas heti jääkaapilta :kieh: rakas kahvi ei maistu.Nippailua alavatsalla.Hyi kamala noita näkyviä verisuonia rinnoissa,käsissä ja käsivarsissa..kasvojen iho on huonossa kunnossa.Taas ikenistä veri tulvii suuhun. Jano koko aika. Voimaton olo koko päivän. Kuuma/kylmä/kuuma,runsas hikoilu..ja ne rinnat aristaa edelleen
dpo 11: MISSÄ MUN OIREET?! no edelleen oon iloinen ja pirteä huomattavasti enemmän.valkovuotoa runsaasti,suihkussa sais olla jatkuvasti..
dpo 12: hellää jomotusta alavatsalla..rinnat arat. Huomenna ois testauspäivä taas,vahva tunne että oon raskaana mut KAUHEE pelko persiissä jos........... :| kynnet liuskottuu kamalasti :/ Enpä minä malttanu olla testimättä tänään..KOVIA pistoja alavatsassa oikeella puolen samassa kohtaa
dpo 13: menkkamaista juilimista oikealla puolella...:| tai oikeestaa siinä kohin mihin eilen pisteli kovasti,oisko asukki irronnu :'( vai oisko porautunu lujempaa kiinni.. tuntuu vaan istuessa.Reipasta valkovuotoa.etova olo.Nälkä taas koko ajan.pelottaa,ramppaan vessassa tarkistelemassa onko vuoto alkanut.Valkovuoto lemahtaa verelle kun pöntölle istuu ja aina sydän hyppää kurkkuun :| juilinta on loppunu.silmänaluset ollut mustat ainaki viikon!Huomenna testaan apteekin testillä kun nuo Davidin-testit on niin epäselviä..jotain siihen tulee ja viivan tummuus on voimistunu mutkun se ei ole selkeästi punainen: / rinnat arat.itkettää.pientä polttelua oikealla alavatsassa/kyljessä/säteilee hieman etureiteen.Syke muuten kans noussu ja hengästyy pikku asioista.välillä vielä juilii eiliseen "pisto" paikkaan oikealla.Huomennapa taitaa olla sitten viimenen dpo päivitys,raskaana tässä ollaan tällä hetkellä ja toivottavasti myös pysytäään :heart::heart:
dpo 14: aamulla pirteä.rinnat arat. etooo.. aamupissasta testattu pregcheck-testillä plussa :heart: ei enää niin haaleekaan =) kp26/28
dpo 15: oireina enää rinnat arat,nälkä,aamulla huono olo jos ei syö,ja ihme aamupirteys ja iltaväsy. Vatsa tuntemukset jääny pois.(Ilmavaivat..)
dpo8 testattu KUNINGAS HAAMU! dpo 9 aamupissasta roskishaamu..(testit pregcheck) dpo 10 aamupissasta hailakka haamu(David erittäin herkkä testi) Kumpa nyt pysyis matkassa jos siellä joku on :heart: dpo 12 viiva tummunut! mutta edelleen haalee :) dpo 13 testattu hiukka yli tunnin rakossa olleesta pissasta,punertava haamulainen :heart: tällä kertaa testi oli pregcheck,aivan persiistä nuo David-testit vaikka muka 10 herkkyys niin ei erota onko väriä vai ei toisin kuin nuo toiset jotka 25 herkkyydeltään
tästä listastahan voi kirjottaa jo kirjan :D
sen verran voin selventää että tästä oire listasta "parhainpina" oireina pidän aamuista kovaa nälkää ja rintojen aristusta.Mulla ei ikinä arista rintoja! En nyt sattumoisin edellisen raskauden oireita muista että oliko silloinki rinnat arat..
TÄMÄ OLI SIIS KOHDUNULKOINEN JA RV 6+3 MENETIN SIIS ALKION JA VASEMMAN MUNATORVENI :'(
SEURAAVAN LISTAUKSENI TEEN UUDELLE POHJALLE KUN TÄMÄ ON JO NÄIN PITKÄ..
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä täällä ainakin yksi piinailija. Yhden testin liian aikasin tehnytja tottakai oli nega. Dpo nyt 9? Enkä kyllä testaa nyt muutamaan päivään mitään. Oireita pitkä lista. Ja kestäneet ihan joka päiväisesti oviksesta asti. Tosin menkkoja ennen samantyylistä. Että kun ei niitäkään ole kuulunut niin nekin voi tulossa. Täällä olen teidän muiden oirekuvausta käyny lukemassa ja samaistun kyllä. Yritän lähinnä olla itseä tutkimatta liikaa tulee niin järkyttävällä rytinällä alas aina sen negan kanssa sitten.
 
Laitanpa tännekin listan oireiluista (tai niiden olemattomuudesta)

Ovis tuntemuksien perusteella kp 17, oireina siinä aina toispuoleinen kyljen juimiminen, joka vaihtaa puolta aina kuukausittain, nyt tuntemukset vasemmalla puolella. Edellisessä kierrossa tikuttelin ovista, ja vahva plussa juuri näiden tuntemusten aikaan.

Dbo 2/3 (en muista tarkkaan) alkoi nokka vuotamaan. Aloin näkemään hirveästi unia, selkeitä ja voimakkaita mitkä aamulla aina muistikin. Ja herään kerran pari keskellä yötä. Ainahan oon silloin tällöin unia nähnyt (sellasia selkeitä, missä ei oo mitään järkeä...), mutta nyt joka yö.

Noin dpo 7 iltaisin alkoi palelemaan hirveesti, aamulla aina heräsi hikisenä.

Kp 26, eli dpo 9 alkoi alavatsalla pikkasen vasemmalla puolella tuntumaan epämääräistä tuntemusta, ei nipistellyt, ei juilinut menkkamaisesti vaan jotain siltä väliltä. Tää tuntemus aina tuli ja meni päivän mittaan.

Kp 28, dpo 11 alkoi sitten oikein kunnolla kivistelemään tuonne alavatsalle, samaan kohtaan aina, ja samaan kohtaan missä nuo lievemmät tuntui oikein kunnolla. Myös rinnat painellessa ihan pikkasen vaan aran tuntuset, yleensä tässä vaiheessa kiertoa jo tosi kipeät. Näinä aikoina taisi alkaa pikkasen jo kylkiä juimimaan, samanlaista tunnetta mitä oviksen aikaan, mutta kummallakin puolella.

Kp 30, dpo 13 alko olla sellanen olo että vois vaikka testin tehdäkin, niin kummallinen olotila oli koko ajan. Nuo vatsan kipristelyt vaan jatku ja jatku, ei ollenkaan menkkamaista juilintaa vieläkään, ei tuhrua ei mitään. Rinnatkaan ei juurikaan enempää kipeytyneet. Kylkiä juimi edelleen.

Ja kp 32, dpo 15 sitten plussa pärähti :heart: menkkoja kuitenkin kauhulla ootin eilen alkavaks, muttei mitään näkyny =)

Tän kierron ja plussan selkein oire oli oireettomuus =) verrattuna noihin normikiertoihin, jolloin oviksen jälkeen aina vahvoja oireita mm. tosi aristavat ja kipeät rinnat, etovaa oloa, menkkamaista juilintaa kierron lopulla, päänsärkyäkin. Vieläkään ei noita oireita juuri enempää ole, rinnat paineltaessa hieman aristaa, kylkiä juimii, tuo tuikkiminen alavatsalla on loppunut, alaselkää hieman juimii. Tänään hyvin vähän etovaa oloa, muuten melko normaali olotila.
 
voi olla, että tässä kierrossa pudotaan niiiin kovaa, mutta kirjoittelen nyt tännekin kun niin piinailuttaa;)

tänään dpo3 ja arvatkaas, kun tissit tuntuu siltä kun maito nousis:O onko muilla ollut vastaavaa?? valkovuotoakin tulee astetta reilummalla kädellä.
ihmetyttää, että voiko oikeesti tässä vaiheessa olla mitään 'oikeita' oireita vai onko nämä vain piinailijan huomioita!
 
Ainahan niitä "oireita" löytyy ja kiinnittää kaikkeen huomiota,mut kyllä mä ainaki 4n lapsen äitinä voin sanoo että kyllä niitä voi aikasinkin tulla :) mulla ei KOSKAAN oo rinnat ollu niin huomiota herättävän kipeet oireena et vaikee sanoo,mulla vasta synnytyksen jälkeen huomaa kunnolla et ne on olemassakaan ja räjähdys pisteessä sillon :D
 
piuu Minä olen ymmärtänyt että menkkojen pitäisi alkaa dpo12-16 eli se 14 on keskiarvo. Se on yksilöllistä. Jos olet ollut "kellontarkka" 28 päivän kiertolainen, niin oletettavasti menkat olisi myöhässä sinulla vasta kun tuo 28 päivää on mennyt, jos niitä ei kuulu.
 
Minäkin kannan korteni kekoon. Dpo 1-2 maha kipeä ja valkovuotoa. 3-6 ei oikeastaan mitään muutakun tissejä välillä vihlaissut ja lisäksi se tunne että nyt ois tärpännyt. Esikoiselta oli se sama "tunne". Tai sitten tää on kuvittelua. Mutta joo tänään alkoi mahakipu just niinko menkat ois alkamassa ja valkovuotoa, ihan vähän verta paperissa.

Elikkä olen laskenut dpo:t päin mettää eli eilen 3.3 dpo 6.
-Dpo 6. Mahassa pari kertaa kova vihlaisu vasemmalla puolella. Ilalla aikasten nukkumaan ja vähän ajan kuluttua heräsin ihan yltäpäältä hiestä. Mulla on kyllä flunssa tulossa on miehellä vasta ollu. Järkyttäviä painajaisa.

-Dpo 7. Aamulla tissejä jomottaa mutta niin se tekee aina noin viikkoa ennen menkkoja. Menkkamaista juilintaa mahassa. Voi siis tarkoittaa raskautta tai menkkoja. Tunne raskautumiseta alkaa häipyä, tai sitten ei uskalla toivoa liikaa.

Dpo 8. Ei mitään erikoista, tissejä vihloo ja tuntuu isommilta. Vähän menkka juilintaa, yleensä tässä vaiheessa on jo tosi kipeäet menkkaoireet.

Dpo 9. Ei mitään erikoista, tissejä vihloo ja tuntuu isommilta.Aamulla testattu nega. Ei ees haamun haamua.
dpo10-12 ei mtn erikoista tissit vaan järkyttävän kipeät.


dpo 13 nega testattu ja tunne raskautumisesta katosi totaalisesti.
 
Viimeksi muokattu:
[/COLOR]Yk 1 pillereiden lopettamisen jälkeen ja viimeiset piinapäivät meneillään todennäköisesti. Tämä ensimmäinen luomukierto ollut tosiaan mielenkiintoinen, siksipä tänne sitä kirjailemaan:

dpo 0/kp16 ollut ilmeisesti 20.2. tai siinä liepeillä ainakin oireista päätellen. Pillereiden aikaan tunsin aina selvästi kumpi puoli irtoaa, nyt vaan tasaista kipua koko mahassa.
dpo1 nännit kipeät ja mahakipua. Sellaista nippailua ja vihlontaa.
dpo2 mahakipua
dpo3 flunssainen olo, viluttaa ja tupakoitsijana haistoin enemmän hajuja kun mitä ennen.
dpo4 verisuonet rinnoissa näkyviin
dpo5 mahassa ei tunnu mitään, hajuaisti edelleen parempi
dpo 6 märkänä, yökötteli lenkillä
dpo 7 mahakipua
dpo 8-10 flunssan oireita ja sehän iski dpo10 oikein kunnolla. Samaisena dpo 10:nä meinasin alkaa itkemään töissä. Veikkaan pms oireiluksi.
dpo 11 tuli rusehtavaa/punertavaa valkovuotoa. Sitä ennen rt negatiivinen.
dpo 12 nännit todella arat, rinnat muutoin normaalit joskin verisuonet näkyvissä.

Odottelen tässä kohtaa kp 28:na että tätsä tulisi tänään tai huomenna, tosinkaan asiasta ei voi olla kovin varma, sillä 1. luomukierto meneillään. Muutoin ei minkäänlaista tunnetta tädin tulemisesta ja pienoinen toive plussasta kaihertaa mieltä. Aika varma olo siitä että nyt ei natsannut... Ei edes halua tehdä testejä koska vakuuttunut siitä että tulee negatiivinen. Yksi asia mikä aiheuttanut ihmetystä on koiramme outo käyttäytyminen. Se alkoi nylkyttämään tuossa reilu viikko takaperin kun raskaana oleva kaveri oli kylässä. Koira ei siis ikinä aiemmin ole nylkyttänyt. Elättelen tässä siis epätoivoista toivetta että se olisi merkki jostakin, vieläkin tyyny saa päivittäin kyytiä kuivanylkytyksen muodossa.:LOL:

Nyt dpo 13 ja aamusta olin varma menkkojen alkamisesta. Sellaista vihlontaa tuossa oikealla, tosin ei menkkamaista. Jossain kohtaa tuli hirveät menkkakivut ja otinkin buranan apuun. Nyt ollut monta tuntia hyvä olo ja taas alkaa oikealla vihlomaan vaikka menkat ei alkaneet vieläkään. Nännit edelleen todella arat ja rukoilen joskos vuoto alkais ni pääsis uusis kiertoon. Vai voisko tää olla...?:ashamed:

Kp32/dpo 16
Olen vakuuttunut, että epäilemäni ovis on ollut vaan harhaa. Edelleen sitä ei-menkkamaista vihlontaa tossa oikeella, tosin vähenemään päin. Nännien arkuus hieman helpottanut mutta arat silti. Mielialat ailahtelee koko ajan, välillä kiukuttaa, sitte itkettää ja sit naurattaa. Kävin hakemassa uusia testejä ja huomenna aamusta ois tarkoitus taas testailla. Eilen aamusta tehyt nega. Uskoa raskauteen ei ole ja epätoivo ja turhautuminen alkaa iskemään ja alan lähinnä pelkäämään terveyteni puolesta. Pyörinyt lähinnä mielessä että mikä tuossa mahassa oikein vihloo? Munasarjassa jotain vikaa? Ainiin. Ja viikon ajan tukka on rasvoittunut todella nopeasti. Naama ei kuitenkaan kuki ainakaan vielä, se kun oli se pahin pelkoni. Ei yhtään menkka olo.

Kp36 menossa ja nyt on varmuus että menkat tulossa. Kävin eilen gynellä liittyen siihen kipuun oikealla alamahassa ja tilanne näytti siltä, että siellä ollut kysta mikä puhjennut ilmeisesti viikko sitten ja vuotanut vatsaonteloon nestettä. Kohdun kalvot näyttivät hyviltä, oli hyvä paksuus ja gynen mukaan vuodon pitäisi alkaa lähiaikoina. Olen todella tyytyväinen että kävin siellä tarkistamassa tilanteen, nyt ei tarvitse enää arvuutella mitään. Ja tosiaan tämä kierron venähtäminen niin nyt tietää että pitäisi lähiaikoina alkaa vuodon ja pääsis uuteen kiertoon. Seuraavassa kierrossa aion yrittää tikuttaa ovulaation koska selkeästikään nyt en ole tuntenut sitä vaikka niin luulin.
 
Viimeksi muokattu:
Päätin kans kirjottaa tänne, ku on ilmaantunu vaikka mitä oireita, normaalikierrossa ei juuri mitään. Tiedä sitten, onko oikeita... Yritystä kohta 2 vuotta takana, nyt menossa toinen yrityskerta Clomeilla ja tässä kierrossa lisäks Lugesteron, kun viime kierrossa luteaalivaihe jäi aika lyhyeks (8 päivää).

dpo1/kp 15 vähän aikaa etova olo, aloitin Lugesteronit
dpo 2 selkeitä unia, aivastelua
dpo 3 samat kuin edellisenä päivänä
dpo 4 selkeitä unia, illalla tosi uupunut olo, kauhea nälkä
dpo 5 selkeitä unia, aivastelua
dpo 6 samat kuin edellisenä päivänä
dpo 7 selkeitä unia, painon tunne vatsassa
dpo 8 selkeitä unia, heti aamusta kuumeinen ja flunssainen olo, palelu, menkkamaisia tuntemuksia vatsassa
dpo 9 selkeitä unia, nuha, nippailua vatsassa
dpo 10 selkeitä unia, tukkoinen nenä, nippailua vatsassa, lievä kiristävä tunne navan alapuolella
dpo 11 selkeitä unia, kuumeinen olo, tukkoinen nenä, väsymys jo alkuillasta, lievä kiristävä tunne navan alapuolella, kauhea jano, raskaustesti nega (kp 25, ei millään malttais...)
dpo 12 tukkoinen nenä, aivastelua, iltaväsymys (tosin heräsin jo puoli kuudelta...), lievä kiristävä tunne navan alapuolella, kauhea jano, viimeinen Lugesteron tänään
ja nyt mennään dpo 13, ei oikein mitään oireita, nenän tukkoisuus hävinnyt, nyt illalla vähän juili vatsassa

Nää on ollu varmaan elämäni hitaimmat kaks viikkoa! Ootan vaan, et tapahtuis jo jotain, suuntaan tai toiseen. Kauheasti toivois, et josko vihdoinkin ois tärpännyt. Mut välillä iskee epätoivo, et ei kuitenkaan ja kuvittelen kaiken. No ei kai tässä enää montaa päivää tarvi odottaa, toivottavasti vaan luget ei venyttäis kiertoa liikaa.
 
Dpo 14 rinnat aristaa, mahassa paineen tunnetta ja turvotusta. En ole uskaltanu testiä tehdä enää. Aikasemmin tein ja takuulla päiviä liian aikasin. Ja negaahan se oli. Nyton tunne että voisi hyvinkin olla tärpännyt mutta en uskalla testata ettei pettyisi vielä. Ehkä jo alkuviikosta uskaltaa kurkistaa ellei menkat tuu. Kp54 menossa. Ovis ponkattu tikuilla ja toimet on olleet sen mukaiset.
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöidenäiti
Kai sitä taas täytyy tulla tänne "oireilemaan" :D Meillä 2. inssi tehty 27.2. Tukilääkityksenä loppukiertoon Lugesteron. Tänään PP7. Tätä ennen PP1-PP5 oireina kovat nipistelyt munasarjoissa ja tissikipu (molemmat ihan normaaleja ovulaation jälkeisiä oireita mulle).

PP6 Kovat mielialaheittelyt ja koko päivän kestänyt pieni päänsärky. Nukuin klo.12 saakka (outoa mulle) ja kiire oli jo illalla ysiltä nukkumaan.

PP7 Naurattaa eilinen itkukohtaus :D Paleltaa ja lämmöt reilusti yli 37. Pieni päänsärky jyskyttää silmien takana. Alavatsaa turvottaa, nipistää välillä ja hassua muljahtelua. Liikkeelle lähtiessä alavatsaa nipistää tuonne vasemmalle ja säteilee jalkaan. Oikeassa silmässä elohiiri. Röyhtäyttää ja lievä kuvotus iltapäivällä. En ottanut edes työkaverin tuomaa voileipä- ja täytekakkua. Ennenkuulumatonta! Järkyttävä väsymys ja palelu illalla.

PP8 Vatsaa nippailee ja kurottaessa/liikkeelle lähtiessä nipistelyä ja juilimista alavatsalla ja säteily vasempaan jalkaan. Jo aamupäivällä lämmöt 37,5 ja nousi vaan iltaa kohden. Elohiiri edelleen muistuttelee olemassaolostaan. Vatsasssa kuplii niin kuin olisi ilmaa mutta mitään ei tule ulos. Illalla tappava väsymys ja hurja palelu. Vietin koko illan sohvalla viltin alla torkkuen.

PP9 Edelleen nippailua ja aina nopeissa liikkeissä / venyttäessä pistää/juilii alavatsaan. Tosin vähemmän kuin muina päivinä. Aamulämpö 37,3 (ei kuitenkaan kuumeinen tai sairas olo) ja aamupäivällä lämpö nousee sinne 37,5 tuntumaan. Alaselkää vihloo kuin ennen menkkoja. Väsyttää ja paleltaa ihan hulluna. Rintojen pahin arkuus helpottanut. Aineenvaihdunta vissiin nopeutunut kun sormukset pyörii sormissa ja pissillä saa juosta. On jotenkin sellanen olo että nega tästä tulee.

PP10 Aamulla testattu nega Apteekin omalla :headwall: Ei juurikaan mitään tuntemuksia masussa tai rinnoissa. Lämmöt edelleen 37,1-37,5. Välillä sellanen epämääränen huono olo. Vähän niin kuin röyhtäys olisi tulossa mutta ei kuitenkaan.

PP11 Testattu illalla haamu!

PP12 Testattu aamulla vahvempi haamu! Hirveä energiaboosti koko päivän. Siivosin kämpän katosta lattiaan ja kävin vielä jumpalla. Illalla iski huono olo ja nälästä huolimatta en pystynyt syömään itsetehtyjä hampurilaisia. Vatsa todella sekaisin ja löysällä.

PP13 Testattu aamulla CB Digillä "Raskaana 1-2" :heart: Paha olo alkaa jo aamupäivällä ja haettava ämpäri sohvan viereen. Kerran kipitin jo wc-pöntön läheisyyteen mutta en kuitenkaan oksentanut. Vatsa todella sekaisin ja löysällä.

PP14 Taukopäivä testailusta. Alaselkä alkanut jomottaa öisin. Töissä istuessa nippailuja nivusissa ja vihlontaa kohdunkaulalla. Jotenkin tuntuu että lonkkaluita vihloo.

PP15 Testattu aamulla uudelleen CB Digillä "Raskaana 1-2" :heart: En vissiin vieläkään meinaa uskoa todeksi. Aamulla käyty hcg-määrityksessä ja tuloksia saa parin päivän kuluttua. Ihan hentoinen ällötys vaivaa työpäivän aikana.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
DPO 16. Onko menkat siis virallisesti myöhässä vai lasketaanko tämäkin vielä "päiväksi jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa".

Mietin että alan olla aika hiilillä näiden mahaoireiden ja menkattomuuden kans. Tuntuu että menkat ei ole edes tulossa. Uskaltaako vielä tänään testata vai pitääkö odottaa vielä?
 
Viimeksi muokattu:
MUN käsittääkseni dpo 12-16 pitäs yleensä alkaa,mulla dpo 14 ja kp 26/28 ja nyt testi näyttää haaleesti mutta näkyvästi plussaa,kyllä mun mielestä pitäs jo sulla näyttää MUTTA EI VÄLTTÄMÄTTÄ. itse en malttais olla testaamatta :D kyllähän sitä voi sitten ootella pari-kolme päivää ja uus testi.
 
Jännää täälläkin, muutaman kuukauden ajan "yritetty" ja nyt on sellanen olo että ehkä voi olla et on tärpänny, nyt pitäisi menkat alkaa jos alkaa :). Oireena ollut alavatsatuntemuksia kuten aina ennen menkkoja, mutta nyt on ollu viikon ajan lämpöä yli 37 ja välillä käyny alle, mutta flunssaa ei ole eikä olokaan paha, joten jostakin muusta nyt johtuu. mutta saa tosiaan nyt nähdä :) testannut en ole enkä vielä testaakkaan, sitten ku uskon et menkat on myöhäs normaalista otan testin käyttöön :))
 
Kauan ketjua sivusta seuranneena ja muitakin ketjuja ;) päätin kantaa korteni kekoon. Eli yritystä takana 6 kiertoa, pikkukakkonen tekeillä. Aikaisemmin sairastetun sisäsynnytin tulehduksen takia kävin munanjohtimien aukiolotutkimuksissa joulukuussa ja tuubat oli onneksi loistavasti auki plus kohtu ja munasarjat ok. Kierto ollut nyt 26-31 päivää ja ovista kolmessa kierrossa tikuttanut, tulee plussa ja limat. Jokaisessa kierrossa olen olevinaan raskaana :)

Nyt siis menossa kp 24, dpo7 eli oviksen bongasin suht myöhään kp 17 ja ekan kerran oireita sitten ovisoireiden:
Kp21/dpo4-5: vatsa tuntuu turvonneelta, jomottaa. Menkkakivut tosiaan välillä alkaa Jo viikkoa ennen vuotoa, silti hieman toiveikas. Kipu voimistuu nukkumaan käydessä.

Kp22/dpo5-6. Ei muita oireita kuin luulin saaneeni hiivan, joka ei ollutkaan hiiva (niinkuin joka kierrossa ennen tätskyn tuloa)

Kp23/6-7. Alavatsa turvonnut ja jomottaa ihan kuin ennen menkkoja. Pissalla käynnin jälkeen outo tunne rakossa. Polttaa ikäänkuin. PALJON kermamaista valkkaria. Työkaverin ruuan haju kuvotti. Illalla seksuttelun jälkeen alavatsa arka ja toosaa vihloi.

Kp24/dpo 7-8. Alavatsan menkkamaiset kivut jatkuu, myös nivusia vihloo. Autolla ajaessa yllättäen epätodellinen ja huippaava olo. Ennen menkkoja tulevat finnit puuttuu (toisaalta jos pidempi kierto niin tulevat myöhemmin). Hieman kyllä pms tyyppistä ärtymystä ilmassa...

Seurailen mielenkiinnolla. Tosin olen melko varma ettei ole tärpännyt, mutta toivon silti. Aaaargh, in tämä raastavaa!
Kp25/dpo 8-9. Ei mitään oireita. Valkovuoto loppunut ja finnit päråhtäneet naamaan :(

Kp26/dpo 9-10. Aamulla huimausta ja pahoinvointia. Kutitti rintoja omituisesti sisältä päin. Toisaalta alamahaa juilii niinkuin ennen mensuja. Silti elättelen toivoa, hullua...

Kp27/dpo 10-11. Aamupäivästä hyvä ja pirteä olo. Iltapäivällä järkyttävä kuvotus ja karmea väsymys, ei jaksa mitään. Reilusti valkkaria... kierto yleensä 26-31 päivää, ovulaatio kyllä limojen perusteella kp 17, joten voi olla pidempi kierto. Lämmöt 37,2 kun normi on 36,6.

Kp 28/dpo 11-12. Koko päivän vetämätön olo. Maha jomottaa ja alaselkä hulluna. Valkkaria ja paleltaa. Lämmöt 37,4, Mutta ei kipeä olo. Kohdunnapukka kuitenkin alhaalla ja ehkä hieman auki. Jännittää, mutta en anna itselle lupaa testata vaikka mieli tekisi. Tuntuu kuitenkin että joutuu taas pettymään :(


Kp29/dpo 12-13. Aamulla ylös pirteänä, Lämmöt 36,7. Aamupäivällä nousee taas 37,4. Vähän huippaa ja öklöttää. Ruoka ei maistu yhtään. Vaihtelevasti menkkamaisia kipuja. Kondunkaula jotenkin tosi pitkä ja Kohdunnapukka pehmeähkö. Elättelen kyllä kovasti toiveita, mutta voi olla että oireet johtuu vaan kovasta toivomisesta. Piinapäivät alkaa ;)

Kp30/dpo 13-14. Aamupäivällä olin ihan varma, että raskaana tässä ollaan kunnes taas menkkakivut yllätti. Töistä tullessa lämmötkin tippuneet 37 tasan. Kohdunkaulaa ronkkiessa hieman veristä valkovuotoa (tiedän, typerää sitä itse sorkkia) eli siis huominen on kiertopäivä 1 :(. Itku meinasi päästä! Kakkonen olisi niin kovin toivottu ja masentaa huomata miten mieskin aina pettyy vaikkei mitään sanokkaan. Lohdutan itseäni kuitenkin sillä, että luteaalivaihe on ainakin riittävän pituinen...
 
Viimeksi muokattu:
Dpo 17. Pregcheck aamulla nega. Alavatsa on vähän pinkeä ja turvonnut. Rinnat aristaa. Tätä on nyt jatkunut joka päivä ovulaation jälkeen. En kyllä tee noita testejä enää. Ehkä vkoloppuna uudestaan. Ei tunnu siltä varsinaisesti että menkat olisi alkamassa
 
dpo 14 menkkakipuja ja myöhemmin villtelyä vatsassa koko päivän
dpo 15 viiltelyt jatkui vielä aamulla, mutta loppui sitten
dpo 16 itku herkässä
tänään dpo 17 ja menkat alko...

Eli "oireet" johtu ilmeisesti Lugesteronista, joka myös venytti kierron 30:een päivään :(. Ja nyt sit pitäis taas jaksaa tää kaikki uudelleen, huoh.
 
Oon seurannu tätä ketjua jo jonkin aikaa ja nyt kyllä liityn joukkoonne! :) Täällä näytti muutama tuttukin olevan!

Eka luomukierto menossa, kp jo yli 60, gynellä ultrattu mahdollisesti jo tapahtunut/lähipäivinä tapahtumassa oleva ovis 28.2

dpo1,2 ja 3 ei mitään oireita

dpo4 päivällä pääkipu, illasta ylty kunnon menkkakivut: alamahalla ja selässä painetta, huono olo, oli pakko ottaa panadol. Olin varma että menkat alkaa.

dpo5 ei kipuja, pikkuhousunsuojaan vähän rusehtavaa vuotoa

dpo6 sama kuin dpo5

dpo7-9 pääkipu ja älytön väsymys: yöunet noin 10 h + parin tunnin päikkärit, hiukset rasvottuu, naamassa finnejä :(

dpo10 pääkipu jatkuu, salilla pyörrytti. nyt armoton väsymys, innolla odotan että pääsen nukkumaan. Illasta ilmeni vielä todella lieviä menkkamaisia kipuja mahassa ja selässä.Hmm...

dpo11 testi nega, päivällä oksettava olo, hirweet pupuiluhimot!

dpo12 kamala nälkä koko ajan, selkä kipeänä, kauhee masis...

dop13 väsyttää, pää kipeä

dpo10 tai 14 aloin eilen miettiin että olikohan se viikon takainen menkkakipukohtaus ja vuoto sittenkin ovulaatiosta johtuva. Sen takia tuo dpo 10/14. Tänään aamusta asti pää kipeänä, oonkohan tulossa sairaaksi... Illasta yltynyt todella menkkamaiset selkäkivut, päivällä pyörrytti ja vähän kuvotti. Testi nega :(

dpo11/15 Tänään ihan samanlaiset oireet kuin ehkäisykierroilla ennen menkkoja: Alaselkä kipeä, maha turvoksissa, ilmavaivoja, närästystä ja kaikki maailman asiat ärsyttää!! Väsyttää eikä huvita lähtä jumppaan.

dpo11/16 Ilmavaivat ja selkäkipu jatkuu. Kamala väsymys taas, nukuin päikkärit ja oon vaan kattonu viltin alla telkkaria koko illan... vähän semmonen sairas olo, kummallinen huimaus/päänsärky/outo fiilis. Tänään tullu myös tosi paljon valkovuotoa, välillä piti ihan juosta vessaan että nyt alko menkat kun oikeen kunnolla lorahti. Teen huomenna varmaa testin. Vähän kyllä veikkaan että on nega...Testi nega.

dpo12-14 pää kipeänä, sairas olo. Sairaana tässä varmaan vähän ollaan oltu kun testit on negaa. Höh.

dpo15 Ihan normaalifiilis, vähän vielä pää kipeä. Koko viikon ajan tullu älyttömän paljon valkovuotoa. Huomenna teen vielä rtestin ja sitten alotan terolutkuurin! Ajattelin kirjailla oireita myös terolut-kuurin ajalta itseni ja muidenkin takia. Saapa nähdä minkälaiset mun raskausoireet joskus on ku viimeisen parin viikon oireet on ollu kuin suoraan kirjasta. Pahoinvointia ei kyllä ole ollut eli oisko sitä sitten odotettavissa kun raskaudun! Tai sitten oon totaalisen oireeton :) Jää nähtäväksi!

dpo16 Testi oli oletetusti nega. Ekat terolutit syöty. Olo on mitä pirtein!

dpo17-121 flunssassa ollaan, ei mitään erityisiä oireita. Vv melko runsasta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiukuliina89

Yhteistyössä