Pieni asia mikä voi sitten riepoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmautui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmautui

Vieras
Mä olen luullut, että appivanhemmillani ja mulla on ihan ok välit. Ilmeisesti ei ole. Minkä hiivatin takia niiden täytyy kysyä MUN autoani lainaan mun mieheltäni??? Miehen veljellä on varmaan saman kokoinen auto kuin mun, mutta toki se on vanhempi ja rumempi kuin mun autoni. Ja korostan tosiaan, että tämä on mun eka oma autoni. Olen sen itse maksanut, itse huolehdin joka hiivatin sentistä mikä siihen autoon kuluu. No, maksahan mä miehenkin autosta jotain kun se mun nimissäni on mutta sitä en korjaa enkä huolla. Ja mies on ominut sen itselleen. Mikä sopii mulle.

Ja eikös taas mies ilmoita siskonsa ollessa paikalla, että vanhemmat on kysyneet mun autoa lainaan! Tietäen, etten kehtaa räväyttää siinä asiasta. Mun mielestä tuon auton omistussuhteet ei kuulu miehen siskolle, appivanhemmat sen tietävät. Sanoin vain, että lainaan jos se silloin sopii mun puoleltani. Ja kauhea tivaaminen, miksei sopisi. No, jos mulla itsellä on työmatka silloin niin auto kulkee mukanani.

Ei siinä muuta kuin, että viimeksi vuonna kypärä ja miekka kun appi lainasi autoani, niin survoi siitä vaihdekepin rusinaksi :(. Hänen autossaan kun vaihdekeppiä piti painaa, että saa pakin päälle niin totta munassa sen täytyy toimia samalla lailla mun erimerkkisessä autossani. Toivottavasti mulla olisi työmatkoja paljon....

Ssano sille ukolles kun ootta kahden et vois vihjata vanhemmilleen et hommaavat jostain muualta auton lainaajan, sä et mielelläsi halua lainata kun ei appi oo ennenkään osannu autollas ajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Kuinka sä voit olla noin ponneton? Sano vain "ei", älä selitä äläkä perustele. Jos autosi silti viedään, soita poliisille.

Auttaahan anoppi ja appi meitä lastenhoidossakin paljon. Mä lainaisin niille mitä tahansa muuta, vaikka rahaa sen verran kuin tarvitsisivat mutta auto on heikko kohtani :(.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmautui:
Ei siinä muuta kuin, että viimeksi vuonna kypärä ja miekka kun appi lainasi autoani, niin survoi siitä vaihdekepin rusinaksi :(. Hänen autossaan kun vaihdekeppiä piti painaa, että saa pakin päälle niin totta munassa sen täytyy toimia samalla lailla mun erimerkkisessä autossani. Toivottavasti mulla olisi työmatkoja paljon....

:o kait velotit korjauskustannukset apelta???

ja helvetinkö takia siun pitää omaa autoas lainata appivanhemmilles? miksei ne lainaa jommankumman poikansa autoa? ei jummarra... :o

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
:o kait velotit korjauskustannukset apelta???

ja helvetinkö takia siun pitää omaa autoas lainata appivanhemmilles? miksei ne lainaa jommankumman poikansa autoa? ei jummarra... :o

Joo kyllä se sen sitten korjautti. Joo, mustakin olisi kiva tietää syy, miksei poikien autot kelpaa. Tietenkin miehet tarvii autoja, ei naiset....

Oikeesti kyllä mun mielestä appivanhempani on ok ihmisiä ja he oikeasti myös auttavat meitä. Siksi on vaikea sanoa ei, kun he pyytävät jotain.

Mut jos pyytäisivät ihan mitä tahansa muuta :ashamed:.

Alkuperäinen kirjoittaja :
No etkö voi sanoa ukolles, että ens kerralla kun pyytävät sun autoa lainaa, tarjoaa omaansa heille?

Olen sanonut, miehen auto on kuulemma liian pieni. Kumma juttu, että siihen mahtui 2 aikuista ja 2 lasten turvaistuinta ja yksi koira. Samoin siihen autoon on mahtunut 5 aikuista 500 kilsan matkalle. Mutta onhan se jo vanha (mut sen vois varmaan sanoa suoraankin, ettei kelpaa kun on niin vanha?). Olen kysynyt myös, miksei velipojan auto käy mutta siihen ei miehellä ollut vastausta. Varmaan se on sitten väärän värinen? (ja miehen veli ei taatusti lainaa omaansa, sillähän oli puoli vuotta meidän auto lainassa kun piti vain kuukauden verran pitää...)

Ja mun auton kohdalla oli miehelle pidetty jäkätystä, miten älytöntä on ostaa tuon kokoinen auto, tuon värinen ja vielä kaiken lisäksi tuon merkkinen. Ja nyt sitä sitten kinutaan!

Mutta kaipa se on sosiaalinen "pakko" lainata jos se sattuu sopimaan. Sori, että puran ärsytykseni täällä, miehelle en viitsi koko laidallista heittää (vaikka saa se varmasti osansa!). Ja ottaen huomioon, että autetaanhan meitäkin, niin pitää sitten osoittaa kiitollisuutensa jotenkin. Rahaa eivät huoli, pieniä kiitoksia olen kyllä lastenhoitoavusta ostanut heille. Mut ois se kiva, että voisivat kysyä asiaa multa.

Yhteistyössä