Pidempään pikkukakkosta toivoneet.Vol 2 <3 Kevät/Kesä 2014

Tytön kummitäti on raskaana.. Jo kolmas lapsi.. Ei kertonu mulle vaan kysyin ite suoraan, sano sentään että ei oleta ees että pystyisin vähääkään oleen ilonen enkä pystykään.. Sen verran ärsyttää ja ketuttaa.. Ens maanantaina viimenen clomien seurantaultra ennen syksyn Ivf hoitoja.. Menkat oli tosi oudot ja niukat, pitää polilla sanoo..
 
Nelelis halaus sinne ja tsemppiä uuteem kiertoon!

Samoin Huville jaksamista ja toivotaan ettei sitä ivf:ää nyt tarvittais, vaan tää olis SE kierto. ;)

Täällä ei merkkiäkään menkoista... merkillistä kun yleensä alkaa viel tiputtelulla pari päivää ennen niagaran putousta... harkitsen testiä huomis aamuks jos ei oo alkanu ennen. Toiveet ei oo kovin korkealla.
 
Mikä tilanne Huvilla menossA?
Saafialle peukutuksia.

Täällä haudattiin inssi haaveet tänään kokonaan, piikitykset ei antanu enään vastetta ollenkaan.Joten löyty folli kokoa 11mm...maanantaina oli 10mm...että se siitä sitten 2 inssiä takana ja perään 2 epäonnistunutta kiertoa...

Tänään lähdin klinikalta sitten kera ison kasan papereita ja reseptejä...IVF piikittely alkaa heti elokuun alussa. Että saas nähdä miten käy.
 
Voi harmi Läiti! Tsemppiä!

Uuteen kiertoon joutuneille myös tsemppejä!

Pari päivää on kiukuttanut koko ajan ja se varmaan johtuu siitä, että tajusin oireiden puuttumisen kp 20 paikkeilla... eli melko varmasti menkat alkaa ensi viikolla. Onneksi ensi viikolla on myös taas lääkärin tapaaminen ja saan kuulla eilisen verikokeen tulokset - onko clomeista ollut mun tapauksessa apua..
 
Plussaa...!!! Vielä hieman hitaasti lämpenevä, mutta selvästi nähtävissä oleva plussa!!!! Oon itkeny (onnesta) koko aamun. Uskomaton fiilis. Täytyy kyl viel ostaa pari varmistustestiä... :) toivon mukaan kaikki olis hyvin ja kaveri oikeessa paikassa. Gynepolille pitäis päästä varhaisultraan heti parin viikon päästä ku:n takia, että sitä odotellessa. Toivottavasti plussatkin vahvistuu reippaasti, sekin kertoo jo jotain <3
 
Tein äsken toisen testi (molemmat pregcheck liuskoja) ja ei se nyt kovin mainittavasti ole tummentunut (kuvittelin että suhahtaa räikeänpunaisena sekunnissa :D). Perjantain plussa tuli näkyviin ehkä lähempänä 2 minuuttia ja nyt oli hailura havaittavissa minuutin kohdalla. Viiden minuutin kohdalla oli kuitenkin viiva jo aivan selvä ja nyt testiajan jälkeen se näkyy jo kilsan päähän! :D Menneisyyden pelot vaan kaihertavat mielessä. Silloin kyllä tosin sain pelkkiä haamuja ja vasta lähempänä 5+0 jo vähän edes havaittavan plussan. Nyt nämä on kuitenkin jo aivan selkeitä plussia ja eka 3+6 ja nyt 4+1 testattu. Ja vielä pe aamutestiä kun tein niin en ollut paljon juonut illalla kun aamulla ei meinannut olla edes pissahätä kun taas tänä aamuna oli pakko nousta kun meinasi kuset tulla housuun :D voi kun nyt kaikki olisi hyvin... <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Läiti
Mahtavaa Safiia:heart:
Toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja saat nyytin kainaloon :)

Täällä olis nyt alotettu Terot taas...toivottavasti toimivat niin kuin ennenkin.Jotenkin tuntuu että siihen elokuuhun on vielä niiiiiiiiiiin pitkä aika.Onneks ensviikolla pääsee lomalle mökille :)
 
Safiia, paljon onnea myös täältä! Pidetään peukkuja, että pysyy matkassa mukana tällä kertaa!

Tänään toivo heräsi vähän, kun aamulla tuntui repäiseviä kipuja, muiden oireiden perusteella yritin ajatella, että monta muutakin kertaa toivo herännyt turhaan tuollaisista oireista. Ihan hetki sitten vessassa pyyhin sitä veristä limaa - hanat aukeavat huomenna. Mulle voi päivittää tälle päivälle silti jo kp 1, vaikkei ihan täysi vuoto tänään alakaan. Voi myös laittaa syyksi ei ovulaatiota/clomit Lääkärille on aika varattuna vasta perjantaille ja viimeksi sain clomeja vain viime kiertoon, joten perjantaina on jo liian myöhäistä. Lääkärille laitoin jo sähköpostia, jos vaikka kiireiltään ehtisi tehdä jotain asian eteen ennen perjantaita. Pettynyt olen, mutta kyllä vähän osasin odottaa tällaista. Jos vaikka seuraavasta kierrosta sitten.. jotenkin haikeat fiilikset :(
 
Viimeksi muokattu:
Venla minä päivinä oot syöny clomeja? Kun ekasta kunnon vuotopäivästä laskettunahan clomit syödään ja jos huomen hanat aukee niin sillon pe on kp 3? Mä ite oon syöny kp 3-7 ja varmistin yks kerta viel polilta et todella lasketaan kunnon vuotopäivästä kpt.
 
Taustala huutelen taas..

Onnea Safiia plussasta!!

Venla: Pahoittelut uudesta kierrosta. Mäkin kyllä vielä pe aloittaisin sinuna clomit jo kunnon vuoto alkaa keskiviikkona, tai tänä iltanakin jo.. Osaahan ohjeistetaan syömään clomeja kp 5-9, aina se ei edes ole tuo kp 3-7. Toki 3-7 on varmasti parempi jos on lyhyt kierto (jota muistan että sulla oli?). Tsemppiä!
 
Huville tsemppiä peittojen heilutukseen :)

Täällä tarttis yrittää saada nää ajatuksen pois mielestä, käyn päivittäin läpi sitä tulevaa IVF:ää...työstressi siihen päälle, niin ei ihme ettei paino putoa...nimitääin lapsettomuushoitojen alusta olen lihonnut kuusi kiloa, ja vaikka kuinka lenkkeilen ja syön salaattia, niin painoa ei lähe alaspäin :/
Jään onneks ensviikolla lomalle, joten täällä joku voisi kenties myös päivitellä listoja sillä välin?Meinaan edes läppäriä ei lähde mökille mukaan(no joo ukko varmaan tablen ottaa, mutta), jotta pysyisin poissa näistä ajatuksista, kolme viikkoa ilman ajatustakaan töistä, tekee taatusti gutaa :)Välillä varmaan käyn kurkkimassa, mutta yritän rajottaa ja keskittyä pelkästään perhe-elämään,parisuhteeseen, hyvään ruokaan ja urheiluun :)
 
Läiti: Rentouttavaa lomaa!

Lääkärini vastasi sähköpostiini melko nopeasti eilen ja kertoi verikokeen tuloksesta sen, että ovulaatio on tapahtunut viime kierrossa. Ei tarvitse tehdä mitään ennen perjantaita. Viime kierrossa lääkärin ohjeet clomeihin oli, että kierron toisena päivänä heti täyden vuodon alettua otan ekan clomin - melko poikkeavaa, tiedän - mun kierto luomuna on vaihdellut 21-26 välillä. Kiitos Penni tsempeistä, niitä tarvitsen :)
 
Täällä nyt peittoo heiluteltu 3 iltana putkeen. Ovistestit oli plussaa eilen ja toissapäivänä. Pregnyl laitettiin tiistaina. Nyt ei auta taas kun vaan odotella tätiä pari viikkoa. Vähän jäi harmittaan kun polilääkäri ei viime kierron niukkuuteen mitään sanonu..
 
Hups, mikä kirjoitusvirhe ???? YK 14 siis menossa????
Oon urakoinu töissä öitä ja ovulaation lähellä ei juuri peittoa heiluteltu, ootellaampa seuraavaa kuukautta sitten ????

Labroista muut paitsi prolagtiini otettu, siihen huomenna. Kaikki muut OK ????

Tää oli pika päivitys, yöstä tulossa ja nukkumaan on ehdottavat. Ja puhelimella ei tosiaan saa väriä vaihdettua.
 
HuvillePeukut pytyssä täällä :) josko nyt kaikki osuis kohilleen :)
Venla84 Kiitos.Huomenna olis viimenen työaamu :)
MarikaK87 Joskus varmaan tekee ihan hyvääkin vetää kierto yrittämättä :)Toivottavasti kaikki kokeet ok.

Täällä siis loma lähenee ja pidot paranee, mitä nyt Eilen piti auto hinauttaa korjaamolle...helv...paineanturit...toivottavasti saavat kuntoon ennen kun pitäs reissuun lähteä..jaiks.Enään huominen töitä ja sit rentoudutaan ja urakalla ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Huvi
Läitille rentouttavaa lomaa! :)
Huville peukut pystyssä täälläkin! :)

Mä sain Hymynaaman Sunnuntaina ja tänään oli lämmöt nousseet 36.3 - 36.8 Eli uskallan toivoa että ovis oli eilen. Tästä se jännitys taas alkaa. :)
 
Nyt ihan muuhun asiaan :D hitsit et huvittais yrittää osallistuu fitfarmin ratsastajan dieettiin.. Vuorotyö vaan hankaloittaa asiaa.. Ja mitäs jos käviskin säkä.. Toi valmennus alkais 30.6.. Pakko harkita vakavasti kun kiinnostaa..
 
Heippa kaikki!

Mahtuisiko yksi pikkukakkosta toivova joukkoonne? Olen 33-vuotias ja mies 37-vuotias. Meillä on yksi poika syntynyt heinäkuussa 2010 lapsettomuushoidoilla. Yhteistä taivalta takana 15-vuotta.

Minulla on pco ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Vajaatoiminta on todettu jo lapsena ja arvoja seurataan vuosittain. Kuukautiset eivät koskaan ole toimineet luomusti, että terolut lääkitystä olen teinivuosista asti käyttänyt. Lapsi alkoi olla tervetullut vuonna 2005, mutta koska mulla ei mitään kiertoa ollut, niin luomuihmettä ei kuulunut.
Keväällä 2008 hakeuduimme lapsettomuushoitoihin Tyksiin ja ensikäynti oli kesäkuussa 2008. Aluksi otettiin verikokeita ja mieheltä simppanäyte. Miehen osalta kaikki ok, itsellä prolaktiiniarvo tosi koholla eikä ovulaatiota.
Aluksi otettiin magneettikuvat aivolisäkkeestä, ettei prolaktiinin kohoamisen syynä olisi ollut kasvain. Sitä ei kuitenkaan löytynyt ja lääkekokeilut alkoivat. Suunkautta otettavat ja pistokset sitten perään. Vastetta hoidolle ei löytynyt usean yrityksen jälkeen. Päätettiin hoitaa prolaktiini arvo alemmas lääkityksellä. Ja vihdoin keväällä 2009 onnistui eka hoito. Lääkkeinä oli tamofen, puregon pistokset, metforem ja irroituspiikki. Lopulta neljäs tällainen lääkecocktail tuotti positiivisen tuloksen marraskuussa 2009.

Minulla oli ja on nytkin ylipainoa noin 20kiloa. Viimeksi pudotin hoitojen aikana noin 7kiloa ja nyt olen tässä kevään mittaan pudotellut painoa muutaman kilon. Tuossa viime vuonna kun painoa oli melkein 10 kiloa enemmän. Kuvittelin tässä jo hieman elimistöni raskauden myötä heränneen, kun yhdet luomumenkatkin tulivat, mutta ovulointia edelleenkään ei tapahdu, ainakaan kovin usein. Ja tosiaan niin ovistestit, kuin raskaustestitkin näyttää vähät väliä virheellisiä haamuja.

Vasta oikeastaan tämän vuoden alussa mies alkoi lämmetä pikkukakkosen hankintaan. Aiemman hoidot kun stressasivat suhdettamme ja pitkään mies sanoi, että hänelle riittää tuo yksikin lapsi.Meillä molemmilla on kuitenkin sisaruksia, niin ajatus siitä, että poika jäisi ainokaiseksi raastaa mieltä. Ja haluan ainakin yrittää, josko se toinen sieltä tulisi. Luomusti, kun mahdollisuus on mitättömän pieni. Olen innoissani siitä, että mieskin on ajatukselle lämmennyt. Syynä tosin voi olla, että hänen veljelleen on lyhyessä ajassa tulossa jo kolmas lapsi.

Maaliskuussa kävin yksityislääkärillä hakemassa lähetettä kunnallisiin hoitoihin. Ja nyt tällä viikolla olikin hoitojen aloituskäynti. Yllätyksekseni prolaktiini arvo oli nyt verikokeiden mukaan normaali, joten sitä ei tarvitse sitten tällä kertaa lääkitä. :)
Nyt siis aloitettiin jälleen metforem- lääkitys ja ennen kesätaukoa ei vielä muuta tehdäkään. Painosta ei onneksi tullut suurempaa valitusta, mutta yritän vielä muutamia kiloja pudottaa elokuulle. Silloin sitten alkaa tositoimet. Eli samalla lääkecoctaililla aloitetaan kuin vuonna 2009 hoidossa. Miehen terveydessä ei ole tapahtunut muutoksia, joten hänelle ei mitään tutkimuksia tarvitse tähän hätään tehdä. Viimeksi kun simppanäytekin oli ok.


Nyt siis odottelen innolla elokuuta. Onneksi kesäaikana on kaikkea kivaa puuhaa, niin eiköhän aika mene nopeaan. Mielelläni tulisin joukkoonne turisemaan ja jakamaan kokemuksia. Taustoihinne yritän myös tässä tutustua kun ehdin.

Anteeksi tämä pitkä sepustus! Ja plussarikasta kesää kaikille

Terv. Miukula
 

Yhteistyössä