Pidempään pikkukakkosta toivoneet.Vol 2 <3 Kevät/Kesä 2014

Ihanaa Markke! ? Nauti raskaudesta! :)

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille. :(

Täällä nyt sitten dpo1, eli nyt ei voi muuta kun odottaa. Kärsivällisenä tietty :D Onneks kohta on noita pääsiäisen/vapun pyhiä niin helpottaa vähän töissä ja ehtii olemaan kotonakin.
 
Heippa!

Aluksi onnea plussainneille!! :hug:

Tämä ryhmä vois olla se munkin juttu. Mulla on yksi lapsi edellisestä suhteesta.(tyttö 5v)
Nyt olemme pitkään yrittäneet uuden mieheni kanssa saada lasta.Helmikuussa 2013 jätin pillerit pois. Kävin viime kuussa gynellä ihmettelmässä asiaa ja siinä samalla sain tietää että mun valtavan kovat kuukautiskivut vaikuttais olevan endometrioosia. Sain vaihtoetona visanne pillerit. Mutta kun haluamme yrittää lasta niin en ottanut niitä. sain Terolut kuurin. Aloitan sen tästä kierrosta. Bongasin viime kierrossa kp16 oviksen ja odotin innolla että joks nyt tärppäis mutta tätihän tuli tänään käymään. Joten menossa on nyt kp1. Aloitan ne terot nytten kp15. Mulla ei ole mitään kokoemusta koko lääkkeestä. Tai et miten ne nyt tätä mun tilannetta jeesaa. mulla on kierto aika tasan 31päivää ollut jo vuoden. ja menkat tulee joka kuukausi.

En tiedä missä muualta saisin vertaistukea tälle asialle kun ystäväpiirissä ei ole ketään jolla kestäisi tämä raskaaksi tulo. He vain pamahtelevat paksuksi :D ihana juttu tietenkin.

Nyt vaan taas ostamaan ovistikkuja ja ne terolutit et saa homman käyntiin :))

Kohti uusia tuulia! ehkä se siitä! :)
 
Huvi:hug: Toivotaan kuitenkin että pysyisivät poissa.

NeleLiis Tervetuloa joukkoon.En tiedä mitä endoon yleensä annetaan.Mutta mulle annettiin terot tasaamaan kiertoa ja ylipäätään siihen että menkat tulevat.Sullahan kuitenkin on menkat tasaiset.Tosin eri lääkärit tekee erilaisia päätöksiä.Sillä hyvä käydä sellaisella joka on erikoistunut lapsettomuuteen.Teillä kuitenkin jo vuosi takana yrittämistä, joten oletko ajatellut hakeutuvan lapsettomuushoitoihin?

Täällä pitäs jatkaa itse pistelyä, ukko ilmotti kotiutuvansa vasta perjantaina myöhään illalla..seesteistä perhe-elämää...ite olin viime viikonlopun taas työreisulla ja vasta painoks viime viikolla mies oli ke-pe...äitiyslomaa odotelessa että pääsis rauhottumaan.Onneks vanhemmat lapset on ns "lapsen" vahtina tälle kuopukselle mielellään.Kuopus siis 9vuotta.Tänään ihan tajusin että iltatähteäkö tässä yritetään väsätä :D Ei kyllä tunnu siltä, mutta kai se sitä on :)Onneks ensviikolla vähän rauhottuu. Ja maanantain inssiä odotellessa.
 
Läiti: Ollaan me mietitty hakeutua asiasta tietävän puheille. En kyllä tiedä mihin ottaa yhteyttä. Julkisellapuolella on tuskin mahdollista semmoiseen? Tämä gyne joka terot määräsi oli naistentauteihin ja synnytykseen erikoistunut. Ehkä hän ajatteli että kun mun kierto on "pitkä" että jos sillä saatais lyhyemmäksi. Mahdotonta sanoa. Kyllä mä ajattelin kokeilla niitä nyt hetken. Endometrioosiin on yleensä hoitona se laparoskopia ainakin jos lasta yrittää. Siinä ne sitten näkis kuinka paljon on kohdussa ylimäärästä tavaraa. Oon miettinyt et jos mulla ei kiinnittäytyminen onnistu. Jos on kohdunseinämät huonona.Harmi ettei ite pysty vilkaisemaan :D Joskus ajattelee että ite tietäis paremmin mitä seuraavaksi tehdä. Lääkärit kun joskus menee sieltä missä tie on pitkä :D

Onneksi kesää kohti mennään, pääsee ulos nauttimaan olosta ja ehkä tämä stressi sitten vähenee tästä vauvanteko asiasta :)
 
Tervetuloa mukaan NeLeLiis! :) ja hoidoista sen verran että kyllä julkisella puolella on mahdollista päästä lapsettomuushoitoihin vuoden yrityksen jälkeen. Ota yhteyttä terveyskeskukseen tai neuvolaan, kai se menee ihan tavallisen tk-lääkärin kautta lähetteellä?! Itse ajattelin kesäkuussa kun esikoinen täyttää 3 ja silloin neuvollassa pitäisi käydä, niin ottaa asian siellä puheeksi niin osaa varmaan auttaa eteenpäin. Meillä tulisi silloin vuosi ku:sta ja leikkauksesta. Yritystä tosin on ollut pidempään. Toivottavasti apua löytyy! :) Entä jos vika on miehessäsi, jos kerran edellisessä suhteessa raskautuminen onnistui? Vai oliko silloinkin vaikeaa?

Täällä vielä ainakin kovin seesteinen olo, enkä ole kauheasti ajatellut mahdollista tärppiä. Toivo alkaa kyllä jo hupenemaan että me lapsi vielä ilman apuja saataisiin...
 
Täällä ei mitään uutta, lupasin kyllä itselleni etten ovulaatiota metsästäisi mutta johan tuota on eilen ja toissapäivänä tikkuihin pissitty :LOL: kp siis 15/29-31. Ovulaatitestit tosin heikkoja, toissapäivänä hieman vahvempi kuin eilen (joko se ehti muka mennä? :O ), eikä mulla ees oo noita testejä enää kuin 4kpl. Puputtelut jääny vähiin, joten saapa nähdä voiko tätä kiertoa edes yk:ksi kutsua :kieh:

Tervetuloa NeleLiis! :wave:
 
Mä en vaan jaksa enää :( karmeet menkkajomotukset on koko ajan, verta tullu pyyhkies mut ihan koht aukee hanat vauhdilla. Mua masentaa erittäin suuresti, nyt on ensimmäinen takaraja yli.. Olis haluttu lapsi vuodelle 2014.. Voi olla etten ite ainaka jaksa enää kauaa. Clomit ja pregnyl ku ei o mihinkää mitää auttanu :( :'(
 
Huville kovasti jaksamista :heart: :hug: mä osaan samaistua, oltais haluttu jouluksi nyytti, mutta josko me sit porukalla otettais tamminyytit? :heart: mun vauvakuume alkaa laantua, kun ei kuulu, eikä näy.. mutta tästä noustaan, eiks je? ;)
 
Huville jaksamista! ? Kyllä täältä vielä noustaan. Toisaalta voi stressikin taas helpottaa kun ei aseta turhia aikarajoja itselleen. Mulla ainakin, halusin kovasti vauvaa ennen esikoisen 3v synttäreitä, se oli ehdoton takaraja, nyt kun synttäreihin on enää pari kk ei stressiä enää ole ollut, koska rajat oli ja meni. Kovasti jaksamista! Tuttuja ajatuksia kuitenkin itsellekin.

Kannattaa noora kuitenkin viekä tikuttaa, sehän voi plussa tulla ihan yhtäkkiä, ettei vaan menis ohi ;)
 
Huville jaksuja :hug:

noora89:llä on hyvä ehdotus, jos vaikka yritettäis yhdessä niitä Tammikuun vauvoja. Jos mä vaikka nyt uskoisi niihin Teroluteihin vielä muutaman kierron ajan.

meillä on vielä mahdollisuus saada vauva ennen "aikarajan" umpeutumista. Mä nimittäin olen ajatellut hankkia sen vauvan ennen kun mun tyttö lähtee kouluun. voin sitten olla kotosalla ensimmäisen vuoden.

safiia Taidanpa ottaa yhteyttä lääkäriin kun olen kokeillut näitä teroluteja muutaman kierron. jos nyt jaksan edes sinne odottaa :D Tyttö sai alkunsa nopeasti. ensimmäisestä kierrosta. Silloin mulla ei ollut vielä ollut kivuliaita menkkoja eli tuskin se endokaan oli päällä. kaikki alkoi synnytyksen jälkeen. Voi toki olla et miehessä se vika on. aloitin syöttää sille sinkkiä ihan varmuuden vuoksi. otin myös greippimehun käyttöön itselläni :D katsotaan tuottavatko tulosta tässä kierrossa :D
 
Täällä on ultrassa käyty...ei ollu kun 1kpl 11mm,limikset oli jo 10mm...kyllä syö naista.Mutta ei maha mitään.Maanantaina uus ultra ja sit jos tiistaille natsais se inssi...se oliskin sitten viimeinen...sit kohti IVF:ää...toisaalta tekis mieli luovuttaa,mutta sit kuitenkin tahtotila on aika kova...onnea on,jos tulee raskaaksi ilman hoitoja :)
 
Kiitokset kaikille tsempeistä. Tänään ehkä jo hieman parempi fiilis, eipä tälle mitään maha :(
Tervetuloa mukaan munkin puolesta neleliis :)

Mä sain clomi kontrolliajan kp 13 eli heti pääsiäisen jälkeen tiistaina, sano et on ehkä hieman myöhään mut ei auta muu ku pääsiäinen sotkee. Eli tähän kiertoon tuskin pregnyliä pistetää, tosin sen näkee sit kun polil käy. Yleensä oon kp 15/16 ovuloinu. Toivotaan et ny et limakalvo ohene. Oon ny ostanu maca jauhetta itelle ja miehelle syötävät, msyön ite monivitamiinii, kalanmaksaöljyy, foolihappoo ja juon joka pv ite puristaman verigreipin mehun, mut tuskinpa näist mistään apua on..
 
Huvi Mikä kiertopäivä sulla on menossa?


Me eilen illalla miehen kanssa juteltiin näistä lapsi asioista.parin tunnin keskustelun ja punnitsemisen jälkeen tulimme siihen tulokseen että me teemme vielä 4. inssin toukokuussa.Sen jälkeen kesä tauko ja 1 IVF passeineen ja sit annetaan olla.Jos ei tärppi käy, rupeemme heti suunnittelemaan ulkomaille muuttoa.Meillä haaveina lähteä vuodeksi jossain vaiheessa töihin.Kuopus saa lähteä sitten mukaan ja käydä koulua paikan päällä.Eli emme varsinaisesti masennu vaikka iltatähteä ei kuuluisikaan.Mutta tokihan se olisi ihan kiva :)
 
Viimeksi muokattu:
Läiti nyt on kp 4 tänään.

Mä oon oikeesti miettiny et oon varma et tolla maidontulolla on pakko olla jotain vaikutusta kun kertaakaan ei oo ees meinannu tärpätä.. Mut miks lapsettomuuspolilla väitetää ettei se vaikuta..?? Pakko viel kysyä sieltä ja muutenkin suunnitelmista et miten meinaa et kuin pitkään syön pelkkiä clomeja yms..
 
Blääh..ultrassa käyty.Nyt sieltä löytyi sitten 3kpl 3mm...omasta päätöksestä siirretään seuraava inssi toukokuulle.
Meinaan tarjosivat ultra aikaa keskiviikolle ja ehkä inssiä torstaille...tosin inssiähän ei edes tehtäisi jos folleja olisi edelleen 3kpl...että jepa jee.nyt on sit oma valinta käytetäänkö luomuyritys hyväksi...suurella todennäköisyydellä teemme näin.
Oikein mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille tasapuolisesti
Ei mene kuin elokuvissa ei.

Huvi Uskoisin että tietävät polilla mitä puhuvat.Joskus vaan vauvvelit odotuttavat itseään vähän enemmän kuin me haluttaisiin.
 
Pahoittelut Läitille :hug:

Ja sitten törkeesti omaan napaan; vaikka mä lupasin itelleni, etten tikuta ovista, niin tänään sit pärähti erehtymätön plussa ovistestiin ;) joka toinen päivä nyt puputeltu, ja tänään kans, katsotaan josko ois apua ;) ja huomenna mulle voi päivittää siis dpo0 :)
 
Eipä sille mitään maha, painovirhe pahoilainenkin on iskeny, eli 3kpl 13mm folleja oli :)
Tänään puhuin vielä klinikan suuntaan ja pikkuriskillä puputellaan joka toinen päivä.Toki aion torstai aamusta eteenpäin myös tikutella ovista, kun kerran digejä vielä kaapissa on jäljellä.
 
Läiti: hihii - sepä olisikin jännää odottaa kolmosia!

Huvi: onko sulla mitattu prolaktiinia? Mun ymmärtääkseni maidon tulolla voi olla vaikutusta raskautumiseen, taitaa olla melko yksilöllistä, kun toiset tulee raskaaksi imettäessäkin.

Noora89:Eihän se testailu mitään haittaa, jos se ei stressaa :)

Toinen lääkärikäynti toi hyviä uutisia: progesteronitaso vähän matala, eli en ehkä ovuloi. Lääkäri määräsi clomit ja foolihappoa (foolihapon varmaankin vain siksi, että jos tulisin nyt raskaaksi, niin olisipahan vauvalle riittävästi foolihappoa). Clomiannostus vähän poikkeuksellinen lyhyehkön kiertoni vuoksi, kierron 2.-6. päivä 1 tabletti. Kauheesti en viittinyt kysellä lääkäriltä, kun on niin kiireinen ja tapaamisajat lyhyitä, mutta ymmärtääkseni lääkäri sanoi ultrakuvista, että toisessa munasarjassa olisi vähän PCO:ta... en ihan varma tuosta nyt ollut kun meni niin nopeasti ja tietenkin englanniksi. Kovin toiveikas olo käynnistä jäi ja nyt vaan tätiä odottelemaan ;)
 
Heh, olisipas yllätys jos Läiti saisittekin kolmoset! ;) yritystä vaan kehiin!

Onpa varmasti Venla huojentavaa kun jotain nyt löytyi ja sait siihen jo apua! Olitko kuitenkin tikutellut ovista? Jos ei ovuloi niin näyttääkö ne silti jotain?

Itsellänikin Huvi tulee vielä tiristämällä vähän nestettä rinnoista (ei sitä oikein maidoksi voi sanoa) vaikka lopetin imettämisen 1,5 vuotta sitten. Kuulemma voi jatkua pitkäänkin?! Googlettelinkin sitä joskus ja se prolaktiinihomma ainakin löytyi. Tosin muita oireita ei mulla ollut ja tulinhan raskaaksikin monta kertaa, kaikki vaan epäonnistuivat joten ite en usko sen vaikuttavan kun kuitenkin kuukautiset tulee normisti.

Noora89 mua ainakin stressaa vähemmän kun oon nyt tikutellut. Sillon ainakin tietää varmasti että on ollut asialla oikeaan aikaan. Enemmän stressaa jos ei ole ihan varma osuilo oikeaan hetkeen ja sitten turhaan toivoo raskautumista vaikka aikakin on ollut ihan väärä. :)
 
Safiia: Olen kaksi kertaa elämässäni ostanut ovistikkuja, ekan kerran esikoista yrittäessä, mutta en ehtinyt niitä käyttämään kun tulinkin raskaaksi. Tässä yrityksessä kokeilin digitaalisia ovistestejä yhden pakkauksen verran löytämättä ovista. Sen jälkeen en ole viitsinyt edes yrittää.
 
Käyn täällä vielä kurkkimassa kuulumisia :)

Läiti: Meillä oli tärppikierrossa 3 follia tyrkyllä ja yksi vauva nyt masussa- teinä yrittäisin tässäkin kierrossa kotikonstein ;)

Huvi: Mulla tuli toisesta rinnasta kanssa maitoa välillä pieniä tippoja ja ihmettelin kanssa asiaa. tiputtelu oli tosi vähäistä enää sillon kun testejä tehtiin ja prolaktiini oli ihan normaali. Sitten maitoa ei enää tullut ja pian tulikin clomien avuilla tärppi. mä edelleen luulen että yli vuoden yrityksemme johtui jostain hormooniongelmista enempi kun mun endometrioosista mutta tiedä häntä.. olihan sulla prolaktiini mitattu??

Venla: Tai olet voinu ovuloida heikosti, niinkun minä tein vuoden päivät. Eli joka kuussa ovisplussan sain, mutta silti alkoi tiputteluvuoto monta päivää ennen menkkoja (vaikka kelttarauhasarvo oli ok rajoissa). Mullahan oli kans lyhyt kierto 22-23 pvää entisen 26-27 sijaan. Epäily oli myös että toinen munasarja oli laiskistunut, ja clomit potki sen heti hereille. Mulla terolutit ei toiminu lainkaan kierron pidentämiseen tai tiputteluun mutta clomit toimi heti. mulla siis on uskoa kyseiseen tuotteeseen =). Mä joskus myös mietin että kypsyiköhän munasolut "liian nopeasti"kun ovis oli jo kp11(-12), että jäivät jotenkin heikkolaatuisiksi tai jotain?
Clomeja söin tärppikierrossa kp 3-7 ja ovisplussan sain (vasta) kp 13 joka oli hyvä merkki myös.

Omia kuulumisia: 3kk ultra takana ja siellä sitä potkuteltiin joten nyt luottavaisemmin mielin syksyä odottelemaan :heart: Teidän kuulumiset kuitenkin kiinnostaa eli jos ei haittaa niin käyn varmaan kurkkimassa joskus täällä.
 
Viimeksi muokattu:
On tullu vähän taukoiltua palstalta joten en rupea kenellekkään erikseen nyt mitään ihmeellistä kommentoimaan.

Mä sit sorruin syömään clomit ajatuksella mennään nää pari kk vielä ja sit tulee pakollinen kesäpaussi. No tänää oli folliuä ja kannatti olla ajattelematta koko projektia,nimittäin oikeelta löytyi 20mm ja vasemmalta 15-16mm folli!! :O Kertaakaan ei oo näin hyvää vastetta vielä tullu. Nyt vaan toivotaan et ovisplussa tulis huomenna et kerkeis vielä to inssiin muuten mennään luomuna.

Tsemppiä muille ja kiva Penni kun käyt kertomassa kuulumisia :)
 

Yhteistyössä