Pidempään pikkukakkosta toivoneet <3 Talvi 2013-2014

Nyt on ekat Letrot vedetty naamaan ja peukkuja pidellään pystyssä jotta ei oireita tulis :)
Eilen meillä taas pohdiskeltiin tätä lapsi asiaa nukkumaan mennessä.
Ja laskeskeltiin että meillä osuu just passelisti kp 14-16 viikonloppuun,jolloin ollaan molemmat kotona ja meilläkään ei ole mitään menoja.WAU! Harvinaista, meinaan meillä on muuten koko tammikuu täynnä.Näinpä täällä siis toivotaan että ovis löytyy tuolloin(toivon mukaan näin siis tapahtuu ja lääkkeet siis toimivat :)
 
Ei yhtään jouluplussaa täällä =( jospa joku sitten onnistuisi saamaan uuden vuoden plussan :) vauvauutisia tuntuu tulvivan facebookin puolella ja kaupungilla tosi monilla on pieni vauva vaunuissa tai mahassa - ei sitä oikein muuta näe, kun tuo tuntuu olevan koko ajan mielessä.

Kokeilin viime kierrossa CB:n ovulaatiotestejä ensimmäistä kertaa (siis ekaa kertaa mitään ovistestiä) - ja ehkä myös viimeistä. En oikein osaa käyttää niitä ja sitten turhauttaa, kun ne on niin kallita ja onnistuin pilaamaan monta testiä ilman tuloksia. Ei sitä ovulaatiota löytynyt. Viime kuukausien aikana en enää ole ollut varma ovistuntemuksista, joita uskoin tuntevani vielä kesällä. Nyt taitaa olla kp 12 ja mies lähti tänään matkaan hakemaan uuden asunnon avaimia, muutamme Aasiaan ja tytön kanssa mennään perässä parin viikon päästä. En oikein usko tämän kierron mahdollisuuksiin..
 
Maanantai 6.1.2014



nimimerkki, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä
Karmini........................02/12...........kp 2/30?..............yk7, selit.laps.....c
Läiti........................02/05...............kp9/?............ya 09/11.......PCO..M+Lz+t
Huvi............................01/12...........kp12/27.....ya 8/12.....???
Venla84*.........................04/12.......kp 18/28.......... ya02/13...??
Nenna81........................ 07/00........kp 24/28-31........yk10....???
juliesisko........................08/06.......kp27/26-28..........yk11..
Markke..........................05/11.........kp28/30............yk17.......PCO........c ja t
Neiti Näpsän äiti.............10/08.........kp30/28-32.........yk36.......??


Penni79.........................07/12yk 15, endonmetrioosi ja lk....T




Piinailijat

Nnä dpo 15
Juliesisko dpo 12
Markke dpo 11



Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi
 
Viimeksi muokattu:
pahoittelut uusista kierroista :hug:

Venla teillehän sitten tulee kunnon muutoksia, uusi paikka, pitää opetella kaikkea, harmillista jos tässä kierrossa menee homma hukkaan.
jospa ensi kuussa.


luulen ettei tässä kuussa mitään plussaa tännekkään tule yllätys yllätys. parempi onni ensikerralla, jne..
jotenkin on mennyt viimenenkin kipinä tässä kierrossa, ei oikeastaan mitään oireita, kuivaa kuin saharassa ja sitä rataa. 6 päivää niin näillänäkymin alkaa vuoto, jihaa... :/

toivottavasti saadaan muilta plussia uudelle vuodelle :)
 
:eek:Ompas täällä hijasta, eikö kellenkään tapahu mittän?
Onko Karmini jo testaillu?

Täällä koettiin äsken suuren suuri pettymys...
Meiän lääkäri meni vaihtoon...
Perheentupa kuulema tekee enään vaan asiantuntija hommia fertiksessa ja on palannu TYKSiin..
Tosin kokemusta ei uudesta ole, joten saas nähdä onko yhtä mielyttävä kun edellinen...

No kuitenkin, täällä olis sit tiistaina ultra.Sormet ja varpaat ristiin jotta olis folli lähteny kasvaan ja Letrot toimii...muutoin joutuu taas odottaan kuukauden.
Tällä hetkellä kauhistuttaa jo ajatus, että jos tosiaan tässä kestää pitkään, niin lapsi tulee vasta vuonna 2015...mit vit...ei ei ...kyllä se syntyy vuoden 2014 puolella, toivotaan ainakin näin.

Oikein mukavaa alkanutta vuotta kaikille ja plussatuulia vuoteen 2014:heart:
 
Maanantaina testattu nega,vuotoa odottelen huomiseksi. Masentaa :(. Ajattelin huomenna soittaa sinne laps.polille josko saisin edellisestä hoidosta tiedot,muistelisin että sillon folli oli huomattavasti isompi kun näissä kahdessa viime kierrossa ja jos on niin sit pitää kysellä miksi.
Vituttaa vielä enemmän se että kaveri on raskaana ja nyt miettii pitääkkö sen lapsen vai ei (tullut siis yhden illan jutusta)..ei mee tasan nallekarkit ei :(

Mites muut,onko oireita?????
 
mut vois lisätä tuonne piinailijoihin, eli tänään ois DPO 7. Mitään ihmeempiä oireita ei oo ollut. mahaa on nippaillut, keltsit aiheuttaa kipuja munasarjoissa, mut oikeastaan muuta ei ole.. jos oikein toivoo niin vois tuohon lisätä vielä unet joita näen joka yö ja ovat niin todentuntuisia ja outoja että, sekä se että etoo tietyt asiast esim. telkkarissa. mua ei ennen ole pahemmin veret yms häirinnyt, kut nyt tuntuu ettei pysty yhtään katsomaan sellaista..
 
Heips kaikille ja hyvää alkanutta vuotta :wave:

Mulla taisi olla elämäni ensimmäinen hiivatulehdus. Oireet oli ainakin sen mukaiset ja Canesten auttoi. Koskaan ennen ei siis mulla ole ollut mitään tulehduksia alapäässä ja nyt en sitte tietystikään voi olla toivomatta että toi olis aiheutunu juuri alkaneesta raskaudesta :D Toinen poikkeuksellinen juttu oli eilen illalla, kun mulla tuntui tosi ilkeää pistokipua vasemmalla puolella .. en oikeen osaa selittää missä kohti se tuntui, tavallaan niinkuin alaselän ja kyljen siellä jossain välissä.. ymmärrättehän te? :LOL: Sängyssä makoillessa se tuikki pitkän aikaa. Vielä pitäis muutama päivä jännittää! Vaikka mä oon ollu jo pitkään joka kierrossa sillä asenteella että "en mä mitään raskaana oo" ,niinkuin en oo ollutkaan.. :/
 
Kysyisin vielä tuosta hiivatulehduksesta, varmaan joillakin on ollut? Että kuinka pian lääkitys auttaa? Ostin Canesten combi -pakkauksen (yksi puikko) uudenvuoden aattona. Voidetta aloitin käyttämään heti ja kutina helpottikin tosi nopeasti. Puikon laitoin sitten vasta keskiviikkona ennen nukkumaan menoa. Ihan jo vaikutti että on hyvällä mallilla, kunnes taas eilen illalla alkoi se kamala ulkoinen kutina :ashamed:
 
Juliesisko: suun kautta otettavissa hiivalääkkeissä uusintahoitoa suositellaan aikaisintaan viikon päästä edellisestä, noista paikallisvalmisteista en muista ulkoa, mutta sanoisin, että vähintään se sama viikko kannattaisi pitää väliä. Miehellä voi olla oireettomana sama tulehdus, joten miehen tulehduksen hoitoa kannattaisi harkita.
 
Hyvää alkanutta uutta vuotta :)


Karmini pahoittelut negasta :hug:

Läiti harmillista jos lääkäri vaihtuu ja nyt joutuu olemaan epävarmuudessa uuden kannalta :/ toivotaan että olisi samanveroinen kuin eka lääkäri :)


juliesisko Tsemppiä hiivan hoitoon, itsellä ei siitä ole kokemusta kun ei ole koskaan ollut.

Markketsemppiä loppupiinailuun :)

Nenna onko mitään oireita? :)



Täällä olen myös pari kertaa testannut, mutta arvatekkin negaa ne oli, menkkajuilintoja oli voimakkaita tuossa alkuviikosta mutta nyt nekin laantunut, välillä muistuttelee kylläkin.
lämpöjä olen myös silloin tällöin mittaillut aamuisin 36.3-36.6 ja iltaisin 36,7-37.2 välillä. ei tuo kyllä mittään merkkaa välttämättä.
pissalla ravaan öisin kerran tai kaksi, nännit kärsii kylmyydestä vaikka päällä olisi kaksi paitaa ja takki, ja välillä rinnoissa kipristelee/kirvelee.
Maanantaina tosiaan vuodon oletan alkavan :)
 
Täällä saatu hiivakutinat loppumaan. Äkkiä se lääke sitten tepsi vaikka ensin hätäilin. Mitään raskauteen viittaavia oireita ei ole nyt ollut, enkä kyllä jaksa siihen tärpin mahdollisuuteen uskoa muutenkaan, sen verran kyyniseksi vetänyt tämä ainainen pettyminen :ashamed: Mutta, ei toki pidä heittää toivoa ennenkuin ne menkat todella alkaa, (ja pikkuisen ainakin uskaltaa toiveilla että ei ala) maanantaina tai tiistaina pitäisi alkaa.
 
Kp 1/30?, YK 7..kaks viimeistä kiertoa venyny nyt tohon 30 joten olkoon kysymysmerkillä vielä,saa nähä jääkö siihen vai palaako normi 28:iin. Oviksen oon kuiteski bongannu aina ton 28 kierron päivien mukaan..ei siis siihen ainakaan oo vielä vaikuttanu. Nyt alkaakin sit 3 clomikierto..huoh.
Plussatuulia muille!
 
Karmini: :( Epistä.

Clomit - onko aiheuttaneet mitään sivuoireita? Onko ovis samaan aikaan kun ilman niitä? Montako follia (minkäkokoista) ultrassa on ollut ja onko kohdun limakalvo ohentunut Clomien myötä? Yleinen kysely niille joilla on kokemusta- itellä ne kehiin ensi kierrosta.
 
Penni Edellisestä kerrasta en muista oliko oireita (2011) mut nyt oon ainaki huomannu sen et aika kuivaks vetää paikat :/ . Yhen follin ne mulle kasvattaa,viimeks oli 14mm (kuulema 2011 saman kokonen,muistelin et ois ollu isompi sillon) ja limis hyvä,et ei ainakaan sitä ole ohentanut. Toivotaan et niistä on teille apua,meille ei näytä olevan mitään vaikutuksia (johtuu kyllä varmaan mun stressistä tän koko asian suhteen :( )
 
Penni, mulla nyt ekaa kiertoa clomit käytössä. Mitään oireita ei niistä tullut. ovis oli kp17 ja limis oli hyvä. kahta follia se kasvatti, oikealla puolella oli 16mm ja vasemmalla melkein 18mm ja uskon et irtos vasemmalta. lopputulosta en vielä tiedä..

).( täällä on oireita. nyt siis menossa dpo11. huonoa oloa on tänään ollut ja tuskan hiki päällä kun oon pakannut kamoja. ollaan siis anoppilassa kylässä ja kotiinpäin lähdössä.. eilen aamulla oli koko pallean seutu ihan tulessa ja nyt polttelee ruokatorvessa.. tissit hiukan arat mut niin ne yleensäkin on ennen menkkoja.. täytyy sanoa et toiveet tässä vähän nousee.. testailen varmaan keskiviikko aamuna ja silloin ois se dpo13.. torstaihin en taida malttaa odottaa jos oireet tällaisina jatkuu..! Jännittää..! :)
 
Toivotaan Markelle plussaa!!!

Kuinkahan yleistä on Clomien kanssa että kaksi munasolua irtoaa, vai onko toinen yleensä vaan se johtofolli vaikka kaksi isoa kasvaa?? Että siis kuinkahan paljon suurempi kaksosraskauden mahdollisuus on? Tietty vaikka kaksi irtoaakin niin kiinnittyykö sitten kumpikaan jne.
 
Täällä kp27 /26-28 , menkat ei alkaneet vielä tänään, mutta uskoakseni ovis oli kp14, joten huomenna vuodon siitä laskettuna pitäiskin vasta alkaa. Enkä tunne olevani raskaana joten eiköhän huomenna "päästä" uuteen kiertoon taas. Aamulla tuntui vatsassa hetken aikaa menkkajomotuksia ja päätä särki ... kovasti tekisi mieli tulkita kaikki taas raskausoireiksi mutta oon saanu pidettyä pään kylmänä ja jalat maassa.
 
juliesiskon tavoin ei täälläkään ole vuoto ole alkanut. Välillä tuntuu siltä juilintojen kannalta että alkaa. Mutta, ei.
Ei ole sitä normi paineen tunnetta. Kuivaa ja taas kosteaa. Itkettää. Nälkä ja kumminkaan ei ruoka maistu. Kylmä ja nännit jäässä. Normaalisti vatsakin olisi ollut jo sekaisin. Mutta nyt on pidemmän aikaa ollut ummetusta. :/
Väsyttää.. no kuppi on ollut paikallaan varuiksi. Odotellaan rauhassa ehkä se sitten huomenna.
Yleensä dpo 15 alkaa vuoto aamulla. Mutta nyt ei.
 
Täälläkään ei vielä vuoto oo alkanut. ennen mulla alkoi AINA vuoto heti aamusta, heräsin varhain siihen kipuun. Mutta nykyään saattaa alkaa yhtä hyvin iltapäivällä kuin aamulla.

Esikoinen lähti kouluun ja minä starttasin arjen alkajaisiksi oman painonpudotushaasteeni taas käyntiin. 2 kg nousi paino joulun tienoilla. Olen pitkään jumittanut 70kg yläpuolella, kun haluaisin niiiiin kovasti päästä alle 70kg:n. Pituuttahan mulla on 170cm että pikkuisen olis ylipainoa. Nyt siis painan 74kg kun tuli nuo pari lisäkiloa hankittua :ashamed: Mutta ei muuta kuin taas kohti terveellisempiä elämäntapoja ja jos nyt ei oo vieläkään tärppi käynyt niin ehkä ruokaremontti ja painon pudotus auttaa jatkossa. Jotain hyviä puolia tässäkin että jäin työttömäksi, ehdin laskea kaloreita ihan rauhassa :D
 
Täällä tänään kp11 ja kohta kohti ultraa.
Jännittävin mielin matkataan, koska nyt selviää joutuuko piikille vai ei,kirjottelen sitten myöhemmin miten meni.
Onneks on vapaa työ, nii pystyy päivisinkin käymään klinikalla :)
Plussatuulia puhallan kaikille, jotka nyt odottavat malttamattomana ;).
Penni, itellä ei kokemusta noista clomeista, mutta lähipiirillä on.
yksi sai kolmoset viime kesänä.
Clomit tuottaa nopeasti enemmän rakkuloita,juuri siitä syystä pitäis aina käydä ultrassa.
Näin ei kuitenkaan toimita joka paikassa.Tästä puhui meidän omakin lääkäri(tai no nyt sitten entinen).
Lääkäri luokitteli riskin suureksi.Annostuksestahan tuo varmasti riippuu.
 
Läiti: Tuota mä just mietin että kuinkahan käy kun mulla on aika yksi iso johtofolli, että tuleeko niitä sit useempi.. Eniten mietityttää se että ultra on kp10-11 ja mulla ovis j0 11-12, eli talletuksia tehdään tietty siinä myös just ennen ovista.. Jos sitten ultraaja sanoo että hups täällä on kolme isoa follia = yrityskielto, niin mites ne matkaan jo lähetetyt siittiöt vedetään takaisin :confused:
 
Kp 25 ja pitihän se testata kun ei hajuakaan oviksen ajankohdasta. Jotain siinä testissä näkyi, mutta en sitten tiedä oliko viivanpaikka vai jokin haamujen esiäidin kaukainen sukulainen. Kuhan ei ois taas kemiallinen! Jos ei tärppää ja menkat eivät ala ajallaan, niin siirtyy tutkimuksiin meno kuukaudella :(

Jos ei mitään muuta, niin oireettomuudesta huolimatta nyt on toivoa! Harvoin minä nään edes sen jonkin noissa testeissä!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä