Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

Nellikaneli: Onko sulla raskas työ? Lepäät sitte kaiken muun ajan jos töihin joudut menemään. Tai sitte haet reippaasti saikkua. Itelläkin on kova kynnys siihen mut se olo on niin tukala :x Tsemppiä piikittelyihin ja punktioon! :)
 
Taustoilla ollaan edelleen...Päätin, etten lue, enkä ajattele tätä koko kamalaa asiaa enää ollenkaan. Kuinkas sitten kävikään; täällä ollaan taas. Toinen ICSI meni taas persiilliin; 18 solua, joista 5 hedelmöitty. Lopulta enää vaan yksi siirtoon ja pakkaseen ei taaskaan mitään. Huikean alun jälkeen toivo oli todella korkeella ja olo sen mukainen. Tipahdus tosielämään olikin sitten sen mukainen. Olen alkanut miettiä luovutettua munasolua. Miten te, jotka olette sen asian kokeneet, olette asiaa käsitelleet?
Tuntuuko siltä, ettei se lapsi, joka mahdollisesti syntyisi, oliskaan teidän oma, vaan miehen pelkästään? Että olis niinkun äitipuoli tai sen tapainen? Ajatukset on aivan sekaisin tällä hetkellä, enkä osaa päättää tai miettiä tulevaa ollenkaan. Yksi hoito olisi vielä jäljellä ja tekisi mieli jättää sekin väliin ja antaa olla vaan koko asian.
Toivosta olen luopunut viimeisimmän verikokeen myötä, enkä halua enää ikinä kokea vastaavaa pettymystä. Mielessä on vaan, että jos mieheni olisi jonkun toisen kanssa, niin hällä ois jo lapsi ja hän oisi isä. Me ollaan siis selittämättömiä, mut on vain sellainen olo, etten voi enkä saa viedä hältä mahdollisuutta isyyteen. Appivanhemmat painostaa ja tietää tilanteen, mutteivat auta asiaa, vaan syyllistävät mua. Kun tietäis, mitä tehdä. Nää on niitä hommii, joissa repee pää. Mä en toivo enää yhttään mitään, mut harmittaa mun mies ja sen vanhempien suhtautuminen.
Anoppi lupasi auttaa asiassa; rahallisesti. Viimeks kun nähtiin kuukausi sitten, hän ystävällisesti haukkui mut ja ehdotti, et kannattaisi erota, kun on niin vaikeaa. Appiukko jatkoi samaa.
Meillä menee miehen kanssa kuitenkin hyvin edellisestä huolimatta. Mitä ihmettä mun pitää tehdä, että kaikki ois tyytyväisii??? Mun äiti on hoidoissa mukana ja kuuntelee, on ymmärtävä ja koittaa auttaa kaikessa. No, äidit on.
En voi väittää, etteikö rassaisi parisuhdetta, kun en ole enää käynyt apoteilla viimeisen episodin jälkeen. Varmasti miehellä on paha mieli asiasta, vaikkei se siitä sanokaan, ei mulle, eikä vanhemmilleen. Joulu on tulossa ja anoppi kyselee mieheltä, mitä hän haluaisi joululahjaksi.
Siitä" riidasta" asti olen pelännyt, että soittaa minulle, kun mieheltä pari viikkoa sitten kyseli, uskaltaako hän soittaa mulle ja pyytää anteeksi. Miten voi pyytää anteeksi, jos on tuollainen mielipide meidän liitosta??? Meidän suhde tavallaan on jo kärsinyt miehen kanssa, kun hän ei kerro vanhempiensa luona käymisestä, ja minä en kysy.
Sen verran apotteja tunnen, et he on varmasti kysyneet mieheltä, et mitkä minun fiilikset on.
Kyllä mä voin anteeksi antaa joo, mut paluu entiseen, välittömään ja rentoon suhteeseen vaikuttaa mahdottomalta. MITÄ HITTOA MÄ VOISIN TEHDÄ??? Sen päätin jo 2. IVF:n verikokeen lähestyessä ( =haukkuminen oli jo tapahtunut), että minä en niille kerro jos olisi ollut positiivinen tulos. Mies olisi varmaan halunnu kertoa heille, tulenpalavasti. Mut minä olin mielessään päättänyt, tai ainakin miettinyt, etten kertois ihan äkkiä edes miehelle sen takia, ettei sen vanhemmat ois ollu aidosti kai iloisia, kun mä olen niin kauhee tapaus. Haluavat vaan, että erottaisiin. Hullua eikö?
 
Nomen Pahoittelut :hug:
Siis ihan järkyttävää käytöstä anopiltasi!! Extra jaksamisia sinulle! Miten kehtaakin sanoa moista, lyödä nyt lyötyä.. Onko miehes puolustanut sinua vanhemilleen tai sanonut mitään vastaan koskaan? ei taida varmaan muu auttaa, kun sanoa asiat halki? Tai pitää ihan vaan aikalisää heihin? Itse varmaan sanoisin ettei ole heidän asiansa puuttua ja pitäisivät vaan mölynsä ominaan ja sanoisin että loukkaa tuollainen. Saattasin kyllä suuttua ihan kunnolla ja sanoa vähän pahasti takaskin, jos noin sanottais.
Joskus itsekin olen miettinyt tuota miehen "isyyden viemistä", kun hän minun kanssani on ja asiasta sanoinkin. Tokaisi vaan, että ihan yhteinen asia tämä on, eikä ole koskaan miettinytkään itse moista ja kanssani haluaa olla kaikesta huolimatta. Mutta nuo ajatukset ei kyllä johda mihinkään, jos teillä muuten on hyvin asiat (tuota appivanhempien episodia lukuunottamatta). Tietääkö miehes noista ajatuksista?
Kuulostaa kyllä kriisi olevan päällä, jos pieni irtiotto arjesta vähän lieventäis "hulluja" ajatuksia? Tsemppiä ja näytä niille ilkeille appivanhemmille, ettet ole mikään kauhee!! Voimia!

Nellikanelilla (meinas muuten tulla kameli :D) kuulostaa tulevan hyvä satsi kasvussa! Taitaa olla ihan toimivaa ainetta tuo Menopur! Onko sinulla tuo kortisoni koko ajan samalla annostuksella? Mielenkiintoista vaan kuulla minkälaisia annostuksia muille määrätty. Minulla piikityksien aikana 10 mg, alkionsiirrosta 5 pv 30 mg ja sitten taas 10 mg ja jatkuisi alkuraskauden. Elähän kovasti rehki töissä, tee hidastus tyylillä :D

valoa ootko kovakin testailemaan? Onkos tunnetta kumpaankaan suuntaan, että jos se plussa nyt ois/ei oo?

aniraz Nyt puhut nainen vähän, mutta asiaa! Ja naulan kantaan! Täällä toinen, joka on kateudesta vihreä! Ja jos vielä tunnustan, niin ei sitä osaa olla aina onnellinenkaan.. Ja kyllä se on minulta pois, se on just sitä kun se paha olo iskee päälle ja peittää kaiken ja vie sen ilon. Näin sen itse muotoilisin. Ugh.

Nannukka Pura vaan ihan vapaasti! Jos se vähän helpottais ees, täällä kyllä moni tietää mistä kirjoitat :hug:
Jospa nyt sitten sais vähän siirrettyä näitä hoitojuttuja pois, kun on suunnittelukin tehty ja helpottais vähän oloa kun tauko tiedossa. Onko sinulla nyt sitten varattu ihan se jutteluaika jo?
Nyt eiku koira kainaloon ja sen hoidettavaksi, ne on kyllä henkireik(i)ä tässä menossa! Voimia ja jaksamisia sinullekin kovasti!

johkuselle tsempitykset pelan visiitille!

Mitenkähän kissimyyllä menee? Ootko jo testaillut?

(.) Pp6, jos viikonlopun yli selvitään ilman mitään tuhruja ja vuotoja, niin pienesti tuuletan. Viimeksi pp9 alkoi jo selvä tiputtelu ja ei siitä kauan mennyt kun jo ihan kunnon vuoto, eli hirvittää tulevat päivät. Eipä minulla muuta :whistle:
 
nomen onpa törkeää käytöstä appivanhemmiltasi! Tsemppi:hug:

Lahjoitetuista munasoluista...meilläkin on 2. IVF epäonnisesti takana ja tuota asiaa ollaan pohdittu. En usko että lapsi tuntuisi miltään muulta kuin omalta. Vanhemmuus ja rakkaus ei onneksi riipu geeneistä.

Mitä lääkäri on sanonut teidän tilanteesta, milloin teillä on 3. IVF?
 
valoa, oon psykiatrisella töissä joten ei nyt raskaimmasta päästä fyysisesti onneksi.

Nomen, aivan käsittämättömiä appivanhempia. Ei kyllä löydy sanoja.

Melargia, mulla alkoi tiistain ultrassa 20mg, ja se jatkuu punktioon saakka sillä annostuksella. Punktion jälkeen sitten 10mg päivässä rv 8 saakka tai sitten kuukautisiin, jonka jälkeen tiputetaan pikkuhiljaa kokonaan pois :) Mitkäs fiilikset siellä on, et oo "sortunut" testaamaan?

ON: Eilen vimppa uä ja punktio sovittiin tiistaille. Kaivelin vanhojen hoitojen papereita ja onnistuneimmassa hoidossa "samat" follit oletettavasti oli reagoineet lääkkeille, ainakin määrällisesti ja koollisesti vastasivat toisiaan. Silloin tuli 4 munasolua, mutta niistä kolme oli TOP-alkiota ja päästiin silloin kahteen PAS-siirtoonkin tuoresiirron lisäksi. Nyt oli 5kpl 13-15mm kokoisia ja yksi 17mm. Kovin vähänlaisestihan noita taas on, osa kuulemma saattoi jäädä endometrioomien taakse.
Eilen alkoi antibiootit ja sunnuntaina sitten tupla-annos Pregnyliä!
 
Pienessä pimennossa olen palstan tapahtumista, kun ei ole ehtinyt käymään. Piinailijoita näkyy olevan... :) Nellikanelille stemppiä hoitoon.
Nomen aivan käsittämätöntä käytöstä appivanhelmilta. :mad: Koitahan jaksaa! Kuten sanoitkin niin, anteeksi voi aina antaa, mutta eipä taida olla entiseen paluuta tuollaisen jälkeen...

Meillä hoito siirtyi, kun menkat alkoi päivää, kahta liian aikaisin. Siirtyminen ei haitannut yhtään, koska töissä on ollut ihan kamalaa. Kiire ja stressi painaa ja ylitöitä on tullut paiskittua niin paljon kuin ehtii. Hullua touhua. Kroppa käy ihan älyttömillä kierroksilla ja olen rättipoikki. Jos tähän päälle pitäis vielä pumpata lääkkeitä ja miettiä hoitoja... : /
Joulua odotan ihan sillä että saa 1,5 viikkoa vain olla ja levätä.

Ens viikolla pitäis alkaa menkat ja sitten selviää tarkempi aikataulu. Luultavasti hoito on tammi-/helmikuun vaihteessa.

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito..............Ajankohta............ Syy

simpli...27..............3.IVF.......... ..............tauolla tms...........PCOS
valoa...29..............2.IVF.2PAS...... ..........marraskuu...........Endometrioosi
Nellikaneli...26.......4.IVF............ ............marras/joulu........Endometrioosi
melargia...28.........4.IVF............. ...........marras/joulu........Selitt.
piu_pau...31..........3.IVF/ICSI................tammi/helmi............ Selitt.
HalleB...28............lahjamunasoluhoito...tammikuu............Male+female
johkunen..34.......lahjamunasolu........ ...helmi-maalis.......Femail factor only
aniraz...32............3. IVF.......................helmikuu...... .......Selitt.
Nannukka81..32….4.ICSI…….......... .....…maalis-huhti……. siittiöt / hedelmöittyminen

PIINAILIJAT
Nimimerkki............... hoito....alkio(t)......testipv.......... ........Syy
valoa...29..............2.IVF.2PAS...... ....2..........16.12...........Endometri oosi
melargia
kissimyy
 
Viimeksi muokattu:
Valoa tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti testi olisi muuttunut tässä välillä!!

Melargia vieläkö vuoto on poissa, toivotaan niin!!
Pelan visiitti oli hyvin onnistunut, siitä jatketaan jos tää hoito menee pyllylleen, ehkä meistä siis tulee adoptiovanhempia 4-kymppisinä, ihan hyvältä sekin vaihtoehto nyt kuulostaa :)

Nellikaneli onnea huomiseen punktioon, toivottavasti voit siedettävästi ja kaikki menisi hyvin!

piu_pau teillä oli sitten onni onnettomuudessa!
No toivottavasti saat jouluna huilia ja kerätä voimia seuraavaan koitokseen :)
 
Hei kaikille,
huomasin, etta on perustettu pidempaan hoidossa kayneille oma palsta ja tuli vastaan monta nimea, jotka tunnistin ja joilta sain omassa taistelussani korvaamatonta tukea. Itse olisin kipeasti kaivannut tata samaa palstaa, kun helvetti paasi valloilleen ensimmaisen IVF:n jalkeen, toinenkaan ei tuottanut tulosta, mutta kolmas antoi meille vuosia toivotun plussan ja tassa nyt taaperretaan uutta polkua. En tuntenut kuuluvani palstalle, jossa suurin osa sai ensimmaisesta hoidosta plussan ja itse tarpoo helvetin tulessa vuodesta toiseen ja seuraa vieresta. Ja huomasin, etta edelleen ole listoilla ainoa, joka on vasta kolmannesta hoidosta plussannut.

Talla epamaaraisella viestilla haluan teille kaikille pidempaan lapsettomuuden kanssa kamppailleet kertoa, etta alkaa luopuko toivosta. Itse sain arvokasta vertaistukea teilta ja toivon sydamestani, etta jaksatte taistella lapsettomuutta vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
ameile onnittelut! Kiitos tsemppauksesta, mulle tuli tarpeeseen ainakin. :popcorn:

).( meikäläinen on ihan pohjamudissa tän lapsettomuuden kanssa. Viikonloppuna olin täysin maassa, itkin vaan kun mietin etten voi antaa miehelleni lasta. Syynä oli lähipiirin mammalomat ja muu mukava :stick:, ovi joka vaan pysyy itselle suljettuna. Ääh...sori näistä höpinöistä, on vaan "suht" raskas vuosi lopuillaan ja olo sen mukainen.
 
ameile :hug: Kiitos stemppauksesta!

Aniraz, sinne rutkasti voimia! Jaa toki ajatuksesi, jos se helpottaa..tämä on ehdottomasti oikea paikka tälle keskustelulle ja avautumiselle! :)
Itse kans koen että tämä vuosi on ollut h*******iä. Lapsettomuus ja kaikki töissä oleva rumba muutoksineen, kiireineen...ei ollut tämä vuosi niitä helpoimpia. :mad: Kun menis töissä edes hyvin niin olis joku elämän alue kunnossa....Toivon helpompaa ensi vuotta...

johkunen mukava kuulla että pela käynnistä jäi hyvä mieli. Mitä siellä ekalla kerralla käytiin läpi? Oliko info vai..?

Valoa ja melargia toivottavasti saatte joululahjan... :)

Nellikanelille stempit punktioon!
 
Viimeksi muokattu:
aniraz :hug:
Mä jossain vaiheessa kävin läpi myös tota etten voi antaa miehelleni lasta. No se paras tuki löytyi omasta miehestä, joka on sitä mieltä ettei hänellä ole tarvetta saada biologista lasta ja tarvittaessa viettää loppuelämän vaikka kahdestaan! Ajan kanssa tunne rauhoittui, tietysti sekin auttoi kun päätettiin kokeilla lahjoitetuilla munasoluilla, jolloin voidaan miehelle se biologinen lapsi saada. En tiedä mutta jostain syystä en oikein jaksa aina uskoa edes tuohon lahjoitettuun hoitoon, mutta siihen ollaan kovaa vauhtia menossa. Toivottavasti se teidän reissu veisi pahimman surun pois kun pääsee pois näistä omista nurkista ja ajatuksista!!

piu_pau infossa käytiin viime tammikuussa, kaikki paperit laitettiin kuntoon viime keväänä mutta syksyyn asti mietin asiaa ennen kuin laitoin ne postiin (juuri ettei tulisi päällekäisyyksiä hoitojen kanssa). Sieltä kun tuli paperi heti parin viikon päästä että saa soittaa ja sopia ensimmäisen neuvonnan, niin mies oli sitä mieltä että otetaan se ennen joulua niin päästään jonoon. Eli nyt siis kotimaan jonossa ollaan ja eka neuvonta takana, 5-7 edessä. Hyvä fiilis jäi siitä, että ei ollakaan liian vanhoja siihen rumbaan (kv-adoptio muuten pitkittynyt saman pituiseksi suunnilleen) ja tosiaan jos kevään hoito menee persilleen niin sitä tietä jatketaan ja siihen asti vietetään kahden aikuisen elämää kunnes joku kenties tulee sen sotkemaan 5-7 vuoden päästä :D
 
piu_pau todellakin, kunpa ensi vuosi toisi vihdoin ja viimein sen plussan! Muistelen kun vuosi sitten odottelin innoissani 1. IVF:ää. Oli kyllä toivoa vaikka muille jakaa ja haaveilin et ens jouluna olisin raskaana. Olihan silloinkin kärsinyt lapsettomuudesta, mutta ei niitä tunteita voi verrata. Nyt tää on totisinta totta, ikävä kyllä.

johkunen mies on vakuuttanut ettei lapsettomuus ole hänelle tragedia, sitten ollaan kahdestaan. Mutta mua surettaa silti että vien sen mahdollisuuden pois. Mies haluaisi oman biologisen lapsen, antaahan lahjoitetut munasolut siihen mahdollisuuden, onneksi tuo vaihtoehto on!

Hienoa että adoptiosuunnitelmat ovat hyvin käynnissä, teillä on niin hyvä että olette asioissa samalla sivulla.
 
johkuselle myös edelleen ihanaista joulua! Uusi vuosi, uudet kujeet.

toivottavasti anirazilla on jo parempi fiilis. Onneksi usein pohjamutien jälkeen tulee ainakin hetkellisesti parempi jakso.

Ameile, minä jättäydyin juurikin tuosta syystä toviksi täältä pois kun se ivf-ketjun 1.IVF-plussa-rivistö alkoi surettamaan ja tunsin itseni jotenkin friikiksi siinä joukossa.

ON: Punktio onnistui tiistaina hyvin, sen jälkeen taisi tulla jotain vatsaontelovuotoa koska oon ollut nämä pari päivää koko vatsaontelosta tosi kipeä. Nyt alkaa onneksi helpottamaan ja elämä voittamaan. Neljä solua saatiin kerättyä ja päällimmäisenä tunteena oli harmitus vaikka tiedettiinhän me että siellä on kuusi follia. Eilinen meni tulisilla hiilillä kunnes hoitaja soitti että neljästä kolme oli hedelmöittyneet ja ne kaikki olivat alkaneet jakautua normaalisti :heart: Tänään saan soittaa uudelleen ja kysellä luokituksesta ja kuoren paksuudesta kun meille on suunnitteilla AHA.
Huomenna sitten siirretään kaksi tai kolme kaveria. Toivottavasti!! Mä edelleen pelkään että jotain pahaa ehtii tapahtua, vaikka hoitaja sanoi että kun alkiot on ehtineet tonne 1.5pvän ikään niin mitään merkittävää takapakkia harvemmin enää syntyy.
 
Nellikaneli Hienoa! Olihan tänäänkin hyviä uutisia? Peukut pystyssä että ei tapahtuisi mitään pahaa!!

aniraz ja muutkin tsemppi:hug:

Toivon niiin todella että ensi vuosi olisi meille kaikille helpompi ja ehdottomasti toisi sen ilouutisen!


Tulee nyt aika omanapapostaus :ashamed:
Maanantaina alkoi tiputtelemaan ja olo olikin ihan sellanen, ettei tästä taaskaan tullut mitään. Jo edellisellä viikkolla olin maani myynyt ja lohduton olo, kun oli vaan olo ettei onnistu. Päätin tehdä tiistaina testin sen tiputtelun/tuhrun takia ja siihenpä sitten kaiken järjen vastaisesti ilmestyi toinen viiva. En olis uskonut ikinä. Kolme testiä tehnyt ja kaikki väittää että jotain raskaushormonia erittyy. Tuhruttelee/tiputtelee lähes koko ajan enemmän tai vähemmän, päivisin enemmän. Hitusen vertakin välillä näkyy, mutta ei paljon ja vain hetkittäin. Olo on kyllä sellanen että vuoto alkaa ihan just. Polillekin soittelin ja uä-ajankin jo sain. Kuhan tuo vuotelu ei tuosta ylly eikä tule kipuja, niin raskaana kait sitä ollaan kunnes toisin todistetaan :confused: Hirvittää, mutta toisaalta rauhallinen olo, koska kävi miten kävi ei sille mitään voi. Jo tämä plussa on suuri saavutus, koskaan en ole ikinä moista nähnyt. En ala mitään hehkutuksia/latteuksia tässä sanomaan, koska inhoan niitä eikä kukaan sellaisia halua kuulla omassa epätoivossaan. Eiköhän tämä ole ihan sattuman kauppaa ja lääketiedettä yhdessä? Ja jokainen itse tietää mitä jaksaa ja miten paljon jaksaa. Nyt päivä kerrallaan, katsotaan miten tässä käy..

Minä varmaan vaikenen tällä erää, voin toki tulla kertomaan josko tässä p****sesti käy, mutta muuten varmaan vain käyn kattomassa teidän kuulumisia.

Oikeasti toivotan kaikille hyvää rauhaisaa joulua :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja johkunen
melargia voi mahtavuutta, onnea!! :flower: kyllä mua piristää pitkään tahkonneiden plussat, näissä hoidoissa on jotain järkeä sittenkin.

nellikaneli hyvältä kuulostaa, kohta on kyytiläiset matkassa!

valoa ja kissimyy :confused:
 
Nopeasti omanapainen postaus: Meidän pikkusissit oli kehittyneet upeasti, kaksi top-alkiota ja yksi hyvä alkio :heart: Lääkärikin oli yllättynyt näin hyvästä tuloksesta ja kiitteli päivän pelastuksesta! Huomenna sitten haetaan kyytiläiset matkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Moi! Sopiiko tänne mukaan? Listalla näkyi monta tuttua nimeä :popcorn:

Meillä takana 2 epäonnistunutta hoitoa ja kolmas hoito on nyt meneillään. Minulla endo ja toinen tuuba tukossa, miehellä simpoissa vikaa 1 % normaaleja. Minulla on nyt menossa endon sammuttelu 3 kk progren pistoksilla. H-hetki joskus tammi-helmikuun vaihteilla.Tämä on kidutusta..hiki,kylmä,hiki,kylmä jne. Vaatteet kastuu yht äkkiä ja nukkuminen tai sen yrittäminen vasta lystiä onkin. Noh, ei tämä ole tietenkään mitään verrattuna henkiseen pahaan oloon ja suureen suruun mitä tämä kaikki tuo.

Minua kiinnostaa tietää, että onko teillä kellään tehty mitään muutoksia aina seuraavaan hoitoon ja jos on, niin mitä?

Tämä joulunaika on todella raskasta. Viime jouluna ajattelin, että tää on meidän viimeinen joulu kahdestaan..mutta kuinkas kävikään. Saimme myös kuulla, että miehestäni tulee eno ja tämä on ensimmäinen lapsenlapsi..kauheaa, mutta en pysty iloitsemaan tästä ja aion pysyä jouluna kaukana tästä onnenpesästä. Ei ole voimia kohdata tätä asiaa nyt.

nomen Olen ihan mykistynyt tuosta tekstistäsi. Voi kauheaa. Kukaan ei ansaitse tuollaista kohtelua tässä tilassa!! Minuakin kiinnostaa mitä miehesi on mieltä äitinsä sanoista? Toivottavasti on sinun tukenasi ja puolustaa sinua.
 
Moi kaikki.
Tulisin takaisin hoitoihin, kun meidän raskaus päättyi keskenmenoon 9+2. Just teen lääkkeellistä tyhjennystä kotona. 2 alkiota on pakkasessa. Tämä ketju tuntuu paremmalta kuin tuo, mistä osa teistäkin on tänne loikannu. Ajattelin eka, etten lähde ketjuihin mukaan, mut jollain tavalla nämä helpottaa oloa. Fyysisesti voin hyvin. Henkisesti on rankkaa, mutta kyllä me tästä selvitään. Me siis plussattiin 2.IVF:n tuoresiirrosta ja VU:ssa oli kaikki kunnossa pari viikkoa sitten. Niinkin karmeasti sit kävi, että ekassa neuvolassa 9+5 ei nähty ultrassa enää sykettä, kun se ihan käynnin lopuksi tehtiin, kun terkkari kysyi haluanko. KM varmistui eilen sairaalassa 9+6. Voi olla, että KM olis huomattu vasta np-ultrassa muutoin. Parempi näin.

Melargia Onnea:heart:!

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito..............Ajankohta..........Syy
Nellikaneli..26.........4.IVF............ ............marras/joulu........Endo
piu_pau..31...........3.IVF/ICSI................tammi/helmi..........Selitt.
Haikala..................3.ICSI.......................tammi/helmi........Endo,tubatukos,siittiöt
HalleB..28............lahjamunasolu.............tammikuu............Male+female
johkunen..34.......lahjamunasolu........ ...helmi-maalis..........Femail factor
aniraz..32............3.IVF.......................helmikuu...... .......Selitt.
Nannukka81..32….4.ICSI…….......... .....maalis-huhti.........siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36.........2.IVF/1.PAS................kevät................Selitt.
simpli..27..............3.IVF.......... ..............tauolla..............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito..............Alkiot......Testipv........Syy
valoa..29..............2.IVF/2.PAS......2..........16.12..........Endo

PLUSSANNEET
Melargia..28..............4.IVF.........Selitt.


Muoks! Muokkasin Haikalan tiedot!
 
Viimeksi muokattu:
Toive13 On varmasti raskasta kun ensin annetaan ja sitten otetaan :hug: Jos jotain positiivistä yrittää tästä nyt etsiä niin olet tullut raskaaksi ja varmasti tulet myös uudestaan :heart: Voimia sinulle !

Meillä siis tulossa ISCI jos joku päivittää listaa..vaikka lieneekö tuolla nyt tässä niin suurta merkitystä, hoito kuin hoito.
 
haikala ja toive13 tänne kyllä sopii.

toive13 :hug: voi miten surullisia uutisia, voimia! Komppaan haikalaa jos jotain positiivista voi asiasta etsiä.

haikala huh kuulostaa ikävältä nuo sivuoireet, kuitenkin pitää normaaliarkea pyörittää hoidoista huolimatta. Mun muutokset oli 2. IVF:ssä kaavan vaihto lyhyeen, seuraavaksi haluan Puregonin tilalle Menopurin.

On kyllä mieletöntä, kun lukee teidän ongelmista, kuinka monta erilaista syytä on lapsettomuuteen! Ei ole mikää simppeli juttu.
 
Nopea postaus tunturin kupeesta...

Melargia ihanaa :heart:
Tule jossain vaiheessa jotain kertomaan, onhan tässä jo pari vuotta yhdessä tahkottu ja todella toivon että kaikki menisi hyvin vaikka voin kuvitella sun tuntemukset ettei uskalla/ halua vielä paljon sanoa, toivoo vain ajankulua!

Nellikaneli onnea hienoista kyytiläisistä :)

Tervetuloa toive ja haikala!
Haikala mä käytin vuosi sitten 3kk progrenia, voin tuntea sun tuntemukset takamuistista :)
 
johkunen Miten tästä sammuttelusta keho palailee normaaliin? Oon jo miettinyt kauhu kuvia että tää jää päälle :headwall:

Alkoi hirveästi kiinnostaa, kun luin tuolta toiselta palstalta, että plussia on ropissut blasto alkioista. Onko kellään kokemusta? Onko esim. osaa alkiosta koitettu viljellä pidempään? Ajattelin ehdottaa tätä omalle lääkärilleni, jos kävisi niin onnekkaasti, että saataisiin useita alkoita.
 
Hei kaikille pitkänmatkalaisille ja jokaiselle tämän lapsettomuus asian kanssa kamppailevalle, itse olen hieman taka-alalla taustaillut mutta alkaa pikkuhiljaa minullakin hoidot olemaan ajankohtaiset, ensikuun 11 pvä aloitan kolmannen icsin suprecur- sumuttelut ja kuun lopussa on sitten eka ultra Kokkolassa. Onneksemme saadaan Telimaan Sakari hoitavaksi lääkäriksi, tuntuu osaavan asiansa ja olevan melkoisen pätevä, ainakin minut hän on saanut ajattelemaan positiivisesti mikä on tieten ihan hyvä näitä hoitoja ajatellen :)
Ei muutakuin tsemppiä kaikille ja rauhallista joulun aikaa
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito..............Ajankohta..........Sy y
Nellikaneli..26.........4.IVF........... . ............marras/joulu........Endo
piu_pau..31...........3.IVF/ICSI................tammi/helmi..........Selitt.
Haikala..................3.ICSI......... ..............tammi/helmi........Endo,tubatukos,siittiöt
HalleB..28............lahjamunasolu..... ........tammikuu............Male+female
johkunen..34.......lahjamunasolu........ ...helmi-maalis..........Femail factor
aniraz..32............3.IVF............. ..........helmikuu...... .......Selitt.
Nannukka81..32….4.ICSI…….......... .....maalis-huhti.........siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36.........2.IVF/1.PAS................kevät............. ...Selitt.
simpli..27..............3.IVF.......... ..............tauolla..............PCOS
L@ura82..31...........3.ICSI....... ..........Tammi-Helmi..........Huonot siittiöt

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv........Syy
valoa..29..............2.IVF/2.PAS......2..........16.12..........End o

PLUSSANNEET
Melargia..28..............4.IVF......... Selitt.
 

Yhteistyössä