Eilen lomalta kotiuduttu, teki kyllä viikon lumi hyvää, mutta josko tää vesisade jossain vaiheessa etelässäkin muuttuisi lumeksi, tylsän pimeetä!
Melargia oon tosi pahoillani :'(
Kovasti voimia ja toivon niin kovasti että alkuvuosi toisi sitten pysyvämmän tuloksen :hug:
Samoin valoa, kovasti pahoittelut negasta :hug:
Toivottavasti teillä on kuitenkin ollut hyvä reissu ja siitä saanut iloa
Haikala muistan kyllä nuo kuuma-puuskat! Mäkin töissä aloin silloin kiskomaan yhtäkkiä punttia ylös ja paitaa pois, työkaveria nauratti kun sillä on oikeasti jo kuumia aaltoja
Mulla progren teki sen että viimeiseen hoitoon lääkkeet eivät meinanneet purra vaikka aikaisemmi oltiin saatu helposti liikaakin munasoluja. Eli jouduin piikittelemään yhteensä 450 annosta menopuria ja puregonia, sillä saatiin muistaakseni noin 12 kypsää munasolua eli ihan ok, mutta laatu ei muuttunut mihinkään, pitkässä viljelyssä saatiin 1 myöhäinen morula ja toinen oli vasta 16-soluvaiheessa, eli hidas. Söin samalla lääkärin kirjoittamaa dheaa sen 3kk, mutta mulla ei siis vaikutusta laatuun. Tuon hoidon jälkeen endo paheni kovasti ja pyysin lähetteen toiseen leikkaukseen, nyt siis siitä toivun.
Toivottavasti sulla olisi progrenista paremmin apua endoon! Meillä on kaikkiin hoitoihin yritetty jotain muutoksia (yhteensä 5ivf takana) mutta siis laatuun ei olla saatu apua ja siksi nyt lahjoitetuilla munasoluilla tehdään seuraava. 2 viimeisintä hoitoa on tehty pitkällä kaavalla, toisesta saatiin 2 varhaisblastoa mutta muut karsiutui pois vaikka hedelmöittyneitä alkioita oli se 10kunta. Tästä siis päätelty lopputulokseksi munasolujen huono laatu.
Onko sulla millainen hoito suunnitelmissa tehdä?
Mulle sisarusten raskaudet tuolloin kohta 2 vuotta sitten oli tosi raskaita, en osannut iloita, mutta nyt osaan jo tuosta taaperosta
mutta siis mulle raskainta aikaa oli 2.ivf:n jälkeen, 3:n jälkeen aloin tekemään jo ns. surutyötä että omaa lasta en välttämättä koskaan saa, nyt osaan jo iloita mahdollisesta kotimaan adoptiosta jos muutoin lasta ei saada, eli vuosien kulumiset tehneet tehtävänsä, mutta ei tämä helppo tie kenellekään ole!! Mutta pakko se nähtävästi on kulkea ja koittaa sinnitellä asiasta toiseen. No tänne onneksi saa höpötellä pahimmat olotilat joita ei muut ymmärrä
Aniraz mä joskus eksyn kanssa tuonne odotus-puolelle ja sitten harmittelen miksi edes menin!! Mulle muiden onnistumiset ei anna toivoa, vain tällaisten pitkämatkalaisten joilla hieman vaikeempi tilanne, näistä osaa aidosti iloita!
Toivottavasti muuten tuo menopur tehoaisi teille paremmin!! Mä jotenkin edelleen luotan siihen enemmän (mututuntumaa) kun ainut hoito josta jotain meni pakkasen oli menopurilla, tosin silloin kehittyi se 42 follia.
Toive oon pahoillani että jouduit palaamaan tälle palstalle
Toivottavasti pas sitten onnistuisi, oletteko jo ajatelleet jotain tarkempaa ajankohtaa?
Halle miten siellä menee?
Laura tervetuloa palstalle
Nellikaneli no hyvä että tuo löydettiin ennen siirtoa! Olet sitten ehempi ottamaan ne tulevat topit vastaan
Tiedätkö jo milloin pääsette siirtoon?
Unohdinko jonkun? No vilkutuksia varmuudeksi
ON: vatsa kesti hyvin lautailun ja hiihdon mutta päivän moottorikelkka-jumputus veti vähän takapakkia, hieman taas turvotusta ja isoin haava arka, joten lepäilen nyt hetken taas kerran
Kohta olis meilläkin suunnittelukäynti, enää 1,5 viikkoa, nopeasti se aika näyttää menevän!