Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

L@ura82, oliko teillä jo keskusteluaika? Miten kävi?

On kyllä jännä miten erilaisesti päätöksiä tehdään sairaanhoitopiiristä riippuen. :(

).( Hain kyytiläisen viime viikolla. Nyt on pakkanen tyhjä. Me ei neljänteen hoitoon omilla soluilla mennä vaikka saatais semmonen. Eiköhän nämä ole jo nähty. :)

ylihuomenna olis aika mutta kylläpä se usko on aikas nollissa tuon neljännen hoidon suhteen, joo oulussa on tieten silleen että väh.10% onnistumismahdollisuus täytyy hoidoilla olla ettã katsovat mahdolliseks useamman hoidon, se surettaakin eniten että noin raadollisia nuo klinikkakohtaiset erot :(

mut infoan sitten jatkosta.:)

piu paulle nyt hurjasti positiivista mieltä ja onnea pikku kyytiläisestä,koskaanpa ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan, jospa se olisi nyt teidän vuoronne onnistua.:)

keskusteltu on jatkosta ja selkis ettã enhän minä kuulu keskipohjanmaan shp vaan ppshp, vaikka ultrat sun muut olenkin käynyt kokkolassa, Oulussa luulleet että olen Kokkolalainen, näinollen siis kokkolan lääkärillä ei ole ns "viimeinen sana" vaan oulun lääkärillä, mutta aikoi näinollen lähetteen laittaa menemään neljänteen hoitoon. pikku sekaannus mutta hyvinhän tässä sitten kävikin, laskeskeli että ei siirtojakaan ole tullut aikaisemmista hoidoistakaan kuin kaks molemmista, eli aikas vähän.. mut jäädäänpä ootteleen, ai niin ja ukolle uudet hormoniverikokeet taitaa olla testo taso taas alle minimin :(

Voisin myös ilmoittautua tähän joukkoon mukaan. Meillä alkoi perjantaina viimeinen ivf-hoito julkisella. TÄmä hoito mennään pitkän kaavan mukaan. Hoidossa Naikkarilla. Perjantaina aloitin siis Synarelan ja tätä on tarkoitus nyt pari viikkoa jatkaa.

Taustasta sen verran, että selittämätön lapsettomuus ja yritystä v. 2010. Ensimmäinen ivf-hoido pitkällä kaavalla, hyperstimulaatio ja tulehdustila, joten ei päästy tuoresiirtoon. 3 passia tehtiin, mutta kaikista nega. Toinen hoito viime syksynä lyhyellä kaavalla. Tuoresiirtoon päästiin, mutta vain 1 pakasteeseen, joka ei selvinnyt sulatuksesta... Turha hoitokerta.

Nyt tosiaan pitällä kaavalla eteenpäin ja toivon, että saadaan parempia tuloksia ja pakkaseen tavaraa. Pitää myös toivoa, että ei tule taas hyperstimulaatio ja että päästäisiin tuoresiirtoon. Kyllähän tää jänskättää ja paineet on kovat, sillä hoito on nyt tosiaan viimeinen julkisella... Sen jälkeen siirryttävä yksityiselle.

mites piu paun piinapäivät on edenneet, joko olet rohjennut testailla? voi kun te sen plussan saisitte, kyllä sen näissä hoidoissa jokaiselle soisi.

untuvikolle tervetuloa joukkoon, ja toivottavasti myös pikaisesti tervemenoa että tämä kolmas hoito toisi teillekin plussan. meillä kolmas hoito oli se "paras" hoito kun saatiin huippilaatua ja pakkaseenkin, vaikkei nyt niistä raskauduttukaan niin huomasin että hurjasti oli eroa.lääkäri meinas että se mun paha flunssa/kuumetila olis mahdollisesti tehny hallaa soluille kun ei oikein muuta syytä epäonnistumiselle nähnyt, eli neljänteen yritykseen vielä ryhdytään

L@ura82, en ole vielä testannut. Huomenna on viimeinen tukilääke. Lauantain ois tarkoitus testata. Tämä tapa sopii mulle parhaiten. :) Testaaminen ei innosta yhtään, mutta pakko on testata.

Mukava kuulla että teillä ois mahkut neljänteen hoitoon :)

Untuvikko, tervetuloa joukkoon.

Tänään käyty nollaultrassa ja Synarela on toiminut. Kuukautiset alkoivat vihdoin eilen, joten onneksi edes tämä rupeama meni kuten piti. Ei tosin kovin kiva ollut ultrassa olla, kun menkat päällä, mutta lekuri totesi, että kaikkea on nähty

Tänään aloitetaan Puregon-pistokset annoksella 125 ui. Ensimmäisessä hoidossa 175 ui tuli nimittäin vähän liikaa palleroita ja kesken hoitoa jouduttiin laskemaan annostus 150 ui. Lievä hyperihän sieltä tuli ja tulehdus päälle. Nyt mennään siis viimeinen hoito vähän pienemmällä annostuksella ja toivotaan, että palleroita kuitenkin saadaan reilustsi ja että tämä viimeinen hoito olisi se, josta raskaus alkaisi!

Jos nyt kuitenkin köpelösti käy, niin osaatteko sanoa, korvaako kela hoitoja vielä yksityisellä, jos julkisella on käyty jo kaikki 3 hoitoa? Pakko kai tässä on alkaa miettimään jo varasuunnitelmaa, jos tämäkään hoito ei tehoa...

Onnea matkaan Untuvikko :) Riippuu hieman hoitopaikasta ja siitä miten hoidot on mennyt, onko mahkut vielä neljänteen hoitoon. Esimerkiksi meidän kohdalla puhuttiin neljännestä hoidosta, kun kahdesta ekasta päästiin vain tuoresiirtoon. Kolmannessa saatiin jopa jotain pakkaseenkin.

Yksityisen hoitoja ei Kela korvaa. Lääkekorvaukset tietysti saa ihan normaalisti.

L@ura, miten teillä on neljäs hoito? Joudutteko jonottelemaan?

juurikin noin meidän kohdalla toimittiin että kun kaksi ekaa hoitoa toi vain tuoresiirrot ja vasta kolmas poiki paremman saldon, niin saatiin mahdollisuus tähän neljänteen hoitoon vähäisten siirtojen vuoksi.
mut veikkaan että jonottelemaan kai tässä joutuu taas jonkin aikaa

eilen soitin hoitajalle kun ei se lääkäri ole vieläkään soittanut miehen hormonituloksista, sanoi testo arvon olevan jotai 9...aika alhainen mun mielestä mutta eipä hän sitten osannut sanoa juuta eikä jaata, luki vain papereista että lääkäri sit soittaa tuloksista ja kertoo miten edetään, eli ootellaan nyt saisko mies jotain lisähormonia, clomeja tms.

L@ura82 jonottaminen on kyllä tympeetä mutta mahtava, että saatte neljännen hoidon. Onko lääkäri ollut yhteydessä miehen hormonituloksista? Onko hoito siltä osin seljennyt?

Meillä oli tänään eka ultra ja toistaiseksi kaikki hyvin. Luottavaisin mielin yritän olla vaikka vaikeaa se on.

Miten untuvikon hoidot on edenneet?

piu pau, mahtavaa että ultrassa oli kaikki niinkuin pitääkin, vaikka varmasti näiden hoitojen myötä jää epävarmuus että sujuuko kaikki niinkuin pitää, mut nyt nauttikaa pienestä ihmeestä :) jospa sitä perästä tullaan.

millä mallilla untuvikon tilanne ?

soitin Oysiin tänään kun tuli kokkolasta lappu eilen että on saneltu lähete icsi hoitoon ja siellä oli kans myönnytty se tekemään, jonon pituudesta en kysellyt ja miehen hormoneista hoitaja laittoi lääkärille lisämaininnan että halutaan ne käyttöön joten eiköhän ne vihdoin ja viimein saada, niin tuo ainakin puheli että noilla arvoilla on lääkitys aloitettu

• Tykkää
Reactions: piu_pau
Viikko sitten ke oli punktio ja pe siirrettiin alkio. Punktioitiin 20 kpl, joista 8 oli munasolu ja näistä vain 2 hedelmöittyi. Parempi näistä siirretiin perjantaina siis ja nyt menossa pp5.
Pakkaseen lähti vain yksi 3 soluinen 2-päiväinen alkio. Olisi pitänyt olla jo 4 solua tuossa vaiheessa, joten tuskin tuo tulee PAS:iin selviämään...

Kyselinkin tuossa jo omassa ketjussa suositeltavia yksityisiä klinikoita Helsingissä, sillä kaikki 3 hoitoa on tehty nyt Naikkarilla ja jos tuoresiirrosta tulee nyt nega niin pitää odottaa kahdet menkat, jonka jälkeen ilmoitautuminen PAS:iin ja olen 100 % että tuokaan alkio ei pakastuksesta selviä...

Testipäivänä siis 8.10 ja 9.10 soittaa hoitaja tulokset.

Mites noi kelan korvausjutut menee siis? Mulla tuli tästä hoidosta ostoksia 510 e korvattavien lääkkeiden osalta ja jos tässä taas nega tulee,

Marraskuussa jo varmasti yksityiselle sitten jo hoitoa suunnittelemaan ja hoidot sitten joulu-tammi-helmikuussa.

Voinko ostaa lääkkeet jo heti suunnitelukäynnin jälkeen? Ja miten tuo käytännössä menee? Katsoin, että Kelan lääkekatto v.2014 on 610 €, joten pitäisi ostaa 100 € lääke, jotta katto on täynnä. Jos ostettavaksi tulee eka Synarela, joka on 95 € niin miten menee seuraavan lääkkeen kanssa, joka olisi varmaan Puregon tai Menopur ja lääke maksaisi lähes 250 e ? Saanko jo tuosta nyt alennusta vai miten tämä kannattaisi hoitaa? Näin kova luotto mulla on tähän tuoresiirtoon- pp 5 pv ....

Terve Untuvikko!
Etköhän voi ostaa lääkkeet heti kun saat reseptit. Jos se lääkekatto ylittyy, niin pidät tallessa sen/ne kuitin/-t ja Kelalta tulee automaattisesti ilmoitus ylityksestä ja mukana tulee lomake, jolla voit hakea sitten niistä lääkkeistä rahat takas mitkä ylitti sen katon. Kela laittaa samalla mukana lapun, jota näyttämällä saa loput lääkkeet sillä parilla eurolla tai jos olet asioinut samassa apteekissa koko ajan niin ne näkee kyllä koneeltakin sen. Toivottavasti ei ollut hirveän monimutkaisesti selitetty :D Mutta se on ihan helppoa, kun ne tulee automaattisesti, tosin siinä on viive ettei ne laput ihan heti tule.
Tsemppiä loppupiinailuun ja eihän sitä vielä luovuteta! Onhan meillä huippu esimerkki piu_pau tässä asiassa :)

Tuleeko Laura teille sitten kotiin aikataulut vai soittaako ne sitten tarkempia aikatauluja/tietoja yms? Mutta hieno juttu, että selvis tuo, kannatti kysellä ja selvittää!

Tuossa ylempänä pisti silmään tuo piu_paun kommentti, ettei Kela korvaa yksityisen hoitoja, niin eihän se niin ole? Minun mielestä se korvaa jonkinlaisen summan, mutta jos on luovutettujen solujen hoidossa, niin niitähän se ei korvaa jos ei oo dg siihen. Vai oonko ihan väärässä? Ainakin noiden klinikoiden hinnastoissa on hinnat myös Kela-korvauksen jälkeen. Mielestäni Kela-korvaa kolme hoitoa yksityisellä, korvaahan se jos käyt muutenkin yksityisellä lääkärillä..

Osallistun vähän keskusteluun kun meillä kokemusta...

Untuvikko me siirryttiin naikkarilta Fertinovaan ja siihen olin hyvin tyytyväinen. 4. ja 5.IVF omilla soluilla eivät tuottaneet tulosta mutta 6.IVF luovutetuilla munasoluilla toi meille tuplaplussan, parin viikon päästä pojat voisivat olla valmiita syntymään ;)

Mutta siis yksityisen hoidoista saa kelakorvauksen, esim. jos hoito maksaa sen 2500€ niin kelalta saa noin 500€ takaisin + lääkkeet jos lääkekatto täynnä (käy vaikka Fertinovan sivuilla, siellä oikealla ylhäällä hinnasto niin näet korvaukset suoraan). Ja niin kuin Melargia selitti, kun lääkekatto on täynnä saat automaattisesti paperit kotiin ja kuitteja vastaan hakea korvausta ja/tai todistusta vastaan hakea lääkkeitä apteekista parilla eurolla. Meillä puregon ja menopur ovat aina maksaneet enemmän kuin pari sataa euroa kun olen pistellyt niitä suuria määriä.

Luovutetuista munasoluista saa oman hoidon osalta korvauksen mutta lääkärin täytyy tosiaan kirjoittaa diagnoosi, mulla esim. endometrioosi. Tuonkin hinta ja korvaus löytyy tuolta netistä :)

Tsemppiä kaikille kovasti toivotan :wave:

Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat - Kaksplus

Tuolta linkistä pääsee meidän kerhoon, kohdasta "kerhon työkalut" ja "liity kerhoon". Sitä kautta järjestelmänvalvojalle tulee liittymispyyntö ja pääsee ryhmään. Itse satuin aikanaan tuon ryhmän perustamaan niin pyyntö tulee minulle. Jos ei pääse ryhmään, niin oon vaan unohtanut kattoa kerhojen puolelle, voi laittaa tänne muistutusta :)

Kerhon tekstit eivät näy kuin kerhoon liittyneille, joka on ainakin omasta mielestä mukavampaa kun tietää että yksityisasiat tulee jaetuksi ainoastaan vertaistuen kanssa eikä niitä pääse lukemaan ihan kaikki.

Yhteistyössä