Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

Nannukka81, ei ole sanoja... :hug: Todella ikävää, että noin hyvin edennyt hoito päättyy tuolla tavoin. Toivon että tavalla tai toisella saavutatte unelmanne. :heart:

Mitä L@aura82 teidän taipaleelle kuuluu?
 
Viimeksi muokattu:
Nannukka81, vetää kyllä sanattomaksi :( kovastihan tuo on pelko persiissä itselläkin.että näinköhän sitä jäädään puolison kanssa kahden jatkamaan taivalta mikäli tuleva pas-siirto kosahtaa kiville... mut pakkokai se on jostai kaivaa voimavarantoja vielä.. hirmuisesti jaksamista ja toivon sydämestäni että tulette oman onnenne saavuttamaan, itse kukin.

elikkä siis näillä näkymin ovis on ensi maanantaina (kp15) josta sitten lähtään tekeen toista pas-siirtoa mikäli jompikumpi hengissä sulatuksesta selviää, huomenna labra jossa viel katsotaan et kaikki on kunnosa ettei mitää haittatekijöitä oo , eli tutkitaan virtsa ja sit joku ph tsydeemi, en nyt muista mikä :)

mites piu pau teidän tilanne etenee?:) oon puhelimella netissä niin en hoksannut katsoa olitko jo kirjoittanut aikaisemmin suunnitelmat.
lämpöä ainakin piisaa, what is good ;) mut mä enää mahdu mun kesähepeneisiin!!!! arghh!! täytynee raottaa tilipussia huomenna ja pyöriä ostaan uusia eihän noissa nakinkuorissa kehtaa edes liikkua :) jãnnä jotenki vaikka paino on vain kilon pari noussut nyt 61, niin silti ei mitään mahkuja enää sopia vanhoihin kuteisiin,no mut oon kyllä valmis paisuun vaikka kuin hiivaleipä jos vain raskaus saataisiin alkuun ja vietyä kunnialla loppuun asti :)
 
L@ura82, meillä ois tarkoitus mennä PASsiin kun ovis vain tulis ja sopivana ajankohtana. Tässä kierrossa en ovista onnistunut bongaamaan, joten mahdollinen PAS siirtyy elokuulle. Meillä on yhdessä oljessa kolme alkiota. Sitten ois pakkanen tyhjä ja kolmaskin hoito takana. Sitten nokka kohti luovutettuja soluja. Eiköhän nämä omat solut ole jo nähty ja kokeiltu.

Pääsettekö PASsiin ennen kesälomia?
 
piu pau, pas on vatattu perjantai aamuksi, käytätkö ihan digi ovulaato testejä? etkä liuskoja? ite noilla digeillä oon testsillut kun ohjeistivat ettei todellakaan kannata tavallisilla tehdä ettei jää ainskaan epäselväksi, voi kun pääsisitte tekin piakkoin siirtoon, toivottavasti se tuleva siirto olisi juurikin se onnekkain siirto. meille hoitaja puheli että voi ja kannattaa neuvotella neljännestä hoidosta mikäli nyt ei tärppiä tule, oma lääkäri sitten katsoo tilanteen ja antaa mahdollisen maksusitoumuksen..vai mikä se nyt oli..
 
L@ura82, Peukut pystyssä perjantain PASsia varten. :)

Juu, digitestejä oon aina käyttänyt. Silloin harvoin kun niitä on tarttenut. Oireita oli, mutta todella aikaisin. Eikä tullut hymynaamaa. On ollut joskus aikaisemminkin että ovista ei ole tullut, joten ei ole uutta. Elokuulla sitten uusi yritys. Saapa ainakin lomailla kesän rauhassa. :)
 
L@ura82, toivottavasti kaksoset tuo onnen :) Sen verran on pakko huikata hoitotauolta että tuota neljättä hoitoa meillekin suositeltiin OYS:sista kun kolmas hoito epäonnistui, mutta kotipaikkakunnan sairaalasta tuli päätös että heidän linjansa on se, että kenellekään ei myönnetä neljänsiä. Sinulla taisi muistaakseni olla sama kotipaikkakunnan sairaala, joten oli pakko mainita. Itelle oli hirveä pettymys silloin, koska OYS:sista olivat niin varmoja että maksusitoumus tulee.
 
no voi kehveli jos noin on tiukka linja Kokkolassa...mikähän siinä sit on että vaikka potentiaalia olisi niin ei myönnytä maksusitoumukseen :(
no katsotaan nyt tilanne loppuun ja mietitään.sitten muita vaihtoehtoja. nyt tilkka punkkua ja nyyhkylehvaa :)
 
L@uralle82 onnea piinailuun. :) On kyllä melko tiukka linja Kokkolassa. :( Onkohan rahat tiukilla? Perustelivatko Nellikaneli se tarkemmin?

Yritin taas soitella OYSiin loppuviikosta ettei ovista kuulu ja tiedustella syksystä. Ei ihme jos en saanut tikutettu ovista. Perjantaina alkoikin jo menkat ja kierto oli vain 19 päivää. :O Eipä ole ikään näin lyhyttä kiertoa ollut.
 
En tiedä mikä on, siinä kirjallisessa päätöksessä luki että on yleinen linja heidän sairaalassaan. Silloin vitutti aika ankarastikin, koska OYS:issa sanoivat että ko. paikassa saa melko helpostikin neljännen hoidon. Ja siis meillä nähtiin kyllä potentiaalia neljänteen ja OYS:issa sanoivatkin että pitäisi olla läpihuutojuttu.
 
noista päätöksistä voi ja kannattaa valittaa mikäli tulee kielteinen, jos vain suinkin on mahdollista, ja pystyykö sitä sitten itse valitsemaan hoitopaikan että siirtyis näinollen Oysin asiakkaaksi suoraan kunhan vain suostumuksen antaisivat? tiedä häntä sitten.. vaan empä olis ikinä ko. sairaanhoitopiiriä valinnut jos olisin tuon tiennyt :/
mutta joo, en mee asioiden edelle vielä vaan katson tämän piinailun loppuun, vielä olis jännäpäiviå, nyt pp5 :D

piu pau, harmi kun ovista ei tullut, no jospa pääsisitte pian kesäsulun jälkeen siirtoon.

anirazillekin onnea taipaleelle, oi ihana varmasti päästä ottaan irtiotto arkeen
 
Valituksesta huolimatta minulla tuo päätös piti.
Sairaanhoitopiiri määrittyy asuinkunnan mukaan, joten sitä ei voi itse vaihtaa.

Voihan se olla että siellä on asiat muuttuneet, tiedä häntä. Itse kuitenkin tyytyväinen yksityisellä saamaani hoitoon jossa löytyi syy tuloksettomiin hoitoihin. Ilman yksityisen lääkärin huolellista paneutumista oltaisiin saatettu tahkota hoitoja aika monta tuloksetta. Siis enemmän kuin nämä nykyiset viisi.
 
jep, tuo uusi laki mahdollistaa tosiaan hoitopaikan valinnan, helpottaa kovasti monia. pitänee alkaa varmaan oleen yhteydessä piakkoin jatkosta, pp9 ja negaa :( huomenna tai ylih. on menkkojen virallinen alkamispvä, mut ei kyl mitää oireita suuntaan eikä toiseen.. kolme pc testiä olis jos ne viel tekaisisi...on se hitto vie kumma kun ei vieläkää muka onnista :(

niin vielä se että en siis asu Kokkolassa, vaan kauempana pikkupaikkakunnalla, mulla kuitenkin kaks edeltävää hoitoa tehtiin kokonaisuudessaan Oysissa, menimme Vl:n kautta sinne suoraan.
 
Viimeksi muokattu:
joo ei ole tuosta shp vaihdosta sen suurempaa tietoa, täytyy kysästä oysista kun soittelen torstaina, tänään jo kerkesin soittaa ja uikuttaa negasta mut kehottivat vielä malttiin pp 10 on kuulemma hiinä ja hiinä että näkyykö vai ei ( mukamas). olihan ne alkiotkin sellaisia aikataulusta jäljessä olevia rupusia..mut joo sen näkee sit torstaina eli perjantaina, vielä ei vuotoa ole onneksi..
 
nyyh, nega tuli niin että pätkähti :( enskuun lopulla keskusteleen jatkosta kokkolaan,haluan naamatusten käydä läpi vaihtoehdot, ei näitä noin vain joku yksi taho voi päättä... mut oman tuurin tuntien ei neljättä hoitoa tule...parempaa onnea muille :)

Laura
 
noniin, se olisi vajaan kahden vkon päästã keskusteluaika kokkolassa jos voisi mahdollisesti anoa sitä neljättä hoitoa, faktahan on ettei meillä olis aikomustakaan roikkua lopun ikäämme noissa hoidoissa vaan ihan sen tosiasian vuoksi ettei meillä ole muuta vaihtoehtoa miehen vaikean siittiötilanteen vuoksi kuin nämä hoidot. ei luomumahdollisuutta mahdu kymmeneen yritysvuoteen, ei mahdollisuutta yksityiseen klinikkaan ei näinollen luovutettuihinkaan sukusoluihin sillä molemmat olemme ns b- luokan kansaisia, luottotiedottomia oman onnemme varassa eläviä.. hoitaja kesäloman alussa tuumasi kokkolasta että heillä joitain poikkeuksia on tehty mut niistä sitten jutella lääkärin kanssa.. jännä miten erilailla sairaanhoitopiirit näitä asioita käsittelee. olusta sanottiin että ylilääkäri arvioi onko yli 10% onnistumismahdollisuus ja siten voi saada useamman hoidon, surllista jos kokkolan kanta on sit tuo "ehdoton ei neljännelle"...mut pieni taistelija on alkanut taas nostaa päätään että en varmasti periksi aio antaa. en vaikka hylkäävätkin ekan anomuksen, oon kaikki faktatkin kirjannut talteen jotka sit aion esittää, mutta muistakaa te muutkin jotka painitte samaisten asioiden kanssa että koettakaa taistella oikeuksistanne ja pitäkää niistä kiinni. huh tulipas vuodatus
 
Onpa kiva tietää että hoitaja sanonut Kokkolassa että poikkeuksia on tehty, minullakin tiedossa näitä poikkeuksia. Mulle tosiaan tuli P.D:ltä kirjallinen lauselma että linjaus heidän sairaalassaan on, että neljänsiä hoitoja ei myönnetä kenellekkään.
 
ja omalla aktiivisuudellaan sitä voi vaikuttaa paljoltikin asioihin, ei pidä tyytyä siihen ensimmäiseen lausuntoon . niinhän ne tekee joka paikassa että annetaan ensin kielteinen päätös. ensisijaisestihan pitäisi omasta mielestäni ajatella potilasta/asiakasta ja heidän tilannettaan, pitäis näissäkin hommissa lääkäreiden toimia muulla tapaa kuin jotain heidän "yleistä linjaustaan" noudattaen...kaikkialle hoitopaikkoihin sit samat säãnnöt..
 
Joo en mä sitä sano etteikö pitäisi olla aktiivinen, mutta mun mielestä on häkellyttävän härskiä että osalle potilaista puhutaan jostain "sairaalan yleisestä linjauksesta joka koskee kaikkia", ja sitten selän takana tehdään jotain aivan toista. Ei vaan anna kovin hyvää kuvaa kyseisestä paikasta.
 
tuotapa mieltä minäkin olen, yhtenäistäsivät nuo sairaanhoitopiirien käytännöt, mie kyllä siirryn vaikka takas ouluun kirjoille niinkuin silloin vuosia sitten olin, jos siitä nyt edes apua olis...en tosiaan olisi kokkolaan siirtynyt jos tän olisin tiennyt
 

Yhteistyössä