Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

aniraz Kyllähän tuo oli meidän ainokainen, eli koko show alkaa uudestaan sitten joskus jos koskaan. Kun eipä tuo tuosta enää plussaksi muutu. Eli 4. IVF/ICSI on sitten joskus meillä edessä. Voimia teille jokaiselle omalle matkallenne.
 
Pahoittelut sulle Nannukka :(
En tiedä sun oireista, mutta mulla endo on aiheuttanut ns. raskausoireita, tai siis hyvin samoja.
Mutta hyvä että teillä on vielä tuo yksi hoito takataskussa! Oletteko milloin ajatelleet hoidon toteuttaa vai riippuuko täysin klinikasta?

Aniraz varmaan hyvä päätös kun molemmat olitte samoilla linjoilla. Hyvää paussia ja lämpöistä matkaa sitten =)

On: päivät käy vähiin, pitäis mennä kohta töihin! toisaalta kiva palata arkeen mutta olis vielä vähän maalattavaa kotona...
No olo alkaa olemaan aika hyvä, maha tietysti reistailee vielä mutta viikonloppuna ajattelin testata kuntosalia kun liikkumaan tekee mieli, pienillä painoilla tietysti.
 
Viimeksi muokattu:
aniraz: Jos on pienikään mahdollisuus lomailuun, niin se on aina oikea vaihtoehto lähteä ;) Mä rrrakastan matkustelua ja se onkin ollut meille henkireikä tässä hoitojen lomassa. Pieni tauko hoidoistakin tekee varmasti hyvää. Mulla on joka kerta tympinyt jäädä hoitotauolle, mut tauon jälkeen huomannut et se olikin hyvä ratkaisu.

Voi itku Nannukka :hug: Yritä nyt nauttia elämän pienistä iloista ja kerätä voimia seuraavana hoitoon. Lääkäritkin uskovat vielä teihin, koska tarjosivat neljännen hoidon. Ihmeitä voi siis tapahtua :heart:

ON: Mä olen täällä tikutellut epätoivoisena usemman päivän. Yleensä mulla on ollut ovulaatio kp12-14 paikkeilla. Ei mitään ovisoireita ole ollut, mut tänään, kp16, se näyttikin plussaa. Yritin soittaa polille, mutta soittoajat tältä päivältä peruttu :stick: Huomenna on vaan puolen tunnin soittoaika, joten toivottavasti pääsee läpi. Tämä on yks asia, mikä julkisella puolella tympii, et joutuu turhaan stressaamaan et saako hoitajaa kiinni siirtoa varten. Mä niin toivon, että siirtoon päästään tässä kierrossa. Ens kuussa on joulutauko ja ollaan pari viikkoa reissussakin. Meillä oli edellinen tuoresiirto maaliskuussa ja sen jälkeen ollaan saatu tehtyä vaan yks pas. Mun ihana kroppa toimii just niin, et siirrot sattuu polin tauoille tai sit on jotain muuta estettä, kuten ovis jää tulematta.
 
Melagia. Ei oo viljelty aiemmin pidempään Jossain passissa sulatuksen jälkeen taisi olla päivän normaalia vanhempi alkio. Ei ole pco vaivannut minusta muuten mitenkään normaalisti ovulaatio tulee ainakin silloin on tullut kun olen tikuttanut, mitäs muuta se pco yleensä aiheuttaa? En oo hirveästi siihen aiheeseen tutustunut.

Omaa napaa. Se ei nyt sitten mennyt kuin strömsössä... Punktioitiin tosiaan se 12 ja sitten hedelmöittyneitä oli 7 . Olin punktion jälkeisinä päivinä aikas kipeenä ja soittelinkin polille jo siirto aamuna että olen aika kipeenä ja hätäilin että pystyvätkö edes siirtämään kun maha niin kipeenä ja pallona. Munasarjat oli molemmin puolin 9cm kun ultrasivat mutta ei onneksi nestettä näkynyt. Sitten kun mentiin sinne siirtoon niin tylyt uutiset heti vastassa, kaikki alkiot on niin huonoja että siirretään nyt kaksi parasta, toivotaan toivotaan meiningillä ja lopuista ei ollut pakkaseen....

Joten näin.

Kissimyy + rupulat <3 pp 6
 
kissimyy voi ei, tiedän tasan tarkkaan noi fiilikset. Mutta rupulat voi olla yllättäjiä!

valoa toivottavasti pas järjestyy!

).( kiitos kaikille lomailutsempityksistä! =) mulla tuli päätöksen jälkee morkkis et hoidot ei etene, monta kuukautta menee hukkaan, oonpa hölmö jne. Sitte mietin et ehkäpä mullakin jopa on oikeus lomailla. Ehkä tekee jopa hyvää! :D
 
Kissimyy tsemppiä sulle piinapäiviin "rupusten" kanssa!
Oma kokemus muistuttaa miten tylsältä tuo kuulostaa, mutta kun silloin googlailin, niin rupusillakin on onnistuttu, sitä toivotaan :)

Valoa toivottavasti pääsit klinikalle läpi!

ON: soitin hoidon suunnitteluajan ja otettiin se vasta tammikuun alkuun, eli vietetään loma ja joulu tässä ensin ja sitten mietitään tulevaa hoitoa!

Vilkutuksia teille muillekin!!
 
Hei!

Meillä on tilanne että miehellä siittiöitä vähän ja huono liikkuvuus. Takana 5 icsiä, 8 alkionsiirtoa, monta kemiallista raskautta ja yksi kohdunulkoinen raskaus. Nyt ollaan oltu hoitotauolla keväästä asti. Luomuraskauden mahdollisuudet on minimaaliset, mutta haluaisin silti vielä yrittää kaikkea. Tilasin netistä miehelleni ginseng-valmistetta, arginiinia, ubikionia, sinkkiä, seleeniä, foolihappoa, d-vitamiinia.

Onko kenelläkään kokemusta tai näyttöä että luontaistuotteilla ois saatu simppoja paremmaksi? Kuulisin mielelläni kokemuksia.
 
Heippa!

dreamer1 En taida minä ainakaan oikein osaa sanoa tuohon mitään. Ei siitä kokeilusta varmaan haittaa ole, tosin voihan siinä mennä kuukausia että näkyy onko tilanteessa tapahtunut muutosta? Onnea koitokseen!

Miten on johkusella töihin paluu onnistunut? Vieläkö tuntuu kipuja?

aniraz Varmasti hyvä päätös, ei ne hoidot sieltä mihinkään katoa ja ihan itehän sitä pitäis päättää miten/milloin jaksaa jatkaa. Onko jo lomakohde valittu?

Kissimyy Voi -PIIP- :( Miten on piinailut sujunut? Tsemppiä kuitenkin!

valoa Miten onnistui PAS? Pääsittekö siirtoon?

Nannukka :hug: Voimia sinne! Onko teillä juttelukäyntiä tai mitään tästä pieleen menneestä hoidosta ja kenties sen uuden suunnittelusta?


Mitenkäs olette joulua ajatelleet viettää? Tai vietättekö ollenkaan?

.....
Oma napa on aika pinkeä. Punktio takana ja 8 solua saatiin. Niistä sitten 5 hedelmöittyi!!! Olen niin happy, kun viime kerta kummitteli mielessä melkosesti (silloin saatiin vain 1). Punktio ei nyt ihan menny hyvin, sattu joku suonen nirhaisu ja vuoti vähän verta tuonne vatsaonteloon. Oli aika jäätävät hartia- ja palleapistokset illan. Nyt olo jo parempi, huomista jännäten ;)
 
dreamer minäkään en osaa tuohon vastata, meillä kun vika on minussa eikä miehessä. Toivotaan että teillä tuo coctail toisi tulosta :)

Melargia tooosi hieno juttu =) Toivottavasti voit jo paremmin?!
Onko se siirto siis jo tänään? Toivottavasti saisitte jotain nyt sinne pakkaseen.

Omasta navasta, niin töihin paluu sujuu muutoin mutta väsymys on aika karmiva!
Edelleen pää lyö tyhjää kun ei saa levätä tarpeeksi, mutta eilen jälkitarkastuksessa todettiin, että parantuminen on mennyt todella hyvin ja patologin tutkimissa näytteissä ei löytynyt mitään pahanlaatuista. Lääkäri sanoi, että väsymys voi kestää vielä pari kuukautta kun kroppa palautuu, mutta leikkaus oli onnistunut ja kuulemma mulla on kyllä vielä hyvinkin omaa hedelmällisyyttä tallella, vaikka nyt sinne luovutettuun hoitoon mennäänkin :)

Enää 1,5 viikkoa töitä ja tää suuntaa Lapin lumisiin maisemiin joulun viettoon miehen ja kaveripariskunnan kanssa =) Sitten tammikuussa kunnon paluu arkeen kaikkinensa.

Mites sulla joulu, oletteko isommalla porukalla vai pienemmällä ;)
 
melargia miten siirto meni?

johkunen mukavaa joulutaukoa, kuulostaa mahtavalta tuo joulunvietto lapissa.

).( me ollaan joulu kotosalla, tulee budjettijoulu kun säästetään matkaa varten. Thaimaa on matkakohde, 2 vk siellä. Tauko on jo nyt tehnyt hyvää, huomaa että elämä on muutakin kuin piikkejä ja alkioluokituksia. Toisaalta vähän haikeana, taas yksi vuosi paketissa, edelleen tässä tilanteessa, meille tulee 4 vuotta yrittämistä täyteen. No ainakin on paljon selvinnyt, miksei ole lasta kuulunut, onhan sekin jotain.
 
dreamer1: Minäkään en osaa tuohon sanoa kun vika on minussa. Mä kyllä uskon et vitamiinit ja ruokavalio simppojen laatuun vaikuttaa.

Melargia: Miten siirto meni? Saitteko pakkaseen alkioita? Piinaillaan nyt yhdessä. Mulla menossa pp4.

aniraz: Kuulostaa aivan ihanalta teidän lomasuunnitelmat! mihin päin Thaimaata ootte menossa? Mä oon monta kertaa käynyt Thaikuissa ja tykkään tosi paljon.

johkunen: Teillä tulee varmasti luminen joulu. Ihanaa kun pääsette lappiin nauttimaan joulun tunnelmasta.

ON: Siirtoon tosiaan päästiin ja nyt on menossa PP4. Tähän saakka on ollut helpot piinialupäivät kun on ollut joulu- työkiireitä ja reissuvalmisteluja. Ens viikolla lähdetään pariksi viikoksi maapallon toiselle laidalle joulun viettoon. Erilainen joulu tiedossa siis :)

Hyvää itsenäisyyspäivää!
 
valoa Piinailukamu!! :) Onnea siirrosta ja hurrrrrjasti tsemppiä!! Millasen alkion siirsivät?
Ai että kuulostaa teidän joulun vietto suunnitelma kyllä oikein ihanalta, rentoa matkaa teille!

aniraz Oliko helppo valita kohde? Joko on ajankohtakin valittu? Mutta en epäile yhtään että ei oo huono suunnitelma ;) Tässähän itellekin iskee matkakuumetta kun monikin lähössä reissuun!
Tuttu haikeus, taas yksi vuosi takana ja mitä jääny käteen, nothing!
No vielä on vara kääntyä vuoden viime metreillä saldo plussaksi...

johkunen Olo on jo hyvä! Melkein vois jo kammeta hevosen selkään :D No ei kuitenkaan. Mietin tässä vain, että jos itsellä oli pelkän punktion takia surkea olo, niin voin vaan kuvitella mitkä on ollut sinun olot sen leikkauksen jälkeen! Huh. Mutta nopsaan oot kyllä palautunu, jos miettii miten iso se leikkaus oli, hyvä vain! Helpotti varmaan patologin tulokset ettei ollut näytteissä mitään? Mukavat joulusuunnitelmat teilläkin :)
Itsellä vielä joulusuunnitelmat vähän auki, mutta kotosalla ollaan. En tiiä vielä tuuraanko isääni, että he pääsee reissuun. Mutta en nyt hirveästi vietä joulua, enkä oo niin jouluihminen, ahdistavaa aikaa... Ei oo haitannu, että olen ollut joulut töissä, vuoden parhaimpia aikoja tienata :D


Kiitos kysymystä te kanssasisaret!! Siirtoon päästiin ja siirrettiin vielä kaksi!! Top ja hyvä (II-luokkaa). Olin ihan monttu auki kun lääkäri ehdotti, piti vähän aikaa miettiä. (ollaan vissiin jo epätoivoisia tapauksia, he) Mutta eipä tässä ole mitään menetettävää! Kolme sitten vielä meni pakkaseen, top yksinään ja 2-soluinen ja 6-soluinen yhteen. Jotenkin ihan flow-olo, kun näin hyvin meni! Tosin viikon päästä voi olla jo pohjakosketus..mut se on sitten. Lutinukset vaihtui takas lugeihin, polilla ei ollut siitä tietoa, vaan apteekista sanoivat ja ite infosin hoitopaikkaa. Onneksi oli keväältä lugereseptillä vielä yksi paketti jäljellä ja kotona löyty varastoja, kun tais lääkäri unohtaa uusia sen reseptin eilen, huups!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!! :flower:
 
Melargia: Tällä kertaa jopa kertoivat jotain alkioista mut enhän mä enää muista ku mä en ole niihin ihan hirveesti paneutunut vaikka siirrettyjä alkioita on jo 14. Mä olen yrittänyt ajatella niin, et turhaan stressaan itteeni jos tiedän et kyydissä onkin heikko yksilö. Hoitaja sanoi, että ihan hyviä olivat. Meille on PAS:ssa siirretty aina kaksi alkiota(tuoresiirroissa 1), me liene kans aika toivottomia :D Me ollaan IVF:ssä saatu hyvin alkiota ja kaikki on selvinnyt sulatuksestakin, mut nähtävästi kiinnittyminen tökkii. Sain siirron yhteydessä neuvoteltua seuraavaan siirtoon kortisonin. Tähän saakka on aina vastauksena ollut tiukka nounou, mut nyt lääkäri myöntyi sitä kokeilemaan. Tähän siirtoon se ei enää olisi ehtinyt. Meillä on loputkin alkiot pakastettu pareittain. Siitäkin olen lukenut, et kahden alkion siirto ei välttämättä parantaisikaan mahdollisuuksia onnistua. Harmittaa vaan jos alkio menee hukkaan jos siirtääkin vain yhden. Ilmeisesti meidän parin toinen alkio on aina ollut hieman heikompi, eli ei ehkä selviäis yksinään.
 
valoa ja melargia ja muutkin piinailijat, eikös kissimyy piinaillut myös, toivon että tulisi se maailman paras joululahja teille, ei kait oo niin väliä jos lahjan saa ennen jouluaattoa. :) laittakaa muutes listalle milloin testaatte, pysyy paremmin kärryillä.
 
Onpas täällä piinailijoita paljon :) Toivottavasti monet saavat sen kauan toivotun joululahjan.

johkuselle onnea hyvistä uutisista, noiden kanssa on mukava aloitella joulua.

dreamer1, mulla ei ole varsinaista tietoa aiheesta mutta sivuuttaen mainitsen että mun miehen simpoissa ei ole vikaa mutta on syönyt arginiinia, karnitiinia, foolihappoa ja deekkua 4kk ennen punktiota koska tupakoi ja se voi lääkärin mukaan vaikuttaa välillisesti. Nyt näkee simppatuloksista että onko vaikuttanut positiivisesti nuo tropit.

ON: Meillä aikataulu luojan kiitos piti vaikka täpärälle meni. Klo 18 olis pitänyt alkaa menkat 2.12 mutta alkoikin vasta yöllä. Ehdin jo siinä illalla menettää toivoni. Nollaultrassa oli kaikki hyvin ja nyt on Menopur-pistoksia takana neljä päivää. Joulua edeltävälle viikolle on suunniteltu punktio ja siirto.
 
Viimeksi muokattu:
dreamer Meillä on samanlainen tilanne, 3. ICSI takana ja mietitään kanssa, että mitä tehdään ja mille aletaan. Meillä miehen sperman laatu/väri ainakin vähän parani (tai sitten se on korvien välissä), kun lisättiin hänelle lisäravinteeksi sinkki, seleeni, B-12 ja D-vitamiini perusvitamiinien lisäksi. Nyt hän sitten aloittaa Clomifen-kuurin ennen joulua (seuraava suunniteltu hoitojakso meillä maalis-huhtikuussa). Ja molemmat otamme kokeiluun tuon paljon kehutun maca-jauheen/kapselin.

Johkunen Mukava kuulla sinun paranemisestasi. Kauheasti tsemppiä ja voimia energioiden palautumiseen.

valoa, Melargia ja Kissimyy onnea piinailuun, toivottavasti kyytiläiset on sitkeitä sissejä ja kunnon salamatkustajia.

valoa Hei, sieki sait sen kortisonin seuraavaan =) Veditkö kunnon itkupotku raivarit vai millä keinoin? Ja oliko sama lääkäri keneltä mie sain vai kenties eri? Toivottavasti teidän ei tarttis tuollaisia enää miettiä tämän jälkeen vaan saisitte ihanan joululahjan.

Nellikaneli Oih, siellä on ollut jännällä. Voimia hoitojaksolle, toivottavasti kasvaa hyviä ja laadukkaita muniksia.

Joulusta. Ensimmäistä kerta elämässäni ja tässä parisuhteessa meille ei tuu Joulua, vaikka ennen olenkin niin jouluihminen ollut. Sitä ei laiteta eikä sitä vietetä. Minä olen ilmoittanut työpaikalleni, että olen vapaaehtoinen olemaan töissä koko joulun (ensi viikolla sitten tiedän, että olenko töissä vai kotona koiran kanssa) ja mies ilmeisesti lähtee vanhempiensa luokse pohjoisemmas Joulun viettoon. Olen miehelleni sanonut, että jos hän haluaa kotona joulua laittaa, niin ihan vapaasti saa. Mutta minua ei tänä jouluna eikä ihan lähi jouluinakaan saa mitään perhejouluja viettämään mihinkään ei edes kotona.

( . )
Eli lääkärin kanssa keskusteltu tällä viikolla seuraavan hoitojakson suunnitelmista. Tulos vähän plus miinus nolla, mutta jotain kuitenkin. Eli kun meidän ongelmat on ilmiselvästi tuossa spermanlaadussa (määrä, liikkuvuus), niin ei lisätutkimuksia. Sperma kun on huomattavasti poikkeava (vain 7%). Mutta mies aloittaa tosiaan yt Clomifen-kuurin ja syö sitä aina seuraavaan hoitojaksoon saakka (maalis-huhtikuussa), ja mie saan sen kortisonin ja sitten labrassa lisätään/käytetään, jotain kalsium (tai jotain vastaavaa) liuosta. Eli näillä mennään. Lisäksi he tosiaan toivoivat, että mie kävisin juttelemassa jonkun ulkopuolisen kanssa ennen seuraavaa koitosta. Itse ollaan laitettu myös agendalle painonpudotuksen, vaikka lääkäri sanoi että mun ei kannata parista ylimääräisestä kilosta ottaa stressiä.

Noh, en mie kovinkaan odota tuota tulevaa. Miksi odottaa? Olen viime päivinä lukenut aika paljon lisää tutkimuksia ja aika karua kertomaahan se on näillä resursseilla mitä meillä on. Hoitotulokset on aika huonoja, vaikka ihmeitäkin on sattunut. Eli mitään ei odoteta ja tällä hetkellä osittain ahdistaakin ajatus seuraavasta hoitojaksosta ja pettymyksistä.
Mulla on alkanut ärsyttämään ihan mahottomasti, kun ihmiset jotka tietävät meidän tilanteesta hokeavat (mieheni mukaan lukien) ”ei sinulla ole mitään syytä olla katkera. Ei se ole sinulta pois, vaikka muilla onkin lapsia. Ei tämä ole maailman loppu, mieti mitä kaikkea te/me voitte/voimme tehdä ilman lasta riippakivenä” jne. Ärsyttää ihan niin mahottomasti. Antakaa nyt kaikki anteeksi, mutta olen hyvinkin katkera tällä hetkellä kaikille heille joilla on lapsi tai he odottavat lasta. Anteeksi, että koen että se on minulta pois. Anteeksi, että tämä lapsettomuuden musta-aukko tuntuu minusta maailman lopulta.

Anteeksi tämä avautuminen. :ashamed:
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito..............Ajankohta............Syy

simpli...27..............3.IVF........................tauolla tms...........PCOS
valoa...29..............2.IVF.2PAS................marraskuu...........Endometrioosi
Nellikaneli...26.......4.IVF........................marras/joulu........Endometrioosi
melargia...28.........4.IVF........................marras/joulu........Selitt.
piu_pau...31..........3.IVF/ICSI................tammikuu............Selitt.
HalleB...28............lahjamunasoluhoito...tammikuu............Male+female
johkunen..34.......lahjamunasolu...........helmi-maalis.......Femail factor only
aniraz...32............3. IVF.......................helmikuu.............Se litt.
Nannukka81..32….4.ICSI……...............…maalis-huhti……. siittiöt / hedelmöittyminen

PIINAILIJAT
Nimimerkki............... hoito....alkio(t)......testipv..................Syy
valoa
melargia
kissimyy
 
Viimeksi muokattu:
Lista oli jäänyt tuonne taakse, joten päivitin siihen oman ajankohdan ja laitoin teidät muutamat piinailemaan :) (jätin myös listan alkuun tietonne). Jos haluatte itse täydentää niin tehkää niin, mutta nyt ainakin muistetaan ketkä piinailee ;)

aniraz hyvältä kuulostaa teidän reissu-suunnitelmat, toivottavasti tuut levänneenä ja intoa puhkuen takaisin ;)

valoa hyvä kun ovis löytyi ja toivotaan että ainakin toinen kavereista jäisi nalkkiin ;) Onkohan tuosta kortisonista tullut jotain uutta infoa kun sitä nyt aletaan lupailemaan? Mutta hyvä että on takataskussa!

Melargialle myös onnittelut kahdesta kyytiläisestä ja hienoa että saitte nyt myös pakkaseen =) Joko olet hevoseen selkään hypännyt vai malttanut pysyä aloillaan ;)
Kyllä se helpotti ettei patologi löytänyt mitään poikkeavaa ja kiva tieto oli sekin että omaa hedelmällisyyttä on vaikkei se näin hoitorintamalla näykään!
Toivottavasti teille tulee rentouttava ja mukava joulu mihin sitten päädyttekin :) Eihän niitä suunnitelmia niin tarvitse olla varsinkin jos ei halua.

Nellikaneli hienoa ettei kroppa pettänyt! Toivottavasti menopur tuottaa tulosta ja punktio menisi hyvin. Eli teillä olisi sitten ens viikolla punktion aika, pääset jouluksi piinailemaan :)

Nannukka täällä tuskin tarvitsee pyydellä anteeksi jos ottaa päähän ja katkeruus valtaa alaa! Nyt tietysti kaikki peukut pystyssä että teidän dropit tuottaisi tulosta tuohon keväälle!!! Ootteko vielä miettineet, haluaisitteko joskus koittaa luovutettuja siittiöitä? Eri juttuhan se on ja vaatii pohjatyötä varmaan molemmille, mutta jos teillä niin selvästi on syy tiedossa, niin siksi kyselen.
Kovasti voimia ja ainakin toivottavasti rauhallista ja rentouttavaa joulua jos ei muuta :)

ON: minäkin tosiaan en kaipaa joulua pienten lasten ympäröimänä, no kummipojan voisin ottaakin kaveriksi, mutta tämä on nyt toinen joulu hoitojen aikana kun ollaan silloin poissa, pari joulua ollaan vietetty vain anopin ja apen kanssa, eli ei lapsia ympärillä. Kyllähän se joulu kulminoi monia ajatuksia ja haaveita ja tekee kipeää... tosin ei mulla tänä jouluna :) Odotan kovasti että pääsen kavereiden kanssa Lapin lumoihin ja koska vatsa tuntuu nyt niin hyvältä, niin meinaa lumilautaa testata murtsikoiden lisäksi!!! Me ollaan perjantaina menossa pelaan ekalle käynnille, kunhan nyt selvitellään omia mahdollisuuksia niin tietää, kiinnostaako ja kannattaako vai ei. Mutta tosiaan hoitoon on vielä hetki aikaa, mutta nyt iloitsen kuukautisista jotka tuli ilman mitään kipuja ja sain aloitettua pillerit tähän väliin :) Salille olen myös päässyt eli kiva tunne kun pääsee pikku hiljaa arkisiin juttuihin takaisín.

Kovasti tsemppiä teille kaikille omiin ajatuksiin =)
Mä vielä reilun viikon roikun linjoilla ja sitten sulkeutuu hetkeksi kaikki masiinat!
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
nannukka ei tarvitse pyydellä anteeksi. Ei oo mitään pois...joopajoo...jospa oiskin noin helppoa olla olematta kateellinen. Mä en oikein ymmärrä tuota logiikkaa, tottakai oon kateellinen, mitä muuta tunnetta voisin tuntea kun muut saa mitä mä en?! Ja ihan penskasta saakka oon ollut näin kieroutunut, koko elämäni ajan oon kadehtinut enemmän tai vähemmän. Mä en oikeesti kestä, oon lapseton, en mikää pyhimys! :kieh:

nellikaneli hienoa että hoito pääsi käyntiin, nuo pyhät tuo oman jännityksensä. Tsemppiä! Onko sulla menopur käytössä mistä syystä? Kiinnostaa kun sitä toivottavasti pääsen seuraavaksi kokeilemaan.

johkunen ihanaa talvireippailua, hyvältä kuulostaa! Kyllä liikunta auttaa monella tavalla, mieliala on paljon parempi liikunnan ansiosta mulla ainakin.
 
aniraz, meillä yksityisen lääkäri halusi jostain syystä vaihtaa Gonalin Menopuriin, ilmeisesti siksi kun kolmas IVF meni penkin alle ja halusi vähän niinkuin kokeilumielessä vaihtaa. Oon tutkinut että vaikuttaa etenkin kohdun limakalvoon positiivisesti, meillä ongelma pääasiassa tuossa kiinnittymisessä niiin olisikohan sitten sen takiakin ehdottanut tuota vaihtoa että saataisiin limakalvosta priima.
 
Nellikaneli: Menipäs teillä tosi täpärälle mutta ihan loistojuttu että pääsette hoidon aloittamaan. Meillä on ollut molemmissa hoidoissa Menopur ja minulla se on toiminut tosi hyvin, mulla myös endometrioosi. Onko teillä kaikki hoidot tehty Gonalilla? Miten on piikitykset mennyt? Mä en yhtäkkiä muista et miten teillä on aiemmin tullut munarakkuloita? Millon sulla on ultrakäynti?

Nannukka: Täällä on lupa purkautua ja päästää ne pahimmatkin tuntemukset ulos. Varmasti meistä jokainen on joutunut käsittelemään samanlaisia tunteita, osa enemmän, osa vähemmän. Yritä nauttia pienistä elämän iloista ja kerätä voimia seuraavaan hoitoon. Oletteko puhuneet siitä vaihtoehdosta, että kokeilisitte lahjasiittiöitä? Niin tosiaan, minäkin sain sen kortisonin seuraavaan siirtoon. Mulla oli sama lääkäri, eikä tarvinnut kovinkaan taivutella. Sanoi, että hän on nyt hieman selvitellyt kortisonin käyttöä näissä hoidoissa, ja että meillä on useita siirtoja takana ja endometrioosi niin voidaan toki kokeilla.

Johkunen: Ihan loistojuttu että olet saanut nauttia kivuttomasta elämästä! Nautinnollista Joulun aikaa Lapissa! :)

ON: Jee, nyt on lahjat saatu ostettua ja pitäisi alkaa pakkailemaan reissua varten. PP8 meneillään ja vähän polttelis testit kaapissa. Katsotaan kuinka kauan maltan olla testaamatta.. :)
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito..............Ajankohta............Syy

simpli...27..............3.IVF........................tauolla tms...........PCOS
valoa...29..............2.IVF.2PAS................marraskuu...........Endometrioosi
Nellikaneli...26.......4.IVF........................marras/joulu........Endometrioosi
melargia...28.........4.IVF........................marras/joulu........Selitt.
piu_pau...31..........3.IVF/ICSI................tammikuu............Selitt.
HalleB...28............lahjamunasoluhoito...tammikuu............Male+female
johkunen..34.......lahjamunasolu...........helmi-maalis.......Femail factor only
aniraz...32............3. IVF.......................helmikuu.............Se litt.
Nannukka81..32….4.ICSI……...............…maalis-huhti……. siittiöt / hedelmöittyminen

PIINAILIJAT
Nimimerkki............... hoito....alkio(t)......testipv..................Syy
valoa...29..............2.IVF.2PAS..........2..........16.12...........Endometrioosi
melargia
kissimyy
 
valoa, joo kaikki kolme aiempaa tehty Gonalilla. Tulokset olleet ihan ok, laatu vaihdellut aika paljon. Kahteen passiin on päästy kahdessa IVF:ssä mutta viimeisimmässä tapahtui jokin mysteeri kun saatiin vain yksi alkio. Nyt piikitysten aikaan on endo-oireet lisääntynyt ihan hulluna ja kun molemmissa munasarjoissa 5cm endometrioomat niin on ikävää paineentunnetta alaselässä mutta kyllä sen kestää. Turvotus on myös sellaista rv 20-luokkaa...
Milloin sulla on suunnitelmissa testata? :)

Eli ON: Tänään oli seurantaultra ja Menopur näyttäisi kasvattelevan munasoluja optimaalisen määrän ja tosi tasaisesti. Aiemmin on ollut koossa paljonkin hajontaa mutta nyt kaikki 8kpl yhtä lukuunottamatta oli 9-11mm. Endometriooman taakse jäi muutamia eli on hyvinkin mahdollista että soluja on kasvamassa se tavoiteltu 12 jota pidetään ideaalina määränä. Tokikin eri juttu että miten ovat kypsiä yms, mutta tällä hetkellä vaikuttaa hyvältä kun kasvu on noin tasaista. Tänään alkoi myös kortisoni 20mg annoksella, ja perjantain ultran jälkeen kahdet antibiootit.
 
Viimeksi muokattu:
Nellikaneli: Mulla on myös molemmissa munasarjoissa about samankokoiset endometrioomat ja piikitysten aikaan kivut on hirveät ja turvotus jotain aivan käsittämätöntä. Molemmilla kerroilla neljä viimeisintä piikityspäivää on mennyt sohvalla makoillen, ei puhettakaan että töihin kykenis. Punktion jälkeen se sitten vielä paheni.. Kuulostaa hyvältä et kasvu on tasaista ja rakkuloita on aika optimaalisesti. Mulla sekin toki on pahentanut oloa kun rakkuloita on kasvanut 25-30. Onko vielä arvioitu pukntiopäivää?
Heh, mä jo tässä välissä ehdin testata. Tiesihän se mitä on tiedossa, eli negaa. Ei se vielä tässä vaiheessa näkyiskään ku siirretty alkio oli kaksipäiväinen. Silti oli pakko :D
 
valoa, nojoo kovastikkin ehtii vielä testi muuttua onneksi :D
Mulla viimeksi kasvoi kans se about 20 follia ja oli tukalat oltavat. Mua vähän jännittää kun lauantaina olis 12h töitä ja sunnuntainakin 8h, että miten sitä pystyy olemaan! Ja kun sitä on vielä niin hiton jäärä ettei voi ottaa saikkua. Punktiopäivää ei oo vielä arvioitu, mutta veikkaisin että voisi olla tiistaina. Tietysti jos ottavat nyt spurttia niin vois olla maanantainakin.
 

Yhteistyössä