No nyt löytyi paremmin aikaa kun olen tällainen aamuvirkku!
Halle ok, jos se ei tuon suurempi summa ole, niin enköhän sen sitten meinaa myös ottaa. Osaatko sanoa millaista kipua sulla oli ja kauan se operaatio kesti? Joo ehkä pikkasen kipu-kammoinen olen!
On kyllä kallis kokeilu tuo hoito ylipäätänsä ja tietysti teillä 1 jännitysmomentti lisää siihen. Miten teillä ICSI muuten meni kun pääsitte omilla sen muutaman tekemään? Vai kerettiinkö teille ICSIä kokeilemaan?
Vuoroin vieraissa, me tehtiin 2 patikka-retkeä kesällä sinne teillepäin, pohjois-savoon
Mukavaa syyslomaa kaikin puolin!
Tsemppiä
simpli punktioon, toivottavasti kaikki menee hyvin!
piu_pau samoilla ajatuksilla mennään, en halua jälkikäteen katua mitä ei tullut testattua vaan kaikkea mahdollista nyt kokeillaan vaikka toki se maksaakin!
Mun yksi kaveri olisi luvannut luovuttaa sukusoluja, omat siskot ovat ns. liian vanhoja. Päädyttiin kuitenkin anonyymiin luovuttajaan tietyin perusteluin ja koska jonotin samalla leikkaukseen, niin meille tuo jonotus ei ollut iso asia kun menisi kuitenkin leikkauksen jälkeen, eli ristiinluovuttajaa ei tarvittu tällä kertaa.
Ihanaa kuitenkin että sun sisko on tarvittaessa taustalla tukemassa ja auttamassa
Mulla ihan samat tunteet, raskausaika on vaikeaa mutta kun niitä lapsia syntyy, niin helpottaa omaa mieltä, on ne lapset kuitenkin niin sulosia! Mutta siitähän se oma kuume tietysti kasvaa, eli siihen ei helpota vaikka hetkellisesti kiva kun lasten kanssa voi touhuta ja sylissä pitää!
valoa tuohon ylös eilen sepostinkin gonapeptylistä mitä muistin. Omasta käytöstä on nyt se reilu puoli vuotta aikaa, niin meinaa kyllä unohtaa mitä lääkärit sanoneet, sen verran muisti vissiin kuormittunut
Simpli vastasikin tuohon krtisooniin, eli meillä klinikan ohjeiden mukaisesti aloitetaan pari päivää ennen punktiota ja jos hoito onnistuu, niin jatkuu rv8 saakka. Annostus on 0,75mg aamuisin, eli hyvin pieni.
aniraz joo, on se hyvä että tässä sentäs joku takuu on kun summa on noin suuri! Olen käsittänyt että takuut ovat klinikkakohtaisia, mutta muualta en siis ole kysynyt joten ei faktaa tietoa. Espanjasta jostain klinikalta saa vauva-takuun, ihan oikeasti! Hoidon hinta taisi vaan olla joku 20-30 000
Omaa napaa, eli miehen kanssa kun juteltiin niin päädyttiin siihen, että konsultoidaan leikkauksen jälkeen niin leikkaavaa lääkäriä kuin klinikan lapsettomuuslääkäriäkin ja tietysti sitä, että pudotaanko luovutetuissa jonon hännille jos testataan kerran vielä omilla. Sen perusteella tehdään päätös mikä hoito olisi tammi-helmikuussa meille parasta. Mies sanoikin, että vain minä voin sen päätöksen tehdä ja hän ymmärtää miten vaikealta se tuntuu kun on sivusta kuunnellut mun pähkäilyjä. Sanoi että raha ei tätä asiaa ratkaise, eli tehdään niin kuin parhaimmalta tuntuu. Onneksi on tuollainen järki kotona kun mulla tunteet heilahtelee
Illalla alkaa ensimmäinen tyhjennys ja huomenna toinen, tiistaina olis sitten aika leikkaukseen. Olen arviolta 3-4 yötä sairaalassa jos kaikki menee hyvin, eli hiljenen varmaan hetkeksi täältä :wave:
Muoks. Niin niistä blastoista vielä...
Meillä siis hoidot menneet näin:
1.IVF naikkarilla, pitkä kaava, puregon 250, 20 follia, 17 munasolua joita 14 kypsää,7 hedelmöittyi, 4 jakaantui, 2-päivän viljely ja 1 alkio, ei pakastettavaa
2.IVF naikkarilla, pitkä kaava, menopur 300, 25 follia, 19 munasolua joista 18 kypsää, 12 hedelmöittyi, 11 jakaantui, 3-päivän viljely ja 4 alkiota joista 3 monitumaista, siirrettiin 2, ei pakastusta, tästä kemiallinen raskaus (2 monitumaista jatkoviljeltiin)
3.IVF naikkarilla, pitkä kaava, menopur 225-150, 42 follia, 23 munasolua joista 20 kypsää, 16 hedelmöittyi ja jakaantui, 3-päivän viljely ja 5 alkiota, siirrettiin 7-soluinen ja 4 pakkaseen
Tästä tuli hyperi.
1.pas sulatettiin 3:n alkion ampulli, kaikki 8-soluisia ja 1 selviytyi siirtoon
2.pas sulatettiin 1 ja se selviytyi siirtoon, oli hieman hitaasti jakautunut koska vasta 4-soluinen
Loppukeskusteluissa lääkäri jo sitä mieltä että vika munasoluissa koska kato käy parin ensimmäisen päivän aikana. Suositteli vielä yhtä hoitoa yksityisellä.
4.IVF yksityisellä, lyhyt kaava, puregon 175, 25 follia, 14 hedelmöittyi normaalisti, 2.päivänä 12 jakaantunutta joista 2kpl 4-soluisia hyviä (2.luokkaa), muut 2-5 soluisia ja osa fragmentoituneita, 3.päivänä 10 mukana joista 1 6-soluinen, 2kpl 8-soluisia, muut hitaita, 4.päivänä alkioita ei katsot ollenkaan kun ovat morula-vaiheessa, soluista ei saa selvää. 5.päivänä siirtoon 2kpl varhaisblastoja.
Tässä välissä kokeiltiin dheaa 3 kuukautta + sammutushoito progrenilla.
5.IFV yksityisellä lyhyt kaava, menopur+puregon yhteensä 450 yksikköä, 19 follia, 12 kypsää munasolua, 8 jakaantui normaalisti (osa päästi sisälle useamman siittiön), 3.päivänä 1 1.luokkaa, muut hitaita 4-5 soluisia, 5.päivänä siirtoon myöhäinen morula +10-soluinen (molemmat siis hitaita). Tässä hoidossa vasemmassa munasarjassa endometrioosia ja kipuja oli paljon.
Näiden perusteella diagnosoitu että vikaa munasoluissa, siittiö-viat tulevat esille kuulemma 4-6 päivän aikana ja meillä alkiot silloin jo ei niin hyviä. Ja kuulemma monitumaisuus, fragmentaatio, munasolu päästää sisälle useamman siittiön tms. viittaavat munasoluun.
Pitkä teksti mutta jos auttaa jotakin niin siksi kirjoitin.