Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

johkunen tuo takuu kuulostaa hyvältä! Onkohan se takuu sama suomen klinikoilla? Vauvatakuu ois kyl parempi. ;)

valoa helsingissä asun, jonot vaihtelee 6 kk-pari vuotta. Hinnat vaihtelee 4500-7000. Meillä on toivottavasti helmikuussa 3. IVF johon haluaisin lääkkeeksi menopurin ja pitkää viljelyä. Näitä yksityisellä meille suositeltiin. Teidän ongelma kuulostaa turhauttavalle, siirretäänkö alkioita minkä ikäisinä, blastoinako?

Kun kyselin tuon pitkän viljelyn hyödyistä, niin sillä selviää onko vika munasoluissa vai siittiöissä, johkunen teille on tullut blastoja, onko siitä päätelty siittiöiden olevan ok?
 
Valoa: Miulla on sellainen käsitys että kortisoonin syönti aika vaihtelee, mutta sitä vähennetään asteittain ja jos en muista väärin niin meillä lopetettaa. Lääke viimeistään 8raskausviikolla.
 
Pikavastaus tuosta gonapeptylistä, olisko ollut jotain 10% mitä saattais auttaa. Toiset plussanneet ja toiset eivät, joten ihan mikään ihmelääke ei ole mutta yksityisellä saatiin se ensimmäiseen siirtoon, toiseen ei ja veikkaan että johtui alkioiden rupusuudesta. Mutta siinä oli jotain utopistista tyyliin poikineen lehmän virtsaa joka joidenkin tutkimusten mukaan voisi auttaa.
kirjoittelen huomenna paremmalla ajalla.
 
No nyt löytyi paremmin aikaa kun olen tällainen aamuvirkku!

Halle ok, jos se ei tuon suurempi summa ole, niin enköhän sen sitten meinaa myös ottaa. Osaatko sanoa millaista kipua sulla oli ja kauan se operaatio kesti? Joo ehkä pikkasen kipu-kammoinen olen!
On kyllä kallis kokeilu tuo hoito ylipäätänsä ja tietysti teillä 1 jännitysmomentti lisää siihen. Miten teillä ICSI muuten meni kun pääsitte omilla sen muutaman tekemään? Vai kerettiinkö teille ICSIä kokeilemaan?
Vuoroin vieraissa, me tehtiin 2 patikka-retkeä kesällä sinne teillepäin, pohjois-savoon ;) Mukavaa syyslomaa kaikin puolin!

Tsemppiä simpli punktioon, toivottavasti kaikki menee hyvin!

piu_pau samoilla ajatuksilla mennään, en halua jälkikäteen katua mitä ei tullut testattua vaan kaikkea mahdollista nyt kokeillaan vaikka toki se maksaakin!
Mun yksi kaveri olisi luvannut luovuttaa sukusoluja, omat siskot ovat ns. liian vanhoja. Päädyttiin kuitenkin anonyymiin luovuttajaan tietyin perusteluin ja koska jonotin samalla leikkaukseen, niin meille tuo jonotus ei ollut iso asia kun menisi kuitenkin leikkauksen jälkeen, eli ristiinluovuttajaa ei tarvittu tällä kertaa.
Ihanaa kuitenkin että sun sisko on tarvittaessa taustalla tukemassa ja auttamassa :)
Mulla ihan samat tunteet, raskausaika on vaikeaa mutta kun niitä lapsia syntyy, niin helpottaa omaa mieltä, on ne lapset kuitenkin niin sulosia! Mutta siitähän se oma kuume tietysti kasvaa, eli siihen ei helpota vaikka hetkellisesti kiva kun lasten kanssa voi touhuta ja sylissä pitää!

valoa tuohon ylös eilen sepostinkin gonapeptylistä mitä muistin. Omasta käytöstä on nyt se reilu puoli vuotta aikaa, niin meinaa kyllä unohtaa mitä lääkärit sanoneet, sen verran muisti vissiin kuormittunut ;)
Simpli vastasikin tuohon krtisooniin, eli meillä klinikan ohjeiden mukaisesti aloitetaan pari päivää ennen punktiota ja jos hoito onnistuu, niin jatkuu rv8 saakka. Annostus on 0,75mg aamuisin, eli hyvin pieni.

aniraz joo, on se hyvä että tässä sentäs joku takuu on kun summa on noin suuri! Olen käsittänyt että takuut ovat klinikkakohtaisia, mutta muualta en siis ole kysynyt joten ei faktaa tietoa. Espanjasta jostain klinikalta saa vauva-takuun, ihan oikeasti! Hoidon hinta taisi vaan olla joku 20-30 000€ :D

Omaa napaa, eli miehen kanssa kun juteltiin niin päädyttiin siihen, että konsultoidaan leikkauksen jälkeen niin leikkaavaa lääkäriä kuin klinikan lapsettomuuslääkäriäkin ja tietysti sitä, että pudotaanko luovutetuissa jonon hännille jos testataan kerran vielä omilla. Sen perusteella tehdään päätös mikä hoito olisi tammi-helmikuussa meille parasta. Mies sanoikin, että vain minä voin sen päätöksen tehdä ja hän ymmärtää miten vaikealta se tuntuu kun on sivusta kuunnellut mun pähkäilyjä. Sanoi että raha ei tätä asiaa ratkaise, eli tehdään niin kuin parhaimmalta tuntuu. Onneksi on tuollainen järki kotona kun mulla tunteet heilahtelee :)
Illalla alkaa ensimmäinen tyhjennys ja huomenna toinen, tiistaina olis sitten aika leikkaukseen. Olen arviolta 3-4 yötä sairaalassa jos kaikki menee hyvin, eli hiljenen varmaan hetkeksi täältä :wave:

Muoks. Niin niistä blastoista vielä...
Meillä siis hoidot menneet näin:
1.IVF naikkarilla, pitkä kaava, puregon 250, 20 follia, 17 munasolua joita 14 kypsää,7 hedelmöittyi, 4 jakaantui, 2-päivän viljely ja 1 alkio, ei pakastettavaa

2.IVF naikkarilla, pitkä kaava, menopur 300, 25 follia, 19 munasolua joista 18 kypsää, 12 hedelmöittyi, 11 jakaantui, 3-päivän viljely ja 4 alkiota joista 3 monitumaista, siirrettiin 2, ei pakastusta, tästä kemiallinen raskaus (2 monitumaista jatkoviljeltiin)

3.IVF naikkarilla, pitkä kaava, menopur 225-150, 42 follia, 23 munasolua joista 20 kypsää, 16 hedelmöittyi ja jakaantui, 3-päivän viljely ja 5 alkiota, siirrettiin 7-soluinen ja 4 pakkaseen
Tästä tuli hyperi.

1.pas sulatettiin 3:n alkion ampulli, kaikki 8-soluisia ja 1 selviytyi siirtoon

2.pas sulatettiin 1 ja se selviytyi siirtoon, oli hieman hitaasti jakautunut koska vasta 4-soluinen

Loppukeskusteluissa lääkäri jo sitä mieltä että vika munasoluissa koska kato käy parin ensimmäisen päivän aikana. Suositteli vielä yhtä hoitoa yksityisellä.

4.IVF yksityisellä, lyhyt kaava, puregon 175, 25 follia, 14 hedelmöittyi normaalisti, 2.päivänä 12 jakaantunutta joista 2kpl 4-soluisia hyviä (2.luokkaa), muut 2-5 soluisia ja osa fragmentoituneita, 3.päivänä 10 mukana joista 1 6-soluinen, 2kpl 8-soluisia, muut hitaita, 4.päivänä alkioita ei katsot ollenkaan kun ovat morula-vaiheessa, soluista ei saa selvää. 5.päivänä siirtoon 2kpl varhaisblastoja.

Tässä välissä kokeiltiin dheaa 3 kuukautta + sammutushoito progrenilla.

5.IFV yksityisellä lyhyt kaava, menopur+puregon yhteensä 450 yksikköä, 19 follia, 12 kypsää munasolua, 8 jakaantui normaalisti (osa päästi sisälle useamman siittiön), 3.päivänä 1 1.luokkaa, muut hitaita 4-5 soluisia, 5.päivänä siirtoon myöhäinen morula +10-soluinen (molemmat siis hitaita). Tässä hoidossa vasemmassa munasarjassa endometrioosia ja kipuja oli paljon.

Näiden perusteella diagnosoitu että vikaa munasoluissa, siittiö-viat tulevat esille kuulemma 4-6 päivän aikana ja meillä alkiot silloin jo ei niin hyviä. Ja kuulemma monitumaisuus, fragmentaatio, munasolu päästää sisälle useamman siittiön tms. viittaavat munasoluun.

Pitkä teksti mutta jos auttaa jotakin niin siksi kirjoitin.
 
Viimeksi muokattu:
johkunen kiitos selvityksestä, nyt tajusin vihdoin miten määrittely menee. Noilla tiedoilla ei pitäis olla epäilystä ettei munasoluissa olis jotai vialla. Meillä tulee fragmentaatiota ja monitumaisuutta, hitautta ja myös nopeutta jakautumisvauhdissa. Ja kuukahtaa 2-3 päivän ikäisinä.

Miten muuten muut mietti kun lähditte lasta tekemään? En tajua miksi, mutta mulla oli alusta saakka tosi epäluuloinen olo, vaikka ei ollut mitään syytä. Mietin jo silloin et parempi aloittaa ajoissa, kun voi kestää pitkään. Enkä tuntenut ketään lapsettomuutta läpikäynyttä, mistähän se ajatus tuli? Mietin et voiko vaan tietää jollain tavalla?
 
Viimeksi muokattu:
aniraz, meidän klinikalla ei ole mahdollisuutta viljellä blastoiksi asti. Ollaan hoidossa julkisella ja mm. tuon vuoksi kiinnostais lähteä yksityiselle mut se maksaa niin paljon verrattuna julkisen puolen hoitoon. Alkioita on viljelty 2, max 3päivää. Täytyy olla kiitollinen, et alkioita saadaan mut se loputon toivon ja epätoivoin kierrekään ei helppo ole. Mulla on muuten kans ollut aina sellainen ajatus että lapsen saanti on mulle vaikeaa, vaikka endometrioosi löydettiinkin vasta lapsettomuustutkimusten yhteydessä. Ja olen myös aina ajatellut että jossain vaiheessa elämää saan toivottavasti adoptiolapsen.

Kiitos johkunen tuosta gonapeptylistä. Hm, suostuukohan ne tuota meillä antamaan. Ei varmaan : / Tuo poikineen lehmän virtsa kuulostaa niin toimivalta :LOL: piu_pau: Sä oot samalla polilla hoidossa, ootko sä saanut minkäälaisia ylimääräisiä tukilääkityksiä?
 
Tuosta Gonapeptylistä ja kortisonista: mulla 5 IVF tuoresiirto ja eka kertaa kortisoni ja Gonapeptyl pistos siirron jälkeen käytössä tuottivat elämäni ensimmäisen plussan reilu viikko sitten! uskon vakaasti, että tuo kortisoni oli ratkaiseva tekijä, tuoresiirtoja ja passeja tehty parikymmentä tässä vuosien varrella, ilman yhtään plussaa.

Aloin syömään kortisonia kortisonia 4 tablettia päivässä kierron alussa, oliko siirron jälkeen vain 2 tablettia päivässä nyt raskausviikolle 8 ja ja sitten viikon 1 tabletti päivässä ja sitte viikko 1 tabletti joka toinen päivä. Siirto oli perjantaina, Gonapeptyl pistettiin seuraavana tiistaina. Alkuraskausultra ensi viikolla, jännittää...
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja aniraz
valoa, no ei tietenkään sieltä mitään muuta tukihoitoa ole saanut kuin Lugesteronit. Tosin eihän meillä ole siirtojakaan takana kuin kaksi. :/ Sellaisen kuvan olen saanut että aika nihkeää on suhtautuminen, kun ei ole tarkkaa tutkimustietoa ym.

Niin ja laitoin sulle yv:tä hoitopaikasta.

johkunen, kiitos tuosta teidän hoitojen selvityksestä.

aniraz, mulla on myös ollut "tunne" että lapsi ei tule helpolla. Tosin seitsemän-kahdeksan vuotta sitten olin sitä mieltä, että voin elää ilman lapsiakin. Niin se vain mieli muuttuu... :headwall: Vasta vähän ennen yrityksen aloittamista, koin olevani valmiksi äidiksi. Eikä mulla ole ollut ikinä ollut sellaista "hinkua" kuin monilla muilla tuttavillani, että suurin piirtein rippikouluikäisestä kärsitään kroonisesta vauva-kuumesta. Onneksi ei....vaikka eipä se tästä yhtään sen helpompaa. :'(

simpli, mitenkäs hoito ja follien kasvattelu on edennyt?
 
Viimeksi muokattu:
InMyDreams mahtavaa! Saako noita millä perusteella lääkäriltä? En ymmärrä miks niin nihkeesti noita erikoislääkkeitä määrätään.

piu_pau joo mäkin oon miettinyt et mitä järkeä tuoda lapsi tällaiseen maailmaan ja en todellakaan hinkunut innosta jokaisen vauvan kohdalla. Adoptiota mietin lähinnä.
 
Toimenpide meni kipujen merkeissä. Solubiologin mukaan 16 hyvännäköistä munasolua löytyi. Erikoista kipua oli tässä punktiossa ja sen jälkeisessä olotilassa. Sain piikin kankkuun ja numeron johon soittaa jos kipu tulee kovina tai on jotain muuta. Nyt mie parantalen oloani ja yritän nukkua... Huomenna tiedetään taas sitten lisää.
 
valoa En oikein silloin hoksannut kysyä mitä varten sinne tähystykseen, että oliko siihen jokin erityinen syy, mutta siinä epikriisissä oli vaan maininta että "ei löytynyt mitään rakenteellista tai muuta syytä poikkeavalle UÄ-näkymälle" mikä oli vissiin syy sille tähystykselle, koskaan ei ole kyllä sanottu mitään moisista. Mutta rakenteellisia (polyyppeja, kohdun epänormaalia rakennetta, yms) juttuja katellaan, myös vissiin limakalvoa. Laiton linkin Tyksin sivuilta, jossa on aika hyvin selitetty toimenpiteestä Tietoa sairauksista ja hoidosta / Naistentaudit ja synnytykset / Gynekologinen päiväkirurgia - Ohjepankki - Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri.
Minäkin olen niin huono kysymään kaikkee ja vaatimaan lääkärikäynneillä, mutta nyt on pakko vaatia jotain extraa saada sen siirron jälkeen. Toivottavasti sattuis seuraavalle kerralle sinulle jokin kuuntelevampi lääkäri, jolle vois ehotella tukilääkityksiä. Eihän siinäkään ole mitään järkeä että aina mennään vaan samalla lailla ja kun teilläkin paljon siirtoja takana jo!

Halle tais kysellä toisella sivulla meidän haukuista, jos muistan. Kiva kun muitakin koiraihmisiä! Tästä uusimmasta tulokkaasta ois tarkotus tulla meidän molempien metsästyskaveri :) Koiria meillä on neljä :whistle: Joo, minusta tulee vissiin sitten kaheli suurlauman johtaja, jos lapsettomiksi jäädään :LOL: Meinas ottaa pannuun, kun siskoni oli sanonut että eikö jo edelliset riittäis kun tuo uusin koira tuli!! On ne vaan henkireikä nuo koirat :heart:
Jännittääkö jo paljon tuleva hoito? Hyvää lomaa!!

aniraz ihan sama homma minullakin!!! Oli vaan jotenkin sellanen tunne, että tässä voi kestää pitkään ja ei ole helppoa. Joku vaisto? Tämä on ihan outoa ja varsin mielenkiintoistakin, miten nyt muutama tässäkin on kokenut tämän samaisen tunteen!!! Silloin yrityksen alussa, en lukenut juuri kuumeiluketjuja, vaan lapsettomuuspuolta, oli vaan sellanen olo noita kuumeilupuolen juttuja lukiessa että ei kuulu joukkoon.
Ja vähän niinkuin piu_paulla, että jossain vaiheessa ajattelin että ei ehkä lapsia ollenkaan, ei silleen ollut itsestään selvyys, että lähtisi yrittämään. Piti olla valmis siihen. Mutta nyt kun tätä taivalta ja pettymyksiä koettu, on huomannut, että kovin toivottu ja haluttu se lapsi on, vaikka olikin joskus toisenlaiset ajatukset.

Jos nyt sitten käykin niin, että ei kaikesta huolimatta lasta saa, niin pitää "opetella" itsensä taas siihen ajatusmaailmaan, että "ei lapsia". Se ei tule olemaan tämän kaiken jälkeen mikään helppo homma :(

Minua vähän jännittää johkusen puolesta miten menee leikkaus! Täällä on kyllä peukut pystyssä, että kaikki menisi hyvin.

InMyDreams Onnea! Miten se voikin olla sitten lopulta pienistä asioista kiinni se onnistuminen! Rautaisia hermoja ultran odotteluun!

Paranemisia simpli!


Miten teillä muilla on olleet luget/lutinut siirroissa? Onko sen käyttö alkanut jo ennen siirtoa vai siirron jälkeen? Meidän polilla käytäntö on ollut, että vasta siirron jälkeen. Tuota meinasin kysyä, että eikö sitä voisi aloittaa jo aiemmin, kun onhan luonnollisessa kierrossakin se keltarauhanen jo muodostunut ja tuottaa progea kun se alkio saapuu kohtuun. Tuota olen tässä pähkäillyt, kun minulla on ollut "ongelmana" se vuodon alkaminen jo viikko siirrosta. Vissiin ei vaan ole tarpeeksi tehoa keltarauhasessa tai sitten se höttöinen limakalvo surkastuu ennen aikojaan.. Vähänkö ois siistiä suunnitella itselleen mieluinen hoito ja lääkärit sen toteuttais mukisematta :D
Tällä viikolla hoidon suunnittelu, jännittää ja ahistaa...!
 
InMyDreams: Muistankin sinut, joskus ollaan piinailtu yhdessä. Onnea hirmusesti. Kyllä se luo uskoa omaankin tilanteeseen kun noin monen siirron jälkeen plussa on pärähtänyt testiin. Kerrotko vielä, et mikä teillä on ollut lapsettomuuden syynä?

Paranemisia simplille! Onko hedelmöittyneistä tietoa?

Melargia: Kiitos vastauksesta! Täytyypä jossain vaiheessa lääkäriltä kysäistä, et voisko tuosta olla meille apua.

johkusen tilannetta täälläkin jännitetään. Toivottavasti kaikki hyvin mennyt.

Millä annoksella teille on muuten Lugeja määrätty? Meillä on vaihdellu aikalailla. Välillä mennyt 2x2, välillä 2x3 ja onkohan ollut joskus joku muukin annostus. Jostakin pinosta luin vasta, et jollekin oli määrätty isompi/pidempi annostus, koska 2x2 ei ole riittävä?
 
melargia nii...naisen vaisto? Mielenkiintoista tosiaan. Mulla Lutinus on alkanut 2 pv siirron jälkeen.

Mua ärsyttää että pitää olla monta hoitoa takana, ennenkuin saa jotain uutta, mua kiinnostais tuo gonapeptyl tosi paljon. Kun on vaa 1-2 alkiota per hoito, nii miksei määrätty jotain apua? Tai kuten valoalla, jatketaan vaan samalla kaavalla.

simpli onnittelut saaliista ja paranemisia!
 
Tervehdys konkarit! täälläpä mielenkiintoinen ryhmä johon haluisin liittyä.

Omaa taustaa sen verran että lapsettomuutta takana 7 vuotta syy löytyy endometrioosista ja on minulla sitten vielä pco tyyppiset munasarjatkin jotka tuottavat kyllä yleensä hyvin alkioita mutta kato käy, miehellä ei mitään vikaa ainakaan olla löydetty simpat aina priimaa.

Nyt käynnissä viimeinen ja 4. ivF Synarela + Menopur + pregnyl ja todennäköisesti Luget. Mulla on sellainen erikoinen juttu jonka olen huomannut tulevan keltarauhashormoonia sisältävistä lääkkeistä (e-pillerit, lugesteron, crinone) että kohtu alkaa supistella jatkuvasti (vaikka nimen omaan sen pitäisi tukea ja estää). Kukaan lääkäreistä ei ole koskaan osannut sanoa minulle mitään tästä eikä oikein edes ottautuneet asiaan...

hoitohistoria lyhykäisyydessään (jos sitä voi enään niin lyhyeksi saada.)
1 IVF lyhyt kaava synarela + gonalF + pregnyl + luget 14 alkiota punkt. 7 hed. 3 jakautui 1.alkio tuoresiirto (tästä hoidosta myös hyper) ja elämäni ensimmäinen plussa mutta heti alkuvaiheen keskenmeno + 1 pas -> nega

2.IVF lyhyellä kaavalla jarruna femoden e-pillerit (joista kaksi kuukautta putkeen pelkkää supistelua), piikkeinä Orgalutran+ gonalF punktiossa ei yhtään kypsää alkiota lääkärin virhe arviointi..

3. IVF taas pitkällä kaavalla synarela+menopur+pregnyl+crinone
8 alkiota punk. 5 jakautui normaalisti 2 alkiota tuoresiirtona-> nega + 2 x pas -> negaa niistä myös

Valoa minäkin olen yrittänyt aina lääkäreiltä kysellä voisko jotain vielä tehdä... vasta aineet tutkia tai tukostaipumus mutta aina niin kiire ettei mihinkään keretä ottautua oikein kunnolla kun en oikein osaa vaatia vaatimalla...ja jotain hämärää... ei tarpeellista selittelyä. Meilläpäin täytyy olla itse aika hajulla hoidostaan kun lääkäreillä tuppaa aina olemaan suurinpiirtein väärät tiedot tai kansiot esillä kun menee uä käynneille.

meillä näköjään luget ollu 3x1 joka kerran

aniraz Minulla oli myös heti alusta alkaen sellainen tunne että saattaa kestää... muttei ihan odottanut tällaista kuitenkaan

Melargia Itse olen tätä lapsettomuutta päässyt käsittelemään koko näiden hoitojen ajan ja jo vuosia siis käynyt keskustelemassa asiasta saman psykologin luona. Välillä on ollut todella alamäkeä ja nyt kun on ollut pari vuotta väliä edellisestä hoidosta, niin asiaan on alkanut näkyä valoakin. Ehkei se lapsettomuus, jos se on meidän kohtalona, olekkaan se maailman loppu. Vaan myös meidän pieni perhe (minä :heart: mies) voimme nauttia elämästä ilman lapsia, luodaan elämälle sitten muita haasteita ja päämääriä.

johkunen pitkä on teillä taival ollut ei voi muuta sanoa... toivottavasti leikkaus menee hyvin!!

HalleB me ollaan oltu tosi pitkään samoissa ryhmissä ja asutaan samalla huudeilla olen tässä taannoin vaihtanut nimimerkkiäni entinen oli Inkku83. Mukava kuulla sinusta ja harmi että edelleen joudutaan roikkumaan täällä..

Piu-Paulle Kiitos ryhmän perustamisesta ja InMyDreams Onnea paljon!

ja muillekkin :wave: paljon tarmoa tarpoa eteenpäin!!!

Kissimyy
 
Valoa: mulla oli munanjohtimet tukossa, ne poistettiin sitten kokonaan toisen epäonnistuneen IVFn hoidon jälkeen.

Luget on ollut 3x200mg annostuksella, positiivisen testin jälkeen pudotettiin 2x200mg annostukseen. Ja tosiaan, nyt aloitettiin jo ennen siirtoa aamulla, eikä vasta siirron jälkeen.

Hienoa simpli! Pidän peukkuja kaikille!
 
Mahtavaa simpli! :D Peukut pystyssä! Muutettiinkos teillä jotain oleellisesti hoitojen välissä tai oletko elämänmuutoksia tms.?

valoa, mulla on ollut lutinukset joka kerta 3x1 siirtopäivän illasta lähtien.

Hoh hoijaa, toinen vauvauutinen tälle viikolle. Ahistaa jo valmiiksi vauvamahat. :mad:
 
MEtformiini lääkitys aloitettiin viime IVF piikityksen aikaan ja nyt olen syönyt sitä vuoden. Pudotin painoa ja aloin harrastamaan liikuntaa. Ne on meillä ollleet järeimmät muutokset koko hoitoa ajatellen....:D
 
Noh riemu oli liian aikaista, jakautumis vaiheessa karsiutui yli puolet. Suuren hyberinriskin vuoksi eivät siirrä minulle kahta vaikka haluaisin, vain yksisiis kyydissä. On riski liian suuri. Kaiken kaikkiaan 3 on top yksilöitä ja näistä yksi siirettiin nyt sitten kyytiin ja loput kuusi meni pakkaseen. Vähän meinaa masentaa, että edelleen meiltä evätään mahdollisuus kahden siirtoon. Nyt sitten pakastettiin kaikki yksittäisinä ja kuulema pakastusta tapahtuu uudella tavalla jonka pitäisi olla hellempi. Odotukset jo aika vähissä. Biologi oli ihana kutsui alkiota "apilaksi" joten sillä työ nimellä nyt mennään.

Simplis ja "apila" 0pp.
 
Heips, Ihanaiset Naiset :heart:

Täältä löytyi paljon tuttuja nimiä, joten uskallan teiltä tulla kysymään neuvoa. Mie tarttisin neuvoja ja vinkkejä mitä tukilääkkeitä voisin kinuta lääkäriltä mahdollisen alkion siirron jälkeen käytettäväksi. Tiedän, että kun me ollaan julkisella niin eivät siellä oikein mittään ylimääräistä lutinuksien/lugestorielin lisäksi määrää. Kun meillä on nyt viimeinen hoito menossa niin haluaisin sen tunteen itselleni, että kaikki on tehty. Ei tarttis omassa päässä jossitella enää koskaan tähän asiaan liittyen.

0-ultrassa kaikki näytti kuulema hyvältä. 13 (5+8) pientä mustaa pistettä siellä näkyi keskiviikkona, joita nyt sitten kasvatellaan Puregonin avustuksella helv... isolla annostuksella (300 IU). Tunteet menee edelleen laidasta laitaan ja suru on edelleen joka päiväistä meidän perheessä.

Ihanaa viikonloppua kaikille ja voimia omiin tunteisiin ja koitoksiin :hug:
 

Yhteistyössä