A
"aapee"
Vieras
Meillä tilanne, että ollaan muuttamassa miehen kanssa yhteen, ja meillä siis yhteinen lapsi. Mies on opiskelija ja minä kotihoidontuella ja opiskelen aikuislukiossa. Haen itse osapäivätöitä ja mies käy töissä vielä ainakin pari kuukautta, mutta sitten työt loppuvat. Mietimme siis, että jos tilanne on se, ettemme kumpikaan ole töissä ja mies saa vain opintorahan ja minä kotihoidontuen, voimmeko saada toimeentulotukea? Mies ei siis nosta opintolainaa, ja olen kuullut tästä eri versioita, että joko toimeentulotukea ei myönnetä ollenkaan tai sitten opintolaina huomioidaan tulona huolimatta siitä nostaako sitä vai ei. Onkohan kellään kokemusta tällaisesta tilanteesta?