Eli ens viikolla pentu saa ensimmäisen rokotuksensa. Koskas sit saa tavata muita koiria? Odotan ku kuuta taivaalta et ton energiapakkauksen saa viedä koirapuistoon riehumaan...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Pennun saa viedä 7 viikon iästä lähtien tapaamaan muita koiria. Itse asiassa pentu saa tavata muita koiria jo tätä ennen. Omakin pentuni tapasi 5 viikon iässä vanhemman koiramme ja 6 viikon iässä se oli jo kennelpäivillä 20 vieraan koiran kanssa.
Pennulla on emolta saatu rokotesuoja, joka suojaa pentua niin pitkään, että se saa uuden rokotesuojan omista rokotuksistaan. Tämän kun ihmiset ymmärtäisivät, meillä olisi kenties aavistuksen verran enempi sosiaalistettuja koiria.
Ja koiratarhaan kannattaa pentu viedä joko yksin, tai hyvin tuntemasi, sosiaaliseksi havaitun koiran kanssa, joka ei rökitä pentua.
No voi sun vitalis... Ja mä kun ihan aattelin, et pitää rokotuksiin asti kuleksia yksin... Tässä meijän lähellä asuu ton sisko, vois ehdottaa omistajille treffejä puistossa niin sais tyypit painia![]()
Mitenkään ei ole tarkoitus päätä aukoa...mutta on asioita joita kannattaa tutkiskella jo ennen koiran hankintaa. Siis misään nimessä ei tarvitse kaikkea tietää (mä en tiedä vieläkään, vaikka mulla on ollut koiria 17v) mutta pennun tärkein sosialistamiskausi on 8-12 viikkoa ja se on teillä ihan kohta ohi.
Eli nyt vaan kiireen vilkkaa järkkäät kohtaamisia muiden, kivojen koirien kanssa. Eikä välttämättä tarvitse päästää leikkimään (äläkä päästä remmissä haistelemaan, ettei tule konflikteja) vaan riittää, että kuljet jonkun koirakon kanssa ns. yhdessä samaa lenkkiä. Pentu sosiaalistuu kyllä siinäkin.
Ja siskon kanssa painitreffit on ihan parasta, eli semmoisia ihan ehdottomasti kehiin, mielellään vaikka joka viikko![]()