PCO ja Femar

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi30

Jäsen
04.01.2008
197
0
16
Hei,

Sain tänään PCO-tuomion, lääkkeeksi kierron alussa Femar ja lopussa Terolut. Nyt jälkikäteen ihmettelen, että miksihän minulle määrättiin tuo Femar eikä Clomeja. Käyttääkö kukaan muu Femaria? Olisi mukava kuulla kokemuksia siitä.

Todellista syytä en tietenkään tiedä, mutta yksi veikkaus voisi olla klomifeenin huono saatavuus tällä hetkellä. Clomhexiniä ei kuulemma tilata tukkuunkaan enää lisää, ja Clomifeniä saadaan maahan aikaisintaan viikolla 3 ensi vuoden puolella.

Mulla kanssa PCO todettiin elokuussa, ekassa kierrossa kokeiltiin Clomeja, joista ei ollut mulle apua. Sitten siirryttiin Arimidexiin (= vastaava kuin Femar, eri nimi vain) ja se toimi mulla paremmin. Siihen yhdistettiin myös muutama piikki, ja nyt ollaan onnellisesti raskaana rv8 :) Muutenkin olen kuullut Femarista/Arimidexistä tosi hyviä kommentteja ja kokemuksia PCO:n hoidossa, eivät aiheuta myöskään niin pahoja sivuvaikutuksia kuin Clomit, esim. mulla ei ollut mitään haittavaikutuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja stellina:
Mulla kanssa PCO todettiin elokuussa, ekassa kierrossa kokeiltiin Clomeja, joista ei ollut mulle apua. Sitten siirryttiin Arimidexiin (= vastaava kuin Femar, eri nimi vain) ja se toimi mulla paremmin. Siihen yhdistettiin myös muutama piikki, ja nyt ollaan onnellisesti raskaana rv8 :) Muutenkin olen kuullut Femarista/Arimidexistä tosi hyviä kommentteja ja kokemuksia PCO:n hoidossa, eivät aiheuta myöskään niin pahoja sivuvaikutuksia kuin Clomit, esim. mulla ei ollut mitään haittavaikutuksia.

Mäkin sain femarin ja mulla munasarjat pco-tyyppiset.Ei mitään sivuvaikutuksia eli hyvä lääke.Toitotulokset on kait parempia kuin clomeilla.

stellina Mitä noi piikit sitten autto????Munasolun irtoominenko sillä varmistettiin????

Hmm, mun hoitava lääkäri ei ole puhunut sen enempää Femarista kuin Arimidexistakaan.. Pitänee kysäistä häneltä, kun seuraavan kerran käyn Väestöliitossa.

Mulla siis myös PCO ja tällä hetkellä lääkityksenä vaan metut, koska hoitoja ei voida vielä aloittaa. Tarkoitus on kuitenkin kokeilla clomeja alkuvuodesta ihan vaan siksi, että nähtäisiin, onko niillä mitään vaikutusta. Onneksi sain tänään paketin Clomhexalia, nyt kun klomifeenin saatavuus tuntuu olevan hyvin epävarmaa.

Shenda81:

Mulla kasvoi kerran munasolut ihan pelkillä Arimidexeillä ja sitten kahdessa kierrossa annettiin potkua kasvuun vielä muutamalla Gonal F-piikillä. Arimidexistä on kai mun lääkärin mukaan myös se hyöty, että jos niitä syödään kierron alussa viikko, niin ne herkistää munasarjoja niin, että vaikka annettais munasolulle potkua piikeinkin niin ei lähde kasvamaan kuin se yksi munasolu. Mulla ois kuulemma pelkillä piikeillä lähteny takuuvarmasti kasvaan iso joukko munasoluja ja sitten ois voitu tehdä vaan IVF.Mua hoidettiin Väestöliitossa. Plussakierrossa söin viikon kierron alussa Arimidexiä, sitten piikitin muutaman päivän Gonal-F:ää pienimmällä annoksella ja sitten viä pistettiin Pregnyl, jolla varmistettiin munasolun irtoominen. Plussakierrossa tehtiin vielä varmistukseksi inssi, vaikkei miehen simpoissa mitään erikoista ollutkaan. Ja nyt oon ihan hurjan onnellinen tästä odotuksesta, joka tosin on aikas alussa :heart:

stellina Mä ajattelin kanssa kysyä klinikalta josko saisin sen irrotuspiikin.Eli nyt eka kuuri syöty femareita.Toiselle puolelle kasvoi johtofolli 14mm ja toiselle puolelle 15mm.Ovistesti näytti plussaa kp 14.

Mä olen hoidossa fertinovalla helsingissä.Meilläkin miehen simpat priimatavaraa.
Tai sitten voisi varmaan tuota inssiä kokeilla.....

Yhteistyössä