PAS helmi/maaliskuu

Sadepilville halaus! Odottaminen on tässä koko hommassa pahinta. Ja pelko myös. Jaksamista :hug:

Kiitos eilisestä tapaamisesta kaikille osallistujille ja myös tässä ketjussa kirjoittaville muillekin! Olette tärkeitä, älkää menkö koneelta pois =)

Oli tosi mukava jutella eilen. Teki hyvää tavata joukko samassa tilanteessa olevia. Illalla kyllä tuli itku, vaikka oli ihan hyvä mieli. Kai se kuitenkin kävi voimille jutella siitä vauvasta kolme tuntia! Mutta ilta oli ihana ja odotan jo seuraavaa tapaamista noin 2 viikon kuluttua!
Jos joku uusi Helsingin suunnalta uskaltautuisi myös mukaan?
 
Tiedättekö, kun mä tuupein niitä ligeja itteeni, ni muniho alko selvästi rasvottumaan, paitsi yläselästä. Mut muualla selässä oli oikeen semmosia finnimäisiä molluskoita, joista ei kuitenkaan tullu mitään ulos.
sadepilvi: mitä sulle on tehty viime kuussa? Mulle se hoitsu sanoi, et on todennäköstä ettei ivf/icsi:n jälkeisenä kuuna ovuloi luonnostaan. Kroppa palautuu siitä hoidosta. Voihan se olla, et jollakin se kestää vaikka sen kaksi kiertoa?
Mä olisin voinu antaa mun oviksen sulle, kun ei sillä meen tapauksessa mitään tässä kuussa tehny. Meil on menos toi välikuukausi. Koita jaksaa :hug:
 
Finttu mul tehtiin luomu passi.
Eka kerran hoidon aikana ovis kateissa. Saana kiitos halauksesta.
Onkohan mulla ennenki ollu ongelmii oviksen kanssa. Sillä ennen hoitoi en oo tavannu ovista noissa testeissä. Mula oli ennen hoitoi käytös donna ovis sylkitesti ja koskaan en voista bongannu sillä. Ja nyt hoitojen yhteydessä tuli tuo clear blue testi käyttöön ja pari kertaa ovis löytyi. Kunnes nyt. Se on kateissa. No eiköhän tään joku ratkasu löydy.
Ainakin odottaa voi koin jos sitten kohta tapahtuu jotain. Tai sitten seuraavaan kiertoon.
No se kuullaan vielä miten käy. :ashamed:
 
Kiitos todellakin kaikille eilisestä :heart: Monet hyvät naurut sai ja kyllä mäkin kotimatkalla muutaman kyyneleen tirautin joten älä Saana huoli.

Ihana oli puhua asioista ilman, että tarvitsi tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että taas jauhaa näitä samoja asioita.

Finttu: Sun täytyy tulla meidän Helsingin tapaamiseen mukaan jos ette siellä Tampereella saa aikaiseksi.

Mihinköhän kategoriaan kuuluu 2+ työajanseurannassa? :LOL:
 
Hih, Siisami jaa-a pitää varmaan kysyä esimieheltä :LOL: Kamalaa tänään ollut niin kiirus aamupäivä, ettei vielä aiemmin koneelle ennättänytkään :D Minulla ei eilen itku tullut, mutta migreenin sain kyllä taas illaksi. Maanantaina oli sama homma, reagoin monesti asioihin päänsäryllä... Tosiaan mukava huomata, että vakavista asioista kykenee puhumaan huumorin siivittäminä. Mun mies kysyi, kun ekaan tapaamiseen lähdin, että meettekö sinne yhdessä itkemään. Voisi sanoa että päinvastoin, naurettu on senkin edestä!
 
Huomenia.

Kun itsekin tässä ivf-kierron jälkeen yritän nyt ovista toiveikkaasti metsästää (tänä aamuna ekan kerran tikuttelin, kp 10), niin uteliaisuudesta vielä Sadepilveltä ja muiltakin sellainen kysymys, että onko sulla/teillä muniksissa ovis-kipuja yleensä luomukierroissa? Entä limaa? Mulla nimittäin on molempia (varsinkin kipuja hyvin selkeästi, limaa vaihdelleen), ja eilen ja viime yönä oli sellaiset kunnon kirvelyjomotukset oikealla puolella ja myös vähän vasurissa , mistä johtuen vähän odotin, että tikkuun olis jo tullut munan kuva (mä testailen clearbluen digillä kun se on niin helppo ja sillä oon joka kierrossa onnistunut), mutta eipä tullut....Kivut oli kuitenkin sen verran äkäset, että tuntui melkein samalta kun silloin kun kasvattelin viimesiä päiviä ivf-munia???? Nojoo, kroppa varmaan tässä raukka toipuu kun mullahan oli ihan hevosannokset niitä lääkkeitä ivf:ssä. Joka tapauksessa jännityksellä seurailen, vieläkö niitä kipuja tulee vai häviskö ne jo vai mitä tässä kierrossa tapahtuu...Jos mitään.

Mullahan on sitten huomenna eka lääkärin tapaaminen 1. ivf:n ja siis tän km:n jälkeen, katsotaan miten oon toipunut. Vähän jännittää, että miten se kommentoi tota ekaa ivf-yrityskertaa ja km:a ja riippuen sen reaktiosta/kommenteista/niiden vähyydestä/mistä vaan/ on mahdollista, että purskahdan kyynelehtimään. Äh, jotenkin se tuntuu väistämättömältä että siellä herkistyy - - - onnellisessa tapauksessa huomenna olis ollut eka sydänääni-ultra.

Välillä tuntuu paremmalta ja välillä olen jopa ihan innokkaasti alottamassa uutta hoitoa (PAS tai IVF), mutta kuitenkaan ei tarvita paljoa siihen, että silmät tulvii yli äyräidensä. Tiedätte kyllä mistä puhun.

Ihanaa että teillä on ollut kiva tapaaminen eilen! Mä en vaan uskalla. Jotenkin tää kasvottomuus tuntuu niin turvalliselta itselleni - kun ollaan miehen kanssa ihan kaapissa tämän asian kanssa toistaiseksi - ja ehkä aina. Niin tai näin, ilman teitä rakkaat nettiystävät ja kohtalotoverit en kertakaikkiaan tajua miten olisin pärjännyt tämän vuoden alun. Täytyy tunnustaa, että vauvakuume-aikoina pyörin jatkuvasti muilla palstoilla taustailijana ja vähän kirjoittelinkin vauva-lehden palstalle mutta jotenkin se kuumeilu alkoi oksettaa, kun muut plussasi käytännössä heti tai tokasta kierrosta. Täällä on parempi olla.

Halauksia.
 
Mulla ei juuri oviskipuja oo näkyny koskaan. Ei ainakaan mainittavia.
Mä kanssa testaan tolla clear blue digitalilla nykyään.
Alotin tikutuksen sillä kanssa kp10 ja nyt menos kp16. Tuolloin 9kp mulla oli kanssa olo illal et olis voinnu kp10 mittariin värähtää ovis merkit mut ei niin ei.
Yleenä mulla kyl on ollu limaa liikkeellä mut ei nyt. Nyt on lähinnä aavikko lähempänä totuutta. :'(
Olo on kuin menis vuoristoradalla ylös alas.
 
Voi Siisami, kiitos kutsusta, mut mul on vähän turhan pitkä matka (yli 250 kilsaa) sinne teen treffeille. Voishan sitä harkita silti joskus jos treffaatte viikonloppuna, kun mun sisko asuu siellä pk-seudulla, ei kuitenkaan hgissä.
).( (ja vähän stellalle) ei mulla oo ennen näitä hoitoja tissit kasvanu oviksen jälkeen. Mut kai se kroppakin muuttuu näiden myötä. Ja sit voi olla vaan niin, et seuraa itteensä niin paljon tarkemmin, ku ennen. Mut en usko tohon itsetarkkailuunkaan, kun mieskin sanoi, et mun tissit on isommat ja toi maha ei oo vieläkään laskenu kunnolla. Niin eikä ollu mainittavia kipuja (ei ole nytkään) eikä mitään ihme limojakaan, edes sillon kun join greippimehua.
 
Kiitos myös omasta puolestani, Siisami, Annuli, Saana ja Sahrami! Oli tosi mukava nähdä ja "jauhaa" kunnolla näistä asioista. Me juteltiin vielä kotiin päästyäni miehen kanssa pitkä tovi mun Felicitas-käynnistä ja tietty eilisillan tapaamisesta. Otetaan taas uusiksi!

Stella, jos susta vaan yhtään alkaa tuntumaan siltä, että uskaltautuisit mukaan, niin kerro! Me kaikki ollaan varmaan ajateltu samoin, että sitä jotenkin menettää netti-anonymiteetin, jos lähtee muita tapaamaan. Mä en ainakaan kadu hetkeäkään, että oon tavannut muita samassa tilanteessa olevia. Meillä oli eilen tosi hauskaa ja vaikeistakin asioista revittiin huumoria!

No niin, ja sit apteekkiin. Pitäisi lähtee ostamaan Lugeja, Zumenoneja ja Multi-tabs tabletteja.
 
Stella: Mulla on yleensä aika selvät oviskivut ja limojakin jonkinverran. Mä en kuitenkaan ole koskaan saanut ovistestiin tasavahvoja viivoja vaikka ultrassa ja verikokeissa kaikki vaikuttais olevan ok. Tiedä sitten mistä toi johtuu.

 
Samary, pidetään vielä kuitenkin sulle peukkuja ennen kuin testaat virallisesti. Josko se plussa tai ainakin haamu vielä testiin pärähtäisi. Onko sulla muuten ollut nyt PAS:n jälkeen minkäänlaisia tuntemuksia/oireita? En kans äkkiseltään muista, että tehtiinkö teille lääkkeellinen PAS vai luonnolliseen kiertoon?

Sadepilvi, mulla kans ei oviksesta oo ollut juuri mitään tietoa - paitsi nyt luomukierrossa! Sain viikonloppuna o-testiin 2 tasavahvaa viivaa ja eilen todettiin ultrassa, että ovis on ilmeisesti juuri ollut. No, paljon pupuilua ja lugeja loppukierroksi ja r-testi parin viikon päästä. Toiveet korkealla mennään eteenpäin! Oliko teille tehty nyt tähän kiertoon luomu PAS vaiko aikaisempaan?
 
Lisäsín itseni jo neganneisiin kun se on täysin tyylipuhdas nega et ei jätä mitään arvelujen varaan. Olin jo tähän niin valmistautunut et ei edes itketä. On vaan turta olo. Kiitos kuitenkin kaikille jotka valoitte minuun toivoa. Minkäänlaisia tuntemuksia ei siirron jälkeen oo ollu (luomu passi) mitä osittain arvasinkin tän kertasen tuloksen.

mites Ennillä piinailu sujuu?

Tsemppiä kaikille tuleviin passeihin! En katoa minnekkään, joten päivittelen listaa edelleenkin. Toivottavasti sinne vaan alkaisi ropisemaan noita plussia :heart:
 
Samary :hug: Voikun sitä toivoisi kaikille onnistumista, kun tietää miten rankkaa tämä on! RobottiRuttuselle myös :hug: ja jaksamista!

Stella, komppaan katia tuossa tapaamisjutussa. En minäkään olisi uskonut ikinä lähteväni nettituttuja katsomaan, mutta tapaamiset ovat todella olleet antoisia. Kypsyttele ajatusta mielessäsi, ja ilmoittele mikäli muutat mielesi. Ollaan ajateltu tapaavamme n. 2vkon välein.
Tuli muuten mieleen, että olenhan minä teininä ollut muistaakseni kaksi kertaa sokkotreffeillä. Muistan, että toisella kertaa olisin halunnut liueta nähdessäni tämän seuralaiseni, mutten kuitenkaan kyennyt olemaan niin ilkeä. Toista tapaamista ei kuitenkaan tullut :D :D
 
Hyvää keskipäivän jälkeistä elämää itse kullekin...

Täällä sitä taas ollaan kuulkaas hämmentyneinä täynnä intoa ja toivoa. Mulla oli siis lääkärin tapaaminen äsken. Se teki hyvää, oli tosi asiallinen ja tehokas käynti, enkä itsekään murtunut ollenkaan kyynelehtimään, olin itse asiassa ihan rauhallinen ja asiallinen itsekin. Ei syvällisesti puhuttu km:sta ja sen aiheuttamasta pettymyksestä, mikä oli itse asiassa ihan ok. Se suhtautui kauhean järkevästi ja positiviisesti tilanteeseen, kysyi vaan jännästi, että tuntuiko musta siltä, että olin raskaana. Rehellisesti vastasin (vaikka vähän hävettikin, koska niin vähän aikaahan sitä kesti), että vaikka se nyt ehkä kuvitelmaa olikin, niin en silti voi sille mitään, että kyllä todellakin tuntui ihan loppuun asti "raskaanaolevalta" ja tunnustin myös että olin ihan varma plussasta jo etukäteen. Nyökkäili siihen ja kun käytiin läpi sitten ihan tarkalleen ne testauksen jälkeiset päivät, oireet ja vuodon alku yms, totesi sitten, että vaikka en hcg-verikokeeseen tullutkaan niin kyllä mä raskaana olen ihan varmasti ollut enkä myöskään ole itse sitä km:a aiheuttanut. Tervettä raskautta ei kuulemma saa käytännössä millään kesken ja vastaavasti, vaikka olisin seissyt päälläni, en olisi voinut km:a estää. Tiesin sen tietysti, mutta silti oli huojentavaa kuulla se.

Noh, sitten taas tuttuun asentoon tutkimuspöydälle. Tuomio: luomuovis ei näytä kauhean todennäköiseltä koska siellä ei (ensimmäistä kertaa mun hoitohistoriassa) näkynyt isoa johtofollia, alle 10 mm pienempiä vain (ja munasarjat oli taas kuulkaa täysin hukassa, mikäköhän siinä on että ne on joka kerta ihan missä sattuu). Lisäksi tutkittiin tietysti kohtu. Se oli hyvässä kunnossa, täysin siisti ja säännöllinen ja limis oli paksuuntunut jo 8 mm:seksi, joka on mulle itse asiassa hämmentävän paljon (kp 11 vasta), mun enkka taitaa olla 8.8 viime ivf:n punktiopäivänä. Outoa - tai ei outoa, mutta positiivisella tavalla yllättävää.

Mutta niin, lääkäri ehdotti, että tehdään PAS ensi keskiviikkona!!!! JOS siis meidän 2 pientä huurulaista selviävät sulatuksesta tiistaina.... Eli kävin siis tuolla tutussa Manskun YA:ssa hakemassa pregynovaa ja lugesteroneja (jeah, babies, en lausu enää näistä kapseleista pahaa sanaa ikinä...) ja nyt se taas alkaa, jännittäminen.

Tuntuu hyvältä, että voi tehdä jotain. Samaan aikaan vähän kammottaa, että mitenkähän mahtaa käydä pikkuisten pakkasvauvojen. Täytyy nyt pitää sormet ja varpaat ristissä, että ovat perineet isänsä sitkeyttä ja sporttisuutta ja että ne selviävät ääriolosuhteiden vaihtelua hyvin...

Halauksin,
S
 
Tervehdys siskot!
Minä liittyisin tähän ketjuun mukaan jos teille sopii?Täällä näkyy olevan muitakin tuttuja kun hengailin aiemmin tuosta tammi-helmikuun ivf ketjussa.

Tsemppiä Stellalle,sinulla alkaakin jännät hetket olla taas käsillä. =)

Tässä kerron vähän taustaa itsestäni.Lapsettomuutta on kohta jatkunut 3 vuotta.Minulla pco.Hoitoja on tehty 2 inseminaatiota ja nyt olisi maaliskuun lopussa eka pas.Hormoneja vetelin ja pistelin tossa tammi-helmikuussa ja saatiin aikaiseksi 29 munista joista hedelmöittyi 22.Kaikki meni pakkaseen kun iski hillitön hyperi ja viikon letku keikka sairaalaan.Nyt siitä ollaan selvitty ja ekat kuukautiset sen jälkeen mennyt.Toisia ootellaan.Tai oikeestaan ei ootella vaan ne käynnistetään teroluteilla ja sitten taas hormonit kehiin,eli luomukierrosta ei tietoakaan.Mutta näillä mennään.Alkaa kieltämättä turnauskestävyys jo vähän painaa.Ei jaksaisi enää pilleri ja pisto rumbaa ja psyykkistä painetta.Vähän alavireisinä tässä taaperretaan. T:risto
 
Welcome Risto!

Kuten huomata saattaa, olen taas maanisessa onnellisuusvaiheessa....Joten olen oivassa mielentilassa psyykkaamaan sua innolla odottamaan PAS:ia. Sulla on kuule niin mahtava määrä hedelmöittyneitä alkioita, että ihan kateeksi käy - aivan huikeaa! Sulla on siis aivan mielettömän hyvä todennäköisyys saada vaikka kuinka monta yrityskertaa - joskin, vain se yksi onnistunut tarvitaan!

Mullahan on nyt siis ensi viikolla siis käytössä ensimmäisen ivf:n ainoa ja "viimeinen oljenkorsi", jossa vain kaksi pientä keskilaatuista ja pikkasen laiskasti jakautunutta huurupäätä, ja silti olen tällä hetkellä aurinkoinen kuin hangon keksi...Nooh, kyllä se tästä ensi keskiviikoksi sitten suruksi muuttuu jos kumpikaan ei jaksa jatkaa, mutta näillä mennään ja nyt täytyy vaan iloita niin kauan kuin voi.

Noniin, jos puhutaan ihan vakavissaan, niin oikeesti tajuan ja tiedostan kyllä turnajaisväsyneisyyden, siitä meillä taitaa kaikilla olla liiankin paljon omakohtaista kokemusta. Musta olisi niin ihanaa, jos tulisi edes yksi päivä, jolloin en ajattelisi tätä asiaa. Ja mitäpä edes ajattelun ja odottelun tuskasta, mutta onhan nää hoidot lääkkeineen, toimenpiteineen ja henkisine paineineen oikeasti raskaita. Vähän tuossa taas kylmä käsi puristi sydäntä, kun luin uuden lääkkeeni (Progynova) pakkasuselostusta äsken ja mietin, että ei helvetti, kaikkea sitä pitääkin tehdä...Noniin, omasta navasta viis, mutta toi sun syperhyperi ja sairaalakeikka on kyllä varmasti verottanut ekstramäärin verrattuna tähän perus ivf/pas kuvioon. Aivan kaamea kokemus, varmasti! Mutta nyt olet kuitenkin kunnossa - ja tutussa seurassa kirjoittelemassa täällä!

Kivaa kun tulit takaisin porukkaan. Kyllä se tästä. Yhdessä mennään ja vähitellen siirrytään tuonne odotusaika-puolelle.

S
 
Kiitos Stella rohkaisusta.Sinä osaat lohduttaa ihmispoloa. :hug:
Nyt pidetään peukkuja, että siun huurunenät selviää pakkasesta.Eihän tähän hommaan tarvitse kuin yksi onnistunut sulatus ja siirto,niin se on menoa sitten.

Pakko kait sitä on uskoa tulevaan,että joskus tämä rumba helpottaa ja saa vapain mielin kulkea eteenpäin.Tämä on vain ohimenevä elämänvaihe meillä kaikilla,kyllä me tämän jaksamme.Olemme vahvaa tekoa me Suomalaiset naiset(yhtään väheksymättä muitakaan naisia). Nyt yritetään nauttia tulevasta keväästä ja nähdä pienet ilot tän kaiken dopingin keskeltä. =)
 
Mites Ennillä menee? Saitteko siirron tehtyä? Oireita? Tulepa kertomaan kuulumisesi.

Kiva, kun täällä alkaa jokaisessa IVF:ään/PAS:iin liittyvässä pinossa olemaan tuttua porukkaa!

Mäkin oon back in luge business. Aloitin meinaan ne keskiviikkona annostuksella 1 tabl/pv ihan vaan luomukierron oviksen jälkeen limakalvon parantamiseksi. Mistäänhän ei tosin oo takeita, että edes ovuloin, mutta ultrassa ainakin näytti siltä. On se muuten jännää, että jos onnistuu laittamaan lugen oikeaan kohtaan (ja oikeaan paikkaan tietty ;) ) niin se ei välttämättä valu lähes ollenkaan ulos. Nimim. kokemusta on.
 
Heippa kohtalotoverit.

Täällä taitaa olla toivo menetetty, sillä pms-oireet on olleet jo viikon puolivälistä ilmoilla. Lugesteronit pitää vuodon toistaiseksi vielä poissa, vaikka pientä tuhrua on jo havaittavissa. Mitään oireita ei oo ollut koko aikana. Yleensä luget aiheuttaa mulle jos jonkinmoista oiretta, mutta nyt ei yhtikäs mitään! NYt on tosin pienempi annostus kun ivf kierroksella, eli kroppa ei varmaan jaksa enää huomata koko lugeja! Virallinen testipäivä on vasta keskiviikkona, mikä on musta ihan järjettömän myöhään, sillä normi-kierrossa menkkojen pitäis alkaa joko tänään tai huomenna. Alkuviikosta aion kyllä testata, jotta pääsen eroon noista lugeista ja vuoto voi tulla.

Tässä pikainen raportti tilanteesta, joka ei siis kovin lupaavalta näytä...
 
Tää pino on nyt selkeesti hieman hiljaisempi. Taitaa meistä niin moni vasta odotella hoitoa.

Täällä odotetaan menkkoja alkavaksi jotta pääsis taas hormooneja napsiin. Nyt niitä sit varmaan odotetaan kauan ja hartaasti kun kerrankin olis kiva et tulisivat :kieh:
 
Enni, koita vielä tsempata ennen testaamista. Ei se oireettomuus tai oireiden vähyys suoraan tarkoita sitä, että nega tulisi. Muistaakseni joku tuolta tammi-helmikuun IVF-puolelta juuri plussasi melko oireettomana. Ymmärtääkseni myös tuhruilu voi hyvin olla merkki raskautumisesta. Lippu korkealla vaan ensi viikkoon!
 
täällä kans ootellaan että pääsis ovista tikuttelemaan, ensi viikon sunnuntaina voisi aloitella. jännityksellä odottelen ovuloinko edes ollenkaan vai saanko tilata reseptit itselleni. ja jos nyt sattuisi niin että ovulaatio on kierron samana päivänä kuin viime kierrossa ehtisin siirtoon vielä tässä kuussa kun se siirto osasto on lomalla pääsiäisviikon...
 
Kiitos Kati, täällä yritetään sinnitellä. Mieli on vaan niin maassa, ja usko plussaan senkin takia horjuu. Tiistaina taidan testailla, sillä keskiviikko on vähän huono päivä, kun on heti aamusta pitää olla skarppina, eikä itkusilmäsenä.

Peukutuksia teille, että ne menkat alkais, jos siis ylipäänsä ovat alkaakseenkaan ja pääsette PASiin ilman että ärsyttävät pääsiäistauot sotkee kuvioita!! Itsekin ajattelin noita lugeja nappailla vielä pari päivää, jo ihan siitä syystä, että silloin ainakaan seuraava siirto ei ajoittuisi pääsiäiseen...
 
Olen ollut hieman kipeenä tässä viime päivät et en oo käynyt edes lukemassa mitä tänne kuuluu, mut eihän täällä ihmeempiä ole tapahtunut.

Tervetuloa risto :flower:

Enni
toivotaan parasta, vaikka sun oireet/oireettomuus viittaiskin pahimpaan :hug:

Stellalle tsemppiä siirtoon toivottavasti pienokaiset selviytyy sulatuksesta =)
 
No niin siis meil oli luomu passi ja piti tehdä toinen luomu passi nyt viime viikolla. :ashamed: Mutta ovistapa ei näkynyt eikä kuulunut. Ja niin se nyt sitten jää tekemättä. Hoitaja suositti meille taukoa muutamaksikin kierroksi. No ainakin yhden kierron tauko nyt otetaan. :'(
No toisaalta oli hyväkin et meni näin kun nyt jostain tuli vielä flunssakin.
 

Yhteistyössä