Parisuhteesta- ( tyytymättömille vaatijoille ) miks ei muillekin

Alkuperäinen kirjoittaja kiltistituhma:
:LOL: Ei helvata taas teitä naiset. Ja TavisÄiti, ny vedit kyllä top scoret! :hug:

Aivan mieletöntä. Tälle on olemassa sanontakin: "Helmiä sioille".
Jos asenne mättää ni kaikki voi kääntää täysin nurjaks ja vituilleen. Tää pino hyvin osoittaa tämän. Tässä näkee vaan sen että ihmiset on niin hel-ve-tin ylpeitä että aina ku joku osottaa vähänki pientä mahdollisuutta muutokseen ni tulee nyrkkiä vastaan. B) B) ja koko homma käännetään friikki showksi.

Ah goddamit. Tykkäsin taas hirveesti lukea tätä. Ladies.... :heart: :heart:

Mutta Tavikselle taas respect. :hug:

Ja ei pervot, en wonkaa Tavista enkä pyri sen sänkyyn enkä vemppaa sen kauniille kasvokuvalle. :D Se on musta muuten vaan niin ihastuttava!

Ihan puhtaasti ja vilpittömästi.
Miehen puhetta!

oodiparsakaalille
Alkuperäinen kirjoittaja Huoh...:
Tästäkin keskustelusta huomaa minkälaisia nalkuttajia ja jankuttajia naiset on...asiasta kuin asiasta saadaan tappelu aikaiseksi ja jatketaan vaikka maailman tappiin asti. Ei voida keskustella asiallisesti ja kuten aikuiset, on ruvettava vaan vääntämään ja kääntämään veistä haavassa. Näin se on vissiin parisuhteessakin? Ehkä TavisÄiti muotoili kysymyksensä hieman liian syyllistävään sävyyn, mutta kertoi myöhemmin että ei ollut sitä niin tarkoittanut. Piti silti joidenkin vetää ne herneenpalot nenään? En ihmettele enää yhtään miksi niin moni parisuhde voi huonosti... niin, ja nainen olen muuten itsekin.
Mie oon niin samaa mieltä. En tajua tätä(kään) haloota. Ja sit vielä yhden kysymyksen perusteella ruvetaan haukkumaan, nimittelemään ja ihan suoraan haistattelemaan. Olisi kyllä joittenkin muitten syytä kasvaa aikuisiksi (oli sitten ikä mikä hyvänsä ) ja opetella niitä käytöstapoja.

vieras
Luin ekan sivun, ja TavisÄidin jutuista sai kuvan, että naisen syytä aina kaikki, nainen nalkuttaa ja ei anna hyvää suhteelle jne...

Ja itse onnellisessa suhteessa, olemme tasaveroisia.

jensku
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja hittiläinen:
kun NAINEN syyllistää toista naista! Se on ruminta sovinismia maanpäällä! Mun mies petti, joo Tavisäiti, olin nuori ja kaunis kuten sinäkin olet. Nyt 10v viisaampana tajuan, että mussa ei ollut mitään vikaa, meidän suhteessa ei ollut mitään vikaa. Mies oli vaan itsekäs ja ahne. Meitä on moneksi juu tosiaan. Olet vielä nuori ja naivi, voit joutua vielä joutua nielemään nämä humanistiset haihatuksesi. Jutellaan 10v kuluttua kun sulla on oikeasti elämänkokemusta vähän enemmän ja toivon mukaan hieman käytöstapoja ja empatiakykyä. Nyynälle iso hali!
kiitos! :hug: :hug:

vain petetty voi tietää miltä tuntuu... kukaan muu ei voi... ja sitä on turha silloin lässyttää että: mietitkö koskaan itse miksi mies petti.... lässynlässynlää... :kieh:
Niin vain toinen petetty voi tietää tms. Totta tuokin.
Mutta rehellisesti, kyllä sillä miehellä aina on joku syy miksi pettää ja se syy on usein puolisossa oleva vika...joko todellinen tai kuvitteellinen.
Kysyin aikoinaan exältä, että miksi piti pettää niin vastaus oli että hän ei kokenut mun olevan tarpeeksi sitoutunut häneen. Ja voi jee, mitään muuta en ollutkaan kuin sitoutunut, mutta tämä oli hänen vastauksensa.
Joten Nyynä kyllä sillä miehellä varmaan on ollut joku paskaakin paskempi syy, vaikka itse varmaan tiedät että oot parhaasi tehnyt eikä sitä ois voinut siltä osin estää.
Joten tosta kysymyksestä on siltä osin turha suuttua, vaikka sulla taitaa olla vaan vielä tunteet niin pinnassa ton eron takia jotta et kestä mitään tollaista. Etkä varmaan vielä hetkeen tuu kestämäänkään...eikä tarviikaan.

Mutta ap:n juttuun...niin monet kun meistä muistais pitää huolta itsestään ja toisistaan niin tää maailma ois aika hieno paikka kaiken kaikkiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Jos jatkuvasti haluamme muuttaa toista emmekä arvosta hänen perusluonnettaan, saamme varmasti vain pään kipeäksi.

Kun annamme toiselle samaa huomiota jota toivoisimme itse saavamme, saamme myös itse enemmän.

kummpani saatetaan kiitollisuuden velkaan ja näin suhteesta ja rakkaudesta tehdään kauppatavaraa joka ei koskaan johda todelliseen rakkauteen*
Nuo lauseet allekirjoitan. Mutta tärkeintä on tahto, eikä riitä, että toinen tahtoo. Molempien on tahdottava olla ja jakaa elämänsä juuri tuon ihmisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
kun NAINEN syyllistää toista naista! Se on ruminta sovinismia maanpäällä! Mun mies petti, joo Tavisäiti, olin nuori ja kaunis kuten sinäkin olet. Nyt 10v viisaampana tajuan, että mussa ei ollut mitään vikaa, meidän suhteessa ei ollut mitään vikaa. Mies oli vaan itsekäs ja ahne. Meitä on moneksi juu tosiaan. Olet vielä nuori ja naivi, voit joutua vielä joutua nielemään nämä humanistiset haihatuksesi. Jutellaan 10v kuluttua kun sulla on oikeasti elämänkokemusta vähän enemmän ja toivon mukaan hieman käytöstapoja ja empatiakykyä. Nyynälle iso hali!
kiitos! :hug: :hug:

vain petetty voi tietää miltä tuntuu... kukaan muu ei voi... ja sitä on turha silloin lässyttää että: mietitkö koskaan itse miksi mies petti.... lässynlässynlää... :kieh:
Niin vain toinen petetty voi tietää tms. Totta tuokin.
Mutta rehellisesti, kyllä sillä miehellä aina on joku syy miksi pettää ja se syy on usein puolisossa oleva vika...joko todellinen tai kuvitteellinen.
Kysyin aikoinaan exältä, että miksi piti pettää niin vastaus oli että hän ei kokenut mun olevan tarpeeksi sitoutunut häneen. Ja voi jee, mitään muuta en ollutkaan kuin sitoutunut, mutta tämä oli hänen vastauksensa.
Joten Nyynä kyllä sillä miehellä varmaan on ollut joku paskaakin paskempi syy, vaikka itse varmaan tiedät että oot parhaasi tehnyt eikä sitä ois voinut siltä osin estää.
Joten tosta kysymyksestä on siltä osin turha suuttua, vaikka sulla taitaa olla vaan vielä tunteet niin pinnassa ton eron takia jotta et kestä mitään tollaista. Etkä varmaan vielä hetkeen tuu kestämäänkään...eikä tarviikaan.

Aika usein se pettäminen lähtee huonosta itsetunnosta ja siitä ei voi kyllä syyttää puolisoaan, tai ei ainakaan useimmissa tapauksissa.
(eri asia on jos se puoliso on jotenkin saanut tolkutettua että toinen ei ole yhtään mitään ja itsetunto nollassa sitä myöten. )

Joo, nalkuttaminen ja riidat on hiton hyvä tekosyy mennä vieraisiin,mutta siellä taustalla on ihan taatusti jotain muuta mille se nalkuttava puoliso ei voi mitään.
Koska jos ei ole tyytyväinen puolisoonsa ja parisuhteeseen, eikä mitään muuta keinoa olonsa parantamiseksi muka ole kun vieras sänky, niin silloin sanotaan adios ja vaihdetaan maisemaa, eikä aleta leikkimään toisen elämällä ja tunteilla.

Petetyn ei tarvitse syyttää itseään, se pettäjä tekee sen oman väärän ratkaisunsa ihan itse, teki se toinen osapuoli sitte mitä tahansa.

Nyynälle siis iso :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ekan sivun luin. Ja TavisÄidin löpinät sai sapen kiehumaan(mm. kommentointi ruusalle ja Nyynälle)
Mun mielestä se oli ihan ymmärrettävää kommentoitia kun ottaa huomioon että hän ainakin oman tulkintani mukaan ihan vilpittömästi tahtoi keskittää huomion naisiin miestensä rakastajina eikä niin että heti pitäis alkaa osottelemaan sitä miestään että totako pitäis paapoa sitä ja tätä ku se on semmonen :D
Joskus on tervettä just nimenomaan tuijottaa omaan napaan ja kysyä itteltä että millä tavoin vois itte olla parempi rakastaja ilman että taas väistää kasvun paikan ajattelemalla ettei se mies/vaimokaan sitä ja tätä. Siinä missaa heti hienon itseoivalluksen mahdollisuuden.

20 v. onnellinen suhde
Ekan sivun luin. Ja TavisÄidin löpinät sai sapen kiehumaan(mm. kommentointi ruusalle ja Nyynälle)
Mun mielestä se oli ihan ymmärrettävää kommentoitia kun ottaa huomioon että hän ainakin oman tulkintani mukaan ihan vilpittömästi tahtoi keskittää huomion naisiin miestensä rakastajina eikä niin että heti pitäis alkaa osottelemaan sitä miestään että totako pitäis paapoa sitä ja tätä ku se on semmonen :D
Joskus on tervettä just nimenomaan tuijottaa omaan napaan ja kysyä itteltä että millä tavoin vois itte olla parempi rakastaja ilman että taas väistää kasvun paikan ajattelemalla ettei se mies/vaimokaan sitä ja tätä. Siinä missaa heti hienon itseoivalluksen mahdollisuuden.
Se parisuhde vaatii MOLEMMILTA panostusta.

ruusahan sanoi, että hän panosti minkä kerkesi, mies vain rutkutti. Missä miehen panostus? TavisÄiti käänsi senkin ruusan kontolle.

Kumpikaan ei saa suhteessa olla marttyyri, suhde on tasavertaista yhteispeliä. Kumpikaan ei voi yksin ottaa yksin vastuuta parisuhteesta, se ei toimi.

Pettämiseen. Se on aina, AINA, pettäjän vika.

jensku
Mikä kenenki mielestä panostusta
Niin tääkin on niin sellainen asia että molemmat voi kuvitella panostavansa ihan täysillä ja toinen miettii mielessään, että miksei toinen panosta suhteeseen...eikä sitten sano ikinä mitä todellisuudessa ajattelee.

Alkuperäinen kirjoittaja 20 v. onnellinen suhde:
Se parisuhde vaatii MOLEMMILTA panostusta.

ruusahan sanoi, että hän panosti minkä kerkesi, mies vain rutkutti. Missä miehen panostus? TavisÄiti käänsi senkin ruusan kontolle.

Kumpikaan ei saa suhteessa olla marttyyri, suhde on tasavertaista yhteispeliä. Kumpikaan ei voi yksin ottaa yksin vastuuta parisuhteesta, se ei toimi.

Pettämiseen. Se on aina, AINA, pettäjän vika.
Tottakai se vaatii panostusta molemmilta mutta mun pointti on se ettei TavisÄiti varmastikaan tarkottanu ettei ois vaan hän lähinnä halus että naiset keskittys vaan itseensä miettimään itseään rakastajina ilman että tarvii heti vetää miestä verrokiks. Tottakai parisuhteet monesti kusee ku toinen ei näe vaivaa tai osoita vastarakkautta niin kuin toivois. Siitä ei ollukaan kyse. Pääajatus mun mielestä oli selkeesti vaan rakastamisen taito. Piste.

ja siekö edustat KAIKKIA miehiä? myös miun exää? epäilen syvästi...

jos kuule se polla kiristää ku normaalissa parisuhteessa pitäis elää, niin ei siinä mitkään kommervenkit auta. mie tiiän, oon yrittäny. yli 3 vuotta. ja siinäki oli 3 vuotta liikaa...

jensku

jos kuule se polla kiristää ku normaalissa parisuhteessa pitäis elää, niin ei siinä mitkään kommervenkit auta. mie tiiän, oon yrittäny. yli 3 vuotta. ja siinäki oli 3 vuotta liikaa...
No jos kerta tiedät tehneesi kaikkesi niin miksi ihmeessä sä sitten annat itses provosoitua tollaisesta kysymyksestä jonka Tavisäiti sulle heitti ?
Se kuka pettää niin pettää tasan tarkkaan keksitystä syystä tai sitten todellisesta...ei se oo sen kummempaa.

Toki varmasti on olemassa parisuhteita joissa on olemassa ihan todellinen syy sille pettämiselle...mutta mä uskon sen olevan niin pieni prosentti olemassa olevista parisuhteista ettei siihen voi vedota todellisuudessa.

Ja suomalaiset miehet on tollasia, monet siis, ihan mörriköitä jotka sanoo mitä sylki suuhun tuo.. Tuskima se kuitenkaan tako päätä seinään kun leivoit pullaa?
Eikä niin monetkaan. Mun ei ole tarvinu miehestäni valitella oikeastaan yhtään mitään. Toki voi sanoa joskus mitä sylki suuhun tuo, mutta yleensä pyytää anteeksi siinä vaiheessa. Mies kunnioittaa mua, mä kunnioitan häntä. Kommunikaatio on tärkeää meidän suhteessa, myös toisen huomioon ottaminen. Motto: "Tee se mitä haluaisit muiden tekevän sinulle." Vai miten se menikään.

Jos hän lähtisi pettämään mua, niin siinä vaiheessa se on kiitos ja hyvästi. Pettäminen ei ole sillon mun vika, ei todellakaan. Se on siinä vaiheessa hänen oma valintansa.
Pettämiseen jos on tarvetta, niin yleensä se kertoo ettei kaikki ole kunnossa parisuhteessa. Toki on niitäki, jotka kaipaa koko ajan jotain lisää elämäänsä, mutta jos parisuhde on molemminpuolin tyydyttävä ja hyvä, niin tuskinpa siinä on tarve lähteä hakemaan ulkopuolelta huomiota. Mutta tämäkin on vain mun mielipide.

jos muka oikeasti et tarkoittanut..
Sanoin jo ettei ollut tarkoitus ja anteeksi en pyydä kun en mitään väärin tehnyt.
Mulla on sellanen kasvatus, että jos loukkaan, vaikka tahtomattakin, niin pyydän anteeksi. Anteeksi pyydetään nykyään liiankin vähän.
Mun mielestä sä olisit anteeksipyynnön velkaa TavisÄiti. Samoin nämä haukkujat ja haistattelijat myös.

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:

No jos kerta tiedät tehneesi kaikkesi niin miksi ihmeessä sä sitten annat itses provosoitua tollaisesta kysymyksestä jonka Tavisäiti sulle heitti ?
Se kuka pettää niin pettää tasan tarkkaan keksitystä syystä tai sitten todellisesta...ei se oo sen kummempaa.

Toki varmasti on olemassa parisuhteita joissa on olemassa ihan todellinen syy sille pettämiselle...mutta mä uskon sen olevan niin pieni prosentti olemassa olevista parisuhteista ettei siihen voi vedota todellisuudessa.
vitutti vaan se, kun kuulin exän suusta täsmälleen saman lauseenparren ku mitä tavisäitiki kirjotti: eli ootko miettiny miksi petin...

Taas sä käänsit katseen naisista miehiin. Reputat luetun ymmärtämisessä sweetie
:whistle:

Montako kertaa pitää allekirjottaa että tässä puhutaan NAISISTA rakastajina. Miehistä oo ollenkaan nyt puhe joten ei tässä tarvii mitään miehiä edustaa. Varsinkaan kaikkia.

Yhteistyössä