Parisuhteesta- ( tyytymättömille vaatijoille ) miks ei muillekin

hittiläinen
en tiedä sinusta mutta mulla tulee aina sellaisesta väärinkäsityksestä tunne, että asia tulisi selvittää nätisti. Ihmettelen ettei sulle tullut tarvetta reagoida esim, tähän malliin: Voi ei, en tosiaan tarkoittanut että olisit mitenkään Nyynä ollut pettämisen syy!Henkilökohtaisesti, minä en voi edes ymmärtää miten petetyn on kovin rakentavaa miettiä, miksi toinen petti? Usein ja melkein aina kun se syy on henkilön omassa päässä ja ahneudessa.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hittliäinen:
mutta kai se ottaa sitten sun luonteen päälle niin pyytää aidosti anteeksi.. Eikös se anteeksipyyntö juuri tähän ketjuun kuitenkin kuuluisi? En ole ainoa joka sinulta sitä odottaa.
Tuohon pettämiseen vielä, jos toinen pettää on minusta erittäin asiatonta mennä kysymään petetyltä " mikä oli sinun osuutesi, että toinen ajautui pettämiseen"? Sama kun eräs ihminen minulta kysyi, "miten sun mies ottaa sun masennuksen, mites hän jaksaa"? Tämän tyypin kysymykset nyt vaan kuullostavat herkästi syyllistämiseltä. Jokainen miettii näitä ilman ulkopuolisten kysymisiäkin. Tämän ainakin voimme oppia tästä ketjusa. Muuten aloituksen teksti oli aika yleispätevää diipadaapaa, jota jokainen miettii, mutta aina sekään ei auta.

Ei hyvää päivää. Nämä sinun kirjoitukset kuullostaa ihan oikeasti todella idioottimaisilta. Kyllä se on ihan tosiasia että yhdessä ihmisessä ei voi aina olla kaikki vika. Jokaisen ihmisen on katsottava peiliin ja mietittävä omaa käytöstään. Ja se että joku on kysellyt sinulta miehesi vointia, osoittaa vain ja ainoastaan fiksuutta. Onhan se masennus todella rankkaa sillekkin ihmiselle joka masentuneen kanssa elää ja on.

Mutta tärkein kysymykseni on: Miksi ihmeessä Tavisäidin täytyisi SINULTA pyytää anteeksi? Ei hän ole sinulle mitään velkaa! Päinvastoin, sinun kuuluisi pyytää anteeksi Tavisäidiltä!!!!

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hittiläinen:
en tiedä sinusta mutta mulla tulee aina sellaisesta väärinkäsityksestä tunne, että asia tulisi selvittää nätisti. Ihmettelen ettei sulle tullut tarvetta reagoida esim, tähän malliin: Voi ei, en tosiaan tarkoittanut että olisit mitenkään Nyynä ollut pettämisen syy!Henkilökohtaisesti, minä en voi edes ymmärtää miten petetyn on kovin rakentavaa miettiä, miksi toinen petti? Usein ja melkein aina kun se syy on henkilön omassa päässä ja ahneudessa.

sitä nimenomaan kannattaa miettiä. Paljon helpompi on antaa anteeksi ja jatkaa elämäänsä kun on miettinyt myös omaa käytöstään ja osaansa. Vaikka se vika olisikin vain ja yksinomaan pettäjässä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
TavisÄiti oli ketjussa itseriittoinen ja vailla empatiakykyä. Minun mielipiteeni.

Onhan hänen sanonnat esim. pettämisestä monen tiedossa.
Voi pientä, asiaahan hän puhui;kolahtiko?
Ei puhunut minun mielestäni asiaa. Mikään ei oikeuta pettämään. Aina voi lähteä ovesta ulos, ilman että pitää toista loukata.

Ja ei osunut ja uponnut, jos ottaa kantaa johonkin ja on eri mieltä, ei tarkoita, että osuu ja uppoo. Se sinun pitäisi tästä elämästä oppia.

oodiparsakaalille
Alkuperäinen kirjoittaja hittliäinen:
mutta kai se ottaa sitten sun luonteen päälle niin pyytää aidosti anteeksi.. Eikös se anteeksipyyntö juuri tähän ketjuun kuitenkin kuuluisi? En ole ainoa joka sinulta sitä odottaa.
Tuohon pettämiseen vielä, jos toinen pettää on minusta erittäin asiatonta mennä kysymään petetyltä " mikä oli sinun osuutesi, että toinen ajautui pettämiseen"? Sama kun eräs ihminen minulta kysyi, "miten sun mies ottaa sun masennuksen, mites hän jaksaa"? Tämän tyypin kysymykset nyt vaan kuullostavat herkästi syyllistämiseltä. Jokainen miettii näitä ilman ulkopuolisten kysymisiäkin. Tämän ainakin voimme oppia tästä ketjusa. Muuten aloituksen teksti oli aika yleispätevää diipadaapaa, jota jokainen miettii, mutta aina sekään ei auta.

Mitä ihmeen pahaa tuollaisessa kysymyksessä on?! :headwall: Kyllähän jokainen ymmärtää, että masennus vaikuttaa koko perheeseen. Minusta on hienoa, että ajatellaan muutakin perhettä ja myös kysytään ääneen, miten muilla menee! Tuossa on kyllä syyllistäminen kaukana. Vaan nytpä ymmärrän paremmin sinunkin reaktiosi, esimerkiksi me olemme tuon syyllistämisen/syyllistymisen suhteen ihan eri aaltopituuksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja hittiläinen:
Ai niin että olisin alkanut heti säälimään ja lohduttamaan kanssasiskoa jota en tunne edes ja joka alkoi samointein kiroamaan mulle? Neutraaliin kysymykseen riitää mun mielestä nettisaitilla ihan normaali pahoittelut- pyyntö.

vieras
TavisÄiti oli ketjussa itseriittoinen ja vailla empatiakykyä. Minun mielipiteeni.

Onhan hänen sanonnat esim. pettämisestä monen tiedossa.
Voi pientä, asiaahan hän puhui;kolahtiko?
Ei puhunut minun mielestäni asiaa. Mikään ei oikeuta pettämään. Aina voi lähteä ovesta ulos, ilman että pitää toista loukata.

Ja ei osunut ja uponnut, jos ottaa kantaa johonkin ja on eri mieltä, ei tarkoita, että osuu ja uppoo. Se sinun pitäisi tästä elämästä oppia.
Niin

Naapurin tyttö
Onpa taas lapsellista meininkiä. Olisikos aika paljon katkeruutta ilmassa? TavisÄidin lainaama teksti oli fiksua, kiitos että yritit nostaa palstan tasoa. Tämä oli kyllä helmiä sioille, niinkuin tuossa aikaisemmin mainittiinkin.

Mielestäni tämän päivän suurimpia ongelmia on se että ei tajuta että elämässä ei tapahdu asioita sattumalta. Meillä jokaisella on erittäin suuri vaikutus omaan elämäämme. Eikö kuulosta jopa helpottavalta? Emme ole väliinputoajia tai huonon onnen uhreja. Meillä on vapaa tahto tehdä niinkuin haluamme. Omat valintamme, tekomme ja ajatuksemme muokkaavat tulevaisuuttamme, ja sitten olemme tapahtumista vielä katkeria!!!

Tätä ei pidä nyt sekoittaa siihen, että muiden ihmisten pitäisi kohdella juuri "minua" hyvin siksi kun minä olen kohdellut muita ihmisiä hyvin. Tilanne on vaan niin että myös muilla ihmisillä on vapaa tahto tehdä niinkuin he haluavat. Meidän valinnassamme on kuitenkin se kuinka me tähän reagoimme. Katkeroitumalla vai hyväksymällä tapahtuneen. Katkeroituminen näyttää olevan monille ainoa oikea tapa toimia. Asian hyväksymisellä, anteeksi antamisella (vaikka kukaan ei olisi anteeksi pyytänytkään) ja onnellisen elämänsä jatkamisella pääsisi vaan aika paljon kevyemmin eteenpäin.

Toivottavasti ei tullut taas liikaa helmiä sioille

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
Onpa taas lapsellista meininkiä. Olisikos aika paljon katkeruutta ilmassa? TavisÄidin lainaama teksti oli fiksua, kiitos että yritit nostaa palstan tasoa. Tämä oli kyllä helmiä sioille, niinkuin tuossa aikaisemmin mainittiinkin.

Mielestäni tämän päivän suurimpia ongelmia on se että ei tajuta että elämässä ei tapahdu asioita sattumalta. Meillä jokaisella on erittäin suuri vaikutus omaan elämäämme. Eikö kuulosta jopa helpottavalta? Emme ole väliinputoajia tai huonon onnen uhreja. Meillä on vapaa tahto tehdä niinkuin haluamme. Omat valintamme, tekomme ja ajatuksemme muokkaavat tulevaisuuttamme, ja sitten olemme tapahtumista vielä katkeria!!!

Tätä ei pidä nyt sekoittaa siihen, että muiden ihmisten pitäisi kohdella juuri "minua" hyvin siksi kun minä olen kohdellut muita ihmisiä hyvin. Tilanne on vaan niin että myös muilla ihmisillä on vapaa tahto tehdä niinkuin he haluavat. Meidän valinnassamme on kuitenkin se kuinka me tähän reagoimme. Katkeroitumalla vai hyväksymällä tapahtuneen. Katkeroituminen näyttää olevan monille ainoa oikea tapa toimia. Asian hyväksymisellä, anteeksi antamisella (vaikka kukaan ei olisi anteeksi pyytänytkään) ja onnellisen elämänsä jatkamisella pääsisi vaan aika paljon kevyemmin eteenpäin.

Toivottavasti ei tullut taas liikaa helmiä sioille
Noh, mitä tahansa täällä yrittää sanoa/heittää keskustelun aihetta, niin se on kuin betoniseinälle puhuisi. Jyrkkä, kylmä ja harmaa vastaanotto.
Ja mikä kummallisinta, jopa typerää, ihmiset eivät perustele asioita, esim haukkuessaan toista itsekkääksi, kylmäksi tai itserakkaaksi.

Ja tuossa tuli tosiaan lisää helmiä sioille. :D

Oolanti
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Aivan..en nyt ymmärrä mitä haet asialla takaa..vaan pönkität tässä niinkun naisten syyksi kaiken...aivan satavarmasti saman asian voisi laittaa miehistä. siis kun aina ei auta vaikka kuinka ajattelisi mitä voisin ITSE tehdä.
EIHÄN TUOSSA PUHUTA MITÄÄN MIEHISTÄ TAI NAISISTA VAAN YLEENSÄ! LUE JOS OSAAT!!

Balkanin sota
Alkuperäinen kirjoittaja Oolanti:
Aivan..en nyt ymmärrä mitä haet asialla takaa..vaan pönkität tässä niinkun naisten syyksi kaiken...aivan satavarmasti saman asian voisi laittaa miehistä. siis kun aina ei auta vaikka kuinka ajattelisi mitä voisin ITSE tehdä.
Otahan se Caps Lock pois, jos osaat. Minä ainakin ymmärsin TheUnforgivenin pointin asiassa.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja mannapuuro:
Eiköhän tämä jo riitä aiheesta, uskomatonta jauhantaa. Nyynälle ja ruusalle terkut.
Nytkö tämä on jo uskomaton jauhantaa, kun osa porukasta puolustaa ja ymmärtää mitä ap ajoi takaa? :headwall: Uskomaton jauhanta- kommentteja ei tullut ollenkaan sillon kun ap:ta haukuttiin ja haistateltiin. Huomaa taas, että kukaan ei uskalla poiketa valtavirrasta vaan omat mielipiteet on samat kun kaikilla muillakin :kieh:

sama
Alkuperäinen kirjoittaja Balkanin sota:
Alkuperäinen kirjoittaja Oolanti:
Otahan se Caps Lock pois, jos osaat. Minä ainakin ymmärsin TheUnforgivenin pointin asiassa.
Niin eihän se AINA auta, mutta ton aloituksen pointti olikin siinä että JOSKUS se voi auttaa :headwall: Yrittäkää ymmärtää älkääkä heti luulko että teitä haukutaan tai syyllistetään. Noinko herkästi te kaikkeen reagoitte IRL?! :eek:

kizza
Minä puollan tässä ketjussa mm. ruusan, TheUnforgivenin ja Nyynän mielipiteitä. Itseä ei tietääkseni ole petetty, eli ei kannata kiljua että osui ja upposi. Minä vain huomasin näissä muissa empatiaa ja sympatiaa, mitä en huomannut TavisÄidissä. Ei siinä sen kummempaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja kizza:
Minä puollan tässä ketjussa mm. ruusan, TheUnforgivenin ja Nyynän mielipiteitä. Itseä ei tietääkseni ole petetty, eli ei kannata kiljua että osui ja upposi. Minä vain huomasin näissä muissa empatiaa ja sympatiaa, mitä en huomannut TavisÄidissä. Ei siinä sen kummempaa ole.
Minähän en empatiaani jakele ihmisille jotka hyökkäävät tuolleen ilman pätevää syytä ja syyttävät aiheettomasti. Eikä mulla ole edes tarvetta jaella täällä empatiaa tuntemattomille, vaan herättää keskustelua ja osallistua niihin.

kizza
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Minähän en empatiaani jakele ihmisille jotka hyökkäävät tuolleen ilman pätevää syytä ja syyttävät aiheettomasti. Eikä mulla ole edes tarvetta jaella täällä empatiaa tuntemattomille, vaan herättää keskustelua ja osallistua niihin.
Niin, ihmiset ovat erilaisia.

Niin, ihmiset ovat erilaisia.
Niinpä.

sama
Niin mutta mitä mieltä sä olit siitä alkuperäisestä tekstistä? Siitähän tässä PITÄISI olla kyse eikä jostain lapsellisista suuttumisista ja anteeksipyynnöistä ja itserakkaista empatiakyvyttömistä ihmisistä :headwall: EIKÖ KUKAAN MUISTA SITÄ VARSINAISTA ALOITUSTA?! |O

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Niin mutta mitä mieltä sä olit siitä alkuperäisestä tekstistä? Siitähän tässä PITÄISI olla kyse eikä jostain lapsellisista suuttumisista ja anteeksipyynnöistä ja itserakkaista empatiakyvyttömistä ihmisistä :headwall: EIKÖ KUKAAN MUISTA SITÄ VARSINAISTA ALOITUSTA?! |O
Ei, betoniseinä vastassa.
:D

sama
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Ei, betoniseinä vastassa.
:D
Näköjään valitettavasti. Jospa teet saman aloituksen uudestaan mutta laitat otsikoon maininnan et se on vaan niille jotka haluaa keskustella asiasta eikä asian vierestä ;)

tohtori outolempi
Joo. Aloitus oli hyvä, ei siinä mitään. En voi kompata TavisÄidin mielipiteitä tai sanotaanko hänen tapaansa esittää ne. Mutta se on mielipide. Enkä sitä muuksi muuta. Se kuva, minkä ihminen luo jostakin, on tiukassa. Ja miksi sitä kuvaa pitäisikään muuttaa? Kaikkia ei voi miellyttää, sen tietää varmaan myös TavisÄiti.

Yhteistyössä