Parisuhdepalstalaisten huono kielitaito

  • Viestiketjun aloittaja Äikkämaikka
  • Ensimmäinen viesti
eräs peräs
tyllerö: Jos haluat vain yhden ja tietyn kirjoittajan kommentoivan tekstiäsi, se kannattaa ilmaista heti kättelyssä. Silloin tosin suosittelisin siirtymään keskustelupalstalta chattiin.

Toki puhun vain omasta puolestani, mutta ihan kuin muistakin sinulle kommentoineista huokuisi tietty huvittuneisuus.

Minusta on ihan ok, että lukion oppimäärän nippanappa omaksunut tuntee itsensä täysin oppineeksi sykolookiksi ja tekee mielellään analyyseja tunteidensiirroistaan elleissä viritellen "koukkujaan" muille keskustelijoille.
 
Sivupersoona
Alkuperäinen kirjoittaja pistää miettimään:
Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Kerron vielä hiukan lisää, ehkä jopa asian vierestä...tai sitten ei.

Koska usein tunnen itseni mitättömäksi maanmatoseksi, niin olen keksinyt keinon miten välttyä tältä epämiellyttävältä tunteelta. Aina en edes tätä tunnetilaa tunnista, koska olen huono ymmärtämään sitä mitä tunnen.

Jos alan hakemaan virheitä ja puutteita muista, niin ehkä onnistun saamaan heidät tuntemaan olonsa puolestani mitättömäksi maanmatoseksi. Kun pistän toiset tuntemaan omat epämiellyttävät tunteeni, niin oma olo ikäänkuin helpottuu.

Joskus toiset eivät yrityksistäni huolimatta suostu maanmatosiksi. Silloin voi auttaa se, että kuvittelen itse, että he uskovat olevansa maanmatosia. Siis jos en saa heitä sinne minne halusin, eli tuntemaan ne alemmuuskompleksit, joita en itse halua tuntea, niin voin kuvitella, että he tuntevat nämä epämiellyttävät tunteet puolestani. He ovat tavallaan minun tunne-sylkykuppi.

Tässä toimintatavassa on yksi vika. Se ei toimi jos olen itse tietoinen siitä. Ja kun ei toimi, niin silloin joutuu ihan itse kantamaan omat alemmuuskompleksinsa, jos ei osaa työstää niitä pois.
Jos elää yhteiskunnassa, jossa on jo kauan ihmisiä aivopesty uskomaan, että korkeastikoulutetut ovat arvokkaampia ihmisiä, niin joku voi luulla, että jos puuttuu toisten mahdolliseen koulutuksen puutteeseen, niin nämä vähemmän koulutetut henkilöt olisivat herkempiä tuntemaan ne alemmuskompleksit, joita ei itse halua tuntea. Kirjoitustaidottomat on erittäin kiitollinen kohde projektion luomiseen, jos on tarvista siirtää omat alemmuudentunteet toiseen. On myös vähän kouluja käyneitä, joilla on hyvä itsetunto, eivätkä he suostu toisten sylkykupeiksi.

Minuakin hämää tuo asenne huonosti kirjoittajia kohtaan. On jopa ehdoteltu, että pitäisi hävetä huonoa kirjoitustaitoa. Minä ihmettelen miksi ei hävetä toisten ala-arvoista kohtelua?
Hyvin minäkin olen selvinnyt kansakoulupohjalta. Eipä ole kirjoituspaineita. On minut ymmärrettykin, kun moni on vastannut.

Muuten mihin ne kappalejaot laitetaan?
 
eräs peräs
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja uuuuuuuuuppss:
UUUPPPSSS, eräsperä taitaa olla btdtn sivupersoona. Vai miksi se muuten vastailee toisten puolesta.
Upsista, 'uuuuuuuuuppss' taitaa olla tyllerön sivupersoona. Ainakin se mokailee täsmälleen samalla tavalla lainausten kanssa.

Nyt taas huvittaa.
Ellit on jatkuva riemun lähde.

Se on selkeesti palstan kerma taas koolla... uuppistapuuppistahehheeeehhhhäääähhhäääähhhja ehheehhheeh - nimimerkkeineen.

Kuten taas hiljan on todettu, nuorison paha olo lisääntyy jatkuvasti. Parempi että teinit ovat elleissä lällättämässä kuin kaduilla mummoja potkimassa
 
tyyristyllerö
Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:
tyllerö: Jos haluat vain yhden ja tietyn kirjoittajan kommentoivan tekstiäsi, se kannattaa ilmaista heti kättelyssä. Silloin tosin suosittelisin siirtymään keskustelupalstalta chattiin.

Toki puhun vain omasta puolestani, mutta ihan kuin muistakin sinulle kommentoineista huokuisi tietty huvittuneisuus.

Minusta on ihan ok, että lukion oppimäärän nippanappa omaksunut tuntee itsensä täysin oppineeksi sykolookiksi ja tekee mielellään analyyseja tunteidensiirroistaan elleissä viritellen "koukkujaan" muille keskustelijoille.

Ihmettelin vain tapaasi kommentoida vastauksiani muille, jotka ovat jo itse minulle vastanneet. Jos heillä ei ollut mitään valitettavaa vastaukseni vuoksi, niin miksi sinä puutut asiaan?

Kuka muu kuin sinä on väittänyt, että luulen olevani oppinut "sykolooki"? Missä olen jotain vastaavaa väittänyt? Tekstini ei ollut analyysiä, vaan tosi yksinkertaista tekstiä tunteidensiirrosta, josta kuka tahansa henkilö voi puhua ilman erikoistietoja. Miksi moinen meteli, en ymmärrä.
 
Lillukka-
Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:
Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
No, ei se mitään, no. Psykologia ei ole alaasi, oletan, eikä kai ole monen muunkaan. Itse olen niin tottunut tuohon kielenkäyttöön etten aina tajua etteivät kaikki ymmärrä.
Pyrin nimenomaan välttämään alan terminologiaa, koska sitä on täällä pyydetty, siksi niitä ei tekstistä löytynytkään. Mielestäni kirjoitin erittäin yksinkertaista tekstiä, mutta koska sitä ei ymmärrrtty, niin tulkitsin sen siten, että psyykkeen puolustusmekanismein yleisyyttä ja toimintatapaa ei tunneta. Mikä hämmästyyttää myöskin, koska uskoin, että nämä asiat ovat jokamiehen tiedossa.[/quote]

Aika moni ymmärtää. Jotkut näemmä jopa erittäin hyvin. Kuten sanoit, nämä ovat ihan "jokamiehen tiedossa". Koettelepa heitä/meitä ja kirjoita ihan vapaalla ilmaisulla asiasta, aivan kuten puhuisit ihmisten kanssa, jotka käyttävät samaa terminologiaa kuin sinä.

 
eräs peräs
Tyllerö: kommentoin huvittuneena kommenttiasi, ettei ehkä psykologia ole nimimerkin "no" alaa.

Nimittäin on selvääkin selvempää, ettei se ole myöskään sinun alaasi, vaikka viimeisessä lauseessasi niin vihjaatkin.


Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
[
No, ei se mitään, no. Psykologia ei ole alaasi, oletan, eikä kai ole monen muunkaan. Itse olen niin tottunut tuohon kielenkäyttöön etten aina tajua etteivät kaikki ymmärrä.
 
eräs peräs
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Aika moni ymmärtää. Jotkut näemmä jopa erittäin hyvin. Kuten sanoit, nämä ovat ihan "jokamiehen tiedossa". Koettelepa heitä/meitä ja kirjoita ihan vapaalla ilmaisulla asiasta, aivan kuten puhuisit ihmisten kanssa, jotka käyttävät samaa terminologiaa kuin sinä.
Vapaata ilmaisu hän taisi koettaa jo. Se tässä huvittikin. Muistaakseni myös nimimerkki no mainitsi jotain koukeroisesta kielestä.



 
tyyristyllerö
Ihmettelen tosiaan miksi nämä pitkät ketjut AINA päätyy siihen, että joku otetaan hampaisiin. Potkupalloksi voi näköjään joutua mistä syystä tahansa. Ettekö todellakaan osaa keskustella millään muulla tavalla, kun aina seuraatte samaa kaavaa?
 
Lillukka-
Tyyristyllerö, miten minusta ihan tuntuu, että olit itse tämä hampaisiin ottaja, mm väheksymällä muiden älyllistä kapasiteettia ottaa kirjoituksisasi vastaan ja testaimalla(!?) muita.
 
eräs peräs
Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Ihmettelen tosiaan miksi nämä pitkät ketjut AINA päätyy siihen, että joku otetaan hampaisiin. Potkupalloksi voi näköjään joutua mistä syystä tahansa. Ettekö todellakaan osaa keskustella millään muulla tavalla, kun aina seuraatte samaa kaavaa?
Jos ei itse kestä omia ristiriitaisia lausuntojaan, niin niistä muistuttaminen tuntuu varmaan hampaisiin ottamiselta.

Ihmettelen kyllä tätä viimeistä lausettasi. Oleko nyt varma, ettei kyse ole tunteiden siirrosta tai muusta ominaisuudesta jonka yrität siirtää jollekin muulle, että oma olosi helpottaisi?
 
eräs peräs
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Tyyristyllerö, miten minusta ihan tuntuu, että olit itse tämä hampaisiin ottaja, mm väheksymällä muiden älyllistä kapasiteettia ottaa kirjoituksisasi vastaan ja testaimalla(!?) muita.
Äläs nyt, suodaan hänelle madot koukussaan..
 
tyyristyllerö
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Tyyristyllerö, miten minusta ihan tuntuu, että olit itse tämä hampaisiin ottaja, mm väheksymällä muiden älyllistä kapasiteettia ottaa kirjoituksisasi vastaan ja testaimalla(!?) muita.

Minulle kommunikointi on usein tietynlaista testaamista. Olisi vissiin pitänyt jättää sanomatta se ääneen. Heitän kommentteja nähdäkseni miten niihin reagoidaan, enkä usko edes, että olen ainut joka tekee niin.
Niin ja sanoin vielä ääneen epäilyni, kun tekstiäni ei ymmärretty. Myönnän, että tein liian hätäisen päätöksen, vaikka se koskikin vain yhtä henkilöä. Vaikkakin henkilö, jota kommentti koski, ei näyttänyt loukkaantuvan.
 
eräs peräs
Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Tyyristyllerö, miten minusta ihan tuntuu, että olit itse tämä hampaisiin ottaja, mm väheksymällä muiden älyllistä kapasiteettia ottaa kirjoituksisasi vastaan ja testaimalla(!?) muita.

Minulle kommunikointi on usein tietynlaista testaamista. Olisi vissiin pitänyt jättää sanomatta se ääneen. Heitän kommentteja nähdäkseni miten niihin reagoidaan, enkä usko edes, että olen ainut joka tekee niin.
Niin ja sanoin vielä ääneen epäilyni, kun tekstiäni ei ymmärretty. Myönnän, että tein liian hätäisen päätöksen, vaikka se koskikin vain yhtä henkilöä. Vaikkakin henkilö, jota kommentti koski, ei näyttänyt loukkaantuvan.
Kukaan ei loukkaantunut. Kysymys oli huvittumisesta. Minulla on tapana ilmaista huvittumiseni, varsinkin jos joku kirjoittaa aivan puuta heinää.

Huvittumisessa pysyäkseni, niin jopas alettiin vänisemään hampaisiin ottamisesra vallan pikaseen. Kukaan ei vänissyt yhtään tuolla aiemmin, kun oikeakielisyydestä väännettiin..

 
tyyristyllerö
Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:
Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Ihmettelen tosiaan miksi nämä pitkät ketjut AINA päätyy siihen, että joku otetaan hampaisiin. Potkupalloksi voi näköjään joutua mistä syystä tahansa. Ettekö todellakaan osaa keskustella millään muulla tavalla, kun aina seuraatte samaa kaavaa?
Jos ei itse kestä omia ristiriitaisia lausuntojaan, niin niistä muistuttaminen tuntuu varmaan hampaisiin ottamiselta.

Ihmettelen kyllä tätä viimeistä lausettasi. Oleko nyt varma, ettei kyse ole tunteiden siirrosta tai muusta ominaisuudesta jonka yrität siirtää jollekin muulle, että oma olosi helpottaisi?

Minun mielestä muistuttamisen voi tehdä myös kiltillä tavalla. En ymmärrä ilkeyttä enkä sen tarkoitusta.

Tarkoitan viimeisellä lauseella just sitä mitä sanoin. Siis ihan oikeesti ihmettelen.
 
eräs peräs
Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:
Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Ihmettelen tosiaan miksi nämä pitkät ketjut AINA päätyy siihen, että joku otetaan hampaisiin. Potkupalloksi voi näköjään joutua mistä syystä tahansa. Ettekö todellakaan osaa keskustella millään muulla tavalla, kun aina seuraatte samaa kaavaa?
Jos ei itse kestä omia ristiriitaisia lausuntojaan, niin niistä muistuttaminen tuntuu varmaan hampaisiin ottamiselta.

Ihmettelen kyllä tätä viimeistä lausettasi. Oleko nyt varma, ettei kyse ole tunteiden siirrosta tai muusta ominaisuudesta jonka yrität siirtää jollekin muulle, että oma olosi helpottaisi?

Minun mielestä muistuttamisen voi tehdä myös kiltillä tavalla. En ymmärrä ilkeyttä enkä sen tarkoitusta.

Tarkoitan viimeisellä lauseella just sitä mitä sanoin. Siis ihan oikeesti ihmettelen.
Minä taas ihmettelen, mikä tarve on tulkita kommentit ilkeydeksi. Minusta sinulle on kommentoitu ihan kohtuullisen asiallisesti, ottaen huomioon että olet varsin sokea omien kirjoitustesi ja niiden laadun suhteen.

Pitäiskö minunkin nyt ruveta kerjäämään sympatiaa kun minuakin oikaistiin kirjoitusvirheen takia? Tai ruveta haukkumaan sinua monen eri nimimerkin takaa?

Enpä taida kuitenkaan tehdä kumpaakaan.
 
tyyristyllerö
Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:
Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Tyyristyllerö, miten minusta ihan tuntuu, että olit itse tämä hampaisiin ottaja, mm väheksymällä muiden älyllistä kapasiteettia ottaa kirjoituksisasi vastaan ja testaimalla(!?) muita.

Minulle kommunikointi on usein tietynlaista testaamista. Olisi vissiin pitänyt jättää sanomatta se ääneen. Heitän kommentteja nähdäkseni miten niihin reagoidaan, enkä usko edes, että olen ainut joka tekee niin.
Niin ja sanoin vielä ääneen epäilyni, kun tekstiäni ei ymmärretty. Myönnän, että tein liian hätäisen päätöksen, vaikka se koskikin vain yhtä henkilöä. Vaikkakin henkilö, jota kommentti koski, ei näyttänyt loukkaantuvan.
Kukaan ei loukkaantunut. Kysymys oli huvittumisesta. Minulla on tapana ilmaista huvittumiseni, varsinkin jos joku kirjoittaa aivan puuta heinää.

Huvittumisessa pysyäkseni, niin jopas alettiin vänisemään hampaisiin ottamisesra vallan pikaseen. Kukaan ei vänissyt yhtään tuolla aiemmin, kun oikeakielisyydestä väännettiin..
En kyllä puhunut sinusta tuossa teksissä, mutta kun vastasit niin...

Meillä taitaa olla ihan erilainen käsitys siitä, miten huvittuneisuutta ilmaistaan. Minun mielestä huvittuneisuuten ei kuulu ilkeys. Ilkeys on ihan eri tunne.
 

Yhteistyössä