Parisuhdepalstalaisten huono kielitaito

  • Viestiketjun aloittaja Äikkämaikka
  • Ensimmäinen viesti
terveyden merkki
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
no tällä palstalla ei kirjoiteta niin paljon englanniksi, mutta oikein sairaiden ja huonoitsetuntoisten palstalla sitä tehdään paljonkin. Sitten kun haet jonkin sanan merkitystä sanakirjasta, niin sillä on vähintäin viisi tarkoitusta, eikä niistäkään tunnu mikään sopivan, joten ihan hyvä olisi, jos yllemmyydentunteet jätettäisiin pois.
Aloin lukemaan tätä ketjua itsekriittisesti, poimien omat ja sinun, "no" kirjoitukset esille. Jo ensimmäinen kirjoituksesi, olikohan sivulla kolme, oli negatiivista luonneanylyysiä täynnä oleva sepustusta muista ihmisistä. Sekö sinusta oli rakentavaa ja empaattista keskustelua?

Pisti silmään myös tämä, ylläoleva lainaus. Missä mahtaa olla moinen palsta ("oikein sairaiden ja huonoitsetuntoisten palstalla sitä tehdään paljonkin.")?
Ihan oikein tulkitsit. En minä tätä ketjua tosissani ottaanut, ennen kuin huomasin, että btdt meuhkaa kieliopin ja oikeinymmärryksen puolesta ja ei itse tajua edes sen vertaa, kunhan vain ojentaa muita. Kyllä minusta itse pitäisi hallita se mitä vaatii muilta.

Enkä minä sitäkään ymmärrä, että mistä ihmeestä te kolme aina osutte paikalle samaan aikaan, kun joku teistä alkaa heittelemään kiviä, sitten siinä on kolme naissoturia rinnakkain viskomassa ja hauskaa on. On varmaan empaatista heitellä yhdessä?

Minun naisviha? Minulla oli varmaan liian kultainen äiti, joka antoi minulle ensimmäisen mallin naisesta ja äidistä. Hän ei kiroillut , eikä syljeskellyt, mutta opettelen koko ajan ymmärtämään, vaan en tiedä kuinka paljon minun pitäsi ymmärtää, jos mittana on se, jolloin minulle tulee paha olo, niin on minulla vielä kehittymistä.
Sitä minäkin ihmettelen, että miten koko poppoo on aina paikalla samaan aikaan toisiaan tukemassa. Ja kaikki samanlaisia käärmeenkieliä. Siamilaiset kolmoset?

Sinulla ainakin on sydän paikallaan, joten annat toivoa paremmasta täällä Elleissä.

Eiköhän se ole kultaisen sydämen merkki, kun tulee paha olo jos jotain toista kiusataan. Silloin on ihmisessä kaikki kohdallan. Hälyyttävää on, jos ei näe eikä reagoi kun ollan pahoja.
 
no
Kiitos, en minä tiedä mitä tässä maailmassa vaaditaan eniten? Kyynärpäitä vai ymmärtämistä. Luulisin, että liikaa ei kumpaakaan. Puolensa pitää pitää, jokaisen.

Kolmikon suurin virhe on se, että he toimivat yhdessa. Jollakin tavalla ymmärrän, että yksi heistä olisi väittelyssä jonkun kanssa, mutta aina tulee pari muuta jelppimään ja sitten yhdessä listitään se, joka oli poikkeava.

Toivon, että jatkossa emme näe tätä ryhmää komppaamassa toisiaan, vaan esiintymässä vain omana itsenään ja omilla kyvyillään pärjäten.
 
kotikiusattu
Mihinkäs koira kirpuistaan ja pantteri pilkuistaan pääsee.

Kiusaajat ovat kiusaajia aina. Ensin päiväkodissa, sitten koulussa, sen jälkeen armeijassa, sitten työpaikoilla ja kun töissä ei riitä tarpeeksi kiusattavia, niin pitää tulla keskustelupalstoille kiusaamaan toisia.
 
toinen kiusattu
Alkuperäinen kirjoittaja kotikiusattu:
Mihinkäs koira kirpuistaan ja pantteri pilkuistaan pääsee.

Kiusaajat ovat kiusaajia aina. Ensin päiväkodissa, sitten koulussa, sen jälkeen armeijassa, sitten työpaikoilla ja kun töissä ei riitä tarpeeksi kiusattavia, niin pitää tulla keskustelupalstoille kiusaamaan toisia.
Taidat valitettavasti olla oikeassa. Ei noista pääse millään eroon. Ei ne kasva koskaan.
 
Lillukka-
No, voi herran jestas sentään :D Katsokaa nyt peiliin, montakos samanhenkistä teitä "susia" nyt on ringisssä -kuusiko, vaiko yksi vain, jolla on monta persoonaa?

Voisin myös minä alkaa analysoimaan esim "no":ta, mutta mietin asiaa vielä, koska tiedän, minkälainen itkupilli hän täällä palstoilla on. Lukekaapa te muutkin alusta asti tämä ketju ja jos yhtään löytyy sistä kuuluisaa sisälukutaitoa, niin esim. btdt vastaili aivan asiallisesti, kertoen omia mielipiteitään kuten myös minä tein. "No" alkoi vetämään mukaan "hulluja ja mielisairaita" ym vainoharhaista höpinää kuten teki myös tämä "koukuttaja tyllerö".

Teidän muutaman, vaiko edelleen vain yhden tapa nokkia toisia on todella lapsellista puuhaa, kaikkine yrityksineen "ei enää vastata niille" yms.

Kehittäisitte mielummin sitä itsetuntoanne, että pystyisitte olemaan niin vahvoja, että ette loukkaannu niinkin mitättömästä asiasta kuin jonkun ärsyyntymisestä kielioppiasiosita nettipalstalla!
 
vähemmän äkäinen akka
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Jostain sekin kyllä kertoo, että tekstejä moderoidaan ja ketjuja suljetaan, eikös?

Kuten kirjoitin, täytyy mielestäni mekkokin ansaita, eli en suinkaan väheksy naiseutta, päin vastoin!

Mielestäni vaan koet minun (meidän) käyvän jonkun, esim. sinun kimppuusi. Minähän vaan "koukutan" sinua paljastamaan epäluulosi, naisvihasi, pienuutesi, jne. Olisin jättänyt tämän(kin) sanomatta, mutta juu, provosoiduin sinun angtisista päätelmistäsi.

Jos haluaisin loukkaantua, niin voisin loukkaantua tuosta niputtamisesta jota harrastat. Olet kuin joku hiton Jumala, joka laittaa yhden Eevan omenavarkauden koko naissukukunnan ristiksi, häpeäisit itse! Lue ketju uudestaan ja osoita minulle ne kohdat joissa olen hyökännyt tätä yhtä tirpuliinia vastaan. Hitto vie, sanon jälleen kerran -jos olet valmis heittelemään kiviä, harjoittele hyvin, hanki hyvä haarniska tai varaudu ottamaan osumia, jotka eivät ole aina niin mukavia.


Noi voihan nenä. Siellä on riehuttu pitkin yötä suutuspäissään kun uhri karkasi käsistä eikä kiukkua voitu kiusattuun siirtää.
Kovin ovat samanlaisia tämän Lillukan, eräs perän, biin teör tan tätin ja ettäjaan mielipiteet ja yhteenvedot. Tasantarkkaan toistensa sanomisia toistavat. Taisivat lähteä samalta koneelta.

 
aaaaaaaaaaaaggghhh
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
No, voi herran jestas sentään :D Katsokaa nyt peiliin, montakos samanhenkistä teitä "susia" nyt on ringisssä -kuusiko, vaiko yksi vain, jolla on monta persoonaa?

Voisin myös minä alkaa analysoimaan esim "no":ta, mutta mietin asiaa vielä, koska tiedän, minkälainen itkupilli hän täällä palstoilla on. Lukekaapa te muutkin alusta asti tämä ketju ja jos yhtään löytyy sistä kuuluisaa sisälukutaitoa, niin esim. btdt vastaili aivan asiallisesti, kertoen omia mielipiteitään kuten myös minä tein. "No" alkoi vetämään mukaan "hulluja ja mielisairaita" ym vainoharhaista höpinää kuten teki myös tämä "koukuttaja tyllerö".

Teidän muutaman, vaiko edelleen vain yhden tapa nokkia toisia on todella lapsellista puuhaa, kaikkine yrityksineen "ei enää vastata niille" yms.

Kehittäisitte mielummin sitä itsetuntoanne, että pystyisitte olemaan niin vahvoja, että ette loukkaannu niinkin mitättömästä asiasta kuin jonkun ärsyyntymisestä kielioppiasiosita nettipalstalla!
Kehittäisit sinäkin empatian tajuasi niin ei tarvitsisi loukata toisia.
 
Lillukka-
Oho. Tuli seitsemäs susi rinkiin. Samalla koneellakos näpyttelette?

Meissä taitaa olla se ero, että minua edellenkin vain huvittaa tuo teidän meuhkaamisenne ja epärelevanttien asioiden vetäminen mukaan. Kukaan ei myöskään huomaa huomioida teidän "rinkiin jääneiden" epäasiallisuuksia ja lapsellisia analysointiyrityksiänne muista ihmisistä. Edelleen, jotakinhan se kertoo, että kun esim "no" tuli tuonne toiselle palstalle, niin hänen teksejään jouduttiin heti moderoimaan ei-asiallisen kielenkäytön vuoksi ja samaten koko ketju sulkeutui. Hänessäkö ei vikaa? Pitäisikö teidän seitsemän kääpiön ottaa vastuu itsestänne ja jättää meidät Lumikit rauhaan. :)))
 
Lillukka-
Olen ollut ihan riittävän empaatinen esim. noota kohtaan, ottaen huomioon sen, kuinka hän on aina rääpimässä kirjoituksiani. Kun kirjoitan samalla mitalla takaisin, alkaa "mies" itkemään naisten ilkeyttä. Oikeasti, katso nyt jo peiliin ja ota hiukan vastuuta niistä omista tekemisisitäsi!

Taidan omalta osaltani lopettaa tähnä, jääkää te pyörittelemään ihmeissänne päitänne ja ottakaa vaikka ryhmähali ja sytyttäkää kynttilät empaattisuudenne (lukekaa tekstejänne, ei sitä näy)merkiksi.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Kolmikon suurin virhe on se, että he toimivat yhdessa. Jollakin tavalla ymmärrän, että yksi heistä olisi väittelyssä jonkun kanssa, mutta aina tulee pari muuta jelppimään ja sitten yhdessä listitään se, joka oli poikkeava.

Toivon, että jatkossa emme näe tätä ryhmää komppaamassa toisiaan, vaan esiintymässä vain omana itsenään ja omilla kyvyillään pärjäten.
Jaaha, täällähän on päästy näköjään jo oikeaan keskusteluaiheeseen, muut kirjoittajat, eikä ketkä tahansa kirjoittajat, vaan tarkoin valittu 'ryhmä'. Ryhmän ovat niputtaneet aivan jotkut muut, kuin ne jotka ryhmään joutuivat niputetuksi, halusivat sitä tai eivät. Ei mikään yllätys, näin on käynyt poikkeuksetta niissä keskusteluissa joita olen seurannut ja joihin olen osallistunut.

Niputtajat näkevät vain sen, mitä haluavat nähdä. Niistä keskusteluista ei kukaan mainitse mitään, joissa olen ollut eri mieltä sellaisten kirjoittajien kanssa, jotka kirjoittavat vierailijoina, mutta samoin toistuvilla nimillä 'eräs peräs' tai 'Lillukka'. Olemme siis väitelleet keskenämme. Miksi sellaiset keskustelut on jätetty laskuista pois?

Oma arvioni on se, että vaikka keskustelussa ollaan oltu eri mieltä, on toisen eriävää mielipidettä kuitenkin pystytty kunnioittamaan, eikä sitä ole vedetty henkilökohtaiselle tasolle siitä loukkaantumalla. Vaikka esimerkiksi olen nähnyt Lillukan kirjoittavan aika paljonkin omasta elämästään, hän ei silti vaikuta kokeneen minun eriäviä mielipiteitä 'hyökkäyksinä' tai kulkenut keskustelusta toiseen valittamassa minun kirjoittamisestani, vaan hän on keskustellut aiheesta, ei minusta.

Tämäkin on tuttua, nyt nostatellaan vainoharhoja (ehkäpä 'no' tarkoittikin juuri tätä palstaa heitollaan 'sairaasta ja vainoharhaisesta') ja heitellään vihjauksia siitä, että me kolme mainittua nimimerkkiä (joista vain minä kirjoitan rekisteröidyllä nimimerkilläni) olisivat yksi ja sama henkilö. Minä en näe mitään syytä, miksi minun pitäisi esiintyä useampana persoonana, kuin tänä yhtenä, keskusteluissa, joissa minua ei kukaan tunne. En myöskään häpeä kirjoituksiani, niitä poistettujakaan, vaan seison jokaisen kirjoituksen takana, rekisteröidyllä nimimerkilläni.

Kertokaapa nyt te, jotka tuota toimintaa harrastatte, että mitä tarkoitusta se palvelee? Kun kuitenkin, aiemman nimimerkkinsä hylänneen, kirjoittajan tekstit tunnistaa hyvin, jos ei muusta, niin viimeistään siitä, kenen lahkeessa hän mieluiten roikkuu. Kuten kirjoittaja 'no', joka kirjoitti aiemmin 'mies1'-rekisteröityneenä ja nyt jostain syystä ei enää niin tee.

Minun kirjoitteluni kyllä tunnistaa seasta aina, nimimerkkini on minulle rekisteröity. Tämän vuoksi kirjoituksiani on helppo seurata ja niistä on helppo esittää valituksia, mikäli henkilö kokee minun 'hyökänneen' mielipiteilläni häntä vastaan. En vain ymmärrä, että jos kirjoitan esimerkiksi: 'Aaseja lemmikkeinä pitävät ovat mielestäni idiootteja', kuinka joku voi olla niin herkkähipiäinen, että siitä loukkaantuu.

Minua ei loukkaa, enkä hermostu siitä, että minua verrataan noihin kahteen muuhun kirjoittajaan. Miksi? Yksinkertaisesti siksi, että sellainen, mikä ei osu ja uppoa, ei myöskään loukkaa. Toiseksi siksi, että molemmat kirjoittajat pystyvät keskustelemaan aiheesta, mielipiteensä perustellen.

Mielestäni Lillukka hermostuu turhan helposti pelkistä nettiteksteistä ja eräs peräs taas voisi kiinnittää enemmän huomiota lyöntivirheisiinsä, mutta kummankaan kanssa keskustelu ei käy mahdottomaksi näistä 'vioista' huolimatta. Ja vaikka minut on heidän kanssaan samaan ryhmään niputettu, toimin silti yhä edelleen ja kuten mies1 toivoo, omana itsenäni ja omilla kyvyilläni pärjäten. Näin olen aina tehnyt.
 
eräsperä juuri heräs
Alkuperäinen kirjoittaja raadon haaskalla:
Samaa mieltä kolmen koplasta. Yksiä vellihousuja koko porukka. Ei uskallteta käydä jonkun toisen yhtä vittumaisen kimppuun kuin itse ollaan, vaan rökitetään empaattisen tuntuisia, koska he eivät osaa vittuilla takaisin.
Voi voi. Taas näitä mielipiteitä. Itse tiedän useammankin ketjun, jossa olen ollut täysin eri mieltä sekä kirjoittajan -Lillukka että kirjoittajan been there, done that.

Muistan myös btdt:n ojentaneen minunkin asiavirheitän muutaman kerran.i Itsetuntoni on kuitenkin kestänyt asian, ja olen todennut hänen olleen oikeassa. Olen jopa saattanut oppia jotain. Ihan hiljan olen ollet kahdessakin ketjussa täysin vastakkaista mieltä nimimerkin Lillukka kanssa, eikä Lillukka ole minua siitä mitenkäänilkeäksi soimannut.

Olisko vaan, ettemme ole niin kovin herkkähipiäisiä ja herkästi loukkaantuvia, kuin monet täällä tuntuvat olevan? Miten ihmeessä te pärjäätte "tuolla ulkona" kohdatessanne ristiriitoja ja eriäviä mielipiteitä? Kestättekö pomonne kritiikkiä, asiakkaidenne valituksia ja puolisonne arvostelua yhtä huonosti?

Nahkaa nenun päälle, hyvät ihmiset!




 
Lillukka-
Mitäpä tuohon voisi sanoa, kuin että hyvä kirjoitus (bt,dt)
Ainut asia josta olen erimieltä ja tiedän olevani oikeassa on se, etten hermostu kenenkään teksteistä. Tympäätyminen, turhaantuneisuus, kyllästyminen ja näistä johtuva provosointi on lähempänä oikeaa. No juu, kyllä taidan ärsyyntyä jonkin verran myös joidenkin teksteistä, joissa ei ole päätä, ei häntää saati mitään logiikka. Myös innostus väittelyistä saattaa kuvata tunnetilojani, mutta ei hermostuminen.
 
no
Puolustuspuheenvuorot on kuultu. Missään niistä ei todettu, että asianomaiset olisivat loukanneet ketään tai edes käyttäytyneet sopimattomasti. Anteeksipyyntöjä on siis turha odottaa. Millainen on ihminen , joka ei näe omassa toiminnassaan virheitä koskien viimeisintä lynkkausta. Olen aivan varma, että lynkkauksen kohde on itkenyt ja ollut todella pettynyt kohtaamaansa hyökkäykseen, mutta edelleenkään kolmikko ei tunne minkäänlaista katumusta! Pyytäisitte edes anteeksi ja sopisitte. No, sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Jokainen voi kyllä mennä katsomaan ideakeittiön palstaa, omat ruokaohjeet ja todeta, että lähes sama meno on sielläkin ja toisilleen v...laan aika surutta. Mutta ei siellä tällaista lynkkauskoplaa toimi.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Olen aivan varma, että lynkkauksen kohde on itkenyt ja ollut todella pettynyt kohtaamaansa hyökkäykseen, mutta edelleenkään kolmikko ei tunne minkäänlaista katumusta!
Mistä varmuutesi kumpuaa? Oletko tuo itkijä itse? Tunnetko hänet henkilökohtaisesti ellit-palstan ulkopuolelta?

Jos tarkennat kohdaltani, missä on tämä suuri pöyristyttävä kirjoitus, jonka katsot aiheuttaneen minulle anteeksipyyntövelvoitteen, harkitsen asiaa. Muiden kirjoitteluista en vastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jokainen voi kyllä mennä katsomaan ideakeittiön palstaa, omat ruokaohjeet ja todeta, että lähes sama meno on sielläkin ja toisilleen v...laan aika surutta. Mutta ei siellä tällaista lynkkauskoplaa toimi.
En käytä em. palstaa, enkä mene sinnä tämänkään jälkeen.

 
hyvää päivän jatkoa
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Puolustuspuheenvuorot on kuultu. Missään niistä ei todettu, että asianomaiset olisivat loukanneet ketään tai edes käyttäytyneet sopimattomasti. Anteeksipyyntöjä on siis turha odottaa. Millainen on ihminen , joka ei näe omassa toiminnassaan virheitä koskien viimeisintä lynkkausta. Olen aivan varma, että lynkkauksen kohde on itkenyt ja ollut todella pettynyt kohtaamaansa hyökkäykseen, mutta edelleenkään kolmikko ei tunne minkäänlaista katumusta! Pyytäisitte edes anteeksi ja sopisitte. No, sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Jokainen voi kyllä mennä katsomaan ideakeittiön palstaa, omat ruokaohjeet ja todeta, että lähes sama meno on sielläkin ja toisilleen v...laan aika surutta. Mutta ei siellä tällaista lynkkauskoplaa toimi.
Ihan totta, sokeaakaan ei voi pakottaa näkemään.
Suukkoja sulle, no, vaikka olisit ukkomies.
 
eräs peräs
Alkuperäinen kirjoittaja hyvää päivän jatkoa:
Ihan totta, sokeaakaan ei voi pakottaa näkemään.
.
Ei niin. Ketjua lukemalla selviää, että nimimerkki no aloitti ne analyysit tässä ketjussa.

Nimimerkille no on jäänyt ikuinen arpi sieluun been there, done that -nimimerkistä , joten parantavat suukkoset lienevät tarpeen.

Mies nimimerkki no ei kyllä varmaan ole.

 
eräs peräs
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Jos tarkennat kohdaltani, missä on tämä suuri pöyristyttävä kirjoitus, jonka katsot aiheuttaneen minulle anteeksipyyntövelvoitteen, harkitsen asiaa. Muiden kirjoitteluista en vastaa.
Sinun ja minun pöyristyttävä teko on olla erimieltä kuin nimimerkki no.

Muistaakseni kirjoitin ja kirjoitit sinäkin hyvinkin terävästi työtön yh-ketjussa. Paaaaljon terävämmin kuin nyt tässä ketjussa.

Nimimerkki no:n mielestä tekstisi oli todella hienoa ja asia hyvin ilmaistu Koska nimimerkki no oli kanssamme samaa mieltä, mitään syytöksiä ilkeydestä ei tullut...

Panin asian huvittuneena merkille jos silloin :)

Eli tulkinta ilkeydestä ei siis riipu kirjoitustyylistä, vaan siitä sattuuko nimimerkki no olemaan kanssasi samaa mieltä vai ei.

Eli eipä kannata hänen keuhkoamisestaan saati kehumisestaan valittaa.

 
tyyristyllerö
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Puolustuspuheenvuorot on kuultu. Missään niistä ei todettu, että asianomaiset olisivat loukanneet ketään tai edes käyttäytyneet sopimattomasti. Anteeksipyyntöjä on siis turha odottaa. Millainen on ihminen , joka ei näe omassa toiminnassaan virheitä koskien viimeisintä lynkkausta. Olen aivan varma, että lynkkauksen kohde on itkenyt ja ollut todella pettynyt kohtaamaansa hyökkäykseen, mutta edelleenkään kolmikko ei tunne minkäänlaista katumusta! Pyytäisitte edes anteeksi ja sopisitte. No, sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Jokainen voi kyllä mennä katsomaan ideakeittiön palstaa, omat ruokaohjeet ja todeta, että lähes sama meno on sielläkin ja toisilleen v...laan aika surutta. Mutta ei siellä tällaista lynkkauskoplaa toimi.
Lupasin olla palaamatta tänne, mutta syön sanani koska haluan kiittää sinua siitä herrasmiesmäisestä tuesta, jota olet minulle täällä antanut. Puolustit minua, vaikka juoduit itse sen seurauksena saman kohtelun alaiseiseksi. Tuntuu todella yksinäiseltä kun joutuu usean riepoteltavaksi. Olet helpottanut yksinäisyyden tunnetta ja se on paljon. Kiitos.

Jos tarkoitat minua tekstissäsi, niin en sentään itkenyt. Siitä on kauan kun olen itkenyt ilkeiden ihmisten vuoksi. Mutta tunnen itseni voimattomaksi ja surulliseksi kun näen miten henkilöt, joilla olisi resursseja, käyttävät resurssinsa väärin ja pahan palveluun. Elämä on niin lyhyt ja siinä on niin paljon hyvää ja kaunista, että on sääli jos sitä ei näe, vaan käyttää kalliin ajan pahan mielen tuomiseen toisille.

Anteeksi ei voi pyytää, jos ei ymmärrä tehneensä väärin.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:
Eli eipä kannata hänen keuhkoamisestaan saati kehumisestaan valittaa.
En valita, enkä välitä. Olen jo kauan sitten huomannut elli-tavan keskustella, vain se nähdään, mikä halutaan nähdä. Jos joku tuo keskusteluun mukaan sellaisia näkökulmia, joita ei haluta nähdä, hän joutuu automaattisesti ilkeiden joukkoon, vielä varmemmin, jos on kirjoitukseltaan sujuvasanainen.

Jos muistan oikein samaa keskustelua, taisin olla aika rajustikin erimieltä siinä keskustelussa esimerkiksi Lillukan kanssa, mutta en muista kenenkään hyökänneen tekemään tulkintoja Lillukan pahasta mielestä tai huolehtimaan joukolla siitä, että Lillukalta pyydettäisiin anteeksi eriäviä mielipiteitä.

Mutta maassa maan tavalla ja taso on mitä on.
 
Lillukka-
Tyllerö, mites se sinun testisi sujui ja koukut? Etkö ottanut huomioon sitä, että testitulos ei välttämättä ole sitä mitä uskoit?

Sinä "no", osoitapas nyt ne kohdat, jotka vaativat anteeksipyyntöjä. Edelleen, sitä sait mitä tilasit. Keskustelu oli täysin asialinjalla, ennen sinun mukaan tuloasi ja ihmisten persoonallisuuksien (ei siis asian) analysointiasi.
 
Herkkänahkainen
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperä juuri heräs:
Olisko vaan, ettemme ole niin kovin herkkähipiäisiä ja herkästi loukkaantuvia, kuin monet täällä tuntuvat olevan? Miten ihmeessä te pärjäätte "tuolla ulkona" kohdatessanne ristiriitoja ja eriäviä mielipiteitä? Kestättekö pomonne kritiikkiä, asiakkaidenne valituksia ja puolisonne arvostelua yhtä huonosti?

Nahkaa nenun päälle, hyvät ihmiset!
En ota nyt kantaa tähän ketjuun, enkä yhteenkään tässä ketjussa olevaan kirjoitukseen, mutta minä tunnustan olevani varsin herkkänahkainen ihminen. Äärimmäisen harvoin olen saanut näillä palstoilla ankaraa kritiikkiä tai haukkumasta, mutta sen pari kertaa kun niin on käynyt, olen suurin piirtein purskahtanut itkuun...

Minä en siis ymmärrä, että miksi ihmisten pitäisi ehdoin tahdoin käyttäytyä toisia kohtaan ilkeästi ja piikikäästi - jopa loukkaavasti? Eri mieltä saa olla ja pitkääkin, sillä mitäs keskustelua se olisi, jos kaikki vain hymistelisivät samanmielisinä. ASIALLINEN ja asiallisesti esitetty kritiikki - tai palaute - on on asia erikseen, tuli se palaute sitten näillä palstoilla, omalta mieheltä, pomolta tai asiakkailta. Asiaton, ilkeä ja ivallinen haukkuminen ja panettelu taas ei.

Näillä palstoilla joskus haukutaan ja ivataan toisia niin rumasti, etten ainakaan itse ole vastaavaan törmännyt oikeassa elämässä. Mielestäni hyvät tavat voisi muistaa myös näin virtuaalimaailmassa.

Korostan vielä, että puhuin nyt yleisesti, enkä tästä ketjusta tai tässä ketjussa olleista kirjoituksista.
 
eräs peräs
Minä ymmärrän että täällä voi herkkänaikainen tuntua olonsa ahdistuneeksi ja täytyykin varautua hyvillä argumenteilla. Mutta onneksi siihen on konstinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Koska usein tunnen itseni mitättömäksi maanmatoseksi, niin olen keksinyt keinon miten välttyä tältä epämiellyttävältä tunteelta. Aina en edes tätä tunnetilaa tunnista, koska olen huono ymmärtämään sitä mitä tunnen.

Jos alan hakemaan virheitä ja puutteita muista, niin ehkä onnistun saamaan heidät tuntemaan olonsa puolestani mitättömäksi maanmatoseksi. Kun pistän toiset tuntemaan omat epämiellyttävät tunteeni, niin oma olo ikäänkuin helpottuu.
Joskus homma ei meinaa toimia, mutta ei haittaa...


Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Joskus toiset eivät yrityksistäni huolimatta suostu maanmatosiksi. Silloin voi auttaa se, että kuvittelen itse, että he uskovat olevansa maanmatosia. Siis jos en saa heitä sinne minne halusin, eli tuntemaan ne alemmuuskompleksit, joita en itse halua tuntea, niin voin kuvitella, että he tuntevat nämä epämiellyttävät tunteet puolestani. He ovat tavallaan minun tunne-sylkykuppi.

Tässä toimintatavassa on yksi vika. Se ei toimi jos olen itse tietoinen siitä. Ja kun ei toimi, niin silloin joutuu ihan itse kantamaan omat alemmuuskompleksinsa, jos ei osaa työstää niitä pois.
Mä veikkaan että nyt me näemme tämän teorian juuri käytännössä.

 

Yhteistyössä