Parisuhdepalstalaisten huono kielitaito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äikkämaikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkänahkainen:
Minä en siis ymmärrä, että miksi ihmisten pitäisi ehdoin tahdoin käyttäytyä toisia kohtaan ilkeästi ja piikikäästi - jopa loukkaavasti? Eri mieltä saa olla ja pitkääkin, sillä mitäs keskustelua se olisi, jos kaikki vain hymistelisivät samanmielisinä. ASIALLINEN ja asiallisesti esitetty kritiikki - tai palaute - on on asia erikseen, tuli se palaute sitten näillä palstoilla, omalta mieheltä, pomolta tai asiakkailta. Asiaton, ilkeä ja ivallinen haukkuminen ja panettelu taas ei.

Niin, ensin pitäisi varmaan järjestää keskustelu (=joka menisi saman tien tappeluksi) siitä, kenen kritiikki on se 'asiallisin' tai 'oikein'.

Käytän nyt esimerkkinä omia kirjoituksiani ja kritiikkejä niistä; Minun väitetään solvaavan, haukkuvan tai 'mollaavan' (mikä lie sivistyssana onkaan, sen merkityksellisyydessä vaikuttaa olevan häilyvyyttä) toisia kirjoittajia, mutta edes pyynnöstäni ei tällaista haukkumaviestiä ole jäljiltäni esitetty tai osoitettu ketjua, jossa näin olisin menetellyt. Sen sijaan saan perääni poikkeuksetta lauman (yhden tai useamman, ei voi tietää, eivät rekisteröidy) kirjoittajan, joka muistaa kertoa, että näin minä toistuvasti toimin.

Sen sijaan tämä/nämä samaiset loistavat poissaolollaan, kun minun parisuhteestani, jopa kumppanistani, esitetään aivan suoria epätosia väittämiä, samoin seksuaalisuudestani tai sen puuttumisesta, huumorintajustani tai siitä, että kirjoittaisin useammalla nimimerkillä.

Minusta se on asiatonta, epäkohteliasta ja solvaavaa, mutta harva on nähnyt asian samoin ja vielä harvempi tuonut sitä julki.

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkänahkainen:
Minä en siis ymmärrä, että miksi ihmisten pitäisi ehdoin tahdoin käyttäytyä toisia kohtaan ilkeästi ja piikikäästi - jopa loukkaavasti? Eri mieltä saa olla ja pitkääkin, sillä mitäs keskustelua se olisi, jos kaikki vain hymistelisivät samanmielisinä. ASIALLINEN ja asiallisesti esitetty kritiikki - tai palaute - on on asia erikseen, tuli se palaute sitten näillä palstoilla, omalta mieheltä, pomolta tai asiakkailta. Asiaton, ilkeä ja ivallinen haukkuminen ja panettelu taas ei.

Niin, ensin pitäisi varmaan järjestää keskustelu (=joka menisi saman tien tappeluksi) siitä, kenen kritiikki on se 'asiallisin' tai 'oikein'.

Käytän nyt esimerkkinä omia kirjoituksiani ja kritiikkejä niistä; Minun väitetään solvaavan, haukkuvan tai 'mollaavan' (mikä lie sivistyssana onkaan, sen merkityksellisyydessä vaikuttaa olevan häilyvyyttä) toisia kirjoittajia, mutta edes pyynnöstäni ei tällaista haukkumaviestiä ole jäljiltäni esitetty tai osoitettu ketjua, jossa näin olisin menetellyt. Sen sijaan saan perääni poikkeuksetta lauman (yhden tai useamman, ei voi tietää, eivät rekisteröidy) kirjoittajan, joka muistaa kertoa, että näin minä toistuvasti toimin.

Sen sijaan tämä/nämä samaiset loistavat poissaolollaan, kun minun parisuhteestani, jopa kumppanistani, esitetään aivan suoria epätosia väittämiä, samoin seksuaalisuudestani tai sen puuttumisesta, huumorintajustani tai siitä, että kirjoittaisin useammalla nimimerkillä.

Minusta se on asiatonta, epäkohteliasta ja solvaavaa, mutta harva on nähnyt asian samoin ja vielä harvempi tuonut sitä julki.

Täytyy myöntää, että olet parantanut paljon tapojasi, siitä kaikki kunnia. On ollut aikoja jolloin tukka on noussut pystyyn kirjoituksiesi johdosta. Mutta potkuista paraneminen ja niiden anteeksianto vie aikaa.
Törkeimpiä haukkumaviestejäsi täytyisi hakea vanhojen kirjoitusten parista esim. seksipalstalta.
Jos ylläpidät tätä kiltimpää linjaa vielä jonkin aikaa, niin kyllä ne pahimmat vittuilutkin joskus unohtuu, jos et ala taas kirjoitella vanhalla tavallasi.

Lisään vielä, btdt

Minulla on joskus ollut tunne, että sinua on provosoitu tai kannustettu ilkeilemään antamalla aploodeja silloin kun olet ollut oikein ilkeä. Ehkäpä oletkin jossain syvällä sisimmässä ihan kiltti ihminen. Anna sen näkyä enemmän niin kyllä ne haukutkin loppuu.

Alkuperäinen kirjoittaja tyyristyllerö:
Lupasin olla palaamatta tänne, mutta syön sanani koska haluan kiittää sinua siitä herrasmiesmäisestä tuesta, jota olet minulle täällä antanut. Puolustit minua, vaikka juoduit itse sen seurauksena saman kohtelun alaiseiseksi. Tuntuu todella yksinäiseltä kun joutuu usean riepoteltavaksi. Olet helpottanut yksinäisyyden tunnetta ja se on paljon. Kiitos.

Jos tarkoitat minua tekstissäsi, niin en sentään itkenyt. Siitä on kauan kun olen itkenyt ilkeiden ihmisten vuoksi. Mutta tunnen itseni voimattomaksi ja surulliseksi kun näen miten henkilöt, joilla olisi resursseja, käyttävät resurssinsa väärin ja pahan palveluun. Elämä on niin lyhyt ja siinä on niin paljon hyvää ja kaunista, että on sääli jos sitä ei näe, vaan käyttää kalliin ajan pahan mielen tuomiseen toisille.

Anteeksi ei voi pyytää, jos ei ymmärrä tehneensä väärin.

Ole, hyvä. Huomasin kyllä miten jouduit hyökkäyksen kohteeksi ja jos minä olen nyt puolestani kohde, niin ei se haittaa. Tunnen olevani oikeassa ja minuun kohdistuvat arvostelut ovat ilmaa.

Minulta on vaadittu poimintoja, että näyttäisin hyökkäyksen toteen. Ei niitä tarvitse etsiä; se riittää, että hyökkäyksen kohde kertoo tuntemuksensa. Kenenkään ei pidä tuntea oloaan nurkkaan ahdistetuksi; se ei ole inhimillistä kohtelua.

Jos tämä tapaus olisi ensimmäinen, niin voisi sitä tulkita sattumaksikin, mutta niitä on ollut ennenkin ja siksi tähän ei voi olla reagoimatta.

"Tunnen olevani oikeassa ja minuun kohdistuvat arvostelut ovat ilmaa."

Tuo on hirmu vaarallinen asenne. Kannattaisi oikeasti kehittää sitä itsekritiikkiä ja tulla sieltä omasta ylhäisyydestään alas. Ei tulisi mieleenikään analysoida muita kirjoittajia tuollaisella itsevarmuudella ja itseään erehtymättömänä pitäen, kuin mitä sinä teet. Huh, huh.

Minäkin olen samaa mieltä, että btdt on ollut viimeaikoina hyvä keskustelija, ja samoin lillukka (vielä siistimpi) , mutta mikä sai taas heidät löytämään toisensa ja aloittamaan jahdin. Kyllä pitäisi ymmärtää, jos toinen makaa jo maassa, niin silloin ei käytetä joukon voimaa, vaan annetaan toisen pitää mielipiteensä ja ihmisyytensä ja käytetään sitä paljon kaivattua EMPATIAA.

Btdt, sinussa on niin paljon hyvääkin, asiatietojesi paljous, yleissivistyneisyytesi, olet näppärä-älyinen. Näytä näitä puolia enemmän itsestäsi ja jätä ilkeilyt, niin tulet saamaan paljon kehuja moitteiden sijaan. Varsinkin, jos onnistut jättämään itseäsi vahingoittavat, loukkaavat ilmaisut toisista. Se olisi osoitus rohkeudesta muuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
"Tunnen olevani oikeassa ja minuun kohdistuvat arvostelut ovat ilmaa."

Tuo on hirmu vaarallinen asenne. Kannattaisi oikeasti kehittää sitä itsekritiikkiä ja tulla sieltä omasta ylhäisyydestään alas. Ei tulisi mieleenikään analysoida muita kirjoittajia tuollaisella itsevarmuudella ja itseään erehtymättömänä pitäen, kuin mitä sinä teet. Huh, huh.

Kyllä saatte kiittää itseänne siitä, että minä kasvatan nahkaa teitä vastaan. Se on ainoa keino selvitä, siis olla välittämättä.

En minä ole sanonut, että olisin erehtymätön, itsevarmuus on kyllä aika kovaa luokkaa; sen tunnustan. Virheitä teen ja pyydän kyllä anteeksi.

Oli täällä loistavakin ketju, missä allekirjoitin kaikki btdt:n mielipiteet ja se koski rahankäyttöä avoliitossa ja siinä toinkin julki mielipiteeni. No, btdt ärsyyntyy näistä kehuista, mutta hän on kyllä minunkin mielestäni älykäs ja energinen ja tehokas nuori nainen. Varmasti porukassa tulee esille hänen aktiivisuutensa ja kantaaottavuutensa.
Lillukka on vanhempi ja kokeneempi ja sitä pidänkin ihmeenä, että hän sortuu revitteleen nuorempien mukana.

No, no. Minä näen edelleen tämän ketjun kolmannelta sivulta SINUN aloittamasi ihmeellisyydet, sekä tämän tyllerön omituisen "koukuttelun" syynä tähän kirjoitusten jatkumiseen. Myös väännön, jossa keräät joain ihme kerhoa susineen ja lampaineen. Naurettavaa.

Mitään jahtia tai muutakaan salaliittoa ei ole olemassakaan, korkeintaa teidän mielikuvituksissanne.

Nyt taidan oikeasti poistua, jatkakaa te (kiusatut uhrit), tätä hedelmätöntä saivartelua, kuinka kolmen kopla potkii tarkoitushakuisesti muita päähän. Älkää unohtako sitä ryhmähalia ja suukkoja. Kyllä niistä voimaa saa?

Peeäs. Mikä siinä on, että sinä, no, jatkuvasti osoittelet muiden olemattomia paheita ja virheitä ja olet niin varma, että juuri sinun näkemyksesi on oikea ja analyysisi muiden mm. mielenterveydestä -tai sairaudesta on paikkansa pitävä fakta?

Jos minä esittäisin moisia arveluita muiden itkuista, paruista, vaikeasta elämästä yms, olisi lauma ellejä kimpussani vastaväitteineen. Mikä tekee juuri sinun "totuudesta" sen oikean ja hyväksytyn? Sekö, että olet aina sillä puolella, minkä katsot itsellesi edullisimmaksi vaihtoehdoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Minäkin olen samaa mieltä, että btdt on ollut viimeaikoina hyvä keskustelija, ja samoin lillukka (vielä siistimpi) , mutta mikä sai taas heidät löytämään toisensa ja aloittamaan jahdin. Kyllä pitäisi ymmärtää, jos toinen makaa jo maassa, niin silloin ei käytetä joukon voimaa, vaan annetaan toisen pitää mielipiteensä ja ihmisyytensä ja käytetään sitä paljon kaivattua EMPATIAA.

Jos sinustakin tyyris puhui itsensä pussiin, ja makasi maassa, niin ehkä olisit tehnyt hänelle suurimman palveluksen kertomalla sen hänelle. Omaan empaattiseen tyyliisi tietenkin.

Sen sijaan päätit että hyökkäys on paras puolustus ja rupesit haukkumaan muita keskustelijoita. VAIKKA olisit ehkä juuri käyttää vain ja ainoastaan sitä empatiaa ja kertoa tyyriksen olevan vähän hassu.

Etpäs tuntenut tarvetta puolustella yh-äippää joukon voimalta, koska itsekin olit samaa mieltä ja samassa kuorossa "potkimassa"..

Samoin en ole huomannut sinun puolustavan ketään jota on todella oikeasti parjattu. Täällä on saanut sinun siunauksellasi käydä läpi joidenkin kirjoittajien genitaalit, miehen puutteen, ja mahdollisen ylipainon, ilman että sinulla on ollut mitään tarvetta puolustella ketään.

Pitäisin tuota sinun ns herrasmiesmäisyyttäsi kovin valikoivana ominaisuutena.

Ymmärrän että 8 vuotta ellipalstoilla roikkumista heikentää kenen tahansa suhteellisuudentjua, mutta jotain rajaa sentään..

Jotta ei jäisi ihan väärää kuvaa anlyyseistani, joita olen varmaan yhden esittänyt, niin pyydän niitä ilmoittautumaan, joille sen olen antanut ja myös kertomaan analyysin tuloksen.

Olisin edullisemmalla puolella? Olen sillä puolella, jonka minä katson oikeaksi, jos se on eri puoli kuin teidän kolmen, niin mitä siitä voi päätellä?

Ei minullakaan ole tarvetta jatkaa tätä väittelyä, mutta seuraavalla kerralla, kun taas näen teidät yhdessä jonkun kimpussa, niin en jää sivustaseuraajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:

Jos sinustakin tyyris puhui itsensä pussiin, ja makasi maassa, niin ehkä olisit tehnyt hänelle suurimman palveluksen kertomalla sen hänelle. Omaan empaattiseen tyyliisi tietenkin.

Sen sijaan päätit että hyökkäys on paras puolustus ja rupesit haukkumaan muita keskustelijoita. VAIKKA olisit ehkä juuri käyttää vain ja ainoastaan sitä empatiaa ja kertoa tyyriksen olevan vähän hassu.

Etpäs tuntenut tarvetta puolustella yh-äippää joukon voimalta, koska itsekin olit samaa mieltä ja samassa kuorossa "potkimassa"..

Samoin en ole huomannut sinun puolustavan ketään jota on todella oikeasti parjattu. Täällä on saanut sinun siunauksellasi käydä läpi joidenkin kirjoittajien genitaalit, miehen puutteen, ja mahdollisen ylipainon, ilman että sinulla on ollut mitään tarvetta puolustella ketään.

Pitäisin tuota sinun ns herrasmiesmäisyyttäsi kovin valikoivana ominaisuutena.

Ymmärrän että 8 vuotta ellipalstoilla roikkumista heikentää kenen tahansa suhteellisuudentjua, mutta jotain rajaa sentään..

En minä ollut paikalla, kun jahtasitte. Kun tulin koneelle, niin välittömästi otin kantaa lynkkaukseen.
En minä avaa kaikkia ketjuja ja paljon menee ohi mitä täällä todellakin tapahtuu. mutta koska olin osallisena siinä ketjussa, niin en voinut mitenkään hyväksyä tyyristyllerön kohtelua.
Mielipiteeni mukaan minä otan kantaa, jos olen sitä mieltä, että parisuhteen tarkoitus ei ole vain taloudellinen, niin se on minun kantani.

En minä ollut paikalla, kun jahtasitte. Kun tulin koneelle, niin välittömästi otin kantaa lynkkaukseen.
En minä avaa kaikkia ketjuja ja paljon menee ohi mitä täällä todellakin tapahtuu. mutta koska olin osallisena siinä ketjussa, niin en voinut mitenkään hyväksyä tyyristyllerön kohtelua.
Mielipiteeni mukaan minä otan kantaa, jos olen sitä mieltä, että parisuhteen tarkoitus ei ole vain taloudellinen, niin se on minun kantani.

Voi voi, kyllä niissä ketjuissa joissa sinä olet ahkeraan kirjoitellut, on naurettu ja pilkattu mm btdt:n seksuaalisuutta, tavalla josta saisi joa oikeusjutun. Sinua ei paljon hetkauttanut. Lisäksi olen nähnyt sinut ketjussa, jossa käytiin läpi monen kirjoittajan voimin jonkun takapuolta ja genitaaleja. Sekään ei sinua hetkauttanut.

Et myöskään kovinkaan voimakkaasti puolustanut Leenaa, jota kyllä todella lynkattiin tässä hiljan omat ruoka ohjeet- palstalla USEAN KIRJOITTAJAN toimesta todella inhottavasti. Yhtäkään Leenasta todella rumasti kirjoittanutta et haukkunut etkä moittinut. Saatikka jäänyt nilkkaan roikkumaan ja kaunaa kantamaan.

Minua sinun lässytyksesi tässä ketjussa lähinnä huvittaa.

Täytyy sanoa että tunnen suurta myötähäpeää puolestasi, esittäessäsi suurta puolustajaa. Katsopa sinne peiliin ja löydä se sisäinen miehesi.

Jotta ei jäisi ihan väärää kuvaa anlyyseistani, joita olen varmaan yhden esittänyt, niin pyydän niitä ilmoittautumaan, joille sen olen antanut ja myös kertomaan analyysin tuloksen.

Olisin edullisemmalla puolella? Olen sillä puolella, jonka minä katson oikeaksi, jos se on eri puoli kuin teidän kolmen, niin mitä siitä voi päätellä?

Ei minullakaan ole tarvetta jatkaa tätä väittelyä, mutta seuraavalla kerralla, kun taas näen teidät yhdessä jonkun kimpussa, niin en jää sivustaseuraajaksi.

Ilmoittaudun mukaan tukijoukkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:

Voi voi, kyllä niissä ketjuissa joissa sinä olet ahkeraan kirjoitellut, on naurettu ja pilkattu mm btdt:n seksuaalisuutta, tavalla josta saisi joa oikeusjutun. Sinua ei paljon hetkauttanut. Lisäksi olen nähnyt sinut ketjussa, jossa käytiin läpi monen kirjoittajan voimin jonkun takapuolta ja genitaaleja. Sekään ei sinua hetkauttanut.

Et myöskään kovinkaan voimakkaasti puolustanut Leenaa, jota kyllä todella lynkattiin tässä hiljan omat ruoka ohjeet- palstalla USEAN KIRJOITTAJAN toimesta todella inhottavasti. Yhtäkään Leenasta todella rumasti kirjoittanutta et haukkunut etkä moittinut. Saatikka jäänyt nilkkaan roikkumaan ja kaunaa kantamaan.

Minua sinun lässytyksesi tässä ketjussa lähinnä huvittaa.

Täytyy sanoa että tunnen suurta myötähäpeää puolestasi, esittäessäsi suurta puolustajaa. Katsopa sinne peiliin ja löydä se sisäinen miehesi.

Mitä enemmän suutasi avaat niin sitä enemmän sieltä sammakoita hyppii.
No on empaattinen, sinä taas et edes tiedä mitä sanalla tarkoitetaan. Ymmärrät sanan älyllisesti, mutta et tunnetasolla.

Vai on kirjoitteluni muuttunut. Niinpä niin.

Jotta tässä nyt ei aivan hurmokselliseksi ehditä, sanan tai pari panen sekaan minäkin ennen mopon karkaamista. Minä koen kirjoittelevani aivan samoin, kuin aina, eivätkä toisten moitteet tai kehumiset sitä muuksi muuta. Kirjoitan omia mielipiteitäni, vaikutelmiani, joskus jostain asiasta, josta tiedänkin jotain.

En kirjoita miellytääkseni, sen enempää kuin epämiellyttääkseni, vain keskustellakseni virtuaalisesti. En kirjoita usein, enkä useille osioille elleissä, lähinnä vain kahdelle, satunnaisesti kolmannelle.

Olen kuitenkin jo oppinut, että toisia miellyttää ja toisia sitten taas ei. Ja kun keskusteluun sattuu mukaan yksikin, jota ei miellytä, alkaa keskustelun taso hyvin pian laskea. Muutaman tällaisen keskustelun nähtyäni yleensä tympäännyn koko paikkaan kokonaan, enkä edes lue hetkeen. Aktiivisina aikoinakaan en lue kaikkia osioita tai kaikkia keskusteluita, saati kaikkien vastauksia.

Joten jospa pidetään ne halaukset ja väkisin puristellut kehut vähän vähempänä. Aletaan pysyä asiassa sen sijaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kärsivälliisyyttä:
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Minun väitetään solvaavan, haukkuvan tai 'mollaavan' (mikä lie sivistyssana onkaan, sen merkityksellisyydessä vaikuttaa olevan häilyvyyttä) toisia kirjoittajia, mutta edes pyynnöstäni ei tällaista haukkumaviestiä ole jäljiltäni esitetty tai osoitettu ketjua, jossa näin olisin menetellyt. Sen sijaan saan perääni poikkeuksetta lauman (yhden tai useamman, ei voi tietää, eivät rekisteröidy) kirjoittajan, joka muistaa kertoa, että näin minä toistuvasti toimin.

Törkeimpiä haukkumaviestejäsi täytyisi hakea vanhojen kirjoitusten parista esim. seksipalstalta.

No tässä on tyypillinen esimerkki: Minä pyydän osoittamaan jotain ja vastaukseksi tulee vain lisää epämääräisiä heittoja. Jos niitä niin runsaslukuisesti ja toistuvasti jäljiltäni on, ei luulisi olevan liian vaikeaa hakea esiin sellaista, jos kerran tietää, eikä vain vihjaile sellaisten tekstien olemassaolosta.
MOT.

No jos sinun on vaikeaa vastaanottaa sellaista tekstiä, jota kirjoitin, niin jätän kehut vähemmälle tulevaisuudessa. Kaikella kunnioituksella ja toivomustasi noudattaen.
Ps. tarkoitin kyllä ihan tosissani sen minkä sanoin ja ilman taka-ajatuksia.

Menkää vakkarit muualle tappelemaan tai perustakaa oma tappeluketju. Tai keskustelkaa alkuperäisestä aiheesta.

Kohta mode sulkee koko tämän keskustelun teidän liiallisen riitelyn takia!
Vai onko se tarkoituskin?

Alkuperäinen kirjoittaja kärsivällisyyttä:
No jos sinun on vaikeaa vastaanottaa sellaista tekstiä, jota kirjoitin, niin jätän kehut vähemmälle tulevaisuudessa. Kaikella kunnioituksella ja toivomustasi noudattaen.
Ps. tarkoitin kyllä ihan tosissani sen minkä sanoin ja ilman taka-ajatuksia.

Minun ei ole lainkaan vaikeaa vastaanottaa vilpittömiä kehuja tai muutakaan tekstiä. Mutta minusta on vilpittömyys kaukana sellaisesta tekstistä, jossa samaan aikaan 'kehutaan' ja sitten tulee se MUTTA:

Jos ylläpidät tätä kiltimpää linjaa vielä jonkin aikaa, niin kyllä ne pahimmat vittuilutkin joskus unohtuu, jos et ala taas kirjoitella vanhalla tavallasi.

^Syytös tulee, mutta toteennäyttö puuttuu.

Btdt, sinussa on niin paljon hyvääkin, asiatietojesi paljous, yleissivistyneisyytesi, olet näppärä-älyinen. Näytä näitä puolia enemmän itsestäsi ja jätä ilkeilyt, niin tulet saamaan paljon kehuja moitteiden sijaan. Varsinkin, jos onnistut jättämään itseäsi vahingoittavat, loukkaavat ilmaisut toisista. Se olisi osoitus rohkeudesta muuttua.

Olen varsin tietoinen vahvuuksistani, mutta myös heikkouksistani. Vahvoja mielipiteitä tai hyvää kirjoitustaitoa en ole tottunut pitämään heikkoutena, vielä yllätyksellisempää on ollut, kuinka helposti se täällä aiheuttaa muille tunteen 'minun ylemmyydestäni' tai ilkeydestä. Mutta se ei tule minun elämääni millään tavoin järkyttämään.

Yhteistyössä