parisuhde ja rakentaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
haluan kuulla muiden kokemuksia, mä oon aivan loppu ja valmis heittään hanskat tiskiin. mä en vaan jaksa enää. mies on ollut viimeisen puoli vuotta kiukkuinen kun ampiainen, koen olevani vaan se paskaämpäri johon puretaan kaikki paha olo ja mua ei sais koskaan väsyttää enkä sais tuntee muutenkaan mitään kun hänellä on niin vaikeaa. hitto yhdessä tähän lähdettii nja nyt se on sulkenut mut kokonaan ulkopuolelle, kiukuttelee ja vittuilee vaan.
tänäänkin se suuttui mulle aivan tyhjästä, huusi ja räyhäs ja paisko luuria korvaan. haihtuu omakin hyvä fiilis kun tollasta mörköö joutuu kuunteleen. se soittelee mulle ihan vaan huutaakseen jos en satu oleen paikalla sillon kun käämi palaa. mun ei tarvii jaksaa tällaista. mä en jaksa.

Ei olla rakennettu, eikä tulla koskaan rakentamaan... Sivusta seuranneena sanoisin, että se on sitä. Se raksa-aika mennään raksan ehdoilla. Muu elämä on tavallaan jäissä. Mies ei ymmärrä, miksi vaimo valittaa, kun saa olla vain kotona. Vaimo ei ymmärrä, miksi mies valittaa, kun saa olla vain raksalla. Väsymys saa ihmeitä aikaan...

Se pitää vaan kestää ja jaksaa. Yksi tuttavapariskunta piti lepopäiviä raksalta ja se auttoi heillä. Oli sovitut päivät, milloin sinne ei mennä. Yksi tuttavapariskunta piti 2 kuukauden mittaista raksataukoa projektin aikana. Se toimi heillä ja se oli mahdollista järjestää.

Suurin osa on paahtanut raksansa yhtä soittoa valmiiksi ja huokaisseet vasta sen jälkeen ennen pihan laittoa ja autotallin/varaston tekemistä... Ei se näytä helpolla tulevan. Jaksamista, se on iso juttu.

Tuo aika avaa silmät siinä suhteessa, että ymmärtää, miten tärkeä on lepo ja miten tärkeää on saada olla perheenä yhdessä. Miten lapsuuus kuluu nopeasti ja vuosikin lasten elämästä pois on pitkä aika.

Yksin lasten kanssa liikkuminen pitkään on raskasta.
Kun yksin hoitaa lapsia, ymmärtää, miten raskasta on olla koko ajan töissä. Ihminen tarvitsee lepoa. Lasten hoitaminen on vastuullista. jokainen ihminen, toiset enemmän, toiset vähemmän, tarvitsevat omien ajatustensa kanssa oloa. Tuota ilman uupuu, jos rakentaa ilman tukiverkkoja.

meillä on tukiverkko ja olis omaa aikaa. vaan kun ne kaikki mun yritykset ihanista aterioista, leffasta, lenkistä tai mistä tahansa on ihan turhia kun toinen ei osaa rauhoittua vaan marisee koko ajan miten vois olla raksallakin. se palaa kohta loppuun koko äijä ja just nyt ihan suoraan sanottuna ei ees kiinnosta. oon itse niin väsynyt tähän paskaämpärinä toimimiseen. rajat ne on munkin ämpärillä.

Tää on meillä edessä. Ja jo valmiiksi tiedän että tullaan tappelemaan aivan tolkuttoman paljon. Toisaalta tiedän myös jo valmiiksi että sitten kun urakka on päätöksessä niin parisuhde jälleen kukoistaa.

Koita jaksaa ap :hug:

meillä kohta kolme vuotta takana kaikkineen tätä raksapaskaa, mä en kohta enää halua muuttaa koko taloon kun niin hirveet vihan tunteet sitä kohtaan. tiedän, ihan idioottimainen ajattelutapa, mut en voi sille mitää...

Jospa se ilo siitä sitten alkaa kun talo on valmis. Voitte aloittaa suhteen ihan alusta ja parempana kuin ennen, kaikki pahat sanat ja teot unohdetaan ja pistetään ne vain väsymyksen ja stressin piikkiin.

meillä tulee 2v rakentamista kohta täyteen ja nyt on voimat kummallakin niin loppu, et ero on puheissa viikottain. ollaan kuitenkin päätetty, että nyt ei luovuteta kun ollaan jo voiton puolella (muutto kesällä ), toivottavasti meidän parisuhde normalisoituu sitten siellä omassa kodissa kun tää hirveä vaihe on ohi. rakkautta ja luottoa löytyy, joten tilanne ei ole toivoton. yliväsyneenä hommat vaan menee solmuun... :(
tsemppiä kaikille rakentaville!!!!

meillä oli myös rakentamisen aikana tosi raskasta. ukko teki juuri salla lailla kun ap:n. soitteli koska huvitti ja kaikki paska kaatui mun niskaan.

sitä kesti vuoden verran, sinä aikana ukko oli koko ajan raksalla, mä lasten kanssa yksin kotona. totuin siihen että olin vaan lasten kanssa yksin, kun päästiin muuttamaan oli tosi vaikeeta taas opetella siihen että ukko pyörii jaloissa.

se on vieläkin tosi vaikeeta, saadaan tappeluita vieläkin aikaiseksi ihan olemattomista asioista. ja se että jäi hänelle päälle ettei tarvinnut hoitaa kotitöitä... :(

Me rakennettiin monta vuotta ja ap: kuvailema tilanentta ei ollut koskaan. Tosin, oli stressavampia vaiheita, jolloin kinaa oli enemmän, mutta muuten pärjäsimme oikein hyvin. Emme kyllä paahteneet ihan hiki hatussa, jos ei raksa kiinnostanut sinne ei menty.
Tosin, on pakko sanoa, että pelastava tekijä oli varmaan se, ettei meillä ollut silloin lapsia. Eli olimme molemmat töissä ja raksalla, koko ajan kaikessa mukana. Nyt, kahden pienen lapsen äitinä ja rakennusurakkan läpikäyneenä voisin sanoa, että nyt en siihen enään ryhtyisi.
Mutta tsemppia ap:lle! Jos mahdollista, löysätkää aikataulua ja ottakaan vähän vapaata raksasta!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
oli tosi vaikeeta taas opetella siihen että ukko pyörii jaloissa.

se on vieläkin tosi vaikeeta, saadaan tappeluita vieläkin aikaiseksi ihan olemattomista asioista. ja se että jäi hänelle päälle ettei tarvinnut hoitaa kotitöitä... :(

tota mäkin pelkään.....

me ollaan rakennettu 3taloa pitkästä tavarasta ja yksi valmispaketti. Edellä mainitut olotilat ovat tuttuja etenkin ekan talon kohdalla mutta onneksi meillä on ollut ripeä rakennus tahti kun mies on yrittäjä ja osaa itse tehda tosi paljon. itse pysyttelin pois pelipaikalta valitsen vaan tapetit yms. asiat vien eväitä ja kahvia ja vastaan kysymyksiin jos joku asia muutetaan yms.

Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen:
Mutta tsemppia ap:lle! Jos mahdollista, löysätkää aikataulua ja ottakaan vähän vapaata raksasta!

ap kirjoitti tuolla jo, että ei oikein onnistu.. omaa aikaa olis, mut mies ei osaa nauttia siitä jne.

tää aihe on mulle hyvin ajankohtainen, olis mukava viritellä enemmänkin keskustelua aiheesta ja kuulla muide kokemuksia =)

Meillä rakentamisprojekti kesti kaikkiaan 3 vuotta.Paljon oli hommaa ennenkuin päästiin itse rakentamiseen.
Mies kävi töissä ja raksalla illat+muut vapaa-ajat.
Ei sen enempiä riitoja kuin muutenkaan,asennekysymys lähinnä.
Jako oli mies rakentaa ja minä pojan kanssa jne.Paljon varmaan vaikutti että molemmat omillaan viihtyviä.Ja kun minä yh vuosia ennenkuin yhteen mentiin niin olin jo tuohon tottunut että yksikseen olin lapsen kanssa.

Meillä otettiin talo avaimet käteen toimituksena, tiedettiin koko ajan oikea muuttopäivä ja talon oikea hinta. Kummallakaan meistä ei ollut talonrakennuksesta mitään kokemusta, molemmat päivätöissä.

Harva jaksaa normaalin työpäivän jälkeen työmaalle tekemään toisen työpäivän, etenkin sitä kestää pahimmillaan vuosi-pari. Lisäksi jos perheellä on vielä pieniä lapsia, niin taloprojekti on todella raskasta aikaa. Mies on aivan kuitti rakennushommista, ja vaimo on kuitti yksinään kotihommien pyörittämisestä. Lisäksi jos vielä talon kustannusarvio on virheellinen ja rahat uhkaavat loppua, niin soppa on melkoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Onneksi mulle on parisuhde tärkeämpi kuin talo yms.

no mitäs tää nyt tarkoitti? en oikein ymmärtänyt..

Ihan vaan sitä etten halua pilata hyvää suhdetta talon takia. Harvoin näkee talonrakennusprojektia, joka ei aiheuta kiristystä suhteeseen.

Valintoja on tehtävä, kaikkea ei voi saada. Kun haluaa jotain niin jostain on samalla luovuttava. Se on väistämätöntä.

Ihan vaan sitä etten halua pilata hyvää suhdetta talon takia. Harvoin näkee talonrakennusprojektia, joka ei aiheuta kiristystä suhteeseen.

Valintoja on tehtävä, kaikkea ei voi saada. Kun haluaa jotain niin jostain on samalla luovuttava. Se on väistämätöntä.

niin, olihan se tiedossa et raskasta tulee olemaan, mutta silti siihen ryhdyttiin, oma valinta. silti on hyvä välillä purkaa näitä tuntemuksia kun ne ovat ajankohtaisia. me tiedettiin miten raskasta rakentaminen on, mutta eihän sitä voi tietää miten juuri oma parisuhde siinä taipuu mukana.....

Meillä ei oo ihan rakennusprojektia, mutta täysremppa käynnissä nyt kolmatta vuotta. Kyllä koetellaan parisuhdetta ja kunnolla! Meillä tosin mies on yksityisyrittäjänä ja painaa yötä myöten töitä, eli minä hoidan lapsen ja remontin.. Todennäkösesti tää projekti kestää vielä toiset kolme vuotta tällä työtahdilla, mutta ei pelkällä mun ajalla ja taidoilla tän nopeemmin valmistu! Ja tosiaan mies soittelee mulle myöskin jos pitää saada karjua jollekin, vaikka vaan työasioita.. Noh, jos tästä selvitään edelleen rakastuneina niin kai sitä hautaan asti ollaan yhessä :)

niin, olihan se tiedossa et raskasta tulee olemaan, mutta silti siihen ryhdyttiin, oma valinta. silti on hyvä välillä purkaa näitä tuntemuksia kun ne ovat ajankohtaisia. me tiedettiin miten raskasta rakentaminen on, mutta eihän sitä voi tietää miten juuri oma parisuhde siinä taipuu mukana.....

Nuorena sitä tekee mieli ottaa vähän kaikesta selvää :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
oli tosi vaikeeta taas opetella siihen että ukko pyörii jaloissa.

tota mäkin pelkään.....

ei se silti kaikilla näin mene. toivotaan että teillä ei. mutta kyllä olisin paremmin miettinyt rakennusprojektia, jos olisin tämän tiennyt olevan tulossa. :( vaikka asutaankin rakentamassamme (tai siis enhän mä tehnyt mitään, kuten ukko on sanonut) talossa josta en kyllä haluaisi kulumallakaan lähteä pois, oli se rankkaa ja välillä vieläkin... :( mutta tsemppiä teille!! :)

Meillä ei ole ollu mitään kähinöitä tän raksa-ajan aikana. Se on oikeastaan aika ihme ku molemmat ollaan aika tulisia... Mä olen ollu raksalla niin paljon ku mahdollista, myös lasten kans. Mies on pitäny vapaa päiviä sieltä. Meillä on kyllä niin hyvä tukiverkkoki että senkään takia ei varmaan mitään ole ollu.
Mutta silti on ihanaa ku kuukauden päästä päästään muuttamaan.