Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

No niin. Punktio eilen. Neljästä follista kaks solua, toinen hedelmöittyi. Kaikki yhden kortin varassa siis. Maanantaina siirto jos jaksaa pysytellä hengissä. Toivottavasti on sitkeä sissi... Muuten jää piinailu lyhyeksi tässä hoidossa.
 
Kukka :hug: todellakin toivon, että se ainokainen jaksaa maanantaille asti. Onko teillä muuten ollut puhetta siitä miksi saalis on noin vähäinen. Meillähän kanssa oli yli puolet folleista ilman solua. En tullut sitten kysyneeksi mahdollisia syitä siihen.

Itsellä vuotaa kuin saavista kaataisi :( Tähän seuraavaan kiertoon tulikin pakko tauko, kun ei tässä nyt suunnuntaille niitä lääkeitä mistään saa. Alkaa jo huolettamaan tämä oma tilanne. Meillähän on nyt kaksi hoitoa takana ja Kelanhan korvaa kolme, mitäs sitten? Itse haluaisin kokeilla lahjotettuja siittiöitä, mutta mies ei oikein ole valmis moiseen. Raskasta on.
 
Viimeksi muokattu:
MestariMuumi isoiso :hug:. Katso nyt rauhassa se kolmaskin hoito. Mulla oli esikoista tehdessä jo ihan samanlaisia ajatuksia, tuntui että piti alkaa tehdä jo jonkinlaista "plan b:tä". Mietittiin kans lahjasiittiöitäkin. Mutta siitä kolmannesta tulikin sitten meidän kaikkein "onnistunein hoito", eniten folleja, hedelmöittyneitä ja eniten alkioita pakkaseen. Niin ja se alkanut raskaus tietty. Edellisestä hoidosta kun ei saatu kun 1 alkio siirtoon, that's it. Jokainen hoitokerta voi olla niin erilainen, vaikka se onkin välillä vaikea muistaa. Toivon teille parasta, älä luovuta!
Kukalle kanssa hirveesti tsemppiä! Toivotaan että alkio jaksaa siellä jatkaa jakaantumistaan ja pääsette siirtoon. Jännät paikat, pidän peukkuja edelleen!!
Annabellille tsemppiä piinailuun!! :)
Oma napa: Pahoinvointia on ollut nyt tällä viikolla muutamana aamuna. Kahvi ei maistu ja hirveitä uupumus-aaltoja iskee jos vähänkin touhottaa. Eli vähän oireita saatu kehiin täälläkin. Ultraa odotellessa...Palailen sitten kertoilemaan kuulumiset.
Mukavaa viikonlopun viettoa kaikille ja jaksuja hoitojen kaikkiin vaiheisiin tasapuolisesti!! :wave:
 
Viu
Voi hitsi kukka, kauhee jännäily vielä maanantaihin. Nyt tsemppiä pikku alkio siellä mukavassa lämpökaapissa! Ja siitähän se jännäys vasta alkaa...
Mestarimuumi, tiedän useita, joille kela korvannut neljännenkin hoidon, sitä on vaan pitänyt erikseen hakea. Mutta tilastoja jos katsoo, niinkolmas tuo teille plussan, eiks vaan. Mä kans aina mietin noita varasuunnitelmia, niin tosiaan ei se kolme ole se ehdoton raja.

Eemiliina, millon sulla on ultra?

Me ollaan reissussa ja mulla on omituisia vatsakipuja ja ajatuksia kohdunulkoisesta. Mullahan on sellaine ollut kuus seittemän vuotta sitten, luomusti alkanut, joten riski toiseen on hieman koholla. Yritän olla panikoimatta. Clearblue ostettiin ja näytti eilen pp16 raskaana 2-3. Sitä kait sen pitääkin näyttää? Inhottaa kun pitää aina pelätä.
 
Kukka peukkuja sille yhdelle hyvälle ja huomiselle!! Eiköhän se siitä.

Mestarimuumi huuh, halauksia! Välikierto onneksi tekee henkisesti hyvääkin. Itse huomaan kehitteleväni urahaaveita ?!?

Viu toivotaan että on turhia pelkoja, ne on kuitenkin parempia kuin oikeiksi osoittautuvat ;)

ON: Meillä ilmeni nyt lähipiiristä kakkosen saamisen kanssa ongelmoivia ihan kolmin kappalein. On keskenmenoa, hoitoa tuloksettomana lopettavia ja vaikka mitä. Tulee olo, että onkohan niitä lapsia enää jaossa ollenkaan? Kävin labrassa, tarkistavat AMH:n ja FSH:n. Vähän kauhulla odottelen onko minun aparaattini jo lopettelemassa toimintojaan, toivottavasti ei ihan vielä..lääkärit siis meinasivat, että kannattaa näin kolmen vuoden aikavälillä tarkistaa.
 
Ihanaa, lisää piinailijoita tullut/tulossa! :)

Mestarimuumi :hug: pahoittelut negasta...

Täällä menossa pp6, eikä mitään oireita/tuntemuksia ole. Ei niin mitään. Näin jo viime yönä unta että nega tuli. Lisäksi törmäsin illalla lugeja laittaessani hassuun ilmiöön, luget nimittäin ei meinaneet millään pysyä "siellä syvemmällä" vaan pulpahtivat takaisinpäin?! Outoa. Koskaan aijemmin ei ole tälläistä ollut. Kroppa on vissiin sitä mieltä että ei enää mitään lugeja tänne ;)
 
Annabell, mitkäs on fiilikset? Sulla toinen piinaviikko jo menossa. Hyvin lunkisti täällä on lähtenyt piinailu liikenteeseen. Oon vaan tyytyväinen että päästiin yrittämään ja hyvällä ja positiivisella mielellä. Eiköhän ens viikolla sitten ala generoida ittelleen kaikkia tuntemuksia... Vielä ei tarvitse.
 
Pessimistiset on fiilikset...: / Ei niin mitään oireita! Kuumia aaltoja/palelua niinkuin viimeisestä nega siirrostakin, mut siinä kaikki. Tissit satunnaisesti ihan hivenen arat, niinkuin viimeisestä negakierrostakin :( Näin jo painajaista että negaa pukkas... :( No, jos tämä menee metsään niin seuraava siirto on sitten vasta tammikuussa. Lopetetaan imetys kokonaan ensin. Vaikka lääkärin mukaan se ei mitään vaikutakkaan, mutta...

Kukka Tsemiä piinailuun! :)

Annabell pp 9
 
Mestarimuumille voimia :hug:

Millainen olo piinailijoilla on? Koska teillä on testipäivät?

ON: Joku kyseli meidän pakkassaldosta niin siellä on kolme yksittäistä kaveria ja yhdet kaksoset. Koitin tänään kun olin ovisultrassa kysyä minkä laatuisia ovat, mut en ymmärtänyt vastausta. Nyt siis odotellaan ovista tulevaksi.
 
Oliko sulla Annabell vielä pakasteessa tavaraa vai joutuisitko uuteen hoitoon? Noihin hormooneihin tuntuu vaikuttavan kaikki, niin mistä sen imetysasiankaan varmaksi tietää. varmaan antaa itselle mielenrauhaa kokeilla sekin keino jos muu ei auta. Ei tarvitse sitten sitä ainakaan mielessään jossitella. Oon yrittänyt oikeen miettiä mitä oireita mulla olis plussaamisesta ollut viimeksi, mutta kun en muista et ennen raskaustestiä olis ollu mitään. Oireet alko kai vasta plussatestin jälkeen. Ainoo merkki se ettei menkat alkaneet ennen testipäivää, kun negakierroissa tuli aina lugeista huolimatta aiemmin. Eli ei se oireettomuus välttämättä mitään merkkaa. Tsemppiä vaan AB, niin kauan kun vuoto pysyy pois on toivoa! Se mitä fiiliksiä on ennakkoon ei onneksi vaikuta lopputulemaan mitenkään, tulee mitä on tullakseen. Pessimisti ei pety, mutta optimistilla on pidempään kivaa ;)

No, vielä on varaa vitsailla, kun olo on seesteinen. Odotan vaan ens viikkoa kun alan kiipeillä seinille. Mulla on testipäivä 5.11.
 
Annabell sinähän olet jo kohta piinailusi piinaillut. Minustakin oireettomuus kuulostaa ihan lupaavalta, tai mahdolliselta plussaolotilalta ainakin. Ja Kukka ihanan seesteisen kuuloisena, vielä.. Tsemppiä teille!

Prinsessatyttö onnea matkalaiselle tiistaille :)

Sain juuri tulokset labrakokeista, tarkistettiin AMH ja FSH, ja ihan vielä ei näyttäisi olevan munasarjat hiipumassa, joten tuli toivonkipinä että jospa tuo tuleva hoito menisikin oikein hyvin.. Keskiviikkona menen suunnittelemaan mitä piikityksiä laitetaan, mutta vielähän tässä menee kuukauden päivät ennen kuin piinailemassa ollaan..
 
Kukka73 Meillä on joo pakkasessa yksi top alkio omassa oljessaan ja 2 vähän huonompaa alkiota samassa oljessa, joista toinen 3-soluinen ja toinen 5-soluinen.

ja piinailu lähenee loppuaan, kääk. Eilisen päivän aikana kipeni tissit tosi paljon ja vatsaan tuli "menkkatuntemuksia". Samalla alkoi hiipiä mieleen pieni toivonkipinä, mitä jos sittenkin... No, tänään ei oo tissit enää kuin hitusen kipeät, eikä menkkatuntemuksiakaan juurikaan. En tajua miten selviän tervejärkisenä maanantaiaamuun asti :headwall:

Annabell pp 11
 
Ei me onnistuta sitten millään. pp13 ja CBn digi hyvin selkeästi ilmoitti "ei raskaana" . :( :'( Mun usko noihin PASseihin on kyllä ihan 0. Top alkiot ja mitään ei tapahdu. Nyt tarttis sit ihan oikeasti lopettaa kokonaan toi imetys ja tammikuussa sitten seuraavaan siirtoon. Sen jälkeen voikin sitten ihan oikeasti siirtyä sinne julkisen jonoon. Sen jonoon mentäessä kun kai pitää olla kaikki PASsit jo tehtynä? Tietääkö kukaan?

Saatiin tossa lisäksi uutisia, että miehen veljelle tulossa 3. lapsi kesällä. Luomuna tietysti, kuinkas muuten.. Miksi meillä pitää olla niin vaikeaa... :'(

Very very sad Annabell pp13-nega.
 
Voi ei Annebell, toi niin syö naista. Olen tosi pahoillani. En tiedä noista julkisen käytännöistä, mutta kuvittelisin kyllä että PASit pitäisi olla tehtynä. Tekeekö sulla privaattipuolen klinikka lähetteen sinne? Kannattaa varmaan kysyä varuiksi kuitenkin voiko lähetteen tehdä jo ennakkoon. En ole sillätavalla asiaan perehtynyt kun oma ikä rajaa jo ne julkisen hoidot pois meiltä.

Läheisten raskausuutiset ottaa koville. Tiedän tunteen. Yritä sinnitellä ja keräillä taas hiljalleen voimat seuraavaa yritystä varten. Yksi onnistuminen kuitenkin taustalla niin ei pitäisi olla estettä onnistua toisenkin kerran! :hug:
 
Annabell :hug: raskasta kun negaa vaan pukkaa, voi kurjuus!! Toivottavasti imetyksen lopettaminen olisi se juttu. Julkisista: ensikäynti voi olla aiemminkin vaikka olisi vielä pakkasalkioita, mutta jonoon laittavat vasta sitten kun on pakkanen tyhjä (jonoon laiton jälkeen voi kyllä tehdä sitten yksityisellä hoidon jos haluaa, ja sitten taas IVF:n alussa pitää olla kaikki alkiot muualta käytettynä. Näin siis Helsingissä. Melko ihmeellinen systeemi..). Kannattaa hakea lähete ainakin pari kuukautta ennen kuin pakastukset koitettu jos ei halua turhaan odotella, saahan sen aina perua jos onnistaa :). Kyllä te vielä onnistutte. Rentouttavia taukoiluja!!

Kukka uutisia..? Mikä on julkisen ikäraja?? (Eivät meille maininneet mitään, olen vm. 74).
 
Hei Paiju, täällä olla löllötellään vaan. Mystisen relax-fiiliksissä edelleen. Ei mitään tuntemuksia. Tasan viikko nyt testipäivään. Oon ollut siinä käsityksessä ainakin et 38v olis hoitojen aloituksen raja Helsingissä julkisilla, mut voin kyllä olla ihan väärässäkin. Sitä en tiedä miten pitkään voi jatkaa jos on jo hoidot aloitettu, olettaisin että ainakin tietty kaikki PASit loppuun riippumatta iästä.
 
Alkraskauden ultra oli tänään ja siellä pieni viikkoja vastaava ihmisen taimi ja selkeä syke näkyivät. :heart: Nyt uskaltaa hengähtää vähän, vaikka raskausoireita kyllä on jo viime viikkoina ollut ihan kummasti. Viikkoja nyt siis 6+4. Piiitkä matka vielä kuljettavana, mutta yritän olla huolehtimatta kaikesta tällä kertaa. Esikoisen odotus kun meni enemmän ja vähemmän panikoidessa milloin mitäkin järjetöntä.

Annabell voimia ja haleja. Toivotaan että hoitotauko kuluu nopeasti ja saat kerättyä hyvän tsempin seuraavaan hoitoon sillä aikaa! :hug: Kyllä se plussa sieltä vielä tulee, antaa nyt vain vähän odotella itseään.
Toivotan vielä kaikille muillekin tsemppiä hoitojen kaikkiin mahdolllisiin vaiheisiin. Toivottavasti kaikki saisivat sen odotetun plussan mahdollisimman pian! Kiitos vielä kaikille tsempeistä ja lohdutuksesta, jota olen teiltä saanut tällä taipaleella. Pää olisi seonnut tässä hoitorumbassa ilman teitä!! Olette korvaamattomia!!:heart:
Ehkä uskallan pikkuhiljaa hipsiä tuonne odotuspuolelle, toivottavasti saan myös pysyä siellä.

Eemiliina ja Pikkarainen rv6+4
 
Annabell :hug:

Itse täällä on kaivauduttu pohjamudista ja vähitellen saatu mudan rippeet siivottua pois. Vielä en ole jaksanut klinikalle soittaa, mutta tarttis joku suunnitteluaika varata. Jos vielä tänä vuonna lähdettäisi hoitokierrokselle, kun se lääkekattokin on täysi. Lapsella on täysi uhma päällä, jatkuvaa vänkäystä kaikesta :headwall: Ja samalla olen huomannut miten isoksi lapsi on jo kasvanut, kohta 2,5 vuotta, ei mikään vauva enää.

Kukka tsemppiä odotukseen ;)
 
Huomenna ois siirto iltapäivällä ja jännittää ihan hirveästi, maha sekaisin. Kaiken muun lisäksi tuntuu ettei kukaan oikein tue mua.. Kukaan ei huomaa et mua jännittää, pelottaa ja voin pahoin.. Äitini kiertelee puheenaihetta kaikin tavoin ja mies väittää ettei tiiä mitä sanos, kaikkihan menee kuitenkin hyvin.. hahhah.. tuntuu etten voi saada mistään muualta tukea kuin täältä..

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja siirtoon meneville.
 
prinsessatyttö tämä palsta on todellakin ainut paikka jossa todella voi saada ymmärrystä. Mä olen jo luovuttanut siinä, että ystävät tai oma mies ymmärtäisi. Toisaalta ei sitä itsekkään aina ymmärrä :D Kyllä mun mieltä aina lämmittää kun joku täällä sanoo, jotain semmosta mitä itsekkin ajattelee.
 
Hei!
Olen jo jonkin aikaa lueskellut viestiketjua ja nyt uskaltauduin itsekin kirjoittamaan siinä toivossa, että täältä saisi kaipaamaansa vertaistukea, koska kyllä sitä aika yksin on näiden ajatusten kanssa.

Meillä on yksi lapsi, 2009 syntynyt tyttö, kolmennen inseminaation tuloksena. Lapsi tuntuu päivä päivältä suuremmalta ihmeeltä, kun on taas kerran saanut huomata, miten vaikeaa tämä raskautuminen itselle on.

Keväällä ja nyt syksyllä tavoitteena oli päästä inseminaatioon, mutta ensimmäisellä kerralla pillerit+piikit eivät tehonneet halutulla tavalla ja nyt syksyn hoidossa lääkkeet auttoivat liiankin hyvin eli inseminaatioita ei voitu tehdä monisikiöraskauden uhan takia. Nyt suunnitelmissa ivf, kunhan vaan saadaan menkat alkamaan, niin että pysytään suunnitellussa aikataulussa. Tuleva hoito on siis minulle ihan uutta ja tuntematonta. Hoidossa olemme olleet koko ajan julkisella puolella.

Tästä se sitten alkaa! Onnea kaikille tällä kivisellä ja kuoppaisella tiellä!
 

Yhteistyössä