Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Heh, Neitoperho, hauska nähdä että sinäkin heti aamusta pörräät täällä.=) Ihanaa että on tämä ketju, meillä mies lähti töihin ja minä oon suu messingillä jo käyny lenkillä, nyt on virtaa!! Ja kun raskaana olin 14v sitten niin meillä ei ollut ees nettiä..ei sitten niin minkäänlaista vertaistukea vaikka raskaat hoidot!
Kaikki mukaan vaan kerhon puolelle jotka kakkosta yrittävät (kröhm, siis toista lasta..) ja on siellä ollut kolmatta yrittäviäkin kun ei taida olla omaa ketjua heille.
 
Pikkukakkonen täälläkin nyt haaveissa. PAS olisi suunnitteilla, sillä alkioita jäi vielä pakkaseen ykkösen jälkeen.

Imetän vielä ja mietinkin nyt miten pian imettämisen lopetuksen jälkeen voi alkionsiirron tehdä? Prolaktiini pitää olla ilmeisesti rajoissa, miten pian imetyksen lopettamisesta prolaktiinin eritys palautuu normaaliksi?
 
Sekundamamma, mäkin jouduin lopettamaan imetyksen sen takia kun haluttiin alkaa toista yrittää, mulle sanottiin että parikin viikkoa kokonaan imettämättä riittäis ennen hoitojen aloitusta? Mä itse olin n. kuukauden imettämättä ennen.

Laitan sulle kutsun tonne kerhon puolelle :)
 
Hippu* kiitos tiedosta ja kutsusta kerhon puolelle!

Mulla on itseasiassa jo kaksi lasta, esikoinen edellisestä liitosta ja uuden miehen kanssa saatu yksi lapsi hoitojen avulla ja nyt hoitojen avulla hänen kanssaan toinen haaveissa. Onko silti oikea paikka mulle?
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Viu
Heips! Minäkin olisin innostunut tulemaan kerhon puolelle, meillä on kaksi ihanaa icsi-lasta, kuopus täyttää juuri vuoden ja niinpähän vaan löydän itseni selailemasta palstaa, haaveissa siis siintää kolmas :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Heips. Olen uusi täällä, en ole vielä ehtinyt juuri lueskelemaan ketä kaikkia täällä onkaan. Minulla siis yksi 2,5v poikanen kotona, luomusti alkunsa saanut. Silloin ehdittiin kaikki tutkimukset läpi käymään ja juuri ennen hoitoja olinkin raskaana. Nyt yritetty toista n.1,5 vuotta, tätä odotusta edelsi varhainen keskenmeno :( nyt tutkimukset tehty uudelleen ja edelleenkään mitään vikaa ei löydy. Kaksi inssiä nyt takana, tuloksetta. Nyt meneillään yksi välikierto kun ei saatu ultra-aikaa ruuhkan vuoksi :/ ennen kesäsulkuja siis ehditään kokeilemaan vielä kolmas kerta, usko vaan hiukan horjuu. Syksyllä kai sit edessä ivf-hoidot jos sitä ennen ei mitään tapahdu. Odottavan aika vaan on niiiin pitkä!
 
Eriikka80, tervetuloa juttelemaan. Pahoittelut että teilläkin on hankaluuksia lapsen saamisessa :/ Toivottavasti viimeinen inssi tepsisi eikä ivf-hoitoihin tarvitsisi lähteä. Odottavan aika on todellakin pitkä, mutta älä luovu toivosta :)

Oletteko Viu ja Eriikka saaneet kutsua kerhon puolelle?
 
Harmi Nipsu. :(

Tervetuloa uusille!

Aloitin sunnuntaina Progynovan syömisen 1 pilleri aamuin illoin. Onko muut lääkkeellisen PAS:n ihmiset huomanneet positiivisia muutoksia itsessään ton lääkkeen kanssa? Tuntuu ihan eri ihmiseltä olo, jaksaa paremmin, nukun täysiä öitä enkä tihrustele itkua joka välissä. 15.5. ultra ja jos hyvin sattuu niin alkionsiirto 19.5. Kunpa jotain selviäis sulatuksesta!
 
Kukkuu!

Tää olis nyt varmaankin oikea ketju myös mulle.
Elikkäns täällä imetys lopetettu kuukausi sitten, menkkoja ei ole näkynyt ja luulen et ei ehkä näykkään ilman terolut kuuria...
Hoidoissa ollaan oltu julkisella puolella ja pakasteeseen jäi alkioita. Tavoitteena mulla olis et päästäis tän vuoden puolella siirtoa tekemään, en yhtään tiedä joudutaanko jonottamaan ja miten nopeasti asiat etenee... En ole vielä soittanut polille edes koska haluan ensin tiputtaa hieman painoa ennenkuin alan kyselläkään aikoja ym. Kysyin joskus puoli vuotta sitten hoitajalta alkioiden säilytys maksusta ja siinä yhteydessä kysäsin miten asiat etenee sitten kun hoitoihin halutaan niin silloin sanoi että imetyksen lopetuksesta pitäis olla muutama kuukausi ja et ainakin yhdet normaalit kuukautiset pitäis olla välissä.. Ja kaikenkukkuraksi jos oikein ymmärsin niin tarvisin jonkun lähetteen tk-lääkäriltä ennenkuin edes saan aikaa laps.polille ?! Vaikka meillä on ne alkiot siellä olemassa jo ja meillä ei ole mahdollista raskautua muuten kuin alkionsiirrolla. Kuulema jos olisi pienikin mahdollisuus raskautua luomusti niin silloin pitäis ensin ootella se vuosi. Sekin musta kuulostaa aika kummalliselta... Mutta sitä mahdollisuutta meillä nyt ei ole olemassa.

Pitäisi tosiaan soitella näistä asioista sinne polille ja kysellä tarkemmin, jos tosiaan tarvitsen tk-lääkärin lähetteen ensin niin sitten mun pitäisi kai sitä aikaa jo kysellä kun niitäkään aikoja ei ihan hetkessä saa, ehkä lähetteen saamiseksi voisi sen yhden käynnin tehdä yksityiselle vaikka se käyntimaksu kirpasiskin muutenkin nihkeetä taloutta. Jos sitten kesätauon jälkeen pääsisi sinne polin suuntaan aikaa kyselemään... Ja ties mitä hidasteita sitten onkaan taasen edessä...

En ole siis varsinaisesti vielä hoidoissa mutta jospa saanen silti jo hypätä ketjuun mukaan ?
 
Kuulostaapa Mörkötys oudolta. Meillä jäi myöskin ensimmäisestä hoidosta alkioita pakkaseen. Hoitoon pääsi heti suoraan ja jonottamatta pelkällä puhelinsoitolla. Imetys piti olla lopetettu, mutta mitään "varoaikaa" ei annettu. Kuukautisista en kysynyt, kun minulla oli kierto jo käynnistynyt imetyksen aikana.
 
Tää oli nyt sitten tässä. Eilen oli varattu siirto. Kaksi alkiota oli pakkasessa, kumpikaan ei selvinnyt sulatuksesta. Ei olla lähdössä uusiin hoitoihin. Mitään takuitahan ei ole, että se toimis ja pettymys vaan syvenis. Hämmästyttää kyllä toi sulamisjuttu, viidestä alkiosta vain yksi selvisi sulatuksesta ja se oli vain kakkosluokan kaksisoluinen, eikä siitä lähtenyt raskaus käyntiin.

Nyt sitte hormonit lopetettu ja olo on ihan pepusta. Vaikea päästä yli, pelkään katkeroitumista.

 
Taidanpa liittyä ketjuun. En ole ehtinyt ketjua lueskelemaan, mutta pakko kirjoittaa tänne nyt. Vuosi sitten saimme esikoisemme 2. ivf tuoresiirrosta (oikeastaan 1. ivf, koska ensimmäinen epäonnistui ja lääkäri sanoi että sitä ei lasketa). Meille jäi kivasti alkioita pakkaseen, joten päätimme aloittaa hoidot uudestaan heti kun mahdollista.. Olisimmeko aloittaneet pas-siirrot n. 4 kk sitten.. kaikista tullut siis negoja. No viimeisin Pas toi plussan. Tänään oli varhaisultra, jossa sain tietää että kyseessä tuulimuna. Osasin odottaa jotain tällaista, koska perjantaina alkoi vuoto, mutta tänään romahdin täysin. Viimein kun kaikki näytti menevän hyvin, niin ei.. Sitä miettii miksi joillekin on tehty tästä niin pirun vaikeaa.. 2 alkiota vielä pakkasessa, jospa ne toisivat toivotun tuloksen.. huomenna pitää napata pillerit jotta saa tämän tuulimunan pois. Halusin tehdä operaation kotona, vaikka suosittelivat sinne tulemista, nyt vaan vaikka kestää kivut, ei jaksa.
 
Jasmike, suuret pahoittelut huonoista uutisista :( Kovasti voimia jatkoon, etenkin tyhjennysvuotoon, tosi kurja juttu! Ehkä siellä pakkasessa odottaa se teidän vauva. Meillä on aktiivisempaa keskustelua kerhon puolella, kerro jos haluat sinne juttelemaan.
 
Heippa!

Kirjoittelin tänne joskus helmikuun alkupuolella, kun oli suunnitelmissa hakeutua uudelleen lapsettomuushoitoihin. Minä olen 33-vuotias ja mieheni 37 ja haaveena saada pikkusisko tai -veli meidän heinäkuussa 4-vuotta täyttävälle pojalle. :)

Ollaan siis heinäkuussa 2010 hoitojen avulla saatu esikoisemme ja nyt sitten käyty tämän viikon tiistaina ensikäynnillä Tyksissä. Tosiaan maaliskuussa hain lähetteen yksityislääkäriltä ja 27.5 päästiin Tyksiin hoidonaloitus keskusteluun.
Minulla on pco ja se onkin syynä lapsettomuuteen. Munasolut eivät kasva ja irtoa. Eli ovulaatiota ei tapahdu. Miehessä ei ole mitään vikaa. Viimeksi kun olimme hoidoissa, niin minulla oli myös prolaktiiniarvot koholla, mutta nyt kun ne uudelleen testattiin, niin arvot olivat kunnossa.

Nyt kesänajaksi aloitin metforem-lääkityksen, joka viime hoitokierrollakin aloitettiin. Elokuussa saa sitten soitella aikaa, kunhan ensin vuoto alkaa. Käynnistelen vuotoa teroluteilla. Hoidot pitäisi siis elokuussa alkaa. Minulle siis tehdään ovulaatioinduktio hoito ja lääkkeinä tulee olemaan tamofen ja puregon. Tämä yhdistelmä toi viimeksikin toivotun tuloksen, joten lääkitystä ei aiota muuttaa.

Kesä menee nyt sitten odotellessa, mutta mielelläni aktivoituisin seuraanne ja tutustuisin taustoihinne. Kerhoonkin voin liittyä, jos huolitte joukkoon. :)

Terveisin. Miukula
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*

Yhteistyössä