niin..vastasin vain tuohon VÄÄRIN kohtaan ettei kaikki holistit ole samantapasia holisteja tämä on mun kokemus holistista..Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Eikös tuossa sanottu että pieni osa alkoholisteista on näitä tapauksia joihin tämä kokemuksesi kuuluu?Alkuperäinen kirjoittaja oho:ehkä sun mielestä väärin,mä kirjoitin omasta kokemuksesta elin holistin knssa 10vuotta näin kuinka se viina kuljetti.Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:VÄÄRIN!Alkuperäinen kirjoittaja oho:onhan niissä eroja suurkuluttaja ottaa usein mutta pystyy myös lopettaan ja olla juomatta jonkin aikaa jopa kuukausi käydä töissä jne..
holistilla on vain kaksi vaihtoehtoa joko juo tai olla kokonaan juomatta,alkkis harvemmin pystyy työssä käymään tai pitää kattoa pään päällä,2 selvää päivää on tuskaa yleensä tarvitaan lääkehoitoa krapulaan jne..
Alkoholisteista vain pieni osa on niitä näkyviä sillan alla asuvia työttömiä ja kodittomia heeboja. Kun alkoholistilla tulee ekan kerran ongelmia töissä, on kotona ollut helvetti irti keskimnäärin 10 vuotta.
Olennainen osa alkoholismia on salailu ja alkoholisti ei ole krapulan takia pois töistä ennen kuin todella myöhäisessä vaiheessa. Ne on ne ihan tavalliset ihmiset, jotka ehkä jopa vähän kehuskelee sillä miten tuli taas ryypätyyö, jotka voi olla pois töistä maanantaina krapulkan takia, mutta alkoholisti menee töihin -vaikka kännissä- kunnes lopulta joku kieltää, mutta silloin hautakin on jo yleensä lähellä, jos ei raiutistu.
lopulta ei ollut enään mitään muuta kuin viina,ei perhettä,töitä taikka asuntoa terveys meni.
viimeinen ryypyn otti 6vuotta sitten ja nyt makaa haudassa.
sitä ennen eli holistin elämää monta vuotta katkasuhoidot auttoi hetkeksi mutta taas ralli alkoi ja sitä kesti kauan..onko oikeaa tapaa holistilla sitten olla oikea holisti???
On alkoholisteja joilla menee kaikki nopeaan tahtiin ja sitten paljon niitä jotka saavat pitkään pidettyä kulissit pystyssä - perheensä turvin. Eli perhe ja läheiset ovat kärsineet jo kauan siinä vaiheessa kun alkoholismi tulee työpaikan tietoon.
Jokainen alkoholisti on oma tarinansa, eikä kaikki ole aivan samanlaisia kuin sinun läheisesi.
Nii-in, samaa mietin kanssa että mikä tossa ap:ssa niin nyppii.Alkuperäinen kirjoittaja Dee:Siinä olen samaa mieltä, että alkoholisti on aina alkoholisti. Mun isä on ollut juomatta kymmeniä vuosia, mutta ei uskalla ottaa sitä yhtäkään.
Tällä hetkellä elän miehen kanssa, joka on myöntänyt olevansa alkoholisti ja nollalinjasta sovittiin.
En hirmu paljon ole lukenut BV:n aloituksia, mutta muutamista hänen saamistaan kommenteista tulee kyllä mieleen, että osaa vain ärsyttää koko nimimerkki ja sen takia ilkeillään. Miksi jokainen tyrmää sen, etteikö hänen entisensä olisi voinut olla 7kk juomatta?
Totta. Tälleen mun työkaverikin kertoo itsestään, "toipuva alkoholisti", ollut n. 3vuotta juomatta.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkoholismista ei parannu vaan korkeintaan toipuu. Jokainen juomatta oleva alkoholisti on toipuva alkoholisti. Kerran holisti, aina holisti.
No voevoe tätä mustavalkoisuuden määrää. Ei se nyt sitä tarkoita että mies juo välttämättä kun ei ap ole näkemässä... Mutta se on kyllä totta ettei kaikkeen ihan sinisilmäsesti kannata uskoa mitä alkoholisti kertoo juomisestaan...Alkuperäinen kirjoittaja itse kova juomaan ja duunari:Tyhmä olet ap jos kuvittelet ettei miehes juo viikolla kun et ole näkemässä.
Voe voe tätä sinisilmäsyyden määrää.
Käsitin että LisaMarie kohdisti tuon VÄÄRIN-kommenttinsa väitteellesi että alkoholisti harvemmin pystyy pitämään työtään, asuntoaan jne. Eli hän vaan meiansi että löytyy todella paljon näitä alkoholisteja joilla nuo asiat pysyvät kunnossa vaikka jouminen muuten onkin ottanut vallan perhe-elämässä jne. =)Alkuperäinen kirjoittaja oho:niin..vastasin vain tuohon VÄÄRIN kohtaan ettei kaikki holistit ole samantapasia holisteja tämä on mun kokemus holistista..
Mitä pahaa on siinä, että luottaa? Ei tarvitse sinisilmäinen olla, mutta uskon luottamuksen ilmaisun olevan yksi motivoiva tekijä selvänä pysymiseen.Alkuperäinen kirjoittaja itse kova juomaan ja duunari:Tyhmä olet ap jos kuvittelet ettei miehes juo viikolla kun et ole näkemässä.
voi olla näin,mun tuntemat holistit ei ole enään työkykysiä harvalla on edes asuntoa jne..Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Käsitin että LisaMarie kohdisti tuon VÄÄRIN-kommenttinsa väitteellesi että alkoholisti harvemmin pystyy pitämään työtään, asuntoaan jne. Eli hän vaan meiansi että löytyy todella paljon näitä alkoholisteja joilla nuo asiat pysyvät kunnossa vaikka jouminen muuten onkin ottanut vallan perhe-elämässä jne. =)Alkuperäinen kirjoittaja oho:niin..vastasin vain tuohon VÄÄRIN kohtaan ettei kaikki holistit ole samantapasia holisteja tämä on mun kokemus holistista..
Tämä minullakin tuli mieleen.Alkuperäinen kirjoittaja Mpt-hoitsu:Nii-in, samaa mietin kanssa että mikä tossa ap:ssa niin nyppii.Alkuperäinen kirjoittaja Dee:Siinä olen samaa mieltä, että alkoholisti on aina alkoholisti. Mun isä on ollut juomatta kymmeniä vuosia, mutta ei uskalla ottaa sitä yhtäkään.
Tällä hetkellä elän miehen kanssa, joka on myöntänyt olevansa alkoholisti ja nollalinjasta sovittiin.
En hirmu paljon ole lukenut BV:n aloituksia, mutta muutamista hänen saamistaan kommenteista tulee kyllä mieleen, että osaa vain ärsyttää koko nimimerkki ja sen takia ilkeillään. Miksi jokainen tyrmää sen, etteikö hänen entisensä olisi voinut olla 7kk juomatta?
Tottakai hänen miehensä on voinut olla juomatta 7kk, ja hieno juttu että onkin, mutta onkohan tässä nyt kyse siitä, että ap mieltää tän asian niin että olis vähän niinkuin parantunut alkoholismista kun ei juo? Ja sitä muut palstalaiset tässä yrittää nyt kertoa, että mitä se alkoholismi oikeasti on ?
Kiitos sympatiasta. Onhan se tosi surullista, mutta nyt on ollut pakko ottaa etäisyyttä äitiin ja koko tilanteeseen. Pitkään yritin hyysätä ja autoin useamman kerran hoitoon pääsemisessä ja hoidin asioita, mutta sitten lopulta katkesi kamelin selkä ja mä päätin etten enää jaksa enkä pysty. Lapsena jo jouduin hoitamaan masentunutta äitiä. Nyt mä olen saanut otettua asiaan emotionaalisesti etäisyyttä sen verran, etten ala aina itkemään kun ajattelen asiaa, ja pystyn suhtautumaan siihen jotenkin kylmemmin. Silti jos annan itseni oikein ajatella asiaa, niin tulee ihan kamalan paha olo aina. Oltiin äidin kanssa tosi läheisiä silloin kun se oli raitis. Kamalaa, kun näkee miten paha olo toisella on ja miten se tuhoaa itseään, eikä voi auttaa.Alkuperäinen kirjoittaja KahviKaisa:itkut :hug:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkoholisti on aina alkoholisti, vaikka olisikin raittiina. Meidän äiti oli juomatta melkein kymmenen vuotta, sitten ajatteli yhden siiderin jossain juhlissa ottaa. Eipä jäänyt yhteen siideriin ja sillä samalla tiellä on nyt edelleen neljä vuotta myöhemmin.
Alkoholisti ei voi parantua niin, että pystyisi käyttämään alkoa kohtuudella. Jos niin käy, niin ei kyseessä ollut alkoholisti alun perinkään. Joskus voi käydä niin, että lyhyen aikaa se kohtuukäyttö näyttääkin onnistuvan. Mutta lopulta se homma karkaa aina käsistä.
Nii-in, kyllä nää asiat pitäis ottaa päivä kerrallaan (ja nimenomaan pulloton päivä)... Tottakai sitä nyt kai jokainen (ainakin alkoholistin läheinen) toivoo ja haluaa läheisensä RAITISTUVAN. Mutta oikeasti mikä tässä asiassa merkkaa on juurikin noi päivät jotka ollaan oltu juomatta, sitä päämäärää (PARANTUMISTA?) on vähän turha alkaa hamuilemaan tässä vaiheessa. Alkoholisti tulee olemaan alkoholisti lopun elämänsä, ja lopun elämänsä alkoholismi tulee vaikuttamaan alkoholistiin ja läheisiin.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tämä minullakin tuli mieleen.Alkuperäinen kirjoittaja Mpt-hoitsu:Nii-in, samaa mietin kanssa että mikä tossa ap:ssa niin nyppii.Alkuperäinen kirjoittaja Dee:Siinä olen samaa mieltä, että alkoholisti on aina alkoholisti. Mun isä on ollut juomatta kymmeniä vuosia, mutta ei uskalla ottaa sitä yhtäkään.
Tottakai hänen miehensä on voinut olla juomatta 7kk, ja hieno juttu että onkin, mutta onkohan tässä nyt kyse siitä, että ap mieltää tän asian niin että olis vähän niinkuin parantunut alkoholismista kun ei juo? Ja sitä muut palstalaiset tässä yrittää nyt kertoa, että mitä se alkoholismi oikeasti on ?
En todellakaan pidä minään ihmeenä sitä että mies olisi ollut tuon ajan juomatta. Mutta vaarallisena pidän sitä ajatustapaa että hän olisi tämänmyötä parantunut alkoholismista ja ehkä jo piankin valmis kohtuukäyttöön.
Alkoholisti voi olla myös raitis alkoholisti. Ihmisenä mahtava tyyppi ja loistava perheenisä jne. Mutta silti alkoholisti jolla se alkoholi ei sovi. Kuvitelma paranemisesta kuulostaa minun korvissanis iltä että ollaan jo matkalla uuteen retkahtamiseen...
Niin mutta tämän ketjun perusteella se ei ole alkkis, mihin sitten uskoa?Alkuperäinen kirjoittaja Mpt-hoitsu:Nii-in, samaa mietin kanssa että mikä tossa ap:ssa niin nyppii.Alkuperäinen kirjoittaja Dee:Siinä olen samaa mieltä, että alkoholisti on aina alkoholisti. Mun isä on ollut juomatta kymmeniä vuosia, mutta ei uskalla ottaa sitä yhtäkään.
Eli suomeksi sanottuna juoppo. Vaikka olisi loppuelämänsä juomatta alkoholin pisaraakaan, on juoppo. Ja juoppona pysyy.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkoholismista ei parannu vaan korkeintaan toipuu. Jokainen juomatta oleva alkoholisti on toipuva alkoholisti. Kerran holisti, aina holisti.
Näin on. Voi olla että alkoholisti hoitaa sairauttaan niin hyvin, että ei loppuelämän aikana retkahda enää pulloon, mutta se riski kuitenkin on aina olemassa.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tämä minullakin tuli mieleen.Alkuperäinen kirjoittaja Mpt-hoitsu:Nii-in, samaa mietin kanssa että mikä tossa ap:ssa niin nyppii.Alkuperäinen kirjoittaja Dee:Siinä olen samaa mieltä, että alkoholisti on aina alkoholisti. Mun isä on ollut juomatta kymmeniä vuosia, mutta ei uskalla ottaa sitä yhtäkään.
En todellakaan pidä minään ihmeenä sitä että mies olisi ollut tuon ajan juomatta. Mutta vaarallisena pidän sitä ajatustapaa että hän olisi tämänmyötä parantunut alkoholismista ja ehkä jo piankin valmis kohtuukäyttöön.
Alkoholisti voi olla myös raitis alkoholisti. Ihmisenä mahtava tyyppi ja loistava perheenisä jne. Mutta silti alkoholisti jolla se alkoholi ei sovi. Kuvitelma paranemisesta kuulostaa minun korvissanis iltä että ollaan jo matkalla uuteen retkahtamiseen...
Ei se juo viikolla, sille ennen oli tarve päästä bilettää viikonloppuisin.Alkuperäinen kirjoittaja itse kova juomaan ja duunari:Tyhmä olet ap jos kuvittelet ettei miehes juo viikolla kun et ole näkemässä.
mitäpä jos koittasit etsiä sitä vastausta sieltä todellisesta elämästä, etkä miettiä palstan väitösten ja ketjujen pohjalta sitä ?Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Niin mutta tämän ketjun perusteella se ei ole alkkis, mihin sitten uskoa?
Ja nuo kyrpäset vaan yrittää mua ärsyttää.
Minä pitäisin enempi alkoholin suurkuluttajaa juoppona, en sunkas alkoholistia. Alkoholismi on kuitenkin sairaus.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eli suomeksi sanottuna juoppo. Vaikka olisi loppuelämänsä juomatta alkoholin pisaraakaan, on juoppo. Ja juoppona pysyy.
Siis kysymys on nyt ettei mies halua käyttää alkoa enää, se ei ole enää hauskaa koska sen käytös muuttuu niin paljon.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tämä minullakin tuli mieleen.Alkuperäinen kirjoittaja Mpt-hoitsu:Nii-in, samaa mietin kanssa että mikä tossa ap:ssa niin nyppii.Alkuperäinen kirjoittaja Dee:Siinä olen samaa mieltä, että alkoholisti on aina alkoholisti. Mun isä on ollut juomatta kymmeniä vuosia, mutta ei uskalla ottaa sitä yhtäkään.
No just... siellä raivoraitis tai juoppo kirjoittelee.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eli suomeksi sanottuna juoppo. Vaikka olisi loppuelämänsä juomatta alkoholin pisaraakaan, on juoppo. Ja juoppona pysyy.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkoholismista ei parannu vaan korkeintaan toipuu. Jokainen juomatta oleva alkoholisti on toipuva alkoholisti. Kerran holisti, aina holisti.
Ei varmaan haluakkaan, mutta erittäin hankala tie hällä edessä että oikeasti pystyy olee ottamatta. Tuskin kukaan alkoholisti haluaa olla sairas.Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Siis kysymys on nyt ettei mies halua käyttää alkoa enää, se ei ole enää hauskaa koska sen käytös muuttuu niin paljon.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tämä minullakin tuli mieleen.Alkuperäinen kirjoittaja Mpt-hoitsu:Nii-in, samaa mietin kanssa että mikä tossa ap:ssa niin nyppii.Alkuperäinen kirjoittaja Dee:Siinä olen samaa mieltä, että alkoholisti on aina alkoholisti. Mun isä on ollut juomatta kymmeniä vuosia, mutta ei uskalla ottaa sitä yhtäkään.
En mä missään ole sanonut että se joskus vielä ottais jotain.
No, kyrpäsistä nyt ei kannata välittää...Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Niin mutta tämän ketjun perusteella se ei ole alkkis, mihin sitten uskoa?Alkuperäinen kirjoittaja Mpt-hoitsu:Nii-in, samaa mietin kanssa että mikä tossa ap:ssa niin nyppii.Alkuperäinen kirjoittaja Dee:Siinä olen samaa mieltä, että alkoholisti on aina alkoholisti. Mun isä on ollut juomatta kymmeniä vuosia, mutta ei uskalla ottaa sitä yhtäkään.
Ja nuo kyrpäset vaan yrittää mua ärsyttää.