Ei ole. =) Sori jankutuksen jatkaminen.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:On myös sellaisia alkoholisteja jotka voivat ottaa pullon olutta tai vaikka kaksi. Ei kaikilla alkoholisteillakaan "raittiina" pysyminen vaadi ehdotonta absolutismia.
Ei ole. =) Sori jankutuksen jatkaminen.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:On myös sellaisia alkoholisteja jotka voivat ottaa pullon olutta tai vaikka kaksi. Ei kaikilla alkoholisteillakaan "raittiina" pysyminen vaadi ehdotonta absolutismia.
Kuukaudet tiedän mun asunnon saamisesta niin tarkkaan ja tuo 7kk on noin arvio.Alkuperäinen kirjoittaja endie:mitäpä jos koittasit etsiä sitä vastausta sieltä todellisesta elämästä, etkä miettiä palstan väitösten ja ketjujen pohjalta sitä ?Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Niin mutta tämän ketjun perusteella se ei ole alkkis, mihin sitten uskoa?
Ja nuo kyrpäset vaan yrittää mua ärsyttää.
mun mielestä sun mies kuulostaa alkoholistilta,kun on niin tarkkaan kuukausissa mitattu jo juomatta olemistakin.
toivottavasti kuukaudet muuttuu vuosiksi ja vuosikymmeniksi vielä !
Eli jätkällä on myös kokemusta läheisen juomisestaAlkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Ei ole. =) Sori jankutuksen jatkaminen.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:On myös sellaisia alkoholisteja jotka voivat ottaa pullon olutta tai vaikka kaksi. Ei kaikilla alkoholisteillakaan "raittiina" pysyminen vaadi ehdotonta absolutismia.
Ei käy AA:ssa, toki jos asia meinaisi alkaa jäytämään, niin sitten a-klinikalle menee käymään tjnAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Minkälainen suhde miehelläs on tällä hetkellä alkoon? Käykö AA:ssa, tai onko ollut halukas hakemaan minkäänlaista apua ongelmaansa?
Jätkä sattuu tietämään aika hemmetin paljon alkoholismista. =)Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Eli jätkällä on myös kokemusta läheisen juomisestaAlkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Ei ole. =) Sori jankutuksen jatkaminen.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:On myös sellaisia alkoholisteja jotka voivat ottaa pullon olutta tai vaikka kaksi. Ei kaikilla alkoholisteillakaan "raittiina" pysyminen vaadi ehdotonta absolutismia.
Mieltääkö hän itse olevansa alkoholisti? Tai että hänellä on ongelma alkoholinkäytön kanssa?Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ei käy AA:ssa, toki jos asia meinaisi alkaa jäytämään, niin sitten a-klinikalle menee käymään tjnAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Minkälainen suhde miehelläs on tällä hetkellä alkoon? Käykö AA:ssa, tai onko ollut halukas hakemaan minkäänlaista apua ongelmaansa?
Tunnistiko miehesi itse oireet, vai sinäkö niistä jankutit? Mielestäni alkoholismista toipuminen alkaa siitä, kun pystyy itse käsittelemään syyt ja seuraukset. Vaikka alkoholismista toipuisi, niin aika todennäköisesti tulee tilalle joku muu riippuvuus.Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ei käy AA:ssa, toki jos asia meinaisi alkaa jäytämään, niin sitten a-klinikalle menee käymään tjnAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Minkälainen suhde miehelläs on tällä hetkellä alkoon? Käykö AA:ssa, tai onko ollut halukas hakemaan minkäänlaista apua ongelmaansa?
On se myöntänyt, että juomisen ym seurauksena on menettänyt sellaisia asioita, mitkä se haluaa takaisin ja tietää millä ne mahdollisesti saa takaisin.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:No, kyrpäsistä nyt ei kannata välittää...Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Niin mutta tämän ketjun perusteella se ei ole alkkis, mihin sitten uskoa?Alkuperäinen kirjoittaja Mpt-hoitsu:Nii-in, samaa mietin kanssa että mikä tossa ap:ssa niin nyppii.Alkuperäinen kirjoittaja Dee:Siinä olen samaa mieltä, että alkoholisti on aina alkoholisti. Mun isä on ollut juomatta kymmeniä vuosia, mutta ei uskalla ottaa sitä yhtäkään.
Tällä hetkellä elän miehen kanssa, joka on myöntänyt olevansa alkoholisti ja nollalinjasta sovittiin.
En hirmu paljon ole lukenut BV:n aloituksia, mutta muutamista hänen saamistaan kommenteista tulee kyllä mieleen, että osaa vain ärsyttää koko nimimerkki ja sen takia ilkeillään. Miksi jokainen tyrmää sen, etteikö hänen entisensä olisi voinut olla 7kk juomatta?
Tottakai hänen miehensä on voinut olla juomatta 7kk, ja hieno juttu että onkin, mutta onkohan tässä nyt kyse siitä, että ap mieltää tän asian niin että olis vähän niinkuin parantunut alkoholismista kun ei juo? Ja sitä muut palstalaiset tässä yrittää nyt kertoa, että mitä se alkoholismi oikeasti on ?
Ja loppupelissä vain miehesi itse pystyy tietämään onko hän alkoholisti vai ei, mikäli hän pystyy olemaan itselleen rehellinen suhteessaan alkoholiin. Harvemmin alkoholisti myöntään läheisilleen tätä riippuvuuttaan ja kuinka tärkeällä paikalla alkoholi hänen elämässään on - niinä raittiina aikoinakin. Eikä sitä aina myönnä itselleenkään, helposti sitä vaan ajattelee että juohan muutkin ja puhuvat juomisistaan ja kun ei ole vielä elämässään menettänyt mitään isoa asiaa juomisen takia ei vielä pitkään aikaa edes näe itseään alkoholistina.
Toisaalta taas, voiko alkoholisti edes raitistua jos hän ei ole vielä edes myöntänyt omaa ongelmaansa? Siitähän se raittius kuitenkin lähtee.
Tietää tasan tarkkaan minkälainen viime vuosi oli meidän kaikkien elämässä.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Mieltääkö hän itse olevansa alkoholisti? Tai että hänellä on ongelma alkoholinkäytön kanssa?Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ei käy AA:ssa, toki jos asia meinaisi alkaa jäytämään, niin sitten a-klinikalle menee käymään tjnAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Minkälainen suhde miehelläs on tällä hetkellä alkoon? Käykö AA:ssa, tai onko ollut halukas hakemaan minkäänlaista apua ongelmaansa?
Tuota, onko hänellä jotain syytä miksi ei halua mennä AA-palaveriin?Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:On se myöntänyt, että juomisen ym seurauksena on menettänyt sellaisia asioita, mitkä se haluaa takaisin ja tietää millä ne mahdollisesti saa takaisin.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:No, kyrpäsistä nyt ei kannata välittää...Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Niin mutta tämän ketjun perusteella se ei ole alkkis, mihin sitten uskoa?Alkuperäinen kirjoittaja Mpt-hoitsu:Nii-in, samaa mietin kanssa että mikä tossa ap:ssa niin nyppii.Alkuperäinen kirjoittaja Dee:Siinä olen samaa mieltä, että alkoholisti on aina alkoholisti. Mun isä on ollut juomatta kymmeniä vuosia, mutta ei uskalla ottaa sitä yhtäkään.
Tällä hetkellä elän miehen kanssa, joka on myöntänyt olevansa alkoholisti ja nollalinjasta sovittiin.
En hirmu paljon ole lukenut BV:n aloituksia, mutta muutamista hänen saamistaan kommenteista tulee kyllä mieleen, että osaa vain ärsyttää koko nimimerkki ja sen takia ilkeillään. Miksi jokainen tyrmää sen, etteikö hänen entisensä olisi voinut olla 7kk juomatta?
Tottakai hänen miehensä on voinut olla juomatta 7kk, ja hieno juttu että onkin, mutta onkohan tässä nyt kyse siitä, että ap mieltää tän asian niin että olis vähän niinkuin parantunut alkoholismista kun ei juo? Ja sitä muut palstalaiset tässä yrittää nyt kertoa, että mitä se alkoholismi oikeasti on ?
Ja loppupelissä vain miehesi itse pystyy tietämään onko hän alkoholisti vai ei, mikäli hän pystyy olemaan itselleen rehellinen suhteessaan alkoholiin. Harvemmin alkoholisti myöntään läheisilleen tätä riippuvuuttaan ja kuinka tärkeällä paikalla alkoholi hänen elämässään on - niinä raittiina aikoinakin. Eikä sitä aina myönnä itselleenkään, helposti sitä vaan ajattelee että juohan muutkin ja puhuvat juomisistaan ja kun ei ole vielä elämässään menettänyt mitään isoa asiaa juomisen takia ei vielä pitkään aikaa edes näe itseään alkoholistina.
Toisaalta taas, voiko alkoholisti edes raitistua jos hän ei ole vielä edes myöntänyt omaa ongelmaansa? Siitähän se raittius kuitenkin lähtee.
Ja myös tiedostaa, että kun ne asiat on saatu takaisin, niin se ei tarkoita paluuta alkon käyttöön
Ok jos sinä et tiedä tämmöisiä tapauksia mutta minä tiedän. Olen alkoholistiperheestä lähtöisin ja tuon elämäntavan tunnen yli kolmen kymmenen vuoden ajalta. Siihen aikaan mahtuu myös aika monta tuurijuoppoa ja alkoholistia.Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Ei ole. =) Sori jankutuksen jatkaminen.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:On myös sellaisia alkoholisteja jotka voivat ottaa pullon olutta tai vaikka kaksi. Ei kaikilla alkoholisteillakaan "raittiina" pysyminen vaadi ehdotonta absolutismia.
no jos on alkoholin kanssa ongelmia, niin hyvin usein silloin se ongelma on nimeltään alkoholismi.ei se ole leimaamista minusta.Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Kuukaudet tiedän mun asunnon saamisesta niin tarkkaan ja tuo 7kk on noin arvio.
Olenko mäkin alkkis, kun oon valmis lopettamaan lopullisesti juomisen?
Mä en meinaan mitään alkkiksen leimaa itelleni ota.. ja muutenkin typerää tuolla tavalla lyödä "leima" toisen otsaan, jolla on alkon kanssa ongelmia, ainakin musta.
Ja etkös sä tiennyt, että MitäsNyt on ateistin raamattu :xmas:
Riippuvuus tolla on jo, kalastus.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tunnistiko miehesi itse oireet, vai sinäkö niistä jankutit? Mielestäni alkoholismista toipuminen alkaa siitä, kun pystyy itse käsittelemään syyt ja seuraukset. Vaikka alkoholismista toipuisi, niin aika todennäköisesti tulee tilalle joku muu riippuvuus.Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ei käy AA:ssa, toki jos asia meinaisi alkaa jäytämään, niin sitten a-klinikalle menee käymään tjnAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Minkälainen suhde miehelläs on tällä hetkellä alkoon? Käykö AA:ssa, tai onko ollut halukas hakemaan minkäänlaista apua ongelmaansa?
Sulla se näyttäisi olevan pahoja vaikeuksia ymmärtää lukemaasiAlkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ettekö te hyvät ihmiset osaa lukea otsikkoa, kyllä ihminen voi parantua alkoholismista :attn:
Mikset vastannut kysymyksiin?Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Riippuvuus tolla on jo, kalastus.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tunnistiko miehesi itse oireet, vai sinäkö niistä jankutit? Mielestäni alkoholismista toipuminen alkaa siitä, kun pystyy itse käsittelemään syyt ja seuraukset. Vaikka alkoholismista toipuisi, niin aika todennäköisesti tulee tilalle joku muu riippuvuus.Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ei käy AA:ssa, toki jos asia meinaisi alkaa jäytämään, niin sitten a-klinikalle menee käymään tjnAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Minkälainen suhde miehelläs on tällä hetkellä alkoon? Käykö AA:ssa, tai onko ollut halukas hakemaan minkäänlaista apua ongelmaansa?
Välillä on aamulla, että illallakin kalassa, mut ei tuo haittaa
Terve harrastus, josta saa joskus jotain iloakin pöytään
Ei vaan toki se asia on olemassa, muttei se kuitenkaan meidän arkipäivään tulisi kuulumaan, vaan olisi siellä mappi ö:ssä, joka pysyisi kanssa siellä kaapin perukoilla.Alkuperäinen kirjoittaja endie:no jos on alkoholin kanssa ongelmia, niin hyvin usein silloin se ongelma on nimeltään alkoholismi.ei se ole leimaamista minusta.Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Kuukaudet tiedän mun asunnon saamisesta niin tarkkaan ja tuo 7kk on noin arvio.
Olenko mäkin alkkis, kun oon valmis lopettamaan lopullisesti juomisen?
Mä en meinaan mitään alkkiksen leimaa itelleni ota.. ja muutenkin typerää tuolla tavalla lyödä "leima" toisen otsaan, jolla on alkon kanssa ongelmia, ainakin musta.
Ja etkös sä tiennyt, että MitäsNyt on ateistin raamattu :xmas:
sinulla on mun mielestä hakusessa tuo koko käsite. että mitä se tarkoittaa ja pitää sisällään.aikasemmin sä itsekin toit esiin täällä,että miehen juominen on se ongelma ja nyt kun olette ilmeisesti palaamassa yhteen / harkitsemassa paluuta yhteen, niin yhtäkkiä sitä "Ongelmaa" ei enää välttis olekaan.anteeks,jos mä olen ihan metsässä tän asian kanssa!
ja että raamattu tämä vai,heh
Mun mielestä mä vastasin jo toiselle tuohon kysymykseen..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mikset vastannut kysymyksiin?Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Riippuvuus tolla on jo, kalastus.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tunnistiko miehesi itse oireet, vai sinäkö niistä jankutit? Mielestäni alkoholismista toipuminen alkaa siitä, kun pystyy itse käsittelemään syyt ja seuraukset. Vaikka alkoholismista toipuisi, niin aika todennäköisesti tulee tilalle joku muu riippuvuus.Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ei käy AA:ssa, toki jos asia meinaisi alkaa jäytämään, niin sitten a-klinikalle menee käymään tjnAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Minkälainen suhde miehelläs on tällä hetkellä alkoon? Käykö AA:ssa, tai onko ollut halukas hakemaan minkäänlaista apua ongelmaansa?
Välillä on aamulla, että illallakin kalassa, mut ei tuo haittaa
Terve harrastus, josta saa joskus jotain iloakin pöytään
Mielestäni asian nimenomaan pitäisi olla esillä, varsinkin kun se on näin "tuore". Sä ite täällä hehkutit mökkibileitä ennen raskauttas ja muutenkin juomisia. Nyt susta tuntuu kun että jätät alkon, kun et voi ottaa. Mutta entäpä kun vauva on jo vähän isompi ja kaverit pyytää terdelle? Ootko sillon vaan miehes takia juomatta?Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ei vaan toki se asia on olemassa, muttei se kuitenkaan meidän arkipäivään tulisi kuulumaan, vaan olisi siellä mappi ö:ssä, joka pysyisi kanssa siellä kaapin perukoilla.
Vaikeaa osata selittää asiaa niin, että muutkin sen tajuaisi.
Asia on olemassa, mutta ei näkyvillä.
Ja sulla näkemääsi :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Nakkisormisyndrooma:Sulla se näyttäisi olevan pahoja vaikeuksia ymmärtää lukemaasiAlkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ettekö te hyvät ihmiset osaa lukea otsikkoa, kyllä ihminen voi parantua alkoholismista :attn:
Mä en ikinä miehen takia/vuoksi lopettaisi juomista.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mielestäni asian nimenomaan pitäisi olla esillä, varsinkin kun se on näin "tuore". Sä ite täällä hehkutit mökkibileitä ennen raskauttas ja muutenkin juomisia. Nyt susta tuntuu kun että jätät alkon, kun et voi ottaa. Mutta entäpä kun vauva on jo vähän isompi ja kaverit pyytää terdelle? Ootko sillon vaan miehes takia juomatta?Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ei vaan toki se asia on olemassa, muttei se kuitenkaan meidän arkipäivään tulisi kuulumaan, vaan olisi siellä mappi ö:ssä, joka pysyisi kanssa siellä kaapin perukoilla.
Vaikeaa osata selittää asiaa niin, että muutkin sen tajuaisi.
Asia on olemassa, mutta ei näkyvillä.
Mitäs tää nyt oli?Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ja sulla näkemääsi :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Nakkisormisyndrooma:Sulla se näyttäisi olevan pahoja vaikeuksia ymmärtää lukemaasiAlkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Ettekö te hyvät ihmiset osaa lukea otsikkoa, kyllä ihminen voi parantua alkoholismista :attn:
Kyllä se siellä on kerran jo käynytkin, mutta voisi mennä jossain vaiheessa uudelleen.Alkuperäinen kirjoittaja har:Muistanko väärin mut eks oo jossain ketjus laittanu et et ota ukkoas takas ellei mee a-klinikalle