Paljonko teillä jää rahaa kuukaudessa ASUMISKULUJEN jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Siis, ettei muita menoja?
Tuntuu vain oudolta että esim. 4/hlö elää muutamalla sadalla kuussa (bensat , laskut , ruuat , harrastukset yms.)

No minä ainakin vähensin ainoastaan asumismenot, niiden lisäksi ei tarvita rahaa muuhuin kuin ruokaan ja puhelinlaskuihin + vaatteisiin ja johonkin muuhun joskus, mutta ei joka kuukausi. Ihan hyvin me tuolla 300eurolla pärjätään. Toki voitaisiin ottaa opintolainaa, mutta ei koeta sitä tarpeelliseksi. Vielä vuosi ja sitten molempien pitäisi valmistua :) eli siis minä olen kyllä tyytyväinen tuohon 300euroonkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Siis, ettei muita menoja?
Tuntuu vain oudolta että esim. 4/hlö elää muutamalla sadalla kuussa (bensat , laskut , ruuat , harrastukset yms.)

No minä ainakin vähensin ainoastaan asumismenot, niiden lisäksi ei tarvita rahaa muuhuin kuin ruokaan ja puhelinlaskuihin + vaatteisiin ja johonkin muuhun joskus, mutta ei joka kuukausi. Ihan hyvin me tuolla 300eurolla pärjätään. Toki voitaisiin ottaa opintolainaa, mutta ei koeta sitä tarpeelliseksi. Vielä vuosi ja sitten molempien pitäisi valmistua :) eli siis minä olen kyllä tyytyväinen tuohon 300euroonkin :)

Joo, siis en mä millään pahalla. Varmistin vain. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Siis, ettei muita menoja?
Tuntuu vain oudolta että esim. 4/hlö elää muutamalla sadalla kuussa (bensat , laskut , ruuat , harrastukset yms.)

No minä ainakin vähensin ainoastaan asumismenot, niiden lisäksi ei tarvita rahaa muuhuin kuin ruokaan ja puhelinlaskuihin + vaatteisiin ja johonkin muuhun joskus, mutta ei joka kuukausi. Ihan hyvin me tuolla 300eurolla pärjätään. Toki voitaisiin ottaa opintolainaa, mutta ei koeta sitä tarpeelliseksi. Vielä vuosi ja sitten molempien pitäisi valmistua :) eli siis minä olen kyllä tyytyväinen tuohon 300euroonkin :)

Joo, siis en mä millään pahalla. Varmistin vain. :)

Juu, en sitä pahalla ottanutkaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Siis, ettei muita menoja?
Tuntuu vain oudolta että esim. 4/hlö elää muutamalla sadalla kuussa (bensat , laskut , ruuat , harrastukset yms.)

No minä ainakin vähensin ainoastaan asumismenot, niiden lisäksi ei tarvita rahaa muuhuin kuin ruokaan ja puhelinlaskuihin + vaatteisiin ja johonkin muuhun joskus, mutta ei joka kuukausi. Ihan hyvin me tuolla 300eurolla pärjätään. Toki voitaisiin ottaa opintolainaa, mutta ei koeta sitä tarpeelliseksi. Vielä vuosi ja sitten molempien pitäisi valmistua :) eli siis minä olen kyllä tyytyväinen tuohon 300euroonkin :)

Mitä te syötte? Miten ihmeessä nelihenkinen perhe saa 300 eurolla edes ruuat kuukaudeksi... Saati sitten kaiken muunkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Siis, ettei muita menoja?
Tuntuu vain oudolta että esim. 4/hlö elää muutamalla sadalla kuussa (bensat , laskut , ruuat , harrastukset yms.)

No minä ainakin vähensin ainoastaan asumismenot, niiden lisäksi ei tarvita rahaa muuhuin kuin ruokaan ja puhelinlaskuihin + vaatteisiin ja johonkin muuhun joskus, mutta ei joka kuukausi. Ihan hyvin me tuolla 300eurolla pärjätään. Toki voitaisiin ottaa opintolainaa, mutta ei koeta sitä tarpeelliseksi. Vielä vuosi ja sitten molempien pitäisi valmistua :) eli siis minä olen kyllä tyytyväinen tuohon 300euroonkin :)

Mitä te syötte? Miten ihmeessä nelihenkinen perhe saa 300 eurolla edes ruuat kuukaudeksi... Saati sitten kaiken muunkin...

Ihan normaalia kotiruokaa. Toki mitään kalliita pihvejä ei osteta koskaan.. Eikä tosiaan ruoan ja asumisen lisäksi ole muuta kuin puhelinlaskut maksettavana. Ja kohta joku kysyy, miten nettilasku niin netti kuuluu vuokraan.
 
miten ihmeessä ihmiset tulee toimeen jos tilille jää joku 40? ?
Meitä 4 vakkari perheenjäsentä+ 3 vierailevaa tähteä ja n. 3000 jää kuussa. Minä työtön, mies töissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
miten ihmeessä ihmiset tulee toimeen jos tilille jää joku 40? ?
Meitä 4 vakkari perheenjäsentä+ 3 vierailevaa tähteä ja n. 3000 jää kuussa. Minä työtön, mies töissä.

Sitä tulee joson pakko. Hamstraamisen jalo taito kunniaan =)
 
Itse olen vielä äitiyslomalla, asumisen (laina, vastike, sähkö, vesi, netti) jälkeen jää käteen noin 3000-3500e, nousee reilulla tonnilla kun palaan takaisin sorvin ääreen. Perheessä 2 aikuista ja 2 lasta.
 
1500 jää käteen asumiskulujen (asunnon lyhennys+sähkö) jälkeen.

Siitä 1500 pitää maksaa vielä autokulut, ruuat ym. eläminen.

Perheessä äiti+isä+lapsi.

Tuntuu, että pärjää ihan hyvin. Tili plussan puolella kuun lopussa. :)
 

Yhteistyössä