Paljonko teillä jää rahaa kuukaudessa ASUMISKULUJEN jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noin 400? ja 2 aik ja 2 lasta. Pakko vielä sanoa että tuosta siis vielä muut laskut+ruoka+vaatteet. Mikä hauskinta: Emme saaneet jouluavustuskorttia :D Nyt asia jo naurattaa.. Varsinkin kun lukee mitä teidän normaali-ihmisten tulot ovat.

Miten voi jäädä noin vähän??? Voitko kertoa teidän tulot ja menot?

Työttömyyspvraha, minimi, opintoraha ja lapsilisät.

No entä asumistuki? Vai onko teillä lainaa mitä maksatte?

Opintotuki 200 ja asumistuki 220. Laskin ne siis yhteen.

Tehän kuulutte yleisen asumistuen piiriin, koska olette perheellisiä. Miten se asumistuki muka voi olla noin vähän? Sitten teillä on pakko olla tosi pieni kämppä tai tosi pieni vuokra tms. En nyt edelleenkään kyllä tajua. Ettet nyt olisi puhunut paskaa? Anteeksi vaan.


Vuokra on siis 630 ja uudehkossa kolmiossa asumme. Pärjätään kun nostetaan opintolaina täytenä, mutta nyt sekin on jo kulunut eli huisin hauska joulu tulossa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noin 400? ja 2 aik ja 2 lasta. Pakko vielä sanoa että tuosta siis vielä muut laskut+ruoka+vaatteet. Mikä hauskinta: Emme saaneet jouluavustuskorttia :D Nyt asia jo naurattaa.. Varsinkin kun lukee mitä teidän normaali-ihmisten tulot ovat.

Miten voi jäädä noin vähän??? Voitko kertoa teidän tulot ja menot?

Työttömyyspvraha, minimi, opintoraha ja lapsilisät.

No entä asumistuki? Vai onko teillä lainaa mitä maksatte?

Opintotuki 200 ja asumistuki 220. Laskin ne siis yhteen.

Tehän kuulutte yleisen asumistuen piiriin, koska olette perheellisiä. Miten se asumistuki muka voi olla noin vähän? Sitten teillä on pakko olla tosi pieni kämppä tai tosi pieni vuokra tms. En nyt edelleenkään kyllä tajua. Ettet nyt olisi puhunut paskaa? Anteeksi vaan.


Vuokra on siis 630 ja uudehkossa kolmiossa asumme. Pärjätään kun nostetaan opintolaina täytenä, mutta nyt sekin on jo kulunut eli huisin hauska joulu tulossa ;)

No miten ihmeessä se asumistuki voi olla noin vähän, koska teillähän sen pitäisi olla liki 80 prossaa vuokrasta? Anteeksi jos jankkaan, mutta tuntuu vaan tosi oudolta...
 



Vuokra on siis 630 ja uudehkossa kolmiossa asumme. Pärjätään kun nostetaan opintolaina täytenä, mutta nyt sekin on jo kulunut eli huisin hauska joulu tulossa ;)
[/quote]

No miten ihmeessä se asumistuki voi olla noin vähän, koska teillähän sen pitäisi olla liki 80 prossaa vuokrasta? Anteeksi jos jankkaan, mutta tuntuu vaan tosi oudolta...[/quote]

Hetki pieni tarkistan asian mun mieheltä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vuokra on siis 630 ja uudehkossa kolmiossa asumme. Pärjätään kun nostetaan opintolaina täytenä, mutta nyt sekin on jo kulunut eli huisin hauska joulu tulossa ;)

No miten ihmeessä se asumistuki voi olla noin vähän, koska teillähän sen pitäisi olla liki 80 prossaa vuokrasta? Anteeksi jos jankkaan, mutta tuntuu vaan tosi oudolta...[/quote]

Hetki pieni tarkistan asian mun mieheltä..[/quote]

Ei muuten, mutta jos te saatte jotain väärää tukea :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vuokra on siis 630 ja uudehkossa kolmiossa asumme. Pärjätään kun nostetaan opintolaina täytenä, mutta nyt sekin on jo kulunut eli huisin hauska joulu tulossa ;)

No miten ihmeessä se asumistuki voi olla noin vähän, koska teillähän sen pitäisi olla liki 80 prossaa vuokrasta? Anteeksi jos jankkaan, mutta tuntuu vaan tosi oudolta...

Hetki pieni tarkistan asian mun mieheltä..[/quote]

Ei muuten, mutta jos te saatte jotain väärää tukea :D[/quote]

No laskin tuossa Kelan koneella ja meille pitäis tulla lähemmäs 400 :O Pitääpä tarkistuttaa tosiaan se kelassa vielä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vuokra on siis 630 ja uudehkossa kolmiossa asumme. Pärjätään kun nostetaan opintolaina täytenä, mutta nyt sekin on jo kulunut eli huisin hauska joulu tulossa ;)

No miten ihmeessä se asumistuki voi olla noin vähän, koska teillähän sen pitäisi olla liki 80 prossaa vuokrasta? Anteeksi jos jankkaan, mutta tuntuu vaan tosi oudolta...

Hetki pieni tarkistan asian mun mieheltä..

Ei muuten, mutta jos te saatte jotain väärää tukea :D[/quote]

No laskin tuossa Kelan koneella ja meille pitäis tulla lähemmäs 400 :O Pitääpä tarkistuttaa tosiaan se kelassa vielä.

[/quote]

Toinen meistä siis kesät töissä ja talvet opiskelee.. Että johtuukohan se niistä kesän tuloista?
 
Vähintään 2300 e/kk jää käteen asumiskulujen (1300) jälkeen. Monesti tulee enemmänkin - riippuu niin paljon siitä, miten paljon töitä ottaa kullekin kuulle. Meitä on 4, vain mies töissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vuokra on siis 630 ja uudehkossa kolmiossa asumme. Pärjätään kun nostetaan opintolaina täytenä, mutta nyt sekin on jo kulunut eli huisin hauska joulu tulossa ;)

No miten ihmeessä se asumistuki voi olla noin vähän, koska teillähän sen pitäisi olla liki 80 prossaa vuokrasta? Anteeksi jos jankkaan, mutta tuntuu vaan tosi oudolta...

Hetki pieni tarkistan asian mun mieheltä..

Ei muuten, mutta jos te saatte jotain väärää tukea :D

No laskin tuossa Kelan koneella ja meille pitäis tulla lähemmäs 400 :O Pitääpä tarkistuttaa tosiaan se kelassa vielä.

[/quote]

Toinen meistä siis kesät töissä ja talvet opiskelee.. Että johtuukohan se niistä kesän tuloista?[/quote]

No aikamoiset saa olla kesän tulot... Suosittelen tarkistuttaan asian KELA:lta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vuokra on siis 630 ja uudehkossa kolmiossa asumme. Pärjätään kun nostetaan opintolaina täytenä, mutta nyt sekin on jo kulunut eli huisin hauska joulu tulossa ;)

No miten ihmeessä se asumistuki voi olla noin vähän, koska teillähän sen pitäisi olla liki 80 prossaa vuokrasta? Anteeksi jos jankkaan, mutta tuntuu vaan tosi oudolta...

Hetki pieni tarkistan asian mun mieheltä..

Ei muuten, mutta jos te saatte jotain väärää tukea :D

No laskin tuossa Kelan koneella ja meille pitäis tulla lähemmäs 400 :O Pitääpä tarkistuttaa tosiaan se kelassa vielä.

Toinen meistä siis kesät töissä ja talvet opiskelee.. Että johtuukohan se niistä kesän tuloista?[/quote]

No aikamoiset saa olla kesän tulot... Suosittelen tarkistuttaan asian KELA:lta![/quote]

Kesän tulot ihan sanottaisko hyvät. Mutta ne menee siihen kun talvella ei ole ollut varaa ostaa koko perheelle vaatteita ja sitten on pitänyt ostaa pesukone, tiskikone, auto, tietokone jne. vaikkei todellakaan kalleimpia ollakkaan ostettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Siis, ettei muita menoja?
Tuntuu vain oudolta että esim. 4/hlö elää muutamalla sadalla kuussa (bensat , laskut , ruuat , harrastukset yms.)

No sepäs siinä. Siks meillä ei nyt viikkoon ajellakkaan autoa, ennenkuin lapsilisät tulee :)
 

Yhteistyössä